Helmikuun hippuset 2012 **lokakuussa**

Mun teki mieli hakata päätä seinään kun näin noita MOLO-vaatteita. :D Käväsin tänään hakemassa sen kauan kuolaamani toppahaalarin, pitihän tilaisuus hyödyntää kun oma isäni teki jotain mitä ihmettelen varmaan loppuelämäni: Antoi pankkikorttinsa, tunnusluvun, käski mennä nostamaan rahaa ja SHOPPAILLA! :D Sen verran pihistä ihmisestä kyse, että jopa isäntä meinasi tukehtua sapuskaansa kun kerroin.
Loppuillan meinaan kyllä ottaa rauhallisesti, sen verran vihlaisi selkään päivän aikana. Mummelit ihmetteli bussipysäkillä kun aloin yhtäkkiä sadattelemaan. :D

mursumarsu+nemi 25 POKSAHUS!
 
mursumarsu, oi miten ihanasti tehty isältäsi :heart:

Vielä tähän vaatekeskusteluun oli palattava, kun joskus jostain luin fazerin kekseistä, joiden nimi kuvasi keksien rapeutta "Rape". Jostain syystä nuo keksit ei menneet kuin kuumille kiville markkinoilla :LOL: Englantilaiset taisivat antaa suoraa palautetta Fazerille :D

Ööö ehhehe, nyt mä poistun :D
 
Kävin tänään kattomassa kaverin viikon vanhaa poikavauvaa ja ai että oli syötävänsuloinen ihanuus =) Omaa odotellessa...Kertoi myös kitinäntäyteisistä öistä niin palautui nekin ajat mieleen ja se ei kyllä kamalasti houkuta, mut meidän vauva nukkuukin yöt putkeen ilman kitinöitä :)

ilutiak kyselit siitä nukuttamisesta siinä koppahässäkässä...ei siinä passaa kovin kauaa nukutella koska on se kuitenkin aika huono asento pienelle vauvalle. Kauppareissut nyt menee ihan hyvin, mut ei ihan tuntitolkulla <------ mun näkemys asiaan.

Kelan paperit olis sit täytettynä ja palautettuna ja ei kun päätöksiä odottelemaan. Näin just em.kaverin luona ä.pakkauksen vaatteita ja oli ne kyllä aika ihania. Oon ihan tyytyväinen, että päätettiin ottaa kolmaskin pakkaus koska mä oon tehny kahesta ekastakin sellasta albumia, jossa on aikajärjestyksessä kuvattu ultrakuva, uudet vaunut, kaukalo, sänky, ä.pakkaus, mahakuvia jne. niin on se kiva sit, että kolmannellakin on se ä.pakkaus kun sanoa, että ei me enää sulle viititty ottaa ku oli jo niin paljo vaatetta muutenkin ja todellisuudessa meillä ei edes ole vauvavaatteita koska olen jo myynyt kaikki, mut mä nyt halusin ottaa niin on sit kaikilla kolmella oma.

Mahassa käy aikamoinen möyriminen :heart: Välillä pitkiä aikoja hiljaista, mut sit alkaakin kunnon potkiminen.

Nimistäkin ollaan miehen kans puhuttu, mut kuten arvasin niin mun ehdotukset ei käy hänelle ja hänen ei mulle, mut yritän viel kääntää mun ehdotuksen ykköseksi :p

Voikaahan hyvin mahojenne kanssa ja levätkää kun voitte!

Mamma & MiniPieni 22+2 :heart:
 
Hello!

Viime viikkoinen kaamea väsy taisi olla ennakkoa flussalle joka iski sit viikonloppuna.
Lauantai meni sohvalla maatessa, töissä kuitenkin olen jaksanut olla eilen ja tänään, hetkellisii heikotuksia lukuunottamatta.
Kurkku on vaan niin ärsyttävän karhee ja viime yö meni persiillee yskiessä.

Meillä ei valmiina ole vielä kuin vaunut.
Kaukalo, matkarattaat, vaatteita, vaippoja ym. tavarat saan siskolta jahka nähdään. Osa noista tavaroista on esikoisen ajoilta, osa siskon lasten.
Sänky saadaan miehen työkaverilta, jahka heidän tyttö oppii kunnolla kävelee.

Keskiviikkona viimein taas neuvola.
Jännä nähdä mihin suuntaa paino ja hemppa on menny.

Shoppailemassa en ole kerinny, kiireisiä viikkoja ollu.
Tänäänkin mentiin töiden jälkee iltaa saakka ja kyllä ties olossaa, ku yritin innokkaan koiran kans käydä lenkillä.- Kyllä kivisti mahaa niin, et pahaa teki :|
Näillä viikoilla tais viimeksikin jäädä lenkkeilyt pois, ku ei kärsiny kävelee.

Eipä ole vinkkiä tuohon MöhköMyyn kaipaamaan vaateliikkeeseen.
Itse kun ei ole tarvinnut ostaa laisinkaan vaatteita täs raskauden aikana, kaikki on tullut kavereilta. Toki ei meillä juhliakaan ole tiedossa, joka toisi saman ongelman.

Mursumarsulla on kyllä kultainen isä.

nyt kuumaa mehua kehiin, jos vaikka sais yöllä nukuttua paremmin.


-Dembsey & Aarre 21+6-
*niin vaan huomenna taas poksuu :p*
 
meidän neukus myös vaaka antaa aina kilon-pari enemmän kun kotivaaka..murrr!!
täällä tuo sf-mitta huiteli viikko sit 25cm mutta voipi johtua nyt siitä perätilasta??laskee sit kun muksukin viitsis mennä oikeaan asentoon..ihana kun vatsan päältä näkee liikkeet jo niin hyvin..koko maha heiluu sinne tänne,kunnon möyryäminen <3
täällä on tosiaan vauvalle kaikki jo valmiina..koska mulla tuo 9kk poika kotona ja poika myös tulossa..+tuplarattaat löytyy muutenkin kun on jo 2 pientä muksua..seisomalautakin löytyy..nyt 24+2 <3
 
Sitähän miekin ajattelin että ei se oo lapselle hyvä nukutuspaikka. Hassua ku kohta on tullu tästä foorumista ja kaikista teistä nii riippuvaiseks tai joksikii, että ei kohta osaa täältä kysymättä ottaa haluamaansa aamupalaa. :stick:

Oohlalaa, iskän pankkikortin kanssa shoppailemaan! Aika ihanaa! :)
Hah, miettisin muutaman kerran kans MOLO-pipan pukemista lapselle. Tai kelleen.
Millaselle :hug: koitahan jaksaa.

MöhköMyy, käviskö siulle semmonen kietasumekko? Miula oli joskus semmonen joustavasta, ohuesta sileäpintasesta ja sanotaan vielä että kauniista trikoosta tehty v-kaula-aukkonen kietasuhässäkkä, taisin käyttää jossain juhlissakin ja meni ihan täydestä. Semmosen saapi säädettyä aina sopivaksi jos vaan on tarpeeksi mahan kohalla mekolla kokoa ja se menis vielä joulunakin...

( . ) Mie täälä turvottelen enemmän ja vähemmän, neukkatäti aikaisti neuvolalääkärin jo tälle päivälle, ku se ois oikeesti ollu ens ti. Olo on aika ikävä kaikella tavalla. Raskausarpia tulee mahanahkaan semmosta kyytiä että ei voi olla totta! Joka aamu saapi laskea muutaman pienen punasen alun lisää :O Heti ku alotin rasvaamaan mahaa säännöllisesti ni niitä alko tulla. Mutta tulkoonsa, ihmetyttää vaan tuo tulovauhti. Vauva myllää kanssa mielettömästi! :heart: On muuten aika mielenkiintosen tuntusta ku ensin potkia jytistää tuonne alas johonki rakkoon ja vissiin kohdunsuun suunnalle, sitte heittää hiiiitaaaallla voltilla ympäri mennen pitkin kaikkia mahollisia seiniä myöten ja sitte jysäyttelee vielä kohti kylkiluita kunhan on päässy kunnola ympäri. En valita, tää tuntuu varmasti vielä ihan miellyttävältä tässä vaiheessa. :LOL:

Olokaaa kauniita, kasvattakaa mahoja ja voikaa hyvin!

ilutiak ja Kuplisvauvva 25+3
 
Hei kaikille piiiiiitkästä aikaa!

En ole ehtinyt lukea, saati kirjoitella tänne moneen moneen aikaan. Nytkin kouluhommat puskee päälle, mutta ajattelin omanapailla sen verran että saa listan mun osalta ajantasalle..

Eli meillä saatiin rakenneultrasta syyskuun lopussa poikalupaus :heart: Itselle ei tullut kyllä yhtään yllärinä, jotenkin oli poikaolo ollutkin pitkään ja mahakin näyttää ihan poikamahalta.

Onko muuten joku helmikuisista jo liittänyt keskusteluihin tarvikelistaa vai mistä sitä kannattais lähteä metsästämään? Nyt vois hyvillä mielin jo alkaa ostella vaikka mitä tavaroita Kyöstille (a.k.a. Kyllikki) :cool: Tähän mennessä ei ostoksille juuri olla keritty.

Huomasin muuten pikaisesti lokakuun viestejä selatessa, että muillakin on samaa ongelmaa kuin täällä: nälkä olis melkein koko ajan, mutta mitään ruokaa tai herkkuja ei tee mieli. Hankalaa kun ei juuri mitään saa suuhunsa vaikka mieli tekis jotain jatkuvasti. Mistähän sitä keksis mitä sitä vois tehdä mieli =) No, eipä ainakaan ole paino noussut tämän takia mitenkään hirvittävästi..

Meillä alkais tänään perhe-/synnytysvalmennuksetkin. Ekalla kertaa näytti aiheena olevan suun hoito (oman, ei lapsen), joten jätän väliin kun pitää koirakin viedä korvatulehduksen takia lääkärille juuri samaan aikaan. Seuraavasta kerrasta sitten mukaan, tosin näytti aika monen valmennuskerran aihe olevan aika turha. Mutta tutustuuhan siellä kuitenkin muihin samassa elämäntilanteessa oleviin perheisiin lähialueilta :)

Palailen asiaan jahka saan vähän lueskeltua teidän kirjoituksia ja pääsen ensi viikolla takaisin töihin, jossa kuuleman mukaan on hiljaista. Sitten on taas aikaa keskittyä tähänkin palstaan :LOL:

Ellu & KyöstiKyllikki 25+4

P.s. Mäkin voisin ottaa iskän, joka antaa korttinsa shoppailua varten :D Sitä päivää kyllä saa hetken oottaa, tuppaa nimittäin meidän(kin) iskä olevan aika nuukaa lajia. Ehkä Laihian läheisyys selittää senkin nuukuuden :LOL:

 
Oi että mä odotan innolla että on sellanen pieni pötkö joka ei kysele koko ajan!
:D Esikoisella joku kyselyvaihe menossa... Ja sitten nää sen toteamukset: Kaupassa näkee ku joku puhuu puhelimeen ja sanoo kovaan ääneen: Tolla kaljulla sedällä oli samsungi, nokia on parempi, miks ei toi setä ei osta nokiaa? Onko se köyhä? Jos se on köyhä ni miksi sillä on puku päällä? (pitää samsungia huonompana/halvempana puhelimena koska sai siskoni ikivanhan samsung-puhelimen) Sitten kun siitä naama punaisena päästään eteenpäin niin oikein tekonauru päälle ja "oijoijoijoi tuota poikaa" :D

Mutta nyt sinne verikokeisiin, jotenkin taas jumahtanut koko aamuksi muuta tekemään... :D
 
  • Tykkää
Reactions: ippe89 ja Ellu81
Heippa!
Kovasti tullut taas tekstiä, ja välillä näköjään vähän "levottomiakin" juttuja :LOL:

Minulle myös kelpaisi isä/kuka vaan, joka antaa rahaa ja käskee shoppaileen :D

Kiitos luputupuna ohjeesta :p

Omat olot on siedettäviä, mutta nyt tuolle kuopukselle rykäs sitten kunnon yskän päällensä.. yö oli pätkäinen, ja sit vielä itellä eilisen kaupunkireissun jälkeen kamalat liitoskivut (mies heräsi, ja herätti minut ottamaan särkylääkettä kun olin unissaan itkenyt kipua) :|

Mies osti minulle uuden puhelimen, sellaisen jossa on tosi hyvä kamera! Kuulemma sillä on sitten kiva vaavistakin kuvia ottaa :heart:
Onkin tuo entinen puhelin vedelly jo viimeisiään..

Mitähän piti.. hö, aina unehtuu :D

Jaksuja kaikille!!!!
Suffeli ja masumuru 24+2
 
Viimeksi muokattu:
Eva-Maria Eikö sulle neuvolassa sanottu mitään tuosta isosta sf-mitasta?

Ilutiak Kiitos vinkistä,tuohan oli hyvä idea!! Yritänpä siis katsella sellaista!! :flower:



MöhköMyy 23+1 *Miettii kenen luottokortin voisi kanssa saada lainaan päiväksi,edes vaikka tunniksi* :LOL:
 
ei sanottu mitään sf-mitasta sen kummempia kun että vetelee jossain ihan omalla käyrällään...mul oli samalla se ultra ni vaavahan on viikkoa isompi kun pitäis..ei muuta tullut ilmi..normaalisti lapsivettä..nyt 24+3 ja ultran mukaan 25+3
 
MöhköMyy ootko käyny katsomassa h&m:n sivuilta oisko siellä? Niissä äitiysvaatteissa ei ainakaan ole hirvittävän paljoa hintaa ja joskus voi tehdä hyviä löytöjä :)
Mie ostin edellisen raskauden aikana juhlamekon hennesiltä- aika perusmekon, mutta tuunailin sen juhliin sopivaksi.
Minulla oli vaan silloin ongelmana, kun jalat oli niin turvoksissa, että juhlakengät ei menneet jalkaan - jalassa olikin sitten miesten kenkäosastolta löytyneet sandaalit kokoa 42 :LOL: - ei kyllä käyny kovin hyvin nätin mekon kanssa...

T:luputupuna & heppuli
 
Heippa vaan kaikille!!Sokerirasituksessa ilmeni että 1-tunnin arvo oli 11,kun se saa olla 10!!Tämä tarkoittaa että taas ollaan tarkkaillun alla!!Marraskuun 15 pvä oon menossa Tyksiin pelkopolille ja lääkäri tekee samalla ultran,et selviää meidän pikkumiehen paino!!Mulla kun oli tuo sf-mitta viimeks huikeat 31,kun kävin neuvolassa viikolla 24+2!!Yöunet on kyllä täällä niin hakusessa....Heräillen öisin useasti ja aamulla on sit rättiväsynyt!!Potkuja on tuntunut ihan kivasti ja kotidopplerilla kuulunut vauvan sydämen sykkeet!!Onko täällä muita jolla on alapään limakalvot ärtyneet ja alapää todella hellänä!!Mulla on nyt ollut jonkun aikaa ja neuvolatäti arveli että mulla olisi hiivasienitulehdus!!Ainakin mulla oli kunnon virtsatietulehdus!!Ei kiva,kun vauva muutenkin potkii virtsarakkoon!!Niin...ja eilen tuli jo 25 viikkoa täyteen!Kyllä aika menee nopeasti!!Tietääkö joku,et jos on kauan(useita viikkoja) hiivasienitulehdus hoitamatta lääkkeillä,niin onko siitä vaaraa vauvelille??Kysyn siksi,että mulle käy vaan reseptillä oleva lääkitys,kun mulle ei sovi gyno-daktarin eikä canesten!!Kiitos etukäteen vastauksistanne!!Kirjoittelen taas myöhemmin!!

miita1969 & Lilliputti 25+1
 
Möhkömyy, nettikauppojahan sie kyselitkin.. :ashamed: Innostuin niin paljon ku muistin sen nätin kietasumekon että oli pakko kertoa! :D Kunon hankala löytää sopivia vaatteita, niin ainakin jotkut kietasumallit saapi säädettyä sopivaksi.

( . ) Neuvolassa merkittiin painon muutos/vko 1008 g. Sf-mitta on pompannu alimmalta viivalta ylimmälle. Verenpaineet oli koholla, turvottaa ja kutittaa ja päätä särkee. Sairaslomalle lääkäri laitto ens kuun puoliväliin asti. Jospa tämä menis levolla ohi. Hankala jäädä pois töistä, mutta parempi näin ku ei kärsis kipeillä pöhöttyneillä jaloilla tehä mitään.

Viikonloppuna pidetään ystävälle babyshowerit, onko teille pidetty tai tiedättekö onko tulossa? Mulla on kaveriporukka aika hajanaista, ts ne ei tunne toisiaan kauheen hyvin, että mahtavatko järjestää. Voihan sitä tietty itsekin järkätä jotaki illanviettoa. Katotaan. Mutta kaverille on suunnitelmissa kivaa pientä ohjelmaa, iiikkkksss siitä tulee niin kivaa!

ilutiak ja Kuplisvauvva 25+4 lepäilee kotona jalat kohti kattoa.

ps. luputupunan ohje näytti aika hyvältä, pitää koittaa tehä! :popcorn:
 
Viimeksi muokattu:
Moi!

Yhdistelmävaunut ostettu, jippii... Ostettin Oran Jovi-airit (musta-lime) 400 egee. Käytiin paikan päällä Varkaudessa Vauvattaressa ja täytyy sanoo, et myyjä oli kyllä tosi mukava ja asiantunteva. Ei meinattu pois sieltä päästä, kun höpötteli.... No, hyvä mieli meni sitten aika nopeesti ohi, kun soitin äiskälle, että tuodaan ne vaunut niitten lämpimään varastoon säilytykseen. Ilmotin hinnan ja sanoin, et voivat laittaa tilille puolet summasta. Äiskä siihen että:"oltiin ajateltu teille se summa joululahjaksi". Mä olin vähän hölmistyny, koska ne itte ehotti vähän aikaa sitten, et voivat maksaa puolet vaunuista (tuolloin oli jo hinnastakin puhetta). Joululahjasta ei puhuttu sillon halaistua sanaa. No, onneks ne ei ollu kotona kun kasattiin vaunuja. Mulla nääs savu nous päästä. Pikkuveli on tällä hetkellä porukoille 10 000 egee pystyssä, joita se tuskin ikinä maksaa takasin. Että tämmöstä tasa-arvoa täällä päin. Mä päätin, että sanon äiskälle viikonloppuna, kun nähdään et voi maksaa sen 200 nyt tilille tai sitten antaa kirjekuoressa jouluna. Ihan sama. Eikä tarvita mitään muuta sitten, vaikka kuinka kyselisivät joululahjojen perään, et mitä halutaan (niiku ne yleensä tekee). Ei paljon kiinnostas sinnepäin ees mennä, mut pakko mennä vaihtamaan autoon talvirenkaat, jotka on niitten varastossa. Että kateeks käy mursumarsua(huokaus). Ehkä mä olin vaan tyhmä, kun kuvittelin, et ne halus osallistua niitten ekan lapsenlapsen hankintoihin. Ja vertailun vuoksi:anoppi ja appiukko ois halunneet maksaa koko kärryt, mut kiellettiin niitä koska oli jo tiedossa, et meiän porukat HALUAA maksaa puolet.

Joo, baby showereita (=vauvakutsuja) ollaan järjestetty jo 13 vuotta kaveriporukassa. Kait ne mullekkin sitten tammikuussa järkkää. Tarkka ajankohta on yllätys, mut yleensä ne on järkätty kun äippäloma alkaa. Meillä tuodaan syömiset mukana ja sellanen iso paketti, josta löytyy kaikkee pientä vauvasälää. Nenänniistäjä on vakiovaruste siinä paketissa. Muut tavarat vaihtelee. Ja sitten ihastellaan pieniä vaatteita ja arvostellaan äitiyspakkausta ja tietty PUHUTAAN VAUVOISTA JA SYNNYTYKSESTÄ. Välillä itketään ja välillä nauretaan.

Kelastakin
soitettiin tänään, olin unohtanut laittaa liiton jäsenmaksutiedot äitiysrahahakemukseen. Mähän viime viikolla täällä urpoilin meiän firman käytäntöö. Tein kompromissin ja laitoin alkuperäisen hakemuksen kelaan ja kirjotin siihen, et palkanlaskija toimittaa palkkatiedot myöhemmin. Skannasin hakemuksen palkanlaskijalle ja kirjotin viestiin et alkuperäinen meni kelaan. Näin mä ajattelin, et saan pakkauksen ainakin aikaisemmin. Kelan täti sanoi, et ihan oikein teit. Työnantajahan mulle etukäteen sanoi, et se alkuperäinen olis laitettava palkanlaskentaan, josta se noin kuukautta aikaisemmin, kun äippäloma alkais, toimitettas kelaan. Mut se tyyppi olikin mies, joka ei ajatellut asiaa mun kannalta. Että tämmöstä. Olikohan nyt kauheen epäselvästi selostettu....... Nyt loppuu häiriköinti ja omanapailu tältä erää.

T:Kääk ja masumurmeli 25+3
 
:mad: oli siihen shoppailuun koira haudattuna, tänään pyysi hakemaan alkosta kossupullon kun jalat ei itsellä oikein toimi. Nooh... tämän kerran lupasin hakea, ottakoot eläkepäivillään jos haluaa. MUTTA: menin alkoon, myyjä katsoi pitkään minua ja pyysi henkkareita, katsoo vielä pidempään ja pyytää henkkarit pois lompakosta... "Nää sun henkkarit on vanhat" Eipä ollut tullut mieleenkään koko asia. Onneksi sitten kuitenkin lopulta myi sen pullon ja pääsin taas jatkamaan matkaa... Mutta tuo jotenkin kruunasi päivän. Aamusta saakka mennyt niin päin jotakin...
Bussiin ei mahduttu vaunujen kanssa, jostain syystä kun vuokraa olin maksamassa niin kone sanoi koko ajan että saldo ei riitä ja keskeytti maksun vaikka rahaa oli riittävästi... Ainoa asia mikä onnistui tänään oli se, että labrassa löysivät suonen heti. :p Ilon aihe kai sekin.

Ehkä tämä vaan suosiolla menee ajoissa nukkumaan...jos huomenna olisi parempi päivä...niin ja sokerirasitus olisi sitten varattu ensiviikon torstaille...
 
Babyshowereita en usko tulevan, enkä itsekään meinaa järjestää.

Kysymys liittyen Kelan raha-anomuksiin. Jos nyt haen jo noita rahajuttuja, niin käytetäänkö vuoden 2009 vai 2010 verotietoja perustana? Periaatteessa 2010 on "valmistunut", mutta käyttääkö ne vielä 2009 tietoja silti tämän vuoden? Ne, jotka on päätöksen jo saaneet tai muuten asiaa selvittäneet, osaatteko vahvistaa?

Line ja Nano 23+0 *poks* :)
 
Line, moon jääny siihen käsitykseen, että se raha lasketaan sen mukaan millon jäät äitiyslomalle. Että jos jäät jo joulukuun puolella nii se menee 2009 mukkaa mut jos loman alku mennee vuoden 2012 puolelle nii sitte lasketaan 2010 mukkaan.

Asiasta nakkiin, kyllä oiski kiva sellanen tarvelista, ku ei näitä juttuja ensikertalaisena ossaa ajatella! Päällimmäisenä tällä hetkellä mielessä ehkä ne vaunut, oon kans haikaillu niitten musta lime ora jovien perään ja varmaan sorrunki ku tulee sen verta hyvät palautukset :D Pittää jotaki kuitenki ostaa uutena, ku melkeen kaikki muu tullee käytettynä. Oon tässä vaan mietiskelly ku kaveri tarjos jotaki gracon matkakärryjä ja sitä tsydeemiä mikä se nyt ikinä onkaan (kaukalo?) siihen.. Ku me reissataan kuitenki paljon nii ne ois varmaan hyvät reissun päälle ja silleesti, mut haluan kyllä ihan kunnon vaunutki.

Täällä maha vaan turpoaa, musta tuntuu että en kohta mahu ennää mihinkään vaatteisiin! Vaakalle en oo uskaltanu pariin viikkoon ja ens viikolla ois neuvola ja sokerirasitus no. 2 samana päivänä, oi voi >< Muksu ainaski liikkuu kovasti, ja mieski pääsi tuntemaan potkut ekkaa kertaa tuossa toissayönä ku yritti halailla :D Meinas, että tuli monoa niin lujaa, että oli pakko ottaa käsi pois mahalta että sai itte nukuttua.

Mut jeps, suuntais koulua kohti!
Tuulikka + Nöttönen 23+2
 
Se on sitte 2,5 viikkoa sairaslomaa... Kaikki pitäis olla ihan ok, mutta lääkärin mielestä ei supparit ja säryt kuulu vielä tulla näin aikaisin. Joten lepoa vaan... Parin viikon päästä uudestaan tarkastukseen. Mitenköhän sitä saa ajan kulumaan, ei viitsis kuitenkaan puolta päivää nukkuakkaan. Koirien kanssakaan en voi lähteä lenkille, joutuvat tyytymään pihalla oleiluun... : /
Jotenki hassua, et heti kun kielletään tekemästä mitään, ni jo ois kaikkee mitä pitäis ja haluis tehä, muuten ei kyl oo ollu aiemmin ongelmaa olla pari päivää ihan vaan sohvalla telkkua tuijotellen. Ehkä se on ku tiettää, et tää nyt jatkuu vähintään sen kaks viikkoa...
Mitäs muut sairaslomalla olijat keksii ajankuluksi? Mulla ei kun ei vielä ole lapsiakaan, jotka veis aikaa, nuo kaks koiraa vaan...

Äh, kovasti piti kommentoida muiden kirjoituksia, mut en nyt enää jaksa muistaa, että mitä...

Undine ja pikku poika 25+3
 
Heips!

Meillä on nuo oran jovi airit ja mie oon niihin tosi tykästyny <3
Onhan ne raskaat moniin cityvaunuihin verrattuna, mutta täällä sorateillä ja pellonpientareella ne on ihan huiput!
Me ostettiin ne v. 2010 kanssa tuolta vauvattaresta ja se oli niiden joku oma väri/kuosi. Hauskaa, että samoja vaunuja on tänä vuonna vuoden 2011 "kuosina".

Mua oikeasti sapettaa huominen sokerirasitys- ei ole oikein mitään järkevää syytä miksi. Hyvähän se on, että tutkitaan, mutta... : /
Sen jälkeen on neuvola. Ois varmaan pitänyt alkaa paastoamaan jo viikko sitten, että vaaka antaisi hyvät lukemat- en oo tehny niin :LOL:
Oikeasti mietin jo kevyttä, mutta pitkää vaatetusta, että punnitustulokset olisivat paremmat- kuinka epätoivoinen täytyykään olla? :D
Mun pitäis ruveta paistamaan kakkupohjaa, perjantaina on yhden lapsukaisen synttärit. Onneklsi tupa ei tule ihan täyteen lapsia/nuoria - oli kutsunut vain muutaman hyvän ystävän :) .Huominen päivä meneekin sitten rasituksen jälkeen siivoillessa ja juhlia järkkäillessä. Voikaahan paksusti!

T: luputupuna & heppuli 26+0 POKS! (ultran mukaan 26+3)
 
Undine, miekii alotin eilen kolme viikkoa kestävän sairasloman. Tämä on toinen päivä ja melkein kauhistuin ku kello menee jo kahta! Oon tosin ihan pökerryksissä ku mies tuli kotiin töistä puolenyön maissa (kävin hakemassa) ja sitte valvoin ja sitte pitiki jo viideks viedä häntä takas.

Pelkkä oleminen tuntuu vielä ihan kivalta, vaikka on tässä vähän toimeton olo. Mutta tiiän jos alan touhottamana ni en jaksa, pitää väkisinmaata melkein nyt vana hetki. Lapsia ei oo katottavana mullakaan. Alottelin neulomaan taas, kerkee kokeilla uusia juttuja ja voi purkaakin rauhassa ku ei oo kiire ja hätä saaha valmiiks. Vauvan potkuja kerkee tarkkailemaan paremmin, samalla mietin nimiä tässä köllöttäessä. Myös netti on kovassa käytössä, oon vaan tässä koneella ollu tänään :LOL: Ruuanlaitto on hyvin suunniteltu, aion myös tehdä niitä pannukakkuja mistä oli aiemmin resepti täällä.

Sittenku olo paranee ni pitää aktivoitua enemmän ja käyä kunnolla ulkoilemassa minkä kärsii ja vaikka kaupungilla pyörimässä ja tavata kavereita.

Tämmösiä suunnitelmia :)

ilutiak ja Kuplisvauvva 25+5
 
Abrakadabra voin tehdä jos vaan poika antaa aikaa sellasen tekoon jossaki kolos. :)

Babyshowerit mulle järkättii viimeks mut saapi nähdä miten nyt käy.

Tuulikka meillä on esikolle yhdistelmät ja gracon matkarattaat. Unet nukutellaan yhdistelmissä ja kauppareissut jne matkiksissa. ja kaukalo on tosi näpsäkkä niksauttaa niihi matkiksiin. Ihanaa varsinki kun on yksin lapsen kanssa liikenteessä. sukulointi reissuille kuitenki lähtee aina ihan vaunut niin voi tosiaan paremmin nukuttaa lapsen.

Tuplat tilasin tänään. Pitkän harkinnan päätteeksi tilattiin carenat vaikka ne jakaa kovasti mielipiteitä. Mutta kun niissä on kääntyvät etupyörät, omat kuomut ja 2011 värit halpoja niin lähtee ne meille asumaan. Kauheasti en halua rahaakaa niihin tuhlata kun kuitenki esikko oppii pian kävelemään ja voisin veikata et on sellanen et haluaa itse kävellä paljon kun on niin vilkas tapaus. joten ostetaan myös seisomalauta nykysiin yhdistelmiin. Parempi siis meidän tapaukses ettei osteta yli 500e tuplia.

Jännittää vaan et miten kauan tää esikko nukkuu vielä päiväunet. Nyt ei nimittäin suostu kun yksille unille ja vaan vaunuihin. Eli varmaan se jatkossaki nukutan noihin yhdistelmiin ja aluksi vauvaa sisälle kehtoon.

Eveny ja Myyskä 23+3 sekä esikko viikkoa noin 2 viikon päästä 1v <3
 
Hellurei!

Neuvolaa takana eiliseltä, ja kaikki ok, paitsi mitä nyt hb pudonnut 120, ja suositteli lisärautaa.. mitä kyllä teoriassa otan, mutta aina se vaan unohtuu. Kohdun korkeus 21.. kovasti kasvaa pieni siellä niin :) Hoitaja oli myös kuulevinaan sydämestä sivuääniä, sillä kivikautisella jumpsutilaittteellaan kun kuuunteli.. kehoitti mainitsemaan asiasta sairaalassa..

Tänään kontrollia taas siellä sitten, ja kaikki niinkuin kuuluukin, sydämestäkin löytyi täysin tasainen syke, ja rakenteet kuulemma niin hienosti esillä, että pitäisi tehdä meidän ipanasta esimerkkitapaus siitä, kuinka ollaan, kun sydäntä ultrataan. Vauveli kasvaa , painoa 535g mikä yllätti positiivisesti synnytyslääkärin, gastroskiisivauvojen kasvu kun on yleensä hitaampaa, niin meidän poika porskuttaa kasvamaan aivan niinkuin terveet :heart:
Raastavaa kuultavaa toki pediatrin suusta kuulla ultrauksen jälkeen ne rankimmatkin vaihtoehdot, jotka toki nekin meille kerrotava. Enkä edelleenkään tiedä kuinka tulen selviämään siitä, kun vauveli leikataan ulos, ja viedään heti teholle.. Enkä todennäköisesti pääse edes pientä näkemään siinä välissä :'(

Saikulla olen taas olut viimeiset 2 viikkoa, ja osasairauspäiväraha-keskustelu käydään huomenissa työnantajan ja työterveyslääkärin kanssa. Vähän jännittää kuinka työnantajapuoli siihen suhtautuu, kun asenne sieltä suunnalta on ollut enemmänkin "tulet liian kalliiksi meille sairasteluillasi, jää kokonaan pois!" Eli hermojaraastava tunnin mittainen palaveri edessä huomisaamusta...jaiks!!

Huomenaamuna tapahtuu kyllä jotain oikein kivaakin, meinaan saadaan uuden kodin avain :heart: päästään muuttamaan tästä slummista muuualle!! Toki siis lääkärien kehoituksesta minähän en saa kantaalaatikon laatikkoa, tyydyn sivustakatselija/ohjaajan rooliin, toivottavasti muuttoavulla riittää hermo :D

ÄiteeX ja poikanen 22+6
 
ÄiteeX kovasti voimia hieman erilaiseen odotukseen, muuttoon ja palaveriin :heart:

Sain sittenkin oikein syyn vihata huomista sokerirasitusta- no se aamuinen herätys on ihan ykkösenä, perillä pitää olla klo. 7:30, mutta myöskin se, että unohdin syödä :headwall: ja nyt pitää olla syömättä 12 tuntia, saan ottaa yhden vesilasillisen, ai kun hienoa :mad:
 

Yhteistyössä