**Helmikuun Helmet 2008**

Huomenta vaan =)

Seksistä ja saunasta oli Piipi kysäissyt, meilläkin harrastellaan molempia ihan normaalisti alusta loppuun saakka ellei mitään estettä tuu ;)

Sitten oli kotiäitiydestä ja työelämästä galluppia...Mä olen nyt ollut pian 1,5 vuotta kotona, sitä ennen olenkin ollut jo 10 vuotta työelämässä ja työpaikka mua vartoositten jossain vaiheessa.

Pomon kanssa oli alustavasti papeille laitettu että olen hoitovapaalla syksyyn ja mikäli jatkan niin sitten asiasta ilmoittelen. Eilen sitten pomo mulle soitteli ja samalla kerroin jatkavani siihen saakka kun kuopus täyttää kolme (eivät tiedä uudesta raskaudesta) niin luurista kuului pitkä ja syvä huokaus. Kyllähän mä sen ymmärrän että siellä tällä hetkellä on pari muutakin äitiyslomalla ja muitakin henkilöstömuutoksia mutta olisihan sitä voinut vähän paremmon yrittää pettymyksen peitellä. Tuli vain itselle syyllinen olo ja omatuntolin vähän kolkutteli vaikka tiedän ettei tarvisi, nämähän ovat minun oikeuksiani :/

Meillevauva, toivotaan että kaikki olisi vuotelusta huolimatta hyvin ja saisit ajan ultraan pikimmiten :hug:

Täälläkin alkiraskauden ultran hinta pyörii siellä 90 e tietämillä, yhdessä paikassa olisi päässyt vähän halvemmalla mutta ajat olivat niin kortilla. Heinäkuun eka keskiviikko olisi mulla aika, jännittää, pelottaa ja silti sitä odottaa että näkisi sen ihanan pikkuisen sykkeineen :heart:


Mulla on tässä junnu sylissä joten jospa jatkan juttua sitten kun saan kaksi kättä käyttöön :D

äitsy ja rusina 5+1
 
Huomenta!
Höh, olipas äitsy sun pomo typerä, kun noin selvästi osoitti mieltään :( Älä suotta tunne huonoa omaatuntoa, sulla on tosiaan tähän oikeus ja voi olla, että hänkin ymmärtää sitten myöhemmin paremmin, kun kuulee uudesta raskaudestasi.

Meillevauva, toivottavasti saat pian selvyyden tuohon tihkutteluun!

(.) Mulla on välillä tosi ristiriitainen olo: välillä oon onneni kukkuloilla ja varma, että kaikki menee tosi hyvin ja meillä on pieni käärö helmikuussa. Toisinaan oon sit varma, että kesken menee ja koska oireitakaan ei hirveesti oo, niin pelkään, että kaikki on nyt jo mennyt pieleen :(
 
Töistä oli kyselyä... Valmistuin ammattiini huhtikkuussa -98 ja siitä lähtien on ollut vakipaikka. Esikoisen ollessa 1v4kk menin takaisin töihin, jotta saan ansaittua paremman äitiysrahan 6kk tulojen perusteella (sama juttu ku Ninna1lla, eli muutos noihin juttuihin tullut vasta lähiaikoina). Myös tytön ollessa 1v4kk palasin töihin, mutta tällä kertaa tuntityöntekijänä ja tein vain 4h illassa tai sitten lauantai & sunnuntai päiviä ja tulloin iskä hoiti lapsia. Usein vain vaihdettiin ovella "lennossa" hänen tullessaan töistä ja mun lähtiessä :/ Päiväkotiin lapset menivät sitten, kun kuopus täytti 3v ja samalla aloitin 30h työviikot. Näin on nyt menty jo reilu vuosi. Syyskuussa tuohon tulee pieni muutos. Tulevalla uudella kotipaikkakunnallamme ei ole mahdollisuutta lapsille iltahoitoon, joten mun pitää luopua iltavuorojen tekemisestä. Sovinkin jo siitä johdon kanssa ja aloitan sitten syyskuulta tekemään iltavuorojen vastineeksi 5h viikkoon lisää eli 35h/viikko. Eipä sitä tosin kovin kauaa ehdi olla ;) eikä tuo pomo taida näistä jutuista aavistaa mitään :)
Sitten aikanaa äippäloman loputtua taidan taas siirtyä tuntityöntekijäksi.

Tervetuloa uusille mukaan :flower:
 
c81
Nieleskely täälläkin :x IHan kamala olo koko aamun, ei ole vielä okko tullu, mutta kaukana ei ole! Miten töissä onnistuu hämäämään? TUntuu että täytyy näkyä ulospäinkin. JOtain migreenistä vähän vihjailin, ajattelin että sillä selitän jos rupean töissä ykäämään. Ei ole epäilystäkään etteikö olisi raskaana. Toukka kiusaa äitiään alusta asti. :) Raggari tulossa selvästi. :heart:
No, työlaatikossa on hätä ensiavuksi välipala keksejä, jugurttirusinoita ja kuivattuja hedelmiä. Ja ostin balin mehua jossa on inkiväriä ja vihreää teetä. Jos se auttaisi..
Älä piipi, ja muutkaan murehtiko. Kyllä kaikki vasrmasti menee hyvin. Moni on täysin oireeton. Kaverikin oli, ja sai ihanan terveen pojan, ja kaikki meni oikein hyvin.
No, yritän jatkaa töitä... jos onnistuu.. huh.
C81& toukka 5+1
 
|O Täällä ollaan ihan puhki rikki poikki |O

Tytölle puhkesi mahatauti eilen ja yö meni melkein valvoessa. Nyt nukkuu vaunuissaan tyytyväisenä. Josko se alkais helpottamaan. Peppu ollut ihan hellä toisella kun ihan löysää kakka niin polttaa pepussa. :(

Itellä ei kummosempia. Tuntuu kuin ei oliskaan raskaana, paitsi paha maku suussa jatkuvasti. :x

Kysymyksiäkin oli tullut, ku muistais mitä...

Mä oon ollu kotona viime elokuusta asti. Ensin sairaslomalla pitkään ja sitten mammalomalla ja sillä oon edelleen. Nyt jään 4kk hoitovapalle ja taas alkaa mammaloma :kieh:

taitaa vatsaflunssa iskeä minukknkin, on nääs juostava vessaann... :LOL:
 
soittelinkin ne yksityiset läpi ja hintahaitari oli 55-200?. Varasin sit tonne missä on 55?. Viikon päähän sai ajan.Oon vähän hätähousu näiden asioiden kanssa, viime raskauden oksensin ja tässäkin oli vain alussa pientä etomista mutta nyt ei enää muuta kuin paleltaa koko ajan. Haluan varmistua että siellä "joku" varmasti on.
 
Olen varmaan epäuskoisuuden huipentuma. En vaan voi uskoa, että a. olen raskaana tai b. raskaus ei menisi kesken. En edes tiedä miksi. No siitä hyvästä sitten olen sitten ärtyisä ja täysin itseeni kääntynyt ja siitä taas tulee paha mieli, kun ei osaa ukollekaan sanoa, ettei hän ole mitään pahaa tehnyt, minua vaan jurppii. Vatsakivut olen saanut jonkinasteisiin aisoihin ottamalla i-h-a-n rauhallisesti, rinnat aristaa ja herkästi tulen huonovointiseksi, että kaipa kropassa jotain raskaushormoneja kuitenkin on, vaikka joka aamu heräänkin ihan sata varmana, että nyt se tulee ulos.

Raivostuttaa.
 
Kävin äsken ultrassa. Kohdunsisäinen raskaus ja ruskuiaispussi näkyi, mutta sikiötä ois pitäny näkyy enempi. Ei saanu edes sykettä :snotty: :snotty: :snotty: . Kaksi vaihtoehtoo kuulemma: A: viikkoja onkin vähemmän ja siksi ei näkynyt. tai B: tuulimunaraskaus/kuollut sikiö :snotty: :snotty: :snotty: . Siellä näky läpätystä, mäkin näin, mutta pitäs kuulemma olla selkeetä. Ja vuodostahan se puhu, että jos alkaa, ei voi tehdä mitään! Oon ihan paskana! Vituttaa, suututtaa jne. Anto ajna vasta 13.7 että tarkistaavat, mut varasin yksityiselle ultran viikon päästä torsatihin, sillo joko se rv8 tai rv7 sit vasta ja pitäs näkyy syke, jos kaikki kunnossa.
Ei ois pitäny mennä näi aikasin :'( . Tytöistäkin laskettuaika heitti viikon taaksepäin np-ultrassa. Jos mulla ne limat sillo kp20-21 oliki vasta ovis?? Luulin kiinnittymiseks. Ja mietinpä nyt sitäkin, ku kävin verikokeessa rv4+4 ja hcg arvo vaa 5, ja ois vissii pitäny olla enempi noille viikoille..jospa tää onki vaa viikon myöhässä!! Niin toivon, että kaikki ois kunnossa!!
Tänää pitäs jakssaa sen ex-ukon alias mulkun kaa se lastenvalvoja tapaamisjutut selvittää..en jaksas mitää, ihan rikki oon ja masentaa :snotty: :snotty: :snotty: :snotty:

Kiitti ku sain purkaa!
 
Mäkin varasin äsken varhaisultra-ajan yksityiselle, sain sen jo huomiselle :). Maksaa kuulemma itelle 119e... Onhan se vähän suolanen hinta, mut on tää musta niin tärkee juttu, että tähän voi sen satasen laittaakin.

nelHM: Pidetään peukkuja, et syy ois siinä, et viikkoja onki kasassa vähemmän. Kuitenki hyvä uutinen on se, et on kohdunsisäinen raskaus ja ruskuaispussikin näkyi. Peukut siis pystyyn!
 
Hei. Anteeksi kun piipahdan täällä teidän pinossa, mutta pakko vastailla sulle.. Kun mulla oli sama juttu alussa.. Paitsi että mulla tuli myöskin sitä vuotoa. Ja sen takia kun menin sitten ekaan ultraan, niin silloin näkyi vain se ruskuaispussi eikä sikiötä ollenkaan, ja mun laskujen mukaan olis ollut rv 6+3. Olin varma että ois ollut tuulimuna, mutta pääsin parin viikon päästä ultraan uudelleen jolloin sikiö näkyi ja myös syke. Vastasi rv 7+5, eli muutamalla päivällä heitti. Jos olisin mennyt tohon ekaan ultraan muutaman päivän myöhemmin niin olisi silloin jotakin näkynytkin.

Tsemppiä sulle Nelli :heart:

mmiilia ja papunen 15+2
 
Päivittelin listaa... tervetuloa uudet =) HEIDOS onko sulla jo LA tiedossa? Lisäsin sut nyt listaan ilman sitä. Siellä on monta muutakin ilman LA:ta, pistän teidät oikeitten päivien alle sitä mukaa kun LA:t selviää. =)

NelHM :hug: koita olla stressaamatta, kyllä tuo ovislimoineen ja hcg-arvoineen kuulostaa juuri siltä että hedelmöitys on tapahtunut myöhemmin kuin mitä rv:t näyttäisi ja siksi ei ultrassa vielä paljoa näkynyt. Koita ottaa rennosti tämä viikko ennen ultraa, kyllä se pieni siellä kasvaa omaan tahtiinsa! =)

Kyselyyn vastailen että kotiäitinä olen ollut esikoisen syntymästä lähtien, tyttö nyt 1v7kk. Kun äitiysloma loppui jäin työttömäksi (määräaikainen työsopimus päättyi kun äitiysloma alkoi) ja työttömänä olen edelleen, tuskinpa enää ennen kakkosen syntymää töihin palailen. Se kyllä oli alkuperäinen tarkoitus, hain töitä ihan tosissani ja pääsin muutamaan haastatteluunkin, mutta pikkulasten äidit ei taida olla niitä halutuimpia työnhakijoita. :/ Mitä pidempään työnhakua on kestänyt, sitä enemmän olen alkanut panikoida esikoisen hoitoonlaittoa ja nyt se olisikin jo tosi kova pala itselleni. Joten vauvakuumeen iskiessä ja kakkosen saatua alkunsa olen ajatellut, että olen kotona seuraavaan mammalomaan asti ja mietin sitten asiaa uudelleen kun kakkosen äitiysloma loppuu. Luultavasti kotiin jään ainakin joksikin aikaa jos rahatilanne sen sallii, en taida raaskia pikkuisia hoitoon laittaa ennenkuin täyttävät 18. :LOL: Mutta jääkö suoraan kotihoidontuelle vai työttömäksi taas, saapa nähdä... ansiosidonnainen on parempi kuin kotihoidontuki niin kauan kuin sitä riittää, mutta jotenkin on nyt jo huono omatunto olla liiton rahoilla kun ei ole intoa hakea töitä. No, aika näyttää...

Hissukka rv7+0
 
Pakko tulla teille purkaa ja pähkäilee, vaikee olla stressaamatta. Soitin neuvolaan, se mun hcg-arvo olikin ollu jo 37 sillo rv4+4, joten nää viikot kyllä taitaa pitää paikkansa, päivän parin heittoo tietty voi olla. Se jkerto mulle tuulimunaraskaudesta, ja siinä sikiötä ei kehity laisinkaan, eli en oikei usko nyt siihe, koska ruskuaispussin sisällä näkyi valkoinen pallura (=vauva siis?) ja se läpätti, niiku lääkäriki sano, mutta ei siis tarpeeksi. Joteka kaivoin esiin tokan lapsukaisen ultrakuvan rv7+1. Siinä näkyy ruoskuaispussi ja möykky, ei tollanen pyöreä vaa ovaalin muotonen pikemminki, mut eipä tuosta juuri selkoa ota. Sit jo rv8+3 kuva selkeempi, ku sekin tarkistettiin. TOIVON todella, että ensi viikon torstaina näkyis pikkusen syke ja kehitystä siis ois tapahtunut.
mmiilialle jos viel täällä pyörit, niin tulit mieleen heti siellä äippäpolilla, koska muistan sun tapauksen hyvin. Jotenka se tuo lohtua. Silläkin yritän vielä lohduttatua, että tytöt kasvoi koko ajan pienenä viikkoihin verrattuna ja niitä kontrolloitiin aika paljon siksi. Tokan kohdalla rv24 paikkeilla kontrolliutrassa tokasivat, että taitaa olla geneettistä tämä, ku kohdussa mennää samoilla mitoilla esikoisen kaa :) . Toivotaan parasta. Tarttee vaa yrittää jaksaa odottaa!

nelli 6+5
 
Olipas taas tullut pitkät pätkät tekstii viime käynnin jälkeen :eek:
Työ tilanteesta joku tossa kyseli. Töissä olin ennen tytön syntymää. Eri paikoissa useamman vuoden. En pysty oman alan töitä tekemään niin täytyy tehdä sit mitä on tarjolla.
Ja saunasta ja seksistäkin oli puhetta. Saunassa käydään ihan normaalisti, paitsi että nyt huono olo tulee helpommin. Seksiä ei niin kauheasti ole mieli tehnyt, varmaan vähän pelottaa ku sillon viimeks alkoi se kauhee veren vuoto :| Mut jospa se tästä.

Mulla aamulla heti noustuu on vähän huono olo ja pitää saada heti jotain suolasta, sillä helpottaa ja pystyy juomaan aamu kahvin. Siinäpä meikäläisen oireet ;) Huomenna olis sit se eka neuvola käynti. Joten sitä odottelemaan.

nelHM toivotaan että ens viikolla sitten näkyis syke ja saisit jatkaa rauhallisilla mielin odotusta :flower:
 
Alkuperäinen kirjoittaja SEE:
Pääseekö mukaan. Tein plussan 11.6.2007 ja laskettu aika menkkojen mukaan 19.2.2007. Eka lapsi kyseessä jota yritetty yli kaksi vuotta, lapsettomuushoidossa oltu ja pco meillä syynä. lääkkeinä ovulaatin induktioon käytettu clomifenia ja pregnyliä. 1 tulokseton inssi tehty ja nyt sitten ajoitetulla yhdynnällä tuli plussa.
Meillä siis tarina suunnilleen sama kuin SEEllä; inssi meni ohi kun lekurin mukaan ovis oli jo ollut..

Millaisia oireita teillä on ollut ihan alkuun, itseäni hieman pelottaa kun suuremmin ei tunnu miltään rv 5+2.. :wave:

 
Huhhuh...ei tarttee ku vähän syödä, niin on NIIN ÄHKYolo niin ähky että...tekee ihan pahaa :'( Ja kuitenkin pakko syyä, kun muuten tulee öklöolo :'( Kauheeta noidankehää tää alku taas :'(
Vatsa on niin turvoksissakin että, miehelle jo heitin, et siel on varpilla meidän tuurilla 2!! :kieh: :kieh: Kun oli vähä niin ja näin tää nelosen hankinta, ja sit ukko suostu, et YKS...ehättomasti enää YKS..nyt siel on tietty kaks :LOL: :LOL:
Tää mun väsymyskin on taas jotain aivan mieletöntä. En meinaa saaha mitää aikaseks. Vessaa oon pessy eilisestä asti...äsken tuli valmista :ashamed:
Heti, jos mielenkiinto herpaantuu jostain, niin alkaa silmiä lumputtaa :/ ONNEKS oon lomalla enkä töissä...ei tulis töitten teosta yhtikäs mitään :/ Kun autoakin pitäs ajaa. Eilen meinasinki ajaa yhden mopon päälle, kun "en huomannu sitä" :ashamed:
Joo...eiköhän tää kohta helepota :heart: =) =) Ei sais valittaa ;)

Jahvetti 7+2
 
Moikka. Mulla on tänään 6+1 tullut uutena hommana tämä alituinen vessassa ravaaminen. Hätä tulee melkein saman tien kun pöntöltä nousee. Tai eipä juuri mitään kuitenkaan tule, mutta pakottava tunne virtsarakossa kuitenkin on. Siis sillai normaalisti, ei mikään tulehdushomma siis. Muutoin päivä meni ilman väsymystä - huolestuttavaa - eikä pahaa oloakaan vielä kuulu lieviä aaltoja lukuun ottamatta. Mutta jollain tavalla kuitenkin ovat voimat kadoksissa, mitään ei huvita tehdä, kun töistä pääsee. Yleensä olen onneton, jos ei mitään aktiviteettia ole saman tien kun kotiutuu :kieh:
 
riikka83: ainakin itseäni oireettomuus välillä mietityttää, koska esikoista odotan, eikä ole siten mitään tietoa siitä, miltä raskauden "pitäisi" tuntua. Pahasta olosta ym. puhutaan julkisuudessa, naisten keskusteluissa ym. aina kuin itsestään selvinä asioina raskauden yhteydessä ja sit kun sitä ei olekaan, niin luulee, että se on jotenkin poikkeavaa. Eiköhän tämä ole kuitenkin juuri se oikea paikka ihmetellä asioita, ettei tartte itsekseen turhaan panikoida oireettomuuttaan B)
 
Niin ja tervetuloa mukaan pupuvaimo ja paljon onnea plussasta! :wave:

nelHM: olen muiden vastaajien kanssa samaa mieltä siitä, että todennäköisesti raskaus on alkanut oletettua myöhemmin. Eiköhän kaikki ensi viikolla selviä hyvää suuntaan :hug:

Itsellä oli tänään aivan hirveä päivä töissä, kaikki deadlinet painaa päälle ennen juhannusta. Itku pääsi kun miehelle kerroin kaikkia päivän tapahtumia. Joku on vissiin loman tarpeessa ja taitaa vähän hormoonit hyrrätä :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Piipi79:
riikka83: ainakin itseäni oireettomuus välillä mietityttää, koska esikoista odotan, eikä ole siten mitään tietoa siitä, miltä raskauden "pitäisi" tuntua. Pahasta olosta ym. puhutaan julkisuudessa, naisten keskusteluissa ym. aina kuin itsestään selvinä asioina raskauden yhteydessä ja sit kun sitä ei olekaan, niin luulee, että se on jotenkin poikkeavaa. Eiköhän tämä ole kuitenkin juuri se oikea paikka ihmetellä asioita, ettei tartte itsekseen turhaan panikoida oireettomuuttaan B)

Juu enhän minä sillä ettei sitä saisi ihmetellä
=) Itsellä esikoista odottaessa ei minkäänlaista oireilua enkä osannut olla yhtään huolissani,pikemminkin iloinen ettei tarvinnut voida pahoin. Minulla nämä oireilut vaan pahenevat raskauksien myötä :whistle: Tämä on kyllä viimeinen :D
 
Juu, se on ollut tosi kiva lukea, että itse asiassa tosi monella on ollut hyvin lieviä tuntemuksia alkuraskaudessa. Ja taitaa vielä olla kaikki raskaudet yksilöllisiä. Halusin vaan selittää, kun varmasti tuntuu teistä "konkareista" nää kysymykset tyhmiltä :D Kiitos siis, kun kerroit omista kokemuksistasikin!
 
öklötys ja etominen alkaa paheta :x :x :x kele, ei kyl tarvis |O

RIIKKA83: luultavasti siksi oireettomuus huolestuttaa osaa koska voi merkata myös sitä ettei kohdussa enää tapahdu mitään.

neIHM: muistan kun ihan alussa puhuit jo tosta et testissäki näkyny vasta aika myöhään sun raskaudet et eiköhän tässäkin oo kyse siitä et vkoja vaan vähemmän mitä oletetaan. ja taisit epäillä sitä ovistaki et ois ollu vasta sillo myöhempään. tsemppiä ja jaksuja sulle :hug: epätietosuudessa ei oo kiva elää :/
 
kirjottelen tänne vaikka en oo testiä viel tehny.... :ashamed:
10pv on jo menkat myöhässä, vessassa saa ravata jatkuvaa ja olo on jotenkin "turvonnut".. toinen on tulossa jos onni on myötä :) itseskeni tuossa katselin ja laskeskelin laskureilla et jos on totta ja tärpännyt niin la olis 18.2......
 
Iltaa kaikille. Kiitos vielä tuesta :hug: . En tiiä heittäskö viikot, ku se hcg arvo kuiteski ollu jo 37 rv4+4.. Mutta kyllä mulla vähä parempi mieli jo on. Miehen lääkärisiskokin sanoi, että sen tuulimunan voi sulkea pois, jos oli alkio näkynyt ja muutenki usko että kaikki ihan ok. Sano, että harvoin otetaan noi aikasi kunnalisessa ultraan ja kuulemma ei tartte hätäillä, jos ei viel näkyny syke.. Mut läpättihän siel joku ;) .
Lens ekat yrjötkin äsken! Olo nii perseestä iltapäivästä alkaen että HUH! :x |O Väsymys törkeetä.. Että luulis tässä raskaana olevan! Mutta, pitkä aika vielä varmuuteen, reiska viikko!

:heart: nelli 6+5
 

Yhteistyössä