**Helmikuun Helmet 2008**

Meillevauva ja c81 toivotaan että kaikki hyvin ja :hug: :hug: itsellä itku tuli kun luin kirjoituksenne (hormoonit pikkasen jyllää)

(.) sen verran et väsymys on kaameeta,rinnat on kipeet ja aaltoileva pahoinvointi yllättää missä vain ja milloin vain,aamu kuvotus on :x ja ilta palelu on kovaa,miehen yks veli arvas mistä kyse kun eilen pyörähti ja meitsi rupes yökkii tupakan savusta,ei se mua ennen ole haitannu.

Pikkasen pelottaa mennä ens viikolla sinne ultraan et jos siellä ei mitään näykkään,täällä on niin monessa kirjoituksessa ollut niin hirvittää aika paljon,mulla on silloin rv 7+5 et kai siel jotain näkyy,pojilta olen käyny vasta rv12 ekassa ultrassa.

Tervetuloa uusille ja onnea :flower:
 
Iltaa,

oltiin reissussa muutama päivä ja en nyt ehdi lukea kaikkia juttuja. Meillä on huomenna se alkur. ultra ja mua jännittää ihan pirusti! :eek: Pelottaa, pelottaa, pelottaa jos kaikki ei ookaa hyvin kun oireet on aika olemattomia. Palelua on, väsymystä on ja lievää etomistakin tyhjällä mahalla ja joitain ruokia ei voi kuvitellakaan syövänsä. Mutta pelottaa ihan vietävästi. Vaikka mitäpä se pelko auttaa? Jos siellä on jotain vialla niin en voi sille yhtään mitään. :'(

Eeva rv 7+4
 
Meillevauva ja c81 :hug: , jaksamista!
Täällä ollaan taas töissä, huominen iltavuoro pitäisi vielä pakertaa ja sitten olis 5 päivää vapaata =)
(.) oireet vaihtelee päivittäin. Välillä vähän öklöttää, varsinkin syömisen jälkeen. Rinnatkin ovat jo hieman kasvaneet, ja mikä hassuinta toinen enemmän kuin toinen :) Olen luovuttanut sairaalalle maitoa kummastakin lapsesta ja tuo nyt suurempi rinta on se joka on molempien lasten imetysaikana ollut pienempi ja "vähemmän tuottava", no ehkäpä tuo toinen kirii sen vielä kiinni ;) Ihan kiva, että rinnoissa on taas edes vähän täytettä, ei ole vähään aikaan edes a-kuppi ihan kunnolla täyttynyt :ashamed: Ennen esikoista oli b-kuppi ja nyt ennen raskautta sellaiset nahkaläpyskät, jotka vaati jos jonkinmoiset geelitäytteet :LOL: näyttääkseen edes joltain.
Jussia pitäis meidänkin lähteä pe miehen vanhempien mökille lähteä viettämään, eikä mua kiinnostais yhtään :/
 
Moikka, mä täällä itkeskelen... :'( Vessassa käydessä tuli paperiin rusehtavaa tuhrua. Oon nyt koko tän alkuajan pelännyt, että kaikki ei ole hyvin ja nyt tämä. Tiedän kyllä, että voi olla normaaliakin jne., mutta kun sen lisäks on tämä tunne. Nyt on ihan kuin pms olo, itkettää ja koko ajan tuntuu, että housuihin lorahtaa jotain :(

Huomenna ois eka äitiysneuvola, kai ne siellä yrittää rauhoitella.

Olen myös todella pahoillani muutamista ikävistä ultrakuulumisistanne, toivottavasti asiat kuitenkin kääntyisi vielä parhain päin :hug:
 
Iltaa
Tohon shivan infoon: sikiöpussi on se "tumma" iso möykky siellä kohdussa (ultrakuvassa siis) ja sen sisällä on toukka ja ruskuaispussi. ruskuaispussi on toukan ravintoa alkuaikana, ja ruskuaispussin sisältä ei siis pitäisikään löytyä mitään (vaan tavara on siis SIKIÖpussin sisällä Siis mitähän siel mun kohdussa sit oli?? Jos nyt selitän nii hyvin ku pystyn, piirtää voisin helpostikin.. Eli siis se musta möykky siel, onks se just se sikiöpussi? Eikä ruskuaispussi? Ku musta se sano, että se on se ruskuaispussi ja siinä sen keskellä näky valkeena pieni "pallo" joka heikosti läpätti= alkio? Nii mä käsitin aika varmasti kyllä sen tohtorin puheista. Selvittäkääs nyt viisaammat :/ .

Jomotteleeks muilla sillai alamassua? Tai vihloo tmv? Varsinki uudelleensynnyttäjillä? Ku mä pidin esikoisesta raskauspäiväkirjaa ja näistä iha alkuviikoista kirjotin mm, että pahoja alavatsakipuja..Tokan alkuraskaudesta en muista mitää. Nii et kuuluuks nää asiaan? Kohdun kasvua olettaisin. Tuntuu että on iha urpo näis vaikka kahesti jo kokenu raskauden.
Juu, ja mua harmittaa että ottivat sinne ä.polille mut noi aikaseen ultraan! Hirveetä stressiä vaa aiheuttaavat. Mite mää jaksan oottaa viikon vielä??? JOs ois rahaa ylimäärästä, vois käydä jo huomen tarkastuttaa taas yksityisel tilanteen..mut liekkö tuo auttas. Se lääkäri otti vähä nokkiinsa ku anto mulle kuukauden päähän tarkistusajan ultraan ja mä vaa tokasin, että en todellakaa oota sinne asti vaa meen yksityiselle! Mut kuka jaksais!

Haleja kaikille, jotka saaneet ultrassa ei nii kivoja uutisia! :hug: ! Toivotaan, että elämä käynnistyy meidän masussa kaikilla ja kaikki menee hyvin!!

:heart: nelli ja vänä 6+6
 
Huomenta :wave:

Pääsiskö porukkaan mukaan? Eilen illalla tein raskaustestin, johon ilmestyi kaksi selkeää viivaa. Tammikuussa lopetin pillereiden syönnin, mutta varsinaisesti toisella yrityskerralla tärppäsi :D Nyt siten esikoista odotetaan. Tänä aamulla vielä tein toisen testin ja siihenkin tuli kaksi viivaa. Ja todennäköisesti teen vielä yhden testin ( kun tuolta kaapista löytyy) yhdessä miehen kanssa huomenaamulla.
 
c81
Huomenta! EI ole tuhrua ollut enää kuin tippa illalla. huh. Jos se vaan ärtyi pupuilusta. Piipi79 :hug: mulle neuvolan täti sanoi että jos ei ole menkkavuotoon verrattavaa, se on luult. normaalia, eikä tarvi hätäillä, ja jos on menkkavuotoon verrattavaa pitää heti mennä päivystykseen. Käski vaan levätä nyt pari päivää.
Mie sain eilen sitten vedettyä ensimmäiset hormonihirmuitku turhasta, mies kiusoitteli, niin mie aloin itkeä.. kyllä itekin sille heti selitin, että tiedän et johtuu toukasta moinen käytös, mutta saa luvan nyt vaan lohduttaa! Kai se vähän ymmärtää. :)
Nyt on myös niin huono olo, että ei tartet epäillä etteikö ois raskaana, pitää tsempata tosissaan ettei kukaan huomaisi mun huonovointisuutta. On olo kun olisi bilettänyt eilen koko illan.
 
Sara-70
Ajattelin minäkin ilmoittautua mukaan jonkin aikaa varovaisesti taustalta seurattuani... Viikkoja tulee huomenna 7, laskettua aikaa en ole vielä uskaltanut edes ajatella. Tässä vaiheessa vasta toivoo, että vauva pysyisi mukana.

Odotan kolmatta lasta, iltatähteä, mutta edelliset on jo koululaisia molemmat ja fiilikset on vähän samat kuin ensimmäisellä kerralla, ei muista enää edes ihan perusasioitakaan.

Ensi viikolla on alkuraskauden ultra, ehkä sen jälkeen uskaltaisi uskoa plussan todeksi ja soittaa vaikka jo sinne neuvolaankin. Itse en kuulu näihin rohkeisiin, jotka uskaltaisivat kertoa raskaudesta kaikille jo alkuvaiheessa - ei meinaa itsekään uskoa vielä todeksi ja toisaalta kokemuksesta tietää, että ei näillä viikoilla vielä parane kauheasti tuulettaakaan. Toivottavasti sieltä ultrasta tulisi hyviä uutisia.

Ihanaa juhannusta kaikille!
 
HUomenta
Tervetuloa uudet!
Tännepä ei juuri uutta, aamupäivän ajattelin käyttää hyväkseni ja siivota, ku iltapäivästä ei tuu sit mitää. Tytötki lähti päiväks isälleen, ni saa hulia, ajattelin nukkua :whistle:

Näin unta, mite ens viikon ultrassa pikkusen sydän sykki hienosti ja kaikki kunnossa..Jotenki mulla on sellanen olo, että kaikki ois hyvin, MUT eihän sitä tiedä, toivotaan!

:heart: nelli + vänä 7+0
 
Tervetuloa uudet mukaan!
Mulla tänään jo se eka ultra klo13. niin kuin kirjoitin aikasemmin lääkäri päätti lähtee lomille ja aika vaihtu mulla tähän päivään eli 6+3, joten toivottavasti näkyis sykekin.
 
aamupäivää :wave: tervetuloa uudet :flower:

onko muilla ruokahalu lisääntyny? mä voisin syödä koko ajan :whistle: :ashamed: onneks ei pahemmin tee mieli makeeta van enemminki suolasta ja sitte kirpeetä. tätä menoo lihon muodottomaks....

SARA-70:meillä onki sitte samat vkot menossa =)

ens maanantaina ois vihdoin se ultra, ei enää montaa päivää B) mua vähän kauhistuttaa se vko 8 vai oliko se 9 ku oli se suurin keskenmenoriski :/ onko kukaan muu miettiny tota vai oonko ainoo tosta huolehtija? muuten en kyl oo paljoo stressaillu noita vihlontoja tai muita ku lievissä määrin kuuluu asiaan.
 
c81
minä myös syön koko ajan, kauhean moni ruoka ja juoma ällöttää, mutta esim metukka-suolakurkku ruisleivät, vichyyn tehty mehu, ja actimel menee alas, ja parantaa oloa. Salaatti ei iskisi ollenkaan, mutta pakko kai yrittää itsensä pakottaa ysömään terveellisemmin. Ai niin, ja wokkivihanneksen maustettuna tuoreella inkiväärillä, valkosipulilla ja chilillä on namia.. harmi vaan että se alkaa närästämään..

Ääh.. takaisin muka tekemään töitä.. pääsisispä jo pois!
 
Moikka

Ja hassuja terveisiä alkuraskauden ultrasta jossa muuttuikin aika radikaalisti laskettu aika alaspäin! Eli mulla on ollut vikat menkat 28.4 ja ovis oli aika varmasti äitienpäiväviikonloppuna. Sen mukaanhan mulla olisi siis rv 7+5. Mutta ultrassa näkyi syke ja pieni alkio sikiöpussissa + ruskuaispussi, vastaten viikkoja 6+. Eli 1,5 viikkoa alaspäin heittää. Kyselin miten on mahdollista kun testasin plussa 4+4, joka tän uuden mukaan olisikin ollut tyyliin 2+ jotain. Sanoi, että olen voinut hedelmöittyä ihan oletettuun aikaan, saanut plussan silloin kun menkat jäi pois, Mutta alkio onkin kiinnittynyt vasta reilusti myöhemmin, jolloin sen kasvu vasta alkaa kunnolla. Femedassa kun tehdään paljon keinohedelmöityksiä niin lääkäri sanoi, että ovat niissä huomanneet isoja eroja kiinnittymispäivän suhteen. Mulla on siis palloillut tuolla mahassa kauan paikkaa etsien hedelmöittynyt munasolu ja sen takia oireitakaan ei ole alkanut olemaan kuin ihan vasta tässä viikon sisällä. Laskettu aika vaihtui 15.2. Joka on muuten parhaan ystäväni ja pojan kummin synttäripäivä. :heart:
 
No mulla on nälkä kyl melkei koko ajan, mut ku ei uppoo. Mut jos saan 2h välein jotain ees menee, ni pahointikaan ei sit nii paha.
Huh, mä siivosin tääl perusteellisesti, on se vaa ni helppoo ku muksut ei ole kotona. Tekis mieli lähtee vähä kaupungille yms kivaa, ku yksin pääsis, mut ku ei taida jaksaa sit yhtää! Väsyttää ja tää meitin rytmi nii iskostunu päähän, että 12 oon iha ready nukkuun, päikkäriaika tytöillä :) .

C81 onneks ei oo tullu vuotoo enää! Toivotaan, että jöiski tohon.
Cruella... en mä mitenkää just 9 viikkoa pelkää, ehkä tässä raskaudessa mietityttää koko alku sinne 12 viikkoon asti, ku kaikenmailman ultraan piti mennä enne aikojaan jne..masentavaa. Ärsyttää vieläkin, ku ottivat nii aikasi. Mut ku tääl menee ä.poli sulkuun, ni oli pakko ottaa tällä viikolla ja siihe välii, mihi mahtu.
 
Eevalle onnea ultrauutisista! Aika jännä juttu :) . Toivon kyllä itselleni kans jotain vastaavaa ja että se syke siellä sykkis ens torstaina! Tytöistä mulla otti takapakkia molemmista reilun viikon kanssa.
 
Ja vielä kerran tuun kirjottaa..ku ei yhteen kertaan osaa näköjään kaikkee ilmasta :headwall:
Oon nyt noista ultra hommista tehny sen päätelmän, että todellakin yksityisellä se kantsii käydä hoitaa, jos iha alussa on menossa! Siis en ois menny kunnaliseen vaiks lähete oliki, koska käytös niillä ei nii khteliasta ja ei ne tollai selitä sitä hommaa tuol kohdussa, ku esim eevalle ja shivalle selitti. Ei se mulle sanonu, onks mun kohtu kasvanu tai oikeestaan mitää! :kieh: :kieh: Ärsyttävää. Onneks se mun yksityinen gyne on nii kultainen ihminen ja ihana, että sen luo aina hyvä mennä.
 
Kesäterveiset, kesäterveiset, keeesäterveiset :flower: B) *hoilaa* Tänään lähden juhannuksen viettoon kotiin rakkaan miehen luo :heart: :heart:
Pahoinvoinnista päätellen Takku voi erinomaisesti. Ens viikolla on eka neuvola. Haaleeta verta tulee aina kun on käyny kakalla, mut en jaksa panikoida sen takia, olo on mukavan seesteinen =)
Lämmintä ja romanttista juhannusta kaikille helmille :wave:

mimoniandra ja Takku 7+3
 
edelleenkin menkat on pois... mies ei ota uskoakseen, ku mä koko ajan sanon et ei oo eikä taija tulla... koko ajan saa vessassa ravata, vaikka en juur juo ylimäärästä, kummallista... ja se syöminen, koko ajan pitäs olla jotain, pala kurkkua tai tomaattia korvaa sen tai lasi vettä... en muute sitä testiä oo vieläkään tehny, kai se pitäs tehrä... pitäs jollekki ihmiselle saada puhua tästä juniori asiasta ku tuo mies ei oikein taho puhua, jospa jollekki sais puhuttua joka ei sit koko kansalle mee kertoilee, hih...
 
Täällä kanssa on nälkä koko ajan. Onneks mikään ei vielä yökötä, kaikki kelpaa. Kaikki suolanen maistuu oikein hyvin. Onneks makeeta ei tee niin kauheesti mieli, muuten varmaan turpoisin ku pulla taikina :whistle: .

Eilen oli sit se eka neuvola käynti. Enhän mie muistanutkaan et siellä täyteltiin papereita niin paljon, tunti meni kaikkineen. Ens maanantaille sain sen lääkäri ajan niin pääsee kattelemaan ja kuuntelemaan onko ketään kyydissä. Np ultrakin on jo varattuna heinäkuun puoleen väliin.
Me vietetään juhannusta ihan koti oloissa. Kokolla jos pyörähtäs pikaseen ja sit nukkumaan ku isäntä menee viikonlopuks töihin. Ainiin ja pitäs varmaan pyörähtää porukoitten luona ku ne juhlii 25v. hääpäivää.
Hauskaa juhannusta kaikille!

Nenny rv 7+6
 
c81
Hyvää Juhannusta kaikille! Elättelen toivoa että kohta pääsisi kotiin. On jopa hetkellisesti hyvä olo :)
Kohta kauppaan ostamaan muutama alkoholiton siideri, ja sauna lämpimään.. aah :)

t. c81 5+3
 
Tervetuloa taas uudet odottajat :flower: Lisäsin teidät listalle. =)

Mouse toivotaan, että kaikki on hyvin, ja seuraavassa ultrassa näkyisi jo sykekin. :hug:

Shivalle ja EevaRouvalle onnittelut hyvistä ultrakuulumisista. =) EevaRouva, sulle on selvästi tulossa harkitsevainen lapsi kun noin huolella valitsi kiinnittymispaikkaakin! :D

Piipi79 :hug: toivotaan että tuhruilu loppuu. Tulehan kertomaan neuvolakuulumisia. =)

Ninna1 onnea ultraan =) kuulumisia odotellaan sieltäkin päin. :D

Cruella en ole minäkään erityisesti miettinyt tuota 9-viikkoa riskialttiiksi. Tämän taulukon http://www.tekay.fi/index.php?option=com_content&task=view&id=20&Itemid=66 mukaan on kuitenkin jo aika hyvät mahdollisuudet selvitä loppuun asti... ja riskialttein aika on kuitenkin sinne rv12 asti. Varmaan np-ultraan asti sitä jännittää ja sitten huokaisee helpotuksesta. =)

Nälkä on täälläkin koko ajan, vaikka ruoka ei sitten oikein uppoa... kilot kertyy, kunpa menisi tuo pahoinvointi ohi niin voisi kiinnittää enemmän huomiota syömiseensä taas. Nyt tulee syötyä sitä mitä alas saa, silloin kun mieli tekee.

Eilen teki tiukkaa kaupassa päästä kalatiskin ohi :x Huh, miten teki pahaa! Lihaosastosta kiirehdin myös ohi ja pistin miehen hakemaan tarvittavat lihat. :whistle: Onneksi tämä on vain raskausajan hajuherkkyyttä, muuten minusta olisi hyvää vauhtia tulossa vegetaristi! :D

Hissukka rv7+2
 
Kävin ultrassa. Yhden sijasta 2 elävää alkiota. Ovat omissa pusseissaan ja omat istukat. Sydämet sykki. Mä oon ihan sekaisin. Mies vähän rauhallisempi. Ei ole kaksosia suvussa ja on siis saaneet alkunsa ilman hoitoja. :whistle: Nyt täytyy mennä taas rauhoittuu ja käymään asiaa läpi. meillä olis sit 4 lasta.
 

Yhteistyössä