Helmikuun hippuset 2012 **marraskuussa**

Eewokki- tai joku muu joka on tilannut vaunut tosta Villenkellosta!!!

Mä oon etsinyt vaunuja monta kuukautta ja nyt ku laskettu aika ois n kk päästä niin ne mustat ( Eewokin laittama linkki) ois tosi mieluista mutta siinä sivulla lukee et toimitusaika6-8vk!! Siis VIIKKOA??? Ei kai se voi viikkoa tarkoittaa?? Kauanko teillä meni et ne tuli? Ja ymmärsinkö ihan oikein et ne voi sitten noutaessa maksaa? ei haluta netissä maksaa ku mummo meille nämä ostaa niin se olis helppo ottaa mukaan maksumieheksi postiin/matkahuoltoon :)

Kiitos etukäteen jos joku osaa vastata, asialla ois vähän kiire ;)

Nannu30
 
Hei vaan kaikille!!Täällä POKSUU viikkoja 30 huomenna!!JEE!!Oon käynyt 2 kertaa sokerirasituskokeessa ja kummassakin on se tunnin arvo ollut 11!!Viimeiset 2 käyntiä neuvolassa on näyttänyt että virtsassa löytyy sokeria!!Tuli ankarat diettiohjeet nyt sitten ja kaikki makeat pois !!Paino mulla on laskenut tämän raskauden aikana.Hemoglobiini oli TAAS laskenut 113sta 103een!! :( sf-mitta on mulla 31 ja ollut jo viikosta 24+2!!Liikkeitä tuntuu tosi paljon ja vauvan syke on siinä 153!!Kävin TYKSIN pelkopolilla ja sain kuulla että he sitten käynnistävät synnytyksen kun asutaan täällä aavalla ulapalla saaristossa ja meillä on 90km sairaalaan ja mulla on kaks edellistä synnytystä syöksysynnytyksiä!!Se oli kyllä helpottava uutinen!! :) Yöunet ovat täälläkin katkonaisia,kun selkä kränää ja näen ihmeellisiä unia!!Supistuksiakin on alkanut tulee rasituksessa!!Hyviä vointeja kaikille!!ONKO täällä muuten muita mammoja jolla on La.6.2 nurkilla ja on menossa TYKSIIN synnyttämään??

miita1969 & Lilliputti 30+0 huomenna POKS!!
 
Heips kaikille!

Tänne ei kuulu mitään ihmeellistä. 2 vk töitä ja sitten äippäloma alkaa. Päätin jo viimeksi et ihan loppuun asti en kyllä ole raskaana töissä, kun se on niin rankkaa. Nyt sitten melkein 50 arkipäivää ennen jään pois. Sanoin pomolle et jos en jää niin sitten olen saikulla, et käy se sitten niinkin.

Hippasen oli sokerirasituksessa tunnin arvo koholla ja nyt sitten taas ruokavalio-ohjeet saatu. Sokereita tarvitsee mittailla silloin tällöin, kun ei ole yhtään ylitystä ollut. Ja mikä parasta, päästään kokoarvioultraan! Muuten ei oltais päästy. Tällä kertaa mua ei kyllä kovastikaan huolleta tuo sikiön paino, kun on laaja lantio suotu ja eka oli vatsan koosta huolimatta ihan normivauva.

TYKS on synnytyssairaala taaskin, ja mahdollisimman nopeesti kyllä kotiudutaan, jos on musta kiinni. En tykkää olla siellä monen hengen huoneessa rääkättävänä. Mä olen päättänyt et tää syntyy pe 10.2. (LA 9.2.), koska meidän lapsenvahti ei pääse paikalle 9.2. :) No aika näyttää sitten kuinka täsmällisiä tällä kertaa ollaan...

Terp 29+3
 
miita1969 TYKSiin oon menossa synnyttämään ja laskettuaika ois 5.2.! :wave:
Kovasti toivon, että syntyisi vähän ennen, ku alkaa jo olemaan tuskaiset olot välillä, mitenköhän sitä vielä jaksaa reilut 2kk...

Parkkipaikat välillä niin ärsyttää ahtaat parkkikset. Ja toisaalta välillä naurattaa, kun koittaa änkeä itseään samallaisista väleistä kuin ennenkin ja maha ottaa vastaan.. :LOL: Oon aina ollu suht pienikokoinen enkä oikein tunnu aina muistavan suurentunutta ulkomuotoani... :)

Undine ja pikku poika 30+0 POKS!!
 
Heipparallaa pitkästä aikaa!

Hirmuisesti tullut taas juttua teiltä, mutta tosi mukava lueskella erilaisia tuntemuksia ja kokemuksia. :)
Minäkään en taida tuonne Facebookin puolelle hypätä (vaikka siellä muuten olenkin), pysyttelen ihan mielelläni kirjoittelemassa täällä palstoilla.

Sokerirasituksista sen verran että kävin rasituksessa melko alkuvaiheessa raskautta kun on lievää ylipainoa ja ennen kaikkea sukurasitetta isän puolelta ja ne arvot olivat kyllä silloin tosi hyvät ja ok...MUTTA, ryhdyin sitten miettimään että pitäisikö sinne oma-aloitteisesti mennä uudestaan kun tuntuu tuo makea nyt maistuvan (murr :kieh: ) ja sitten mieleen hiipii kaiken maailman hoitamattomat raskausajan diabetekset ja mahdottoman kokoinen vauva...:O Onkohan tämä minun panikointi nyt ihan turhaa vai aiheellista..? Neuvolassa eivät ole mitään muuta sanoneet kun silloin niistä tuloksista että hyvät on. Ja pississä ei ole ollut sokeria olleskaan. Mielipiteitä, pliis! :eek:)

Nuo ahtaat välit ja tilat on kyllä tullut jo tutuiksi täälläkin... :D Eilenkin änkesin ihteni tuohon meidän ranskalaiselle parvekkeelle kun siellä oli vielä kesäinen kukkalaatikko kukkineen (vaihdoin jouluvalot tilalle, jeh! ) ja se pois tuleminen olikin melko mielenkiintoista sen kukkalaatikon ja tämän masun kanssa... Ja avokki kavereineen toteaa vaan sohvalta että no hyvinhän tuo näkyy sujuvan! Ei voinu kyllä kun nauraa itsekin sen ähellyksen keskellä... :LOL:

Oon jo ruennu tuskailemaan sitäkin kun tätä pikku herraa ei nyt nää ennen kuin omilla käsivarsilla että meniskö johonkin yksityiselle ultraan mutta katsotaan nyt, kiva ois kyllä esim. se 4D (?) kuva saada... :heart:

Ja tämä mamma ilmoittautuu mielellään myös mukaan keväiseen painon pudotukseen! Kiloja ei ole nyt tullut kuin 4-5 kg tähän mennessä mutta mielellään omaisin kesällä jo sellaisen "kepeän" olon ehkä hirmuista ryhävalas-fiilistä...:O

Huiih tänään poksuu jo täydet 28 viikkoa!!! :heart: :heart: Jännää ja ihanaa!!
Töitäkin ois enää tasan kaksi viikkoa jäljellä...jaksaa jaksaa.

Mukavaa joulun odotusta näin ensimmäisen adventin kunniaksi! :eek:)

-Lilu & "J" 28+0-
 
Heips!

Aah, nuo ihanat parkkipaikat :heart:
Mä niin rakastan sitä, kun itse yritän katsoa sellaisen paikan, että pääsen autosta keposesti pois, niin kaupasta palattua auton viereen (siis ihan viereen) on joku pysäköiny autonsa niin, että ilman hikikarpaloita ja pelkoa en omaani pääsekään takaisin :LOL:
Sama tilanne on, kun kuopus pitää laittaa turvaistuimeen- siinä tilaa vasta tarvitaankin. Mietin vaan sitäkin, että miksi hitossa kauppojen edessä on niitä lapsiperheiden parkkeja, kun ainoat niihin ajavat on minun näköhavaintojen mukaan olleet keski-ikäisiä lapsettomia asiakkaita - samat tyypit ajelee varmaan invapaikoillekin : / MUR! Ei oo helppoa kantaa ison perheen ostoksia reilun 1-vuotiaan kanssa autoon saati sitten ahtautua itse autoon- nuo paikat ois vähän leveämpiä...

Me taidetaan lähteä kylän pikkujouluihin lasten kanssa. Mies jää tylysti kaatamaan puita. Ensi vuoden polttopuukiintiö ei ole vielä täysi.

T: luputupuna & heppuli(-ini :heart: ) ultran mukaan tänään poks 31+0, muuten 30+4
 
Undine:Mulla tosiaan on käynnistys edessä,että saa nähdä ollaanko mahd. samaan aikaan TYKSISSÄ!! :D Mä meen seuraavan kerran TYKSIIN 19.1.2012 ja silloin ne tsekkaa kohdun tilanteen ja päätetään käynnistämispäivä!! :D Mä toivon että se olisi mahd. lähellä laskettua päivämäärää!! :D Täällä on melko tukala olo jo!!Aamuyöstä heräillin tuon tuostakin ja yritin löytää mukavan asennon,mutta aina vaan oli epämukava olo!!Kymmenen viikkoa pitäisi vielä tsempata!!Mä oon kans huomannut että välillä on esm. Kaupan parkkipaikalla ongelmia päästä autoon tai jopa laittaa meidän 1v2kk poikaa autoon!!

miita1969 & Lilliputti huomenna 30+0
 
Nannu30 mä käsitin että se 6-8 viikkoa koskee sellasia vaunuja mitä heillä ei ole varastossa, itse laitoin sähköpostia ja kysyin varastotilannetta ennenkuin tein tilauksen. Meidän vaunuissa meni 3 arkipäivää että tuli, maanantaina tein tilauksen ja torstaina olivat lähimmässä matkahuollossa. Valitse maksutavaksi "postiennakko" niin voitte maksaa ne vasta matkahuollon toimipisteessä, yli 600 euron tilauksiin ei tule mitään ylimääräsiä kuluja. :)
 
Heippa!

Huh, mikä aamu..
Eilisestä ollut epäilys nuorimmaisen tyttären (3v) kohdalla pissatulehduksesta, niin aamulla piti heti 8 mennä terveyskeskukseen tarkastukselle.
2 tuntia odoteltiin, ja siinä välissä saatiin pissanäytekkin purkkiin, ennen kuin päästiin hoitajalle.
Pika-pissatesti oli puhdas ja tulehdusarvotkin normaalit, joten tarkasteltiin pimpsa, ja siellä syy kirvelyyn---> haavauma/hankauma.
Bebanthenilla pitäis parantua, onneksi :)

Oma olo ollut sitten ihan niinkuin jossain pöhnässä, kun en huolelta saanut yölläkään kunnolla nukuttua..
Masukki piti voimistelu/venyttelytuokion tk:ssa odotellessa, ja olo tuntui tukalalta..
Muutamat supistukset tuli taas eilen illalla, ja vieläpä ilman minkäänlaista rehkimistä tai muuta vastaavaa ne nyt alkoi : /
Onneksi ei kovin kipeitä ollut.

Iskä tän viikon iltavuorossa, joten tylsiä iltoja luvassa siis..
Viikonloppu meni mukavasti, miehen kanssakin ehdittiin jutella vauva-asioista "kunnolla" lauantai-iltana ilta-ajelulla, kun muksut oli mummolassa yökylässä =)
Mies oli nähnyt vauvaunen! Ja unessa vaavi oli ollut poika, sitä sitten oltiin yhdessä ihmetelty..
Mies toivoo enempi tyttöä kuin poikaa, muttei tietenkään takasi oo laittamassa mikäli poitsu sattus tulemaan :D
Sanoi että häntä jännittää että tulokas olisikin poika, mutta luulee että sieltä tulee söpö pikku tyttö taas :heart:
(meillä siis 3 tyttöä)

Ja, (jo tutuksi tullut) mieheni tapa "höösätä", eli eilen sain tiukan puhuttelun kun katsoin sairaalasarjaa missä pienille lapsille tehtiin isoja operaatioita :whistle:..
Ne siis minulta aina raskausaikana pannassa, kuulemma jään niitä vatvomaan ja mies ei kestä kun katson kyynelsilmin töllöä.. :ashamed:

Toivottavasti ei ole mikään flunssa iskemässä, kun nyt tuntunut välillä olo tosi väsyneeltä..*haukotus*

Mukavaa alkanutta viikkoa!

Suffeli ja masumuru 29+1!!
 
Viimeksi muokattu:
Ugh, valas on palannut yhteisöön... |O Vatsa se vaan kasvaa ja kasvaa ja kasvaa ja kasvaaaaaaa. Torstaina neuvola aika ja saa nähdä missä mahtaa tuo sf mitta silloin huidella, viimeksi oli 27cm ja viikkoja oli 25... Eli tiedän siis tunteen kun maha naapurin autoa raapien pitää mennä autoon;)

Joku kyseli tuplista? Menen huomenna hakemaan itselleni Emmaljungan twin cerox vaunut, vierekkäin istuttavat ovat. En ole ajatellut ostaa erikseen mitään matkarattaita koska luultavastikkin kesällä on jo tilanne se että esikoinen ei halua istua enää rattaissa kun pakosta, tekee nyt jo välillä tiukkaa vaikkei tuo rääpäle nyt niin pitkiä matkoja jaksa käpötellä mitä olis tarvis..:) Sisarlaudan luultavasti ostan viellä sitten lähemmin kun on jo lämpösemmät ilmat. Tosin toivottavasti siihen mennessä olen saanut jo jostain auton käytööni ettei tarvi kahden alle 2.v lapsen ja koiran kanssa käydä ruoka ostoksia kävellen tekemässä.....:D

Kipeitä supistuksia tuli la-su yöllä ja yö oli muutenkin kovin tuskainen, ei paljon tullut nukuttua. Oli niin paljon päässä asioita pyörimässä. Ex pyysi hänen luokseen päiväksi että saatais vihdoin vähän asioita puhuttua ja sinne sitten yöksi jäätiinkin. Eilen illalla vasta palailtiin tytön kanssa kotiin sielä. Katsotaan nyt päivä kerrallaan ihan rauhassa että josko me viellä yhteen palattais perheeks:) Sovittiin ettei oteta mitään aikarajaa mihin mennessä "pitäis olla" saman katon alla. Toivottavasti tästä asiat viellä omiin uomiinsa palaisivat:) Ei ollut ilon kyyneleet kaukana silmistä kun monien kuukausien jälkeen toinen aikuinen piti hyvänä..:)

Koko viikon koiran/talonvahtina toimiva Millanen ja Oiva 28+3
 
Töttöröö jälleen.

Unohdin aiemmassa viestissä kysellä että onko teillä muilla ollut paljon jo liitoskipuja?! :O Minusta tuntuu että niitä on harva se päivä (kipuilua alapään luissa pääsääntöisesti) ja tekisi mieli kuitenkin liikkuakin. Melko köpöttelyä alkaa jo tuo lenkillä käyminen olla kun on niin pirun liukasta ja sitten koko ajan kuulostelee millon alkaa taas kipuilut. : / Taidan käydä potkurin jostain ettimässä ja luistella sillä pitkin kylän/kaupungin raittia...:D
 
Huoh. Eipä ole paljon ollut kirjoiteltavaa. Olotila vaan junnaa paikallaan eli supistaa ja väsyttää.

Lukenut olen teidän juttuja mut jotenki ei vaan löydy kirjoitettavaa.

Täällä vaan odotellaan miehen ens viikon lomaa ja ahkeraa remppaamista. Jos vaikka sais vauvan huoneen laittaa kuntoon PIAN!

Eveny ja Myyskä 28+2
 
Neukkuun soitettu ja sokerit ok. paasto päälle 4, 1h arvo päälle 7 ja 2h arvo päälle 6. Eli onneks tuota ei tarvi murehtia. Mut sit kysyin samalla bakteeriviljelyn tulokset ja niissähän sit löytyki tulehdus. Mulla siis supistuksia ja tuoksahtavaa valkovuotoa. No neukkutäti lupas soitella tänään tai huomenna et millaset lääkkeet saan hakea. Hope so noi supistukset helpottaa sit.
 
Eveny melko varmasti supparit laantuu kun tuledus saadaan kuriin:)

Nyt on hankittuna tuplavaunut:) Oli melko ahtaaminen tuplavaunuissa tähän tän viikon käytössä olevaan pikkupikkupikku pösöön:D Renkaat irallisena takakonttiin ja takapenkille vaunut muuten, taitaa olla minussa logistiikka tädin vikaa kun niin just ja just sain ne sinne sullottua:D

Huomenna olis tarkotus mennä uimaan esikoisen kanssa ja näillä näkymin tuo lapsien isä tulee myös mukaan jos ei töissä mene myöhään...:) Nii siis sillä edellytyksellä että saan sullottua itteni uikkariin.........:D Se on kyllä hyvin hyvin venyvää mallia mutta tuo maha on kyllä sellasissa mitoissa että oijavoi:D


yli huomista neuvolaa odotellessa.

Millanen ja Oiva 28+3

ps. piti lisätä viellä että selvis syy miksi ei ole kelasta kuulunut mitään äitiyspäivärahojen suhteen. Heidän pitää kuulemma odottaa minun verotietojen saapumista heidän koneille. Ei kuulemma kone tee laskelmaa vaikka paperilla onkin nuo tiedot jo heillä. Pitää asuoida muutenkin kelassa viellä tällä viikolla ilmeisemmin että saa varmuuden että mihin kaikkiin tuloihin tuo äpraha nyt sitten vaikuttaa, pieneneekö khlisä vai jääkö kokonaan pois ja miten asumistuen käy yms... Plaah. Ei siellä kyllä helpolla päästetä mminkään suhteen. Välillä tuntuu että he tahalteen tekee mahd. vaikeeks kaiken asioinnin että joutuis makselemaan sinne takasin jos jonkinnäköstä tukea jos ei itse tajua ottaa selvää ajoissa...
 
Viimeksi muokattu:
millanen muaki mietityttää et miten käy kotihoidon tukien jne. siis en oo ymmärtäny kelan sivuilta et loppuuko ne tuet kokonaan vai saanko vaan pienemmän summan vai? Kuitenki tuo esikko kotiin mun kanssa jää.
 
se kotihoidontuki loppuu joo...ja voit saada sitä kotihoidontuen lisää ainoastaan ja vain jos tulot niin pienet..esim mä en saa yhtikäs mitään mun pojasta..ainoa raha on äippäraha minkä sit saan...ja meillä yhteistulot miehen kans on n.4500
 
Lääkärineuvolassa käyty taas... Ihan alkaa tuo ronkkiminen olla jo "tavallista"... :LOL: Kerta kerralta pidän tästä meidän lääkäristä aina vain vähemmän ja vähemmän. On ihan tympeän oloinen vanha nainen. Ei sano juuri mitään ja vastaakin puolikkailla lauseilla.... Pöh! Ronkkiminenkin sattuu joka kerta... :x Sairaslomaa tuli nyt sitte siihen äitiysloman alkuun asti. Nyt ei enää tarvii käydä ylimääräisillä lääkärikäynneillä, perusneuvolat jatkuu nyt 2 viikon välein, loppupuolella on viel kai kerran lääkäri kuitenki...

rv 30+3 (27+3)
paino 66,9 (63,9) (noin 1kg/vko!!)
turvotus +/- (-)
rr 112/60 (102/50)
pissa ok (ok)
hb 115 (113)
sf 28 (25)
rt-tarjonta

Raivotarjonnassa kuulemma pikkuinen oli. Siltä se on kyllä nykyään tuntunut enempi olevankin, edelleen kyllä vahtelee asentoa kovastikkin, toisinaan on vielä lähes poikittainkin. Sf-mitta oli pikkasen laskenut lähemmäs keskikäyrää. Painoa on tullut huimasti lisää, mutta siitä ei kyllä tulllut mitään kommenttia. Lähtöpainosta tullut lisää nyt 11-12kg! ja jopa 10 viikkoa vielä jäljellä... :O Onneksi lähtöpaino oli kuitenkin normaali, joten ei kai paniikkia.

Nyt ei taaskaan jaksa kirjoitella enempää, ei kyllä mitään ihmeellistä olekkaan...

Millanen, tsemppiä kelan kanssa, inhottava laitos... Osaisivat hyvin ne ihmiset siellä auttaa lappujen ja muiden kanssa (ja tietävät, mikä ois järkevin tapa toimia) ja kuitenkin käskevät selvittää itse netistä. Ja kelan tekstihän niin selkeää ja helppolukuista, että... :stick: Ja kun kaikki menee päin pyllyä, niin sehän on sun oma vika, ku et ottanunt selvää asioista... huoh...:headwall:

Undine ja pikku poika 30+3
 
eva-maria mä asun yksin lapsien kanssa joten ainoastaan mun saamat kelan rahat + elatusapu 150€/kk on tuloina... Joten kun asumistuki pienenee ja kuntalisä jää kokonaan pois kun alkaa uus äpraha kausi niin luulis nyt et ne kuitenki jotain kodinhoidon tukeen jättää...

Ens viikolla vasta pääsee käymään siel Kelassa ja pitää ottaa kaikki paperi läjät mukaan.Vuokrakin kun nousee ja siitä tuli lappunen jokunen aika sitten,joten sekin vaikuttaa asumistukeen. Niin ja onhan meitä sitten jo 3 kelle pitäis maksaa asuminen ja ruuat, vaikka toivottavasti tuo Oiva söis tissiä mahd pitkään:)

Sain ahdettua itteni uikkariin ja huh huh, onneks oon ison ajan veden alla......:D Seuraavalle kerralle kyö pakko saada hommattua isompi uikkari tai bikinit, kumpi sitten vähemmän paha vaihtoehto oliskaan..:D Kunhan tuo neiti heräilee niin syödään välipalaa ja sit kohti uimahallia:)

Millanen ja Oiva
 
Heips!
Tänään masuasukkaalla kunnon venyttelyt, kamalan isosti punkee peppua(?) mun alimpien kylkiluiden alle, ja välillä tuntuu ettei voi edes hengittää kunnolla :D

Hih, mun piti tehdä tuo "sukupuolitesti" missä kuppiin laitetaan soodaa ja pissitään päälle, sen mukaan poika olis masussa.. Saas nähdä sitten ;)

Kamalan pitkältä tuntuu päivä kun mies iltavuorossa töissä.. siivoilin äsken ihan ajankuluksi, ja katselin netistä joululahjaideoita.
Paniikki iskee (taas) mitään kun en vielä ole jouluksi laittanut..: /

Liukasta ja märkää ulkona, joten kävelylle en uskalla tänään kyllä lähteä..

Suffeli ja masumuru 29+3
 

Yhteistyössä