Heips!
Meillä on kaikki hankinnat lukuunottamatta sitä kaukaloa tehtynä. Mie taas ihan lastenvaatehulluna en ois voinut kuvitellakaan ostavani valmiina kaikkia kokoon 86 asti ennen vauvan syntymää. Oon ostellu paljon nettikaupoista ja kaupunkireissuilla on mukaan tarttunut jotain tarpeellista. Eihän sitä oikein voi etukäteen tietää, onko vauva pullukka vai hoikkeliini- minkälaiset pöksyt pysyvät jalassa. Entäs värit? Mie oon ihan rakastunut joihinkin väreihin- ja pojan kohdalla ne nyt vaan ei satu olemaan se: harmaa, vaaleansininen, sininen & tummansininen. Niitä ois kyllä joka kaupassa tarjolla ja lahjaksi saadut ko. värimaailmaa olevat vaatteet on jääny täysin käyttämättä. En oo muiden lasten kohdalla tälleen nirsoillut. Onneksi on tullut hankittua sellaisia vaatteita, että suurin osa menee kummalle tahansa. Ja mitä en ole löytänyt, olen ommellut itse.
Satuitteko muuten huomaamaan, että lindexillä on ihan huippuale vauvanvaatteissa? Mie jalkauduin ko. kauppaan ja ostelin paljon pieniä ihania vaatteita -70% hintaan- ihan muutamalla eurolla.
Lisäksi kannattaa huomioida, että vauvat on aikalailla eri pituisia- mikä on kesäkuussa yhdelle sopiva, voi olla toiselle elokuussa.
Nämä oli puhtaasti omia huomioita. Esim. esikoinen oli vuoden ikäisenä tasan 80cm, kuopus 74cm, toisena syntynyt 86cm... joten aika mönkään olisi vaatehankinnat menneet ennakkoon
Mä ostin pienelle kanssa 62cm toppahaalarin kirpparilta- 2,5 ja samalla hinnalla toisen vähän "paremman" ohkasemman vakosametti toppapuvun. Lisäksi meillä on varastossa kuopuksen nallehaalari. Äitiyspakkauksen toppahaalari on vastasyntyneelle ihan hehtaarikokoinen- se myssykin oli ihan järkyn iso (meillä 2010 pakkaus ja siinä on samanlainen hattu)Ennakoin, että tuo äp:n haalari olisi syksyllä sopiva.
Se ruokalappu, mikä oli äitiyspakkauksessa oli ihan vitsi- meni meilläkin ekan pesun jälkeen pilalle. Ihan paras on ollut marimekon vastaava. Mie tykkäsin äp:n huppupyyhkeestä, kynsisaksista, kylpylämpömittarista, kestoliivinsuojuksista, aio-vaipasta, toppapuvusta tykötarpeineen-myös villahaalarista ja makuupussista+ siitä kirjasta ja hammasharjasta ja purulelusta. Muut vaatteet jäi vähemmälle käytölle- osaa ei käytetty ollenkaan.
Tänään nostin pinnasängyn pohjan korkeammalle ja silitin pienet lakanat ja pinnasuojan ja laitoin ne paikoilleen. Laitoin ison lakanan pinniksen päälle suojaamaan pölyltä. Apua, miten söpö pinnis onkaan :heart: . Mie hankin kuopukselle niitä pupujussikat- tekstiilejä ja tykkään niistä edelleenkin todella paljon.
Uusi vaiva-närästys. Sitä on nyt viikon aikana ilmaantunut vähän joka iltana. Pitää varmaan käydä apteekin kautta hakemassa jotain lääkettä. Vanhan kansan sanonta:"jos äitiä närästää, on lapsella paljon hiuksia..." - saas nähdä
T:luputupuna & heppuli 25+3 (ultran mukaan 25+6)