**Helmikuun Helmet 2008**

ekaa yritettiin jonkin aikaa ja sitten sovittiin et ei yritetä vaan kun tulee niin on tullakseen, eikä kauaa menny kun plussasin. :) (meni n.5-6kk)

Toka eli tämä raskaus tuli nopeaan. Synnytyksen jälkeen ei ehkäisyä käytetty ja sovittiin et vaavi saa tulla perään jos on tullakseen ja 3 kertaa tuli menkat ja sitten plussa :heart:

Molemmat ovat todella toivottuja ja odotettua :heart:
 
Nyt on ristiäiset siskolla pietty ja meitsi on ihan naatti kun passas koko päivän vieraita ja siivos vielä juhlien jälet,enkä edes kiitosta saanut.

mie ja mies ollaan oltu yhdessä 11v ja siitä naimisissa 6v.

Meillä nuo lapset on tekemällä saatu,kumpikin on hormoneilla lähtenyt alkuun niin kuin tämä kolmaskin.

Tervetuloa kaikille uusille :wave:

(.) sen verran et kuvotus ja nälkä on jatkuva kaveri,maha on turvoksissa ja väsymys on kaamee voisin nukkua koko ajan.Yhden jutun kanssa huomasin että kun on selällään sängyllä ni maha on sellanen kiintee pallo joten ei ihme että housut jo puristaa ja rv6 ei ole aikasemmin näin aikasin ollu mitään vaikutusta raskaudella mun mahaan.
 
Päivittelin listaa... =)

Äitee2 mulla voisi tuollaisen siskon autteleminen kyllä loppua nopeaan! |O :hug:

Napsuh sun naapurisi voivat nyt sitten kehua että pikkulinnut kertoivat vauvauutisen! :LOL:

Ninna1 mikäs tuo seerumiseulajuttu on, en ole sellaisesta kuullutkaan?

Iltatähdelle plussaonnea =)

Galluppeihin että ollaan oltu yhdessä reilut 7 vuotta ja naimisissa niistä kohta kolme. Ja molemmat lapset on olleet suunniteltuja ja toivottuja =)

Hissukka rv6+5
 
Ollaan tänään lähdössä mummilaan kunhan poitsu heräilee päikkäreiltä. Varmaan 3yötä reissussa ja me päästään helpolla kun mummi ja isoisä paapoo poikaa ja meitä :D

Me ollaan oltu reilu 2 vuotta yhdessä ja pian vuoden naimisissa. Esikoinen oli toivottu ja nopeasti tapaamisen jälkeen saikin alkunsa :heart:
 
Huh,tulin just pyörälenkiltä, taas vajaa 14 kilsaa suht rauhalliseen tahtiin mutta mun kunnolla hiki pukkasi. Kotiin tullessa sit mahaa koskikin, tosin se oli sellaista hassua polttelua. Yölläkin heräsin poltteluun.. Tiiä sit mikä senkin aiheutti :|
Äh, oispa jo juhannuksen jälkeinen viikko niin pääsisi sinne varhaisultraan vahvistamaan että sydänäänet näkyy.. Jotenkin huomaa että on itse varovainen siihen asti. Siis että ei uskalla miettiä raskautta sen pidemmälle jne. Se sintti kohdussa ei ole vielä personoitunut miksikään tässä vaiheessa. Toisaalta ehkä ei tarvitsekaan, vielä..

Musta on kuitenkin mielenkiintoista käydä surffailemassa netissä raskausviikkojen kulkua, onhan se hauska nähä mitä 7. viikolla tapahtuu :)
ja nopeestihan nää viikot lopulta menee! jaksais vaan töissä ennen kesälomaa.
 
SEE
Pääseekö mukaan. Tein plussan 11.6.2007 ja laskettu aika menkkojen mukaan 19.2.2007. Eka lapsi kyseessä jota yritetty yli kaksi vuotta, lapsettomuushoidossa oltu ja pco meillä syynä. lääkkeinä ovulaatin induktioon käytettu clomifenia ja pregnyliä. 1 tulokseton inssi tehty ja nyt sitten ajoitetulla yhdynnällä tuli plussa.
 
Tervetuloa vaan mukaan uudet ja onnea plussasta! =)

Yhdessäologallupiin vielä en oo tainnut vastailla, eli ollaan oltu yhdessä 7,5 vuotta kohta ja naimisissa 2 vuotta. Lapsi on meille erittäin odotettu ja ihan tosissaan sitä siis yritimmekin ;)

Mulla ei edelleenkään oo mitään ihmeempiä tuntemuksia, väsymys kyllä pukkaa päälle tosi helposti ja päiväunet on pakko ottaa. Tuntuu hassulta, että mulla ois nyt oikeesti jo viikko 7+2 meneillään, mut kun oon niin varma siitä, että ovis oli tosi paljon myöhässä, niin ei oikein tiedä, mikä on todellinen. Jos siellä ultrassa sit selviäis pikkuisen ikä :heart:

Kuulin eilen muuten ihania uutisia, kun oltiin kylässä ystäväpariskunnan luona, heille on tulossa myös helmivauva! Ihan hassua, meillä on lasketulla ajalla vajaa viikko eroa. Täytyy nyt vaan toivoa, että molemmilla menee kaikki hyvin loppuun asti.
 
Sunnuntaita :wave:

Vastauksia galluppeihin

Me ollaan miekkosen kanssa oltu 13 vuotta yhdessä, vajaa 9 vuotta naimisissa =) Olin viistoistavee sillon kun seurustelemaan alettiin...et aikavanha pari ollaan jo ;) Vaikka nyt ikää ei kovin kummosia oo...mulla :LOL: :kieh:

Meillä kaikki lapset on tullu "tjotilla"...3 ensimmäistä sai alkunsa melkein ajatuksesta 1-2 kirtoa meni, mut tää nelonen vähän antpoi odotuttaa itseään...vasta yk 5 tuotti plussan =)
Mutta toivottuja kaikki ehottomasti on!! :heart:

(.) Turvotus on aika paljon lasehtinyt, väsymys alkaa helpottaa ja öklötyksenkin saa aikahyvin pidettyä kurissa pienellä syöpöttelyllä =)
 
Eli alkuraskauden seerumiseulassa tutkitaan kahden eri aineen pitoisuutta.(istukkahormooni ja raskauteen liittyvä plasman proteiini A eli PAPP-A ). Näiden aineiden muutosten avulla lasketaan Downin oireyhtymän tilastollinen todennäköisyys. Raskauden kestoon nähden pieni PAPP-A seerumipitoisuus ja suuri b-hCG:n pitoisuus kertovat kohonneesta todennäköisyydestä. Seerumiseula on äidiltä otettavasta verikoe. Tehdään 8-12 raskausviikolla. Yhdistetään np-utraan ja tällöin löydetään 80-90% kaikista raskauksista, joissa sikiöllä on Downin oireyhtymä. ultralla yksistään todetaan 60%. Jos sikiöllä todetaan kohonnut kehityshäiriön todennäköisyys äidille tarjotaan mahdollisuutta lapsivesipunktioon. Ennen tämä on tehty yli 36-vuotiaille mutta nyt myös tehdään kaikenikäisille jos haluaa. Usein väärä seulontapositiivinen tulos johtuu väärin arvioidusta raskauden kestosta. Ja muutenkin voi saada herkästi positiivisen tuloksen, vaikka ei Downin oireyhtymää olisikaan. Sit odottelua lapsivesitutkimuksesta ja haluuko sitä otettavan ja jännitystä. Jatkotutkimuksissa (istukkanäyte,tai lapsivesi ) tosin selviäis onko sikiöillä normaalit vai poikkeavat kromosomit.
 
Täällä pientä pahoinvointia, palelemista, mutta ei väsymystä. Viimeisimpään galluppiin että täällä kaikki raskaudet hyvin toivottuja. Meillä kaikki raskaudet saaneet alkunsa nopeesti.
Äitee2: Tosi huonosti sun sisko käyttäytyy sua kohtaan. En itse sietäis ollenkaan ja antaisin varmaan tulla suorat sanat.
Iltatähti: toivottavasti on tärpännyt ja saat pian plussatestin.

Ninna rv5+6
 
Me ollaan oltu yhessä ens vuonna 10 v joista kolmatta vuotta naimisissa (ite 27 ja mies 31 jos en oo viel kertonu :eek: ). Mellähän meni tää laps homma silleen että mies ois ollu jo valmiina vaikka kuinka monta vuotta, mä vaan oo jarrutellu, nyt sitten tuntu aika sopivalta ja kun kaikki verikokeen tuloksetkin oli ok (kävin siis "huollossa" tossa alkukeväällä ) niin uskallisin jättää pilsut pois ja toisesta kierrostahan nyt sitten ehkäpäs tärppäs. Eli aika yllärinä se plussa tuli.

Eilen oltiin sukujuhlissa niin olipas sitten mukava kuulla että äitin sisko oli painanu syntyessään 5200kg ja rapiat ja äiti ja kolmas sisko n.4800kg...ja siis normi synnytykset..että pisti sit ihan miettimään synnytystä tommonen tieto :LOL: :| :eek:

Ens keskiviikkona ois se ultra, jännittää näkyyköhän siel mitään kun mullahan on nyt niinku rv 5+6, jos lasketaan menkkojen mukaan normi kierrolla, mut jos taas lasketaan kierron mukaan (joka oli pillerien jälkeen 42pv) niin sit ois tietty paljon vähempi.. :headwall: , milläköhän viikolla sieltä jotain vois näkyä...???

Mut oikein kivaa viikkoa kaikille, ittellä se ois viimonen viikko ennen lomaa B)
 
Nipsuli, teillä taitaa olla tuhti suku noin vauvojen painoa kattellen, hih. Kyllähän noista painoista aina jotain osviittaa saa, mutta eiköhän tollaiset painot oo kuitenkin aika harvinaisia. Niin ja eikös ultrassa parhaiten ala näkymään jotain 6-7 viikoilla.

Tänne on aina hyvä kirjata ylös omia tuntemuksia: eli tänään on vihlonut välillä oikein kovasti tuonne alavatsaan, tuntui vihlonta ihan kävellessäkin. Sanoin miehelle, että siellä joku pieni raivaa vähän tilaa itselleen :heart:
 
Terveisiä töistä! Viimeistä tuntia viedään (onneksi). On nämä kesäsunnuntait pitkiä, ku viettää päivästä 10h töissä. No seuraava vastaava "urakka" edessä 2 viikon kuluttua.
Täällä alkais nyt olla 5 viikkoa kasassa ja otsassa varmaan jo 15 näppyä, ei ollenkaan kivaa :( Eilen oli eka päivä, ku vähän öklötti, mutta tänään taas menny ihan hienosti.
Mitäs te tekisitte; eli olemme muuttamassa heinäkuun, viimeistään elokuun alussa toiselle paikkakunnalle ja nyt siis mietin kannattaako enää täällä nykyisessä kotikaupungissa mennä neuvolaan. Varasin sen kyl jo ja sain rv:lle 6+5 ja vain siksi, että sain ultran rv:lle 7+1 ja olisi niin kiva saada ultran tiedot äitiyskorttiin :ashamed: Turhamaistako? Perunko tuon neuvolan ja varaan uudelta kotipaikaltamme uuden ajan, joka siis menee tuon rv:n 7+1 jälkeiselle ajalle (siellä neuvolantäti on lomalla juuri tuohon mun 7+1 asti).
 
Mulla näyttää olevan ihan normaalia jo se että kun teen jotain, niin voi odottaa että jotain verentapaista ilmestyy housuihin. Onneksi ihan pienen pieniä määriä :(. Nytkin olin pelastuskoirajutuissa illan ja jo treeneissä nipisteli vatsassa ja äsken totesin että rusehtavaa oli ilmestynyt pikkuhousuihin. Ihan kiva.. Kipuja ei ONNEKSI ole ollut ja toivottavasti ei tulekaan. Sitä suuremmalla syyllä oikein odotan sitä varhaisultraa (vasta puolentoista viikon kuluttua!).

 
Iltaa
Onnea uusille plussaneille!

Tänne iski sit mullekkin se flunssa, kiva. Tää väsy on muutenki ihan sairasta, ni arvatkaas vaa nyt :eek: . Vois nukkuu ihan koko ajan!! 2h päikkärit otin ja silmät ristissä sinnitelly täs illan. Alaselän kipuilu on onneks enää tosi vähäistä, oon nii tyytyväinen siitä, et alkaa laimentuu. Pientä vihlomista on kohdun seudulla ja joskus tuol oikealla alhaalla vihloo hetken ajna kovastikkin, ja sit loppuu, yleensä illasta. Kai se on normaalia? Siis tollanen toispuoleinen vihlonta?? Ei sitä kauaa aina kerralla kestä.
Tohon galluppiin: molemmat noi neidit oli toivottuja. Päätettii esikosta jättää pilsut pois ja kolmet menkat tuli kunnes tärppäs. Toka sai tulla het ku haluaa ja imetyksen jälkee tuli kahet menkat. Ei me mitenkää noita ajotettu, ku en ees tienny mistää ovulaatiosta, tai ainakaa, et millo on jne.
Tää raskaus on toivottu kans. Tolle ukolle oon puhkunu vauvakuumetta viime syksystä asti, ku yhteen muutettiin, mut ei suostunu, ja iha hyvä nii, ois ollu ehkä turhan aikasta, kun tuli isoja muutoksia lapsillekin yhteenmuutossa. Ja tätä iha touhuttiin maaliskuusta asti, ku lupa tuli :D . Ne kaks kiertoo stressasin kovasti ovista yms yms ja menkat vaa myöhästeli. Kolmanteen kiertoon jätin stressin ja neuroosit ja tärppäs, että ei kauaan menny tässäkään. Toki oli jännää siinä määrin, ku ton isännän hedelmällisyyttä ei oltu todistettu viel, että toimiiko se peli :D

Tarttee varmaa kohta sänkyy kömpiä. Kaksi yötä ultraan, taidan oottaa sitä kovasti :whistle: .. Haluan tietty vaa varmistua, että kaikki hyvin.
 
Meillä kaikki lapset on ollu tjottailun tuloksia,kaikki saaneet alkunsa 2kk tjottailun jälkeen..

Äitee2Kyllähän olisit nyt kiitoksen ainakin ansainnu :|

Nipsuli:Älä sä turhaan mieti että tuo iso kokoisuus periintys. mä itse oon ollu syntyissään yli 4kilonen,mun kaks siskoa melkeen 5kilosia. mutta mun siskon lapset syntyissään on ollu nippanappa 2kilosia(molemmat synt.rv38) ja mun omanikin oli vain 3250g(synt.rv40+4) ja toinen 3645g(synt. rv40+6).

Omassa navassa ei muutosta,vähän etova olo ja väsy. kuopus sairastaa joten väsy voi senkin takia olla.
 
Minäkin pikaiseti näpyttelen ainakin galluppivastaukset sillä välin kun mies on hakemassa grilliltä herkkuja :p Eli kimpassa ollaan oltu reipas kahdeksan vuotta ja avoliitossa edelleen. Naimisiin mennään kun ehditään =) Ja lapset on ollut toivottuja kaikki, kaksi ensimmäistä sai alkunsa tosi nopeesti ehkäisyn lopettamisen jälkeen mutta tämä kolmas odotutti hieman pidempään :heart:

Koko viikonloppu menty ja puuhasteltu puutarhatöistä syntymäpäiväjuhliin joten ei paljoa ole huilimaan ehtinyt. Mutta onneksi juhannus tulossa niin tulee vähän pidempi vapaa miehellekkin.

Väsymys on täälläkin kova ja oksetusolo tulee heti mikäli ei syö tarpeeksi usein :/ Mutta ihanan asian vuoksihan nämä oireet tulee joten en valita :heart:

Tervetuloa vaan uusile minunkin puolesta =)

Mutta huomiseen !

äitsy ja pikkuinen 4+6
 
Hui kun nää viikot vilistää...tänään jo rv 7+0!! :heart: =) 3 viikkoa mennyt ihan hujauksessa, kun taakse päin ajattelee!
Viikon päästä maanantaina olis neuvola =)
Vuotoja ei ole tullut, jos ei minimaalista rusehtavaa pyyhkiessä tulevaa tuhrua oteta (tooositosi haaleeta, vanhaa...?).
Tissit on armottoman kipeet!! Nännit kolminkertastunu! Vatsa turpee, väsyttää, selkä kipuilee taas :/
Mustapäitä naama täys |O

Mut en valita :heart: :heart: :LOL:

Jahvetti 7+0
 
Heips, teenpä minäkin nyt pientä galluppia: eli mitä mieltä ootte saunomisesta ja seksistä alkuraskauden aikana?? Onko mitään haittaa? Täällä on harrastettu kohtuudella molempia ja rupes vähän mietityttämään. Neuvolantädiltähän näitä vois kysellä, mut kun se on vasta ens viikolla =)
 
Piipin galluppi, ihan normaalisti olen noita aina "harrastanut" =) Oman olon mukaan kaikkea maalaisjärellä ;) Tosin nyt on kyllä saunominen jäänyt vähälle, kun siellä tulee hiivatin huono olo :/ Mut lämmittelemässä pitää käydä, kun palelee =)
 
Viikonloppu on ollut aika ajatusten myllerrystä. Perjantaina tein testin ja se näyttikin yllättäen plussaa. Emme todellakaan osanneet moista odottaa ja ihanaa että edes tänne voi asian oikean laidan kertoa, kun tietää ettei tutuille sitä kehdata vielä tunnustaa. Meillä on kaksi lasta ja nuorin täytti juuri vuoden. Enää ei ollut tarkoitus tehdä lisää lapsia, koska molemmat ovat olleet todella vaativia hoidettavia. Ollaan kuitenkin puhuttu asia jo etukäteen eli jos tällainen tilanne tulee, niin lapsi saa tulla ja on yhtä rakastettu kuin muutkin. Tämä on siis omaa huolimattomuutta, mutta kun noita lapsia on tähän asti saanut kunnolla odotella ja yrittää, niin eipä uskottu että yhden kerran jälkeen heti onnistuisi (huono selitys, tiedän). Aloin epäillä raskautta, kun minua alkoi vaivata huimaus ja pahoinvointi. Lisäksi iltaisin palelee ihan hirveästi. Torstaina tuli hieman veristä vuotoa ja kuvittelinkin vielä kuukautisten alkavan, mutta eipä sitten alkaneetkaan. Olen salaa haaveillut vielä kolmosesta, mutta järki on pistänyt tuollaiset mietteet kuriin. Lisäksi läheiset ihmiset ovat meille kakkosen jälkeen todenneet, ettei meidän kyllä enää kannata lapsia tehdä, kun ovat noin raskaita hoidettavia. Siksi tuntuukin niin ahdistavalta ajatus siitä, että tästä pitää jossakin vaiheessa heille kertoa. Kukaan kun ei takuulla ole iloinen meidän puolesta. Helpotti kun sai tänne hieman mieltä purkaa...
Ai niin. Kaiken kukkuraksi en muista tarkalleen milloin viimeiset kuukautiset ovat olleet, mutta omien laskelmien mukaan olisin 5+3 vko:lla ja laskettu aika olisi 14.2. :ashamed:
 
c81
Huomenta. Miten muiden olo. Mie nukun kaiken illat, ja on pientä lämpöä (no, mulle lähes kuumetta). Paha olo on jos ei koko ajan syö.. eihän näin voimakkaita oireita pitäisi vielä olla??? Eihän? Posliinia en oo vielä äpässy halamaan, mutta kurkunpäässä käy useinkin ykä. Jänskättää olla töissä, ettei kukaan huomaisi, kun kaipaisin vähän työnkuvan muutosta lähemmäs koulutusta vastaavaan, mutta sitä ei ole luvassa ainakaan jos huomaavat että ootan.Etomiseen auttaa jos syön tunnin parin välein jotain, mutta ei se oikein täällä töissä onnistu. Pitää yrittää keksiä jotain.
Iltaisin maha pömpöttää ihan hurjasti ,kun on turvotusta.
Niin, ja saunassa käyn kyllä , melkein joka ilta, samasta syystä kuin Jahvettikin - kun palelee niin kamalasti! Seksi on jäänyt vähemmälle kun illat vaan nukun. Onneksi oli vkonloppu, ja oltiin päiväsaikaan molemmat kotona ja hereillä.. ;)

Mukavaa päivää kaikille.. Voikaahan paksusti :)

c 81 5+0 (kiekon mukaan)
 

Yhteistyössä