**Helmikuun Helmet 2008**

Moikka,

mä en todellakaan odota neuvolaa, vaikka tykkäänkin kovasti omasta neuvolantädistä. Mä en halua astua puntarille, koska oon syönyt kuin pieni sika koko miehen loman ja koska ällöttää koko ajan niin syön kahta kauheammin hetken helpotusta hakien :kieh: Eli kivaa astua punnitukseen, itseni takia ahdistaa. Yökyökyök. Kävin just pyörälenkin, tuntui aika ikävältä tuolla alakerrassa se tärinä ja paine. En tiiä onko kovin hyväksi?

Niin, mulla on keskiviikkona neuvola, mutta jos mulla on silloin vasta viikkoja n. 7+? niin tuskin paljon sydänääniä kuullaan. Aattelin kyllä soittaa nyt alkuviikosta ja kysyä olisko neuvolalääkäri paikalla, josko voisi ultrata vielä ja katsoa kasvaako pikkuinen ja millä viikolla mennään, jotta osataan mennä oikeilla viikoilla np-ultraan.
 
kuulin tos alkuillasta et entinen lapsuuden kaveri, naispuolinen, oli puukottanu leipäveitsellä toisen narkin kuoliaaks, miespuolisen :/ on aika paska fiilis ku kyseisen ihmisen tuntenu lapsesta asti enkä ois uskonu et tollasta pystyy tekemään... :'( ja säälittää myös hänen äiti jonka kanssa tunnen hyvin. puhumattakaan sitte uhrin perheestä ja läheisistä....
 
Cruella DeVille, ikävä tapaus. Joskus tulee mietittyäkin, että lööppien sensaatiojuttujen ihmisetkin on jonkun perhettä tai tuttuja...

Nyt on tosi tyhmä fiilis, värjäsin nimittäin tossa äsken hiukset ja vasta jälkikäteen aloin miettimään, että onko se ylipäätään sallittua raskauden aikana?? Löysin kuitenkin netistä lääkärin vastauksen, ettei pitäisi olla mitään haittaa. Harmittaa vaan oma ajattelemattomuuteni :ashamed:
 
Huomenta

Viikko mökkeilty miehen kanssa keskellä ei mitään, kyllä riitti palstalla lukemista... Paluu arkeen kesäloman jälkeen on aina yhtä vaikeaa. Onneksi ei ainakaan vielä ole pahoinvointia, teen puhelintyötä eikä aina voi rynnätä ulos tosta vaan. Vaikea keskittyä töihin kun odottaa perjantaita ja ultraa. :kieh: Hoitojen takia pääsin julkiselle alkuraskauden ultraan.

Hyvää viikkoa kaikille!
 
Huomenta!
Voi Ninna1: ihan mieletön juttu!!! Onnea mielettömästi!!! Varmasti iso uutinen sulateltavaksi!!

Mulla tänään 7+2. Edelleen melko oireettomana porskutan. Ainoastaan palelee enemmän. ja janottaa edelleen. Muutoin ihan ok olo.

Kysymys: Huomena on "vanhan kalenterin" mukaan menkkojen eka päivä. Eilisestä asti on juilinut satunnaisesti mahassa ihan kuin kuukautiskipuja. Hirveä tunne! On raskaana ja tuntuu että menkat alkaa justiinsa.... Koko ajan vaan kyttää ettei verta ala tippumaan.... hui! Ja finnejäkin naamassa ihan kuin normaalistikin ennen menkkoja! Kamalaa!! Onko muilla samanlaisia oireita??? En muista yhtään miten meni esikoista odottaessa...

Huomena siis 7+3 ja aamulla ajelen yksityiselle gynelle katsomaan mikä meininki masussa... Josko vaikka tekonimeä miettimään...

Kiitos taulukosta!! En muista nimimerkkiä joka laittoi niistä keskenmenoriskeistä sitä taulukkoa. Kiitos siitä! Sehän oli niin lupaava että tuli ihan rentoutunut olo!
 
c81
Huomenta!
:hug: Cruellalle huonoista uutisista. Sama uutinen järkytti varmasti koko meidän kulmakuntaa. Tuollaisia ikäviä yllätyksiä harvemin meillä sattuu - onneksi. Nyt vaan täytyy toivoa voimia molempien omaisille!
Olipa ihanaa kun oli kolme päivää vapaata. sai rauhassa levätä ja voida pahoin :) Nyt töissä pitää yrittää tsempata.. Oksentanut en ole vielä kertaakaan, mutta tänään huomasin jo että jääkaapille ei ole mulla mitään asiaa - > haisee tosi pahalle.
Anopille jopa meni selitys uusista allergialääkkeistä jotka aiheuttaa alkoholin kanssa pahoja sivuvaikutuksia läpi niin, ettei ihmetellyt kun en ottanut viiniä :) Äitini puolestaan ihmetteli mun kummaa tapaa huolehtia listeriasta jne, mutta luuli kai vaan jonkun terveyskärpäsen iskeneen. *hih* Muuten juhannus meni alkoholitonta sidukkaa litkiessä. Tietääkö kukaan mitään hyvää alkoholitonta viiniä mitä voisi joskus ruoan kanssa juoda? Kyllähän ilmankin nyt vuoden pärjää, mutta sitä makua on ikävä. Jotenkin kaipaa joidenkin ruokien kanssa. *herkuttelija*
Kai se on vaan yritettävä jotenkin jaksaa töitä tehdä.. :S Vaikka pahaa tekeekin. Hyvää työ - tai lomapäivää kaikille!
t. c 81 6+0 --------(enää viikko ultraan :D)
 
HEIDOS
Juhannus alusviikko menikin anoppilassa talon vahtina, joten olikin kertynyt paljon lukemista sillä aikaa.
Laskettua aikaa puuttu listoilta, kalenterin viikkojen perusteella laskettuna se olis 20.2.08.
Ristiselkä kipuilee edelleen, koko päivän yleensä. Mahassa ei juuri tuntemuksia. Vähän kyl epäilyttää mahtaako olla tuulimuna. No eka ultra on tasan kahden viikon päästä.
Huono olokin joka oli ennen testausta on lähtenyt pois. Esikoisesta kyllä alkoikin vasta viikolla 6+, joten ensi viikko näyttänee miten nyt käy.
Kovasti toivoisin jotain kohdun nippailuja, en niinkään mitään menkkamaista "pakotusta".
Alkoholittomista juomista C81 kyseli, ite oon ihan koukussa siihen Nikolaissin 0,00% olueeseen. Ennen ekaa lasta olin just oppinut juomaan olutta kun en siitä ennen tykännyt ja onneks sillon just sit alko tuleen kauppoihin tuota holitontakin vaihtoehtoa.
t:Heidos, viikkoja vasta 5+5
 
Sara-70
Onneksi täällä oli aika moni kommentoinut tuosta mahasta. Itsekin huomasin, että housut kiristää ja viikkoja naurettavat 7 :) Ihan raskauden piikkiin ei voi laittaa, siis toukkahan on sentin kokoinen ja koko komeus pusseineen kaikkineen noin pienen mansikan kokoinen! Kohtu ei ole edes pienen päärynän kokoinen vielä.

Turvotusta ja ihan lihomista varmaan puhtaasti, sen verran välipaloja tulee pahoinvoinnin takia napsittua.

Oikea raskausmahahan alkaa näkyä n. viikolla 20. Mutta lohdullista, että muillakin sama havainto, vähän noloa kyllä...
 
Cruella, mä en oo tollasesta kuullukaan :eek: :( Missä tää juttu on sattunu? Noita juttuja kuulee aina välillä....ja useesti niihin on liittyny joku "entinen tuttu" :| :|

Mulla on tänään klo 14 eka neuvola!! Jee :LOL: Vähän jännittää...etenkin verikokeen otta, kun siellä ei edes ole se "oikea" täti paikalla...jos onkin joku harjottelija :/ Olen aikalailla pyörtyvää sorttia ;)

Aamut lähtee nykyään käyntiin VAIN, jos vetäsee 2 Viilis-viiliä...ainoo joka uppoo aamusta :kieh: päivällä huono-olo on aaltoilevaa ja illasta iskee taas päälle pahemmin. Muutan kerran on yökätä pitäny, mut oksentaa ei oo vielä tarvinnu, jee :D

Alemyynnistä piti taas käydä ostaa uudet tissinkannattimet, kun noi edelliset, jotka plussauksen tienoilla hommasin, alkaa jäämään pieneksi |O |O Varmaan pesussa kutistunu :eek: :LOL: :LOL:

Joo huomasin myös nuo Maalismasut...huhhuh...onko siitä jo niin kauan??? :eek: :heart: Toivotaan että porukka pysyy mukana loppuun asti!!!! :heart:

Neuvolaa odotellessa Jahvetti 8+1
 
Täällä ollu vähän sellasta vaal.pun. vuotoa eilen ja tänään :(. Soitin just Jorvin päivystykseen ja kehotti kääntymään oman terveyskeskuksen puoleen ensin... Kait olis pitäny olla runsaampaa vuotoa + kipuja, et olisivat ottaneet päivystykseen. Argh. Rasittavaa vaan odotella, et mikähän tilanne tässä on. Kun viime viikolla siel ultrassa ei näkyny kuin se ruskuaispussi... Alkaa vähän usko mennä tähän raskauteen. Höh.
 
Heippa.

:'( minut voi poistaa täältä,eilen rv7 ja sain keskenmenon,lauantaina tuli "limatulppa" ja supistukset alkoi sunnuntaina ja viime yönä mönkkimme meni muiden mein enkeleiden luokse.Olo on todella epäuskoinen ja tyhjä.Miehen kanssa viime yö meni itkiessä ja kipua kärsiessä,onneksi on niin vahvat kipulääkkeet että pystyy olemaan jotenkin pystyssä,kaksi viikkoa oli kehitys ollut pysähdyksissä ja miulle rupes kuume nousemaan joten lääkkeillä vauhditettiin tyhjennystä.
Kai tämäkin minua ja miestäni henkisesti kasvattaa vielä lisää en vain jaksa juuri nyt ymmärtää tätä asiaa.

Todella ihanaa odotus aikaa teille muille :flower:
 
Voi ei, Äitee2, olen tosi pahoillani puolestanne :'( Jaksamista koko teidän perheelle!!! :hug:

Ja Mouse, toivottavasti sun vuoto loppuu eikä ole mitään vakavaa. Täällä on nyt niiiiiin monella tullut jonkinnäköistä vuotoa, että tuntuu ihan hullulta :eek:

Tarrasukkia meille kaikille!!!
 
Äiteelle :hug: ja hirveesti voimia, oon pahoillaan :'(

JAHVETTI: eilen iltapäivällä tallinmäellä, pitkän leipäveitten kans pisti kaverin kuoliaaks. ihan kauhee olo on varmaan pitkää ja nyt ku sitä kuulee uutisistaki et koko ajan muistutetaa :( mitä mä sanon tän puukottajan äidille kun nään?? :snotty:

no jotain ilostaki kerrottavaa on eli ultrakuulumisia =) raskaus on kohdussa ja yksi sikiö löyty. sydän löi, näin sen heti :heart: ja saatiin kuunnellakki, tosi vahvalta kuulosti =) vastaa vkoja, pituus 10 mm. eli normaali alkuraskaus, nyt toivotaan et menee hyvin loppuun asti. tarrasukkia joka ikiselle :flower:
 
Pahoitteluni Äitee2. Koitahan kerätä voimia uuteen yritykseen.

Ja tuplaonnittelut Ninna1:lle!

Terkut neuvolasta! Aamutuimaan tutustuimme neuvolan ihmeelliseen maailmaan. Aivan megalomaanisen suuri kupla otsassa odottelin, koska hoitaja meidät kutsuu sisälle ja pääsen purkkiin pissimään. Tai alkoi olla jo ihan se ja sama, minne pissii, kunhan pissiä saa.

Mieheke sanoi, että aika turhalle hän olonsa siellä tunsi, kun minusta kysyttiin kaikki mahdollinen, suvusta myös. Kävinpähän puntarillakin ja nollapaino antoi BMI:ksi komean 22. Koska suvussa on tapana saada isoja (kolme sukupolvea vain yli nelikiloisia), painon kanssa pitää olla koko ajan tarkkana, ettei vaan itse aiheuta lapselle lisäpainoa sukurasitteen lisäksi. Hoitaja noin silmämääräisesti oli hiukan huolissaan isoista vauvoista, kun en mikään iso ole itse.

Viikonlopun aikana on tullut jotenkin varma olo. On jotenkin sellainen olo, että Mönkiäiseen on muodostunut yhteys. Kuviteltua istukan toimintaa vai mitä, sitä en tiedä, mutta ihan innolla odotan torstain ultraa. On jotenkin sellainen olo, että Mönkiäinen voi hyvin ja on kiinnittynyt kohdun etu-yläosaan (Huom. julkistettu veikkaus). Ei siis pelota sydämen lyömättömys tai kohdun ulkoisuus, on hyvä olla.

Ja muuten nuo olot menettelee. Herkästi kuvottaa, mutta ei oikeastaan okseta kuitenkaan. Jano on jatkuva ja väsyttänytkin on. Vatsakivut ovat päivittäisiä, mutta menevät levolla ohi. Ekat rintsikat ovat pienet, toisissakaan ei liikaa tilaa ole. Vatsa ei ole turvoksissa, ei edes juhannussyöpöttelyistä. Hyvä niin, ehtiihän se turvota myöhemminkin.

Ja johan tässä on neljä tuntia oltu pystyssä, on siis aika mennä unille.

Tillukas 6+5
 
Maanantaita kaikille =)

Äitee2 :'( :hug: voimia koko perheelle!

Voimia kaikille turhuilijoille myös, tuntuu kyllä tosi yleiseltä vaivalta... toivotaan että kaikilla on ihan harmitonta laatua! =)

Cruellalle onnittelut ultrakuulumisista =) Ihana kun syke näkyi. :heart:

Jijope meillä tuo esikoinen on myös ollut melkoinen valvomaan, tosin yhtä pitkää valvomisputkea ei meillä ole ollut kuin teillä. :hug: Suunnilleen 9 kk:n ikään asti mentiin vielä yleensä 3-4 heräämisellä yössä eli aika helpolla, mutta sitten alkoi se kunnon heräily kun tyttö heräsi varmasti 30 kertaa yössä. Vuoden iässä vähän helpotti kun siirryttiin nukkumaan eri huoneisiin, tyttö on vaan ihan älyttömän herkkäuninen ja herää mm. isänsä kuorsaukseen. Meillä oli 1v5kk se rajapyykki kun tyttö alkoi lopulta nukkua öisin, halleluja. =) Toivottavasti teilläkin alkaa uni maistua! Vähän on kieltämättä pelottanut, että mitä jos tämä toinenkin on yhtä huonouninen, miten sitä taas jaksaa... mutta ehkäpä saadaan parempiuninen lapsi tällä kertaa. =)

Mahasta on ollut puhetta ja kyllä se on itsenikin myönnettävä että rv8 on jo selkeä maha näkyvissä. Samanlainen kun Jahvetilla, että ylävatsa on löllöä mutta alavatsa ihan kova pallero eli kai se on vaan uskottava että nyt jo itselle näkyy! Luin Vaukirjasta minkä sain neuvolasta esikoista odottaessa, että kohtu on nyt suunnilleen appelsiinin kokoinen, joten kaipa se sitten toisessa raskaudessa vähän jo tulee esiinkin. =) Esikoisesta muistan että vauvamaha alkoi itselle näkyä n. rv15 ja vieraammillekin n. rv20 jälkeen. Eli aika yllättävää, että nyt jo maha puskee esiin... =)

Hissukka rv7+6
 
Viime keskiviikkona testasin (yllätyksekseni) vahvaakin vahemman plussan. Tätä kakkosta on toivottu ja odotettu, tehty ja petytty nyt reilu vuosi. Toukokuussa tekeminen kuitenkin jäi, kun oli muuta mielessä, ja plussa tulla tupsahti! Taustalla mulla PCO, mutta ihan luomu-lapsi olisi tulossa, jos kaikki hyvin menee.

Voikaatten kaikki hyvin!

kerttu ja into rv 5+4
 
Moikka! Mulla eka neuvola edessä puoli kolme tänään. Pissahätä on jo kova, saa nähä miten kestän viel tunnin. Toivottavasti saa heti pissiä purkkiin,kun vastaanotolle pääsen. Jännittää kyllä vähän mitä siel tapahtuu :) No tuun kertomaan kuulumisia sitten myöhemmin.
Koitan nyt jaksaa vielä pidätellä tunnin verran :|

rv6+5
 

Yhteistyössä