Barbamama kiitos kannustuksesta
Tuosta
adoptiosta sen verran, että samaan aikaan kun jonottaa adoptiota ei saa käydä hoidoissa ja haaveet biologisesta lapsesta tulee olla haudattuja. Se jo ensinnäkin sen adoptiolapsen kannalta... Jos adoptioprosessin aikana tulee raskaaksi, adoptio peruuntuu.. ja se lapsi joka mahdollisesti on luvattu sitten jää taas odottamaan.
Vaikka kaikista tarkastuksista ja selvityksistä selviäisi (joihin menee helposti niihinkin vuosi(a) ), nii lapsen hakumatkaa saa odottaa usein 2-4 v . Eli kyseessä on monen vuoden odotus ennen kuin sitä kautta lapsen saisi syliinsä. Ja tosiaan biolapsen yritys pitää siinä vaiheessa olla ohi. Muita ehtoja on myös paljon.
Ikä pitää olla yli 25v, talous turvattu. Jos on puolison kanssa hakemassa, tulee olla avioliitossa (avoliitto katsotaan liian hataraksi).
Adoptiosta tulee hurjasti kuluja (lehtijutun mukaan Kolumbiasta adoptoidessa papereihin jopa 17 000e). Ja kaikki voi peruuntua ihan missä tilanteessa tahansa.
Tuossa on lehtijuttu adoptiosta, jossa kerrotaan adoptiosta tiivistetysti.
Adoptio on odotusta - HS.fi - Oma elämä
Minnarun Kiitos sinullekin myötätunnosta
Niinhän se on, että maailma on täynnä kodittomia ja äidittömiä lapsia. Se vaan on niin eri asia (tällä hetkellä minun kantilta) kuin se lapsen itse kohdussa kantaminen ja synnyttäminen. Kun on nuoruudesta saakka odottanut omaa lasta ja aina tiennyt haluavansa äidiksi, sitä vaan ei voi vaan vaihtaa biolapsen yritystä adoptioksi. Surutyö biologisen lapsen mahdollisuuden menettämisestä on tehtävä ensin. Itselleni biologinen lapsi on ollut aina ensimmäinen vaihtoehto.
Jokainen täällä kuumeileva voi miettiä, että onko valmis nyt tällä hetkellä lopettamaan biolapsen yrityksen ja siirtymään vuosiksi adoptio-jonoon? Tai jos nyt kuulisi tuomion omasta lapsettomuudesta, niin olisiko se sillä selvä, että siirtyisi vaan adoptio-jonoon odottamaan kuumeilun sijaan? Adoption pitäisi minun mielestä olla se ensimmäinen vaihtoehto. Ei se "jos ei muuta saa", mutta niinhän se tulee menemään ainakin meidän kohdalla. Tai olen kyllä sitä mieltä, että siihen prosessiin ei lähdetä ennen kuin ollaan oikeasti valmiita (jos ollaan).
Minä pidän viikon-parin mittaisen tauon (lomareissu) täältä. Listoilla minut voi kyllä pitää, ilmoittelen viimeistään uuden kierron alusta.
Kiitos teille kaikille kannustuksesta ja tuesta sekä myötäelämisestä pettymyksessä.
Tänään siis kp 2.