**Helmikuun Helmet 2008**

Alkuperäinen kirjoittaja Ninna1:
Kävin ultrassa. Yhden sijasta 2 elävää alkiota. Ovat omissa pusseissaan ja omat istukat. Sydämet sykki.
Ihanaa Ninna :flower: :heart: Kaksoset, wow!

Cruella :hug: Tuskin mitään vakavaa on, jos vuotoakaan ei tullut. Luulisin, että kohtu laittaa vähän hanttiin, kun joutuu venymään ja kipristelee sitä.

Pahoinvointi jatkuu... Aamusta alkaa ja loppuu kunnes saan syötyä tukevan lounaan. Uusi kierros alkaa illalla kuuden jälkeen ja silloin siihen ei auta mikään syöminen. Väsyttää hirmuisesti kokoajan ja iltaisin paleltaa. Miesraukka osti meille ilmastointilaitteen, kun mie IVF- hormoonihikoiluissani kiukuttelin kaikki yöt, että on kuuma ja hiki ja nyt käsken laittamaan siihen laitteeseen lisää hönkää, kun paleltaa niin pirusti :LOL:

Joo, ja miun lemppari"ruoka", jogurtti, on nyt inhokkien listalla :x

mimoniandra ja Takku 7+4
 
nyt on jo ollu parempi olo mahassa, pientä kipuilua välillä mut ei pahaa. vuotoo on nyt hiukka tullu mut on tosiaa rusehtavaa ei selkeetä verta. pojasta oli kans et oon sillee aika toiveikkaalla mielellä. ja jos kesken menee ni menee, ei stressaus auta. nyt lähetää kattoo kokkoo, hauskat jussit kaikille! =)
 
Jusseja myös täältäkin suunnalta :heart: , Ninna1lle onnittelut tuplista ( tutunserkulla kävi joskus tässä silleen että synnytti siis ensin kaksoset, sitten heti piakoin yksösen ja sitten pian taas kaksoset, ja asuivat kerrostalossa eivätkä omistaneet autoa ja mies opiskeli... :eek: ) ja hurjasti zemppiä meille epävarmoilijoille/vuodon kanssa odottaville (ultra vasta 4.7) ja tietysti kaikille muillekkin helmikuun helmille :hug: !

Mut joo, täällä on kyllä tänään ollu sellanen myrsky vesilasissa päivä, heräsin väsyneenä, piti miehelle vähän haastaa riitaa ja nyt se pikku riita onkin jos isompiriita ja ei sitten yhtään huvittas mennä anteeks pyytämään..tosi kiukkunen olotila!! Ja väsynyt.
Muuten olo ollut ihan ok, pahaolookaan ei oo oikeestaan ollu muuta kun pari viikkoa sitten muutaman päivänä. Mahaa välillä juilii kun nousee nopiaan tms. Ja tosiaan päikkärit on kyllä joka päivä joutunu ottamaan. Alotin tänään vitamiinikuurin josksos jotain rotia tulis asiaan. Töissäkin olin niin laiska että ihan hävettää, en oo viellä kertonu työkamuille, varmaan kerron sit kun palailen lomilta, oiskohan sillon joku 11 vko kasassa, ellei tuo ultra muuta asiaa.

Mutta, pidemmittä puheitta oikeen hauskaa jussia :flower: B)

-Nipsuli rv 6+4-
 
Mä oon varmaan jo kyllästymiseen asti hokenut täällä, että se ultra on vasta 23.7 ja siihen asti on oltava epävama tästä tilanteesta, että onko sintti oikeassa paikassa tai onko mahassa elämää.
Kaikesta epävarmuudesta huolimatta, uskon, että kaikki on okei.
Aion siis tänään repästä ja laitan tiukan topin päälleni ja annan pömppömahani näkyä.
On niin outoa pitää näitä lötköpaitoja, kun en niitä ennenkään ole pitänyt. :D
Ny 7+3
 
juu on se uskottava et raskausmaha voi tulla näkyviin jo vkolla 7 :whistle: onneks mulla ultra jo maanantaina (mäkin tätä hokenut :ashamed: ) et saa jotain osviittaa. vaikkei ton tuhrun pitäs mitään vakavaa olla niin silti mietityttää. seksi on kyllä pannassa siihen asti kun tietää et kaik hyvin. nyt ulos aurinkoon, hauskaa päivää :wave: cruella ja ötö 7+1
 
Juhannuspäivää!
Mulla just toisin päin ettei näy ollenkaa vaikka asukkeja kaksi. Siis littana maha. Mieskin ihmettelee kun edellisistä oli pömppää jo näillä viikoilla. Ultra oli mulla siis 6+3 ja pääperämitta a-vauvalla 4,5mm ja b-vauvalla 5,2mm. vastasivat 6+2. Luulis et kohta alkais mullakin näkyä. Tänään ei pahoinvointia eikä muitakaan oireita. Lääkäri sanoi että kun sydänäänet on todettu harvemmin menee enää kesken. Eli en stressaa oireista olen vaan tyytyväinen kun menee ainakin vielä helposti. =)

Ninna ja :heart: :heart: 6+5
 
Kukkapenkit tuli kitkettyä ja kasteltua :flower: Illalla olis ohjelmassa grillaamista appiukon kanssa.

Tänään ei ole pystynyt syömään oikein mitään :x Pala patonkia, kahvia, tomaatteja, jätskiä ja Pommacia, niin ja kylmä grillimakkara. Mitään ei tee mieli ja paha olo vaan pahenee, kun ei syö :'( ... jos taas natustaisi niitä tomaatteja, ne menettelee. Yritän toistella itselleni, että mitä pahempi olo miulla on, sitä parempi vauvalla :kieh:

mimoniandra ja Takku 7+5
 
Täällä on alkanu kunnon pahoinvoinnit.... Aiemminki oli jonkulaista palan nousua kurkkuun, mutta nyt se on alkanu ihan tosissaan! Tuntuu jo melkeen, että jaksaako näitä kaikkia vaivoja sietää vielä useemman kuukauden... Toisinaan taas tulee semmonen olo, että oispa meillä jo se vauva. :) Kaikki tuntuu niin oudolta, uudelta, erikoiselta... Oksettaa jatkuvasti jne..

Mutta semmosta kysyisin, että aiotteko te kesän aikana uida luonnon vesissä? Siis että uskallanko esim. minä kesäloma reissullani uida ihan missä tahansa... Ku esim mökilläkään ei oo suihkuttelu mahollisuutta, vaan pestään "vanhaan tapaan" vettä kauhoen... Niin ei voi oikeen alapäätä uinnin jälkeenkään suihkutella... Uskallanko siis uida normaalisti? :D

Tosta mahan pömpöttämisestä... Mullaki tää maha on ihan järkky!! Siis tuntuu, että oon lihonnu ihan julumetusti ja aivan semmonen turvonnu olo! Maha varsinki on ihan älytön! Eipä pysty oikeen peittelee, ku ei saa kokonaan enää vedettyä sisäänkään ja ku kesällä vielä liikutaan vähemmillä vaatteilla, niin sen huomaa heti!

Maanantaina soittelen ekaa neuvola-aikaa.. jos muistan. :) (aina sanon, että soitan, mutten ikinä muista. :D)

Napsu ja nöpö 5+3
 
NAPSU: luonnonvesissä saa uida jos kohdunsuu kiinnii eli alkuvaiheessa en usko et on yhtään mitään estettä. ite en kyllä aio mennä ku kammoon jos jalka vaikka osuu vedessä johonki :x ja veden pitää olla sellasta +30 ennenku uskallan sinne mennä ilman sydärin riskiä :whistle: no ei vaan, mulla on noita rytmäreitä ollu aikasemmin ja nyt on taas tullu takasin ni en uskalla mennä kylmään veteen ettei ylly.

olo on aika vaihteleva riippuen siitä mitä oon syöny ja miten. jos järkevästi paha olo pysyy aisoissa mut jos innostun ahmimaan ni monta tuntii on ähky ja hirveen huono olo :x mut nyt ruvetaa kattoo leffaa, hauskaa iltaa :wave:
 
No niin, just olen ehtinyt mainostaa, että voin aivan loistavasti enkä yhtään hermoile... Nyt sitten tänään ollut NIIN MENKKAOLO kuin ikinä! Mahaa vääntää ja ristiselkään sattuu! Ja vuodan jotain ruskeaa limaa... Onneksi ei ole yhtään veristä, mutta säikäytti silti! Olen lepäillyt sängyssä, muttei paljon ole helpottanut. :( MUA PELOTTAA IHAN HIRVEESTI! :'(
 
Alkuperäinen kirjoittaja Betania:
No niin, just olen ehtinyt mainostaa, että voin aivan loistavasti enkä yhtään hermoile... Nyt sitten tänään ollut NIIN MENKKAOLO kuin ikinä! Mahaa vääntää ja ristiselkään sattuu! Ja vuodan jotain ruskeaa limaa... Onneksi ei ole yhtään veristä, mutta säikäytti silti! Olen lepäillyt sängyssä, muttei paljon ole helpottanut. :( MUA PELOTTAA IHAN HIRVEESTI! :'(
Miulla oli samantyyppistä (?) ruskeaa ja lopulta kirkasta veristä vuotoa yhden päivän ajan samoilla viikoilla, 6+2. Soitin naistentautien polille ja pääsin seuraavalle päivälle vastaanotolle. Ultrassa näkyi pikkuruinen alkio, eli kaikki hyvin :heart: Gyne kertoi, että on aika yleistä, että alkuraskaudessa tulee ohimeneviä vuotoja. Tottakai sitä säikähtää tuollasta :hug:
 
Yääähh... Paha olo vainoaa koko ajan... Oksettaa, maha sekaisin... Onko tää oksennustautia tai muuta mahatautia vai onko normaalia? Mistä sen tietää... No, ainaki se olo menee (toisinaan) ohi HETKEKSI jos syö mahan ihan täyteen! Mutta tuntuu että vois syyä ihan mielettömästi, ennen ku se maha täyttyy! Kuuluuko alkuraskauteen esim. ripulointi? Tai siis sellanen, että mahaa vääntää, kiertää ja just sillain, niinku ois mahatauti. Kerran oon jo tänään vääntäny löysät (hyi oksettaa ajatuski), mutta en nyt oikeen tiiä kuuluuko se vaan asiaan...!? Muutamaksi minuutiksi se mahan vääntely loppuu, ku maha on täys, mutta se siitä... Kohta taas vääntää ja oksettaa jne jne... Hyi että, tätäkö se on pahimmillaan ehkä 3 kuukautta...!? Byääh!

Oikeestaan pitäs olla onnellinen, että on oireita! Mutta ku ei oo ihan varma, että onko nää oireet jonku ruokamyrkytyksen seurausta, mahatautia vai ihan normaalia pahoinvointia... Ku tätä on KOKO PÄIVÄN!

Itellä ei oo onneks tullu mitään rusehtavaa tai veristäkään vuotoa, mutta välillä ihan pikkiriikkisen muljuu mahassa niinku menkkojen aikana. Toisaalta mulla on menkkojenki aikana maha sekasi just samallai ku nyt ja menkkojenki aikana ripuloin alkuun jatkuvasti...

Toivotaan, että kellään nuo vuodot ei kertois mistään pahemmasta. Oikeestaan voitte olla aikalailla huoletta, ellei tuu ihan veristä vuotoa kera menkkakipujen tai muiden vastaavien kipujen.

Cruella, kiiitti vastauksesta, voin siis uida normaalisti. :D

 
Voi kiitos, Mimoniandra! :)
Vastauksesi helpotti oloani jonkin verran. Toivon totisesti, että tämä on normaalia ja että kaikki on kunnossa. Inhottavaa, kun ei tiedä mikä kaikki kuuluu asiaan ja mikä ei. :/ Varsinkin, kun meilläkin oli pitkä lapsettomuustausta... Tuntuu, etten kestä jos jotain meneekin pieleen. :ashamed:
 
Minäki täältä ilmoittelen itsestäni...nyt ois sitte 6. raskausviikko menossa...ja paleltaa kovasti... tässä kauhulla odottelen milloin alkaa pahoinvointi, kun tytöltä alkoi jo 7 viikolla ja oksensinki sitten sinne 26 viikolle asti.. :$

Mulle sais antaa vinkkejä imetyksen lopetukseen... käy vaan niin hirveästi sääliksi toi tyttö, kun joutuu luopumaan tissistä!! :'(

Raskautta ei olla viel kerrottu muille, kuin mun äitille ja kahelle siskolle ja sit miehen puolelta tietää kaikki..:D odottellaan muuten sitten sinne eka neuvolaan asti ennenkuin muille kerrotaan!! :)
 
huomenia :wave: itekseen heräsin tähän aikaan, tai vessaan ja sitte en saanu enää unta. maha oli yöllä sekasin ja vieläki kiertää :/ ei kai se nyt seksistä voi johtua...

BETANIA: mulla kanssa tota rusehtavaa vuotoa enkä usko et on mitään vakavaa kun ei oo selkeetä verta eikä oo pahoja kipuja. pojastaki mulla tuhrutteli jonkun aikaa mut sanovat sillon et ihan normaalia. kyllähän se tietty säikäyttää ja mietityttää. onneks mulla huomenna ultra.

meillä raskaudesta tietää mun puolelta vanhemmat ja eno ja miehen puolelta sen äiti, varmaan miehen äiti sitte tiedottaa muulle suvulle :whistle: kavereille oon kertonu aika monelle ku paljon asuu muualla ni ne ei paljon pääse juoruilemaan :xmas: oon kyllä kertonu lähimmillekki kun ei pystyny olemaan hiljaa B)
 
Mulla kans vatsa toimii vilkaasti, mikä on outoa koska ennen kärsin ummetuksesta.
Kait se sitten kuuluu tähän alkuraskauteen, mutta en muista edellisistä kolmesta raskaudesta, että ois tämmöstä ollut.
Hyvähän se on, että toimii.
Me ei olla kerrotu raskaudesta vielä kenellekkään ja varmaan kerrotaan vasta, kun oon ultrassa käynyt.
Oma puolen sukuni on niin negatiivista porukkaa, että eivät varmaankaan ilolla uutista vastaan ota ja siksi en heille halua kertoakkaan.
Nyt 7+4 =)
 
Huomenia! :)
Nukuin tosi sikeästi viime yön. Aamun ekalla vessareissulla paperiin jäi pyyhittäessä edelleen sitä ruskeaa limaa... :( Järkyttävää! :eek:

No, pitää yrittää vaan rauhoittua ja elää päivä kerrallaan. Mulla on ultra 6.7. eli sinne on kyllä vielä aika pitkä aika. :ashamed:

Betania, nyt 6+3
 
Heips :wave:

Meillä oli kone rikkivikainen päivänverran, niin ei päässy edes lukemaan muiden kuulumisia, joten pitkästi oli luettavaa =)

Me ei olla vielä kerrottu kenellekään, mutta ei tätä mahaa kauaa enää voi piilossa pitää :whistle: :whistle:
Kummasti vetäsen aina lölö t-paidan päälle, kun kylään tms lähetään :kieh:
Huomenna olis eka neuvola, jos sen jälkeen vaikka antas masunkin näkyä ja kaikkien arvata, jos arvaavat =) mehän päätettiin jo ihan alussa, et ei kerrota kenellekään mitään...saavat itte sit olla uteliaita, jos niin meinaavat ja uskaltaavat udella :kieh: :kieh:
Pojille jos kertois sitten puolivälin paikkeilla...jos eivät mistään aijemmin hoksase =)

Pahaolo on tosi aaltoilevaa, iskee yhtäkkiä ja lähtee yhtäkkiä, viili ja jäätelö helpottaa...muutenkin tekee mieli kaikkea kevyttä, salaatteja hedelmiä jne...mihkään mäkkäriin ei tulis mentyä millään :kieh:

Jahvetti
8+0
 
Alkuperäinen kirjoittaja Betania:
Voi kiitos, Mimoniandra! :)
Vastauksesi helpotti oloani jonkin verran. Toivon totisesti, että tämä on normaalia ja että kaikki on kunnossa. Inhottavaa, kun ei tiedä mikä kaikki kuuluu asiaan ja mikä ei. :/ Varsinkin, kun meilläkin oli pitkä lapsettomuustausta... Tuntuu, etten kestä jos jotain meneekin pieleen. :ashamed:
Meillä kans lapsettomuutta takana, eli tiedän tunteen. Teillä tais mennä kauemmin kun meillä (2v.) vai muistelenko jotain toista?
Soita ihmeessä polille ja pyydä päästä ultraan niin mieli on parempi :wave:

mimoniandra ja takku 7+6
 
Eipäs tullut yhtään makkaraa syötyä juhannuksena.Yök :x

onnea Ninna! Mies kiusaa minua et tulee tuplat kun meillä suvussa taas kaksosia on moniakin. Mun sisaruksissakin :D

Tervetuloa uusille plussanneille ja kiva kuulla jo ultra kuulumisia. Toivottavasti kaikki päästään loppuun asti näiden pienten matkalaisten kanssa. :heart:

Cruella Minulla sama homma, et eipä paljon tarvii luonnon vesiin jalkojaan laittaa. Jos joku vaan koskee jalkaan siellä vedessä niin äkkiä pois. Moneen vuoteen en ole järvessä tms. uinut. :ashamed:

Olotilastani sen verran et etova olo tuntuu jokapäiväseltä riesalta, mutta posliinille asti ei onneks oo vielä tarvinu mennä. herkkuja tekee mieli ja sit kun niitä napsii niin on paha olo.
maha pömpöttää täälläkin, mutta suurin syy siihen on vielä edellisen raskauden liikakilot. :ashamed:

Me lähetään loppuviikosta matkalle 5 päiväksi, niin jää palstailut vähälle kun ei siellä voi mennä koneelle naputtamaa :|

Voi ku pääsis jo ultraan mut mulla se on vasta joskus rv 12 tietämillä.

Jepsu ja toukka 6+4 :heart:
 
Moikka kaikille!
Oli kiva lukea monta sivua kuulumisia kerralla. Itsellä on edelleen sama tilanne kuin Cruella De Villella ja Betanialla eli ruskeaa limaa tulee silloin tällöin. Tää tuhruttelu on nyt jatkunut jo useamman päivän eikä oo muuttunut runsaammaksi jne., joten en jaksa kauheasti enää stressata. Mut seksi on tosiaan pannassa vähän aikaa! Väsymys on iskenyt oikein kunnolla, jotain 11h yöunia ja päälle ainakin yhdet päivätorkut ja silti on vetämätön olo. |O

Vai on jo maalismasut ilmestynyt, vautsi, me ollaan tosiaan jo vanhoja odottajia ;)

Ja minäkin koko ajan tätä ultra-aikaa oon höpöttänyt, eli vielä neljä päivää...
 

Yhteistyössä