+++ HELMIKUUSSA PLUSSAAVAT, maaliskuuta suunnittelevat +++

bluebaby: On kyllä tosiaan hyvin erikoinen tilanne... :confused: Eipä tässä auta kuin seurailla...

Maira: Jaksuja sulle :hug: Kyllä on turhauttava tilanne :( Onneksi pääset siihen verkokeeseen. Sitten se tilanne viimeistään alkaa selvitä, kun näkee, että mihin suuntaan se hCG on sulla menossa ja millä vauhdilla. Onko ne sun testit muuten ollu samanlaisia koko ajan? Siis, että vahvistuuko viiva vai vaaleneeko? Toi mun Pregcheckin puikkotesti taitaa olla herkyydeltään 25. Kivaa, että meillä on nyt yhteinen harrastus, kuseksitaan kilpaa tikkuihin :LOL: Ja kiitos matkaseurasta paatissa :D

Alussa sillon pari viikkoo sit oli ihan first signalin puikkoo, nyt on ollu davidin liuskoja, oon testannu kummallakin, ovis ja raskaustestillä eikä niissä ole ollut nyt muutosta mihinkään suuntaan kuten näkyy...

Tai pientä heittoo on ollu viivassa, mut kaikki ei ole aamupissasta tehtyjä.

Maira: Kokemuksesta voin sanoa, että noi Davidin 10 herkkyiset testit ei näytä ton vahvempaa viivaa vaikka hormoni ois noussutkin. Tää taitaa päteä kaikkiin herkkiin testeihin. Herkkien testien huono puoli on se, että kun hormonia on liikaa testin "ymmärryskyvylle", niin ne lakkaavat näyttämästä oikein. Niillä 25 herkkyisillä testeillä saat varmasti sitten oikeesti osviittaa, että mikä tilanne on =)

No onpa täällä ihmeellisiä tilanteita, Sisa ja Maira. Aika aikaisin Sisa plussa ois ovistestissä, vähän epäilen sitä et onko oikeesti.

Huomenna ultra ja verikokeiden ja sperma-analyysin tulosten kuuntelu. Miehellä kaikki oli muuten hyvin, paitsi valkosoluja oli liikaa. Mulla joku yks mieshormoni (!?!?) oli kohonnut ja kilpparihormoni kans. Eli itseanalyysi on et saan kilpparilääkkeet ja clomit. No, huomennahan se selviää.

SiSa78 Kyllä ovis normaalisti voi tietysti tulla heti kuukautisten jälkeen, mutta sullahan on kai toisenlainen tilanne, että ei pitäis olla mahdollista. Mutta nämä ihmiskropat on niin outoja ja arvaamattomia, että sinuna käyttäisin oviksen hyväkseni!

Viola30 Kiva, että saatte nyt jotakin selvyyttä ja asiat menee eteenpäin. Mietin itsekin, että pitäiskö jossakin vaiheessa hakeutua johonkin. Kilpparihormoni kohonnut? Mitä se silloin tarkoittaa? Vajaatoimintahan voi vaikeuttaa raskaaksi tulemista, mutta onko tämä sama testi?

Maira Tylsä tilanne, toivotaan että hcg laskenut ja pääset normaaliin kiertoon.

äitix4 Jaksamista! Ehkä tekee hyvää saada ajatukset jonnekin muualle. Mulle se ainakin tekisi hyvää.

sunflower Mä olen kanssa niin tyytyväinen digitestiin, en kestä niitä viivojen vertailua. Mulla niissä oli haalea punainen ja silti sain hymynaaman. ?

iloksi Sua on ihana seurata täällä. Niin kovin inhimillistä kaikki mitä teet. Mä pidän sormet ja varpaat ristissä!

Noista lämmöistä moni puhuu. Kertokaa nyt noviisille, että nouseeko lämpö ja jos, niin milloin ja miksi? Siis oviksen aikana joo, mutta jos on raskaana, niin miten silloin? Mittasin huvikseni lämmön tänään ja se oli kokonaisen asteen enemmän kuin normaalisti! Silti ei ole kuumeinen olo. Olin tosi yllättynyt, kun normaalisti tunnistan jo 37 asteen lämmön, kun tulee kuumeinen olo. Ja yhtäänhän en toivo, että tämä johtuisi siitä, että olisin raskaana…

Bla-bla minä mittaan lämpöjä. Alkukierrossa aamulämpö on matalampi. Ovulaation aikoihin lämpö hieman putoaa ja nousee sitten kun ovulaatio on tapahtunut. Loppukierron ajan aamulämpö on koholla, kunnes laskee, jos raskaus ei ole alkanut. Jos sitten taas raskaus on alkanut, niin ilmeisesti lämpökin pysyy koholla. Minulla on kokemusta vain siitä, kuinka se lämpö laskee menkkoja kohti.

Fertility Friend OnLine Chart Gallery

Tuolta löytyy käyriä raskautuneiden naisten aamulämmöistä ja sivuja menemällä eteenpäin löytyy lisää. Painamalla View all charts in Celsius, saat lämpökartat meidän asteikolla.

Kiitos kannustuksesta kaikille :) Itseltäni usko raskautumiseen on mennyt ja pahinta on, etten usko edes hoitojen auttavan. Se tie on kuitenkin kuljettava, ennen kuin voi ajatella muuta. Adoptio-jonoon pitäisi kuitenkin lähteä myös jossain vaiheessa, kun tämän biologisen lapsen yrityksen saa päätökseen. Sekin (adoptio) prosessi vaan taitaa ottaa vuosia ja paljon rahaa.

Täytyy kyllä sanoa, että jokainen, joka pystyy ilmaiseksi saamaan lapsia, saa olla kyvystään erittäin kiitollinen. Vaikkei se raha sinänsä merkitse, mutta ne tuhannet eurot, jotka menee hoitoihin (varsinkin jos hoidot epäonnistuvat ja pitkittyvät) olisi paljon mukavampi laittaa vaikka lasten tarvikkeisiin tai lapsen tulevaisuuden varalle.

Sofi One Step testeistä voin nyt sanoa ihan varmuudella, että kaikkiin tulee viivanpaikka. Toisiin enemmän ja toisiin vähemmän näkyvä. Eilen illalla tehtyyn testiin viivanpaikka tuli ihan helposti havaittavasti kun sitten taas tämän aamun testiin hieman haaleammin. Etenkin testien kuivuttua viivanpaikat ovat näkyvissä.

Mikäli kyse on jostain kiinnittymisyrityksestä, niin se mahdollisesti sitten selviää perjantain veritestistä.

Aamulämpö tippui tänään 36,2 ja vaaleanpunainen vuoto alkoi. Huominen on viimeistään kp 1 mutta todennäköisemmin runsas vuoto alkaa jo tänään.

Viimeksi muokattu:
Sunflower11
VOi iloksi :/ Mä niin toivoin että olisit plussannut.. Halaus.

Sisa: Et ikinä arvaa, mä mietin eilen et oiskohan r-testin tekopaikka mutten sanonut mitään..
Ihmeellistä tuo.

Viiva yhtä vahva kuin eilen, kai se sitten huomenna on jo pois?

iloksi: :( Voi harmi! Olisit niiiiin ansainnut sen vahvan plussan jo vihdoin! Kyllä tuo täti pistää aina mielen matalaksi. Ehkä jaksat taas enemmän uskoa, kun täti pakkaa tavaransa ja häipyy? Toivon ainakin niin. Elämä käy niin kovin raskaaksi, kun toivon menettää. Tuosta adoptiosta tuli mieleen, että voiko sinne mennä jonoon vaikka hoidot on kesken? Olen kanssa kuullut, että jonossa saapi odotella jonkun vuoden eli siinä välissä ehtisi käydä niitä hoitoja läpi. Jotenkin näin maalaisjärjellä olisi järkevämpää tehdä ne päällekäin, ettei sitten tarvitsisi taas vain odottaa. Ymmärrän toki, että mites sitten, jos tärppäisi molemmista yhtä aikaa. Vaikeita asioita. : /

Bla-bla: Minäkin olen mittaillut lämpöjä. Se kannattaa tehdä aina aamulla samaan kellonaikaan heti herättyäsi, ennen ylösnousua, aina samalla mittarilla ja suusta kielen alta. Silloin lämmöt ovat toisiinsa verrattavissa. Muuten vaikuttaa tosi paljon miten olet pukeutunut, kuinka lämmin huoneessa on, mitä teet ym. Siis ne iltalämmöt kainalosta eivät ole kovinkaan luotettavia... Olen käyttänyt TCOYF kalenteria minne saa merkattua lämmöt ja tekee hienot käppyrät niistä. Siitä on helppo seurailla kierron kehitystä.

Tämä teki aamulla oireiden perusteella ovistestin ja tikkuun räpsähti saman tien viiva, joka oli minuutin sisällä vahvempi ku kontrolliviiva. H-hetki sittenki käsillä nyt :) Tuleepahan tässä kierrossa nyt kokeiltua taas sitä panttaustekniikkaa. Onkohan tänään sitte dpo0? Nimittäin se viiva ilmestyi vahvana ihan heti ja vahveni vielä nopeasti. Vatsan nipistelystä en oikein jaksa uskoa, että munis irtoais vasta vuorokauden päästä. Eikö ovistesti ilmotakki 24-48 tunnin sisällä? Eli tänään ois hyvinki olla ovispäivä.

iloksille tätipahoittelut :hug:

Ei onneksi flunssa rantautunut mulle vaikka eilen olin ihan varma et kipeeksi tulen kun oli sellainen olo! Parempi näin, sairastaminen on aina niin kurjaa...
Oma olotila on kutakuinkin normaali. Ei masun nipistelyitä eikä muuta havaittavissa. No, nännit tuntuu kipeiltä, yleensä ennen menkkoja kipeytyy hiukan itse rinnat ei nännit... Nyt siis menossa kp 22/29. Mutta kokemuksesta tietää että sitä löytää itsestään vaikka mitä oireita kun oikein pysähtyy tutkiskelemaan :whistle: netistä tilasinkin jotain herkkiä raskaustestejä ja sit sen clearbluen digitestin, toivottavasti niille löytyy ensi viikolla käyttöä...

Pahoittelut iloksi!! :hug:

Täällä sitä edelleen tädittömänä mennään ja testi näytti samaa kuin eilen...jokseenkin olin NÄKEVINÄNI :D siinä punertavaa sävyä, mut eiköhän nää hurjat ruusunpunaiset ajatukset ole sen värjännyt! :D Ei auta kuin odotella...huomenna olisi kaikenlaisia verikokeita ja papaa, saas nähä mitä siellä tulee esille.

Paljon onnea plussanneille! =) Ja pahoittelut tädin kohdanneille.

ON: Tänne ei mitään, tätiä odotellessa...Kipeenäkin ollut ja perheessä sairastapaus joten en ole tännekään kerennyt/jaksanut tulla.

Hurjaa on meno täällä ja niin on minunkin keho hurjasti sekaisin... olin viime viikolla havaitsevani ovista tänään ollu ihan kamala masis päivä ja nyt iltaan alko ihan kamala munis jomottelu ihan kamalan kivulias...joko myöhäinen ovis tai todella aikaisin tuleva täti on männy miun kroppa ihan sekaisin...

ILOKSI: mie niin näin jo sen plussana... joo elämä on harvinaisen epäreilua ajoittain mutta sen minä sanon että voi minkä onnen voit lapselle suoda kun annat kodin, niin paljon on lapsia ilman kotia, äitiä ja minun mielestä jokaisella lapsella tulisi olla oikeus äitiin. Minusta kovin tyhmää on että se on niin hidas projekti ympäri maailman ja myös suomessa on hyljättyjä lapsia asumassa laitoksissa ja prosessi kestää noin 3-5 vuotta nykyään kuulemma kotimaan/ulkomaan adoptiot kestää lähes tulkoon yhtä kauan. Mie uskon kovasti että kaikella on jonkinlainen tarkoitus vaikka aina en oikein haluaisi sitä ymmärtää mutta haluan kovasti uskoa että niin on. Varmasti nämä pettymykset on tosi kova paikka kun kuitenkin on varmasti ehtinyt jo toiveita herätellä kun sen eteen on paljon satsattu ja tehty ja toiveita on ihan eri tavalla. Kamalasti voimia matkaasi :heart:

Barbamama kiitos kannustuksesta :) Tuosta adoptiosta sen verran, että samaan aikaan kun jonottaa adoptiota ei saa käydä hoidoissa ja haaveet biologisesta lapsesta tulee olla haudattuja. Se jo ensinnäkin sen adoptiolapsen kannalta... Jos adoptioprosessin aikana tulee raskaaksi, adoptio peruuntuu.. ja se lapsi joka mahdollisesti on luvattu sitten jää taas odottamaan.
Vaikka kaikista tarkastuksista ja selvityksistä selviäisi (joihin menee helposti niihinkin vuosi(a) ), nii lapsen hakumatkaa saa odottaa usein 2-4 v . Eli kyseessä on monen vuoden odotus ennen kuin sitä kautta lapsen saisi syliinsä. Ja tosiaan biolapsen yritys pitää siinä vaiheessa olla ohi. Muita ehtoja on myös paljon.
Ikä pitää olla yli 25v, talous turvattu. Jos on puolison kanssa hakemassa, tulee olla avioliitossa (avoliitto katsotaan liian hataraksi).
Adoptiosta tulee hurjasti kuluja (lehtijutun mukaan Kolumbiasta adoptoidessa papereihin jopa 17 000e). Ja kaikki voi peruuntua ihan missä tilanteessa tahansa.

Tuossa on lehtijuttu adoptiosta, jossa kerrotaan adoptiosta tiivistetysti.
Adoptio on odotusta - HS.fi - Oma elämä

Minnarun Kiitos sinullekin myötätunnosta :) Niinhän se on, että maailma on täynnä kodittomia ja äidittömiä lapsia. Se vaan on niin eri asia (tällä hetkellä minun kantilta) kuin se lapsen itse kohdussa kantaminen ja synnyttäminen. Kun on nuoruudesta saakka odottanut omaa lasta ja aina tiennyt haluavansa äidiksi, sitä vaan ei voi vaan vaihtaa biolapsen yritystä adoptioksi. Surutyö biologisen lapsen mahdollisuuden menettämisestä on tehtävä ensin. Itselleni biologinen lapsi on ollut aina ensimmäinen vaihtoehto.

Jokainen täällä kuumeileva voi miettiä, että onko valmis nyt tällä hetkellä lopettamaan biolapsen yrityksen ja siirtymään vuosiksi adoptio-jonoon? Tai jos nyt kuulisi tuomion omasta lapsettomuudesta, niin olisiko se sillä selvä, että siirtyisi vaan adoptio-jonoon odottamaan kuumeilun sijaan? Adoption pitäisi minun mielestä olla se ensimmäinen vaihtoehto. Ei se "jos ei muuta saa", mutta niinhän se tulee menemään ainakin meidän kohdalla. Tai olen kyllä sitä mieltä, että siihen prosessiin ei lähdetä ennen kuin ollaan oikeasti valmiita (jos ollaan).

Minä pidän viikon-parin mittaisen tauon (lomareissu) täältä. Listoilla minut voi kyllä pitää, ilmoittelen viimeistään uuden kierron alusta.

Kiitos teille kaikille kannustuksesta ja tuesta sekä myötäelämisestä pettymyksessä.

Tänään siis kp 2.

Sunflower11
Iloksi: Mä kyllä voisin sanoa että ymmärrän sua siinä asiassa että on se omassa kohdussa kasvanut lapsi aivan eri asia. Joskus oli keskustelua että pystyiskö adoptoimaan, vastasin että tällä hetkellä ja näillä aatoksilla niin en. Ei se ensinnäkään olisi oikein sitä adoptoitua lasta kohtaan. Joskus voi olla tilanne että haluaisin adoptoida, mutta näillä ajatuksilla ja tuntemuksilla ja halulla olla raskaana ei.

omaa: Tein tämän kierron viimeisen ovistestin aamulla. EI tullut mitään et sinne se ovis meni ja sormet ja varpaat ristiin että on joku pieni siellä kasvamassa. Tsemppaan kuitenkin itseäni ettei tulisi niin karvas pettymys menkkojen alettua.

macy gray miulle voipi sitten päivitellä kp 1/30-40 ja yk 3. Ei tässä auta kuin pistää uutta putkeen vaan. : /

Sinälläänhän tuo yk 3 ei ole vielä mitään, mutta kun ex-aviomiehen kanssa tuli pillereiden lopettamisen jälkeen yritettyä sen vuoden verran ja sitten tuli erokin siihen päälle. Vuoden jälkeen silloin 5 vuotta sitten sain r-testiin haamun ja päivä ennen neuvolaan menoa alkoikin sitten vuoto. Pikkusen vaan ottaa nyt koville kun exälle syntyi uuden avokkinsa kanssa joulukuussa jo toinen lapsi...väistämättä alkaa miettiä että miussahan se vika on kun ei onnistunut ja eikä onnistu vieläkään...noh, ehkä joku päivä on myös miun vuoro! =)

Sisa: Onpa sulla jännät paikat nyt. Kerrothan heti tänne kun selviää jotain johonkin suuntaan :) Mulle tuli sellainen mieleen että teitkö aikaisemmin ovistestejä vai pärähtikö se tumma viiva heti ekalla yrittämällä? Mulla kävi viime kierrossa niin että kun edellisessä oli tullut se varhainen km niin viime kierrossa bongasin heti ekalla tikkuilulla tosi tumman ovisviivan, kp:ta en kyllä muista yhtään,mutta mietin itsekin silloin että olisko ollut hcg:tä vielä kropassa ja ovistesti reagoinut siihen. Sain myös ennen näitä tämän kierron menkkoja ovisviivan valloilleen ja raskaustestiin sellaisen ihme harmaan haamun joka kyllä sitten kai oli ehkä viivanpaikka. On tämä mystistä tämä naisen kropan toiminta! : / Joka tapauksessa toivon sulle pian selvyyttä asiaan ja kovasti plussatuulia!!!!

Ansku83:
pahoittelut tädin saapumisesta :hug: Kyllä joku päivä vielä sulla on sylissä ihka oma vaavi <3

ON: Haluaisin laittaa kuvia tänne teidän tutkailtaviksi mutta kamera on työpaikalla, kääk! Laitan kyllä heti huomenna. Eli tosiaan aloitin ovistikuttelun kp 8/9 ja haaleaa oli, samoin 9/10 mutta nyt jo selvästi vahvempi 10/11, jopa lähes aivan saman vahvuinen kuin testiviiva ja testinä mammaksi digidavid. Mietin että voisiko olla ovis jo esim.kp12 tai jpa kp 11? Mullahan kierto on tosi lyhyt kun se on ollut aika lailla 27 joka kk, joskus jopa 26. En ole tikutellut ennen viime kiertoa joten en varmasti tiedä milloin mulla yleensä se ovisaika on. Tuli vain sellainen ajatus mieleen että kun olen vain laskeskellut ovista kalenterista ja kropassakaan ei ole oikein koskaan olut tulkintamerkkejä niin kun me ollaan nyt yritetty vaavia jo 8 kk niin voisiko olla että mulla onkin aina ollut aika aikainen ovis ja ollaan yritetty liian myöhään?

Miimau kiitos! =) :heart:

Neuvolan tätsä anto kyllä niin loistavan neuvon kun vaan voi olla: "Älä ajattele koko asiaa ja mie kiellän siulta sen ovulaation bongaamisen ainaki tältä kiertoa!" Noniiih...helppoahan se on sanoa! :kieh: Täytyy kuitenkin yrittää kokeilla! :D Mie nyt sit tän kierron taustailen, mut listoilla voin pysyä! Pakkohan se on kuitenkin tasasin väliajoin käydä kattomassa uutisia täällä!! :D
Ja tuun sitte kertomaan loppukierrosta miten kävi vai kävikö mitenkään! =)

Nyt hirvee läjä ++++++++++++++puhureita kaikille!!!!!!!!!! :whistle::whistle::whistle: :heart:

iloksi: Voimia sinulle :hug:

Ansku83: Tätipahoittelut :hug: Voin kuvitella, että tuo tilanteesi kirpaisee... Tiedän itsekin, että ajatus vuoden yrityksestä ennen tutkimuksiin pääsemistä tuntuu niin kovin pitkältä ajalta. Mulla on pikkasen samansuuntaiset fiilikset kun sulla. Nyt on vasta yk 5, mutta kun kun esikoista tehtiin 1,5 vuotta, niin takaraivossa nakuttaa, että varmaan jotain vikaa on... Mutta on kuitenkin ihan mahdollista, ettei sinussa ole mitään vikaa ja tärppi voi tulla piankin =) Jospa tämä kierto onkin nyt sitten SE kierto :heart:

Maira: Ootko testannu vielä niillä kymppisillä vai saitko jo niitä 25 herkkyisiä? Mä tein eilen aamulla toisen testin ja oli se ihan hitusen vahvempi kuin edellisiltanen. MUTTA se hitunen taisi johtua ihan vaan siitä, että kyseessä oli aamupissa... Teen uuden varmaan huomenna, vaikka hyvä varmaan olisi odottaa muutama päivä välissä. Yritän sinnetellä lauantai-aamuun :D Vaikka varmaan yritykseksi jää :rolleyes:

ON: Tää mun tilanne kyllä nyt alkaa riepomaan... Täti ei ole VIELÄKÄÄN häipyny :kieh: Nyt on siis jo kp 11 ja edelleen tiputtelee. Kai mulla on sitten täti kylässä koko helmikuun :mad: No tää kierto menee jokatapauksessa harakoille, kun jostain ihmeestä kummittelee tota hCG:tä elimistössä haamuviivojen verran... Miksi ihmeessä mun kroppa on näin sekasin :confused: Eihän tästä touhusta tule mitään... Blaah... Lääkäriin en meinaa mennä ennen kun olen seuraillut tätä tilannetta vähän pidempään. Neuvolassa ne ei kuitenkaan tee mitään ennen kuin tätä on jatkunu pidempään... Ja yksityiselle en raaski vielä tässä vaiheessa mennä kun ei siellä varmaan kuitenkaan näkyisi mitään. No ainakin saa kuseksia tikkuihin elämänsä kyllyydestä, jos ei muuta :D

^No onhan tuo aika paljon vahvempi..Hitto mikä tilanne! :O Pitäskö sunkin soitella lähetettä hcg mittaukseen?

Eilen ostin apteekissa käydessäni yhden first signalin, tänään tein, ei muutosta..

Tässä joku 3min testaamisen jälkeen

Mä taidan lopettaa testaamisen kun ei siitä mitään iloa ole, se hcg on koholla, minkäs teet, laskee se kai joskus..Mä käyn maanantaina antaa sen verikokeen, tiistaina menen leikeltäväks ja siitä viikon päästä pitäis alkaa jo menkatkin, nyt vaan toivon ettei kierto venähdä ihan mahottomasti ton takia.. : /

Maira: Kyllä sulla on vahva viiva testissä :O On kyllä omituista tämä elo tässä paatissa!!! Mä taidan lopettaa kaiken ymmärtämisen yrittämisenkin tähän paikkaan... Ei vaan äly riitä käsittämään näitä meidän tilanteita :confused: Perustetaanko uus pino: "Kroppa sekaisin kuin seinäkello" :LOL:

Miimau: Kyllä joo mulla tuli heti ekaan ovistikkuun se plussa ja kp oli sillon vasta 9. Ja ovistikut tosiaan reagoi vahvasti tohon hCG:hen. Olikos sulla digi jolla voit tarkistaa, että onko liuskan viiva plussa? Anteeksi, kun en muista :ashamed: Ilman digiä se viivojen tulkitseminen on aikamoista tiedettä... Mutta niitä on kiva tiirailla, joten kuvia vaan heti kun saat laitettua :D :popcorn:

Maira: Kyllä sulla on vahva viiva testissä :O On kyllä omituista tämä elo tässä paatissa!!! Mä taidan lopettaa kaiken ymmärtämisen yrittämisenkin tähän paikkaan... Ei vaan äly riitä käsittämään näitä meidän tilanteita :confused: Perustetaanko uus pino: "Kroppa sekaisin kuin seinäkello" :LOL:
Jep niin on, mä oon jo aikaa sit lakannu ymmärtämästä mitään ja luottamasta mihinkään.. :D
Ainoa mihin tällä hetkellä luotan on ultra ja verikoe, aamen, kiitos nam.. :D Melkoisen hyvä yhteensattuma et meitä osu tähän pinoon kaks joilla on samanmoinen tilanne! :p

Muoks.
Tai no, ei ihan samanlaiset tilanteet, mä tiedän mikä on homman nimi, sulla on vielä kaikki mahdollisuudet olemassa.. :)

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä