**Helmikuun Helmet 2008**

Moikka.
meni taas tovi lukiessa..mmm, toivottavasti muistan kaikki, mihin piti vastata =) .
Mulla näky esikoisesta maha rv15 tienoilla ja tokasta rv10 tienoilla alko näkyyn. Potkut tunsin ekasta rv19 ja tokasta rv16.
Oon kertonu kahelle kamulle, jotka ties yrityksestäkin. Varmaa jussin tienoilla kerrotaan appiporukoille, ku sinne mennää, arvaavatkin sit. Mun porukoille sit joskus, ehkä samoja aikoja. Paitsi, jos nään omaa äitiä, se arvaa heti. Ja noiden jälkeen voin tuuletella muillekin :D .

Mä nukuin taas parisen tuntii, ihanaa. Isäntä lähtee työreissuun jo tänä iltana, ni jospa tuota jaksas nyt paremmin illan.
Mulla on nykyään iha törkeeeeeeeeeee nälkä :eek: . On pakko syödä se viis ateriaa päivässä ja niidenki välissä maha kurnii. Että se viime viikon syömätömyys oli lyhytkestosta. Ja mahaki vaa pöllöttää tossa, isäntä sano, et näky siel kastejuhlassaki iha selkeesti. Sit mä viel siinä kastehetkellä havahduin, ku seisoin kaikkien eessä siel ja toinen käsi alavatsalla..meni vastomaisesti, valokuvia ku kattoovat, ni siinäpähän miettiivät :LOL: .
Soitin viel mun gynelle, jolla oon käyny, yksityinen siis. Hän sanoi, että tonne rv8 jos jatkuu hyvin, ni ei usko noiden selkävikojen olevan pahasta..epäilee, että ne ei johdu raskaudesta olleskaan, koska niitä on ollu ennenkin. Mut ultrata pitäs nyt piakkoin. Hitto, millohan tuolt kunnaliselta tulee sit kutsu, jos eile lähete meni? Ens viikolla mä haluisin, ei tarttis jussin yli ootella, kyl siel näkys jo se, että kasvas oikeessa paikassa ja ois elossa ym.. Mut tänää ollu parempi päivä selän kaa, onneksi!

Jatketaampas, moikka!

iltatahti
Tai oikeestaan makeanhimosta.
Onko teillä ollut semmosta ennenkuin tiesitte olevanne raskaana.
Mulla on ollu se nyt siitä lähtien kun menkat loppu.
Aikaisemmin ei ole ollut paitsi joskus noin viikko ennen menkkoja tulee semmonen että tekee mieli koko ajan jotain syötävää.

neIHM: mulla kans nälkä koko ajan, on ollu koko ajan. yritän sitte syödä vähemmän ja useemmin, pysyy sokeritki tasasena.

iltatähti: makeenhimoa ei ollu nyt ollenkaa ennen plussausta mikä on normaalisti ollu ennen menkkoja. eikä nyttekään tee pahemmin mieli mikä on hyvä.

mulla näky maha ekasta ehkä joskus vkolla 14-15, en muista enää tarkkaan. nyt taitaa tulla huomattavasti aikasemmin esiin :whistle:

Ikiä kyseltiin joten minä 28v,mies 29v(kohta 30),pojat 5v3kk ja 2v3kk ja mönkki 5+2.

Esikosta miun maha rupes näkymään tuossa rv17 ja liikkeet rupes tuntuu rv19+6,kuopuksesta maha pullahti rv13 ja liikkeet rupes tuntuu rv18 tästä mönkistä tuntuu et maha on jo pinkee mutta johtuu todennäköisesti turvotuksesta.

Tänään varasin alkuraskauden ultran yksityiselle sain sen 29.6 ja sillon olis viikkoja 7+5 jonka jälkeen ajattelin vasta soitella omaan neuvolaan kun yksityiseltä puolelta sain hormoonit ym.ni haluavat nähdä ensin.

:hug: kaikille joilla on vuotoa ja tuhruttelua ollut,toivottavasti kaikki menee hyvin.

Tervetuloa uusille,meitä rupee olemaankin jo aika mukavasti.

nelHMmiulla kanssa toi kahvi tökkäs jonku aikaa sitten,puol kuppia pystyy juomaan aamusta kunhan syö ensin jotain,muutenkin jotkut hajut öllöttää ja onneksi mies on lomalla ni on pyyhkimässä ton kuopuksen ahterin kun mua öllöttää niin kovin se kakan haju ja läjän näkeminen :x (sori,yksityiskohtainen selitys)

Janojuomaksi olen löytänyt greippi-vissyn :p siin ei ole mitään kaikkea 0 ni olen ainakin vielä juonut huoletta.

Joku kirjoitti tuosta ärtyneisyydestä täällä yksi erityisen ärtyisä tai siis se tulee aalloittain esim.yhden kaverin puheluihin en uskalla vastata jos on kiukku fiilis päällä koska kerran jo räjähdin sille :ashamed:

Kolme tuttua meillä tietää ja tarkoitus olisi saada salattua se sinne rv13 asti jos siine asti päästään tai siis saavat itse huomata kun huomaavat.

Olipas miulla paljon asiaa =)

Mä sain sen ultran ens tiistaille, rv6+5 sillo. Tosi hyvä. Täällä menee äippäpoli juhannukselta sulkuun ja aukee vasta heinä-elokuun vaihteessa, onneks pääsin tänne, ei tartte KYSiin asti lähtee, eikä yksityiselle.
Mä lähen tyttöjen kaa mummolaa, mun äidille, yökylään, ku isäntäkään ei kotona. Ja toivossa elän, että saan nukkuu huomen piiiitkään :D . Varmaa se mutsi nyt arvaa tän homman, no, en mä valehteleen ala. Ja ku siel ultrassa käy ja jos kaikki ok, voi kertoo sit jussina muillekin.

Mua ei nyt sit näy, ku huomen illasta vasta, joten tulee varmaa luettavaa =) . Voikaa hyvin, moikka!

:heart: nelli rv5+5

Mua oksettaa ja on toooosi huono olo!!! |O Tätäkö minä halusin???? |O |O |O
Ei oo näin voimakkaana viel kertaakaan iskeny. Muutama päivä sitte tääl viel itkin oireettomuuttani.
Ei voi muuta sanoa, kun onneks on loma...en mää nyt töissä pystyis olee :x :x :x

:wave:

Täällä ollaan ultrassa käyty ja kaikki toistaiseksi hyvin =) . Voi, että kun rauhoitti mieltä. Pikkuinen oli ihan oikeassa paikassa, kohtu oli pyöristynyt viikkoja vastaavasti ja syke näkyi...jeeee!!!!
Tietysti nyt mitä vaan voi vielä tapahtua, mutta nyt yritän kyllä nauttia tästä.

Viikkoja olikin vasta 5+6 (neuvolan tädin mukaan 6+2), mitä kyllä uumoilinkin, kun mulla on hiukan pidempi kuin 28 pv. yleensä ollut tuo kierto, niin sinänsä oli ihan odotettavissa, kun eikös tuo kierron pituus vaikuta siihen myös...? Niin ja lasketuksi ajaksi se merkkas neuvolakorttiin (sain siis senkin jo!) 2.2.

Sain sitten ensimmäisen kuvankin, hän oli kokonaista 2 mm :LOL:
Mitään vuotokohtaa ei gyne löytänyt, että en sitten tiedä mistä johtui ja toivottavasti nyt pysyy sitten poissa loppu ajan.

Olen ihan sekaisin...en muista mitä te olitte kirjotellut, vaikka lukaisin kyllä kaikki läpi... :D .
neIHM: Voiko se selkäkipu siis viitata johonkin "epänormaaliin", mulla kun ainakin jomottelee tota alaselkää, jomotellut alusta asti ja mulla kyllä jomottelee aina ennen menkkojakin, joten olen ainakin pitänyt ihan normaalina oireena.

Mulla on muuten ikää tänä vuonna 26 ja miehellä pian 24, siinä meidän koko 2 hengen talous :)

-Mirtsu ja toukka 5+6

P.S: Oksensin sitten ekaa kertaa kotiin tullessa kun käytiin kylässä ja ryystin puoli väkisin kauhean "tuopillisen" kahvia :) (tätähän mä toivoin... :whistle: )

Täälä on myös huonovointisuus havaittu, ruoka ei maistu ja etoo kaikki :x , kiva koittaa salata työporukalta jos yrjö rupee lentään...
Tänään just varasin ekan neuvolan, joka on siis 5.7. Kovasti nyt mietityttää että käynkö yksityisellä utrassa ennen lomareissua. Täälä kun tuo ensimmäinen ultra on viikoilla 11-13 joka onkin jo sitten se np-ultra (kait).

Mirtsu, onnittelut onnistuneesta ultrasta!! Tuntu varmaan tosi ihanalta nähdä pikkuinen, kun vielä oli ollut sen vuodon takia huolta. Kuulosti niin ihanalta, että oikein ootan, että itekin pääsis... =)

Mä oon varmaan ihan hölmö, mut oli äsken pakko kokeilla vielä yhtä raskaustestiä... :ashamed: Ja kyllähän se viiva oli vahvistunut niin paljon, että oli oikeestaan yhtä tumma kuin kontrolliviiva. Jotenkin piti saada varmistus sille, että homma tuolla jossain etenee :LOL:

Taas verta! Tosi vähän kun pyyhkii mutta menkkamainen vatsakipu tuli taas :(. Nyt mä en jaksa miettiä asiaa, huomenna on gyne ja katotaan mitä se sanoo. Tänään on siis 5+3.
Järjetön väsy on kyllä, muita "oireita" en tunnista..

Meillevauva! Tuo veren tulo on niin piinaava :hug: Itsekin vessassa käydessä tulee jatkuvasi tuijotettua paperia ja joka kerta pelkää että tuleeko vai eikö tule.
Vielä, kun mulla ei oo edes ultra-aikaa lähiaikoina, kun neuvolan täti sanoi,että varaile vasta viikolle kymmenen ja siihen asti pitäs elää epätietoisuudessa. :/
Koitahan jaksaa ja täällä yritän sulle voimia lähettää, että pikkuinen pysyy matkassa mukana.

Iästä oli puhetta eli mä oon 24v ja mies 26v. Lisäksi koira 5v.

Huomenna aattelin soitella neuvolaan ja kysellä et miten edetään. Mulla on hankala tilanne kun olen kesän 450km päässä kotoa töissä. Silti neuvolaan ja ultraan ym. pitäisi kuitenkin varmaan mennä omaan neuvolaan mikä on mulle ainakin keskellä viikkoa aika mahdotonta ja muutenkin heinäkuussa on paljon porukkaa pois töistä. Toivotaan että se neuvolan täti on yhteistyökykyinen ja keksitään yhdessä miten asiat hoidetaan. Kyllähän ultrassa esim. voi tietysti käydä yksityiselläkin.

Me on kerrottu raskaudesta hyvälle ystäväpariskunnalle. Olisi paljastunut muutenkin heidän seurassaan hyvin äkkiä kun yleensä mökkeillessä tulee olutta/siideriä maisteltua ja nyt ne oli alkoholitonta merkkiä. Kannattaa muuten kokeilla nikolai merkkistä alkoholitonta olutta jos on oluen ystävä eikä halua kokonaan siitä luopua. Se maistu ainakin mulle mainiosti eikä tarvitse ihan kuivin suin olla juhannuksenakaan kun muut ottaa "oikeaa" olutta ja siideriä. Muutamille kavereille raskaus paljastuu samasta syystä juhannuksena ja isovanhemmille kerrotaan sit kun ollaan hiukan varmemmalla pohjalla.

Kevytmelankolia: mua ei niinkää kiukuta, mut tuntuu et herkistyn pienimmästäkin asiasta ja silmät kostuu. Kaipa tuo mies saa tuta ne kiukkuilutkin vielä kunhan aikaa kuluu.. Muita oireita oikeastaan vaan hiukan arat nännit ja alavatsan nippailut.

Voi itkujen itku!!!!
Tänään iltapäivästä vessareissulla huomasin että hieman tuhrua tulee, ja jokseenkin tuntuu että se vaan intoutuu. Isännällekkin jo tuossa itkeskelin, että nyt tais homma mennä mönkään. :'(
Jospa se asettus,, housuun asti ei ole tullut mutta pyyhkiessä kyllä huomaa. Aijan alko masentaa.

Voi kurjuus teitä, joilla vuotoja! :hug: Peukut on pystyssä ihan meille kaikille, että vauvat jaksaisivat matkassa mukana! =) Ja itse olen edelleen 100% oireeton, mutta en mä jaksa turhia vouhkata. Kaippa se tosiaan selviää viim. 9kk päästä, ollaanko sitä paksuna vaiko eikö! :kieh: Tuon meidän rakkauspakkauksenkin meno on alkanut kiihtymään niin hurjaksi, ettei paljon ehdi aivoja päivän aikana miettimiseen käyttää kun pää käsissä, kolmantena jalkana, saa painattaa vauhtivillen perässä :heart:

Kuulostaa pelottavalta noi vuotojutut :| , muutenkin on koko ajan ihan häpsingillä näitten nippailuitten ja muiden suhteen saati sit jos ois vuotoa..toivotaan että ois ihan normi vuotoa.

Mä sit tänään päädyin siihen että meen ens viikolla ultraan, ei oo kiva lomaa viettää miettien että ollakko vaiko eikö olla, siis niinku aikusten oikeesti raskaana :whistle: . Kallista lystiä, 120? ja rapiat. Mitäköhän muuta se tätsy tutkii, on muuteskin mun ensimmäinen kerta oikeella gynellä, tähän asti tutkimukset on aina hoitanu terv.keskuslääkäri..

Heippa kaikille :wave:

Eilinen ilta meni ihan itkuksi kun sisko soitti ja sanoi etteivät kumminkaan ota minua sylikummiksi vaikka ekaksi sylikummiksi pyysivät,kun yksi heidän kaveri on loppupeleissä tärkeämpi heille :eek: niin että oma sisko kelpaa kummiksi ja siivoojaksi,ristiäisiin emännäksi ja tekemään pihatyöt ym.mutta ei sylikummiksi.

Jahvetti miulla alkoi kanssa aamulla pahoinvointi,oksentaa ei ole tarvinnut mutta muuten on aika :x jännä juttu sinänsä että pojista miulla ei pahoinvointia ollut oikeastaan ollenkaan.

Nipsuli miekin yksityiseen ultran varasin ja noin 90-100e jää itelleen maksettavaksi et kallista on mutta menemättäkään ei voi olla.

Toivottavasti kellä vuotoa on ollu on kaikki hyvin :hug: ja tarrasukkia mukaan pienille.

Yks kysymys:mistä olette keksineet raskausaikaisen nimen maha-asukille?
Kiinnostaa vaan tietää kun oli jotenkin hankalaa keksiä,meillä käytössä mönkki.

Saankos minäki liittyä tänne helmikuisten joukkoon... Tänä aamuna plussasin ja rv on siis nyt tasan 4. Niin ja ensimmäistä odotellaan. Molemmat ollaan kakskymppisiä. Laskettu aika ois vissiin 19 tai 20.2.
On meille kerran aiemminki esikoista ooteltu, mutta sepä tulikin kesken viikoilla 6+2. Nyt on mieli onnellinen tästä uudesta raskaudesta ja jotenkin uskon, että loppuun asti mennään kunnialla. :) Oireetki on nyt paljo selvemmät ku viime kerralla, jollon ne loppu kesken yhtäkkiä.

Nyt siis oireina jatkuva vessa hätä, tissien kasvaminen, nännien lievä aristus sekä nännipihojen tummuminen ja laajeneminen, oksetus/kuvotus/palan nouseminen kurkkuun aina iltaisin ja etenkin makuulle mennessä. Mahan nippailu varsinkin iltaisin. Oiskohan ne ollu siinä...

Tohon maha-asukki kysymykseen, niin itellä nyt vaan yhtäkkiä tuli mieleen nöpö. Se kun on nyt vielä semmonen hyvin pieni "nappula". :) Monestihan sikiötä kuvaillaan esim. katkaravuksi tai toukaksi siksi, että se näyttää vähän siltä, kun se on ihan pieni.

Napsu ja nöpö 4+0

Yhteistyössä