**Helmikuun Helmet 2008**

MIMONIANDRA: sun kannattaa ottaa yhteyttä pelkopoliin et saat jutella tosta pelosta. se on meinaan aika yleistä. uskon et kammo on jääny niistä kivuliaista hoidoista yms :/ mut synnytyksessä se tilanne kuiteski eri. mulla ainaki avautumisvaihe oli aika pitkälle sellasta et pärjäsin ilokaasulla vaikken läheskään aina osannu ottaa sitä oikeeseen aikaan eli ei vaikutusta. ja oon siis todella kipuherkkä, hyttysenpistoki sattuu saati sitte paarmat tai ampiaiset, pelkään niitä hysteerisesti |O ja nielurisaleikkauksessa jouduin olemaa sairaalassa ekstrapäiviä ku en ruvennu parantumaan ja kotona en pystyny nielemään mitään ni meinasin joutuu takas sairaalaan. et aika herkkä oon :whistle: synnytyksessä ku kivut rupes olemaa sietämättömät ni sain epin ja se tuska loppu siihen ja sit kohta pääsinki ponnistaa eikä se sattunu ku oli se epi päällä. mulla jäi tosi hyvät muistot synnytyksestä ja se että se kipu ei ollukkaa niin järkyttävää.
 
Mainitsinko mä että meidän eka neuvola on 4.7.? Sopivasti just mun miehen syntymäpäivän aattona. Tonne varhaisultraan se ei sit pääsekään työjuttujen takia mut toisaalta ihan okei, koska ei se ehkä tajua sitä pienuutta mitä näkyy ;)

Me ollaan kans "nuoripari", oltu kimpassa vajaa kolme vuotta, asuttu yhdessä kaksi vuotta ja kihloissa pikkuisen päälle vuoden. Mitäpä sitä tässä iässä enää miettimään kun oikean löysi :D. Naimisiin ei vissiin olla menossa hetkeen, sillä ei ole kiirettä koska todettiin että ei se meidän elämää kauheasti muuta. Katotaan nyt tää raskaus eka.

 
iltatahti
Voi v....u siltä on ruvennu tuntumaan , että menkat alkaa noin viikon päästä.
Nimittäin, mulla aina noin viikko ennen menkkoja iskee hirvee siivous vimma. En siedä yhtään minkäänlaista epäjärjestystä, en töissä enkä kotona. Ja nyt olen parasta aikaa töissä ( teen yötyötä) ja kyllä on tänä yönä saanut paikat huutia. Järjestetty on kaapit ja ilmoitustaulut, liput ja laput. Tehty kaikenlaista listaa ja tilastoa.
Mä en jaksa enää odottaa tätä vauvan odotusta. Vuodesta toiseen aina vaan pettymyksiä. Ja niinkuin musta tuntu siltä, että nyt on se hetki.
Lähden kohta kotiin nukkumaan ja itken itseni uneen. Aloitan sen itkemisen jo varmaan automatkalla.
:snotty:
 
iltatahti
toi kohta missä lukee suluissa teen yötyötä niin ton naurunaaman kohdalla kuuluis illa sulkuviiva eikä mikään naurunaama. koska mua ei naurata tää juttu yhtään. :snotty: :snotty: :snotty: :snotty: :snotty: :snotty: :snotty: :snotty: :snotty: :snotty: :snotty: :snotty: :snotty: :snotty: :snotty: :snotty: :snotty:
 
Mä oon avioliitossa ja ollaan oltu kimpassa nyt jotain seitsemän vuotta. Kaksi nuorimmaista lasta on yhteistä ja vanhin lapsistani on mun edellisestä avoliitosta.
Mä täällä vietän aina joka toisen viikon lasten kanssa yksinäni, kun mies on toisella paikkakunnalla töissä 400km päässä.
Sillä on siis aina viikko yötyötä ja viikko sitten vapaata. Asuu tuon työviikon työsuhdeasunnossa.
Että tämmönen family meillä :hug:
Ja nyt 6+3
 
Eihän noista hormonien vaikutuksista tiedä, ne kun saa aikaan välillä aika ihme juttuja. Minäkin olen nyt tämän alkuraskauden ollut tosi itkuherkkä :ashamed: Aiemmissa raskauksissa ei tällaista ole ollut, enkä kyllä juuri tästä raskausoireesta niin välittäisi :whistle: Onko muita itkupillejä?
Meillä on huomenna 7-vuotis hääpäivä :heart: Yhdessä ollaan oltu jo miltei 13 vuotta.
 
kenellä pahoinvointia :hug: se olisi karmeinta mitä voisi olla...pelkään oksentamista :ashamed: Täytyy vaan toivoa että nytkin siltä säästyisin.

Täällä ilmoittautuu yksi itkupilli. Ihan järkyttävän helposti ja missä vain tirahtaa tippa linssiin...

Me ollaan oltu miehen kans naimisissa melkeine 2v ja yhdessä 9v.:heart:
Pitäs alkaa siivoilemaan mutta en taida jaksaa...väsyttää niin kovasti et kallistun hetkeksi unille ennen kuin neiti herää uniltaan.
 
Täällä pientä pahoinvointia mutta ei hälyttävää.Väsymystä ei ole, onneksi. Meillä 5v hääpäivä elokuussa. Yhdessä ollaan oltu 7v mutta tunnettu 24v toisemme. Samasta koulusta ja asuttu lähellä. Hauskasti. Esikoinen sai alkunsa romanttisesti häämatkalla.
Onko teistä kukaan kerennyt miettiä sitä seerumiseulaa joka on tullut nyt kaikenikäisille np-ultran yhteyteen? Meinaatteko ottaa sen? Siinä taitaa tulla hälytyksiä aika herkästi. Mitä muut mieltä?
 
c81
Kevytmelankolia Olin minäkin neulepaidassa äsken ulkona.. palelee ihan mielettömästi. Iltaisin on lämpöä, ja masu ihan tosi turvoksissa! Paha olo on koko ajan. Onko se mahdollista, että tosiaan jo nyt?!?!? Viikkoja on kai se 4+5! Mutta on tosi krapulainen olo koko ajan :S No, hyvä merkkihän se vaan on.
Ei niin hyvä merkki on, että minusta oli tullut kirkasta verta vähän .. mutta ei se kai ole vaarallista kun oli vaan vähän, eikös niin???
Ai niin, ja me myös ollaan oltu yhdessä lähes 2v, ja yhdessä ollaan asuttu n. vuosi.
 
Kiitos Cruela :hug: Aion kyllä ottaa asian puheeksi, kun meen eka käynnille neuvolaan. Hävettää vaan, kun jo tässä vaiheessa on synnytyksestä ihan vauhkona :ashamed: Siis onhan se niinkin lähellä kuin helmikuussa :D Toivottavasti miulla olis sama´t tunnelmat synnytyksessä kuin siulla, että osais ajatella sitä "hyvänä kipuna". Ja toivon, että oon perinyt samat synnyttäjän lahjat kuin meiän äidillä ja siskolla on :eek: Molemmat pyöräyttäneet esikoisensa noin 6h:ssa ilokaasun voimin ilman repeämiä tai epparia. Ja mie, äidin esikoinen, olin iso vauva, 4600g. Sitäkin pelkään, että meiän vauva tulee olemaan iso. Ollaan molemmat yli 180cm pitkiä ja ylipainoa on, eli sokerilapsen riskikin on olemassa :(

Pahoinvointi on vaan yltynyt. Nyt sitä on aamullakin... Oksensin aamulla junassa, oli niin paha olo, mutta sitten helpotti. Kaikki kylmä ja raikas maistuu, suolasta syön pitkin hampain. Tänään herkkua on ollu bonan hedelmäsoseet ja murot oikein kylmällä maidolla :p Kivennäisvesi on myös rokannut B) Ilmavaivoja riittää :ashamed:

Mie olen kans kauhee itkupilli :'( Ihan mikä vaan itkettää, eikä sitä pysty hillitsemään. Viimeksi itkin eilen miehelle etukäteen ikävääni, kun piti tänä aamuna taas lähtee viikoksi töihin. Sitä ennen itkin synnytyspelkoani. Onneks mies ymmärtää ja sylittelee ja silittelee tarvittaessa. Välillä se kommentoi masulle, että "Älähän nyt itketä äitiäs tolla tavalla". On se niin ihana mies :heart:

Mie lähen nyt päikkäreille (taas, just nukuin junassa) ennen iltavuoroa :wave:
 
iltatahti
Joo, yritän nyt olla visusti ajattelematta koko täti asiaa... ja raskautta ylipäätään.
Heräsin juuri yöuniltani ja vatsaa koskee siihen malliin , että menkat alkaa jus maanantaina kun alkaisi viikon vapaa jakso duunista. p....le.

no mutta elämä jatkuu ja täytyy lähtee tekee esikoiselle sapuskaa.

Hyvää viikendiä kaikille. Palaa lueskelemaan kunhan pääsen töihin taas kohta...
 
iltatahti
ennen kuin lähden taas töihin :( niin kertokaapa, te jotka olette raskaana, että koska teillä alkoi menkkakivut ennenkuin plussasitte. JOS OLISIN NYT RASKAANA ??? niin viikothan ois mulla tänään 3+5 eli kp 27 ja tänään alkoi semmoset menkkamaiset kivut.

Elättelen vaan niin suuresti toivoa, että tämä olisikin raskauden alkukipuja.
Siis kaikkia mahdollisia menkkaoireita millä raskausviikolla ilmaantunut.

Tiedän, että on hyvinkin normaalia kivut ja vuoto menkkojen aikaan jopa vielä 2:lla ja 3:lla raskauskuukaudella, aina niihin aikoihin kun menkkojen pitäisi alkaa.

Kyselen vaan, ihan hakeakseni itseeni uskoa ja toivoa.
 
ilmottaudun tähän pinoon pari päivää sitten plussasin ja nyt tasan rv5. Toista lasta siis odotellaan. kaikki on mennyt hyvin lukuunottamatta että on iltaisin tosi kymä ja aamuisin etova olo. laskettuaika olis 16.2
 
Mulla oli just 3+5 eli kp 27 menkkamaisia jomotteluita, mutta eipä sitten lauantaina silloin 3 viikkoa sitten alkaneetkaan menkat. Ainoa ero, mitä ei nyt ollut, joka on ollut ennen kuukautisia esikoisen jälkeen oli kuumat aallot. Niitä oli tullut tammikuusta asti aina päivä, pari ennen menkkojen alkua kun lämmöt romahtivat. Toivotaan plussaa sinne! :hug:

Eeva rv 7+0 :D
 
iltoja :wave: kauhee väsy päällä, viime yö tuli nukuttuu huonosti :/ ja tänää on sitte etonu välil inhasti, sellanen kankkusmainen olo :x ja hajut öklöttää, varsinki rööki on jotain ihan karseeta :x :x mut toisaalta hyvä et on oireita ni tietää et jotain tapahtuu tuolla mahassa =)

MIMONIANDRA: jos äitis ja siskos synnytykset on ollu helppoja ni todennäkösesti sunkin on. tietty riskejähän on jos ylipainoa kovin. sun tilannetta en tiedä, pituuttakin kuiteski on. mullakin sitä löytyy 178 cm B) mä en kuulunu mitenkään riskiryhmään gestaatiodiabeteksessa mut niimpä se vaan iski :/

ILTATÄHTI: oonko mä nyt jotenki blondi taas ku luulin et oot jo raskaana mut et sit ilmeisesti ookkaan?? ootko kuumeilijoissakin sitte? toki täälläkin saa olla =) niistä sun kysymistä menkkakivuista, mulla ei niitä oikeestaan ollukkaa, ehkä plussan jälkeen vähän. enempi ollu muita vihlontoja ja repäsykipuja. niitä oli siis jo ennen plussaa. ja plussan siis sain 4+0.
 
Iltoja kaikille! Nukkumatin luo oon jo matkalla, mutta tulin vielä checkaan kaikkien kuulumiset. Uusiakin nimiä oli taas mukana, kiva kun porukka kasvaa :).
Täällä on vietetty ihanaa viikonloppua! Raitis meri-ilma ja auringonpaiste on kyllä melkoista sielunhoitoa tähän jatkuvaan nihkeeseen darrafiilikseen, jota jatkuu läpi päivän. Onneks mitäänei tuu ylös asti (vielä!) ja ainakin tietää, että mahassa on jotakin, mikä tän huonon voinnin aiheuttaa. Se samainen olio syö multa energiaakin ihan tuhottomasti, koko ajan väsyttää ja tänäänkin yksinkertaisesti nukahdin sohvalle parin tunnin lenkin jälkeen.. Jos vaan viikot jaksais jotenkin läpi, kun töissä ei oikein oo päikkäreihin mahdollisuutta. Jaksuja vaan kaikille muillekin, jotka saman olon kanssa kamppailee!
Sain tänään kuulla kivoja vauvauutisia anopilta :). Sukulainen oli synnyttäny terveen tytön, ja kaikki oli menny oikein hienosti ja vauva&äiti voi hyvin. Mietin vaan siinä uutisia sulatellessa, että oisko pitänyt kertoo saman tien omat uutiset hänelle.. ehkä on kuitenkin fiksuinta odottaa se eka ultra (ens keskiviikkona) ja vasta sen jälkeen jutella asiasta.
Parisuhteen kestosta oli puhetta. Mulla tulee elokuussa vuosi täyteen rouvana ja vieläkin eletään ihan vaaleanpunaisissa hattaroissa tätä arkea. Saa nähdä muuttuuko arki paljon lapsen myötä (tai no varmastihan se muuttuu, mutta millaiseksi), oon kyllä tavannu paaaaljon pariskuntia, joilla on onni ja yhteenkuuluvuus vaan lisääntynyt lapsen myötä.
Aurinkoista sunnuntaita kaikille, nauttikaa ihanasta lämmöstä ja odotuksesta!
 
Iltatähti, mulla tuli ihan karseet menkkakivut 3+3 ja 3+4. Heräsin tollon 3+4 aamuna ihan järkyttäviin kipuihin, söin buranaa jne, mutta menkat ei alkanukaan... Mäki jotenki luulin, että oot jo aikaa sitte plussannu. No, toivotaan ettei sulla ala menkat ja pääset plussaamaan! :D

Mä en enää pysty pitää tiukkoja housuja, ku alkaa jalkoja jomottaa ihan älyttömästi! Ei vissiin veri pääse enää kiertämään jaloissa tai mitä lie. Ennen ei oo ollu tämmöstä ongelmaa, mutta nyt heti ku raskaaksi heittäydyin, niin pannaan ja kaapin pohjalle pitää heittää kaikki vähänkään kiristävät housut. Harmi sinänsä. Yhet parhaista housuista meni käyttökieltoon. En halua suonikohjuja!! :|

Muuten olo aika lailla neutraali... Paitsi että toisinaan vatsa toimii hyvinkin liukkaasti, joskus taas ei meinaa toimia alkuunkaan!! Pelkään et tulee peräpukamia, ku meinaa olla pientä ummetuksen poikasta ilmassa... Se on kyllä muutenki aika tavallista.

Paleltaa kamalasti illasta ja väsyttää!!! |O Ja nenä alkaa aina illalla vuotaa :snotty: liekkö johtuu siitä, että on niin kylmä kauttaaltaan!
c81, mullaki viikkoja vasta 4+3, mutta silti meinaa vähän tehä pahaa ja varsinkin oksettaa. Nieleskellä pitää, etenki iltasin, jollon tää vaiva oikeestaan onki... Kai se tästä pikkuhiljaa voimistuu ihan oikeeksi pahoinvoinniksi, kunhan viikkoja kasaantuu lisää.

Oonko mä muuten ainoa, joka on näin alussa? Kaikki plussanneetki on jo viikolla 5-->... No, kai johtuu siitä, että mulla niin lyhyt kierto (24pv).

Juu, mut nyt nukkuu! (maanantaina soittelen neuvola-aikaa.. :) Yritin eilen soittaa, mut ei vastattu...)

Napsu ja nöpö 4+3
 
iltatahti
Kiitos taas kannustuksesta :wave:

Niin, siis mähän en ole plussannut vaan roikun näillä sivuilla silkasta mielenkiinnosta tai oikeastaan ihan halusta. On niin kiva lukea teidän juttuja ja kokemuksia jos vaikka sattuis oleen itse raskaana niinsiks täällä oon. Enks mä jossain ihan alussa kertonut , että JOS PLUSSA TULEE NIIN L.A. 25.02.2008.
En nyt jaksa lähtee etsii sitä viestii.
Mut mikäs on kuumeilijat ? Semmosessa viestiketjussa en ole mukana. Taidankin mennä tutustumaan.
Ne mun menkkamaiset mahakivut loppui oikeestaan heti kun olin kirjoittanut palstalle. Tai sitte en kiinnittänyt niihin sen kummempaa huomiota ja ne unohtui.
Yleensä en kärsi juurikaan menkkakivuista. Joskun semmosta pientä paineentunnetta tai jomotusta.
Sitten vielä semmonen korjaus kun kirjoitin aikaisemmin, että lähen tekee esikoiselle ruokaa niin höpö höpö...
mun esikoinen on asunut pois kotoonta jo muutaman vuoden. Tarkoitin junioria, jota moni "luuli iltatähdeksi" silloin kun hän syntyi , koska muut lapset olivat jo koululaisia.
Joku galluppi oli jossain vaiheessa. Minä ja mieheni olemme olleet naimisissa pian 23 vuotta.
Voisin olla monelle teistä äiti :LOL:
Ai kauheeta, sehän tarkoittaa sitä, että olen VANHA.
Kaikki ihmiset eivät ymmärrä miksi haluamme vielä lapsen.
Mutta elämä on... :heart:
 
aurinkoista sunnuntaita :flower: tuli nukuttua kunnon yöunet, varmaan pitää näin jatkaa et aikasin nukkumaan eikä päikkäreitä kun ne sekottaa mun rytmin :/ pientä etomista havaittavissa :x pitäs vissii ottaa jotain sokeripitosta jos auttas.

ILTATÄHTI: et ainakaan mun äiti vois olla ;) ja kai niitä lapsia saa haluta vanhempanakin jos kerran tietää jaksavansa. mulle ainaki sopi paremmin äitiys kolmekymppisenä, parikymppisenä olin niin tuulella käyvä et ei musta olis ollu huolehtimaan vauvasta. tai olis kai sitä muuttunu jos lapsen olis saanu mut mä halusin sillon mennä vapaasti. nyt ei oo enää siihen hinkuja vaan voi keskittyä perhe-elämään.

http://keskustelu.kaksplus.fi/c16

tossa on linkki siihen vauvakuumeosioon, siellä on sitte erikseen esim vkon 25 piinailijat tai kuumeilijat tms. sieltä sitte valitsee sen oman pinon eli sen vkon millo omien menkkojen pitäis alkaa. tajusko tosta selostuksesta mitään...? no kysele jos jäi epäselvyyttä =) plussaonnea! :flower:
 
Huomenta

Huonosti nukuttu yö TAAS takana, kun esikko on kipeenä, kauhee yskä ja ei noi dropit meinaa auttaa.

Muuten mun elo suht samanlaista. Aamusta suht ok olo ja iltapäivästä sit alkaa huonovointisuus, viluisuus, tärinät jne. Ai ni, keksin tissipatentin yöks, et vois viel nukkuu jotenki ees mahallaan :D . Ku laittaa tiukan topin päälle, ni noi kannut ei roiku irti vaan ovat kiinni, ni on helpompi olla pitkälleen, jesh :LOL: .
Tiistaihin enää kaksi yötä..hui! Jänskättää se ultra. Selkä on kyllä jo vähän parempi, nyt on tonne kohdun seutuville tullu niit paineen tuntuja sekä vähä jomottelee alavatsaan, normia arvelisin.

:heart: nelli 6+3
 

Yhteistyössä