Helmikuun hippuset 2012 **lokakuussa**

Helmikuun hippuset

PÄIVITYKSET PUNAISELLA TAI YV:LLÄ!



NIMI * IKÄ * MONES * SAIRAALA

Meitä on 64 odottajaa:

31.1

  • maria-08 - 23 - toinen - SKS

1.2

  • luputupuna - 35 - kuudes - KYS
  • juvileven - ? - viides - ?
  • Miisu11 - 23 - ensimmäinen - SeKs
  • mamma12 - 24 - ensimmäinen - ?

2.2

  • Bonemine - ? - toinen - ?

3.2

  • hohto - 22 - toinen - SAS poikalupaus
  • ilutiak - 25 - ensimmäinen - TAYS poikalupaus
  • Ellu81 - 29 - ensimmäinen - TYKS poikalupaus
  • Abrakadabra - 25 - ensimmäinen - LKS

4.2

  • Nicola81 - 30 - toinen - TYKS
  • s-atu - 25 - ensimmäinen - SATKS poikalupaus

5.2

  • rockamama - 28 - kolmas - KYS
  • Undine - 25 - ensimmäinen - TYKS poikalupaus
  • -Kääk- - 38 - ensimmäinen - MKS
  • Hudjuke - ? - neljäs - ?

6.2

  • miita1969 - 41 - neljäs - TYKS/SAS poikalupaus
  • mursumarsu - ? - toinen - NKL tyttölupaus
  • tkl - 30 - ensimmäinen - KOKS poikalupaus

7.2
8.2

  • Ruttuinen Rusina - 29 - kolmas - KOKS
  • Lili80 - ? - toinen - ?

9.2

  • Terp - 27 - toinen - TYKS
  • Ruisleipä - ? - toinen - ?
  • Jutska - 29 - toinen - KPKS tyttölupaus
  • E-V-A - ? - neljäs - ? tyttölupaus

10.2

  • Riikkunen - 25 - toinen - PKKS poikalupaus
  • Vennie - 32 - toinen - HYS
  • SinunKaveri - ? - neljäs - ?

11.2

  • Giggles - 25 - ensimmäinen - K-SKS tyttölupaus
  • eva-maria - 29 - kolmas - JS poikalupaus

12.2

  • Ninni-Ilona - ? - ? - ?
  • tinzu83 - 28 - kolmas - TYKS poikaolo
  • Suffeli-81 - 30 - neljäs - ? tyttöolo

13.2

  • Skooby - 18 - ensimmäinen - HYS tyttölupaus

14.2

  • Jepulisko - 28 - kuudes - TAYS tyttölupaus
  • lilja86 - 25 - ensimmäinen - TAYS
  • jema - 23 - ensimmäinen - pkks tyttölupaus

15.2

  • Ylläriäippä - 28 - kolmas - TAYS
  • sini77 - 34 - kolmas - PKKS tyttölupaus

16.2

  • öttiskä - 22 - ensimmäinen - OYS
  • Schatzi - 24 - ensimmäinen - ulkomailla
  • iltatähti-12 - 35 - kolmas - ?

17.2

  • tuplis2 - 36 - kolmas - PHKS
  • Eewokki - 26 - ensimmäinen - KOKS tyttölupaus
  • PoxPox - ? - toinen - ?

18.2

  • Katinka - 20 - toinen - SATKS
  • millanen - 24 - toinen - HYS poikalupaus
  • nuusa - 30 - toinen - KYS
  • Syksyn lapsi - 26 - toinen - SEKS
  • Pömps - 24 - toinen - ?

19.2

  • Eveny - 22 - toinen - MKS tyttölupaus
  • Lilu - 26 - ensimmäinen - KYS poikalupaus

20.2

  • Bismil - 39 - kuudes - KOS
  • MöhköMyy - 29 - neljäs - TAYS poikalupaus
  • Tuulikka - 24 - ensimmäinen - SEKS

21.2

  • Pepe10 - 27 - toinen - PHKS poikalupaus

22.2

  • Line - 30 - ensimmäinen - ? poikalupaus
  • Hemuliini77 - 34 - ensimmäinen - ?

23.2

  • Amilèe - 28 - ensimmäinen - ?

24.2

  • mwoana - 27 - kolmas - KOS
  • ippe89 - 21 - ensimmäinen - K-SKS poikalupaus
  • Modesti - 31 - ensimmäinen - KOS poikalupaus
  • ÄiteeX - 29 - toinen - TAYS poikalupaus

25.2

  • Laretzki - 21 - ensimmäinen - K-PKS
  • NeitiCora - 25 - ensimmäinen - OYS
  • mamma-73 - 37 - kolmas - PS poikalupaus

26.2

  • Nomppeli - 21 ensimmäinen - ? poikalupaus

27.2

  • Kikkis - 32 - kolmas - OYS tyttölupaus

28.2

  • Demdsey - 30 - toinen - ? poikalupaus

29.2

  • Cristiina 28 - kolmas - k-hks

LA?

  • Liljakko
  • Eevia
  • evis



Synnytys-sairaaloita ja niiden lyhenteet:

JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään sairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan/Kymenlaakson sairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
Kät/H = Kätilöopisto, Haikaranpesä
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala
ÅCS = Ålands centralsjukhus

Surun kohdanneet :hug:

Tengu
Nappi1984
Audrina
Avocado
dibitassu
Talvikki 76
alexsandria
Bebel
Whisky Peat
Muikea Mustikka
heinis1
kilu09


Vanhat pinot:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/1975964-helmikuiset-2012-a/

http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/1984027-helmikuun-hippuset-2012-a/

http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/1992256-helmikuun-hippuset-2012-heinakuussa/

http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2007031-helmikuun-hippuset-2012-elokuussa/
 
Viimeksi muokattu:
Sunnuntai huomenta kaikille ja kirpeää lokakuuta! Kiitos Eveny uudesta pinosta :)

Listaa selatessa huomasin, että multa puuttuu ikä ja vauvan sukupuoli epäilys, eli voisi päivittää ikä 27 ja poikafiilis, aavistuksen tyttöä toivottaisiin miehen kanssa kun esikoinen on poika. Ensi perjantaina se ultrassa toivottavasti selviää ja rakas lapsonen on kumpi tuleekaan, suurin toivehan tietysti oisi terve ja täysiaikaisena syntyvä palleroinen :heart:

Eilen lueskelin teidän muiden tarvike hankinnoista, varsinkin esikoista odottavien ja tuli ihan kaiho mieleen kun muistin kuinka innoissaan sitä itse hypisteli moneen otteeseen kaikki ominaisuudet läpi turvakaukalossa ja rattaissa ja taitteli vaatteita ja järjesteli paikkoja :) Miehelle sitten harmittelin, kun ei tarvi oikeen mitään hankkia niin kuinka tässä pääsee tunnelmaan :D Tietty sitten lähempänä helmikuuta voi hakea vaipat yms. ja parin kuukauden sisään palautuu meidän esikoisen vaatteita maailmalta niin niitä voi sitten valkkailla. Kaipa sitä uskaltaisi ultran jälkeen jotain uusia vaatteita pienokaisellekkin hommata..

Supistelu jatku edelleen ja aika kipeenä ajoittain, mutta en usko, että oisi mitään alakerrassa tapahtunu. Se selvinnee ensi perjantaina äitipolilla, lääkäri kuitenkin tekee meidän ultran. Vauva potkii jo tósi kovin, tuntuu masun päällekkin ja mieskin ehti jo bongata potkut :)

Sekava sunnuntaiaamu raapustus, nyt aamupalalle :wave:

Pepe10 :heart: papana 19+5
 
Sunnuntai huomenta!

Kiitos eveny uudesta pinosta, niin ne kuukaudet vierii :)

Olipa taas yö.. Olo oli kuin väärinpäin pyörähtäneellä kilpikonnalla, kun yritin vessaan aamuyöstä :ashamed: ..
Ja yöllä yskitti niin kovin, että otti kyllä kamalan kipiää alavatsalle :|

Eilen illalla kylässä käydessä mieheni ilmoitti vauvauutista ystävilleen, ja täytyy sanoa ,että mielenkiintoisen sekalaisia reaktioita/kommentteja saatiin kyllä todistaa..
Noh, mieskin tuumasi kotiin ajeltaessa, että on niin erilaisia elämäntilanteita yms. että tuntuu vähän hölmöltä edes kuvitella suuria onnentoivotuksia ja innostumista asiasta näiltä kyseisiltä kavereilta..
On kyllä oikeassa siinä..

Mut, ihanaa! nyt on mies alkanut vauvaa (ja siis myös minua) huomioimaan ihan jokapäivä! Kuvioihin on siis tullut masun hoitamista, nimen miettimistä, mun olotilan tarkkaamista/parantamista, ja sen sellaista :)
Myös potkuja on nyt mieskin massun päältä jo tuntenut, ja se varmasti on ollut osaltaan sellainen "herätys", että asia on todentunut myös hänelle :)
Ohhoh, tulipa sepustus..:ashamed:

Tää oli nyt taas tätä omaanapaa..

Lopuksi vielä poksutaan :D
Suffeli ja masumuru 21+ *POKS*

 
Viimeksi muokattu:
Mulle voisi päivittää lasketuksi ajaksi 24.2
Kaikki lääkärit kyllä saivat 23 pv, mutta kun sen nyt ratkaisi virallinen niskapoimu-ultra niin kätilön mukaan mennään (vaikka niissäkin kuvissa sikiön koko vastasi täysin 23.pv) Kuinka voikaan yksi päivä siepata ja kunnolla :D

Kamalaakin kamalampi päänsäry alkoi eilen illalla panadol ei auta, eikä viikonloppupäivystyskään houkuttelisi, onpahan vaan pelottavan kova jomotus!!!

ÄiteeX ja Poikanökönen 19+2
 
Kiitos taas Eveny uudesta pinosta! Aika menee tosi nopeeta, ei tässä meinaa pysyä enää mukana. Syksy alkaa olla ihan kohta parhaimmillaan, ilma on oikein kirpakkaa ja raitista ja puut alkaa vaihtamaan väriä. I'm loving it! Ulkoilustakin alkaa nauttia enemmän.

Toisten reagoinnista vauvauutisiin: Mekin saatiin aika hämmästyneitä ilmeitä ja lähes kyselyjä, että saakos nyt onnitella vai meetkö keskeyttää? Ei kivaa. Toiset "onnittelut" ymmärtää, toisia ei todellakaan.

Onko teillä säilynyt kaverit/ystävät kuvioissa vielä?
Mä oon irtaantunu kavereista jo aika kauan aikaa sitten, ennen raskauttakin. Olin jatkuvasti töissä viikonloppuisin ja sitku oli yksi viikonloppuvapaa ni ei tullu mieleenkään lähtee valvomaan ja juomaan sitä silmäpusseiksi baareihin ja kaupungille. Lisäks niillä reissuilla on ollu tapana mennä rahaa tosi paljon, mitä mulla ei ollu sitäkään. Oon miettiny noita nettitapaamisia, jos sieltä saisi sitten vauvallista ja lapsellista seuraa.
Ootteko tutustunu esim tän kaksplussan kautta uusiin ihmisiin tai osallistunu mammamiitteihin?

Omaa napaa vaan tulin tällä kertaa lisää kertoilemaan. Neuvolassa kävin perjantaina ollen tasan 22+0. Hb oli matala 116 kun 1. kerralla oli 135. Vähän kyllä alkaa väsyttämään ja hiuksia lähtee ihan mielettömästi! Tilalla on lyhyttä, pehmeää "vauvakarvaa" etenkin hiusrajojilla. Joudun leikkaamaan pian kaikki hiukset lyhyeks. Obsidania täti määräsi otettavaksi, koitan kaapissa olevaa Retaferiä jos maha sitä sietää.

RR 138/84, vähän koholla niinkun alusta saakka. (Olin tullut hetkeä aiemmin neuvolaan miehen lasten kanssa yksin, liekö nostanut paineita :p) Paino +607/vko :$. Sain nyt sen diabetes-ohjeen mukaan kun en hankkinu sitä sillon ku uhkailin. Sokerirasitukseen en kuitenkaan uudelleen joudu, kävin siinä viikolla 19 ja tulokset oli tosi hyvät silloin. Täti ei sanonu pahasti, kyseli vähän mistähän se painonnousu voisi johtua ja sitä siinä sitte mietittiin. Nyt sinne raikkaaseen syysilmaan ulkoilemaan!

Kohdun korkeus on 17 cm. Painoarvio muuten ed ultrassa pari viikkoa sitten oli 331 g. Istukka on takaseinässä. Syke oli nopea, 151, ed. kerran 154. Tyttösykkeet kuitenkin kokoajan vaikka ultrassa poikaa lupailtu? ;) :heart: Ens viikolla käyn näyttämässä paikkoja lääkärille, kun siellä välillä onikäviäikäviä tuntoja harkkasuppareittan kanssa.

Mahassa pidetään semmosta jytinää, että tän rasvakerroksenkin alta potkut näkyy pinnalle saakka ja tuntuu hyvin käteen. Miehelle aina kerron ku jytä alkaa ja hän koittaa sitten kädellä saada liikkeitä kiinni. On alkanu halia mahaa enemmän ja jutteleekin mahaan vauvalle :)

Kaunista päivää kaikille, tää lähtee pian iltavuoroilemaan!

ilutiak ja Kuplisvauvva 22+2

 
Viimeksi muokattu:
Täällä taas valvottu yö (meillä taitaa kummitella:vampire: ) ja räkätauti taas kerran iskenyt.

Meillä noista onnitteluista on tainnut suurin osa olla ihan sitä "perus-hihkumista" yksi kaveri vain totesi ettei itsestään ikinä voisi kuvitella isää ja ihan ymmärrettävää hänen tilanteessaan.

ilutiak kyseli noista miiteistä jne... Muutaman kanssa pitäisi tässä lähiaikoina tavata, molemmilla suunnilleen saman ikäiset lapset kuin esikoinen ja toisella tammikuussa tulossa vielä uusi lisä perheeseen :) ja molemmat vielä sattuvat suhteellisen lähellä asumaan.

Rauta-arvoja ei mulla ole vielä kertaakaan tämän raskauden aikana mitattu, mitä ihmettelen kun kuitenkin koko ajan vetämätön olo jne ja esikoisen aikana tippui pahimmillaan 97 kieppeille vaikka rautatabletteja söin. Jos vaikka torstaina sitten kun pääsee neuvolassa piipahtamaan taas tarkastuttamassa tilannetta. :p Kyllä tuntee edelleen että Nemillä on pää tuolla todella alhaalla :D
 
ilutiak mä oon vasta tosiaan 22 ja kun yläasteen lopetin niin muutin äidin luota isän luokse opiskelujen takia. Vanhat kamut jäi sit siinä. Opiskellessa tuli uusia mut oikeestaa vaan parin kanssa oon tekemis ees jotenkin. sit kun opiskelut oli ohi muutin miehen peräs 300 kilsan päähän sieltä missä oon aina asunut. Eli joo kamut jäi eikä mulla täälläkään vielä näin 2 vuoden jälkeen kauheasti tuttuja ole. Töissäkin kaikki oli mua vähintään 10 vuotta vanhempia.

Sit joo tosiaan meillä oli marraskuisissa tosi hyvä ryhmä ja pari muuta oon nähnyt. Meillä on edelleen tosi aktiivinen porukka tuolla facebookin puolella ja just suunnitteilla 3 eri tapaamista mammojen kanssa. Huomenna eka näistä :)

Vois sit vuoden vaihteen paikkeilla luoda faceen ryhmää meillekin (salaista) jos vaan on kiinnostuineita.

Täällä esikoinen on vähän ollu yön ja aamun aikaan levoton. Hieman alkaa väsy vaivaamaan.
 
Vauvaonnitteluista; melkeinpä kaikki vastaantulijat ovat todenneet normit Onnentoivotukset, mutta jestas kuinka mua sieppaa nää masu-kommentit. Toisilta tulee ihana, positiivinen "kuinka kaunis/ihana masu" ja toisilta sitten "ai kauhee mikä maha" Mikä hiton kauhea?? Ei kai sitä ole pakko katsoa jos on niin kauhea, ainakaan kommentoida sitä?? Tai seuraavalla kerralla kommentoin samoin takaisin, tietäen tasantarkkaan ettei siinä masussa vauva ainakaan asusta!!! :vampire:

Jotenkin käyn herkillä/ylikierroksilla nyt. Noh tunnin päästä päivystykseen, josko joku droppi sieltä irtoaisi ja pelastaisi minun oloni...

ÄiteeX taas..
 
moikkis!
Voi tätä nälän määrää, nyt varmaan on menossa joku kasvupyrähdys :) nälkä on muttei tee mieli ruokaa, kummaa.

Joo, noista kommentoinneista. Meillä kaikki oli vähän äimän käkenä tästä kolmosesta, kun ei ihan ollu suunnitelmissa näin pian. Mutta ovat kyllä sitten ihan olleet iloisia.
Työnantaja (pomo) oli kyllä kirjaimellisesti sanaton, kun sille asiasta kerroin, oli vähän shokki vissiin... Mutta sitten ihan asiallisesti myöskin suhtautui.

Henkilökohtasesti mua kans ärsyttää suunnattomasti kommentoinnissa, kun eräskin muistaa joka kerta kun tavataan muistuttaa miten tosi väsyneen näköinen taas olen..Joo-o, tiedetään.Ja sitte myös nää "voi kauhee kun on iso toi sun maha..." nii-i, se kasvaa ja se on iso, so? Ylipäätään ulkonäköön ja vointiin on muka lupa paljon enemmän kommentoida kun on raskaana. Jos ei olis raskaana niin tuskin sillon säännöllisesti kuittailtais olotilasta tai muusta ulkoisesta.
Ehkä ärsyttävin oli kun kesällä kerrottiin yhelle ystäväperheelle niin tää mies kuittaili, että hän ei ainakaan omasta elämästään enää luopuisi (heillä on kaksi lasta) ja jotenkin siihen malliin ettei ymmärrä ihmisiä, jotka vaan tekee lapsia ja elää sitä kautta elämäänsä. Ettei muuten oo elämällä mitää tavoitteita tms.

Olin ihan hoo moilasena että täh, en ees tajunnu sanoo vastaan mitää. Niin niitä lapsiahan tuleekin sillon ku haluu ja liukuhihnalta, huh huh! Oli kyllä siltä aika erikoinen kommentointi. Onneksi tarvii nähä vaan kerran vuodessa, jos sillonkaan.

Huomenna klo 8 aamulla on ultra ja kyllä jänskättää onko poikaolo totta ja onko pienellä kaikki kunnos.Mieskin pääsee mukaan, kun on noin aikaisin :)

t.sini77 ja poikaolo 20+4
 
Abrakadabra muistaakseni aika loppuvaihees raskautta me marraskuistenkin kans tuo ryhmä perustettiin kun alkoi porukka vähän tuntea toisiaan yäällä, sit uskalti jo ihan omalla nimelläkin puhua fb:ssä. salattu ryhmä on kyl hyvä siellä.
 
Moi!

Toi fb-ryhmä kuulostaa ihan jees ajatukselta, kunhan vaan ei liian ajoissa perusteta, ettei tää näivety. Ootteko muuten fb-profiilissa hehkutelleet raskautta? Miä en oo, en suoraan sanottuna oo uskaltanu. Sen verran taikauskoinen oon. Tosin iso osa mun fb-kavereista tietää ja tietää senkin, etteivät kommentoi asiasta mitään, ennen kun itte alotan kommentoinnin.

Eilen masumurmeli potki ekan kerran niin kovaa, että mieskin tunsi potkut. Saikin hyvän onnenpotkun tulevaan golfkisaan, josta tuli kakkostila ja kinkkulahjakortti. Kinkkua ei tosin syödä kun muutama siivu per nuppi, joten menee varmaan porukoille.

Meille on onnittelut olleet ihan asiallisia. Meidän ystäväpiirin lapselliset pariskunnat on lähinnä mun kavereita. Miehen ystävät vasta alkaa sitoutumaan. Tosin yks sen erittäin hyvä kaveri saa vauvan marraskuussa, joten kiva kun mieskin voi jakaa tätä juttua omalla tahollaan, varsinkin kun kummatkin oottaa ekaa. Kesällä sattui kyllä ikävä tilanne, kun mun kaveri tuli miehensä kanssa käymään (nähdään muutaman kerran vuodessa) ja me ultrakuvia näytettiin innoissamme. Sitten huomasin, et ne oli vähän vaikeena. Sitte selvis, et niillä oli ollu keskeytynyt keskenmeno. Lääkkeellinen tyhjennys ei ollu kunnolla onnistunut ja kierto oli mennyt ihan sekaisin puoleksi vuodeksi. Surullista. Mulle tuli tosi paha olo kaverin puolesta. Itkinkin asiaa myöhemmin.

No tässäpä taas omaa napailua, mukavaa ens viikkoa kaikille!

T:Kääk ja masumurmeli 22+1
 
Kiitos Evenylle uudesta pinosta.

FB-ryhmästä olen ehdottomasti samaa mieltä, että myöhemmin ja salaisena. Itse en ole juurikaan näitä uutisia jaellut vielä, enkä varmaan kovinkaan paljon ennen LA:ta jaeskele FB:n puolella. Muuten kyllä juttelen ihan mielellään asiasta ihmisten kanssa, ohan tää ensimmäinen itselle niin on kiva jutellakin asiasta. Meille ei ole tullut outoja kommentteja, mutta toki ollaan jo 30-v paremmalla puolella molemmat niin ihmiset jo varmaan pitempään odottaneet, että milloin niille tulee perheenlisäystä niin osaavat suhtautua hyvin uutisiin.

Mä kävin perjantaina miehen kanssa golfkierroksella ja voi hyvänen aika miten mun vatsa tuli kipeäksi! Ei kauaa oltu menty niin alko niin paljon kivistämään, että mietin pitkään, että jaksanko loppuun asti. Sinnittelinkin kuitenkin kun tiesin, että saattaa olla viimeinen kierros pitkään aikaan. Ja ilmahan oli ihanan kesäinen perjantaina! Selkeästi liikaa rasitusta yhtäkkiä mulle.

Lauantaina puolestaan lähdettiin kylpylään ja siellä pääsin hierojalle. Oli mieshieroja ja voi hitsi kun on vieläkin paikat kipeenä :D Se sanoi heti alkuun, että sano jos hän hieroo liian kovaa. Mutta enhän mä voinut sanoa kun kerrankin joku uskalti murjoa silleen, että se tehoaa eikä ole vain silittelyä ;) Mukava viikonloppu oli kyllä rentoutua miehen kanssa kahdestaan.

Perjantaina tuli taas postista vaatetilaus. Nyt mulla on kiva valkoinen villakangastakki, jossa pitäisi mahtua isonkin mahan kanssa talvella mennä. Vielä pitäisi joku ulkoilutakki hommata kanssa kun tuo on vähän siistimpi.

Tiistaina ultraan.. jännittää! :)

Line ja Nano 19+4
 
FB:ssä kertomisesta olen ihan avoimesti laittanut ultrakuvan kanssa tiedon menemään tutuille siis jo sillon rv 12. Nyt on pari masukuvaa ja tänään päivitys et puoliväli saavutettu. Mulla kun on sukulaisia ja kavereitakin raskaana ja siellä perheen kanssa jutut leviää :)

Taisin esikosta odottaa kuitenki vähä pidemmälle.
 
Huomentah..
Ei tullut nukkumisesta mitään, vaikka väsytys oli kova. Perttanan liitoskivut!:mad:

Rinnat aristaa, ja eilen pesulle mennessä huomasin että nehän erittää jo "maitoa"..

Hankinnoista , En ole laittanut tosiaan vielä mitään, mutta nyt olen jo katsellut silläsilmällä uusia vaunuja pienelle ;)

Palatakseni noihin liitoskipuihin, ajattelin alkaa kulkemaan uimassa/vesijumpassa josko se helpottaisi kipuja. Kävelyllä käyntikin vähän helpottaa, mutta yöllä sitten on ihan jumissa paikat!

Minä en ole fb:ssa tai muuallakaan kertonut vauvauutista, ihan kasvotusten olen läheisimmille kertoillut nyt pikkuhiljaa :)

Yäk, syötiin illalla herkuksi jäätelöä. Ei olis pitäny, tuli öklötys olo :x

Tänään vois olla sellainen shoppailu/asioidenhoito-päivä :D

sini77:lle toivottelen kivaa ultrakäyntiä! (ja olikos jollakulla muullakin? ) Omaa torstaista käyntiä odotellen :popcorn:

Suffeli ja mm
 
Kiitos Eveny uudesta pinosta! Mä en taaskaan ylläri,ylläri oo kerenny pahemmin koneella olemaan. Päivät vaan häviää johonkin ja tuon pienimmän, ke 9kk, perässä saa juosta jatkuvasti, vaarallisia tilanteita riittää tässä huushollissa. Iltasin on jäätävä väsymys :/
Joku tossa kyseli että onko joku tutustunut toisiin mammoihin tätä kautta. Meillä oli tällanen palsta silloin kun pienintä odotin, ja nykyään meillä on ryhmä facebookissa. Meillä on aina tapaamisia silloin tällöin, tosin se on hankalaa kun ihmiset asuu ympäri suomea. Mutta sit meillä on jokunen mamma turun seudulta, niitten kanssa nähdää ehkä n.1krt/kk, ja se on ihan loistavaa! Olisko täältä kiinnostuneita johonkin facebook ryhmään?? niin, ja siellä kun meillä on se yks ryhmä, perustettiin se jo odotusaikana, mutta se on salainen, eli ulkopuoliset ei pääse urkkimaan :D
Vauva uutisten kertomisesta, niin nyt se on sitten paljastettu! miehen vanhemmille viikolla 18 ja mun vanhemmille viikolla 19ja muille kerrottiin 20+4 rakenneultran jälkeen :)

Me ollaan täällä puitu noita tuplavaunuja....ei vaan osaa päättää että mitkä ne nyt sit olis...kokemuksia? me ollaan joku päivä menossa kattomaan noita oran tuplia...täällä oli muitakin joille tulee pieni ikäero, ootteko jo päättäneet mitkä vaunut? meille tosiaan näille tulee ikäeroksi 1v1kk niin noi tuplat on ihan välttämättömät.

Nyt puuron keittoon, pitää lukea teiän juttuja paremmalla ajalla! Niin, ja rakennultrassa kaikki oli hyvin, sukupuolta ei kysytty :)

tinzu83 & toukkis 21+1
 
Huomenia!
Hyviä ultrakuulumisia täältä :) Kaikki oli hyvin ja pieni painoi 350g ja viikkoja vastaa. Poikaolo muuttuikin sitten tyttölupaukseksi :) Vähä yllätyin, mutta tietenkin onnellisena otetaan vastaan.

Huomenna mulla on vielä lääkäri, jossa katotaan tuo kohdunkaulantilanne ym. Päällisin puolin ei nyt mahan päältä näyttänyt huolestuttavalle. Supparit ei oo mihinkää kyl hävinneet, vähäkin kun kävelee niin kivut alkaa :/
t.sini77 ja tytsy 20+5
 
täälläkin tulee kuopukselle ja kolmannelle ikäeroksi 1v1kk ja mulla on ne phill&tedsit..en nyt sit tiiä viitsiskö ostaa vielä varuiks toiset kaksostenrattaat missä sais kummatkin nukkua samaan aikaan...jotkut halvat huutonetistä..niitä ei kuiteskaa tuu tarvitseekun ihan pari kuukautta...mutta mutta,mä en ole ostanut vielä mitään tälle tulokkaalle kun pelkään vielä pahinta että mitään lasta ei tulekkaan jos syntyy liian aikaseen..nyt rv 21+2
 
onko teillä muilla järkyttävää ummetusta?? mulla toimii tasan kerran VIIKOSSA vatsa ja sit se onkin sellasta että itkua vääntäen istun pöntöllä,veri lentää ja paikat repee..ihan järkyttävää=( mikään ei tunnu auttavan,juon vettä joka päivä sen 3 litraa ja syön kuitupitoista ruokaa,vihanneksia ja hedelmiä...tekeekö toi rautakuuri tän ummetuksen?? pakko sitäkin on syödä kun niin matalat arvot..
 
Eva-maria, mulla oli ummetusta alussa, nyt sen sijaan tuntuu että suoli toimii liiankin hyvin ja maha on kokoajan vähän löysällä. Kultainen keskitie ois kiva... ;) Niin ja mäkään en ole hommannut vaavalle vielä yhtikäs mitään, en ole uskaltanut, verenvuodot sun muut hillitsee niin paljon etten vielä uskalla ihan täysin edes ajatella että se vaaveli sieltä joskus ihan syliin asti selviäis... Jospa nyt perjantaisen rakenneultran jälkeen uskaltais VIHDOIN jo vähän hengähtää... Kovasti kuitenkin helpottaa aina kun pieni tuolla liikkuu, tietää että ainakin sillä hetkellä kaikki on hyvin.

Facebookista, mä paljastin asian pari viikkoa sitten, tais olla vkolla 18+ jotain. Just olin käynyt neuvolalääkärillä joka oli todennut kaiken olevan kunnossa ja vaava liikkuikin niin kovasti että "uskalsin" asian julkistaa. Me ei olla kyllä saatu kun ainoastaan positiivisia reaktioita ihmisiltä, mutta ollaankin jo lähemmäs kolmekymppisiä ja kaveripiiri lisääntyy muutenkin kovaa vauhtia... :)

Huomenna pitäisi suorittaa ensimmäin hankinta vaaville. Bongasin käytetyn Fisher Price:n koliikkikeinun neljälläkympillä ja sitä menen huomenna katsomaan, jos on siisti ja ehjä niin ostan pois. Meidän oma vaavelihan ei moista keinua edes välttämättä kaipaisi (ei voi vielä tietää), mutta nyt kun meillä käy niin paljon pieniä, siskontyttö 4kk, kummipoika 3,5kk, ystävän tyttö 2,5kk jne, niin vaavelit pääsee keinumaan ja me aikuiset päästään rauhassa kahvittelemaan. :LOL: Meillä on niin paljon pieniä lähipiirissä että hoitopöytä, pinnis, kantoliina, lakanoita, vaatteita, puklurättejä ja paljon muuta saadaan ystäviltä. En ala edes mitään hommaamaan ennen kuin tiedän mitä kaikkea saadaan muualta. =)

Meille veikkaillaan joka paikassa tyttöä, kaikki puhuu tytöstä ja vaavi on saanutkin tekonimekseen Venla sukulaisten toimesta. :D Itse en osaa yhtään ajatella kumpi siellä on, jokatoinen päivä veikkaan poikaa ja jokatoinen tyttöä...

Ylihuomenna saan kuulla papa-kokeen tulokset ja perjantaina se vihdoin on, rakenneultra. :heart:

Eewokki ja "Venla" 20+3
 
AARRGGHH, nyt tänne rantautui se paljon puhuttu flunssa. Ensin esikko muuttui räkäiseksi ja kärttyisäksi, mutta onneksi ei kuumetta. Ja sitten minä sairastuin lauantaina, mulla myös kuumetta. Ei kiva. Jäi tämänpäiväinen neuvolakin sitten käymättä taudin takia. Piti tänään täyttää kelan paperit ja nyt mulla ei sitten ole uutta aikaakaan kun meidän neuvolantäti on HIEMAN vaikeasti tavoitettava. Ei siis vastaa puhelimeen ikinä paitsi puhelinaikanaan perjantaisin 9-10... huoh... unohti vielä esikon yksivuotisneuvolan varata meille viimekäynnillä...: / Kelan äitiyspakkausta emme ota, vaan rahat pistetään niihin tuplarattaisiin.

Facebookista, en ole siellä julkisesti ilmoittanut olevani raskaana. Ne ihmiset joiden oikesti tarvitsee tietää tietävät muutenkin kuin facesta.. Mutta jos salainen ryhmä perustettaisiin liittyisin varmastikin. Siellä keskustelu on kuitenkin hieman, miten sen nyt muotoilisi, ajankohtaisempaa ja yksinkertaisempaa..

Hohto ja :heart: 22+3
 
Moikka vaan jälleen ja suuri kiitos Evenylle taas uudesta pinkasta! =)

Pakko heti kommentoida tuota ummetusasiaa...Täällä kyllä maha toimii jopa niin hyvin että ihan on saanut kummastella mitä ihmettä ne sillä ummetuksella on yleensäkään tarkoittanut! Tosin, minulla on sellainen jännitysmaha että sillon rupee toden teolla toimimaan kun jotain jännittävää on tuloillaan ja nythän se ois rakenneultra ylihuomenna ja jännittää ihan järrrrrkyttävän paljon!!! :whistle: Eihän sitä sitten tiedä josko tämä jossain vaiheessa kunhan masu tästä taas entisestään kasvaa muuttuu pahemmaksi tämä ummetus mutta toivoa sopii että suoli toimisi loppuun saakka ihan normisti. :)

Meillä on kaveri-/ystäväpiiri hyvin pysynyt lähellä raskauden edetessä. Meillä on avokin kanssa muutenkin paljon samoja kavereita sillä ollaan monen monituisen kanssa tunnettu jo ala- ja yläasteajoilta saakka. Monilla heistä on jo muksujakin joten on vertaistukeakin tosi mukavasti tarjolla! :) Kovasti ovat olleet meidän vaaviuutisesta innoissaan (on kuulemma on odotettukin, heh..) ja paljon heidän kanssaan yhteydessä ollaan. =) Kyllähän nuo äijän käppyrät edelleen samalla tavoin viihteellä juokseevat viikonloppuisin mutta siinäpähän vielä avokkikin juoksee kavereitten kanssa kaljalla sillä kohta se ei olekaan sitten IHAN niin itsestään selvää... :p heh!

Minä olen tehnyt jo aika mukavia kirpparilöytöjä tälle nakerolle. Värit tietty aika sellaisia neutraaleja ja paljon tavaraa saadaan myös kavereilta ja sukulaisilta mutta mukava minusta on jo jotain hankkia niin tulee konkreettisemmaks koko tämä pikku projekti! :LOL::heart:

Kertokaapas muut miten olette ns. valmistautuneet tuohon rakenneultraan? Tai onko monella yleensäkin ollut se jo..? Vinkkejä miten tästä jännityksestä pääsee eroon!! :D Nytkin pitäs olla jo nukkumassa mutta tässä sitä vaan tökötetään...ajatukset on jossain ihan muualla kun nukkumatin tuo matkalla. Ääks!

Mukavaa viikon jatkoa koko poppoolle! :hug:

-Lilu & "HJ" 20+1 (!!!) -
 
Lilu jännitin kädet hikoillen esikoisen aikaan pitkään ja voi se automatka äippäpolille (80kilsaa) se oli tuskaa. Nyt sit pitää sama kokea uusiksi. Onneks tuo poika pitää päivisin huolen ettei ehdi kauheasti jännitellä mut yöllä ei uni tule.

Kuinka monella vauvan liikkeet häiritsee jo unta? täällä nimittäin yksi joka ei viime yönä saanut nukuttua kun pikkunen oli niin kovassa vauhdissa. Pojalla oli istukka edessä ja en yhden yhtenäkään yönä tuntenut pojan potkuja siis niin et ois häirinnyt mua. En siis kertaakaan. Muutenkaan kauheasti niitä potkuja tuntenut. Tää on siis niiiiiin ihmeellistä kun kerran esikon aikaan meni niin helposti et eka yö kun vauvan elämöinti ja supistukset unia häiritsi oli se yö kun lähettiin synnyttämään ja nyt rv 20+2 valvon potkujen takia. Huhhuh mä sanon.

Hankinnoista meillä on siis kaikki esikoisen jutut kaapissa odottaas sukupuoli uutisia. Mut ihan vauvalle oon ostanut vasta valkoisen toppiksen ja valkoisen neulehaalarin. Sit eilen ostin vaaleen ruskean potkuhaalarin. Ihana<3 Esikolla oli samanlainen mut tummanruskea, sääli kun se on lainassa ja pelkään pahoin et se halutaan takas.. :(

Nyt pitäis ens yönä ottaa itseänsä niskasta kinni ja aloittaa esikoisen unikoulu. Olis sata kertaa helpompaa vauvan kanssa jos esikko nukkuis yöt hienosti. Toissa yönä meni hyvin kun nukkui ihan hyvin mut viime yö oli taas yhtä hulabaloobaa.

Eveny ja Myyskä 20+2
 
Täällä oli tänään taas neuvola, nyt jo viides kerta! Ja siihen ne kaksi ultraa päälle! Aika menee niin nopsaan! Kelapaperit sain nyt mukaan ja ne täytän vielä tänään! :p Sitten voi alkaa jo odottelemaan äitiyspakkauksen saapumista... :)

Rv 22+2 (rv18+2)
paino 60,5kg/0,575kg/vko (58,2kg 0,550kg/vko)
RR 108/60 (100/62)
Pissa sokeri ++ (--)
hemppa 108 (122)
Sf-mitta 19 (17)
sikiön syke 140 (145)

Rautaa siis pitää alkaa nyt syömään!! Ja tuo sokeri!! Että VI***TAA, kun tuli eilen illalla tehtyä suklaa-kookosherkkua ja sitä söin myös ennen neuvolaa vielä aamulla! Se sitte nosti tuon virtsan sokeria! Neuvolatäti meinasi, että johtuu vaan tosta sokerin syönnistä, eikä mitään hätää, mutta joudun kuitenkin sokerirasitukseen vko 26-28!! Ärsyttää!! :mad: Mutta siis kaikki muuten ihan ok. TYKSissä on nyt käynnissä NeoPilot-tutkimus, jossa tutukitaan jotain harvinaisia aineenvaihduntasairauksia ihan vaan vauvan verinäytteestä, niin siitä saatiin esitteet ja hyväksimislappu, joka tulis allekirjoittaa, jos haluaa osallistua. Testi vaatii vaan sen yhden kantapään verikokeen, niin kyllä meidän poitsu varmasti osallistuu tutkimukseen.

vauvauutisiin reagoinnit ovat olleet lähinnä positiivisia. Yksi selvä ihmettelevä tapaus tuli ilmi, tämän ihmisen ollessa "pienessä" kännissä, kun alkoi ihmettelemään tätä meidän nopeaa tahtia... Tosiaan joulukuussa tulee vasta vuosi seurustelua täyteen ja yhteen muutettiin joskus helmi-maaliskuussa, niin nopeaa on ollut. Siihen nähden yllättävän vähän negatiivista palautetta, ja tämäkin ihmettely aikamoisessa kännissä, joten en siitä välittänyt...

fb:ssä en ole vauvauutista kertonut, ei mielestäni kuulu sinne. Ehkäpä sitten kun pikku äijä on syntynyt...

liitoskipuja on ajoittain, mutta oli ne jossain vaiheessa pahemmatkin...
Rinnat tosiaan on välillä arat ja ne joskus "pistelee" tai "kihelmöi", jonka huomasin kerran liittyvän siihen, että ne erittävät jo!! Lähinnä kirkasta nestettä, mutta ärsyttää silti...:kieh:

Hankinnoista Tähän asti oon ostanut lähinnä vaan vaatetta. Suurimman osan kirpparilta. Sieltä löytyy yllättävän paljon hyvä laatuisia vaatteita puoli ilmaiseksi. Oman ja miehen vanhat tavarat tulee käyttöön, niiltä osin kun ovat käyttökelpoisia vielä. Mies saa lainaan työkaverilta sitterin tai kaukalon tms. Mulle ei ihan vielä selvinnyt mikä, mut sen näkee sitte!! :LOL: Vaunuja oon kovasti miettinyt. Pitäiskö ostaa ihan uudet vai vähän kaytetyt hyvä laatuset...?? Meillä ei ehkä vaunuille ole suurta käyttöä. Asutaan maalla ja käytetään paljon autoa... Ja meinaan käyttää mahdollisimman paljon kantoliinaa...

Vatsa toimii oikein hyvin, ehkä välillä vähän liiankin... Mutta jos nyt tuon rautakuurin aloittamisen jälkeen tasoittuisi... ;)

Liikkeistä Mulle tuli rakenneultrassa yllätyksenä, että istukka onkin etuseinässä, kun np-ultrassa sanottiin sen olevan takana. Liikkeet tuntuu kuitenkin jo niin selvästi ja ihan päivittäin jopa istuen tai seisten, ei enää vain selällään maaten... Unia ei oikeestaan ole vielä häirinnyt.

Undine ja pikkuinen, pikku äijä, Taavi vaiko poitsu... 22+2 (ei oikein ole tuo tekonimi vakiintunut... ;) )
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä