Helmikuun hippuset 2012 **lokakuussa**

Kiitos Eveny! :D
Juuri tällaisia listauksia mä kaipaan, ihan käytännön asioista mitä vois yrittää huomioida etukäteen, mä mielelläni kuulen jatkossa myös lisääkin vinkkejä!

Mä podin tänään eka kerran huono-äiti-tunnetta, kun kuulin et äpakkauksen haalari on ihan liian iso vastasyntyneelle. Onneks täs on vielä (toivottavasti) neljä kuukautta aikaa valmistautua, taidan alkaa keräämään sellasta hankinta/tekemislistaa valmiiksi, ettei ala ressaamaan loppuakohden. :)
 
Hankinnoista Eveny laittoikin jo kattavaa listaa :) Makuasioitahan nää on ja meillä pienimmät vaatteet oli 56 cm, oli ihan sopivia kotiin tullessa ja käytettiin niitä ehkä kuukausi :) Vauvat on niin erikokoisia. Myös kannattaa miettiä vähän omia tapoja ja sitä kaupassa käymistä, että mitä kannattaa hankkia etukäteen. Harmittaa jos jää kalliimpia käyttämättä, esim. rintapumppu voi monella olla turha ja jos ei mies osaa tuoda niin netistäkin saa tilattua.

Mun rattaat tuli tänään!! Ihan into piukassa pukkailin uusia b-dualeja esikoinen kyydissä, vielä kun sinne saisi pikkuveikan "alahyllylle" :) Oli kyllä hyvä ostos ainakin alku tuntumalta. Onhan niissä paljon muovisia osia, mutta josko ne kestäisi.

Paljon oli tullu tekstiä ja jotain piti vielä kommentoida, mutta nyt ei enää muista :D Josko sitä vähän teetä ja nukkumaan, tääläkin väsymys painaa!

Pepe10 :heart: Papana 22+3
 
Meillä tuo esikoinen oli niin rääpäle, että tarpeeksi pientä vaatetta ei meinannut löytyä mistään. Syntyessään oli siis 48cm ja 2750g ja kun syödessä nukahteli koko ajan niin paino tippi parin ekan päivän aikana vielä tuonne 2220g.
Niitä vaatteita tosiaan kuluu päivässä PALJON kuten Eveny tuossa kertoikin.
Bongasin Prismassa maailman suloisimman toppahaalarin ja kerrankin oli tosi pieniä kokojakin. :) Täytynee käydä ostamassa kunhan rahapäivä koittaa. :D

Mutta tämä nauttii aamupalasta (sain tosiaan nukkua näin pitkään, esikoinen oli "lukenut kirjoja" omassa huoneessa koko aamun) ja kunhan isäntä tulee salilta täytyy laittaa sille väriä päähän. (joskus miehet osaa olla pikkumaisempia kuin naiset)
 
Aamupäivää mammat!

Eilen oli kamala ilta, kävin lasten kanssa kävelyllä ja illalla huomasin että masuasukki ei ole liikkunut pitkään aikaan..
Säikähdin ja aloin tunnustella potkuja. Ihan pieniä hipaisuja pari tunsin sitten, ja miehellekkin jo sanoin että saan kohta jonku kohtauksen kuu oon niin huolissaan :(
Yö olikin sitten yhtä kuulostelua ja huolta.
Torkahtelin hetkittäin ja näin painajaisia että vauvalle sattunut jotain ja jouduin sairaalaan.
Aamulla ensimmäiseksi mielessä , liikkuuko? ja eihän liikkunut.
mies lähti töihin,ja minä soitin tutulle kätilölle joka lohdutteli että ei tässä vaiheessa kaikkia liikkeitä tunne, ja että jospa siellä masussa nukutaan ja kun mulla on se istukkakin etuseinässä ym.
Puhelun aikana sitten vauva antoi kuulua itsestään ja isosti! Potkut tuntui napakasti alimpiin kylkiluihin :)
Huh, helpotus, ja pikku helpotusitkut.. :heart:

Sellasta tänne siis.

Hankinnoista:
Mä en ole ostanut vauvalle muuta kuin vaunut, 2 potkupukua, ja mobilen :) Vaatteita vielä ajattelin hankkia kun ei oteta sitä ä-pakkaustakaan.

Tervetuloa uusille!!

Paljon jaksuja kaikille suppareiden ja muiden "vaivojen" kanssa painiville!

On muuten jännä miten sitä unohtaa asioita, kun ajattelee esim tuota vauva aikaa.. Mulla kuopus nyt 3v, ja tuntuu että en yhtään osaa ajatella mitä uudelle tulokkaalle kannattaa hankkia ja laittaa valmiiksi :)
Tuosta Evenyn laittamasta listasta muistui muutamia tärkeitä juttuja onneksi minullekkin :D

Nyt lauantai-kyläilylle!

Suffeli ja masumurunen
 
Heips!

Meillä on kaikki hankinnat lukuunottamatta sitä kaukaloa tehtynä. Mie taas ihan lastenvaatehulluna en ois voinut kuvitellakaan ostavani valmiina kaikkia kokoon 86 asti ennen vauvan syntymää. Oon ostellu paljon nettikaupoista ja kaupunkireissuilla on mukaan tarttunut jotain tarpeellista. Eihän sitä oikein voi etukäteen tietää, onko vauva pullukka vai hoikkeliini- minkälaiset pöksyt pysyvät jalassa. Entäs värit? Mie oon ihan rakastunut joihinkin väreihin- ja pojan kohdalla ne nyt vaan ei satu olemaan se: harmaa, vaaleansininen, sininen & tummansininen. Niitä ois kyllä joka kaupassa tarjolla ja lahjaksi saadut ko. värimaailmaa olevat vaatteet on jääny täysin käyttämättä. En oo muiden lasten kohdalla tälleen nirsoillut. Onneksi on tullut hankittua sellaisia vaatteita, että suurin osa menee kummalle tahansa. Ja mitä en ole löytänyt, olen ommellut itse.
Satuitteko muuten huomaamaan, että lindexillä on ihan huippuale vauvanvaatteissa? Mie jalkauduin ko. kauppaan ja ostelin paljon pieniä ihania vaatteita -70% hintaan- ihan muutamalla eurolla.
Lisäksi kannattaa huomioida, että vauvat on aikalailla eri pituisia- mikä on kesäkuussa yhdelle sopiva, voi olla toiselle elokuussa.
Nämä oli puhtaasti omia huomioita. Esim. esikoinen oli vuoden ikäisenä tasan 80cm, kuopus 74cm, toisena syntynyt 86cm... joten aika mönkään olisi vaatehankinnat menneet ennakkoon :D

Mä ostin pienelle kanssa 62cm toppahaalarin kirpparilta- 2,5€ ja samalla hinnalla toisen vähän "paremman" ohkasemman vakosametti toppapuvun. Lisäksi meillä on varastossa kuopuksen nallehaalari. Äitiyspakkauksen toppahaalari on vastasyntyneelle ihan hehtaarikokoinen- se myssykin oli ihan järkyn iso (meillä 2010 pakkaus ja siinä on samanlainen hattu)Ennakoin, että tuo äp:n haalari olisi syksyllä sopiva.

Se ruokalappu, mikä oli äitiyspakkauksessa oli ihan vitsi- meni meilläkin ekan pesun jälkeen pilalle. Ihan paras on ollut marimekon vastaava. Mie tykkäsin äp:n huppupyyhkeestä, kynsisaksista, kylpylämpömittarista, kestoliivinsuojuksista, aio-vaipasta, toppapuvusta tykötarpeineen-myös villahaalarista ja makuupussista+ siitä kirjasta ja hammasharjasta ja purulelusta. Muut vaatteet jäi vähemmälle käytölle- osaa ei käytetty ollenkaan.

Tänään nostin pinnasängyn pohjan korkeammalle ja silitin pienet lakanat ja pinnasuojan ja laitoin ne paikoilleen. Laitoin ison lakanan pinniksen päälle suojaamaan pölyltä. Apua, miten söpö pinnis onkaan :heart: . Mie hankin kuopukselle niitä pupujussikat- tekstiilejä ja tykkään niistä edelleenkin todella paljon.

Uusi vaiva-närästys. Sitä on nyt viikon aikana ilmaantunut vähän joka iltana. Pitää varmaan käydä apteekin kautta hakemassa jotain lääkettä. Vanhan kansan sanonta:"jos äitiä närästää, on lapsella paljon hiuksia..." - saas nähdä :LOL:

T:luputupuna & heppuli 25+3 (ultran mukaan 25+6)
 
Huomenet... :) Täällä esikoinen tuli herättämään ja eipä auttanut muu kuin nousta. Viimeyö meni pyöriessä ja hyvää asentoa etsiessä ja kun viimein torkahtaa näkee unta, jossa Nemi syntyi jo ja lääkärit vaan ihmetteli että "mites tässä näin kävi kun ei ultrassa huomattu". Eli unessa toisesta jalasta puuttui sääriluu :confused:

Tänään olisi ohjelmassa mummilla kyläily ja varmaan käydään samalla moikkaamassa omaa mummianikin. :) Mutta nyt pyttipannua nassuun heti aamusta :D mikään muu ei tunnu maistuvan.

mursumarsu ja Nemi 24+6 :)
 
Huomenta,

Meillä taitaa aamu käynnistyä ekaa kertaa amerikkalaisilla pannukakuilla. En oo niitä koskaan ennen tehnyt, mutta ystävän fb-päivitys sai innostumaan ja niitä on ihan pakko saada melkein hetikohtanyt :D

Mä oon kanssa nähny ihan outoja unia synnytykseen liittyen ja yöt on ollu aika levottomia. Heräilen välillä ja katselen kelloa ja jatkan taas unta, jos saan unen päästä kiinni.

Mutta nyt kutsuu pannukakkuprojekti, mukavaa sunnuntaita!

T:luputupuna & heppuli 25+4 tai ultran mukaan 26+0
 
?23 poks. Eilen sain vihdoin ja viimein miehenki tuntemaan liikkeet. On niin huono tuo mies tunnistamaan mikä ois liike ja mikä hengitys jne vaikka kuinka on selkeitä potkuja. Kyllä oli iloinen ukkokulta koko loppu illan. Tajusimpa eilen kokeilla myös masua sillai erilailla ja tajusin et hei, sen lapsukaisenhan tuntee jo. siis muu kohtu sellanen pehmee ja yks kohta ihan kova. Esikosta tuntui vasta ihan lopussa tällee mut sillä oliki etuseinä istukka.

luputupuna meillä ainaki esikoisen kohdalla piti paikkansa et närästi ja hiuksia oli paljon :)

Ihana kun tuolla herra 1veellä on kauhee tintta. Mikää ei oo hyvin ja äiti on ihan pyllystä kun ei tottele. Huhhuh sanon minä. enää vajaa 4kk ja olis toinen täs. Elämän pieniä iloja joo
 
Poksista! 24+0 :D

Luputupuna: oioioioioi!! mullekki pannukaakkuja!! :p

Mulla nuo isommat lapset on vauvasta innoissaan, mutta silti välillä kovastikkin äidin hermoja koettelevat.. (siis 11 ja 8 vuotiaat)
3v kuopus on siinä iässä että äiti on paras, ja hän on äidin prinsessa :heart:

Isäntä sai eilen illalla osansa mun raivosta, kun jankutti koko illan että lähdetään kavereille istumaan iltaa ja mä en ois millään jaksanu..
Myönnyin sitten kuitenkin että käydään vaan, ja olin kotiin tullessa niin väsynyt että kiukutti ihan kaikki :headwall:

Mullakin kamala hinku leipoa ja tehdä kaikkea hyvää pakkaseen :)

Vieläkin sormet syyhyää sitä pinnistä kasaileen... Ehkä viikolla joku päivä sen teen, kun käyn ostamassa uuden patjan siihen ;)

Mukavaa sunnuntaita!
Suffeli ja masumuru 24+0
 
Pikkasen väsymys helpottanut ja on ollut muutamana päivänä reippaampi olo. On jopa saanut aikaiseksi tehdä jotain.

Sitten mitä tulee sokeriarvoihin, niin ne kyllä heittää niin häränpyllyä, et se on ensiviikolla käynti sairaalassa ja mitä todennäköisimmin insuliinit aloitetaan. :( ...täytyy toivoa että ei kuitenkaan sairaalaan joudu tarkkailuun tämän vuoksi, mutta eipä sillekkään sitten mitään mahda.
Pääasia, että mahakääkötin voi hyvin ja asia hoidetaan.

Jepulisko & Mahakääkötin 23+5
 
Moi!

Noista talvihaalareista oli puhetta. Mun kaveri ainakin opasti mua, et kannattaa ostaa ajoissa, koska sillä ittellä on helmivauva ollut ja tammikuussa oli mennyt haalarin ostoon, niin ei ollu enää kokoja, eikä valikoimaakaan tässä pienessä kaupungissa. Sai kuitenkin haalarit ostettua. Nuo listaukset on muuten hyviä juttuja näin ensikertalaiselle. Apua, ja mä en ole vieläkään hankkinut oikein mitään ja toiset jo pinniksiä kokoaa... iikkk.

Ja meikäläinen vetäisi sitten kolmen tunnin päikkärit tänään. Näköjään viikonlopun yökukkumiset otti taas voimille. Perjantaina käytiin hohtokeilaamassa porukalla ja heti ekassa heitossa vihlaisi kyljestä ikävästi. Päätin sitten vähän passailla, mut kun uuden tekniikan opin niin tuli kolme täyskaatoa putkeen ja neljäs oli yhden keilan päässä, joka sekin sitten kaatui. Meidän perheen keilavaltikka on siis nyt mulla. Ja minähän sitten en ole mikään hyvä keilaaja. Tai sattua vähän vahinko.:rolleyes:

T:Kääk ja masumurmeli 25+1
 
Nyt on sitte sairaslomaa, keskiviikkona pääsee lääkäriin tarkistuttamaan tilanteen. Eli harjoitussuppareita tulee, eivät kyllä oo kipeitä. Eilen tuli yks kipee suppari kun oltiin kävelemässä... Menkkamaista jomotusta on ajoittain alavatsalla, ja terkka melkein kauhistui kun sanoin sen joskus kestävän useemman minuutinkin... Alaselkä vaivaa myös joskus, varsinkin öisin on vaikea hakea hyvää asentoa. Alapää on myös kipee jossain tietyissä liikkeissä ja asennoissa. Ei siis nivuset tms. vaan haarojen väli... voiks nää olla liitoskipuja?? Vai oisko suonikohjuja luvassa... :stick: Mies jo sanoi, ettei toista lasta enää tehä, jos tää on näin vaikeeta ja kipeetä mulle. Mä vähän olin eri mieltä tästä. Lastensa eteen kai kärsii mitä vain. Kunhan tässä nyt menis kaikki hyvin!! Huolettaa kovasti! :( Onneksi pikkuinen liikkuu ja potkii. :heart: Tosin alaspäin suuntautuvat potkut vähän mietityttää ja huolettaa vielä lisää... :eek:

Undine ja pikku poika 25+1
 
täällä kans tota menkkamaista kipua,mutta mulle sanottiin että se on vaan sitä kun kohtu venyy ja paukkuu+hormoonit..luin tosta myös jostain..niin ja paksusuolesta johtuu monikin kipu...=) harkkasuppareita kuuluukin tulla..kohtu valmistautuu tulevaan synnytykseen..kaikki on hyvin jos kohdunkaula ei ole lyhentynyt..niinku mulla se oli nyt ultratessa 5.3cm =D vaikka olenkin auki sormelle ja aivan pehmeät paikat,niin se on ihan normaalitila uudelleensynnyttäjälle..kätilö sanoi että kun mulla on 2 melkein yliaikasta lasta (rv 41+5 ja rv 41 syntyneet) niin todennäköisesti tämäkin menee yli eikä tarvitse pelätä keskosuutta =) lääkärit ja neuvolatädit ne kun osaa vaan pelotella vaikka ei olis mitään hätää...nyt 24+2 <3
 
Heipsuti!

Niin vaan näyttäs että monen on jäätävä vaivojen kanssa kotiin odottamaan. Tsemppiä ja jaksuja teille!!! :wave: Sama lienee mulla edessä, en ehkä ota tarpeeksi tosissani näitä "vaivoja" vaan koitan olla reipas. Pitäs muistaa vauvaa ajatella ekana. Turvottaa, paino heilahtelee päivänkin aikana paljon lähinnä ylöspäin, ärsyttää, kutisee ja päätä särkee... Vauva liikkuu mahassa kuitenkin tosi reippaasti, mutta pitää kyl aikastaa ens viikon neuvolalääkäriä jos jo huomenna pääsis.

Hyvää kirjottelua tarvikkeista tolleen käytännön tasolla vieläpä! Kiitos! Saa vähän uutta näkökulmaa hankintoihin. Mie sain veljeltä Gracon kaukalon ja saman sarjan rattaat. Tässä kirjottaessani hoksasin, että nehän varmaan käyvät yhteen ja niinhän ne käyvätkin! Heureka! :D Anteeksi tyhmä kysymys, mutta voiko vauvaa pitää/nukuttaa tuossa koppa-ratasyhdistelmässä ekoja kuukausia, vai pitäskö olla ihan tasanen makuualusta? Sitten saatiin paljon lakanoita, yks ihana pupujussikka-settikin on nyt :heart: Ja sitte vähän isommalle lapselle on vaatteita vaikka minkälaisia, farkkuja ja reteitä talvitakkeja. Leluja tuli säkillinen, mutta niitä ei tartte heti tietenkään... Eli lähes kaikki tärkein ja tarvittavin puuttuu mitä alussa tarvii. Kävin sit ostamassa pieniä bodyja lastenvaatekirppikseltä, olivatkin tosi hyväkuntosia. Rättejä ym pitää käydä ja kaikkee ja kaikkee. Päätettiin ettei ä-pakkausta tule meille.

Jos tässä jään olojen kanssa kotiin, niin aloitan ompelemaan tulevalle kummilapselle sekä omalle pienelle tilkkutäkkejä! Kävin myös Lindexin alennusmyynneissä ja sieltä löyty tulevalle kummilapselle ihania tyttöjenvärisiä lahkeellisia oloasuja! Omalle meinasin myös hankkia suloisen valkoisen toppapuvun mutta ei antanu budjetti myöten ja se piti jättää vielä kauppaan : / Sikku tilipäivä tulee ni johan lähen toppapukua hakemaan! :D

Omanapailua oli taas kerran :ashamed: en oo ehtiny lukea kaikkia tekstejä täältä, tuntuu että nyt on tosi aktiivinen ketju! Uusia on tullut taas, tervetuloa!

Hyvää odotusta,

ilutiak ja Kuplisvauvva 25+3
 
moikka!
Täälläkin on oikeestaan koko viikko taas kipuiltu enemmän ja vähemmän. Nyt oli jo yölläkin maha kipeä, en oikee osaa sanoo oliko suppareita vai mitä, mutta hankalaa oli ja aamusta taas alkoi heti. Onneksi saa nukkua pitkin päivää kun on kotona.
Huomenna on taas lääkäri ja pitää sille selostaa vaivat. Supparit on mulla nyt käyneet kivuliaammiksi. Ne alkaa aina sellasella pienellä säryllä ja jos ei heti ala jo ottaa sillon iisimmin niin sitten vaan kovenevat. Kauppareissut tosiaan alkaa olla tuskaa ku saa suunnilleen roikkua niissä kauppakärryissä ku ei muuten kykene oleen.
Vähä kyllä kammottaa, mitä tuolla alhaalla on taas kolmes viikos tapahtunu.. Toivon niin ettei tulis totaalista makuukäskyä. Toisaalta eipä tää nykyinen olotila paljoo varmaan eroo siitä, ku ei juuri mitään voi kuitenkaan tehä.
Kotona on kuitenki hankalaa oll aihan vaan tekemättä yhtää mitään. Aina sitä tulee ees jotai pientä tehtyä.

t.sini77 ja vaaveli 24+5
 
Täällä on nyt sitten esikoisella korvatulehdus ja ei ole 4 yöhön nukuttu kunnolla......
Tänään käytin lääkärissäö ku eilen meni räkä kirkkaasta ihan keltaseks.
Antibiootti kuuri, ventolinea inhalaatiosuihkeena ja 40€ meni apteekkiin niin että humaus kävi. On tää sossunasiakkaana yksihuoltajan elo sitten niin leppoisaa. Onneks kävin eilen kaupassa ni on ainaki maitoo kaapissa ja pakkanen on hyvin täytetty alennetuilla lihoilla ja kanoilla. Ruokaa siis riittää kyllä siiheks kunnes taas rahaa tulee. Ei paljon naurata ei. Tälle viikolle ei ole taaskaan lävistysasiakkaita joten sekin ylimääräinen pikku tulo on taas pois suljettu:(
Omat silmät ristissä kun ei saa nukuttua öisin kun 30-60 min pätkiä kun tyttö nukkuu niin huonosti ja näin päivisin se ei vaan osaa rauhottua nukkumaan kun on niin tukossa. Ressiä siis pukkaa ja antaa tuo masukki sen taas huomata kun vessassa käyntikin alkaa supistaa.
Että parempia vointeja minulle ja muille sitä tarvitseville,KIITOS.

millanen 23+3?
 
Aurinkoista syyspäivää kaikille! =)
Hetkeen en taas ole jaksanut naputella mitään,lukemassa kyllä täällä käyn päivittäin,vaan eipäs tällä suunnalla mitään niin ihmeellistä olekaan..

(.) Tänään käyty taas neuvolassa ja sainpas sitten perkules sentään lähetteen sokerirasitus kokeeseen kuitenkin!! :kieh: Aiemmin en ole joutunut kun ei mitään rasitteita,ylipainoa,sukutaustaa ja enkä iänkään puolesta. MUTTA nyt sitten kun ensimmäistä kertaa mitattiin sf-mittaa,niin tuohan huiteli yläkäyrän yläpuolella siis ollen 24cm! Niinpä siis automaattisesti halutaan sulkea pois raskausdiabeteksen mahdollisuus ja että vauva olisi isokokoinen sen takia.. Kuulemma muitakin syitäkin on ja varsinkin kun olen pieni ja hoikka niin vatsa vaan voi pullahtaa tuohon eteen.. en oikein itsekään jaksa uskoa että vauva mikään jätti nyt olisi,kun juuri rakenneultrassa parisen viikkoa sitten toinen oli hieman ikäistään vielä pienempikin!! Hmph.. mutta siis kolmen viikon päästä juomaan sokerilitkua.. ikinä ennen en ole tuossa ollutkaan.. lienee inhaa?

Muuten kaikki ok,mitä nyt terkan vaaka näyttää edelleen aivan varmasti puuta heinää,kaikkialla muualla kun näytttää painoksi 2 kiloa vähemmän?? No,olokoon sekin. Ärsyttää silti nyt sekin :x

Hieman yksinäisyyttä täällä ollut ilmassa aina välillä kun mieli tavallistakin herkempi.. monesti iltaisin sitä miettii miten kiva olisi kun olisi joku muukin kokeilemassa ja silittelemässä kasvavaa vatsaa kun pikkuisen liikkeetkin näkyy ja tuntuu jo niin selvästi päälle päin.. Mutta kaipa tuota yksinäisyyden tunnetta olisi joskus oli raskaana tai ei,ehkä se nyt vain hieman korostuu...

Enpäs nyt muista mitä kaikkea pitikään kommentoida joten täytynee tehdä se erikseen! :D *Lahopää*

MöhköMyy ja HilmaOnniPetteriina 23+0
 
MöhköMyy, osanottoni sokerirasitukseen joutumisesta. Kyllä sen litkun nyt naamariin huitaisee, mutta se syömättömyys ja juomattomuus on tuskaa. Omalta osaltani kiukuttaa myös se että sinne pitää menää vain painoindeksin takia. Jokin yksi typerä syy ja sinne heilahtaa lähete. Pitäsi ennemminkin katsoa kokonaiskuvaa, eikä tarttua pikkuasioihin.

Miten te kaikki muut olette jo niin valmiita tulokkaan suhteen. Mulla ei todellakaan ole suunnitelmissa tonkia vielä esikon pieniä vaatteita kaapinperältä. Me junnataan edelleen vaunujen hankinnassa kun vaikka merkki nyt onkin tiedossa sopivia ei ole vielä tullut vastaan.
Onhan tässä vielä aikaa monen monta viikkoa. Tosin toisaalta tuntuu että niitä on ihan liian vähän jäljellä :D Kovin ristiriitaisia tunteita. Vaivojen takia välillä huutelen että "vihaan olla raskaana", taas sitten mahaa on kiva esitellä vaikka vieraat eivät siihen saakkaan koskea :D On hetkiä jolloin helmikuu on jo ihan kohta ja hetkiä jolloin siihen on vielä ikuisuus.
Koitin ostaa Lindexiltä jotain pientä poikamaista, mutta vaikka vaatteet olivat jo käsissä laitoin ne silti takaisin rekkiin, "kun on vielä niin aikaista"... Mielestäni Lindexillä on ehdottomasti parhaat vauvanvaatteet, ja H&M:llä parhaat sukkahousut ;) krhm... olen ehkä hieman hurahtanut lastenvaatteisiin...

Pitäisi muistaa kijoitella tänne useammin, luen päivittäin mutta sitten tuntuu ettei itsellä ole mitään sanottavaa. Sitten kun kirjoittaa niin tuntuu ettei muista tippaakaan siitä mitä täällä on kirjoiteltu aiemmin...

Hohto ja :heart: 25+3 (kai)
 
pikainen kommentointi vaan tosta neuvolan vaaka-asiasta. Ite oon kans ihmetelly useeseen otteeseen, että siellä kyllä näyttää aina enemmän vaaka kuin kotona?! meidän vaaka näyttää n. kilon ainakin vähemmän? mistähän mahtanee johtua? eipä ihme sitte kun saa paineita painonnoususta..
 
Heips taas!

Pannarit oli hyviä :p . Tässä ohje (on suoraan kopsittu lasten kotitalouden kirjasta):
3½ dl vehnäjauhoja
1 tl sokeria (minusta olisi kaivannut hieman enemmän sokeria)
2 tl leivinjauhetta
½ tl suolaa
3 dl maitoa
2 kananmunaa
3rkl öljyä
(2dl mustikoita- itse laitoin ohjeesta 2/3)

1) Yhdistä kuivat aineet keskenään. Sekoita toisessa kulhossa maito, kananmunat ja öljy. Kaada seos jauhojen joukkoon.
2)Paista ohukaispannulla melko paksuja pannukakkuja. Paista miedolla lämmöllä, jotta ne ehtivät kypsyä myös sisältä. Kun pinta alkaa hyytyä, käännä pannukakut ja anna paistua vielä hetki. Tarjoa pannukakut vaahterasiirapin tai vaalean siirapin kanssa. Pannukakkuihin voi lisätä mustikoita, viipaloitua banaania tai omenaa.

Mutta nyt valitusta, koska voinnissa on ruttuja: HIIVA- ja ilmeisesti se aiheuttaa jatkuvasti supistuksia. Tänään ostin lääkkeet ja tilannetta seurataan tarkemmin. Olisikohan tuo pöppis kuitenkin sellainen, että voisi vaikuttaa yöuniinkin- viime yönä valvoin 2-4 välin ihan kokonaan. Ja väsyneenä taas supisteleekin enemmän. Minulla on kanssa sokerirasitus no. 2 luvassa- jo torstaina, samana päivänä myös neuvola. Viimeksi juoma oli ihanan kylmää ja se pelkän lämpimän glukoosiliemen (mikä on ihan hirveän makuista!) painajaismainen muisto haihtui saharaan :LOL:

Mie oon ostellu paljon lindexiltä vaatteita, mutta harmikseni niissä on aika kitsas mitoitus- ja osassa tekstiilit haalistuvat jo ekoissa pesuissa. Silti oon tykännyt niistä enemmän kuin esim. H&M:n vaatteista. Myös po.pilla on ihania vaatteita- nekin on aika kitsaasti mitoitettuja, mutta värit pysyvät paremmin- hinta on taas pykälää kovempi. Minusta Ruotsalaisella Dunsilla on aivan ihania vaatteita- ja småfolkilla-jälkimmäisiä en ole raskinut ostaa, vaikka mieli tekisi :D Plastisockilla on kanssa aivan ihania ja kestäviä vaatteita- ne on kanssa, harmi vaan, tosi kalliita. MoloKidsillä on aivan ihania vaatteita, mutta oon niin tyhmä, että mua häiritsee se, jos lapsen otsassa vaikka hatussa lukee "MOLO" :LOL: . Täällä tuo on vielä murresana ja käytössä kun puhutaan miehen elimestä piip :D .

Nyt on parempi lopettaa ennen kun jutut menee vieläkin levottomammiksi :D
Moikka ja kivaa alkanutta viikkoa!

T: luputupuna & heppuli 25+5 tai ultran mukaan 26+1 (yllätin miehen lukemasta sitä neuvolasta saatua opusta- aika söpöä :heart: )
 
Aiiiiii niiin,pitipä kysymäni vielä tietäisikö joku nettikauppaa josta saisi mielellään edullisesti äitiysmekkoa tai sellaiseksi kelpaavaa pieniin häihin???
Veljellä häät kolmen viikon päästä,ihan siis vain maistraatissa vihkiminen ja pienet juhlat perhepiirissä ja muutama ystävä, enkä ole löytänyt mitään päälle pantavaa!! :stick:
Mitään ylikallista en viitsisi ostaa koska tuskin muita juhlia nyt odotusaikana tulee! Eikä tarvitsisi nyt niiiiiiin viimeisen päälle juhlallinen olla kun tosiaan pienet kekkerit vain,niin voisi sitten vaikka joulunakin pitää.. Hirmuissa hinnoissa vaan tuntuvat olevan nuissa parissa nettikaupassa mitä olen löytänyt..

MöhköMyy *taas*
 

Yhteistyössä