**Helmikuun Helmet 2008** syyskuu

Sunnuntaita!
Synnytyspelosta ja tarinoiden lukemisesta: mua ei jostain syystä kovasti pelota, ajattelen vain että sen näkee sitten. Toivon tietty että kaikki menee hyvin, mutta ei se pelkääminen auta kuitenkaan. Tosin voi olla että sitten vähän lähempänä itse tapahtumaa voi jo pelottaa. Tarinoita oon lukenut ja kuullut, ihan kaikenlaisia. Kauheampien juttujen kohdalla ajattelen vaan, että toivottavasti noin ei käy mulle, ja jos käy niin onhan tuokin selvinnyt. :D Joku sanoi vielä lukeneensa rakennevioista yms, mua ei nekään kauheasti pelota. Johtunee varmaan siitä, että tiedän jo että mun pienellä on gastroskiisi. Toivon vaan että sekin menee hyvin.

Just haettiin miehen kanssa aamiaista kaupasta, se tekee kroissanteja ja teetä mulle, kahvia itselle. Nam. Ja kananmunia. :) Onneks mulla ei ole mitään pahoinvointeja.. :D Piakkoin lähdetään meidän tulevan lapsemme pikkuserkun 1-vuotis synttäreille. :D
 
Heipsan,

ollaan vietetty koko eilispäivä ja tämä aamu meidän ihanan kummipojan, 8kk, luona. :heart: :heart: On niin ihana seurata rakkaan lapsen kasvua ja kehitystä. Nähdään poikaa n. kerran kuukaudessa, ja aina on tapahtunut paljon uutta. Mitenköhän paljon sitä liikuttuukaan kaikesta, sitten kun kyseessä on oma lapsi... =)

Olen samaa mieltä sun kanssa zuku noista synnytysjuttujen kuuntelemisesta. Jos kuulen joskun kauhujuttuja, yritän antaa mennä toisesta korvasta sisään, toisesta ulos. Synnytystarinoita en viitsi edes palstoilta/lehdistä lukea juurikaan, ellen tiedä, että kyseessä on positiivinen tarina. Jos vahingossa kuule, tai joku ajattelematon kertoo kauhujuttuja ollessani kuulolla, ajattelen ystävieni kertomia tarinoita helpoista synnytyksistä, tyyliin: "Otin kivunlievitykseksi kaksi Panadolia.". :LOL:

Vaunuista: Ollaan ajateltu hankkia Teutonian Spirit S3 -yhdistelmät. Tuntuvat näppäriltä ja kevyiltä ja miellyttävät meidän silmäämme. Väriä ei olla vielä päätetty, kahden vaiheilla ollaan... :/

eva & helmieemeli 17+4

ps. Kiin: Kun tulet palstoille, niin lissäätkö tonne sun ekaan juttuun ne la:t ym. Tänks! =)
 
Sunnuntaita allihuuppa!

Olen samaa mieltä zuku noiden kauhustoorien suhteen ja koitan enemmänkin panostaa noihin ns. hyviin tarinoihin :) Kaveripiiristä löytyy pari ihan hups-hei-tuliko-se-muka-jo synnyttäjää, eli kovin helpolla ovat päässeet! Muistakaa että heitäkin on!!

Mulla on ollut tehokas sunnuntai aloitin heti aamusta leipomisella, tuli pullaa ja pannaria. :p Kyllä huomaa, että oksentelu on (ainakin melkein) kokonaan ollutta ja mennyttä, kun virtaa alkaa riittää entiseen malliin! Välillä tulee huonoja päiviä, mutta nekin jaksaapi, kun on ollut näitä parempia aina välissä jo :). Jaksuja kaikille edelleen oksentaville!!!

Piiju 16+4
 
Heipsan,

Np-ultrassa kaikki hyvin. Niskaturvotus oli vain 1,2 milliä. Pikkuinen oli jo valmiiksi hereillä ja kääntyili ultraajalle sopiviin asentoihin. Jalat näytti mahtuvan vielä suoriksi. Voi pientä parkaa millaiseen ahtauteen sen kohta täytyy sopeutua! Rakenneultraan odotellaan aikaa: tulee postitse kotiin.

Välilihan leikkaamisesta: Mulla ei ole koskaan leikattu välilihaa... ja silti molemmista synnytyksistä on tullut toisen asteen repeämät. Mut ei ne ole niin pahoja miltä kuulostaa. Molemmista synnytyksistä olen istuskellut jo synnytyssalissa omalla ahterillani. - No, kenenkäs muun! :LOL:

Ekan synnytyksen jälkeen, kun paikat oli ommeltu ja mun piti nousta vuoteesta, niin kätilö käski mun istua ihan kunnolla, kun itse tietty arkailin istumista. Sellaisia kätilöitä pitäisi olla jokaisen kätilön, sillä musta tuntuu, että sitä istumista ihan turhaan arkaillaan ja jos kätilö heti ekaks neuvoisi istumaan kunnolla, niin vähemmän olisi sellaisia synnyttäneitä, jotka kumirenkaan kanssa kulkevat vielä sairaalasta päästyään. Olihan se alapää arka, mutta ihan hyvin pysty istumaan.

Ihan hyvin nuo repeämät ovat parantuneet. Eivät haittaa yhtään enää.

Laa Laa rv 14+3
 
Pupi täällä vaihteeksi. :wave:
Olin poissa Suomesta viikon ja olipa paljon viestejä kotiinpalattuani.

Olin työmatkalla, mutta minulla oli aikaa käydä shoppailemassa. Joten tulin takaisin matkalaukussa väljiä paitoja ja yhden äitiyshameenkin ostin. Kävin useammassa lastenvaateliikkeessä hiplailemassa, mutten vieläkään hennonut ostaa mitään. Mieheni sisko on luvannut meille monenlaista tavaraa, joten katsotaan ne ensin läpi! Ihanaa kun saa lainaksi sitteriä, sänkyä, hoitopöytää ja muuta tarpeellista. Todella onni.

Minulla ei ole vielä synnytyskammoja, koska en ole ajatuksissani vielä sinne asti läheskään ehtinyt :D Pikkupikkuhiljaa alan saada vauvan tulon konkreettisemmaksi omaan päähäni. :LOL: Kuulun näihin myöhäissytytteisiin ihmisiin, joilla menee aina aikaa asioiden sulatteluun.

Matkalla en kyllä muuta nähnyt kuin raskaana olevia naisia, rattaita ja vaunuja, pieniä vauvoja... selvästi aivot prosessoivat ja kovaa vauhtia! Huvitti itseänikin, että eikö täällä nyt muuta nähtävää ole
:D

Vointi on ollut hyvä, vaikka matkalla jalat oli ihan muussia kaupunkikävelystä. Muuten sitä jaksoi yllättävän hyvin. Maha on myös kasvanut. Lienekö joku spurtti meneillään?

Yritän myös pitää nuo synnytyskauhutarinat vähällä lukemisella. On kyllä mukavaa lukea täältä viestejä esim. välilihan leikkaamisesta ja erilaisista kokemuksista. Esikoistaan odottavalle kun kaikki niin uutta. Ostin matkalukemiseksi Odotuslehden ja siinä se lentomatka menikin kun luin kannesta kanteen. Oli mielenkiintoisia juttuja ja todella tärkeää tietoutta. Ja toin sen tuliaisiksi miehelleni. Kavereilla kun ei ole vauveleita, niin sitä ei tiedä oikein mistään mitään... ;)
Mukavaa sunnuntai-iltaa kaikille!
Pupi (rv 15 ja risat)
 
Huomenta taasen =)

Olen loistanut taas poissaolollani mutta tämä viikonloppu on ollu yksi elämäni raskaimpia sillä jouduin pääsämään kaksi rakasta hevostani viimeiselle matkalle perjantaina :'( Mutta elämän on jatkuttava vaikka sen vaikeaa välillä onkin, onneksi on ihanat lapset :heart:

Ensimmäiset ostokset vauvallekkin on nyt tehty eli löysin ihanan pikkuisen toppapuvun tumppuineen ja töppösineen :heart: Sitten netistä tilasin vähän uutta perusvaatetta, ellokselta sellainen starttipakkaus vaivaiset 15 euroa. Siinä oli muutama body, housut ja paita sekä pieni peitto. Tuplarattaita edelleen etsitään ja mietitään eri vaihtoehtoja.

Epparista oli myös puhetta ja mulla ensimmäisessä synnytyksessä se tehtiin ja mulla se ainakin oli sairaan kipeä ja paraneminen kesti aika pitkään. Toisessa raskaudessa laitoinkin toiveeksi ei epparia siihen esitietolomakkeeseen eikä sitä tehty. Toipuminenen oli huomattavasti nopeampaa. Ja nytkin aion saman toiveen esittää. Tottakai silloin jos vauvalla on jokin hätä ja tarvitaan esim. imukuppia niin eihän sillä silloin ole väliä.

Synnytys ei muakaan pelota vaikka luenkin kaikenlaista siihen liittyvää. Enemmänkin mun pelkona on sektio, en tiedä miksi. Takana itsellä kaksi hyvinsujunutta synnytystä joten ei auta kuin toivoa että kolmaskin menisi yhtä mukavasti =)

Tänään olisi neuvola iltapäivällä ja vähän jännittää mitä ne sykkeet nyt ovat. Omat sykkeen kuuntelut ja laskut antavat kuitenkin toiveita että ne olisivat nytkin ihan ok.

Tyttiliinilläkin oli ollut mukavempi uusi lääkärireissu ja uutisetkin hyviä joten onnittelut niistä :flower:

Olikos se Suurperheellinen joka oli saanut iloisia ja vieläpä tyttöuutisia kromosomitestistä, onnea sinnekkin :flower:

Nyt on mentävä aamupuuhiin, mukavaa alkanutta viikkoa :wave:

Muoks. Cruella, täällä yks BB:tä seuraava. Toisin sanoen taidan olla koukussa :D Mustakin aika yllättävää jos tää Tiina on ollut tietoinen mahdollisesta raskudesta taloon mennessään, vaikka hakuhan sinne on tapahtunut ja aikaisemmin joten silloin ei asia varmasti ole ollut niin yksinkertainen. Jännätään nyt sitten Tiinan raskaustestin tulosta ;)

äitsy ja pieni 16+2

 
Voiko istukka irrota helpostikin? mä olin koiraurheiluleirillä viikonlopun ja tottahan mä siellä juoksin vaikken kovaa kumminkaan. Mun äiti sit vaan kehotti olemaan rauhallisesti, revittelyistä voi kuulemma istukka irrota..
Emmä nyt sitä pelkää tapahtuvan mutta onko se mahdollista?

Ihan ku oisin tuntenu liikkeitä vkl:na. Ne tuntui navan alapuolella, keskellä vatsaa. Toisaalta vaikee sanoa oliko oikeeta vatsan toimintaa kun olin syönyt karkkia mutta jotenki vaan tuntui "erilaiselta"..

Mä meen loppuviikosta lantiopohjalihastreeneihin, espoo tarjoaa ensisynnyttäville sellaisenkin. Ens vkolla onkin taas neuvola ja sit seuraavalla jo rakenneultra. Kohta ollaankin jo puolivälissä raskautta!
Tänään siis 17+1

 
Äitsylle :hug:
meillä kans tuplarattaiden etsintä käynnissä. Hyviä kokemuksia otetaan vastaan!
Ekas raskaudes ei tehty mullekaan epparia. Sain toisen asteen repeämät sisälle ja paranin todella nopsaan. Synnytyssalista lähdin istuen pyörätuolissa huimauksen johdosta ja hyvin pystyin istumaan. No hätää.

BB-"fani" täällä kans. Aika lailla koukuttava ohjelma. Viime vuonna bb:n lopun aikaan meidän pirpana syntyi. Ja sai lempparinimen Sari "Pirpanan" mukaan. :LOL: Jännä homma toi Tiinan raskausjuttu. Katellaas miten tytön käy....

Me on käyty tänään pankissa lainaneuvotteluissa ja nyt sitte alkaa kauhea talon työstö prosessi. Kohta tulee arvioijia tänne asuntoon. Meitsi on puunannu ku hullu joka paikan ja toivottavasti saatais hyvä hinta. Peukut pystyyn Mammat!

Nyt pitää mennä jännittään niitten tuloa.

Jepsu ja ¤ 16+6
 
Heipsistä.

Tuplista: Itse suosittelen lämpimästi emmaljungan tupla yhdistelmiä. Ovat painoltaan ja työntävyydeltään yhtä kevyet, kuin monet ykkös yhdistelmät. Toimii eri-käsillä sisaruksilla mainiosti ja tavaratila on iso. Työntäjän selälle hyvät. Kolmipyöräsistä huonoja kokemuksia-> kömpelöitä, ainakin ne adventure tjmv merkki.

BB:n katsoja täälläkin, vielä 24/7 löytyy :ashamed: :whistle: ..No ku ilmaseks sai, ni mikä ettei :D . Mä en kans tajuu, mite se Tiina sinne lähti, jos mahkut olla raskaana. Miettikää nyt, koko suku, maailma! tietää, että hän SAATTAA olla raskaana..Ja se isäntä parka siel kotona, mitähän miettii. Ja viel Eikka siinä sivussa kyöhnää jatkuvaan, HUH! En mä haluis asiaa iha noi julkisesti ilmoittaa..ja jos hää on raskaana ja meinaa jäädä, ja pysyy kauemminkin, ni saakohan se gynet tmv sinne paikanpäälle sit? Kaikkee sitä kelaa :| .

Mä käytin taas vaihteeks nuorempaa lääkärissä, kun toi yskä vaa pahenee ja viime yö meni valvoessa, ku happ meinannu kulkee. Nyt on sit astma lääkitys, avaava lääke siis, käytössä, autto viime talvena hyvin näissä pahoissa köhissä. Isäntäkin tietty lähti autoinemme työreissulle ja palaa vasta keskiviikkona. Kauhee säätö oli lekuriin menostakin, ku matkaa yli 7km ja bussit heikosti kulkee, mut iha ok päästii.
Nyt nuorempi nukkuu ja vanhempi päiväkerhossa. Vois keitellä sumpit ja kattella vaik vähä BB:tä sohvalla (eli nukahtaa :LOL: ).

:heart: nelli&pulla 17+4
 
Juu, mie voin ruveta päivittämään listaa :wave: Kotiuduttiin eilen sieltä hääpäiväreissusta, enkä enää jaksanut koneelle :ashamed: Tänään oli eka työharjottelupäivä lastenneuvolassa ja voin sanoa, että väsyttää |O Vaikka koko päivän istuin kuunteluoppilaana ja vierestä seurasin niin aina tuo uuden opettelu ottaa voimille. Kolmessa viikossa pitäis yrittää sisäistää 0-6v. neuvolajutut :D

Issias vaivaa minnuukin iltasin nukkumaan mennessä, ei päivällä ollenkaan. Tuntuu makuulla ollessa vaan sillon, jos jalka on koukussa eli vähällä pääsen sen suhteen, ellei nyt keksi ruveta äitymän :/

Liitoskipuja (?) miulla tulee vaan autossa istuessa, harvemmin muuten. Tai mistä mie tiedän, kun viikonloppuna niitä vasta rupes tuntumaan :D Vihloo alapäätä tuosta edestä klitoriksen tienoolta ja emättimestä. Onko nää niitä liitoskipuja vai jotain muuta? Lonkkia tekee mieli venyttää, ne on jotenki puutuneen oloset. Iltasin makoilen sängyllä jalat levällään, jalkapohjat vastakkain. Se helpottaa.

Raskausarpia en pelkää, saavat tulla mitkä ovat tullakseen. On nuita ennestäänkin :D Ei se ole nainen eikä mikään, jos ei vähän raskausarpia ole :heart: Pidätte minnuu varmaan ihan hulluna, mutta miusta synnyttäneen näkönen nainen on kaunis :saint: Pitää olla vähän rasvaa lanteilla, kypsät rinnat ja maha pompottaa sievästi niin on nainen, eikä muovinukke!

Me ostettiin vaunut ihan alkuraskauden aikana, kun törmättiin sikahalpoihin Carenan vaunuihin vm. 2005. Ihanat sporttiset ja maksoi 46? :D Huutiksesta ostin.

Takku liikuskeli tosi vähän viikonloppuna. Ihmetteli varmaan sitä vettä, että miten se mamma tolleen kelluskelee :heart: Olin jo vähän huolissani ja mietin, että olisko pitäny kotiintullessa käydä päivystyksen kautta, että joku olis kattonu sydänäänet tai jotain, mutta ajattelin jättää väliin kuitenkin, kun liikuskeli jonkunverran, vaikka laiskasti. Kun päästiin kotiin ja tuttuun ympäristöön niin Takku rupesi taas ilmottelemaan itsestään. Yksi vähän napakampi potkukin tuntui =) Rakenneultra olis 2 viikon päästä.

Tää lähtee nyt päikkäreille. Nukuin viime yön tosi huonosti, kun jännitin sitä harjottelun alkua.

Kiin ja Takku 18+0
 
kyllä mä näköjään liian harvoin käyn kun taas oli noin paljon tekstiä tullu :ashamed:

Tuplavaunuista joku kyseli: meillä oli töissä sellaset vanhat emmaljungat, muuten hyvät mutta olivat siis vanhat ja parhaat aikansa nähny (kuomu irti ym.) mutta sikahyvät työntää. Kaveriksi niille saatiin vähän uudemmat emmaljungat (oisko jotain 2003 tai 2004 tai jotain...) ni ihan kamalat työntää! Tosi raskaat eikä käänny mihkään ja nyt ovat jo hajalla (mitä ihmettelen ku emmaljungat kuitenki!). Naapurissa on kans tollaset emmaljungat ja raskaat ovat nekin. Mun sisko osti käytettynä oisko ollu Oran tuplarattaat, ne oli tosi hyvät! Kevyet työntää ja aika kapeat että mahtuu ovista hyvin. Että semmoset kokemukset mulla.

Synnytyksestä ja epparista on ollut myös puhetta: En pahemmin sitä jännitä, vaikka eka olikin sellanen kokemus että olin sitä mieltä että ei enää ikinä :whistle: Mulla tehtiin eppari ja se oli kyllä kipeä parantua, istumista ei voinu harkitakkaan pitkään aikaan. Jossain vaiheessa olin ilmeisesti istunut koska kun terkka kävi kotikäynnillä niin tikit oli revenny :( Ei ilmeisesti kovin pahasti koska mitään siitä ei ole epämääräistä tonne jääny. Jotenki oon "varma" että sektio tulee tällä kerralla, saas nähdä mikä paniikki tulee jollei näin käykään :whistle:

Tyttiliini:
Todella kurja kokemus sulla ollut siellä lääkärissä, onneksi uusi käynti oli mukavampi!

Mä en tiedä mitään mistään liitoskivuista tai issiaskivuista :ashamed: Ei ollut esikoista oottaessa eikä nytkään ainakaan vielä, toivottavasti ei mitään tulekaan.
Mähän olin ihan pihalla noista supistuksistaki :ashamed: Olin jo sairaalassa silloin ku neiti synty, heräsin yöllä kun oli maha kipeä. Soitin sitten hoitajan paikalle että mahaan sattu kauheesti :LOL: No, sitten kun neidin syntymästä oli 2 vuotta mulla tuli sellanen ahaa-elämys että kuukausi ennen kun neiti synty, mulla oli samalla tavalla mahakipeä yhden yön, eli mulla oli ollu supistuksia... samoten pientä samanlaista kipua kun esim. kiipes mäkeä ylös. Että supistuksiahan ne oli ollu :headwall: Mutta ku ei ne tuntunu siltä miltä mä olin lukenu että ne tuntuu ;)
Ehkä mä nyt sitten jo osaisin ne yhdistää... ;)

Huomenna on neuvola, nopeesti on menny aika kun sillon tuntu että sinnehän on iäisyys kun ton ajan sain...

Vinja ja Urmi 15+0
 
Mua on alkanut ärsyttää monet ihmiset mun ympärillä, kaikki hössöttää "älä nosta, älä kanna, anna mun hoitaa.." Pitääkö tosiaan kaikille muistuttaa että hei, en oo sairas vaan raskaana?! Vai valitanko turhasta? Kiva että huolehditaan mutta en minä kyllä missään lasipurkissa halua elää suojassa maailmalta. |O
-Siru- rv18+0
 
Kiin kiva kun lisäsit nuo la:t yms =) :hug:

Siruko, tiedän tuo on ärsyttävää :/ Kieltämättä töissä olis kiva, jos oikeesti tollasta tapahtus :whistle: :kieh: Vaan ei siellä missä pitäs.

Vaunuista me tosiaan niitä käytiin kattomassa ja varmaan ne Emmat ostetaankin, mut ei tuo isäntä suostu viel lähtä niitä kotio hakemaan, pöh :D

BB:tä tulee seurattua, olen erittäin koukuttunut ko sarjaan!!! :D

Jepsu mites kävi arvioitten kanssa? :D Me vissiin huomenna nyt sitten annetaan tää myyntiin =) Toisaalta tositosi haikea fiilis nyt, kun se päätös tehtiin :whistle: :/
Ja huomenna mennään myös Vaajatalojen toimistolle palaveeraamaan, et millä rahalla ne meille taloa lupais :D

( . ) Maha on iso! Supistelee! Selkää vihloo rasituksessa! Väsyttää! Aamupahoinvointi on tullut takas!
Siinäpä ne tärkeimmät :D
Harjottelija töissä tä viikon joten hieman helpommalla pääsee =)

Jahvetti 18+4
 
iltoja pikasesti. pitää toi ukkeli laittaa kumoon ku jäi päikkärit tänään väliin.

nelli: mäki mietin just noita samoja et miten koko maailmalle julkistaa et SAATTAA olla raskaana, luulis et ton ois voinu hoitaa hiljasestikki kun kuiteski niin henk.koht. asia. ja kiva isännänki tosiaan telkkarista kuulla et muija saattaa olla paksuna... ja jos se tosiaan on raskaana ja jää taloon ni varmaan se pääsee sieltä neukkuun yms koska pääshän se ykski edellisessä bb:ssä sairaalaan kun epäiltiin umpparia ja sit vielä takasin taloon.
oho, menipäs pelkäks bb:ks :whistle:

oma (.) tänään ollu aika hyvä päivä ku oltu kaupoilla (shoppailu parantaa :D ) eikä pahoinvointia oo oikeestaan ollu. kävin lasten vaatekaapissa ja siellä oli ihania pieniä toppahaalareita, 50-56 senttisiä. pakko investoida ku saan rahaa. maksaa aika reilusti mut pakko saada B) tammi-helmikuussa kuiteski kylmä ni kiva et vauvalla ois sitte sopiva lämpönen haalari eikä mikää mihin se hukkuu. tietty ei tiiä minkä kokonen vaavi on syntyissään mut jos tyttö on niinku luulen :D ni ei varmaan mikään jättiläinen ku veljensäki oli sellanen reilu 3,5 kg. no, senhän näkee sitte. nyt iltapuuron keittoon, hauskat illanjatkot :wave:
 
Jahvetti Kovasti kehui asuntoa ja lupasi huomenna ilmoitella arvionsa ja sit palkkion jonka ottavat jos laitetaan heidän firmalle myyntiin.

meillevauva en kyl osaa vastata istukan irtoamiseen oikein mittäään...kuullu oon et esim. kaatumisen seurauksena voi irrota ja yleensä sen huomaa kun tulee raju verenvuoto. En kuitenkaan usko et kovin iisisti irtoaa.


Nyt pitää mennä kattomaan poikamies pariisissa loppua. :D Ja jännäämään huomisen arviointeja!

Huomenna alkaa jo 18 raskausviikko(17+0) huh huh...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pikku-Katti:
Pessi: Luulin, että kaikissa kaupungeissa tarjotaan rakenneultra (eikä np-ultraa). Onko teillä sitten vain niskapoimu-ultra kaupungin puolesta? Harmittaa kun odottajat ovat niin eriarvoisessa asemassa riippuen siitä missä kaupungissa sattuu asumaan...pöhköä!

Mun pitää vielä malttaa 4,5 viikkoa, ja sitten on meillä rakenneultra. Kamalan kauan, ei malta odottaa
;)
Juuri näin, meillä ei täällä Lahdessa tarjota ymmärtääkseni kuin np-ultra (jossa siis jo käyty).
Onhan se kieltämättä epistä, kun jossain saa ilmaiseksi kaiken maailman tutkimuksia, mutta täällä joutuu itse pulittamaan :| 4D:hen varmaankin mennään, siinä omavastuu lähes 200e....


BB:stä:
Jäi tosiaan eka viikko katsomatta matkan takia, tänään yritän päästä kärryille. Molemmat aikaisemmat kaudet vahdattu tiiviisti :D
Kuulin juuri, että tämä kyseinen Tiina, josta taisikin olla jo puhetta, on mieheni kaverin avovaimo!! Itse en seurustelevana ihmisenä moiseen mukaan lähtisi....
 
BB:stä vielä leveilen sen verran, että mie olen deittaillut sitä ekana vuonna mukana ollutta Antti A.:ta joskus 19veenä :D Oli tosi söötti tyyppi ja ihan yhtä kiltti ja diplomaattinen kun BB- talossakin :)
 
Iltaa

Täällä olen iha ysiiksein, tosi tylsää. Kauhee ikävä isäntää..Ilmotti viel, että joutuu koko ens viikon reissaa etelä-Suomessa ja vkl pe-su Hesassa :snotty: . EI KIVA!! Sit tietty kun hää nyt on reissussa, ni mä en tiiä johtuuks antibiooteista (vikan napin otin just) vai onks mulla sit vaihteeks mahatauti???!!! Aamulla istuin pöntöllä iha kiitettävästi, mutta aattelin sen olevan vaan kahvin ansiota. No syötiin tos viiden jälkeen tyttöjen kaa ja lähdetii het puistoon, pääsin just sinne ja piti lähtee juoksemalla kotia, just ehdin, muute ois ollu housussa, ja iha vesikuralla :( :x :'( . Hyvä tuuri, kaikki mahdolliset tulee, ku keskenään jää. Mut toivottavasti on antibiooteista johtuvaa..tosin aika myöhää ois ja rajuna. Kokemuksia? Ja sori ällö aihe :ashamed: .

Nyt oon kyllä vaivanen raskauden takia, eka päivä, ku tuntuu! Siis issias pahana, alaselkää juilii ja ku ois meloni tuol toosassa!!! AUTS. No, tätähän minä odottelinkin, liian hyvinhän tuo tähän asti on mennykin..helppo alku, kaikki muu sit vähemmän helppoo, jos vaa vanhat merkit paikkansa pitää.

Kiin pakko udella, että oletko kyseisestä kaupungista, jossa se Solmu on? Ku vavaa kauheesti :whistle: . Mä oon sieltä syntyjäni ja olevinaan tunnen paljo porukkaa..

:heart: nelli&pulla 17+4
 
huomenia :wave:

en usko et istukka kovin herkästi irtoaa, aika kova pitää iskun vatsaan olla. mut tietty kannattaa olla varovainen. mä kyselin siitä sillo edellisessä raskaudessa ku mein mäyräkoira tykkäs hypätä mun mahan päälle makaamaan. leku sano että ei vaaraa alkuraskaudessa, sit myöhemmin vähä varovaisemmin. koira käpertyki sitte tohon kaulan kohille ja mahan viereen, hyvin löys paikkansa mahasta huolimatta :D :heart:

liikunnasta piti kysellä, onks ketään joka ois käyny salilla ennen raskautta ja nyt sitte jatkanu? ku mua himottas taas ruveta käymään kun jäi vähiin kun tapasin ton ukon. ennen kävin säännöllisen epäsäännöllisesti. oon nyt kotona nostellu painoja ja tehny jotaa kevyitä lihaskuntoliikkeitä. tarkotus olis koko raskaus liikkua mahdollisimman paljon ku tiiän et se helpottaa synnytystä. nyt aamuhommeleihin ku ysiks pitäs ehtiä avoimeen, hauskaa päivää kaikille!
 
Viikko alkanut vähän kehnosti. Olin eilen taas töissä yötäpäivää, vaikka sunnuntaina huomasin jo pientä flunssanpoikasta...
Eilen sitten illalla kuumoilin kotona ja mies sanoi että et ole menossa sitten yöllä töihin. Totesin että en todellakaan, mulla on kuumetta 38,4!

Nukkuminen oli harvinaisen levotonta, pää oli kun pumpulia, kurkkuun sattui... Ja sitten siinä viiden aikaan aamulla jouduin oksentamaan! En ole koko raskauden aikana oksentanut kertaakaan. Itseasiassa olen viimeksi oksentanut 3 vuotta sitten! Pahalta tuntui kun ei ollut oikein pystynyt syömään, tuntu että kroppa väkisin puristi kaikki nesteet ulos mitä irti sai :(

Yritän tästä lähteä sairaalalla käymään... sinnekin on aina niin nihkeä mennä... mutta saikkua on saatava, olo ei ole mitä hehkein...

Ja just tänään kun yks kaveri, jota en kahteen vuoteen ole nähnyt, on tulossa käymään! Mies oli kyllä ihana, se kokosi eilen illalla sen ostamani pinnasängyn, kun nukuin.. :heart:
 
Täällä kirjotellaan joka päivä niin ahkerasti.
Noista supistuksista mäkin teiltä tulin kysymään neuvoa.Heräsin tossa yks yö kauheeseen maha kipuun.En saanu sitä millään ohi ja oli pakko nousta ylös.Siitäkö riemu synty.Siis järkyttäviä supistuksia tuli,eka tuntu polttelua selässä ja sieltä ne hiipi mahalle ja vatta aivan kova pallo_Oli jotain järkyttävää.Täällä jo ulisin yksikseni ja ajattelin että tässä tää nyt oli.En meinannu vessaan uskaltaa mennä.Seuraavana päivänä vatta aivan hellänä.
Mulla on se seuraava neukku vasta 5 tai 6 viikon päästä niin ajattelin mennä tänään pyytämään jos sais vaikka tähän ennen ultraa yhen neukku ajan että tietäs et pikkusella kaikki hyvin.Liikkeitäkään en vielä tunne vaikka viikkoja 16.
Ennen noita suppareita olin into piukassa aina kun näin jotain pikkusia vaatteita tai vaunuja olin joka päivä netissä kattomassa mut nyt en enään uskalla :'(

Joka raskaus on nähtävästi erillainen.Mulla ei taida ikinä olla mitään kivaa kerrottavaa.
Mutta tuun kertoo mitä se neukku täti sanoo,käyn siellä puhelintunnilla.
 
nelHM Mulla oli kans tässä pari päivää ihan vesikuralla vatsa ja aina sai vessaan juoksun kanssa mennä. Aattelin et oonkohan saanu jonku vatsaflunssan mut taitaa se olla näitä raskauden ihania oireita sekin. Yleensä mul on nimittäin todella "kovalla" vatsa. Pukamat ja kaikki oon saanu vaivakseni kovasta vatsasta. Nyt taas maha on siis kovalla normaaliin tapaansa. :ashamed: Nää on niin ihania aiheita mutta kyllähän näistäkin pitää puhua, ehdottomasti.

Pessi En minäkään lähtis BB-taloon jos olisin avoliitossa. Mutta kaikkihan tekee omat päätöksensä. Tiina on kuitenkin symppiksen oloinen tyyppi. Se itseasiassa on mun suosikki. :D

Nyt pitää taas mennä kun toinen arvioitsija tulee vielä käymään. Otetaan parilta firmalta arviot niin saadaan realistinen hinta asunnolle.

Moiks!

Jepsu ja ¤ 17+0 :heart:
 
Heippa =)

Melonille :hug: ja toivottavasti supistuksia ei enää tulisi ainakaan noin voimakkaina ennenkuin ollaan helmikuussa. Ja hyvä juttu kun menet neuvolassa käymään niin saat asian suhteen mielenrauhan, nehän ovat siellä meitä varten.

Jepsulle kiitos haleista ja tsemppiä teille taloprojektiin =)

Liitoskivuista unohdin eilen näpytellä, niitä täälläkin esiintyy varsinkin iltaisin jos päivällä on kovasti menossa. Samoin issias vaivaa ajoittain ja raskauden aikana viimeksi tavallista enemmän ja pahemmin. Sen vuoksi tukiliivin käyttöä pitäisi vähitellen alkaa opetella.

Eilisen neuvolan kuulumisia, eli sykkeet oli nyt 160-165, vähän alhaisemmat kuin aikaisemmin ja tämä oli nyt mun vakioterkka mikä oli paikalla. Hän sanoi että ei kannata murehtia mutta rakenneultrassa kannattaa mainita korkeista sykkeistä. Tämä terkka ei tosin kuiunnelllutkaan kuin sen vakio pari minuuttia. Ei siis uutta sillä saralla, yritän nyt vaan olla asiaa liioja miettimättä. Rakenneultra ja 4d sitten asiaan antaa varmaankin vastausksia.

Hb laskee tasaisesti, nyt 121, meinasi että seuraavan käyntikerran jälkeen saa raotella rautapurkkia ja jos väsymys yllättelee tässä välissä niin sitten voi aloitella jo ennemmin.

Painoa oli jo onneksi vähän tullut kun viimeksi oli vielä laskenut, 300g viikossa eli ihan hyvä. Harvoin sitä on iloinen painonnoususta :LOL: Kohtu lähes navan korkeudella eli siinä syy isohkoon masuun, onpa pienellä ainakin vielä ruhtinaallisesti tilaa.

Verenpaineet hyvät, 116/64 ja pissa puhdas. Kolmen viikon päähän sain uuden ajan niin ehditään vielä kerran kuunnella sykkeitä ennen rakenneultraa.

Liikkeistä sen verran että parina iltana on tuntunut jotain mikä voisi olla vauvan aikaansaannosta mutta varmaksi en mene sanomaan. Parin viikon päästä ehkä sitten jo erottaa varmemmin =)

Tänään menen ensimmäistä kertaa raskaana oleville suunnattuun jumppaan. Ihan mukavaa päästä kerran viikossa jonnekkin :D

Nuorimmainenkin tuli meillä viime yönä kunnolla flunssaan ja yö olikin sen mukainen. Toisella niin tukkoinen olo ettei meinannut mitenkään rauhoittua nukkumaan herättyään.

Nyt täytyy mennä virittelemään joululahjaksi saamani ompelukone toimintakuntoon :wave:

äitsy ja pieni 16+3
 

Yhteistyössä