+++ HELMIKUUSSA PLUSSAAVAT, maaliskuuta suunnittelevat +++

Maira: Pääsetkö heti tänään jo tutkimuksiin? Mulla ei sairaalassakaan vielä kätilöt ym. lääkärit löytäneet ku:ta, joku ylilääkäri (vanhempi) mies sitten tuli takomaan asianlaidan näille muille ja sitten se olikin jo menoa...Varaudu etteivät päästä sua kotiin ihan heti, jos tilanne ei selviäkään äkkiseltään siellä. PS. Itse olin myös siellä Seinäjoen sairaalassa aikanaan tämän tiimoilta ja siellä tuota ku:ta ekaa kertaa epäiltiin verenvuodon takia. Tosin leikkaus ja lopullinen diagnoosi tehtiin sitten kotipaikkakunnalla. Hirmu paljon voimia sinne ja kyllä asiat järjestyy :hug:
 
^ Mä en tiedä yhtään miten tää kuvio täältä etenee sit kun oon tossa paikallisella tk:lla käyny, kai se sit selviää..Heti en voi mihinkää lähtee kun en saa pojalle hoitajaa vaan joudun ottaa sen mukaan sille käynnille..

Menin sitten googlettaa ja nyt ihan sikapaha olo..Kirottu internet..
 
MAIRA: tahdon kovasti uskoa kaiken olevan juuri niin kuin pitääkin =) ja pikkuinen on matkansa aloittanut ja ihan OIKEASSA paikassa :heart: kyllä ne asiat järjestyy...

ILOKSI: joko soitit verikokeen tulokset, mie niin jännäilen siun tilannetta =)
 
Maira: Sama homma mulla ton internetin kanssa :( Nyt mä olen ihan satavarma, että mulla on kohdunulkoinen... Voi paska tätä touhua. Ei pitäs lukea tuolta netistä mitään, kun turhaa sitä oikeesti suree kahteen kertaan. Pitäs vaan odottaa kun asiat selviää ja surra sitten jos on jotain surtavaa. Helpommin sanottu kun tehty! I know... :stick: Onko sulla muuten mitään kipuja? Jos ei ole, niin tilanne oikeesti tuskin on vakava. Mä oon nyt yrittäny ajatella, että niin kauan kun ei ole mitään kipuja, niin ei ole hätää. Voimia :hug: Ja ainakin sä saat nyt kohta selvyyden tähän piinaan. Ja se on paljon se =)
 
Maira ja Sisa: Voimahalauksia <3

Omaa napaa: nyt taitaa olla dpo 1 ja ihmeellisiä virtatietulehdustyylisiä oireita jotka kuitenkin pysyvät kurissa eivätkä ole sellaisia kuin yleensä mulla on ollut pissatulehduksessa. Outoa! Onko teillä ollut koskaan vastaavaa? Nyt tosin on pakkasia eli limakalvon kuivavat ja onhan sitä tullut peittoja heiluteltua eli voisi olla rasitusta/hankaus (sori hei kaikki;D)...BLÄÄH!
 
Maira > Huh! Jopas osaa sekoittaa ajatuksia tuollainen tilanne. :hug: Eivät ilmeisesti ole osanneet katsoa kunnolla tai sitten on vaan ihmisen alku ollut liian pieni nähtäväksi. Toivottavasti viimein löytyy hcg:n nostaja ja mukavasta paikasta, että voi siellä sitten rauhassa jatkaa kasvuansa. Millon saat lisää tietoa?

SiSa78 > Todellä törkeää "palvelua". Onko neuvolassanne toista lääkäriä? Mulla esikoisen odotuksen aikaan oli ja vaadin sitten seuraaville kerroille, kun en yhtään tykännyt siitä ekasta. Tuollaisissa asioissa asioidessaan kun on aika herkillä, niin pitäisi kyllä olla hienovarainen ja kuunnella asiakasta. Vaikka kuinka olisi huono päivä, niin asiakkaisiin sitä ei saa purkaa. Ymmärrän, ettet mielellään asioi siellä enää. Toivottavasti löytyy vaihtoehto, ettei tarvitse yksityiselle maksaa.

iloksi > Ihanaa lomaa! :wave:

Lara-- > Löysit siis tänne. :) Tervetuloa! Olen hieman pihalla vielä kaikista tulleista kirjoituksista, mutta yritän tässä kommentoidessa päästä ajan tasalle. Laitathan tietojasi listalle lisättäväksi, jos et vielä laittanut? :)

Sanmar82 > Rohkeasti mukaan vaan. :) Lisäilen sinut listalle, jos laitat tietojasi. :)

En näköjään päivittänytkään eilen. |O Keräsin tiedot paperille ja nyt lapsi on ne käynyt piilottamassa. Täytyy sitten tehdä homma alusta asti uudestaan, jotta listan saisi ajantasalle. Pahoittelen, että olen ollut pasiivinen! :ashamed: Keskittymiskyky on nyt väsymyksen vuoksi ollut aika vähissä ja pinoon keskittyminen jäänyt liian vähiin. Täysi kuu alkaa mennä ohi, joten toivottavasti uni alkaa olla laadukkaampaa ja vaje tasaantua. Alan olla aika zombie, joten yhtään levotonta yötä en enää jaksaisi.

Mukavaa viikonloppua kaikille ja oikein paljon plussatuulia tasapuolisesti! Odotuspuolelta vieraileville vauvaliimaa ja onnea odotukseen! Ihanaa, että teitäkin kiinnostaa vielä meidän kuulumisia käydä kommentoimassa. :kiss: lara--:n näkeminen täällä tuntuu aika jännältä (positiivisessa mielessä tosin), koska kuumeiltiin yhdessä jo ennen hänen plussaansa ja nyt sitten hänellä jo uusi kierros minun jatkaessa vielä samaa kuumeilua. On melkoinen helpotus huomata, ettei katkeruuden tunteita nouse. Sekin kertoo näiden pinojen hengestä vaikka vaikeitakin hetkiä on koettu. Tämä on hieno porukka ja minä olen meistä ylpeä. :)
 
Viimeksi muokattu:
iloksi, oon niin pahoillani sun puolesta. Voin vaan kuvitella sun pettymyksen tunteet ja tulen niin surulliseksi. Miksi meille ei lasta suoda? Haluisin niin olla raskaana, kasvattaa mahaa ja rakastaa sitä vauvaa sydämeni pohjasta. Haluisin unohtaa koko maailman ja keskittyä vaan raskaana olemiseen.

Mä olen aika varma että sä Sisa olet raskaana. Käy ihmeessä tarkistuttaa tilanne! Mä kanssa vaikka vähän liiottelisin et pääsisin sisään/verikokeeseen.

mg, sun pitää hakea itsellesi apua. Sä olet ollut niin aktiivinen täällä ja nyt et enää, mun mielestä sekin on merkki et sulla ei oo kaikki hyvin. Mä olen kanssa tosi väsynyt koko ajan, mutta koen kuitenkin olevan ok.
Kierron kartoitusta tehty, tähän asti kaikki ok. Myös miehen näyte ok. En tiiä onko hyvä vai huono uutinen ettei mitään löydy. Oon väsynyt tähän ettei tärppää ja jatkuvaan tyhmään yrittämiseen. Kp 10 on tänään, ovistestit negaa, ehkä su-ma tulee ovisplussa. Ja taas sain pakit aamulla mieheltä. Kivakiva.

Tsemppiä kaikille muille!
 
No huhhuh, mimmosta jännitys näytelmää täällä eletään. Toivottavasti tilanteet selviää pian!
Mulla tosiaan todettiin torstaina ultrassa reilun viikon kestäneen tuhruttelun syyksi se, et alkuun on lähteny kaks hedelmöittynyttä munasolua, mut toinen on jättäny matkan kesken. Toinen tapaus "katkarapu" köllötteli hyvissä oloissa ja hyvissä voimissa, vahvalla sykkeellä.. Viikot silloin 6+4. Kätilö sanoin vuodon voivan jatkua pitkäänkin tai sit se on ohi muutamassa päivässä. On kuulemma TODELLA yleistä tuo monikkoraskaus ja sit vain yks jatkaa loppuun asti, eli pienistä ja vähän isommistakin vuodoista ei kannata aina vetää kamalinta johtopäätöstä. Ja varhais ultraa suosittelen oman mielenrauhan vuoksi jos syytä on mennä.

Plussatuulia kaikille mussukoille!
 
Viola30 > Kun vaan saisin rohkeutta nousta sen kynnyksen yli. Tiedän, että olen ajautumassa huonoon suuntaan. Reilun vuoden sisällä elämässäni on ollut niin paljon surua, että harva selviäisi yksin. Minä satun olemaan sen verran herkkä ja vahvasti tunteva, että avun hakeminen on ollut jo kauan mielessä. Jokin vain estää.
 
mg, sepä siinä onkin, että et saa haettua apua ja olo vaan huononee. Hitaasti. Sulle tulee hyvä olo, kun otat johonkin yhteyttä, siirrät vastuun tavallaan jollekin muulle. Mä olen kans tosi, tosi väsynyt tähän lapsen yrittämiseen ja kaikkiin pettymyksiin ja välillä tuntuu etten vaan jaksa. Hoen monesti etten enää jaksa, mutta ei oo vaihtoehtoja kun vaan jaksaa. Nousta aamulla töihin, tulla illalla kotiin hirveän härdellin keskelle ja jatkaa "töitä". Sitten tulee taas parempia päiviä ja on normaali olo taas. Mua ainakin helpotti et menin lääkäriin tän lapsettomuuden (kääk, sanonko oikeesti lapsettomuuden?!) takia ja jotain tehdään. Se voi olla ettei se johda minnekään enkä ikinä saa toista lasta, mutta oon ainakin tehnyt jotain asian eteen.
 
Justiinsa tulin kotiin sairaalasta, kohtu täysin tyhjä, hcg noussut vielä aamuisestakin joitakin yksikköjä, kohdunulkoinen jota ei kuitenkaan paikallistettu, sytostaatti piikki hanuriin joka toivottavasti kuivattaa sen pois, kontrolli viikon päästä ja 3kk raskautumiskielto..Eli se siitä sitten, sivuoireita odotellessa..

Ei tullu meille onnellista loppua tai syysvauvaa, nyt vaan ollaan ja ihmetellään..Onneks tää nyt kuitenkin selvis..
 
Viimeksi muokattu:
^Mulla on noita, ei ne taida ihan samoja olla, mut ihan hyvin (kröhöm) toimivat..
Kiitos vastauksesta! :flower: Olen näköjään jonkinlaisessa testikoukussa, sillä katselin tänään Prismassa ostoaikeissa Pregcheck-testejä vaikka kaapissa on useampi apteekin oma, muutama halpa herkkä ja digi. :D Vieressä ollut Pregent oli houkutelevan halpa. Onkohan luotettava? En siis ostanut tällä kertaa, mutta lähellä oli. :ashamed:

Viola30 > Mehän ollaan myös menossa hakemaan apua lapsettomuuteen, kun toista ei kuulu ja ongelmakin on tiedossa. Tuo on kuitenkin vain se fyysinen puoli eli henkistä tukea ei ole tarjottu muualla kuin täällä palstalla. Ei kukaan ole esim. neuvolassa kysynyt kuinka voin. He tosin eivät tiedä, että olen menettänyt läheisiäni usemman aika lyhyen ajan sisällä ja se vaikuttaa jaksamiseeni paljon. Hyvät päivät tuntuvat hyvältä ja normaalilta, mutta alakuloisuus ja uupumus lisääntyy. Tiedän tarvitsevani apua, mutta en saa sitä sanottua oikealle ihmiselle. Olen jumissa. Miehenikään ei taida tietää kuinka vaikea tilanne on ja ehkä juuri siksi mietin voisiko hän hoitaa asian puolestani. Tialnne selviäisi hänelle ja minun ei tarvitsisi kärvistellä kynnyksellä. Toisaalta tuollainen on raukkamaista, mutta onhan siinä koko perheen etu kyseessä. Jos minä en pysty ottamaan ratkaisevaa askelta, on mieheni tehtävä auttaa minua siinä.

Maira > :hug: Olen aivan sanaton. Voimia kovasti! Onneksi asia lopulta selvisi vaikka olikin todella huono uutinen. :hug:
 
Viimeksi muokattu:


lauantai 19.2.2011


KUUMEILEVAT
Nimimerkki...................Kiertopv:t..........Ikä....Haaveissa...Yritys
anniala.......................kp54/26-30........23v...2. lapsi
jonna_82....................kp49/29-32........28v...1. lapsi.......yk8
Green Lady.................kp46/27.............28v...1. lapsi
Eevaliisa Nwogu..........kp44/27............26v....3. lapsi.......yk1
Kauniina Päivänä Tuut..kp44/27-29.......33v....3. lapsi.......yk5v+
Viulu...........................kp31/28-30................4. lapsi......yk3/7
InkeriIisakki................kp29/30............23v....3. lapsi.......yk1
Mariel85......................kp28/?.............25v....2. lapsi.......yk4km2
Jennynny....................kp25/29............31v....4. lapsi......yk2
nepari80.....................kp25/29............31v....2. lapsi......yk1
Epa_88.......................kp25/30-41................1. lapsi.......yk4
nepari.........................kp25/29............31v....2. lapsi......yk1
Bla-bla........................kp25/34............34v....2. lapsi......yk11
Sunflower11................kp23/28-31.................3. lapsi......yk2
Minnarun.....................kp23/29-31.......30v.....3. lapsi......yk7
Sinderella....................kp23/32............38v.....6. lapsi......yk2/4km1
bluebaby.....................kp22/28............26v.....1. lapsi......yk3-4v
macy gray...................kp22/30-34.......30v.....2. lapsi......yk15
pikkumy......................kp21/28............25v.....1. lapsi......yk5
AiraM..........................kp21/~40...................................yk3
SiSa78........................kp13/28-30.......32v......2. lapsi......yk3/5
Miimau.......................kp13/27.............31v......1. lapsi......yk8
MolliMelooni................kp13/35-38(40)..32v.....2. lapsi......yk3½v
Zanca.........................kp11/26-31........26v......1. lapsi......yk8
Viola30.......................kp11/27.............31v......2. lapsi......yk9
*Justiina*...................kp10/30-32........38v......3. lapsi......yk2
Jensar.........................kp8/35-40.........32v......2. lapsi......yk1ku1
Barbamama35............kp7/23-28..........35v.....3./4. lapsi...yk6
äiti x4.........................kp5/27..............32v.....6. lapsi.......yk3
iloksi..........................kp4/31-33.........28v......1. lapsi.......yk4,5v
Ansku83......................kp3/30-40.........27v......1. lapsi......yk3
Maira..................................................25v.....2. lapsi......yk2
myrskytuuli.........................................33v.....2. lapsi
mileon.........................................................5. lapsi



TAUSTALLA
mahara, Agaetis, Amf, Sanelma, Coya, Paha päivä, Marble, very important baby, Nasukka82, Heathy, A-H, pia, Mukiin menevä, viuhpiipore, toiveikas -87, Safiirix, Sarmiina, Taikapeili, Nallekarkki, Liljah, BloodyEnd, marika 83, Nuplu, Vuokko84, Constance, wilkat, angelfish, Joko, Millukka, inspire, Viuhti10, Peppi Pitkäkorva, kissendaal, Aawatar, An-nie, Mischa10, Muffinssi, Minnäi, undercovergirl, Liina87, Sandemar, Shiny, henssu, Villervalla



PIINAILIJAT
InkeriIisakki..............dpo13
Mariel85....................dpo12
nepari.......................dpo11
bluebaby...................dpo7
macy gray.................dpo6
Sinderella.................dpo3
Sunflower11.............dpo3
Miimau......................dpo2



PLUSSANNEET 2011 tammikuu:
Lisey.................8.1. .....kp29/28-32........28v...............2. lapsi...yk2
Mirage..............19.1. ...kp22/26-27.........29v...dpo11...2. lapsi...yk5
Salainen toive...19.1. ...kp34/24-36(44)...22v...............2. lapsi...yk2
lisse.................24.1. ...kp31/30-45.............................2. lapsi...yk2
neiti nöttiäinen...25.1. ................................................2. lapsi
jonna_82..........30.1. ....kp29/29-32.........28v..............1. lapsi...yk8

PLUSSANNEET 2011 helmikuu:
Pikku-Saara......1.2. ...kp64/35........28v...........1. lapsi....yk5
Neiti-81............6.2. ...kp27/24-29...................3. lapsi....yk1v+km2
koiksa-79.........8.2. ...kp37/28-36....................3. lapsi....yk2
Gabrielle..........9.2. ...kp38/32.........29v...........1. lapsi....yk5
Matilda-08......11.2. ...kp25/26.........................2. lapsi....yk4

Odotuspuolen yhteinen pino:
+++ 2010 alkaen haaveilleet ja plussanneet +++
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/1877104-2010-alkaen-haaveilleet-ja-plussanneet/



HAAMUILIJAT
MiiJane76.........19.11.



Tervetuloa uudet ja vanhat! :wave:


Listaa päivittää: macy gray


Listalla näkyvät tiedot nimimerkin lisäksi:
kp??/?? tai kp??/??-?? = Meneillään oleva kiertopäivä / kierron pituus.
??v = Kuumeilijan ikä
?. lapsi = Monettako lasta yritetään
yk? = Monesko yrityskierto meneillään (Jos yritystä on ollut pitkään, voi merkitä myös vuosina)
Yk?/? voidaan merkitä silloin, kun yritys jatkuu keskenmenon takia (Ensimmäinen luku on meneillään oleva yrityskierto ja jälkimmäinen yrityskiertojen kokonaismäärä. Plussakierto ja raskausaika lasketaan yhdeksi kierroksi)
km?= yrityksen aikana tapahtuneiden keskenmenojen määrä
Yksi kierto on kuukautisten alusta seuraavien alkuun kierron pituudesta riippumatta.
Jos yritystä ollut pitkään eikä kiertomäärä selvillä, voi ilmoittaa myös vuosina.
Piinailijoiden lista:
dpo? = Päivät ovulaation jälkeen. Ovista tikuttavat voivat ilmoittaa plussapäivän (dpo-1)

Kysymysmerkit tarkoittavat numeroita :D

Plussarikasta helmikuuta!
 
Kannattaa tarkistaa omat tiedot listalta. Jäi jotenkin sellainen tunne, että joiltakin osin ei mennyt ihan oikein. Korjailen sitten ilmoitusten mukaan. Koitan muistaa päivittää etusivun huomenna, että tulisi sitten kerralla korjattu lista. :)
 
macy gray: Toivottavasti saat rohkeutta ylittää kynnyksen :hug: Vaikka miehesi avulla. Samahan se kuinka se käy, kunhan vaan saisit apua tarpeeksi pian. Masennus on niin salakavala sairaus. Se hiipii hiljaa aina vaan syvemmälle kuin varkain. Mutta apua siihen on onneksi olemassa ja keinoja monia auttamaan tilannetta. Rohkeutta ja voimia sinulle :hug:

Maira: Voi harmi, että tämä päättyi näin :( Olisin niin toivonut onnellisempaa loppua tälle kaikelle... Mutta onneksi tilanne huomattiin ajoissa, eikä jouduttu poistamaan munatorvea. Voimia sinulle :hug: :heart:

ON: Siellä meidän neuvolassa on ONNEKSI toinenkin lääkäri. Mutta jotenkin pelottaa silti sinne mennä... Oli viimeksi niin nöyryytetty olo käynnin jälkeen, että tulee paha mieli kun meneekin kyseiseen paikkaan. Kai mä siksi yritän pitkittää siellä käymistä viimeiseen asti. Ja sit pelottaa tietty sekin, että mitä jos se toinenkin lääkäri on yhtä tyly... Vaikka tuskin samanlaisia voi montaa löytyä. Oli nimittäin sellanen korppikotka se nainen! No joo, mutta onhan se sinne mentävä jos tää sama tilanne jatkuu ens viikolla. Ja menen sitten todellakin sille toiselle lääkärille! Se on varma. Mä pahoin pelkään, että mullakin on kohdunulkoinen, kun tässä mun tilanteessa on vähän liikaa epäkohtia ollakseen normaali raskaus...

Muoks.
Hölmöähän se on tällasessa tilanteessa, mutta jotenkin sitä ihmismieli elättelee pienen pientä toivonkipinää, että jospa sittenkin tapahtuisi ihme :rolleyes:
 
Viimeksi muokattu:
maira iso :hug: todella harmi että asia sitten ratkesi näin päin. Vaikka varmasti tuntuu pahalta niin kuitenkin onneksi kohdunulkoinen tosiaan löydettiin ajoissa ennenkuin tuli pysyvää haittaa! Eli onneksi vaadit ja osaisit hakeutua niihin verikokeisiin menoa!!!

macy grey Sinulle kanssa iso :hug: masennus on tosiaan salakavala sairaus, hiipii pikku hiljaa ja imee kaikki voimat... Toivottavasti jaksat hakea itsellesi apua!

ON: Oireet kaikonneet joten alan varautua tädin kyläilyyn ensi viikolla...
 
:hug: Maira. Onneksi aloit toimimaan, että syy selvisi. Alkoi olla jo niin utopistista tuo testien viivojen vahvuus, ettei kyse kyllä tosiaan ollut mistään keskenmenosta. Ikävää, että oli kohdunulkoinen, mutta onneksi et odotellut kauempaa. Olisi tosiaan voinut olla munatorven menettäminen kova hinta siitä, että lääkäri käskee vaan kotona odottaa hcg:n laskua.

Sisa: Kannattaa varmaan sunkin harkita lääkärille soittoa, aina sile joku syy on, miksi testit näyttää plussaa... Toivottavasti kaikki kääntyisi vielä hyväksi. :hug:
 
koiksalle onnittelut sykkivästä sydämestä tätäkin kautta..! :heart:

maira :hug:

mee ny äkkiä lekurille sinäkin sisa! Ja toivottavasti saat parempia uutisia!

voimia mg! ja viola tuttuja fiiliksiä.. mullakin sellanen olo koko touhuun et ei en jaksa enää, mut taas vaan yritetään....

täällä on nyt sitte aamulämpö tippunut selkeesti. eli ollut 37,1 ja nyt oli 36,7. myös kohdun napukka pehmentynyt ja alaselkää jomottelee, joten vuotoa odotellessa.. :(

Hyvää viikonloppua! :wave:
 
Maira: Hyvä että sait hoitoa siihen nyt heti. Parempi odotella sitä kuivumista kun joutua leikkaukseen ja/tai pahimmillaan menettää munatorven =) Tsemppiä! :hug:

mg: Mun kohdalta voi korjata yk:n 1v+/1ku tai yk11/14+1ku =) Kommentoin vielä tilanteeseesi että tunnustan myös miten kova kynnys on lähteä hakemaan apua psyykkiseen hyvinvointiin. Itse painin samojen asioiden kanssa ja olen myös miettinyt, jos nyt raskaaksi tulisin miten tuo psyykkinen tila vaikuttaisi siihen. Tai peräti, voisiko tämä psyyke olla syy siihen miksi ei raskautuminen onnistu?:rolleyes: Kävin itse ihan tk:ssa puhumassa, lääkäri oli hyvin ymmärtäväinen ja sanoi että minun pitäisi varata aika psykologille. Olen kyllä avoimesti puhunut ja kertonut läheisille tästä olotilasta (ahdistus), mutta kynnys vieraalle puhumisesta on vielä korkea. Siellä kun pitäisi avata kaikki padot ja setviä mistä mikäkin johtuu. Tarraudun niihin "hyviin" päiviin ja yritän unohtaa huonot enkä saa oikein päätöstä tehtyä. Mitään lääkityksiä ei kuulemma ollut tarjolla jos raskaus on toiveena joten tuo puhuminen oli ainoa hoito!! Tsemppiä sinulle myös ja rohkeutta ottaa seuraava askel! :hug:
 

Yhteistyössä