Helmikuun hippuset 2012 **marraskuussa**

Moikka!

Eewokki toivottavasti kaikki meni hyvin :heart:

Löysin edellisessä raskaudessa käyttämäni talvitakin- on se aika hirveä- ja käytän sitä toistaiseksi, kun menee päälle. Äitini toi myös lainaan aivan ihanan villa-ponchon ja sitä käytän myös. Talvikenkäongelmakin tuli ratkaistua- ostin feikkiuggit citymarketista- turvonnut jalka sujahti kenkään :) . Nyt on enää ongelmana pikkujouluihin jotkut sirommat kengät- ja äitiyssukkahousut (varmaan löytyy h&m:ltä) . Onneksi olin säästänyt äitiysjuhlamekon edellisestä raskaudesta.

Mua vaivaa närästys- oon joutunu ottamaan usein rennietä tähän vaivaan. Normaalisti rakastan sipulia, mutta nyt se just on sellainen, mikä saa vatsahapot kupimaan kurkunpäähän asti. Paprikasta oon huomannu saman jutun (ja kyllä aika monesta muustakin ruoka-aineesta).

Liikunta on muuttunut lyllertämiseksi. Miehen piti raahata eteiseen arkku, minkä päällä saan istualteen laitettua kengät jalkaan. Nauhalliset kengät on niin out, kun en meinaa taipua laittamaan nauhoja kiinni :LOL:

Tein jo itselleni lupauksen & päätöksen laihduttamisesta tämän raskauden jälkeen- oisko ryhmässä muita, kenellä on sama intressi ja ehkä lähtöpainoakin jo reippaammin ennen raskautta, kuten minulla? Ois vaan niin hyvä saada tsempitystä pyrkimyksilleen :) Haluan vaatekokoa ainakin 2 numeroa pienemmäksi.

En oo vielä ostanut yhtään joululahjaa- on varmaan helpoa tungeksia ruuhkassa isolla vatsalla- NOT.

Nyt lähti viimeinenkin koululainen opintielle. Mie meen lämmittämään puuhellalla glögiä. Virittelin kynttilöitäkin luomaan rentoa ilmapiiriä, mitä tänä aamuna ei todellakaan tappelevien koulaisten kanssa ole ollut. Moikka! Voikaahan paksusti!!!

T: luputupuna & heppuli POKS 30+0 (ultran mukaan 30+3!)
 
luputupuna, täällä ainaski toinen joka kovasti kuvittelee laihduttavansa keväällä sitten :D Saa nähärä miten käy.. Toivottavasti hyvin, mulla on nimittäin sellanen 15kg laihutus justii ennen raskautta takana ja nyt tuntuu jotenki tosi kauheelta ku ne "samat" kilot tulee tuplatahtia takasin. Motivaationa häämöttää myös ens elokuussa olevat häät, ei viittis sitten hääkuvaansa kattella koko loppuelämää et päivitellä et kui kauhee sinivalas sitä on ollukkaa ;< Ultimate tavotteena mulla on päästä 60kg kieppeille (oon alle 160 pitkä... >_>) mut ku pääsis jonnekki 65kg kohalle nii tuntisin itteni varmaan jo riisitikuksi, verrattuna näihin tänhetkisiin kiloihin.
Mää oon täällä ainaski saanu kuulla jo monelta tutulta että "jaa, oot sitten vaihtanu tuolle ankkavaihteelle". Että vaappumiseksihan tämä on menny :) Pitäis itekki harkita tuollaset kengät mitkä sais vaan kiskasta jalkoihin, alkaa nuo vetoketjullisetki oleen joinain aamuna jo tosi hankalat.
Ja sitte tuntuu, ettei uskalla mennä ulos enää olleskaa ku tuolla on nii perkeleen liukasta. Oon tässä lippaillu jo pari päivää ja alkaa ihan oikea kammo tulemaan, onneksi vaan hienosti takamuksilleen tömähtäny, mutta ei se oo kivaa sekään. Pitää vissiin ostaa sellaset tapponastat sitte sinne kenkien pohjaan.

Onko muita joita jo ressaa tuo joulun aika ihan kauheesti? Ku tuntuu että tätä ressiä riittää muutenki jo ihan tarpeeksi, nii nyt ekana pitäis selvitä ens kuun alun laskumätkystä, mikä on noin 500e isompi parin vakuutuksen takia ja sitten toinen auto meni remppaan ja siihen uppos melkein 400e ja sitten pitäis ostaa lahjat ja tärkeimpänä ne kaikki vauvan tarvikkeet ku ei meillä ei oo ollu aikaa eikä tiloja hankkia niitä aikasemmin nii säästettiin ne nyt "parhaaseen" aikaan >_> Hohhoi! Nii tänhetkisten laskujen mukaan ollaan jo satasia miinuksella.. ItQ. Ja näiden jälkeen se varsinainen jouluressi: mun perhe asuu oulussa, miehen äiti asuu keskisuomessa ja me täällä eepeellä niin täytyis sumplia siten, että keretään pyhien aikaan ouluun ja siellä pitää olla ainaki yks yö ku muuten tulee tuo ees taas ajo liian rankaksi, sitte miehen äitin 50veet on tapanina nii sinne pitäs mennä mut olla myös täällä kotopuolessa miehen isän luona käymässä ja mahdollisimman vähän ajoa pitäis myös tuohon saaha ujutettua ihan muutenkin, mutta mulla ei enää paikat oikein kestä pitkiä istumisia. Oon nyt jo valmis nakkaamaan hanskat tiskiin ja jäämään kotia mököttään.

Anteeksi tämä kauhea saarna, tällanen aamu sitte tänään :D Nyt luisteleen koirien kans tuolle pihalle.
Tuulikka + Nöttönen 27+2
 
täällä saa kans luvan lähteä kaikki kilot mitkä on täs tullutkin..oon tottunut oleen hoikka (154cm ja 40-45kg) ni nää n.10 kiloa mitä on nyt tullut tuntuu mun kropassa aikas raskaalta=) mutta luulen että kilot karisee TAAS niinkuin ennenkin odotuksen jälkeen..aina tullut se n.20 kiloa raskausaikana ja lähteneet imetyksen voimalla veks+tietty vähän vaunulenkkii+crosstraineril 30minsaa päivässä...=)
T.Eva ja murbi 28+4 =)
 
Joo tääl on kans yksi joukkoon mukaan joka olis mielellään makkaroita ja muhkuroita karistamassa sitte synnytyksen jälkeen. Esikoisesta tuli odotusaikana painoa 13kg ja ne lähti kyllä hyvin mukavasti mitään sen erityisemmin tekemättä imetyksen aikana, oli siis lähtö paino 2kg enemmän nyt ensimmäisessä neuvolassa kun mitä oli esikoisesta.:) Kilo määrät on mulle melko sama,mutta kunhan silmää ulkonäköni miellyttäis ja sais ittensä kiinteämmäks:)

Närästys, tuo hemmetin mahahappokirous! prkl. Joo nyt on sitten alkanut närästämään myös minua. Rippumatta mitä olen syönyt tai jättänyt syömättä. Eilen illalla oli pakko ottaa rennietä kun nukkumaan meno läheni eikä meinannut millään loppua se polte..:/

Esikoiselle joulutonttu vaatteet ostettu ja huomenna päästään kuvailemaan, ollaan perjantaihin asti kaverillani joka on myös esikoisen kummi, ja tuota kuvaustaitoa ja paremmat kuvauskamerat yms. löytyy täältä:)

Millanen ja Oiva 27+4
 
moikka!
Mäkin ilmoittaudun kilojen karistusporukkaan, oon kyllä aikaisemmissa raskauksissa saanu nuo raskauskilot imetyksellä pois. Varsinaisesti ei oo ylipainoo, mutta helposti saattaa tulla se 5kg jos ei kato mitä suuhunsa laittaa. Oon siis 163cm ja lähtöpaino oli 57kg. Tavoite olis taas päästä alle 60 kg:n niin on hyvä olo. Siinä onkin kiires sitte olla kesällä, jos nyt ei ihan bikinikunnos niin ainaki normi kesävaatekunnossa. Mutta en kyllä ihan mitää paniikkia siitä jaksa ottaa.

Eilen erehdyin kauppaan illalla ja ei taas meinannu päästä sieltä pois käveleen, kun niin alkoi taas supistaan. Että se sitten niistä kivuttomista muutamasta päivästä..Musta on kyllä tullu niin passiivislaiska täällä kotona, kun ei ees paljoo voi tehä ja sitä vähääkään ei sitte tuu tehtyä mitä pystyy.. Roikkuu vaan koneella ja tuijottaa tv:stä kaikki maailman hömpät. Mutta onneksi ei oo enää paljoo jäljellä ja kohta on tekemistä kun on vauveli huushollissa :)

eipä täällä muuta, tänään poksui 28 rv :)
 
Lääkärineuvolassa käyty!.. Noh,hemppa laskenu 140 --> 119,mutta ei kuulemma rautaa tarvitse vielä,painoa tullut viime kerrasta (4vkoa sitten) vain puoli kiloa! Jeeeh :D Kaikenkaikkiaan nyt siis öö..6,3kg tullut..
Kohdunsuu kiinni ja kohdunkaulaa 2,5cm.. Ekasta lääkärineuvola kerrasta ilmeisesti kuitenkin lyhentynyt tai sitten vaan johtui kun tohtori eri,aiemmin kuitenkin siis oli 3cm.
Sf-mitta huiteli edelleen yläkäyrän yläpuolella ollen 28cm ja nyt lääkäri laittoi sitten lähetteen ultraan jotta asiaa tutkitaan.. :/ Siis kivahan vauvaa nähdä "ylimääräisesti",mutta kun ei tuo hömelö lääkäri kommentoinut mitenkään kun yritin kysyä mikä voisi olla syynä,sanoi vain että tutkitaan ettei olisi mikään vialla,niin en nyt tiedä huolestuako vai ei... Toivottavasti kutsu kävisi pian niin selviäisi.. Toivottavasti ei nyt ainakaan mitään yli viisi kiloista jättiläisvauvaa olisi pukkaamassa.. jaiks.. No,sokerirasituksen tulokset kaikki olivat ainakin ihan normaaleja,sielläkin kun jo siis kävin viime neuvolan jälkeen tuon sf-mitan takia..

MöhköMyy ja "JättiOnni???" 27+2
 
Heippa hei!

Yäh mikä ilma, marraskuu yli puolenvälin, ja vesi ropisee.. : /
Ei kauheena nostata mieltä..

Ja toinen yäh, mitä ootte puhuneet, eli painon pudotus vauvan syntymän jälkeen..
Joo, saan minäkin sen 10kg varmaan yrittää pudottaa, vaikka tässä raskaudessa ei olekkaan kiloja tullut (vielä) kuin 2.
Toivottavasti tulee kivat kevätilmat, nii kärryttelylenkeilläkin viihtyy paremmin :D
En kylläkään aio ressata liikakiloista, ne lähtee imetyksessä mitä lähtee, ja loppuja voi sitten koittaa kävellä ja zumbata pois..

Mullakin sf-mitta oli yllättävän suuri, ja kun tuo maha nyt kuitenkaan ei mikään äly iso ole niin sitä ihmettelin lääkärille..
Lääkärin mielipide oli,että se mitta riippuu tosi paljon myös siitä missä asennossa kohtu on, montako lasta on tehnyt aiemmin, ja miten on rasvakudosta.
En aio panikoida, mun kuopus oli syntyessään melkein 4kiloinen, tosiaan oli se dieettihoitoinen rd tuolloin.

Vaavin liikkeet on nykyään muuttuneet enempi sellaisiksi rauhallisiksi "pukkailuiksi", ei enää kovin äkkinäisiä potkuja niin paljon.. Ja viimeviikkoiset supistukset sai selvästi lasta alaspäin ohjautumaan, nimittäin pään muljahtelua ei enää tunnu alavatsalla, ja muutenkin liikkeet enempi keskittyy nyt ylös ja sivulle massua :)

Täällä paniikki myös iskee jouluhankintojen kanssa, onneksi isommille lapsille on tehty selväksi etteivät höpöjä saa, kun parit isommat hankitaan niille.
Pienin yrittää tonttuja nähdä iltaisin ikkunasta .. :heart:

Mukavaa loppuviikkoa kaikille!
Suffeli
 
Suffeli mullakin on tullut vasta 2 kiloa täs raskaudessa.

Tosin viime raskaudessaki mulla oli vielä rv 23 paino alle lähtöpainon mut kerkes se nousta 16 kiloa sit lopussa :/ Kun vanhoja kuvia katsoo niin aikamoinen valas olin. Tän raskauden jälkeen tavoite ois saada 15-20 kiloa pois. Esikon jälkeen ei ollu oikein motivaatioita lähtee pudottaa painoa kun tiesin et toisen haluun nopsaa. Laski paino kuitenki lähes samoihin lukemiin mitä ennen esikoista oli. Ja marrasvauvan kanssa kovat pakkaset esti opettelun vaunulenkkeihin jne. Saa nähdä millanen viikari tuo esikko on keväällä et pystyykö sen kanssa vielä vaunuilla? Zumbassaki olisi kiva taas käydä mut miehen kolmivuorotyö vähä haittaa mun harrastuksia.

Ai niin tiistain lääkärineukus sanottiin et paikat on jo vähä auki mut ei oo pikkunen vielä tulos mihinkää. Ainaki ulkosuu oli jo auki mut en sisäsuusta muista. Eikä ollu pää kiinnittynyt.

Huoh. Huomenna pitäis olla jo 8 aamulla neuvolalla eikä meillä oo pojan kanssa autoa käytös. Esikolle siis laitetaan viimenen 1v rokote. Inhoan noita rokotteita.

Eveny ja Myyskä 27+4
 
täällä meni esikoisen ja tokan kanssa tuo masun kasvu ihan samalla käyrällä,eli sf-mitat olivat samat kun vertaa noita neuvolakortteja,VAIKKA muksuilla oli syntymäpainoissa 700g eroa...toinen oli 3110g 50cm ja toinen 3810g 53cm =) siihen mittaan kun vaikuttaa ihan mittaaja,lapsivesi,istukan sijainti ja paino,rasvakerros,sikiö ja sikiön asento...nyt mennään taas saman kaavan mukaan täs kolmannenkin odotuksessa..ja miksi mun lapsilla oli noin iso kokoero on varmasti se että noilla on eri isät,eli eri geenit..
 
Heips!
Pitkästä aikaa ehdin kirjoittelemaan tännekin. Sairaslomalla olen ollut jo lokakuun alusta supistusten takia ja nyt täytyy tänään mennä käymään lääkärillä, kun supistukset muuttuneet niin kivuliaiksi, että mies saa lämmittää kaurapussia ihan urakalla. Alavatsa on koko ajan todella kipeä ja eilen illalla kaikki raajat olivat täysin puutuneet. Esikoisesta ei ollut kertaakaan tällaista niin nyt täytyy mennä tarkistamaan että kaikki on ok.

Käy kyllä kateeksi niitä, jotka kehuvat raskausajan ihanuutta, itsellä kun esikoisestakin oli jos jonkun näköistä vaivaa.

Nicola81 ja "Mönkiäinen" 28+5
 
Hyvin on kaikilla mahat ja vauvat kasvaneet! :flower:

Miekin oon sitten tiputtamassa painoa teijän kanssa helmikuun jälkeen! Tiputettavaa olisi ainakin nämä raskauskilot joita on tähän mennessä tullu epävirallisesti 17, mutta neuvolakortin mukaan 12. "En muistanu" ekassa neuvolassa painoani ennen raskautta, kun tiesin että se on jo noussu 5 kg siihen kymppiviikkoon mennessä ja hävetti sanoa. :D Että parikymppiä sitte on vähintään tavotteena, ainakin aluksi. Enpä ois uskonu että näin isoksi pääsee, täällä Abrakadabra on sitte toinen satakilonen, muutaman tuuman sua tosin vielä lyhyempi. - i feel you! Tuulikalla onkin ihan mahtava motivaattori hoikentumisessa! :)

Jouluressiä en ole ottanu vielä, saikku loppuu ennen joulua (ellei jatku). Ei olla suunniteltu mitään jouluksi, voisi olla töissä jos vointi antaa periksi. Pää meinaa hajota kotona kun on aika yksinäistä "eikä mitään tekemistä". Jotenki tässä passivoituu, tekisi mieli töihin muttaku ei onnistu. Ehkä oma asenne on vähän väärällään, pitää yrittää korjata. Närästys on mullekin palannu takaisin, ollukin jo hetkisen. Aika kokonaisvaltasta polttelua, hyh.

Liikkeet on munkin mahassa rauhottuneet, ei ole enää semmosta sätkimistä kun alussa. Nyt on laajempia liikkeitä ja ne tuntuu ja näkyy!! navanseudulla ja sen yläpuolella. Joitakin jumputuksia tuntu myös tuonne oikeeseen kylkeen. Vauva viihtyy köllötellen mahassa oikeella puolella, sen verran toislaitanen maha on oikeestaan koko ajan. Suunnasta en tiiä onko pää alaspäin vai mitenkä.

ilutiak ja Käpy-kuplisvauvvanen 29+5
 
tänään tuli lappu kotia siitä että suunnitellaan synnärillä se synnytyksen käynnistäminen minulla kun esikoinen ja toinen tuli niin rytinällä että just sairaalaan kerkesi vaikka matkaa on vain 8kilsaa=/ ihan jees että nyt ei tarvi enää miettiä sitä et kerkiikö sairaalaan vai syntyykö kenties kotiin vai matkalle..se käynnistys ois rv 38+ viikoilla jos vaan olen tarpeeksi kypsä tuolta alakerrasta,muuten se siirtyy pikkasen eteenpäin...nyt 28+5 <3
 
Lääkärillä käyty ja totaalisessa vuodelevossa (no okei, nytkin istun koneella) loppuaika. Nyt on vaan se tilanne, että pää on jo tosi alhaalla, paikat ei ole vielä auenneet, mutta supistusten takia lääkäri huolestui. Viikonlopun aikana jos olo pahenee, ni heti pitää lähteä TYKSiin. Eilen otettiin verikokeita ja tänään täytyy niistä soitella ja ensi viikolla ultraan varmistamaan, ettei sieltä olla väkisin vielä ulos tulossa. Olisi jo eilen laittanut, mutta äitiyspolilla ei ole yhtään lääkäriä ennen maanantaita.

Eihän tässä nyt sit tarvi ku toivoa että kaveri tajuais pysyä vielä sisällä edes ensi kuun.

Nicola81 ja Mönkiäinen lähtötelineissä 28+6
 
Supistuksia tuntuu olevan jonkinmoisia melkein kaikilla helmikuisilla odottajilla, jaksamista niiden kanssa! Itselläkin supistelee päivittäin, lääkärin mukaan ei tarvisi olla huolissaan vaikka ovatkin kipeitä ja kohdunkaulan sisäsuu on alkanut avautumaan kun kaulaa on vielä reilusti jäljellä. Liikkumista tai muuta ei kehottanut välttämään, joten olojen mukaan tässä elellään :)

Laihduttaminen olisi itselläkin tiedossa ensi keväänä. Katselin järkyttyneenä kun esikoisen ristiäiskuvat tulivat ja toivoisin nyt olevani hiukan hehkeämpi mamma :D Kiloja esikoisesta tuli n. 16, jotka suurin piirtein kyllä lähtivät ennen tätä odotusta, mutta siitä vielä muutama kilo alas päin olisi päästävä jotta olisin tyytyväinen ulkonäkööni ja tuntisin oloni kotoisaksi.

Mulle on rantautunut ihan hirveä makeanhimo! Muutenkin kaikenmoiset namit ruuat maistuisi :) Pitää pyytää mittaamaan taas hemoglobiini neuvolassa, josko sen laskusta johtuisi niin kuin joskus aijemmin. Olen miettinyt, että onkohan mun terkkarilla piikkikammo kun niin nihkeästi mittailee :D Viimeksikin itse pyysin, muuten olisi mitannut vain ekalla käynnillä.

Mitäs Eewokin lääkärikäynnillä oli sanottu? Anteeksi utelu.. :saint:

Pepe10 :heart: Papana 27+3
 
Hahhahaaaahhh!!!!! Helmikuun hipot - mie oon niiiiin mukana! :LOL: :LOL:

Voi Nicola, malttaspa vauva vielä pysytellä yksiössään ihan rauhassa. Helmikuisissa on nyt jo useampi vuodelepokäskyn saanutta odottajaa.

Ihanaa kun täällä (ja tuolla fb:n puolellakin tietty) voi hehkuttaa ja iloita ja valittaakin näistä vauva-asioista ja odotuksen ihanuudesta ja välillä kurjuudesta. Oon huomannu ettei oo oikein tuota tukiverkostoa muuten tässä asiassa olemassa, enkä ole ottanu asioikseni ilmottaa fb:ssa jokaiselle odottavani lasta. Kiitos teille kaikille! :hug:

ilutiak 30+0
 
Tuntuu ettei täällä tapahdu enää mitään... Samaa tylsää kotona oloa vaan... Supistusia tulee edelleen päivittäin, ens viikolla taas lääkärikäynti, saas nähdä pääseekö enää töihin. :headwall: Muuten ihan ok olla kotona, mutta tylsäksi tää käy, ku jotain koittaa tehä, ni jo alkaa supistella. Ja toisaalta tulee huono omatunto töitä kohtaan, jo skotona hirveesti touhuilee ja silti ei muka vois töihin mennä. Toki se töissä ois raskaampaa, ku päivät venyy matkoineen yli 9 tuntisiksi...

Nicola toivottavasti pikkuinen vielä malttaa pysyä ainakin muutaman viikon vatsassa!

(.) Vatsa on jo kovasti tiellä ja sen verran iso, ettei juuri takit enää mene kiinni, vielä ei viitsi oikein toppatakkia ottaa käyttöön tuohon vesisateeseen... : / Liitoskivut vaivaa, välillä on sukkien ja housujen pukeminen tuskaa, kun jalan nostaminen vihlaisee ikävästi. Yöllä heräilen usein viiden-kuuden aikoihin vessaan, sitten en saakkaan enää nukuttua tuntiin tai kahteen ja mies herää töihin siinä puoli seitsemän jälkeen... Siinä vaiheessa helposit nousee itsekkin hetkeks ylös, kun on niin hirmu nälkä, et on pakko syödä jotain... Sitte ku taas nukahtaa niin herää ihan pöpperössä josku kymmenen jälkeen... :stick: Siinä menee joku pari tuntia ennen kuin on kunnolla taas hereillä... #huoh...#

Undine ja pikku poika 29+5
 
Täällä kolmas helmikuun hippo, jolla jo lähtölukemat oli niin ronskisti yli sadan ettei viitsi edes tunnustaa. ;D Laihduin ennen raskautta 10kg ja oon vaan aatellut, että siitä on sitten hyvä jatkaa. En suuremmin ole stressannut, nyt plussalla ollaan ehkä 4kg ja 28. viikko aluillaan.

Onkos muita, jotka ihmettelevät omaa oireettomuuttaan? Mie en edes vielä ole oikein varma, että miltä ne supistukset tuntuvat... Joskus vähän keskivartaloa kiristää vaikkapa kovan jumpan jälkeen, onko se sitä? Näin sitä on esikon odottaja autuaan neitseellisessä tilassa, ei tieto lisää tuskaa sitten ollenkaan. :D Olotilat muutenkin ihan mukavat, vaikka toki asiaankuuluvia pissahätiä ja paineentunteita, hengästymistä, uneliaisuutta yms. on koettu. Kuuluuko tämän olla näin helppoa?

EDIT: Piti vielä lisätä, että suurin riesa on VALTAISA masu, vähän on keskivartalo kankeana, vaatteissa ei meinaa mikään mitta riittää ja pirulauta, että ne parkkipaikkojen välit ovat ahtaita. ;)
 
Viimeksi muokattu:
eva-maria, kaikilla omanlaisensa mahat ja vauvatkin. Miusta kaikenlaiset vauvamahat on ihania ja hienoja!
Täytyy alkaa itekin miettiä mihin tän mahan kanssa mahtuu ku alkaa olla aika kellukka jo kans. Joku mahaliivi pitäs varmaan hankkia mikä oisi tukena, kun tuntuu että roikkuu ja retkahtelee koko maha miten sattuu liikkuessa ja se tekee kipeää.

NeitiCora, parkkipaikkojen välit on tosiaankin tullu todella ahtaiksi! :D Tulee hassuja tilanteita ku pitää tukkia ittensä aina menemään joka paikkaan, eikä hahmota tai tajua omia mittojaan ni sitte törmäilen vaan kaikkeen :ashamed: :LOL:

Viime yönä heräsin pienen nikotteluun :heart: hassua :)
 
ilutiak, sama juttu täällä viime yönä. Vatsassa tuntui ihan selvää nikottelua, oon sitä jo odotellutkin, ku esikolta tuntui monta viikkoa aiemmin, tosin istukan paikka oli silloin takana eikä edessä niinkuin nyt.

Tällä hetkellä oma vointi olosuhteisiin nähden hyvä. Veri- ja virtsakokeissa ei ollut mitään poikkeavaa, mutta hemoglobiini oli noussut raudan ansiosta muutamassa viikossa 114:sta 127:ään. Maanantaiaamulla yritän varata aikaa sinne ultraan.

Työterveyslääkärillä pitäisi mennä käymään keskiviikkona jatkamaan sairaslomaa, mutta matkaa olis sellainen 60 km yhteensuuntaan, ni täytyy joku varmaan pyytää kuskiksi. Olen myös jo aikoja sitten tilannut "masukakun" töihin sille päivälle tulevan äitiysloman kunniaksi ja haluan päästä senkin viemään. No, ainakin on TYKS sitten lähellä, jos tarve tulee.

On muuten ollut noi viikot väärin noissa aiemmissa viesteissä meinaan tänään paukkuu 30+0.

Nicola81
 
Heips!
mulla onkin jäänyt kirjottelut ihan kokonaan! Mutta hengissä ollaan :) Tuntuu vaan että on ihan kauhea kiire koko ajan ja silloin kun esikko on hereillä en voi koneella istuskella, hän haluaa kanssa nettiin surffaamaan :D

Tsemppiä kaikille tarvitseville ja toivottavasti kaikki hätäisimmätkin vauvat malttaisivat vielä hetken masun suojissa pysyä <3

Alkuviikolla oli neuvolalääkäri, kaikki paikat kiinni ja muutenkin ok, aika nopsan tutkimuksen teki kyllä tää lääkäri. Sf mitta oli 27. Painoa olen nyt kerännyt 2kg, mutta vielähän se kerkiää tästä nousta. OIkeen odotan että pääsee taas salille kunnolla rehkimään kunhan vaava on maailmassa. Ja niin odotan että saan vaavan syliin nuuhkittavaksi <3

JA HEI; millasia tuplarattaita niitä tarvitsevat aiotte hankkia? Meillä ikäeroa tulee vuosi ja 3-4kk joten ehottomasti tarvitaan tuplat. Yhdet brion vierekkäin olevat tuplat on jo lenkkeilyyn tms. mutta oon miettinyt peräkkäin olevia, oisko niitä jotain matkaratas tyyppisiä tuplia olemassa kohtuu hinnalla?

Terkuin Pömps rv 28 POKS POKS!
 
Heps!

Olen ollut koko viikon ilman nettiä, ja sama laulu jatkuu ensi viikon vielä, niin nopea tilannepäivitys nyt kun pääsin koneella käymään.

Maanantaina oli siis se ultra. Tosi tarkkaan ultrattiin ja tutkittiin, mitään syytä verenvuodoille ei löytynyt. Vaavan koko vastasi päivälleen viikkoja, painoarvio 1100g (rv 27+3). Oli kääntynyt perätilaan, mutta toivotaan että kääntyy vielä itsestään ennen laskettua aikaa. Kaikki oli siis oikein hyvin! :) Olen aika lyhyt ihminen niin nyt on alkanut vaavan pää ikävästä painamaan keuhkoja, istuminen on tosi vaikeaa, ja ne yöt, valvominen ja huonosti nukkuminen jatkuu edelleen... Mutta en valita, pääasia että mahassa kaikki on hyvin! :)

Eewokki ja PieniMukeltaja 28+1 :heart:
 
Moi!

Ilmoittaudun hippoihin mukaan. Multahan jäi kuntoremontti kesällä vähän kesken, kun aika pian alkoi väsyttämään juokseminen ja mahassa ei tuntunut hyvältä. Sen jälkeen on kyllä kunto romahtanut. Oon jo itteni kuvitellut vaunulenkkeilemässä ens keväällä ja kesällä ehkä juoksentelemassakin.... Laihdutin yhdessä elämänvaiheessa 25 kiloo, mutta sitten niitä kiloja tuli pikkuhiljaa takaisin. Kohta puoleen aletaan olemaan niissä lukemissa, joista silloin lähdettiin. Tän raskauden aikana todennäköisesti mennään kolminumeroisiin lukuihin. Mut tuo painonnousu on kyllä ihan erilaista, kun "normaali lihominen". Lisäkilot on tulleet ainoastaan vatsan seudulle ja tissit hiukan isontuneet. Yksiäkään uusia rintsikoita en oo ees joutunu ostamaan. Nyt pitää vaan olla tarkkana kun työt loppuu, ettei jouluna ja tammikuussa kauheesti mässyttäis, kun ei sitä liikettä tuu todennäköisesti paljokaan.

Mulla oli ennen tätä raskautta toisessa jalassa pieni suonikohjun alku, mut nyt se on muutamassa kuukaudessa levinnyt hirveen näköiseksi ja on alkanut välillä pakottaakin (grrrrrrr). Iho on myös kuivanut normaalia enemmän ja ihottumaläiskiä on viime aikoina ilmestynyt eri puolille kehoa. Nännit on edelleen kipeet, oon niitä yrittänyt rasvailla kun niissä on kans ihottumaa. Lääkäriltä kysyin, et voisko kortisonia laittaa, mutta kielsi. Ois vaan kiva saada nää kuntoon ennen helmikuuta. No tässähän näitä viime aikojen vaivoja. Aika pienillä ollaan selvitty tähän mennessä. NeitiCora :mäkin oon vähän ihmetellyt omaa jaksamistani esim. työssä ja vähäisiä vaivoja. Etukäteen ajattelin, että en missään tapauksessa varmaankaan tuu jaksamaan loppuun asti, mut nyt näyttää tosi hyvältä. Mun viimenen työpäivä on 16.12. Pidän talviloman ja muutaman lomarahavapaan ja äitiysloma alkaa 31.12. Eli enköhän mä nuo kolme viikkoo klaaraa, jossei mitään ihmeempiä satu tai tapahdu.

Meillä on autokatoksessa tuo tilaongelma. Meidän autokatos naapuri vaihtui taannoin ja nyt se uusi tyyppi ajaa autonsa silleen, et meidän on ajettava toinen puoli niin lähelle seinää, ettei sieltä pääse ulos (joutuu hyppimään pois ennen parkkeerausta). En oo vielä nähnyt tätä uutta tyyppiä, mutta pakko varmaan mainita asiasta, koska eikös se turvakaukalon asennussuositus oo et taakse oikeelle jottei tarvii ajoradan puolella lasta nostella. Entinen katosnaapuri ajoi auton ihan ok, koska niillä oli turvaistuimet molemmilla puolilla.
Ärsyttäääääää.......

T:Kääk ja masumurmeli 29+6

P.S. Tervetuloa Minnuli_90
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä