**Helmikuun Helmet 2008**

Huomenia vaan kaikille!

Tervetuloa mukaan Jijope, voihan olla, että uusi tulokas yllättää koko suvun ja on maailman kiltein vauva. Onnea! ;)

Nyt kyllä väsyttää, nukuin tosi huonosti koko yön. Rinnat oli hirmu kipeät ja alavatsassakin vihlaisi aina kun käännyin. |O Unetkin oli aika vauhdikkaita... Heti kun töistä kotiin pääsee, niin täytyy mennä päikkäreille.

Mukavaa viikkoa kaikille! Jee, torstaina äippäneuvola... =)
 
Jijope meillä sama tilanne noitten läheisten suhteen että tuskin kovin iloisia ovat kun uutisen joskus kuulevat,molemmat pojat ovat ekan vuoden olleet enemmän sairaalassa kuin kotona ja läheisten mielestä olemme hulluja kun kolmannesta aikanaan haaveilimme jonka takia emme kelleen ole läheisistä kertonu,anoppini tietää mutta hän on todella onnellinen meidän puolesta koska tietää myös tämän taustamme että lapset on meillä tekemällä tehtyjä.Jos siusta tuntuu niin yv saa laitella :hug:

Piipin kyselyyn että saunonut olen melko normaalisti siellä tulee nykyään vaan niin paha olo ettei kauaa jaksa olla kunhan palelu häviää niin sitten pois =) ja seksikin kyllä maistuu enemmissä määrin mutta aika usein uni vie voiton kohta varmaan tulee taas se vaihde ettei vois vähempää kiinnostaa ainakin aikasemmissa raskauksissa on ollut.

Tohon sisko asiaan että nyt päätin etten apuun mene vähään aikaan vaikka viestiä tulikin että pihaa pitäis mennä laittaa kun hän ei vauvan kanssa oikein pysty mutta eihän mun ole pakko sinne mennä? Meillä tässä maatalossa on ihan tarpeeksi tekemistä elukoissa ja vijelyissä ja omissa pihahommissa.Olen tietysti taas huono ihminen mutta ei voi mitään.

Meillevauva hyvän asian puolesta ykää pietellään mutta illalla viimeeksi ja aamulla ensimmäiseksi ni :x

Kysymys onko raskautesi jo nyt erillainen kun aikasemmat?
Miulla eroaa ainakin siinä että pojista ei tätä öllöä oloa ole ollut paljoakaan mutta nyt öllöttää koko ajan ja tää palelu on paljon isommissa määrin kun aikasemmin.

Kuten varmaan huomaatte mieheni ei ole kotona josta teksin määrä johtuu kun juttelu seuraa ei ole kun pojat. =)
 
KEVYTMELANKOLIA: toi vkon 12 ultra ei oo alkuraskauden ultra vaan se niskapoimu, alkuraskauden tehdään n. vkolla 7. ja aika harvalla paikkakunnalla se taitaa kunnallisena ees olla, yksityisen kautta vaan.

jotain galluppeja oli, eli saunaa ja seksiä ihan normaalisti, varsinki seksiä tekee koko ajan mieli :whistle: :ashamed: ei noissa taida ihmeempiä kieltoja olla ellei raskaudessa sitte ilmene jotain komplikaatioita. näihinkin varmaan pätee se sääntö et oman olon mukaan.
ja mulla toi esikoinen oli vähä niinku yllätys vaikkei siitä sanan varsinaisessa merkityksessä voi puhua koska jos harrastaa seksiä ilman ehkäsyä voi syntyä lapsi :whistle: mut siis tilanne oli semmonen etten seurustellu pojan isän kanssa eikä nykyäänkään olla ihmeemmin tekemisissä. hää on sellanen ihminen kelle esim juominen on tärkeempää kun lapsi, mun puolesta saa olla tommonen parempi vaan kun ei ookkaa tekemisissä. mun nykynen on ollu pojalle enemmän isä ku biologinen tulee ikinä olemaankaan. ja tosta seurustelun kestosta, me ollaan oltu tän nykysen kanssa vasta 5 kk ja nyt jo tilanne tämä :ashamed: mä jotenki aattelin et tohon raskautumiseen menis tässä iässä jo enempi aikaa mut ei sitte näköjään. ja ihan tjot-meiningillä oltiin. mut lapsi on kuiteski hyvin toivottu =) ja vaikka vähän aikaa vasta ollaan oltu ni tiesin jotenki heti miehestä et se on se oikee. ja jos tää juttu menee myttyyn ni muita en enää ees halua. monen mielestä ollaan varmaan hulluja mut meitä ei haittaa mitä muut aattelee, täähän on mein elämä B)
 
ÄITEE2: meillä myös aika tylsää kun pojan kanssa kahestaan eikä ulos pääse kun vettä sataa kaatamalla :/ ja siksi sitte aikaa kirjotella =) kysyit tosta raskauksien erilaisuudesta, mulla on ollu tähän mennessä ihan erilaiset. pojasta ei ollu muuta ku väsymys ihan alkuun ja sit se järkky pahoinvointi :x nyt ei oo tarvinnu ainakaan vielä oksentaa vaikka välillä öklöttääki. onneks ei kestä koko päivää. ja sitte on tota palelua iltasin, inhaa. ja hajuaistin parantuminen oli ihka eka oire, se on aika ärsyttävä oire. että aika erilaiset oireet on, toivottavasti nyt ois tyttö tulossa =) tiiän ettei oo mikään tae mut ainahan sitä saa haaveilla ;)
 
piipin galluppiin vastaan kans: seksikuviot ei pyöri ollenkaan mielessä. ei tee mieli ja edellisessä raskaudessa olisin voinut olla vaikka koko ajan puuhissa :kieh:
saunotaan ihan normaalisti, mutta aika varovasti sen oon nyt ajatellu ottaa kun viimex ei tosiaan oikein saunaan ollu asiaa...sain kauheita näköhäiriöitä ja huimauskohtauksia vaik en kauaa ollu ees saunassa. Toivottavasti nyt menis paremmin. =)

(.) tänä aamuna meinasi ensimmäisen kerran laatta lentää...oi kauhea mikä olotila. Nopsaan vaan tökkäsin sipsiä suuhun ja vettä päälle niin alkoi pikkuhiljaa helpottaa. Kuitenkin aika heikko olo nytkin :x
ihanaa kun miehellä alkoi kesäloma niin on apuna näin aamuisin et jos yököt yllättää :x :kieh:
Vihlomisia ja tuikkailuja vatsalle on kans alkanut tuntua, siitä tietäävaan et pikkunen raivaa ittelleen tilaa ja kasvaa :heart:

Kysymykseen onko raskautesi ollut erilainen? no ei pahemmin oo eronnut edellisestä oireettomasta alusta, mut taitaa nää kaikki ihanat yökötyskohtaukset tulla mullekin kiusaks ja kiva lähteä vanhempien luo jussin viettoon. ja mitä nyt tuolla jo ylhäällä kirjoitin et seksi ei innosta jne.

Tervetuloa Jijope joukkoomme!onnea plussasta!
 
Oksettava aamu mut aamupalan jälkeen helpotti. Eilen oli pakko saada salmiakkia,nam!
Babygirl: tuskin siitä mitään haittaa on jos käyt siellä ekassa neuvolassa siellä tulevassa vanhassa paikassa ja sit varailet uuden ajan uuteen paikkaan. Jos halu on kova mennä mene ihmeessä.
Jijope: tervetuloa mukaan. Ja varmasti jaksatte ja kyllä sukulaisetkin varmaan alkaa iloitsee tulevasta pianokaisesta. Ei lapsia voi verrata automaattisesti toisiinsa. Voipi olla tosi rauhallinen,helppo tämä uusi tulokas. Lapset ovat lahjoja!
Mulle soitettiin lääkäriasemalta että gynekologi jolle mulla oli ultra 26.6 eli 7+1 päättikin pitää lomansa silloin joten aikani vaihtu ja samoin lääkäri. eli mulla jo tämän viikon to ultra. silloin 6+3. Nyt vaan toivottava et sydänsyke näkyis jo. Ärsyttää vaan lääkärin käytös.
 
Alkuperäinen kirjoittaja kevytmelankolia:
Milloin, teillä muilla on alkuraskauden ultra? Siis ihan kunnallinen ultra ei yksityinen?
Mulla kun on se ultra 23.7 niin silloin on jo raskausviikko 12 menossa.
16.7 on ultra silloin viikkoja 9+2

jepsu on kylä ollut erillainen raskaus edellisen raskauden oksensin viikolla 16 asti ja nyt ei ole mitään pahoinvointia ollut jotkut hajut tietysti etovat.
 
Galluihin.. seksi maittaa enemmän kuin normaalisti :p :ashamed: Harmi vaan että mies tekee yötyötä :headwall:

Eroa muihin raskauksiin.. Esikoista odotellessa ei mitään oireita muutakuin närästys. Kovasti teki makeaa mieli.
Poikaa odotellessa Oli hieman pahaa oloa mutta loppui nopeaan, rinnat oli kipeät ja suolaista teki mieli.
Nyt tämä kuvotus on iltaisin on aivan kamala!! Rinnat niin kipeät ettei kärsi koskea. Ja suolaista tekee mieli..onkohan poika taas tulossa :D
 
Päevee =)
Täällä flunssan kourissa, olo aika ankee :( . Panadol hottia tässä vetelen, että jaksaa touhuta tyttöjen kaa. Nukkumaan tarttee heti, ku tytötki käy.
Noista kyssäreistä: seksiä ei tee mieli yhtää, sen kerran ku teki, tuntu kyl erityisen hyvälle. Saunonu oon normaalisti, mut mahaa alkaa vihlomaan yleensä sen jälkeen.
Tää raskaus eroaa siinä noista kahesta edellisestä, että oireet on voimakkaampia ja paljon aikasemmin alkaneita. Mies toivoo nii kovasti poikaa tähän nais-huusholliin, et liekkö sit.. ;) . Mutta terveys tietty ennen muuta!

Tosta muiden reaktioista, luulen että mun puolelta tulee huolestuneita ilmeitä, ku vaa pari vuotta sit mun elämä oli ihan helvettiä sen ukon lähdön takii. Mutta varmasti pian tajuaavat, että tilanne nyt odella toinen ja lapsi toivottu. Miehen puolelta varmasti iloisia, ku vaa yksi lapsenlapsi niillä on.

Nyt tarttee ruoanlaittoon :x , haastavinta nykyään kotitöistä :x
 
Äiteen galluppiin:, mulla ei ekassa raskaudessa ollut oikeestaan mitään oireita, jota itsekin sillon suuresti ihmettelin! =)
Tokassa oli öklöolo aika pahana, kävin melkeen joka aamu yökkäämässä pytyllä, n. kuukauden ehkä, en muista, mutta kertaakaan en oksentanut.
Kolmannessa pahaa ola aiheutti lähinnä ruuanlaitto, esim jauhelihaa en syönyt alkuraskauden jälkeen reiluun vuoteen!!! :kieh: Muuta oiretta en siitäkään muista.
Nyt tästä nelosesta tissit on ollu KIPEET ja turvonneet alusta asti, öklöolo tuli kuvioihin reilu viikko sitten, sellainen aaltoileva öklötys, vieläkään en ole kertaakaan oksentanut, sekä palelee hulluna iltaisin :kieh:

Ja siis...kaikki 3 on poikia, ja luulen tämän nelosenkin olevan, vaikka ei sitä vielä tiedä ;)

-----

Tänään fysioterapeutilla käydessä se kysy mun lasten ikiä...mää ihan peljästyin, kun mulla on jo vanhat lapset!!! :LOL: En ookkaan koskaan silleen niiden ikää aatellu :whistle: . Kun sanoin et 9, 7 ja 4...niin melkeen kylmät väreet meni pitkin selkää, et mihin nää vuoden on menny!!!! |O :LOL: :LOL:

Jahvetti 7+1
 
EevaRouvalle hyvää mummulanreissua =) Nosta sä jalat pöydälle ja nauti, kun mummu hössöttää! :D

Ninna1 kiitoksia seerumiseulatiedoista :flower: Tuo olikin mulle ihan uusi juttu, esikoisesta vuonna 2005 ei tuollaista tehty tai siten tehtiin niin etten tiennyt :whistle: Kyllähän neuvolassa jotain verinäytteitä otettiin, muttei tuollaisesta muistaakseni puhetta ollut. En tiedä sitten, mitä siitä ajattelisi... jos neuvolantäti haluaa sen ottaa, niin varmaan sitten annan ottaa, mutta hyvä tietää että vääriä hälytyksiä voi tulla helposti. =)

Babygirl mä melkein kävisin mieluummin neuvolassa siellä uudella paikkakunnalla, että tulisi sitten oma neuvola alusta asti tutuksi. Mutta tee miten parhaalta tuntuu =) Jos pelkästään neuvolakortin takia sinne menisit, niin mitä jos soittaisit ja pyytäisit lähettämään sen sulle postissa? Voisi sitten ultraaja tehdä siihen omat merkintänsä ja muilta osin kortin voisi täyttää ekassa neuvolassa. =)

Meillevauva mä muistan esikoisen raskaudesta, että bussimatkat teki tosi vaikeeta :x Muuten ei automatkustus tehnyt pahaa, mutta bussit :x Tiedä sitten mistä johtui.

Äitee2 jätä ihan hyvällä omallatunnolla sisko passaamatta, taitaa pitää sun palveluksiasi itsestään selvinä! |O Pihahommat voi kyllä jättää tekemättäkin, jos vauvan kanssa on vaikeeta, ei niitä muilla tarvi teettää! :whistle: Ja aina on reippaita yläasteikäisiä, jotka haluaa tienata karkkirahaa (=tupakkarahaa :LOL: ) haravoimalla pihoja... vinkkinä siskollesi! :D

Piipin galluppiin, saunonut olen kuten ennenkin (ei ainakaan vielä tunnu pahalta) mutta seksi on ihan jäissä, ei voisi vähempää kiinnostaa :/ Pahoinvointi on mulla pahimmillan iltaisin kuten esikoisestakin, eikä siinä ekana seksi tule mieleen kun kuvottaa koko ajan :x Ja tässä aikaisemmin ennen kuvotuksen alkua, niin ongelmana oli peräpukamat :ashamed: mitkä iski plussatestin aikoihin ja oli niin pirun kipeät että mun alakertaan ei ollut miehellä asiaa :LOL: Onneksi ovat nyt parantuneet! Kyllä ne viimeistään loppuraskaudesta taas takaisin tulevat... :headwall: Mutta jos sauna ja seksi itsestä tuntuu hyvältä, niin ei tarvi niissä jarrutella =)

Joku kyseli onko raskaudet olleet erilaiset. Aika samanlaista on ollut kuin esikoisestakin, väsymys ei kyllä ole iskenyt ollenkaan samalla tavalla, johtuisiko kesästä. =) Huono olo iski toden teolla viikonloppuna, luulin jos säästyväni siltäkin mutta ei. :x Koko ajan kuvottaa ja iltaa kohti pahenee, onneksi en sentään ainakaan vielä oksentele.

Mä en pysty enää syömään sianlihaa. :x En edes haistamaan. :x Mies teki vähän aikaa sitten sika-nautajauhelihasta kastiketta, yyh :x :x :x Nyt ei pysty enää kinkkuleikkeitäkään syömään, eikä grillimakkaraa. Täytyy yrittää keksiä jotain kasvispuolen grillattavaa juhannukseksi, ettei kokonaan ilman ruokaa jää. :D

Hissukka rv6+6
 
Alkuperäinen kirjoittaja c81:
Työpäivää 2,5h jäljellä ja en tod halua että työkaverit tietää mun 'tilasta'. Paha olo pyörii masussa ja silmät painuu väkisin kiinni.. NEUVOJA???? :|
Käy ostamaan vaikka viinirypäleitä tai muuta hedelmänaposteltavaa, tai vaikka naposteluporkkanoita. =) C-vitamiini ja mutusteleminen piristää, ja verensokerikin nousee mikä auttaa pahaan oloon. Kurkkupastillienkin imeskely auttaa paremman puutteessa. =)
 
Äh.. Oikeesti. Taas tuli pyyhkiessä rusehtavaa verta paperiin :|. Onkohan mikään ylläri että vaikka mulla onkin satunnaisesti raskausoireita, en uskalla miettiä onko sintti oikeasti elossa vai mitä helvettiä tää on. Tietenkin toivon varpaat ja sormet ristissä että kohdussa kehittyy jotain elävää eikä ole päättänyt luovuttaa..

Miksi mulla tulee verta näin usein?
 
Meillevauva: Onko sulla mahdollisuutta aikaistaa sitä ekaa ultraa? Saattais näkyä sydän 6+1? Tai sit jos sun lähellä on äitiyspoli (en muista missäpäin asut,pääkaupunkiseutu?) vois kyllä varmaan käydä katsastamassa tilanne siellä. Ja sanoa et on vähän väliä vuotanut. Toi on stressaavaa, saisit jotain tietoa. Näin mä ainakin ajatteilisin. Mä menin silloin kun mulla molemmissa aikasemmissa raskauksissa oli vuotoa polille ja eivät siellä näreissään olleet vaan tiesivät kuinka huolissaan äidit ovat tossa tilanteessa. Kun kuulin et kaikki hyvin, helpotti tietty mieltä.
 
Mäkin ajattelin kyssärin heittää: Elikkäs kuinka moni on jo valmiiks kotiäitinä ja kuinka kauan ollut ja kuka taas on töissäkäyvä?

Itse oon kotiäiti ja ollu jo huimat neljä vuotta. Ihan luonnostaan tää homma mulle käy eikä hinkua ole töihin..eikä kyllä tuol työpaikka nyt ootakkaan mua valmiina. Tääkin syntyy sopivasti sillai, et ois just hoitovapaat loppunu, ku toka täyttää 3vee. Mä menin viime syksynä töihin, mutta olin vaan vähä aikaa ja lopetin. Mulla on noi neidit infektiokierteisiä lapsukaisia ja jatkuvasti kipeenä syyskuusta-toukokuuhun about :( . Jotenka parempi näin. Ja joutaahan nuo olla hoidossa/koulussa lopun elämäänsä.

Hitto, että voi olla veto pois! Nukuttiin 2h, mutta ei juuri auttanu. Meen kyl heti viideltä nukkuu, ku isäntä kotiutuu. Päähän koskee, kolottaa, paha olo jne. Iha ku ei nää raskausoireet ois riittäny |O . Noo, lohduttaa huominen ultra =) . Ja sit taas ikävämpi juttu, pitäs jaksaa skarppina olla, TAAS lastenvalvojalle tapaamisia ex-ukon kaa..sillä päättyy sellanen määräaikanen koeaika..aaaargh, en tykkää noista tilanteista yhtään!

Mut nyt meen kattoo, ku mukulat tuol pihalla keskenään..
 

Yhteistyössä