**Helmikuun Helmet 2008**

...gallupeja väsätä :D Oon tosin ollut poissa muutaman päivän. Asun pari viikkoa siskon kanssa äidin luona, kun porukat on mökillä. Yksinäistä tuolla kämpillä oli olla ja miestä ikävä niin on kiva, kun on seuraa :heart:

Gallu-vastauksia: Reilu 2v. ollaan seurusteltu, naimisissa 9kk. Lasta alettiin yrittämään kuukausi tutustumisesta eli noin 2v. ollaan yritetty. Tää on meiän eka plussa, joka saatiin aikaiseksi IVF:llä ja PAS:illa. Toivottu siis on ja hartaasti!!
Saunonut olen normaalisti, seksiä harrastetaan varovasti mutta innokkaasti :p Se on kumma, että vaikka kuinka on paha olo niin silti panettaa :eek:
Olen opiskellut viimeset 6v. ja vielä ½v. edessä, josta jäänkin suoraan mammalomalle :D Nyt olen kesätöissä Naistenklinikalla sairaanhoitajana.
Nyt takasin sohvalle makaamaan, silmä luppasee :wave:

mimoniandra ja Takku 7+2
 
Saunassa minäkin ihan normaalisti oon käynyt ja seksiäkin harrastettu ihan niinkuin ennenkin.
Kuunnellaanko ekalla neuvola käynnillä sydänääniä vai onko se ihan paikkakuntakohtaista?
Pitäshän mun tietää, kun jo neljäs lapsi tulossa, mutta en muista muuta kuin, että siellä oltais vaan juteltu ja viime raskauksissa olin ihan eri paikkakunnan neuvolassa.
Nyt 7+0
:wave:
 
täällä varovasti haamuilija helmi ilmoittautuu :wave:
tänään kp 26/28-30 ja sain testiin epämäärisen haamun. joten lauantaina uudestaan testin tekoon.. :D
la olisi 28. tai 29. päivä eli juuri ja juuri helmikuun puolella pysyisin :D
on tää niin piinaavaa :kieh: :kieh:

onnea jo kaikille helmivauvaa odottaville, muutama "tuttukin" vanhoista piinapinoista löytyi :wave: :wave:
 
huomenia :wave: yöllä oli tosi huono olo :x ja aamullaki vielä mut helpotti ku vähä oin tuoremehua ja jukurttia. pysyis nyt poissa...
pulttikselle tervetuloa ja onnea :flower: vastasinki tonne sun kysymykseen jo =)
KEVYTMELANKOLIA: ekalla neuvolakäynnillä ei ainakaan täälläpäin kuunnella sydänääniä ku niin aikasilla vkoilla se. siellä keskitytään vaan kartottamaan äidin terveydentila ja elämäntavat yms. yleensähän ne sydänäänet kuuluu dopplerilla vasta tossa vkolla 12 varmimmin.
 
c81
Huomenta!
kamalaa. Heti kun ei ole painajaismaisen huono olo aamulla, iskee paniikki että onko kaikki hyvin. Meinaako tämä nyt sitä että on huolissaan seuraavat 18 vuotta? :S
Saako kysyä? Onko kaikilla muilla jo tässä vaiheessa kuppikoko muuttunut? Ekassa, keskenmenneessä mulla kasvoi heti yhdellä kuppikoko, nyt ei vielä ollenkaan. Onko normaalia, vai pitääkö siitäkin huolestua? .. taitaapi olla ainoa 'oire' jota mies innolla odottaa ;)
 
Täällä aamuisin ennen aamiasta paha olo mut syötyä helpottaa.
c81: mulla ei kasvanut kahdessa aikasemmassa yhtään rinnat odotus aikana vasta kun syntyneet ja maito nousi. Nyt ei myöskään vielä muutosta rinnoista. Eipä oo tarvinu ostaa rintsikoita raskausaikana. Oon ollut ihan tyytyväinen siihen. Mulla C70. Varmaan yksilöllistä (rinnoista kiinni)miten hormoonit vaikuttaa kasvuun. Jotkut sanoo et sukupuoli vaikuttais mut ystävillä samanlailla ettei kasvanut ja on poikia, mulla siis kaksi tyttöä.
 
Terveisiä Jorvin päivystyksestä. Yllättävän nyrpeää lääkäriporukkaa..
Mutta tältä mulla sitten näytti kun viikon verran on enemmän tai vähemmän vuotoa tullut(eilen tuli paljon): ruskuaispussi on litistynyt joten on 50/50 riski että tää on alkava keskenmeno. Toinen vaihtoehto on että ollaan niin alkuvaiheessa että jotain voi vielä tullakin ruskuaispussiin. Eli jos vuoto jatkuu, on keskenmeno mutta jos parin pvän sisällä loppuu, voi olla vielä kaikki hyvin.
Ensi viikolla menen yksityiselle gynelle ottamaan vielä yhden ultran.
Silleen on kuitenkin "parempi" olo että tiedän tarkkaan missä mennään.
 
Pulttis, ihanaa :heart: Toivottavasti pääset pian kunnolla tänne!!! :D

Mulla oli aamulla aivan törkeen huono olo. Yökkäsin MONTA kertaa, etenkin keittiössä...sit haistoin, et roskiskaapissa haisisi mätä kala ja käsin miestä haistamaan-->ei kuulemma haise! Vaihtoi sit roskispussit ja äsken haistoin taas ja yökkäsin, koska haisi mätä kala :LOL: :LOL: Taitaa mun korvien välissä olla vikaa, kun ei-raskaana-olevat ei haista mitään :kieh: :kieh:

Käytiin myös heti aamusta keskimmäisen pojan kanssa hammaslääkärissä paikkauttamassa ison iso reikä. En IKINÄ olis uskonu tuosta 7 veestä, että se on noin reipas tollasessa paikassa!!!! Kyllä tuli ihan tippa silmään, kun katseli sen reippautta!!! :heart: :snotty: =) Lapset voi yllättää aina välillä ;)

Kohta pitäs lähteä kauppaan hakemaan juhannuseväitä =)
 
c81
Alkuperäinen kirjoittaja [b]Jahvetti[/b]:
Mulla oli aamulla aivan törkeen huono olo. Yökkäsin MONTA kertaa, etenkin keittiössä...sit haistoin, et roskiskaapissa haisisi mätä kala ja käsin miestä haistamaan-->ei kuulemma haise! Vaihtoi sit roskispussit ja äsken haistoin taas ja yökkäsin, koska haisi mätä kala :LOL: :LOL: Taitaa mun korvien välissä olla vikaa, kun ei-raskaana-olevat ei haista mitään :kieh: :kieh:
Mie kävin toissailtana kaupassa ja haistoin kalatiskin piiitkän matkan päähän. EI tee ihan äkkiä mieli uudestaan kauppaan. Yäks. Voin lyödä vetoa että muut sitä ei haistaneet..

Meillevauva :hug: Toivotaan parasta!



 
c81
kääk! kävin just vessassa ja pyyhkiessä tuli verta.. ite aina sanon muille että ei varmaan mitään hätää.. mutta omalla kohdallahan se on paniikki. en tiedä mitä tehdä. Soittoaika neuvolaan on kolmen vartin päästä, mutta eipä nekään mitää tee/sano varmaan. Hemmetti. Tätäköhän se aamun oireettomuus meinasi :'(
 
Alkuperäinen kirjoittaja c81:
kääk! kävin just vessassa ja pyyhkiessä tuli verta.. ite aina sanon muille että ei varmaan mitään hätää.. mutta omalla kohdallahan se on paniikki. en tiedä mitä tehdä. Soittoaika neuvolaan on kolmen vartin päästä, mutta eipä nekään mitää tee/sano varmaan. Hemmetti. Tätäköhän se aamun oireettomuus meinasi :'(

Paljon sulla on viikkoja? Oisko menkkojen aika? Tuliko paljonkin? Oliko ihan selkeesti verta?
Mulla ei oo nyt hetkeen tullu mitään *kopkop* mut kyllä se pelästyttää!!!
Mullahan tuli myös muutamaan otteeseen, mutta loppui itekseen...
 
meillevauva :hug: toivotaan nyt, että sinne alkio kasvais! Näkykö siel ruskuaispussissa yhtään mitää? Vai ihanko tyhjä oli?
C81 toivottavasti ei ole vakavaa!! Monella tuntuu tiputtelevan täällä!

Mä oon näiden palstojen myötä käyny neuroottiseks. Noista tytöistä en palstaillu, ollu ees tietsikkaa, ni iha keskenään pohdin, ja siis ihan kaikkee en ees pohtinu. Nyt tuntuuu et joka vihlasu yms pitää purkaa. MUTTA, on tässä hyvät puolensakin! Te ootte kanssaihmisia ja ymmärrätte, ei löydy just nyt oikeesta elämästä, joten kivahan tää vaan on =) .

Mä tässä oottelen taa iltapäivästä alkaen sitä pahaakin pahempaa oloa :x .. Ois ton neidin 4-vee neuvolakin kahelta..kivakiva. Onneks nää aamut on iha ok, jaksaa puistoilla, isäntä onki sit hoitanu noi hommelit illasta, onneks! Ja hitto ku ei voi syödä! Ei suklaata (oon suurkuluttaja), ei karkkia, ei ruokaa, ei siis mitään ja ei koko päivänä!! Mitehän tää vaikuttaa tonne matkustajaan? Ku ei vaa mee alas. Kauhee nälkä jatkuvasti, mut ajatuskin ruoasta ni no tahnks!

Joku kyseli kuppikoosta..Kyllä mulle entiset rintsikat mahtuu viel, mut ne tissit pursuaa niistä sillai kivasti, joten liivin ostoo varmaa mentävä pian. Isäntä tykkää :p
 
Meillevauva, toivottavasti seuraavassa ultrassa näkyisi jo elämää ruskuaispussin sisällä :hug:

C81, toivon kovasti että sinun vuotosi olisi vain alkuraskauteen kuuluvaa ja pikimmin ohimenevää :hug: Meillä onkin saman verran viikkoja joten toivottavasti saadaan jatkaa yhdessä taivalta kohti helmikuuta!

Me lähdetään huomenna aamupäivällä reissuun ja kotiudutaan sunnuntaina eli pakollinen kolmen päivän palstatauko tulossa, hui :LOL:

Kuppikokojuttuja oli ollut liikkeellä, ensimmäisessä eikä tässä raskaudessa ainakaan vielä ei ole tissit kasvaneet mutta toisessa piti melko aikaisin vaihtaa liivit kuppikokoa isompaan. Saapa nyt nähdä et miten muutaman viikon päästä on asian laita =)

Ootteko muut jo soitelleet ajan neuvolaan? Mä en oo vielä soittanut mutta pitäisi kai sekin varailla vaikkapa ensi viikolla. Eipä sinne kuitenkaan saa aikaa kuin joskus kasiviikolle niin ehtiihän tässä vielä.

Oiekin hyvää juhannusta toivottelen kaikille jo nyt kun en tiedä ehdinkä myöhemmin tänään koneelle, huomisesta puhumattakaan!!! :D Rentoudutaan ja nautiskellaan keskikesästä :p

äitsy ja rusina 5+2
 
Tervetuloa taas uudet :flower:ja Pupuvaimolle vielä tännekin oikein erikoisonnittelu. =) :flower: Ihanaa kun sulla lopulta tärppäsi, olet jäänyt mieleen positiivisilla elämänasenteellasi. =)

c81 täällä on peukut pystyssä, että kaikki olisi hyvin! :hug: Kuppikoosta kyselit... mulla räjähti esikoisen odotuksessa rinnat heti alkumetreillä, rv11 oli kuppikoko kasvanut kahdella ja rv15 kolmella. :eek: Silloin alkoi jo hirvittää, että mitkä melonit mulla on synnytykseen mennessä, saati imettäessä. :D Mutta siihen kasvu sitten pysähtyi, ja imetysaikanakin alkuturvotuksen jälkeen jäi siihen samaan E-kuppiin. Nyt on taas normaali B, eikä ole tällä kertaa kasvaneet vielä yhtään. Eli erilailla menee kuin viimeksi... =)

Kevytmelankolia käsittääkseni tuo sydänäänien kuuntelu ekassa neuvolassa on ihan paikkakuntakohtaista. Jotkut th:t suostuu yrittämään, jotkut ei kun tietää mikä paniikki siitä alkaa jos ne ei kuulu. Meillä th esikoista odottaessa kysyi ekalla käynnillä että yritetäänkö kuunnella, ja kun halusin yrittää niin moneen kertaan varoitteli että luultavasti ei vielä kuulu, joten ei sitten saa säikähtää. Silloin oli vasta rv9+3, mutta ihme kyllä syke kuului jopa niillä toisen maailmansodan aikaisilla laitteilla. :heart: Th:kin yllättyi. =)

Meillevauva jaksamista sinnekin, toivotaan nyt kovasti että vuoto loppuu ja kaikki on hyvin. :hug:

NelHM tutulta kuulostaa tuo ruoka-angsti. :D Eilen usutin nälissäni miehen kokkailemaan (teki niin pahaa etten itse kyennyt) mutta kun ruoka oli valmis, niin en saanut palaakaan alas. Kun se meni paistamaan jauhelihapihvejä, yyh :x Jauheliha on mulle juuri nyt kirosana. :kieh:

Oireettomuus on huolettanut monia... huolestutti se itseänikin esikoista odottaessa kun ainoat oireet oli tissikipu ja kaksi viivaa testissä. :whistle: Kunnes sitten rv7 alkoikin ihan toden teolla ne kauan kaivatut pahoinvoinnit ja väsymys... :D Nyt tiesin jo odottaakin, että oireet iskee noin rv7 aikoihin päälle ja niin siinä kävikin. =) Ihan yhdessä yössä, aamulla juuri äidille kehuskelin että taitaa tullakin helppo alkuraskaus, ja muutamaa tuntia myöhemmin pidättelin oksennusta isäni työpaikalla kun oli avoimet ovet ja esittelykierros. :D Mulla iski siis pahoinvointi kunnolla päälle rv6+4 kello 11. :D Sitä ennen oli tosi lievää kuvotusta välillä havaittavissa, ja tuon ajankohdan jälkeen :x

Niinhän sitä sanotaan, että pahoinvoinnit yms. iskee sitten kun istukka alkaa toimia kunnolla, mikä tapahtuu kai juuri rv6+ jotain... niin kävi mulla ainakin. Sitten kun istukkahormonit vähän tasaantuu, niin helpottaa taas. Sitä odottaessa. =)

Hissukka rv7+1
 
c81
Soitin neuvolantädille. Se oli ihana ja rauhoitteli. Sanoi että jos tulee menkkavuotoon verrattavaa vuotoa, niin sitten heti päivystykseen.
Voipi olla että limakalvot on vaan suuttuneet eilisestä pupuilusta.. tai jotain. Kyllä sitä osaakin huolestua kaikesta nykyään :(
 
nelHM: joo, jotain siellä ruskuaispussissa näkyi, tosi olematonta mutta lekuri totesi että se VOI olla alkion alku mutta varmuutta tietenkään ei ole..
Eilen illalla mä olin väsynyt ja silloin itku tuli. Tänään ei itketä yhtään, mähän tiedän missä mennään. Mies totesi että projektimme siirtyy parhaimmassa tapauksessa vaan parilla kuukaudella ja että me aloitetaan pupuilu heti kun voidaan! Kun mä itkin että haluan saada perheen sen kanssa, totesi että kyllähän me perhe saadaan aikaiseksi!
Taas kiitin onneani että niinkin ihanan miehen olen löytänyt, kuitenkin oon nähnyt ja tapaillut idiootteja aikoinaan..

 
Kävin tänään siel ultrassa, jossa näkyi ruskuaispussi kohdun sisällä, mutta ei mitään siel sisällä :(. Lääkäri totesi, että ruskuaispussin koon perusteella viikkoja on ehkä kasassa pari viikkoa vähemmän, kuin luultiin alunperin. Tai sit toinen vaihtis on se tuulimuna... Aika pettyny olo on kyllä. Ei kai voi muuta, kuin toivoa, että viikkoja tosiaan ois vähemmän ja että vauvan alku sinne ilmestyis n. viikon päästä.
 
Tsemppiä meillevauva, c81 ja Mouse, jo totta kai muillekin joilla on epävarma ja kurja olo :hug:

..ja Hissukalle erityiskiitos oireettomuus-jutustasi; itselläni juuri tuo tilanne.. Ei muuta kuin käsittämätön palelu ja rinnat kipeet :ashamed: Huolestuttaa tietenkin (pönttö kun olen :xmas: )

rv 5+5
 
Lähetään perheenvoimin Mummulaan jussiks niin etukäteen tulin toivottamaan kaikille oikien railakasta ja iloista juhannusta! ja raitista :LOL:

Mouse, Meillevauva ja c81 :hug: :hug: :hug:
Toivotaan että kaikilla on kaikki hyvin ja masuasukki jaksaa loppuunasti kyydissä.

Mua on alkanut jännittämään kauheasti eka neuvola. Se on vasta 6.7. mutta silti jännää ihan kauheasti. Tyttö on kuitenkin vasta 6,5kk ja samalla tädillä silloin oltiin kans, niin jotenkin hirvittää.

Joku kyseli rintojen kasvusta...Minä olen aina ollut pienirintainen ja ekassa raskaudessa kasvoi c-kuppiin ja sitten kun imetys loppui niin lurpsahti kuin ajokoiran korvat :LOL: ja b-kupiksi. Nyt b:llä mennää ja mies kovasti elättelee toiveista kasvusta :LOL:

Kovasti voimia pahoinvoinnista kärsiville ja tervetuloa uusille plussaajille!
 
Tänään sitten plussa napsahti, neljän yrityskk:n jälkeen, kolmas lapsi meille siis erittäin toivottuna tulossa :) varovaisesti vielä jotenkin suhtaudun tähän plussaani, aivan pyörällä päästäni vielä , pitää nyt sulatella asiaa muutama päivä..tutustun teidän muiden viesteihin paremmin ja palaan sitten "pää kirkkaana" palstailemaan :D

Lämmintä ja leppoisaa juhannusta kaikille :wave: :wave:

 
hyviä ultrakuulumisia! täällä on niin monella ollut ikäviä uutisia, että kerronpa vaihteeksi hieman hyviäkin :). eli kävin tänään gynellä tutkimuksissa, ja ultrassa näkyi sikiöpussissa pieni sikiö, jolla sydän sykki. Tai no sikiökaiuksihan sitä sykettä tässä vaiheessa kutsutaan, mutta gyne selitti, että se on siis se tuleva sydän, mikä siellä sykkii. sikiössä oli kiinni ruskuaispussi, ja kaikki oli hyvin muodostunutta ja sikiö vastasi viikkoja oikein. eli siis ihan vaan tarkennuksena (kun täällä on käsitteet lennelleet hieman sekavasti) : sikiöpussi on se "tumma" iso möykky siellä kohdussa (ultrakuvassa siis) ja sen sisällä on toukka ja ruskuaispussi. ruskuaispussi on toukan ravintoa alkuaikana, ja ruskuaispussin sisältä ei siis pitäisikään löytyä mitään (vaan tavara on siis SIKIÖpussin sisällä).
näillä eväin on kiva lähteä juhannuksen viettoon, gynekin onnitteli lämpimästi ja toivotti jaksamista pahoinvointiin ja väsymykseen. oireettomille piti sen verran sanoa, että itselläni ainakin pahoinvointi alkoi vasta 6+ viikolla (sitä ennen oli aika oireetonta). osahan teistä oireettomista oli vielä kovin alussa, joten voi olla, että ne oireetkin sieltä vielä ilmaantuvat.
vuodostakin oli ollut puhetta. mulla oli aluksi satunnaista tiputteluvuotoa noin viikon ajan, mutta ei se näköjään ollut vaikuttanut sikiöön mitenkään. gynen mukaan alkuraskaudessa usein raskaushormonit eivät ole ottaneet valtaa, joten kuukautiskiertoon liittyvät hormonit toimivat vahvemmin. ja hänen mukaansa tuollainen pieni vuoto on hyvin yleistä ja useimmiten täysin vaaratonta.
hyviä vointeja kaikille ja onnea paljon kaikille uusille plussanneille! me lähdetään huomenna aamusta mökkeilemään, kun töistäkin on pari päivää vapaata :).
 
Aattelin kans ennen jussin viettoon lähtöä vielä kirjotella. Täälläkin paha olo jyllää niinkuin monella muullakin tuntuu tekevän. Olen siis vaan kesätöissä ja töissä kamalasti töitä niin ettei kerkeä istua ylimääräisiä niin kyllä tänäänkin tuntui päivä pahalta.
Mä varasin yksityiseltä ultran 5.7 ja sillon on siis rv8+0. En viitsi nyt kovin aikasin mennä siihen kun monella täällä ei ole sykettä kuulunut niin etten sitten turhaan säikähdä ja panikoi sitä. Tuolloin pitäisi jo kyllä näkyä jos kaikki on hyvin.

Huomenna joudun muutamille ystäville paljastamaan salaisuuden kun tulevat juhannuksen viettoon mökille ja nuo mun alkoholittomat juomat ei varmasti jää huomaamatta. Meinasin jo omalle äitille tänään paljastaa mut sain pidettyä vielä suuni kiinni. Ehkä sit ekan ultran jälkeen vois isovanhemmille paljastaa jos kaikki on hyvin..

Shiva: kiva juttu että sulla hyviä ultrakuulumisia kun monilla niin paljon huolia tuon asian kanssa.
Meillavauva: toivotaan että olisi tosiaan liian vähän viikkoja ja seuraavalla kerralla näkyisi jo hyviä uutisia.
Pupuvaimolle onnittelut plussasta. Minä myös muistan sinut tuolta kuumeilijoiden pinosta. Ihana juttu että vihdoin tärppäsi.

Oikein rentouttavaa ja hauskaa juhannusta kaikille. Minä myös palailen seuraavan kerran koneelle ensi viikolla. Yrittäkäähän pysyä pinnalla!

B) B)
 

Yhteistyössä