**Helmikuun Helmet 2008**

Miulla kanssa toi pahoinvointi jyllää melkein koko ajan,jos syö ni öllöttää ja jos ei syö ni öllöttää,yritäppä nyt siinä sit olla.

Jahvetti hyvä että vuoto loppui,todennäköisesti johtui "kaivelusta".

Täälläkin väsymys vie voimat kyllä ihan totaalisti,päikkärit on pakko nukkua onneksi kuopus nukkuu 2h päikkäreitä ni oikasempa aina ittenikin tohon sohvalle ni ei ole esikolla turvaton olo.
 
Voi Amalia. :hug: tosi harmi!!! Jaksamisia!
Mulla eilen tappopäivä töissä. Oli niin pitkä (12h).Vähällä ruoalla. Ihmettelen sitä ettei tullut pahaolo eikä väsyttänyt kuin vasta pääsin kotiin. Nukuinkin viime yönä sit 11h. Eli oireettomana mennään edelleen eteenpäin. Iltasin tulee aina kyllä kylmä ja kun menen makuulleen tissit tosi arat. Siinä mun oireet. Vielä ultraan täytyy odotella melkein 2vko:a. Kääk! en jaksa odottaa.
Ja uusia tullut mukaan, kiva!
 
Joo ei ole enään tullut mitään :/ Toivottavasti ei tulekaan :ashamed: Uskalsin vasta äsken miehellekin asiasta sanoa, kun kotona ruoksiksella käväsi...sekin vähän "säikähti" yms, vaikka olikin alkuun vähän tätä raskautta vastaan, mutta kyllä se km olis sillekin kai kova paikka...sit kuitenkin ;) :heart: :heart:

Mut polille soitan heti, jos vielä tulee...sinnehän voi soittaa vaikka viikonloppunaki =) Toisin ku neuvolaan...

Mun pitäs tehdä vatsalihasliikkeitä, mut en taida nyt uskaltaa...?? |O |O |O
 
Heipsistä

Mulla alko eilen illasta kympin jälkeen pahin olo tähän mennessä. Oksetti ja pala jo kurkussa, mut ei tullu ylös asti, kylmä, tärisin iha jäässä pieton alla, siis iha kauheeta oli :x . Oon miettiny, et pääsiskö helpommalla, jos vaa yrjöis, ku tota ällötystä koko aikaa? Eiks ykääminen aina hetkeks helpota? Nyt aamusta piti vessaan juoksemalla, ku meinas housuun tulla, toi maha aamusta laukasee äkkilähön veskiin. Muute suht hyvä olo, tuli lenkkeiltyä 4-5km kaksostenrattaita työnnellen, tuli iha hiki.
Väsyttääs taas, mutta ku tää on mun ainutta omaa aikaa, ku tytöt nukkuu, tekis mieli nii vaa surffaillayms yms..Oon joka ikinen päivä plussan jälkeen nukkunu päikkärit, mitehä käy, jos en nyt meekkään :/ .

Jahvetti hyvä ku loppu vuot, ja ultraa vaan vaadit heti, jos yhtää tuhruttelee vielä!

:heart: nelli rv6+0

*muoks*
Tosta mahan turvottelusta, mulla oikeesti sellanen pien pömppö, iha ku jo näkys, mut eihän se vaan voi! Ellei oo jotkii kolmoset tuloillaan :eek:
 
Heips kaikille!

Varasin tänään varhaisraskauden ultran yksityiseltä lääkäriltä, joka on hoitanut lapsettomuusongelmaamme! Kunpa kaikki olisi kunnossa Örkillä. Soitin lääkärilleni ja hän sanoi, että hyvä hetki ensimmäiseen ultraan on se, kun kuukautiset ovat kolme viikkoa myöhässä. Silloin siis mennään kurkkaamaan, näkyykö vatsassa ketään.

Joku kyseli tuossa taannoin ikiä. Itse olen 25 ja mies 28. Ja ensimmäistä lasta odotellaan. On jotenkin kummallista olla raskaana. Rinnat aristavat ja kehon lämpötila vaihtelee. Ensin on kylmä ja sitten tosi kuuma ja taas kylmä. Nytkin istun villasukat jalassa. Olen yleensä perso karkille, mutta nyt kaikki makea jotenkin inhottaa.

Kuinka pian muuten aioitte ottaa yhteyttä neuvolaan? Ja millä viikoilla sinne pitäisi ensimmäistä kertaa kipittää?

Kiitos neuvoista jo etukäteen. Mukavaa torstaita kaikille! =)
 
Amalia :'( voi ei! :hug: Onni onnettomuudessa kuitenkin, että tuo kohdunulkoinen havaittiin ajoissa, kun ne voivat aiheuttaa vaarallisia tilanteita jos eivät itsestään keskeydy.

Amppi isosti onnea ja tervetuloa! =)

Mimoniandra ja Meillevauva onnea ultrakuulumisista =) :flower: Muakin on alkanut houkuttelemaan alkuraskauden ultra... jotenkin on alkanut pelottaa että jos se onkin tuulimuna. :'( Hormonit hyppelee varmaan, yleensä mä en turhia murehdi vaan olen aika optimistinen luonne... nyt kyllä haluaisi jonkin varmistuksen, mutta sitten pitäisi järkätä tytölle hoitopaikka ja kaivaa kuvetta. :/ Neuvolaan ja mahdollisiin sydänääniin olisi vielä lähes viisi viikkoa... :headwall:

Napsuh mä varasin neuvola-ajan rv4+0 :D osittain sen vuoksi, että tiesin että kesälomat hankaloittaa ajan saamista täällä neuvolassa (sijaisia ei yleensä löydy vaan lastenneuvolan th yrittää sitten vaan hoitaa kahden ihmisen hommat) ja osittain sen vuoksi että kaipasin neuvoja noihin ihaniin tosi kipeisiin peräpukamiin mitkä ilmestyi samalla kun tuli haamu raskaustestiin |O Onneksi ovat jo rauhoittuneet. =)

Äitee2 vai sait äidiltäsi tukisukkahousut :LOL: Nauroin tuota pitkään ja hartaasti, varsinainen päivän pelastus. :LOL:

Tillukas vähänkö ihana mies sulla. =) Ihan liikutuin.... hormonit :D

Jahvetti hyvä että ei ole enää vuotanut. Mulla alkoi tulemaan vuotoa viime raskaudessa rv29, säikäytti kun sitä ennen ei ollut ollenkaan tuhruillut alussakaan. Soitin polille ja sanoivat että normaalia on, mutta tule nyt varmuuden vuoksi näyttämään. Kävin siellä sitten, ultrasivat ensin ja sitten lääkäri teki sisätutkimuksen, lopuksi vielä otettiin vauvalta sydän- ja multa supistuskäyrä ja kaiken todettiin olevan kunnossa. Lääkäri sanoi, että limakalvot siellä on vaan vähän herkkinä ja sieltä vuoto tulee, laittoi seksin kieltoon kunnes vuoto loppuu. Juuri edellisenä iltana oltiin vietetty laatuaikaa, siitä se sitten varmaan johtuikin koko homma... :whistle: Mutta tosiaan eihän se vaarallista ollut, vaikka säikäytti. No menin sitten töihin äitipolin jälkeen, ja iltapäivällä kun kävin vessassa alkoi verta tulemaan oikein toden teolla... siis PALJON. Niin paljon että en tahtonut päästä nousemaan pois pytyltä, kun verta vaan tuli ja tuli enkä tiennyt miten saan housut jalkaan sotkematta vaatteitani. Vaikka kuinka varovasti yritin niin silti sain lattialta siivota roiskeita :x antaa ehkä jonkin kuvan vuodosta. Syöksyin mitään selittelemättä ulos työpaikan ovesta lähimmälle taksiasemalle ja takaisin äitipolille, missä otettiin uusi ultra ja kaikki oli taas kunnossa. Lääkäri sanoi, että tuo uusi runsas vuoto johtui luultavasti aamun sisätarkastuksesta, jo ennestään herkät limakalvot sai vähän lisää hankausta ja alkoi vuotaa kunnolla. Kotiin passittivat ja käskivät olla stressaamatta, ja tulla uudestaan jos vuoto alkaa taas. Onneksi ei alkanut, muutaman päivän tuhruili ja sitten loppui. =)

Pitkän tarinan opetus oli että kyllä ne limakalvot saattaa ärtyä koskettelusta ja vuotaa sen takia. Runsaastikin. :whistle: Joten ei kannata liikoja tutkiskella. =) Mutta käy tutkituttamassa tilanne jos siltä tuntuu niin saat ainakin mielenrauhan! =)

Hissukka rv6+2
 
Alkuperäinen kirjoittaja Amppi:
Heips kaikille!

Varasin tänään varhaisraskauden ultran yksityiseltä lääkäriltä, joka on hoitanut lapsettomuusongelmaamme! Kunpa kaikki olisi kunnossa Örkillä. Soitin lääkärilleni ja hän sanoi, että hyvä hetki ensimmäiseen ultraan on se, kun kuukautiset ovat kolme viikkoa myöhässä. Silloin siis mennään kurkkaamaan, näkyykö vatsassa ketään.

Joku kyseli tuossa taannoin ikiä. Itse olen 25 ja mies 28. Ja ensimmäistä lasta odotellaan. On jotenkin kummallista olla raskaana. Rinnat aristavat ja kehon lämpötila vaihtelee. Ensin on kylmä ja sitten tosi kuuma ja taas kylmä. Nytkin istun villasukat jalassa. Olen yleensä perso karkille, mutta nyt kaikki makea jotenkin inhottaa.

Kuinka pian muuten aioitte ottaa yhteyttä neuvolaan? Ja millä viikoilla sinne pitäisi ensimmäistä kertaa kipittää?

Kiitos neuvoista jo etukäteen. Mukavaa torstaita kaikille! =)
tuolla on jonkin verran infoa =) www.tekay.fi
 
Piti jo neuvolaankin soitella, kun vatsa niin nippailee. Ystävällismielinen terkkari oli sitä mieltä, että pitää vaan ottaa rauhallisesti. Kun ei kerran vuotoa ole, kipu on todennäköisesti hyvälaatuista. Toki taustalla on endometrioosi ja se saattaa aiheuttaa kipua, mutta itse vaan ihmettelen, että kuuluuko tämän sattua niin paljon, että miettii, pitäisikö ottaa ihan troppia. On siis koko kuluvan viikon sattunut. Mutta kaipa ne neuvolatädit tietää, mitä sanovat.

Alkuraskauden ultra-aikaa ei kotipaikkakunnalla saanut edes yksityiseltä, siis suuntaamme Turkuun surisemaan päivillä 7+1. Tuleva isä on siis innolla tulossa mukaan niin ultraan kuin ainakin ekaan neuvolaan.
 
No nyt sit alko mullakin se huono olo. Äklöttää ja huippaa. Saattaa johtua eilisestä työväsymyksestä ja helpottaa tai nyt tuli sit useamman viikon huonovointisuus jäädäkseen. Nyt jotain syömään jos auttais!
 
kylläpäs on taas ollut vilskettä tällä palstalla. kiva lukea teidän muiden kuulumisia :) vaikka muutamia ikäviäkin uutisia oli joukossa. amalialle vaan kovasti voimia tuleviin koitoksiin ja uusille tietty tervetuloa!
muillakin tuntui olleen raskasta töissä (vaikka osa vaikuttikin jo nauttivan ansaituista lomista). mä oon myös tehnyt pitkää päivää viikolla ja viikonlopuista aina puolet menee siihen, että vaan toipuu viikon rasituksista ja nukkuu sitä mieletöntä väsymystä pois. väsymys taitaa edelleen olla selkein raskausoire, kun yleensä oon tosi energinen. mä en oo edes päikkäreitä ehtiny nukkuun, kun pitkän työpäivän jälkeen pitää yleensä ehtiä harrastamaan, ja sit iltaisin ennen nukkumaanmenoa ollaan hoidettu ne pakolliset kotihommatkin. jospa se helpottais vähän ajan myötä... ennen elokuuta kun ei oo lomaa näkyvissä
neuvolan varasin melkein jo yli 2 viikko sitten viikolla 4+jotain. ne lähetti ne materiaalit tosi nopeasti, ja itse olin iloinen, että sain ne niin pian, koska heti selvisi kiellettyjen ruoka-aineiden listalta vaikka mitä ylläreitä. alle viikon päästä on jo se alkuraskauden ultra, odotan kyllä ihan innolla mitä siellä näkyy (jos näkyy). sen jälkeen uskaltaa ehkä jo muutamalle läheiselle kertoa, kun ollaan juhannuksena menossa mökille ja voihan olla, että ne huomaa ruoka/juomapolitiikassa jotain poikkeavaa..
jaksamista teille, jotka painitte pahan olon kanssa! täällä on pientä huonoa oloa aina vaihtelevasti esiintynyt, mutta pahemmilta ykäilyiltä oon onneksi välttyny.
 
Taas tuli verta pyyhkiessä!hemmetti..
Mä tietty aloin heti yhdistelemään oireita kaikkeen huonoon:migreeni ->menkat alkamassa->keskenmeno? Todennäköisempää varmaan on että migreeni on tullut ihan tästä mun jumiutuneesta selästä. Mutta silti..

Mä varmaan elän nää seuraavat kaksi viikkoa kuin veitsenterällä mutta yritän muistaa että välttämättä tää ei tarkoita mitään. Ja jos on loppuakseen niin sit silläkin on tarkoituksensa.
Taitaa mun mies ajatella ihan samoin, annetaan ajan kulua ja ton alkion kehittyä rauhassa ennen kuin aletaan miettiä mitään isompia.

 
Heippa vaan kaikille :wave:
Täällä ollaan jo kolmatta päivää kauheen flunssan kourissa :snotty:
kävin tänään lääkärissäkin, ku rintaa puristaa ja pää on täynnä räkää, mut ei ollu mitään tulehdusta. On vaan koitettava jaksaa...

joku tuolla aikasemmin kyseli noita ikiä, niin minä olen 24 ja isäntä kohta 26.
Me ei olla kerrottu vielä kun mun porukoille ja veljelle, sattu kuulemaan kun äitille kerroin. Mut nyt pitää lähtee puuron keittoon ja lepäilemään!
 
Amalia: iso :hug: ja voimia päästä eteenpäin ja uuteen yritykseen.

Tillukas: mulla myös vatsaa nippailee välillä aika kovasti. Kun tämä on ensimmäinen raskaus niin kyllä mua myös ihmetyttää onko normaalia. En huomannut puhua neuvolan tädille ku soittelin. Ehkä sitä tuolla mahassa vaan tehdään tilaa tulevalle masuasukkaalle kun se sit kasvaa isoksi. Ainakin toivon et johtuu siitää..

Siitä alkuraskauden ultrasta on varmaan ollu jo paljon puhetta mutta millä viikolla se olis paras tehdä?! Mä varasin neuvolan ja ultran 2.8. ja siihen on vielä niin pitkä aika että tuntuu että ratkean liitoksista siihen mennessä. Noin myöhään siksi kun olen tosiaan aika kaukana kotoa niin tuolloin elokuussa se on helpompi järjestää.

Meillä on ilmeisesti miehelle tullu sympatiaoireita kun sen tekee koko ajan mieli syödä jotain.. Äskenkin himoitsi tuossa vieressä ranskalaisia ihan yhtäkkiä. :LOL:

Ihanaa että jotkut on saanut mukavia ultrauutisia. Kyllä sitä vaan kovasti haluais nyt jonkun konkreettisen vahvistuksen tälle raskaudelle r-testin lisäksi.. Olis niin mukava kuulla se sydämen syke pian.
 
Noista kovista alavatsa vihlonnoista yms
Mulla oli esikoista oottaessa alussa, muistaakseni rv8 <-> iha sairaan kipeitä kipuja. Muistan vieläkin, ku sillosessa anoppilassa menin yöllä vessaan itkee, ku sattu nii paljon, oikein repi ja kisko alapäästä/mahasta, olin satavarma, että kesken menee, mutta hyvin sujui. Luulen niitä repäisykivuiks. Tokasta en muista vastaavaa ja nyt taidan olla nii horo jo, että ei juuri tunnu missää :LOL: . Mut näi mulla. Uskon ne teilläkin ekaa odottavat olevan iha normaaleja kipuja, joskin vaa ikäviä ja pelottaviakin. Mutta aina voitte soittaa neuvolaan ja kysästä, jos epäilyttää jokin asia.

Täällä ollu touhu päivä taas ja aika väsy oon. Meil on sellanen lastentapahtuma viikko tääl ja joka päviä jossai koitetaan käydä, tänää oltii heppavankkuriajelulla :) . huomen lastennäytelmään jne. Iha kiva.

Mun tissit on vasta nyt oikeestaan oleen iha kunnolla kipeet. Tuntuu et ne painaa ainaski tonnin :eek: ! Ei voi nukkua enää mahalleen, ku sattuu. Ja sit oon huomannu, et ku pahin etominen tulee, ni tissitki sillo kipeemmät. Noo..siinäpähän kasvaavat, isäntä ainaki tykkää :D .
 
Josko minäkin varovaisesti tälle puolelle jotain jo kirjoittelisin...Plussan sain testiin vajaa viikko sitten ja monen monta varmistustestiä tehneenä alan jo uskoa vähitellen =)

Eli meille olisi tulossa kolmas lapsukainen ja laskettu aika pyörii siinä 18.2 tuntumassa. Ikää löytyy 26 ja mies 28, lapset on 4,5 ja reilu 1 vee.

Alkuraskauden ultraan ajattelin ensi viikolla varailla ajan ja sitten voisi neuvolaankin soitella.

Olen teidän juttuja seuraillut jo vähäsen taustalta ja tuttujakin nimiä näkyi =)

Amalialle pahoittelut minultakin :hug: :hug:

Nyt aamutoimien pariin ja palaan myöhemmin =)
 
perjantaihuomenta :wave: tänään jo 2 vkoa plussasta ja rv 6+0, jee :D olo ei edelleenkään pahoinvoiva mistä oon kiitollinen. mut ehkäpä se pahoinvointi vaan väijyy jossain ja kohta hyökkää :/ mitään traumoja jäänny pojan odotuksesta :whistle:

OLIVIA: alkuraskauden ultrassa vkoja pitää olla lääkärin mukaan n.7 että saadaan varmemmin sykekkin näkyviin. ite oon menossa 25.6. ja sillo rv 7+3 ja alavatsakipuja löytyy täältäkin, repäsykivut välillä tosi tuskasia :snotty:

kauhee ukkonen täällä aamulla :eek: heräsin vessaan enkä sitte saanu enää unta ku rupes jytisemään. onneks ei kestäny kauan. nyt paistaa jo arska. toivottavast pysyis ilma hyvänä, eilen oli aika peestä. nyt aamupalalle, palataan :wave:
 
No niin, tervetuloa vaan äitsy nyt tälle puolelle! =) Kyllähän mullakin aina välillä epäusko vaivaa, että todellako tuolla masussa joku on, mutta kai se on vaan uskottava. Enää vajaa 2 viikkoa ultraan, sitä odotan kuin kuuta nousevaa... Jos uskois, kun oikeasti näkee jotain konkreettista ;)

nelHM, mäkin oon huomannu parina yönä, että tissit tuntuu mahalle kääntyessä jotenkin kovilta, ei oo enää mukava asento.

Ääh, pistin töihin kireimmät farkkuni ja mahaa taas turvottaa. Oon täällä vaivihkaa aukonu nappeja, et pystyy oleen :LOL:
 
Nenny Paranemisia :flower:

Olivia Miun miehellä taitaa kans olla raskausoireita. Eilen pötkötettiin kumpikin päikkäreillä ja valiteltiin kilpaa miten paha olo on :LOL: Miulla tuo pahoinvointi tulee iltaa kohti ja yöllä saa nukkua yrjö kurkussa :(

Tervetuloa äitsy80 :wave:
 
Mahan turvotuksesta sen verran, että mulla kans meinaa olla aamulla aivan normaali maha ja iltaa kohden se paisuu ihan mielettömäksi! Saa oikeesti avata ja loppuillasta housun nappia ihan kunnolla!

Oltiin eilen anoppilassa... Aattelin, että kerron anopille jo tästä, mutta en saanu tilaisuutta/en uskaltanut. :) Mutta voi kai se jotain arvella, ku päikkärit otin (oli pakko, ku väsytti niin paljo! :)) ja ku koko ajan ramppasin vessassa. Mulle tosiaan eilen tais iskeä krooninen väsymys tms. Ei vielä ihan karmee, mut ihmettelin kyllä, ku yli 10 tuntisten yö unien lisäksi piti nukkua parin tunnin päikkärit ja illallaki viel väsytti ihan sikana! Ja nyt väsyttäää...

Onko teillä muilla ilmavaivoja? :kieh: Mulla meinaa vähän olla... Tai no vähän ja vähän.. :LOL: Eilenki vissiin ilmavaivojen takia väänteli niin pahasti mahassa ja tuntuu et koko ajan pitäs paukuttaa. :LOL:

Minusta se on siistin tuntosta, ku mahaa nippailee tai nykii. :D Siitä ainaki tietää, että kohdussa on elämää ja joku raivaa siellä itelleen tilaa. :) Pelottas, jos ne kivut ois menkkamaisia, mutta onneks ei! Pitäiskö tuo munki kohta soitella sinne neuvolaan ja varata aikaa. Saapas nähä miten näin kesällä noita aikoja saa.

Tsemppiä kaikille odotukseen! :)

Napsu ja nöpö 4+2
 
mimoniandra, millä viikolla sulla alko tuo pahoinvointi? Mulla on kans ollu jonki aikaa just niin, et iltaa kohti pahenee ja nousee ruuat kurkkuun. Varsinki ku menee makuulle, niin yäk! Saa siinä jonku aikaa ensin nieleskellä, jotta ne ruuat ym laskeutus alas. Ja oksettaa!
Me kans eilen nukuttiin miehen kans molemmat päikkärit. :) Anoppilassa pötkötettiin vierekkäin yhden hengen sängyssä. siistiä. :)
 
Voi että, ihan kateeksi käy teitä, jotka voitte päikkäreitä nukkua. Itsellä ei siihen ole mahdollisuutta noiden lasten kanssa ja aika väsynyt sitä sitten on jatkuvasti.
Mulla pahoinvointia aamusta iltaan. Inkivääri teetäkin ostin, mutta ei auta.
Nyt viikkoja 6+2 :wave:
 
Alkuperäinen kirjoittaja kevytmelankolia:
Voi että, ihan kateeksi käy teitä, jotka voitte päikkäreitä nukkua. Itsellä ei siihen ole mahdollisuutta noiden lasten kanssa ja aika väsynyt sitä sitten on jatkuvasti.
Mulla pahoinvointia aamusta iltaan. Inkivääri teetäkin ostin, mutta ei auta.
Nyt viikkoja 6+2 :wave:
noi teet ei oo vissiin hirveen suositeltuja, ootko kokeillu niitä apteekista saatavia multi-tabsin raskausvitskuja mihin on lisätty inkivääriä?
 
c81
Saako liittyä joukkoon? Plussa tänä aamuna, nyt kai 4+2 tai 4+4..
Outo olo. Ei oikein ymmärrä että kaiken haaveilun jälkeen nyt 1. oikeasta yrityksestä 'napsahti'. :heart:

Ollaan Kakkois-Suomesta. Minä 26 mies 32. esikko tulossa. Yksi km rv5+5 takana. Siksi nytkin varovainen olo.

G:Milloin teillä on alkanut oikea pahoinvointi ja öklötys? Osalal kai jo on?? Eilen aamulla menasi hampaita pestessä jo ykä lentää... :S
Oletteko käyneet varhaisultrassa? Millä viikoilla? (miljoona kysymystä vaikka olen jo vuoden verran kohta taustaillut kaikkia ketjuja..)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Napsuh87:
mimoniandra, millä viikolla sulla alko tuo pahoinvointi?
Miulla alko heti raskaustestin jälkeen, mutta saatto johtua myös tupakan vierotusoireista, kun lopetin seinään testin tehtyäni. Tää iltayökötys on tullu tän viikon aikana eli rv.6+.

 

Yhteistyössä