**Helmikuun Helmet 2008**

Meillevauva, kiitos kun kävit munkin puolesta ultrassa =) Saman ikäisiä ollaan ja varmaan muutenkin samat pelot ja kaikki, mitä nyt näistä teksteistä voi päätellä =)

Minulla on jo tissit melko arat, voi olla kyllä epätoivoisesta tunnustelustakin. Päiväunet on pakko vetää aina töitten jälkeen - ja sitten valvonkin alkuyöstä...

Mies huutelee tuolla, että voinko tulostaa nimilistan netistä. No kai se nyt on jo korkea aika alkaa nimeä päättämään, kun ollaan kuitenkin jo viikolla 5 + 2 :eek:

Tosin meidän vauvalla on ollut nimi jo pitkään, mikäli se on tyttö. Nimi on päätetty jo vuosi sitten ainakin, ja tämän ketjun otsikko yllättävästi saattaa viitata siihen :whistle:
 
Hyvä jos suakin helpotti Kipsu :D

Kuin tilauksesta ennen lekuria mulle iski huimausta ja pahoinvointia. Tosin enpä mee vannomaan vaikuttiko pieni jännittäminen. Helvetillinen päänsärky mulla nyt ainakin on mutta se on ihan sen takia että koko yläselkä on täysin jumissa, edes pää ei käänny kunnolla.

Pistin miehen käymään elukoiden kanssa lenkillä, musta jotenkin tuntuu että mä en ole ihan iskukunnossa edes kävelemisen suhteen :LOL:

 
Taas verta!!! :'( :'(

Pyyhkiessä normaalisti ei mitään, mutta kun hiukan "kaiveli" :kieh: :x Niin ihan silkkaa verta ja siellä tuntui joku "kova", josta se verikin ilmeisesti tuli??? |O |O
En nyt oikein tiedä miten päin olis...etoo ja joku jyskyttää takaraivossa nyt, että kaikki ei oo ok...nyt taas ei tuu mitään kun pyyhkii, mut "kaivaessa" vähän tuhrua... :ashamed:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Cruella DeVille:
Amalialle :hug: jaksamisia...

JAHVETTI: elä kaivele :kieh: toivotaan että on jotain harmitonta :hug: kannattaisko sun kysyy jos pääsisit jo ultraan. pääsisit peloistas.

En kaivele enää en :kieh: :kieh: Voiskos sitä ultraa kysyy neuvolan kautta vai pitäskö soittaa suoraan polille? :| :whistle: :'(

On kyllä nyt ihan luovuttaja fiilis... :'(
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja Cruella DeVille:
Amalialle :hug: jaksamisia...

JAHVETTI: elä kaivele :kieh: toivotaan että on jotain harmitonta :hug: kannattaisko sun kysyy jos pääsisit jo ultraan. pääsisit peloistas.

En kaivele enää en :kieh: :kieh: Voiskos sitä ultraa kysyy neuvolan kautta vai pitäskö soittaa suoraan polille? :| :whistle: :'(

On kyllä nyt ihan luovuttaja fiilis... :'(
en usko et on aihetta jos sul ei oo kipuja eikä sit vuotoo tuu paljo. soita äitipolille ja kysy ku mä oon kuullu et koksissaki tehää nykyää alkuraskauden ultria.
 
Amalialle jaksamista! :hug: Se on ikävä, ku joutuu pettymään ja alottamaan taas alusta. Toivottavasti ensi kerta ois parempi! (samaa toivon itelleni nyt, kun viimeks tuli kesken...)

Jahvetti, helpommalla pääset, ku et kaivele ja annat asian olla. :) :kieh: Oikeesti, jos se ois kesken tulossa, niin sulla varmasti tulis sitä enemmän ja oikeen kunnolla jopa pyyhkiessä. Ja kaikenlisäks ne menkkamaiset kivut mahassa. Mulla tuli keskenmenon yhteydessä ensin vähän paperiin pyyhkiessä verta, sitten alko ne kivut ja ku menin vessaan, niin tuliki ihan kunnolla. Ja yks aamu tapahtu kaikki. Mä luulen, että tuo sun tuhru on ihan normaalia, jota kuulemma n. 50% kaikista odottavista äideistä kokee jossain raskauden vaiheessa. (Jostain luin ihan vasta) Että annahhan asian olla ja oo ihan huoletonna! :flower:

Mulla ei oo nyt illasta ollu kummosiakaan oireita. Jotenki heti hiipi ne vanhat muistot mieleen km:stä, jollon oireet loppu seinään. Mutta eiköhän nääki oireet tästä vahvistu, ku viikkojaki sen verta vähän.

Napsu ja nöpö 4+0
 
Amalia & Jahvetti; halit

En ole paljoa kirjoitellut, mut huomasin, että täällä oli ollut ikäkysely. Siihen siis vastaukseksi et ollaan miehen kans molemmat 30v ja kesän aikana molemmille tulee vielä 31 täyteen (meillä on kuukausi ikäeroa :) )

(.) Oireita on aika vähän. Finnejä on tullut, päätä särkee silloin tällöin ja pissillä saa juosta & väsyttää jonkin verran, mutta pahoinvointia tai rintojen arkuutta ei ainakaan vielä ole. En tosin tuota pahoinvointia yhtään kaipaakaan. Tytöstä oli ihan järkky öklötys viikolle 16 asti ja pojasta ei sit ollutkaan juuri mitään. Mulla menee tän hetken oireet vähän ristiin aikaisempien raskauksien kanssa.
Eli poikaa odottaessa tissit kasvoi heti ja oli tosi arat, finnejä pukkas ainakin miljoona ja hiukset rasvoittuivat erittäin nopeasti, väsytti ihan hirmuisesti, pahoinvointia ei ollut ja pissahätä oli jatkuvasti.
Tyttöä odottaessa rinnat kasvoi vasta lähellä puolta väliä, eivätkä olleet mitenkään erityisen arat, finnejä ei ollut ja hiukset olivat loistavassa kunnossa, pahoinvointi alkoi heti plussatestin jälkeen, ei ollut hirmuista väsyä, mutta pissillä kyllä sai käydä.
Mites muilla oireet on ollut tyttö/poika raskauksissa ja meneekö nyt samoin vai ristiin?
 
ltaa
Huh, meni puol tuntii taas lukiessa, ja en taas kaikkea muista kommentoida, sori siitä.
amalia suurensuuri :hug: . En tiedä lohduttaako kaiken pahan olon keskellä, mutta luoja korjas varmaan vaan epämuodotuneen alkion pois kasvamasta, näin minä ajattelen tällasista varhasista km:sta. En vaan tiedä, että lohduttaisiko itseensä yhtää, jos omalle kohdalle näin kävisi.
jahvetti älä sinä ronklaa sitä alapäätäs! Mut ku sanoit, että kovasta jostai tulee se vuoto, ni se on sun kohdunsuu, ja jos se on kova, se on kiinni ja silloin vuoto ei tule sieltä. Mulle gyne kertoi hyvin selkokielellä ton kohdunsuuntilanteen raskautuessa: kun tulee raskaaksi, kohdunsuu, eli se napukka, menee kovaksi ja kiinni. Jotta sinne ei pääse pöpöjä ja sieltä ei tule mitää ylimääräistä ulos, vasta kun 9kk päästä. Tosin niitä istukkavuotoja jos on, ni sieltähän ne tulee, mutmut..En mä usko, että hätää on, jos "vuoto" noin pientä. Ja mä ainakin soitin neuvolaan tästä omasta selkäkivusta, josta laittoivat lähetteen maanantaina äippäpolille ja tistaina jo soittivat, että siis ens tiistaina pääsen. JOten koita eka kunnaliselle, ni ei tarttis maksaa nii kauheesti, jos ultran haluut.

Tuhruttelijat: Tälläsen tapauksen tiedän, jos lohduttas. Mun kaveri tuli tossa taannoin raskaaksi. Odottaa tokaa. Rv6 alko tuhruttaa iha kirkasta verta, pyyhkiessä lähinnä tuli. Alaselkä ja alamaha kipeytyi kovin. Vein hänet ensiapuun, jossa tilanne ultrattiin ja kaikki oli kunnossa. Ja eilen niskapoimu-ultrassa hänellä näyttäisi olevan hyvin kehittyvä vauva =) . Jos tämä toisi jotain lohtua tuhruttelijoille :heart: .

Omaa napaa: olin siel mun äidillä lapsien kaa. Vaikka mä kieltäydyin kahvista, tuskastelin, nukuin 2h päikkärit ym, ni ei se arvannu!! Tai sit ei vaa sanonu. Ihmetteli se, että mikä mua vaivaa, ku en kahvia juo
:D !
Alaselkä ehkä hitusen parempi. Ei koko aikaa koske. Etomista on, mutta oottelen vaa, millo pamahtaa kunnolla, vai pamahtaako sit olleskaan. Siis ykähommia jne :x . Väsymys on paha, vois nukkuu huoleti 15h/vrk, jos enemmänkin. Päätä juilii välistä. Maha on illasta iha turvoksissa. Aamulla litteä oma itsensä ja illasta iha PUM! Ihme ku ei siitäkää mutsi sanonu, näyttää iha ku ois jo pidemmällä.
HIrveesti tekis mieli lenkille ym liikuntaa YKSIN, mutta on toi aika kortilla ja vettäkin satanu illasta, ku pääsis. Noo, jumppaile ja venyttelen, koska tiedän, että parin kuukauden päästä se tuska jo varmaa alkaa! Mun iskias varsinki tokasta tytöstä oli nii paha heti alko maha kasvaa enemmän, rv16->. Mä kulin kotonaki puhelin kädessä, jos satun jäämää lattialle, ku jalat menee alta, ni naapuri ois päässy vara-avaimella nostaa mut ylös.

Mut nyt tulee faktalta joku riskiraskaus tmv ohjelma, meen akttoo, moikka!

:heart: nelli 5+6
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kipsu:
Mies huutelee tuolla, että voinko tulostaa nimilistan netistä. No kai se nyt on jo korkea aika alkaa nimeä päättämään, kun ollaan kuitenkin jo viikolla 5 + 2 :eek:
Ihanaa :heart: Osaa ne miehetkin hössöttää :D

Meilläkin on jo nimet valmiina. Pojasta tulee Arthur Lucius Antinpoika ja tytöstä My-Mimosa Elviira Antintytär :heart: Mie olen syntyjäni suomenruotsalainen, mutta en osaa äidinkieltäni kovin hyvin niin haluan perintönä antaa lapsilleni edes nimessä häivähdyksen juuristaan, siksi nuin "vieraskieliset" nimet :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja Cruella DeVille:
Amalialle :hug: jaksamisia...

JAHVETTI: elä kaivele :kieh: toivotaan että on jotain harmitonta :hug: kannattaisko sun kysyy jos pääsisit jo ultraan. pääsisit peloistas.

En kaivele enää en :kieh: :kieh: Voiskos sitä ultraa kysyy neuvolan kautta vai pitäskö soittaa suoraan polille? :| :whistle: :'(

On kyllä nyt ihan luovuttaja fiilis... :'(
Soita suoraan polille. Mie sain ajan seuraavalle päivälle. Tänään siis käytiin ultrassa vuodon takia ja kaikki hyvin :wave: Sydämensykekin näkyi :heart:
 
Siitä miesten hössötyksestä. Meillä mies oli eilen tehnyt illaksi salaatin, kun tulin kotiin. Mönkiäiselle kuuluu kuulemma antaa c-vitamiinia. Muutenkin mies huolehtii todella paljon ravintoni monipuolisuudesta ja oli todella tyytyväinen, kun olin ostanut jotain raskaanaolevien ravintolisää. Pihakukatkin ukkokulta oli kastellut hätinä, kun hössää, etten saa mitään kanniskella ja nostella.

Vaan kaikkein parhaalle tuntuu se, kun hän sanoo, että haluaisi nousta katon päälle huutamaan koko pitäjälle, että meille on tulossa vauva ja vaan karjua sitten sitä onnea ulos epämääräisenä möykkäröintinä. Minä suosittelisin karjumisen ajankohdaksi juhannusta. Ympäristön melussa yhdet huutamiset ei pitkälle kantaisi ;)
 
Kiitos halauksista,, kyllä tuli parempi mieli heti kun avasin palstan ja haleja alkoi sadella! Kiitos kaikille. Aikas paljon näytti olevan kirjotusvirheitä tos mun tekstissä eilen,, aikas sekavat tunnelmat oli siis. Nyt pitäs lähtee sinne verikokeisiin selvittää ne raskaus yksiköt. Toivottavasti oisivat mahd pienet nii hoitus tää homma ilman mitään.
On se vaan kumma että kun nyt sit toivos että että tuo arse alkas oikein kunnolla tursaamaan niin ei kun muutaman tipan vaan antaa,, kunhan ei vaan joutus mihinkään kaavintaan. :$
Kyllä elämä voittaa taas ja uutta putkeen ,, mä en helpolla sorru vaikka välillä tuntuu aivan pirun pahalta, kun kerkes jo niin iloita!!

Heippa vaan kaikille OOTTE IHANIA!!!! :wave:
 
Niin ja Jahvetti, sulla voi olla ihan limakalvot jo ärtyneet tuosta kaivelusta ja sen takia sitä verta paperiin tulee.
Itsekin kyllä jatkuvasti paperiin tuijotan vessassa käydessä, mutta en viitsi mitään kaivella.
Jo sitä vera tulee, niin se tulee kyllä sitten ilman kaiveluakin. Ole ihan rauhasa nyt vaan :wave:
 
Amalialle voima :hug: ja jaksamista!

Jahvetti: eikö sun kannattais yrittää siihen ultraan päästä, niin saisit mielenrauhan. Kun kaikki on varmasti ihan hyvin!

(.) Mulla on jotenkin epäuskoinen olo. Ei jotenkin yhtään tunnu, että oisin raskaana. Jotenkin oletin, että mulle tulee heti paha olo jne. kun muutenkin oon tosi herkkävatsainen ja mua närästää tosi helposti jne. Rinnat on edelleen kipeät, finnejä pukkaa, hiukset rasvoittuu, mutta muuten olo on aivan tavallinen. Ehkä vähän enemmän väsyttää ja palelee. Varasin eilen ultran, se ois sit 28.6., jolloin ois menkkojen mukaan jo 8+6, mutta epäilen 6+6 olevan lähempänä totuutta. Yritin siks venyttää tota ultraa, että näkis sit jo sykkeenkin...
 
Alkuperäinen kirjoittaja kevytmelankolia:
Niin ja Jahvetti, sulla voi olla ihan limakalvot jo ärtyneet tuosta kaivelusta ja sen takia sitä verta paperiin tulee.
Itsekin kyllä jatkuvasti paperiin tuijotan vessassa käydessä, mutta en viitsi mitään kaivella.
Jo sitä vera tulee, niin se tulee kyllä sitten ilman kaiveluakin. Ole ihan rauhasa nyt vaan :wave:

No näin mä nyt tätä asiaa aattelin, koska taas ei kuitenkaan tuu mitään :whistle: Että mä oon hölmö :kieh: |O B) :attn:

 
Mukava lueskella teidän iloisia ultrakuulumisia! :D

Miten olette helpottaneet pahaa olo? Itse en ole kertaakaan vielä oksentanut, mutta sunnuntaista saakka on ollut koko ajan etova olo. :$ Kaikki hajut grillipihvistä märkään koiraan tuntuvat päivä päivältä voimakkaammmilta ja oksettavammilta. :$ :$ :$ Jotenkin pitäisi huonoa oloa ja etovuutta saada helpotettua, sillä jos tämä kestää kauan niin alkaa ahistamaan ihan kunnolla.
Vatsa on turvonneen oloinen, ei näy päällepäin tietysti vielä mitään (6+1), mutta löysienkin housujen vyötäröt painavat inhottavan tuntuisesti.
Päivät käynnistyvät tosi nihkeästi, sängystä ei tee mieli nousta pois ja nukkua voisi vaikka päivät ympäri. Onneksi on loma!

Tsemppiä ja voimia ihan jokaiselle. Toivottavasti jollakin on parempikin olo! =) =)
 
Joops, huomenta vaan =)

Tosiaan sitä vuotoa ei nyt sen eilisen jälkeen oo taas tullu ja NYT EN KAIVELE!!! :LOL:
Voihan se tosiaan olla, kuten kevytmelankolia mainitsi, et limakalvot ois ärtyneet...ja tosiaan kun aattelee, niin sellaselle se veri ehkä näyttiki, et ois niinku just jostain tullu "painaessa"...vaikee selittää... :LOL: En nyt vielä sinne polille soita, mut HETI, jos kerrankin vielä tulee ihan selkeesti verta, niin soitan...
Mua taas kyllä niin öklöttää, et ei vois uskoo, et ei raskaana oltas :x Mut ei sekään tietty mahottomuus olisi :|
Mutta katsellaan ja ollaan kaivelematta :LOL:
 
c81
Alkuperäinen kirjoittaja Cruella DeVille:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja Cruella DeVille:
en usko et on aihetta jos sul ei oo kipuja eikä sit vuotoo tuu paljo. soita äitipolille ja kysy ku mä oon kuullu et koksissaki tehää nykyää alkuraskauden ultria.
Ulkopuolisen kommentti: Mulla kun meni kesken, menin päivystykseen, josta siirsivät Koksiin ultraan (viikkoja 5+5). ELi neuvolan kautta ei välttämättä pääse, mutat jos menee suoraan polille voipi päästäkin.

T. *omaa plussaa odotellessa* c81
 
JAHVETTI: hyvä että vuotelu loppu, oiskohan tosiaan johtunu siitä kaivelusta :whistle: soo soo *näpäyttää sormille* :D

oma olo on aika hyvä, aamulla ei öklötä mut aamupäivällä on vähän huono olo :/ kuhan ei pahene :x nyt tonne sateeseen, ei jaksa sisällä mädäntyä
 
Oispahan nukuttanut vielä, mutta kissa päätti toisin |O *haaaukotus* Tuli naaman eteen kutitteleman viiksillään ja leipoi kynsillään kylkeä :kieh: Viime yönä yökötti niin, ettei saanut unta vaikka väsytti. Nukahdin varmaan joskus 4:n aikaan :ashamed: Pahoinvointi asettuu syömällä ehkä 15minutiksi ja alkaa sitten taas :( Syöpöttelin yöllä vuorotellen suolasta ja makeaa, mutta ei auttanut. Lopulta luovutin ja lueskelin yrjö kurkussa Harry Potteria kunnes nukahdin :x
 

Yhteistyössä