**Helmikuun Helmet 2008**

c81
.. täällä edelleen..
Ihanaa Ninna! Ymmärrän paniikin, olisi varmaan itselläkin. Mutta toisaalta juuri tuota toivon (vaikkei suvussa ole kuin yhdet kaksoset.. todella epätodennäköisetä siis myös)
Pakko heti udella, onko siulla ollut erilaisia/vahvempi aoireit anyt kun niitä pikkuisia onkin kaksi?
 
Kiitos onnitteluista! c81: Mulla jopa vähemmän oireita kuin edellisissä raskauksissa. Aamulla paha olo ja menee lounaan jälkeen ohi. Yhtään ei väsytä.Tytöistä olin ihan väsy kokoajan. Kylmä on kokoajan. Mahakaan ei yhtään turvonnut/pöhöttynyt. Mutta varmaan nyt sit pian alkaa kasvaa kahden edestä.
 
Ninna1: :flower: tuplamatkustajista!

Mulla on taas tapahtunut: tänään ei sitten enää vuotoa olekaan ollut, eilen vielä oli kunnolla kun pyyhki.. Tosin eipä ole oireitakaan. Tai no, tänään rintoihin sattui kun käveli mutta rinnat on koko ajan ollut kipeinä..
Mä siis edelleen olen siinä uskossa että kesken menee mutta ensi viikolla on yksityinen gyne joten lopullisen varmuuden saa silloin. Nyt ei tunnu pahalta yhtään, uusi yritys alkaa heti kun saadaan "lupa".
Kun se päivystyksen lekuri sanoi että jos vuoto loppuu parin pvän sisään, voi raskaus jopa jatkua normaalisti! Ja kun tässä nyt tuntuu muutamalla käyneen niin että rv:t onkin olleet luultua vähemmän, niin kävihän mulla mielessä että JOSKO mun tapauksessakin.
Mutta en maalaa mitään piruja tai toiveita seinälle vaan realistisesti katson mitkä faktat ovat keskiviikkona.
Mukavaa juhannusta ihan jokaiselle!

 
Nyt se on sitten öklötys alkanut täälläkin :eek:
Viikon verran ollut aamuisin höntti olo, mutta nyt parina päivänä krapulainen fiilis pitkin päivää. Töissäkin on tullut pientä kuittia mun hajamielisyydestä, unohtelen tehdä/viedä asioita...
Onneksi on kolmen päivän vapaa =)
Viikon päästä ultraan, silloin pitäisi olla noin 7+6 jos oikein muistan.
RENTOUTTAVAA JUHANNUSTA KAIKILLE!!!!
 
ninnalle onnea :heart: :heart: tuplasti! Varmasti ensireaktio on aika hurja, mut kyl se siitä alkaa tasottuun.

Mä vetäsin kolme tuntia tossa unia, ja on ku ei ois yhtää huilannu. Jotenki tää pahoinvointi pahenee, kun nukkuu, mut taas nukkumattakaan en voi olla, sammun pystyyn. Heräsin reiskan tunnin jälkeen iha järettömiin kipuihin alavatsalla- ja selällä, ihan tulessa oli ja koski! Pelästyin todella, luulin, että kohta lorisee, mutta se meni sit ohi aika pian, kun jatkoin unia. Mitähän?? Vähän menkkamaista se oli, mut kipeempää, hui :( .
Tosta syömisestä tarttee viel se mainita, että ku ei mee karkki taikka SUKLAA :eek: :eek: alas. TODELLA outoa mulle. Kohta oon ollu karkeitta kolme viikkoa =) . Ja jos tähän ois jaksanu liikkua ni oisin aika hyvässä kunnossa! Ku ruokaakin menee ni vähä, ehkä liian vähä, jännä vaa, et paino ei putoo. Empä mä lihava ookkaan, mut hirvittää jo nyt tuleva, oonks samanlainen tyranni ku tytöistä, en haluu! Ja jos yhtää ite voin vaikuttaa siihe, ni ei musta tuukkaan.
Ja finnejä! Siis mulla on finnejä! Ei edesmurrosiässä ole ollut, ni nyt leuassa kaks töröttää ja selässä tekee kipeetä pari |O , ne vois kyl jäädä tulematta..Oiskohan poika tulossa ;) ? No, kun nyt ees saan sen varmistuksen ens torstaina.
Ja moni puhunu tosta hajuherkkyydestä, mä pääsen helpolla, ku oon nii tukossa etten mitää haista :D . Mut mielikuvitus kyllä kehittelee joka tuoasta aikamoiset kuvitelmat, joten :x .

Isäntä tulee kohta, saadaan pari tuntia olla viel kaksin, kunnes tytöt tulee isältään. Ja kotona me ollaan jussi, joten mä ehdin täälläki pyörii teitin riesana :D

nelli ja vänä 7+0
 
Moikka! Täällä turvotellaan :| Maha on niin paisuksissa että. Eilisen iltapäivän/illan olin ihan poikki,kauhee olo oli, päätä särki ja hieman oli äklö olo, siis väkisin meinasin pystyyn nukahtaa ja olihan sitä sit pakko mennä aikasin nukkumaan :D Maanantaita ootellaan, eka neuvola käynti sillon. Kalenterin mukaan mulla ois rv6 nyt menossa :) En tiiä pitäskö sitä sit jo mennä yksityiselle aikasempaan ultraan kattoon et kaikki on kohillansa. Mutta tällasta.
Ninna1: Onnea kaksosten odotuksesta! Itekin täs välillä mietin, et mitäs jos meillekin selviis et oiski kaks tulossa, meinaan se riskihän on kun on clomeja syönyt, mutta sen näkee sitten.
Huomenna lähdetään juhannuksen viettoon, joten hyvää juhannusta vaan kaikille!!! =)
 
Onnea Ninna!! :heart: ja :heart:
Mä oon alusta asti sanonu, et mulla on varmaan 2 täällä mahassa, kun on NIIN väsy ja maha NIIN turvonnu ja NIIN paha olo :kieh: :kieh: No, eihän se aina sitä kerro ;)
Mut meidän tuurilla seki olis mahollista...kun oli puhe, et enää VAAN yks :kieh:
Sit ois 5 kakaraa |O :LOL: :LOL: No joo, eiköhän mulla vaan yks oo ;) Mut sulle hirmusesti onnea! =)
 
Onnea Ninna1 :heart: :heart:

Tänne ei mitään uutta,oireita tulee ja menee,jotenkin masentaa ja rankasti...mein äiti luulee että tämä on vahinko raskaus ja kyseli abortti aikeita :eek: tää ei todellakaan ole vahinko vuosi yritettiin ilman hormooneja ja sain pco diagnoosin ja hormoonit joiden avulla tärppäsi,mutta hän kun ei näistä mitään tiedä emmekä todellakaan aio selitellä hänelle mitään,itkenyt olen tänään aika paljon varmaan osittain hormoonitkin pahentaa mieli pahaa.

neLHM miullakin on finnejä ihan järkyttävästi,siis teininäkään ei ollut näin paljoa ja isoja rumia :x

Piipi79 toivottavasti kaikki hyvin,just tajusin et oltiin samassa vauvakuume pinossa,pikkasen ajatus pitkällä vaihteella =)

Minua kanssa pikkasen hirvittää että jos meilläkin onkin kaksoset tuolla kasvamassa kun clomeilla on alun saanu ja suvussa on muutamia kaksosia,mutta se selviää viikon päästä miltä näyttää.

Kaikille mukavaa juhannusta :flower:
 
Moikka kaikille!
Ja tuplaonnittelut Ninnalle!! :flower: Ja EevaRouvalla oli kans hyviä ultrakuulumisia, onnittelut.
Äitee2, mullakin mieliala vaihtelee kyllä lähes päivittäin, eilen olin epätoivon partaalla ja tänään oon ihan luottavainen. Taidettiin tosiaan kuumeilla samassa pinossa =)

Aamulla tosiaan käytiin neuvolassa, mieskin oli mukana. Sinänsä ei mitään uutta, kun monet asiat oli jo muilta kuullut, mutta mukava kokemus ihan. Ja täti tietysti rauhoitteli, et jos ei oo kipuja eikä kunnon vuotoa, niin ei oo mitään hätää. Ja jotenkin oon itekkin nyt rauhottunut, kun lähinnä se on sellasta, et valkovuotoon on aavistus sekoittunut vaaleanruskeaa. Mulla tuhruttelee usein ihan normikierrossakin ja limakalvot on tosi herkät, joten ehkä täytyy vaan olla ihan rauhallinen. Tänään on ollut taas ihan kunnolla raskausolokin, alavatsaa on nipistellyt ja on ollu väsynyt ja heikko olo ja rinnat tosi kipeät. Silti yritän olla realistinen sinne ens viikon ultraan saakka...

Hauskaa juhannusta vaan kaikille, mekin vietetään ihan cityjuhannus ja mennään kavereille grillailemaan. =)
 
Onnea kaikille ihania ultrakuulumisia saaneille :heart:

Pikaisesti vaan toivottamassa oikein mukavaa juhannusta kaikille :heart:
Me lähdetään huomenna aamulla juhannuksen viettoon maaseudun rauhaan. sen jälkeen alkaa muutto hommat uuteen omakotitaloon ja netti pimento siinä sivussa..

:heart:lla :Ode
 
Nyt iltaa kohti alkaa vähän mietityttämään tämä ultra-asia. Siis mä kun olen ymmärtänyt, että vasta kun kiinnittyminen tapahtuu, alkaa raskaushormonia erittymään? Niin, miten mä olen sitten voinut saada plussan silloin tyyliin vkolla 2 jos alkio on nyt 6 viikkoinen (eli 4)? Selailin kalenteria ja nyt kun laskin tämän ultran mukaan, olisi mulla ollut ovis silloin kun menkat piti oikeasti alkaa toukokuun lopulla, MUTTA mä sain siitä 4 päivän päästä plussan sillä Aconin herkällä. Ei kai mahdollista 4 päivää oviksesta? Ja mitään ei minusta ole ulos tullut kun mietin jo sitäkin, että olisi alkanut 2. raskaus ja se testattu olisi mennyt kesken. Eikä kohdussa ollut mitään epänormaalia ja syke oli ok, tosin kuulemma rauhallinen tahti kuten ihan alussa on, alkaa vasta 7+ viikolla kiihtymään sinne yli 100. Mä oon ihan ällikällä lyöty, mutta eikai tässä auta kuin odotella ja toivoa, ettei tämä viikkojen heitto tarkoita mitään pahaa tyyliin, että kasvu on tössännyt, mutta pienen sydän vielä läpättää... :eek:
 
Hei!
10.6. testasin elämäni ensimmäisen, kauan ja hartaasti odotetun plussan!!! :D Olen naimisissa oleva, 27-vuotias ope ja vauvaa olemme yrittäneet 2 pitkää vuotta. Yritetty on kaikenlaisilla hormonikuureilla ja lääkkeillä, ilman tulosta. Nyt sitten vauva oli saanut alkunsa ihan ilman mitään hoitoja, kesälomaa vain odottelimme ja kaikki toiveet perheenlisäyksestä olimme jo heittäneet. Aivan mahtavan ihana yllätys, koemme olevamme TODELLA ONNEKKAITA! :heart: :heart: :heart:

Emme ole tätä raskautta malttaneet salaisuutena pitää, vaikka viikkoja on kasassa tänään vasta tasan 6... :heart: Ultrassa varmistui, että on ainakin oikeassa paikassa (mulla oli lapsettomuuspolin aika viime viikolla, joten siksi ultrattiin). Hcg oli 393 silloin, kun viikkoja ei siis ollut kuin juuri 5... :heart: :heart:

Seuraava ultra on 6.7., toivottavasti silloin näkyy syke ja kaikki on hyvin. Itse olen ihme kyllä todella luottavaisin mielin, on tämä niin uskomaton onni, että aion tottavie nauttia joka päivästä, jonka saan olla raskaana! :heart: :D
 
Minulla loppui pahoinvointi sitten tuohon raskaustestiin. Sen jälkeen ei ole yököttänyt. Ainoastaan kamala vilu vaivaa aina iltaisin ja turvonnut kyllä olen. Lisäksi mieliala tuntuu kovasti vaihtelevan. Toisena päivänä olen ihan positiivisella mielellä ja uskon että kaikki menee ok. Seuraavana päivänä saatan olla taas ihan maassa ja tuntuu ettei tästä ikinä selvitä.
Minulla on eka neuvolakäynti juhannuksen jälkeen keskiviikkona. Nolotti tunnustaa etten ole yhtään varma edellisistä kuukautisista. Kieltämättä jännittää pitääkö minun oma arvio paikkansa vai olenko sittenkin pidemmällä. Lähinnä ihmetyttää tuo niin varhaisessa vaiheessa ilmennyt pahoinvointi.
Muutamaan galluppiin voisin vastata (jotka nyt tulee mieleen). Eli ollaan miehen kanssa oltu 15v yhdessä ja neljä vuotta niistä naimissa. Olen tällä hetkellä hoitovapaalla ja siis virkavapaalla työpaikastani. Taisipa töihin paluu taas hieman siirtyä.
Edelleen tosiaan pelottaa oma jaksaminen. Meillä kun molemmat lapset ovat olleet, ja nuorempi on edelleen, todella huonoja nukkujia ihan syntymästään lähtien (kaikkien sairastelujen lisäksi). Olen siis oikeastaan valvonut viimeiset neljä vuotta. Heräilyä on ollut 1/2-1t välein. Nyt onneksi hieman harvemmin, mutta vähintään kolme herätystä yössä. Kiinnostaisi tietään onko muilla tällaisia valvojalapsia?
Pakko oli parhaalle kaverille tästä uutisesta kertoa, että sai edes jollekin purkaa. Mutta muille ei kyllä kerrota kuin mahdollisimman myöhään...
Onnea kaikille odottajille!
 
On tää tämmöstä odottelua kirjaimellisesti. Mitään uutta ei tapahdu, pahoinvoinnin yms.. lisäksi.
Vielä kuukausi ultraankin, ennenkuin näkee mitä mahassa on. Neuvola nyt on onneksi jo ensi viikolla ja aion kyllä pyytää, että kuuntelee sydänääniä.
Turvotus on laskenut, mutta alavatsaan on jäänyt pömppö, joka ei kyllä näytä turvotukselta.
En sitten tiedä voiko neljännessä raskaudessa vatsa jo näkyä näillä viikoilla vai mikä tuo pömppö on.
Nyt 7+2 :wave:
 
nyt pelottaa :'( eilen illalla koski mahaan menkkamaisesti ja selkääkin särki ja koko ajan tuntuu et kohta lorahtaa :/ vuotoa ei kyllä tuu, yhen kerran ihan vähän rusehtavaa verta et kai niin kauan on toivoa kun ei vuotoa tuu. jotenkin vaan on sellanen fiilis et kesken menee... :(
 
Miten musta tuntuu, et 80% tän pinon odottajista on tuhrutellut/vuodellut!?!?!? Kuin myös allekirjoittanut itse :/

kevytmelankolia, mä oon kanssa tota mahaa miettiny, kun se on ihan hirvee...tossa ihan alavatsalla on selkeesti "kovempi" pömppö, kuin taas ylävatsa on sellasta löllökkää :LOL: Kai se oikeesti jo neljännellä kerralla voi tulla näin aikasin :eek: :eek: :eek: On mulla muistakin tullu maha huomattavasti aina edellistä aiemmin. Farkkuja ei tarvi taas vuotenn kuvitellakaan pitävänsä |O Ellei kävis jotku mammafarkut kattomassa...no jos sit lähempänä kun töihin taas menee =) Tarvii töihin verkkareissa mennä =) Vaikkei se mitään sinänsä haittais.

Eilen illalla tuli syötyy ttesä NIIN ähkyksi, et 3h pyörin vaan sängyssä, kun oli niin tukala ja oksettava olo...nytkin heti aamusta oli pakko ottaa iso jaffalasi viereen, ettei posliinia tarvinu mennä halaamaan :ashamed:
Tää palelukin on jotain hirveetä!! Mies jo siitä sano, et pitäs neuvolasta soittaa ja kysyy neuvoo. Eilen oltiin koko poppoo pihalla...pojilla vaan hihattomat paidat ja sortsit..paljain jaloin juoksivat, mulla paksut pitkäthousut, villatakki, villasukat, tuulitakki ja ainot jalassa ja mua paleli!!!! Onko tää normaalia????? :kieh: :kieh:

HAUSKAA JA RAUHALLISTA JUSSIA KAIKILLE!!!
:heart: :heart:

Me lähdetään puolen päivän maissa Tykkimäkeen hurvittelemaan, pojat ei vielä tiedä ;) :kieh: :LOL:
 
Cruella mulla oli eilen ihan vastaava kohtaus. Sattu nii kauheesti alamahaan ja selkää, iha ku menkat alkas, mut viel pahempi. Kesti vaa vähä aikaa ja meni levolla ohi, eikä oo tullu takasi.
Kerroin jo mutsille, en jaksanu oottaa siihe ultraan. Ja miehen porukoille kerotaan kans huomen ku käydää, ku ne arvaa kaikesta ja mieski haluu. JOs nyt jotai sattuu, ni sit ei voi mitää..Toivotaan parasta.

Kivaa jussia! Me tääl kotona hengaillaan..
 

Yhteistyössä