**Helmikuun Helmet 2008**

Alkuperäinen kirjoittaja c81:
G:Milloin teillä on alkanut oikea pahoinvointi ja öklötys? Osalal kai jo on?? Eilen aamulla menasi hampaita pestessä jo ykä lentää... :S
Oletteko käyneet varhaisultrassa? Millä viikoilla? (miljoona kysymystä vaikka olen jo vuoden verran kohta taustaillut kaikkia ketjuja..)
Niinkun edellisestä viestistä näkyy niin testistä asti on ollu paha olo. "Kunnon" yökötys on alkanu tällä viikolla.

me käytiin ekassa ultrassa jo tällä viikolla, kun miulla alko tulla vuotoa. Kaikki kuitenkin hyvin :)

mimoniandra ja Takku 6+4
 
Huomentapäivää vaan kaikille!
c81 kyseli siitä varhaisraskauden ultrasta. Itse soittelin eilen mua hoitaneelle erikoislääkärille ja hän sanoi, että kannattaa mennä, kun viikkoja on kasassa 7.

Kaikki ystäväni, joilla on vauva, ovat suositelleet varhaisultraa ihan oman mielenrauhan ja -tilan vuoksi. Saa kummasti voimia odotukseen, kun näkee, kuinka masussa joku mönkii!

Mukavaa perjantaita kaikille!
 
Minä se vaan kärvistelen vatsakivuissani. Viikonlopun mittaan luvassa on yhdet valmistujaiset ja kahdet syntymäpäivät ja nyt tekisi vaan mieli olla kotona ja itkeskellä. Epäuskoisuus raskauden jatkumiseen kasvaa hetki hetkeltä, vaikka minkäänlaista vuotoa ei ole. Mutta nämä kivut pistävät mielen matalaksi. Pitäisiköhän mennä jonnekin tutkittavaksi vai vaan odottaa? Onneksi ukkokulta tulee kohta töistä, niin voin purkaa pahaa mieltä.
 
c81
Ota Tillukas lääkäriin yhteyttä niin saat mielenrauhan :hug:

Ja kiitos Amppi, jos saan miehen ylipuhuttua, niin haluan kyllä varhaisultraan. Onahn se kallis, mutta jos sen saisi jotenkin sairaskassan piikkiin.. hmm..

Mitenkäs te muut joilla on tällainen 'krapula' olo? Kun töissä pitää kuitenkin olal, niin onko vippaskonsteja miten sitä huomaamattomasti hoitaa? Jos alan inkiväärinpaloja imeskelemään, niin kyllä nuo ihmettelee..
 
Mä mätän salmiakkia napaan minkä ehdin :p Esikoisestakin söin pussikaupalla salmareita varmaan puoleen väliin asti.

Oireita ei ole edelleenkään, ensi viikolla käydään varmaan alkur.ultrassa kun täältä on jäänyt tosiaan pois se eka lääkärikin uusiks synnyttäjille niin aika pitkä aika odotella kohdun tilannetietoja vielä pari kk.

Ja mullahan tuleekin huomenna 7+0 täyteen, Jiihaa!!!!!!! :wave: 3 viikkoa jo menkat myöhässä, ehkeivät siis alakaan... :kieh: No, tosiaan kun en voi osallistua teidän oirekeskusteluihin niin mun jutut on taas tällä kertaa tässä. ;)
 
Tervetuloa c81 ja onnea plussasta! :D Mulla ei oo vielä ollu juurikaan pahoinvointia, hiukan ehkä sellasta ällötystä, että ei oikein tekis mieli syödä mitään.

tillukas: pelottavalta tietysti kuulostaa noin kovat kivut... Ehkä saisit mielenrauhan, kun kävisit tutkituttamassa asian. Toisilla on kuitenkin aika koviakin kipuja alkuraskaudessa, mutta jokainen on tietty yksilöllinen. Tsemppiä!

Eilen ja tänään on taas välillä vatsassa pikkaisen nipistellyt, mäkin pidän sitä hyvänä asiana, tietää, että jotain siellä oikeesti tapahtuu
=)
 
Listaa taas päivittelin... tervetuloa vaan uudet odottajat. =)

Tillukas luultavasti kyseessä on vaan kohdun kasvukivut... muutaman päivän nippailee, polttelee ja kiskoo ja sitten huomaat että oho, onpas maha kasvanut taas. =) Tässä vaiheessa ei välttämättä vielä näy niin ulos päin, mutta muutaman viikon päästä kyllä. =)

Tuohon "krapulaoloon" ei hirveästi hoitokeinoja löydy, joku pieni naposteltava varmaan pitää sen kurissa. Sitä mä yritin viime raskaudessa ja rv8 olin jo lihonut 2,5 kg. :ashamed: :D Nyt aion yrittää pitää naposteltavan vähän vähäkalorisempana... katsotaan nyt miten mamman käy. :whistle:

Hissukka rv6+3
 
Sen verran vielä lisään Tillukas että jos nuo kivut alkaa tosi koviksi käymään, niin sitten on hyvä ottaa yhteyttä lääkäriin että saadaan rajattua pois kohdunulkoisen raskauden mahdollisuus. Mutta harvinaistahan se on, älä huolestu. =)
 
Moikka. Minun paniikkini keskenmenosta ei ota laantuakseen. Tänään näin sattumalta minua hoitaneen lapsettomuuslääkärin, joka toivotti tervetulleeksi jo tänään vastaanotolle. Menen siis tunnin päästä katsomaan onko sydäntä tai ylipäätään yhtään mitään näkyvissä. Pitäisi kuulemma näkyä jo. Piinallinen tunti vielä... toivottavasti piina ei jatku ultran jälkeen :/
 
Tässä taas on päikkäreitä nukuttu ja edelleen väsyttäs... |O

Tuli mieleen, ku tossa yks päivä tultiin kotiin, niin oli linnut levitelly portaille jääneen roskapussin. :LOL: Valitettavasti se roskapussi oli just VESSAN roskiksesta ja tietenki oli portaat ja kuisti täynnä mun siteitä plus siinä joukossa plussaa näyttävä raskaustesti kaikkine siihen kuuluvine kääreineen, paketteineen ym... :LOL: Sillon suututti, mutta nyt lähinnä naurattaa! :LOL: Toivottavasti kukaan naapuri ei ehtiny nähä... Kuvitelkaas, jos joku ois just sillon käyny koputtelee oven takan. :LOL: Mukava vastaanotto!

Mulla alkanu alaselkää kivistää ja jomottaa... Just samallai ku siinä kesken menneessä raskaudessa... Nyt alkaa pikkuhiljaa pelottaa... Toisaalta oon niin taikauskonen, että kuvittelen pelonki aiheuttavan keskenmenoa. Siks yritän olla ajattelematta koko asiaa. Jospa tää nyt menis loppuun asti niin sais nähhä oman lapsen. :heart:

Jännittää tuo Kipsun ultra... Mun pitäis varata se neuvola, mut en saa ikinä aikaseks tai sit en uskalla... vielä...
Toivottavasti tillukaksen kivut ei oo mitään sen pahempaa..

Napsu ja nöpö 4+2
 
Kipsu Mie jännään täällä hengessä mukana. Tuo hyviä "tuliaisia" :wave:

tillukas Jos siulla ei vuotoa ole niin tuskin on kyse mistään vakavasta. Miullakin alavatsaa jomottaa kokoajan ja repäsykipua tulee jos ei muista rauhallisesti liikkua. Varaa ihmeessä aika gynelle, ei tuollanen stressaaminen ole hyväksi kenellekään :( :hug:
 
Iltapäivää
Mä taas vetäsin parin tunnin unet tyttöjen kaa ja ois voinu jatkaa vaiks 5h viel..väsyttää. Ja näköjään tää paha olo alkaa nyt kääntyy samaksi kuin tytöistä, että aamupäivä suht ok ja päikkäreiden jälkeen pahenee olo sit :x . Kauhee nälkä jatkuvasti, mut ei voi kauheesti syödä. Koitan väh. parin tunnin välein jotain suuhuni saada, banaania yms.
Nyt sit on jomotellu ekaa kertaa tonne kohdun seudulle!! Alaselkäkipu onneksi jo vähäisempää, juilii vielä, mutta harvemmin ja laimeemmin. Tonne kohdun seutuun painaa ja jomottaa, siellä se kirppu kasvaa =) !!
Tosta turvotuksesta viel.. en mä lähe sitä peitteleen, hitto jos joku kysyy, et oonko raskaana, ni sit en ala valehtelee. Siin on sellanen pien pömppö, olkoot sit vaik läskiä sit, mut siinä se on, aamusta iltaan :eek: . Nyt on kyl ollu niin kylmää, että on kampetta päällä, mut heti ku saa vähentää, ni varmaa ihmiset kyselee!!

:heart: nelli 6+1
 
Siellä se möllötti pallukka oikeassa paikassa ja pussin sisällä näkyi viiru, eli siis alkiokaiku. Vielä ei ollut sittenkään mahdollista nähdä sykettä, viikon päästä vasta. Lääkäri laski väärin. Mutta tuulimuna ja kohdunulkoinen vaihtoehto on poistettu, se riittää pitämään hermot kurissa muutaman päivän... :eek:

Jussin jälkeen sitten uudelleen ultraan katsomaaan näkyykö syke. Lääkäri sanoi, että keskenmeno kyllä pääsääntöisesti alkaa jonkinasteisella verenvuodolla, eli niin kauan kun ei tule verta, voi olettaa kaiken olevan hyvin. Harvalla kuulemma käy niin, että keskenmeno on tullut huomaamatta ilman minkäänasteista verenvuotoa. Täytty varmaan hakea mökiltä veneen tappi ja ottaa se eri käyttötarkoitukseen ihan vaan veren ehkäisemiseksi :LOL:

Siispä kaikki hyvin, nyt päikkäreille =)
Hyvää alkavaa viikonloppua ja kiitos taas kannustuksesta =)
 
Tänään tuntui tähän asti eniten jotenkin turvonneelta tai sit mä vaan kuvittelen :snotty: Kotiin ku tulin niin avasin samantien housujen vyön, oli koko kotimatkan jotenki painannut. Mahassa semmoinen painava tunne.
Mutta huomenna jo rv 6 B), vähänkö kiva juttu!

Mä oikein ootam sitä kun heinäkuussa jään kesälomalle, laskin että elellään silloin rv 8 kun oon vielä töissä. Että näkiskö kukaan mitään.. Ja miten paljon näkyy sit kun mä elokuun alussa palaan lomalta kun silloin on jo rv 12+2. Että miltä mä silloin näytän..

:D

 
Täällähän on juttua tullut kovasti parin poissaolo päivän aikana. :)

tervetuloa uusille ja Amalialle :hug:

Omasta navasta sen verran et nukuttaa kovasti ja turvotusta löytyy et luulis et pidemmällä oon :LOL:
muita oireita ei oo vielä tullu...onneks:)

Mun pitäs käydä ilmoittamassa töihin että en tuukkaan töihin parin kuukauden päästä.

nyt meidän tyttö hermostuu ja isä veskissä...pitää mamman rientää hätiin...
 
Ihanaa että täällä on ihania ultrakuulumisia :heart:

Amalialle :hug:

iästä oli kyselty. mä olen vasta 21wee,mies on 25wee,esikoinen 2.5v ja kuopus pian 11kk.

Ilmavaivoja onpi kyllä. varsinki iltasin :| Esikoinen hokeekin välillä että "hyh,hyh,äiti haisee" :LOL:

Omaa (.) sen verran et väsymystä on vaikka muille jakaa,kuvotusta myös. kaikki vapaa aika menee nukkuessa minkä lapset vaan sallii. aamut on vaikeita ku tuntuu et millään ei pääse ylös.
3.7.07 ois eka neuvola,sitä odotellessa..

Eipä mulla muuta..

Ode
 
Hyvä, että sait Kipsu mielenrauhan =) Syke näkyy sit varmaan ensi viikolla.

Meillevauva, mäkin olen hymyillen miettinyt, että parin viikon päästä jään lomalle ja sit kun palaan, niin on jo rv 13 :D Sitten täytyy vissiin jo pomollekin kertoa raskaudesta... Vai missä vaiheessa töissä yleensä kannattaa kertoa??
 
Mä viettelen perjantai iltaa yksin kun mies lähti töihin. Meneehän tämä näinkin.. Ostin kaupasta alkoholitonta valkkaria ja aattelin sitä maistaa kun olen suuri viinin ystävä ja tuo oikean viinin juonti nyt loppuu vähäksi aikaa..

nelHm: mulla myös ihan älytön nälkä jatkuvasti. Ei kai se energian tarve näin alussa vielä niin hirveesti lisäänny kuitenkaan et jatkuvasti pitää syödä.. :LOL: Tuskin se masuasukki tuolla mahassa niin kauheesti ravintoa vielä vaatii.

Oli puhetta tuosta työnimestä vauvalle niin mä varmaan käytän tota masuasukkia. Kavereiden ollessa raskaana olen käyttäny tuota samaa nimitystä niin jotenkin se tuntuu luontevalta taas. Olen kyllä kuullut vaikka mitä nimityksiä kuten pötkö ja sinappikone ym. Noi tietysti menee sit vielä syntymän jälkeenkin.

Kipsu: kiva kuulla että "pallukka" oli oikeassa paikassa. Toivotaan että seuraavassa ultrassa jo kuulisit sydänäänet niin saisit rauhan.

Mä oon jotenkin nyt miettiny kauheesti tuota vauvan terveyttä. Aika hullua kyllä näin alussa päätään vaivata tuollaisella mutta minkäs sitä ajatuksilleen voi. Että miten sit suhtautuu jos esim. np-ultrassa näkyy turvotusta tai jotain muuta tulee ilmi. Eipä se tietysti etukäteen murehtimalla parane joten yritän saada nuo ajatukset pois mielestä ja vaan nauttia tästä odotuksesta.

Jos keskustelua virittäisin niin mikäs teidän siviilisääty on ja kauanko ootte pitäny yhtä? Me ollaan oltu yhdessä noin 9 vuotta eli ihan teineistä asti ja kihloihin mentiin pääsiäisenä. Naimisiin tarkotus mennä kunhan saadaan nyt tuo esikoinen maailmaan ja se hiukan kasvaa että kerkiää ja jaksaa järjestää mukavat juhlat kavereille ja lähisuvulle.

Ei muuta ku mukavaa v-loppua kaikille ja nauttikaahan kaikista raskausoireista (jopa niistä kaikista huonoimmista). :) Nehän tosiaan ainakin kertoo että jotakin elämää siellä mahassa on..
 
Iltaa

Meillä kans ollu tyttöjen ilta, ku isäntä työpaikan jutuissa aamutunneille asti. Saunottiin ja jumpattiin ja leivottiin jne.. Ärty toi alavatsa taas vihlomaan..itseasiassa AUTS just nyt taas. Pahimmin vihloo mitä ikinä tästä. Muutenki jomotteli kohdun seutuun, nyt sattuu iha kauheesti oikeelle, munasarjan kohdalle about.. Toivottavasti ei ärry, koskee tosissaa ja iha just tässä alko nyt, aiaiai
:snotty:
Tosta gallupista. Juup, me ollaa uusioperhe ja oltu yhes 1.5v. Asuttu kimpas vuoden. Vastarakastuneita siis..niiku moni kuvailee =) . Tosin arki pomppas heti silmille, kun on noi lapset, ni ei siin paljoo kaksin hengailla. Mutta hirmu hyvin on menny, niiku näkyy :D

Mut nyt pakko lähtee sänkyyn, kauheeta toi vihlominen :(
 
hrrr... täällä täristään ihan sikana!! hrrrrrrrr! Aivan älyttömän kylmä aina illasta! Tuntuu vaikeelta tää kirjottaminenki, ku kädet tärisee ja on ihan kankeena kylmästä. Nytki vaatetta päällä monta kerrosta + viltti ym, mutta ei auta! Liekkö sisäistä kylmyyttä. ;)
 
Pakko oli tulla viel, en mennykkää nukkuun. Nyt se kipu hävis :eek: , no onneks! Oli varmaa niitä repäisykipuja tmv, ku onhan tosta edellisestä raskaudesta tovi, no synnytyksestä n. 2.5v. Ku tokaa aloin oottaa, esikko vasta 10kk, ni ei tuntunu missään :D .
 
Alkuperäinen kirjoittaja kevytmelankolia:
Ai, tuota inkivääri teetä ei suositella :eek: Luontaistuotekaupan myyjä kyllä suositteli sitä raskauspahoinvointiin.... :/
No ei se oo kyllä auttanut, joten turha sitä on juoda.
sillon ku ootin esikkoa ni otin selvää noista jutuista. kaikki luontaistuotteet pannassa ja teestä ainoo mikä ns. sallittu ni ruusunmarja. ei nuo luontaistuotekaupan myyjät oikeen taida olla perehtyneitä siihen mikä on sallittu ja mikä ei. ja aika paljon noissa kielletyissä on turhia mut ne on vaan sen takia että vaikutuksista sikiöön ei tiedetä tarpeeksi. toi raskauspahoinvointi kyllä taitaa olla sellanen ettei siihen auta ku aika, ei mulla ainakaan ekassa. yrjötti söi tai oli syömättä :x
 

Yhteistyössä