+++ HELMIKUUSSA PLUSSAAVAT, maaliskuuta suunnittelevat +++

Maira: Olen pahoillani, että asiat kääntyivät näin. Iso halaus :hug: Onneksi kuitenkin vaadit lisää testejä ja kohdunulkoinen havaittiin ajoissa. Kauhistuttaa ajatella mitä olisi käynyt, jos olisit vain jäänyt odottamaan.

SiSa: Mars mars lääkäriin heti! Ymmärrän, että haluat pitää kiinni siitä toivon siemenestä, mutta mieti mikä hinta sillä on, jos odotat liian kauan ja kysymyksessä on kohdunulkoinen. Saattaahan myös olla, että saat sieltä niitä toivomiasi hyviä uutisia ja pääset nauttimaan täysillä ilman murheita. =)

mg: Täältä jättimäinen potku persuuksille! Enkä tarkoita sitä pahalla ;) Tarvitsen itse ainakin joskus sen, että joku tulee ja töksäyttää suoraan mitä pitää tehdä (mm. se psykologi sai aikaan suorilla letkautuksillaan, että sain toimeksi). Pistät sen nyt kännyyn muistutukseksi ja haet numeron valmiiksi. Soita heti maanantai aamuna ja varaa aika. Siitä se lähtee. Tiedän, että on vaikeaa, mutta se on pakko tehdä. Vaihtoehtoja ei ole! Iso voimahalitus sinulle :hug:

Omaa napaa... Vauvakuume kasvaa enkä jaksaisi enää odottaa. Muutama kierto meni tässä hieman pienemmällä kuumeilulla, mutta nyt alkaa taas tulla se "tyhjän sylin" tunne ja malttamattomuus... Miksi tähän menee näin kauan??? Tahdotaan se vauva NYT!!! :D

Hyvää lauantaita kaikille :wave:

Oon taas tänä aamuna vuotanu vähän enemmän ja tuli ihan hyytymiäkin. Voihan se siis olla, että materiaali tulee nyt itsestään ulos... Mielummin niin =) Meinasin, että teen maanantai-aamuna uuden testin ja toimin sitten sen mukaan. Mitään kipuja mulla ei ole. Ja digihän näytti vaan 1-2 viikkoa eilen eli jos mulla kohdunulkoinen jossain on, niin on hyvin varhaisessa vaiheessa vielä. Siksi mä ajattelin uskaltaa odottaa maanantaihin. Lisäksi haluaisin katsoa, että jospa materiaali tosiaan tuleekin itsestään ulos. Aamulla nimittäin vaikutti aika lupaavalta sen suhteen....

SiSa Toivottavasti sulla joko plussa pysyy plussana tai sitten häipyy kokonaan ja pääsette yrittää uudestaan! :hug: Lääkäriä suosittelen kuitenkin jossei plussa katoa ens viikon loppuun mennessä..

Kiitoksia tsempityksestä, kyllä mä sen tiedän itsekkin et hyvä että mitään ei päässy sattuu ja asia saatiin päätökseen, mutta kirpasee se siltikin..Kaikista eniten ehkä ottaa tunnon päälle se että nyt joutuu laittaa koko homman jäihin moneks kuukaudeks, kesällä vasta voi yrittää uudestaan ja suoraan sanottuna mulla on tällä hetkellä sellanen olo ettei edes tee mieli yrittää kun ei mun kroppani sitä näemmä halua normaalisti kantaa..Siispä mä päätin eilen et alan kattelee töitä ja katotaan sit mitä tapahtuu..

Kyllä mä täällä teidän tekemisiä kyylään.. :D ;) Joten ette te musta kokonaan eroon pääse tästä huolimatta.. :D

Moi kaikki,

Ja en nyt ehdi lukea pinoa loppuun, huomasin vain että MAIRA pähkäilet raskaustestien kanssa keskenmenon jälkeen. Digiä ei kannata tehdä, se ilmoittaa raskausviikkoja enemmäksi kuin 1-2 vielä noin tuoreen keskenmenon jälkeen. Yleensä kontrolli-hCG otetaan verestä 4-5viikkoa alkaneen vuodon jälkeen, näin se on luotettava. Jos vielä siinä vaiheessa arvo on koholla, seuraa jatkotutkimuksia. :)

Tsemppiä kaikille, tulen kyllä lukemaan sivut loppuun. Kovasti on taas ollut kirjoittelua, meitsi vähän jälkijunassa lueskelee :D

muoks.. Pääsinkin sivuille jo takaisin nyt, ja olipa Mairan hCG noussut sitten kuitenkin! Oli onneksi noin alussa kuitenkin kun arvo "vain" tuota luokkaa, sytostaatein on kuitenkin parempi hoitaa kohdunulkoinen raskaus, ei tarvitse munanjohdinta poistaa. Mutta voimia sulle kovasti, se on ehkä vielä keskenmenoakin raskaampi tilanne, kun kaikki päättyy vain siksi kun pieni on tarrannut väärään paikkaan :(:heart:
Onneksi raskaus ei ehtinyt pidemmälle, ja nyt pääset varmaan vähemmällä fyysisesti.

Viimeksi muokattu:
Oi, Mairalla kohdunulkoinen :( Olen pahoillani. Toivottavasti toivut siitä hyvin eikä mitään munanjohtimen poistamisia tarvitsisi tehdä. Tsemppia ja jaksuja kovasti :hug:

SiSalla km? Olen pahoillani myös sinunkin tilanteestasi :hug:

Onko muita menetyksiä? Toivottavasti ei.

Itsellä tämä kierto tais sittenki mennä oviksesta huolimatta harakoille. Ensinnäkin sain vatsakipuihin viikon ajan tuhtia kipulääkettä piikkinä lihakseen pari kolme kertaa päivässä. Sitten kun tulin sairaalasta kotiin, sairastuin myös minä vatsatautiin ja kun siitä parannuin, oli vuorossa kuume ja kova kurkkukipu. Tähän sain antibioottikuurin, koska tulehdusarvo oli 127. Eli vaikka hedelmöittyminen oiski tapahtuni niin ei varmasti oo hyväkuntoinen munis nyt irronnut :( Pah. Jouluvauvaa siis suunnittelemaan...

mg: suosittelen lämpimästi hoitoon hakeutumista ja pian =) sitä nopeammin paranee mitä nopeammin asiaan puuttuu...

MAIRA: onneksi asiat on edes jotenkin hoidossa vaikkakaan loppu tulos ei ehkä niin mukava kuin olisin toivonut... mutta hienoa et hoitivat asian kuntoon ja seuraavat nyt että asiat menee niin kuin kuuluu...

ON: täällä aivan kamala päivä aamupäivä oli ihan alakuloa täynnä huimas ja tärisytti ja ihan puhtaasti aivan kamalasta stressistä jossa ripaus masennusta... no pakotin itseni liikkeelle ja koetan olla oikein positiivinen ja keskityn kivoihin juttuihin... odottelen vaan tämän kierron ohi menemistä ja uuteen kiertoon sitten... tuntuu että näin olen sanonut jo tosi monen kierron loppu puolella ja suoraan sanoen turhauttaa tää yksin yrittäminen... mut nyt on menny kaikki aika ja energia tuon prinsessan kuntoon saamiseks, pitkä taival takana mutta myös edessä.

MG: Kyllä kiva tulla mukaan samaan pinoon :) Tiedoiksi voit laittaa iäksi 22v., poika 09/2010...

Ikäeroa haluttais 1v4kk-1v8kk mieluiten Eipä sitä koskaan tiedä koska vauva haluaa maailmaan tulla vaikka mahdollisuuden antaisi!
Kpt on hukassa, kierto epäselvä tietenkin, kun minipillereitä söin (ja unohtelin ) ja lisäehkäsy halusi puhjeta pari viikkoa sitten... Yritystä ei oltu vielä alotettu, mutta pillereitä oli jäänyt välistä, eli raskauden mahdollisuus oli pieni... Toissa viikon tiistaista lauantaihin vuosin tuhrua, eli vain pari päivää sen jälkeen, kun menkat vasta loppuivat... Tämän oletin olevan kiinnitymiseen liittyvää ja siksi testailin...
Edellis lauantaina sain Apteekin omaan testiin haamuviivan ja Predictor oli parin pvn päästä ihan puhdas negatiivinen... En usko olevani nyt raskaana, mutta ihmetyttää kyllä suuresti miten saa positiivisen tuloksen ja sitten negatiivisen.. Jos olisi ollut kemiallinen raskaus niin olisko tuhru vuoto johtunut siitä sitten?
Nyt sitten en tiedä alkoiko menkat nyt tänään vai taasko joku välivuoto?

Mutta pillerit siis heivattiin tuossa pari päivää sitten, että olkoon mitä olkoon... Kpt ja ykt siis voi jättää tyhjäksi, odotellaan sitä kunnon tyhjennysvuotoa ensin...

Mairan tilanne surettaa kovasti :( Toivottavasti Sisalla ois asiat myös kunnossa...

Lara-

Lara--: Tervetuloa :wave:

Maira: Käy vaan kyyläämässä meidän tekemisiä :D Ei me susta eroon halutakaan :heart:

ON: Nyt ei ole sit taas aamun jälkeen vuotanu mitään. Saas nähdä mihin tää homma etenee... Mä mietin, että kannattaiskohan mun kuitenkin seurata tilannetta vielä ens viikko. Kun sitä hormonia on niin vähän (ainakin vielä), niin voidaanko tässä vaiheessa ultralla edes poissulkea mitään? Tarkotan, että jos nyt sattuis kohdun sisäpuolella raskaus olemaankin, niin eihän se vielä vois mitenkään näkyä missään, kun digi antaa viikkoja vasta 1-2. Vai voisko? Kun eikö siinä kohdunulkopuolista raskautta epäillessä suljeta kuitenkin aina ensin pois kohdun sisäisen raskauden mahdollisuus? Ja voihan se olla, että hCG laskee multa itestään pois, jos vuoto taas lisääntyy... Tuntuu kyllä ihan kamalan turhauttavalle kun mulla tuntuu vähän väliä olevan jotain alapäävaivoja tai "vääriä plussia" :kieh:

Maira:Halit tilanteestasi :hug:

sisa78: Tsemppiä tilanteen selvittämiseksi.

Lara-- Tervetuloa joukkoon!=)

ON: Täällä ei tilanteessa mitään erikoista,mahaa nipistelee mikä ei kerro kyllä mistään uudesta dpo7 mennään...viikonpäästä ollaan viisaampia kai...

Sisa, tilanteen tarkkailu siis jatkuu.

Lara, tervetuloa! Niin mäkin oisin halunnut ikäero 1 v 6 kk tietämissä, mut ei näköjään ihan niin käynyt.. Mulla lapsi siis 10/09 ja kakkonen toiveissa ollut kesästä asti.

Mä kävin eilen siellä verikokeissa (E2 ja LH) ja lääkärin piti soittaa eilen iltapäivällä tuloksista. Ei kuulunut mitään, mutta tänään hän sitten soitti ja sanoi et arvot on hyvin kohonneet, et TÄNÄÄN pitäs sekstailla. Voitteko kuvitella et mun elämä on mennyt tähän?!? Lääkäri soittaa siis lauantaina kotia ja käskee sekstailemaan.. Jo on :) Harmillisesti miehellä illalla menoa, sukulaisia kylässä, joten käskin miehen yöllä herättää, kun tulee kotia. Tosi paljon on ollut kipua/nippailua vasemmalla puolella, josta oviksen pitäs tapahtua (ultralla katottu). Nyt tietty toivon et pari päivää sitten aloitetut kilpirauhaslääkkeet ovat "aktivoineet" elimistöä ja ovis tapahtuisi. Tosin ovisplussaa en oo vielä saanut. Maanantaina taas verikokeisiin, katotaan miten LH käyttäytyy. Kunpa, kunpa ovis tapahtuis normaalisti ja ois tsäässejä raskautua.

Viola30 Hyvää palvelua, nyt vaan sukulaiset ulos ja mies kotiin, teillä on tärkeämpää tekemistä! ;)

Maira Hyvä, että selvisi, mikä on. Tsemppiä jatkoon!

Lara Tervetuloa! Minäkin toivoin alle kahden vuoden ikäeroa. Nyt yritän, jos saisi alle kolmen vuoden ikäerolla. Suurempikin ikäero kelpaa. Meille kun tota toista ei "ole tullakseen"...

).( Totaalinen uskonpuute iskenyt. En usko olevani raskaana. Oireitahan mulla on periaatteessa aina, pahoinvointia, väsymystä, rinnat arat, nipistelee, nykii, vihloo, särkee, hajuaisti herkistynyt, makuaisti erilainen, kova nälkä, jano, pissattaa jne. Lista on loputon. Mulla on ollut aina tapana ajatella että "jos nyt ei käy niin tai näin, niin sitten teen näin"! Ja se jälkimmäinen näin on ollut aina jotakin hienoa ja mahtavaa, tyyliin, jos en saa lasta, panostan uraani ja musta tulee menstyvä liikenainen... joopa joo. Mitähän mä nyt keksisin, astronautiksi?

Viola30: Ihana tuo sun lääkäri :D Toihan kuulostaa toisaalta aika kätevältä ;) Peitonheilutusintoa ja tärppionnea sinne!

Sunflower11: Flunssa on kyllä tylsää :( Mutta jospa enteiliskin jotain mukavempaa, niin kun esimerkiksi kiinnittymiseen liittyvää ;)

Sunflower11
Sisa: Hmm, jotenkin hankala uskoa enkä edes uskalla toivoa :D
Nyt aamulla oli 36,7 joka mulla on pian jo lämmön puolella. Tukkosuutta on, mut niin on miehelläkin et kai se sit kipeys on tulossa..

Maira: Olen pahoillani :hug: VOIMIA!!!!!! Ihanaa jos silti haluat pysyä mukanamme!

Sisa: Tsemppiä tilanteen selvittämiseen!

Sunflower11: Voi ei, toivottavasti ei olisi flunssaa vaan tosiaan jotain raskautumiseen liittyvää!!!!!! Mulla kans vähän sama tilanne eli flunssa tekee tulojansa ja elelen dpo3 vaiheita eli toivoisin kovasti että flunssa olisikin viesti jostain ihanasta... Peukut pystyyn meille :)

Minä menin jo innoissani tilamaan testejä....:ashamed:

Onko kukaan tilannut halpatesti.fi:stä niitä herkkiä liuskatestejä? Onko minkälaisia ollut?

Tilasin 10kpl niin saan sitte omaksi iloksi (suruksi) testata ensiviikolla useamman kerran :D

Joo tyhmä kai sitä on....:xmas:

Tiistaina on dpo10 niin silloin testaan aamulla eka kerran. ultra on myös silloin aamulla.

Viimeksi muokattu:
Sunflower11: Mukavaa piinailla yhdessä :) ! Oi kunpa kummallakin tärppäisi!
Kuinka pitkä kierto sulla yleensä on? Mulla n.27 päivää ja täti olisi siis mahdollisesti tulossa kylään 5.3 mutta en taida päästää...;)

sunnuntai 20.2.2011

KUUMEILEVAT
Nimimerkki...................Kiertopv:t........Ikä....Toive.....Yritys
anniala.......................kp55/26-30......23v...2. lapsi
Green Lady.................kp47/27...........28v...1. lapsi
Eevaliisa Nwogu..........kp45/27...........26v...3. lapsi...yk1
Kauniina Päivänä Tuut..kp45/27-29......33v...3. lapsi...yk5v+
Viulu...........................kp32/28-30..............4. lapsi...yk3/7
InkeriIisakki................kp30/30...........23v...3. lapsi....yk1
Mariel85......................kp29/?............25v...2. lapsi....yk4km2
Jennynny....................kp26/29...........31v...4. lapsi....yk2
nepari80.....................kp26/29...........31v...2. lapsi....yk1
Epa_88.......................kp26/30-41..............1. lapsi....yk4
nepari.........................kp26/29...........31v...2. lapsi....yk1
Bla-bla........................kp26/34...........34v...2. lapsi....yk11
Sunflower11................kp24/28-31..............3. lapsi....yk2
Minnarun.....................kp24/29-31......30v...3. lapsi....yk7
Sinderella....................kp24/32...........38v...6. lapsi....yk2/4km1
bluebaby.....................kp23/28...........26v...1. lapsi....yk3-4v
macy gray...................kp23/30-34......30v...2. lapsi....yk15
pikkumy......................kp22/28...........25v...1. lapsi....yk5
AiraM..........................kp22/~40..............................yk3
SiSa78........................kp14/28-30.......32v...2. lapsi....yk3/5
Miimau.......................kp14/27............31v...1. lapsi....yk8
MolliMelooni................kp14/35-38(40)..32v...2. lapsi....yk3½v
Zanca.........................kp12/26-31........26v..1. lapsi.....yk8
Viola30.......................kp12/27............31v...2. lapsi.....yk9
*Justiina*...................kp11/30-32.......38v....3. lapsi.....yk2
Jensar.........................kp9/35-40........32v....2. lapsi.....yk11/14ku1
Barbamama35............kp8/23-28.........35v...3./4. lapsi...yk6
äiti x4.........................kp6/27.............32v....6. lapsi......yk3
iloksi..........................kp5/31-33..........28v...1. lapsi......yk4,5v
Ansku83......................kp4/30-40.........27v...1. lapsi......yk3
Lara--...............................................22v...2. lapsi
Maira................................................25v...2. lapsi......(yk2)
myrskytuuli........................................33v...2. lapsi
mileon.......................................................5. lapsi

TAUSTALLA
mahara, Agaetis, Amf, Sanelma, Coya, Paha päivä, Marble, very important baby, Nasukka82, Heathy, A-H, pia, Mukiin menevä, viuhpiipore, toiveikas -87, Safiirix, Sarmiina, Taikapeili, Nallekarkki, Liljah, BloodyEnd, marika 83, Nuplu, Vuokko84, Constance, wilkat, angelfish, Joko, Millukka, inspire, Viuhti10, Peppi Pitkäkorva, kissendaal, Aawatar, An-nie, Mischa10, Muffinssi, Minnäi, undercovergirl, Liina87, Sandemar, Shiny, henssu, Villervalla

PIINAILIJAT
InkeriIisakki..............dpo14
Mariel85....................dpo13
nepari.......................dpo12
bluebaby...................dpo8
macy gray.................dpo7
Sinderella.................dpo4
Sunflower11.............dpo4
Miimau......................dpo3

PLUSSANNEET 2011 helmikuu:
Pikku-Saara......1.2. ...kp64/35........28v...........1. lapsi....yk5
Neiti-81............6.2. ...kp27/24-29...................3. lapsi....yk1v+km2
koiksa-79.........8.2. ...kp37/28-36....................3. lapsi....yk2
Gabrielle..........9.2. ...kp38/32.........29v...........1. lapsi....yk5
Matilda-08......11.2. ...kp25/26.........................2. lapsi....yk4

Odotuspuolen yhteinen pino:
+++ 2010 alkaen haaveilleet ja plussanneet +++
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/1877104-2010-alkaen-haaveilleet-ja-plussanneet/

HAAMUILIJAT
MiiJane76.........19.11.

Tervetuloa uudet ja vanhat! :wave:

Listaa päivittää: macy gray

Listalla näkyvät tiedot nimimerkin lisäksi:
kp??/?? tai kp??/??-?? = Meneillään oleva kiertopäivä / kierron pituus.
??v = Kuumeilijan ikä
?. lapsi = Monettako lasta yritetään
yk? = Monesko yrityskierto meneillään (Jos yritystä on ollut pitkään, voi merkitä myös vuosina)
Yk?/? voidaan merkitä silloin, kun yritys jatkuu keskenmenon takia (Ensimmäinen luku on meneillään oleva yrityskierto ja jälkimmäinen yrityskiertojen kokonaismäärä. Plussakierto ja raskausaika lasketaan yhdeksi kierroksi)
km?= yrityksen aikana tapahtuneiden keskenmenojen määrä
Yksi kierto on kuukautisten alusta seuraavien alkuun kierron pituudesta riippumatta.
Jos yritystä ollut pitkään eikä kiertomäärä selvillä, voi ilmoittaa myös vuosina.
Piinailijoiden lista:
dpo? = Päivät ovulaation jälkeen. Ovista tikuttavat voivat ilmoittaa plussapäivän (dpo-1)

Kysymysmerkit tarkoittavat numeroita :D

Plussarikasta helmikuuta!

Viimeksi muokattu:
bluebaby Mulla taitaa olla noita liuskatestejä just tuolta. Herkkiä testejä. No siitä huolimatta testasin tänään dpo10 supernegatiivisen! Ei edes sitä viivanpaikkaa, joka niihin yleensä kuivuttuaan tulee! Pitää kai uskoa, että ei raskaana, taaskaan.

Sunflower11
Miimau: Vasta toinen kierto e-pillereiden lopettamisen jälkeen ja viime kierto kesti 31pvää. Laskin tuosta ovulaatiosta sen 14pvää eteenpäin ja mun laskujen mukaan 2.3 pitäis sit menkat alkaa, mut toivotaan tosiaan ettei ala :D

Levottomat yöt jatkuvat. Ei edes tee mieli yrittää nukkumista, sillä tiedän heräileväni joko pissalle tai kipuihin, todennäköisesti kivuliaasti pissalle. Sappivaivat(?) ovat siis palanneet. :headwall: Pakko sitä lääkäriaikaa on nyt soitella jo senkin vuoksi, että tämä asia tulee tutkittua. Jospa saisin samalla muidenkin asioiden osalta suuni auki ja vyyhti alkaisi purkaantua.

Litalgin-purkki on hyllyllä tyrkyllä, mutta sitä haluaisin vältellä. Fiilikset raskautumisen osalta vaihtelevat ääripäästä toiseen enkä haluaisi riskeerata mahdollista onnistumista. Kipuilut saattavat olla sappikiviin liittyviä, mutta myös muita oireita ehkä on. Ne tosin voivat olla myös ovisoireita, koska yleensähän ovuloin näihin aikoihin. Tekisi mieli jo testailla, mutta aivan liian aikaista on vielä. Yritän loppuviikkoon malttaa, kun ovisajankohtakaan ei ihan 100% varma ole. Kunpa voisin painaa off-nappia sulkeakseni muut oireet tai unohtaakseni koko raskautumistoiveen. Molempi parempi, mutta täytyy vain yrittää sopeutua.

Täytyy yrittää sitä nukkumista ja tarvittaessa turvautua särkylääkkeisiin. Hyvää yötä!

huomenta ja mukavaa viikonalkua kaikille!

Täällä vaan odotellaan päivien kulumista ja tädin kyläilyä :kieh: Oireet kaikonneet, rinnat ei oo enää kipeet yms. Mahaa nyt nipistelee, mut niinhän se aina ennen tädin kyläilyä... Tosin eilen illalla tuli inhottava "kipupiikki" ihan kun joku olisi survaissut puukon tuonne alavatsaan. Kipu kesti hetken ja meni ohi, hiukan jo säikähdin et mikähän nyt tuli :( Aamulla nyt sama mut ei ihan yhtä kova kipu onneksi. Nämä loppu kierron viimeiset päivät on turhauttavia kun on ihan varma tädin tulosta ja vaan odottelee et tulisi nyt sitten että pääsisi uuteen kiertoon... No, ei enää montaa päivää, toivottavasti ainakin.

Yhteistyössä