*Helmikuun hurmaajat lokakuussa*

Hmmmtjaa :/ Lääkärissä käyty ja sairauslomaa tuli sitten ensviikon pe asti :( Mulla on keuhkoputkentulehdus ja sitten noiden supistusten takia. Nyt vaan pitää levätä eikä saa rasittaa itseään yhtään... :/ :/

Pöh!!

No...eipä auta muu kun vaan sitten levätä... Onneksi kohdunsuun tilanne oli ihan hyvä eli sen suhteen ei ole hätää. Se on pääasia.


Develly ja Vauveliini 25+0 *poks* :heart: :heart: (hui, kun tuo on jo paljon)
 
neuvolaterveisiä :wave:

kaikki oli hyvin ja kehuja tuli siitä miten oon jaksanu tsempata ja toimia ton sokereitten mittauksen suhteen,arvot on pysyny hyvinä eikä yli viitearvojen ole menny ollenkaan.ja painoa ei ole koko raskausaikana tullu kiloakaa lisää,jes :D
sf-mitta oli 22 ja nyt ollaan niin kauniisti käyrällä että.
sykkeet oli vauvalla tasaiset,en muista lukemia.ja hemoglobiini oli 140 vaikka tän väsymyksen takia aattelin että se ois tosi matala,liekkö sitten tolla pimeydellä vaan vaikutusta tähän väsymykseen.
kysyin tosta rokotteesta ja neuvolassa oltiin sitä mieltä että mun pitäis ehdottomasti ottaa toi rokote kun olen kahdessa riskiryhmässä astman takia,ja että se elohopea määrä on sellaninen että sen saa kahden päivän ruuasta sen saman määrän.ja että suurempi haitta on siitä jos sen taudin sairastaa,että kova kuume voi ennenaikaistaa synnytyksen ja vauva voi olla heikkokuntoinenkin synnyttyään..voi plääh miten vaikeeta tää voi olla,mulla ihan oikeesti hajoaa pää,nyt sitte kallistuin vähän sen puoleen että jos sittenkin sen rokotteen ottaisin,mutta mä en vaan vois ikinä antaa itelleni anteeks jos siitä tulee vauvalle sitten myöhemmin jotain.ja sitten taas jos en ota sitä rokotetta ja se aiheuttais sitten jotain niin ei hyvä sekään :/ ja kun mulla yleensä tuppaa noi tavallisetkin flunssat aiheuttaa hengenahdistusta niin mitä toi tauti sitten tekiskään.
jaa-a josko sitä menis täyttelemään noita kelan papereita mitkä sain,tiiä sitte osaanko ees täyttää,kelan paperit tuppaa olemaan hiukan hankalia. :D

piipi ja papu 22+2
 
Myös täältä neuvolaterveisiä.

Vauvalla kaikki hyvin, potkii ja heiluu ahkerasti, syke taisi olla 140.
Meillä oli sijainen paikalla, eikä edes kertonut missä oma ihana kätilöni oli, mutta ihan mukava tyttönen tämäkin oli. Kovinkaan paljon se ei kyllä osannut auttaa, esim. kelapaperiden kanssa se vain lykkäsi paperit eteen ja käski täyttää kotona. Edellisellä kerralla kun oli ollut puhetta, että miehenkin oli hyvä olla mukana, kun käydään ne paperit kunnolla läpi.

'Hb 120, laskenut nyt aika roimasti (150), mutta vielä ei tarvitse tehdä asialle mitään.
Painoa tullut reilu 300 g / vko (+ 6 kg kaiken kaikkiaan)
Sf-mitta ensin 26 cm, sitten kiskoi nauhan oikein kireälle ja sanoi,että jos oikein pinnistää, niin se voisi olla 24-25 cm :) Hurjasti yläkäyrien yläpuolella siis :)

Rokotteesta: suositteli, mutta en kyllä vieläkään tiedä mitä tehdä. Kuulema mahdollinen lääke on vaarallisempi vauvalle kuin kyseinen rokote. Tiedä sitten. Torstaina on rokotukset, joten vielä huominen aikaa miettiä...

Selkä ihan p***ana, mieli sen takia tosi maassa, mutta oon yrittänyt olla vielä töissä, tänäänkin takana 9 tuntia...

Huomena paremmalla mielellä...
 
Täällä myös eilen käyty neuvolassa ja kaikki näytti hyvältä :)

Paastolla olin 12 tuntia ennen neuvolaa, sillä viime kerralla pissassa näkyi vähän sokeria, mutta nyt ei ollut sitäkään joten seurantaan en joudu. Paastoverensokeri oli 4.7
Hb 126
RR 119/ 77
Paino laskenut -2,1kg ( JEEEE!!!) liekkö paastolla osuutta asiaan, tiedä sitten :p
Pikkukaverin sykkeet 145 ja kovasti liikkui. Reppana pelästy kun neuvolatäti pisti doplerin päälle ja oikeen hypähti masussa ja potki siihen malliin, ettei tykännyt koko hommasta :kieh:
Sf-mitta 21,5, melkeen ollaan jo keskikäyrällä. Neuvolatäti sanoi ton mitan olevan sen takia noin pieni, kun useimmilla maha ikäänkun kasvaa korkeutta ja mulla se on levinnyt jo melkein nivusiin, ts. todella alas.
Seuraava neuvola onkin sitten jo 2½ viikon päästä, aika hurjaa :)

Äitiyspakkauksen kävin tänään hakemassa postista ja sitä sitten miehen kanssa hypisteltiin yhdessä, kaikki kun on meille kummallekkin ihan uutta ja ihmeellistä. Mies kyseli joka vaatteen kohdalla, jotta meneekö tää sille vauvalle sitten heti kun se syntyy. Pitäs kuulemma vähän saada osviittaa, että minkä kokonen se käärö sitten oikeesti niinku on. Ei oikeen tuntunut ymmärtävän, että taitaa olla ihan alkuun vielä suurin osa aika isoja :LOL:

-Dolly04 ja asukki 26+2
 
Kiva lukea, että suurimmalla osalla kaikki hyvin :) Vauvat jo potkivat kovasti ja osa on jo hakenut äityspakkauksen.
Jotenkin aika vaan on hurahtanut? Ja muutaman kuukauden päästä ne söpöläiset syntyvät :heart:
Arki naperon kanssa vaan vie niin mennessään ettei edes viikkoja kunnolla muista ;)

Mites muiden lapset ovat suhtautueet tulevaan kääröön??
Meillä tyttö puhuu ylpeästi siskostaan ja leikkii vauvoilla kovasti.
On jopa halunnut juoda tuttipullosta josta ei juonut kunnolla edes vauvaaikana :LOL: Ja kun vaunujen koppa laitettiin kuntoon niin reppana olisi välttämättä halunnut sinne mahtua nukkumaan.. Kaikki vauvajutut kinnostaa saa vaan nähdä mitä on sitten kun tulokas syntyy?!

Fi0na
 
fiona: meillä isommat lapset odottaa innolla vauvaa ja välillä kuopuskin käy masua halaamassa ja sanoo että vauva :) mutta luulen ettei se oikeasti älyä vielä että oikeasti on vauva siellä :D meillä varmasti on kova taistelu kuopuksella msutasukkaisuuden kanssa koska se on jo isommillekin niin mustis ja se on mussa tosissaaan kii. :/ olenhan ollut sen kans nyt kotona niin kauan.

omassa tilassa ei uutta. liitoskivut yltyvät edelleen. närästys pahenee.. no se hyvä puoli tuossa närästyksessä on että se oikeasti vähän rajoittaa sit tuota esim. makean syöntiä. :/

joulua täällä kovasti odotellaan! :) oi että sitä tunnelmaa!!!

samariini ja O 27
 
Heipä hei taas pitkästä aikaa
Kiva lukea, että suurimmalla osalla kaikki sujuu hyvin.
Täällä toinen sokerirasitus takana ja nyt jännätään tuloksia, ensimmäisessä kaikki oli ok. Possurokote on nyt otettu, vaikka alussa olin sitä vastaan, mutta lueskeltuani tarkemmin asiasta päädyin kuitenkin sen ottamaan. Täytyy sanoa, että rokotuskohta tuli aika kipeäksi, mutta ei muuta kummempaa ainakaan vielä ole ilmennyt
Lilo ja topi 25+3
 
Zuh
Kotonaolo: Meillä varmaan rahatilanne pakottaa palaamaan töihin vuoden 2011 alussa. Mutta sekin kyllä kuulostaa niin ihanan kaukaiselta :)

Sikarokote: Mieli on muuttumaan päin, taidan ottaa rokotteen. En itseni takia vaan Naatin, en koe että taudista itselleni on mitään kunnon uhkaa, mutta entäs jos Naatti ihan pienenä saa sen taudin? Voisi käydä pahastikin ja ainoa keino on saada immuniteetti (mahdollisesti) Naatille on tuo rokote.

Sukupuoli - syke: Meille tulossa poika ja sykkeet viimeksi oli 143 kieppeillä. Aika paljon näyttäisi olevan hajontaa?

Lisäilen uusia listalle, tervetuloa aina vaan isompaan joukkoon mukaan!

Saikkulomalla istutaan jälleen, siitä lievä nettipimentokin. 6 päivää kävin töissä ja sitten oli lääkäriaika niin lepa vaan, ei oo normaalia että supistelee niin paljon. Jos ei tämän viikon aikan helpota niin jatkotutkimuksiin äippäpolille. Jotenkin on jo vähän luopunut ajatuksesta että töihin enää pidemmäksi ajaksi ainakaan pääsee.. Kaikki paikat on kuitenkin ihan ennallaan, ei muutoksia ja ei näin ollen mitään suurta huoltakaan, mutta supistusten pitäisi vähetä / loppua.

Silmät on ihan ristissä, heräilin taas ihan koko yön. Tosi masentavaa kun taas kerran herää ja miettii että on se kello varmaan jo jotain kuusi ettei enää tartteis yrittää nukkua - ja kello onkin jotain yksi! Noh, onneksi näitä huonoja öitä tulee vielä aika harvoin :/

Zuh & Naatti 26+5
 
Hei!!!!

Täällä maha kasvaa vaan. :D

Rahatilanne täälläkin sanelee sen että töihin on lähdettävä kun äippäloma loppuu :/ Aivan kaamea ajatus laittaa niin pieni hoitoon... Mä olen jo 7 kk ollu täällä sairaslomalla (ja jatkuu vaan..) niin on rahatinne jo tiukka noin valmiiksi.

Meillä miehen varhaisteinit lapset otti vauvantulon yllättävän hyvin. Nuorempi oli eka illan puhumaton (järkyttynyt) mutta nyt jo kyselee mun vointia ja kumpaa, tyttöä vai poika, toivoisin, ja muutenkin on miettinyt asioita.

Sain hiiirmu kasan (3 laatikollista) vauvanvaatteita, ja niitä nyt pesen ja laittelen. Aika suloisia ovat. Ja näyttää surrealistiselle meidän kylppärissä kuivuvat pikkupikku vaatteet =)

Huomenna neuvolaa ja lääkäriä. Reilun vkon päästä sit keskussairaalassa eka kontrolli siitä vauvan laajentuneesta munuaisaltaasta. Semmosta.

Tsemppiä kaikille! :wave:

Tehilla ja E 23+2
 
miten te saatte ton rokotteen noin aikasin?? täällä rokotetaan vasta viikoilla 35 ja yli olevat. ens viikolla rokotteen saavat ne kenellä la joulukuussa ja EHKÄ tammikuun ihan alkupäivinä.
tätä menoa itse joudun odottamaan rokotetta vielä 3-4viikkoa. ja silloin se on todennäköisesti enäää myöhäistä ottaa koska lapsen tarhassa on jo todettu possunuha tapauksia niin lapsi sen tuo ihan varmasti tullessaan :(
 
Soitin tänään neuvolaan ja kysyin mitä tehdään, kun keskimmäisellä lapsella nousi aamilla kuume yht äkkiä yli 39 ja pää tosi kipeä. Täti tokas vaan, että ens viikolla olis alkanut rokotukset, mut on turha enää ottaa ja pe neuvola-aika perutaan. Siirsi sitä varmuuden vuoksi kaks viikkoa eteenpäin... Aika hysteeristä mun mielestä. Meillä vielä kahdella pojalla astma, et silleen. Aika omillaan täällä saa tän asian kanssa kamppailla. Kai tää on tätä resurssipulaa :saint:
 
Tänään poksui 25
Kärsin tosi pahasta pissatulehduksesta.....tuli aivan yllättäen tosi rajuna, pissasin verta ja olin niin kipeä.....tänään vein kontrollinäytteen ja samalla sain possurokotteen. Ensin en meinannut ottaa vaan täällä päin sitä paljon liikkeellä ja kun olen juuri toipumassa rajusta taudista niin voi olla että sairastuisin herkemmin.....

 
Samariini Täällä Hyvinkäällä rokotetaan ainakin kaikki raskaanaolevat naiset viikoista huolimatta. Käytäntö taitaa olla erilainen eri kaupungeissa??

Tuota hysteriaa on kyllä ilmassa aika lailla. Mullakin oli vaan yskä niin mulle laitettiin sellainen suojus kasvoille :LOL: Kyse ei siis todellaKAAN ollut mistään possulenssusta vaan ihan normi flunssan jälkitaudista.
Tuollainen 2 viikon päähän neuvola-ajan siirtäminen on aika epämiellyttävää, koska kuitenkin tässä vaiheessa pitäis olla se 4 viikon välein?! :eek:

Saa nähdä ehdinkö itse ottaa tuon rokotteen - täällä on tuo rokotepäivä 4.11. Hyvinkäällä tosin ei tuota possunuhaa (kai) vielä ole paljonkaan ollut, mutta ehtiihän tässä vielä sen jostain saada :kieh:


Develly ja Vauva 25+1 :heart: :heart:
 
Työ pitää niin kiireisenä, että en ehdi ollenkaan kirjoittelemaan :ashamed: Viimeistään sitten äitiyslomalla lupaan olla koneessa kiinni ;)

Rakenneultrassa käyty ja kaikki oli kuten pitääkin :heart: Neuvolassa myös ollut kaikki aina hyvin. Pissa puhdas, hb ja verenpaine hyvät, painoa on tullut reilusti (+10kg) mutta ihan sallittu määrä. Sf-mitta oli muistaakseni 21cm eli hieman yli keskikäyrän, mutta niin se oli esikoisenkin kohdalla ja laski sitten keskikäyrälle :) Joitain hankintoja ollaan jo tehty kun vastaan on tullut niin hyviä tarjouksia, että on ollut pakko tarttua :D Esikoinen ei halua meille vauvaa ollenkaan :/ :whistle: Saa nähdä mitä tykkää sitten kun vauva oikeesti on meillä ;) Rokotteesta sen verran, että aion ottaa.

Vielä masukuva mukaan kun tuli tänään otettua taas uusi :) Sanokaa, että kyllä se näyttää jo vauvamahalta :D





Vertailun vuoksi viimeinen kuva joka on otettu 20+4.


 
tänään oli taas neuvola ja kaikki oli muuten hyvin, mutta leukosyytit oli plussalla
ja huomenna pitää aamupissa viiä labraan. mitähän nuo leukkarit tarkottaa? raskaana ollessa vissiin pissatulehduskin voi olla oireeton, ni oiskohan jotain semmosta..
kirpun syke oli tasasta 150, ja sf-mitta 23, eli normilukemissa mennään.

ite olin kahen vaiheella possunuharokotteen suhteen vielä mennessäni neuvolaan, mutta
neuvolatäti sano suoraan että "ei me ketään voija pakottaa ottaan rokotetta, mutta suosittelen että heti täältä lähettyäs käyt ottaan rokotteen" no enempiä miettimättä mää sitte kävin sielä piikillä. kai siihen pitää luottaa että asiantuntijat tietää.
nyt sitte ku mies tuli kotiin töistä ni valitteli huonoa oloa, ja parissa tunnissa nousi kuume melkeen 39C.. saapa nähä, ku tuon rokotteen vaikutusaika alkaa vasta parin viikon päästä! voi himputti.

tänään tuli kelalta ilmotus että laput on hyväksytty ja kahen viikon sisällä tulee äitiyspakkaus:)


Pilli ja Kirppu, 26+0 POKS
 
Pitkästä aikaa joutaa kuulumisia kertomaan.

Eilen neuvolassa käyty,
hb 108, ei muuta ku tabletteja kurkusta alas illalla (aamulla menee thyroxin)
paineet 132/92, sitä samaa edelleen
pissa puhdas
sf 23cm, siellä yläkäyrän pikkusen yläpuolella

Kirjotettiin lähetettä OYS:iin, istukan virtauksien tutkimukseen. (tai johonki semmoseen se liitty) Rokotteen aijon ottaa, jos vaan kerkeen. Kahden päiväkotilapsen vanhemmalla jo mahdollisesti sikaa. Ja kun täällä ei rokoteta vasta ku 35 viikkoset, meistä muista ei oo mitään tietoa. Pelottaa se että jos sairastun, nin mitä siitä voi sitten tuolle pienelle tulla. Ei haluaisi toista lastakin menettää...

Kelan lappuja pitäisi osata täytellä. Kun mulla loppuu työsopimus vuojen lopussa, niin voinko alottaa äitiysloman heti? vai pitääkö mun pitää lomat ensin? Mikshän tuo lappujen täyttäminen tuntuu aina niin hankalalta..muita?
 
Samariini: tääl Kangasalla rokotetaan tällä viikolla kaikki, viikoista välittämättä.
näköjään on eri käytäntö muissa kaupungeissa..
Kävin ajankulukseni katsastamassa vaunu tarjontaa.. suosikki löytyi, teutonian vaunut =)
vielä täytyy kumminkin miettiä.. =)

Nina ja Oskari 23+ jotain
 
MintCandy kyllä tuo vauvamasulta näyttää!

Täällä vaivaa joku keskiraskauden unenpuute. Olen herännyt nyt vapaapäivinä seitsemän ja kahdeksan välillä aivan liian lyhyiden yöunien jälkeen (nukkumaan meneminen on iltaisin vähän viivästynyt, kun äiti oli täällä meillä kyläilemässä muutaman päivän), enkä ole enää millään saanut unta. |O

Huomenna onkin oikein mielekäs päivä. Ensin aamulla puoli yhdeksältä sokerirasituskokeeseen, sieltä Kelaan täyttelemään papereita ja siitä suoraan töihin ottamaan sikainfluenssarokote. :D No, tuleepahan hoidettua kaikki ikävät velvoitteet pois päiväjärjestyksestä. Mitähän ihmettä tungen suuhuni tänään kahdeksalta illalla, että selviän pystyssä edes sinne labraan aamulla tuohon sokerirasitukseen? Tulee ihan järkyttävän huono olo jo siitä, jos on 9h syömättä, ja nyt pitäisi olla 12,5h ennen kuin pääsee edes sinne kokeen aloitukseen. Ja toivottavasti tuo rokote ei nosta mitään kuumetta, ettei mene viikonlopun vapaapäivät ihan pilalle tuon takia.

Ihanaa, tunnin kuluttua pääsen kampaajalle!

Tässä vielä päivitettyä masukuvaa tältä päivältä poksumisen kunniaksi:



Ikuisuus ja pampula 24+0 :heart:
 
Uudet tervetuloa!
Neuvolassa kävin toissapäivänä. Pahoitteli kun mun kohdalla ollut joka kerta eri täti. No eihän sille mitään mahda...

Rv 24+2
Painoa tullut +700/vko. :whistle: Liekö joka päiväisellä suklaansyönnillä osuutta.
RR 111/64
Hb oli noussut hitusen (118) nyt oli 120.
Sf-mitta oli 22cm
Vauvan sykkeet (poika pitäis tulla) 140

Kaikki oli siis hyvin. Kelan paperit sain. Otan rahana, kun tuota vauvanvaatetta on sen verran paljon jo ennestään...

Tänään pitäis mennä hakeen possunuhapiikki. Mietin sitä pitkään ja päädyin ottamaan.

MintCandy: Kyllä se ihan vauvamahalta näyttää =) Ihanan siro.

Mulle tullut siivousvimma. Koko ajan pitäis jotain siivota ja järjestellä. Selkä ei vaan kauheesti tykkää riehumisesta, mutta koti kiiltelee puhtauttaan. B)
Ihanaa kun saa kynttilöitäkin polttaa. :heart:

Zuh: Kun ehdit, niin mulle vois iän kohdalle vaihtaa 23. Kiitos!

Täällä vauva liikkuu kovasti ja eilen illalla isäntä tunsi ekan kerran potkun käteensä. Olis varmaan jo aikaisemminkin tuntenut, mutta ei malta ikinä odottaa tarpeeks kauan, että vauva ilmoittaa itsestään...

Loppuun vielä masupäivitys parin viikon takaa. Ei oo paljon kasvanut edellisestä. Kuvassa 22+4.



yykaakoo ja vauva 24+4
 
yykaakoo sulla on jotenkin niin selvä poikamasu :D Ja aika isokin?!!

Mintcandy juu juu vauvanmasuhan tuo ;) Miten musta tuntuu, että ylemmässä kuvassa näyttää isommalta?!

Ihme, että on noin eri käytäntöjä rokotuksen suhteen eri paikkakunnilla.. aika pitkälle pitää odottaa jos sen haluu ottaa??
Mulla ei oo edes tietoa miten täällä Helsingissä toimitaan, kun ei ole tullut puheeksi. Tosin itse vielä sillä kannalla etten ota.

Täällä vähän samaa vaivaa, kun ikuisuudella. Jotenkin vaan en saa aamulla nukuttua tai lähinnä jos herään niin sitten en enää unta saa |O
Viime yönä tai oikeastaan aamuyöllä tyttö kömpi sänkyyn 5 aikaan niin yli tunnin taistelin, että sain uudestaan unen päästä kiinni :kieh: Ja sitten olikin herätys jo puoli 8!!
Ja jos nousen ylös niin hetken päästä tyttö alkaa itkemään äitiä ja näin herättää loputkin nukkujat makuuhuoneesta :headwall:

Nyt päiväunille :wave:

Fi0na 25 poks?!!
 
mä oon nyt päättänyt että käyn maanantaina hakemassa sen possupiikin,pääseepähän siitäkin sitten eikä tartte empiä koko aikaa.
kelan papereita mäkin oon yrittäny täytellä,kävin kelassakin kysymässä neuvoa ja siellä ollessani olin että joo kyllä mä nyt osaan ne täyttää,kotiin päästyäni katoin niitä uudestaan ja heti tuli tenkkapoo että mitähän tähän nyt laitetaankaan?esim.kohta 11 saatteko palkkaa työstäpoissaolo ajalta? niin tarkottaako se nyt siis tota äitiysloman aikaa?ilmeisesti mutta blondi ku blondi enkä tajua..kun työnantaja maksaa 3 ensimmäiseltä kuukaudelta muistaakseni palkan ja päivärahan erotuksen.
 

Yhteistyössä