Moi!
Yhdistelmävaunut ostettu, jippii... Ostettin Oran Jovi-airit (musta-lime) 400 egee. Käytiin paikan päällä Varkaudessa Vauvattaressa ja täytyy sanoo, et myyjä oli kyllä tosi mukava ja asiantunteva. Ei meinattu pois sieltä päästä, kun höpötteli.... No, hyvä mieli meni sitten aika nopeesti ohi, kun soitin äiskälle, että tuodaan ne vaunut niitten lämpimään varastoon säilytykseen. Ilmotin hinnan ja sanoin, et voivat laittaa tilille puolet summasta. Äiskä siihen että:"oltiin ajateltu teille se summa joululahjaksi". Mä olin vähän hölmistyny, koska ne itte ehotti vähän aikaa sitten, et voivat maksaa puolet vaunuista (tuolloin oli jo hinnastakin puhetta). Joululahjasta ei puhuttu sillon halaistua sanaa. No, onneks ne ei ollu kotona kun kasattiin vaunuja. Mulla nääs savu nous päästä. Pikkuveli on tällä hetkellä porukoille 10 000 egee pystyssä, joita se tuskin ikinä maksaa takasin. Että tämmöstä tasa-arvoa täällä päin. Mä päätin, että sanon äiskälle viikonloppuna, kun nähdään et voi maksaa sen 200 nyt tilille tai sitten antaa kirjekuoressa jouluna. Ihan sama. Eikä tarvita mitään muuta sitten, vaikka kuinka kyselisivät joululahjojen perään, et mitä halutaan (niiku ne yleensä tekee). Ei paljon kiinnostas sinnepäin ees mennä, mut pakko mennä vaihtamaan autoon talvirenkaat, jotka on niitten varastossa. Että kateeks käy mursumarsua(huokaus). Ehkä mä olin vaan tyhmä, kun kuvittelin, et ne halus osallistua niitten ekan lapsenlapsen hankintoihin. Ja vertailun vuoksi:anoppi ja appiukko ois halunneet maksaa koko kärryt, mut kiellettiin niitä koska oli jo tiedossa, et meiän porukat HALUAA maksaa puolet.
Joo, baby showereita (=vauvakutsuja) ollaan järjestetty jo 13 vuotta kaveriporukassa. Kait ne mullekkin sitten tammikuussa järkkää. Tarkka ajankohta on yllätys, mut yleensä ne on järkätty kun äippäloma alkaa. Meillä tuodaan syömiset mukana ja sellanen iso paketti, josta löytyy kaikkee pientä vauvasälää. Nenänniistäjä on vakiovaruste siinä paketissa. Muut tavarat vaihtelee. Ja sitten ihastellaan pieniä vaatteita ja arvostellaan äitiyspakkausta ja tietty PUHUTAAN VAUVOISTA JA SYNNYTYKSESTÄ. Välillä itketään ja välillä nauretaan.
Kelastakin soitettiin tänään, olin unohtanut laittaa liiton jäsenmaksutiedot äitiysrahahakemukseen. Mähän viime viikolla täällä urpoilin meiän firman käytäntöö. Tein kompromissin ja laitoin alkuperäisen hakemuksen kelaan ja kirjotin siihen, et palkanlaskija toimittaa palkkatiedot myöhemmin. Skannasin hakemuksen palkanlaskijalle ja kirjotin viestiin et alkuperäinen meni kelaan. Näin mä ajattelin, et saan pakkauksen ainakin aikaisemmin. Kelan täti sanoi, et ihan oikein teit. Työnantajahan mulle etukäteen sanoi, et se alkuperäinen olis laitettava palkanlaskentaan, josta se noin kuukautta aikaisemmin, kun äippäloma alkais, toimitettas kelaan. Mut se tyyppi olikin mies, joka ei ajatellut asiaa mun kannalta. Että tämmöstä. Olikohan nyt kauheen epäselvästi selostettu....... Nyt loppuu häiriköinti ja omanapailu tältä erää.
T:Kääk ja masumurmeli 25+3