Helmikuun äipät 8

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja _/\_/\__
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Wirkku, varmasti sun porkkanansyömiset on olleet ainoastaan hyväksi. Sen syömistähän ei tosiaan missään ole suositeltu vähentää saati käsketty lopettaa. Porkkanassahan on paljon muitakin erittäin terveellisiä juttuja. Mullekin porkkanat maistuu. Pääasia et syödään noita kaninruokia, jotta pysyy vitamiinit ja mineraalit kohdillaan. :)

Kyllä sulle varmaan tulee automaattisestikin vähitellen sellainen fiilis, ettei maistu ihan 500 g päivässä. ;) Ja voithan nyt vaikka omaksi huviksesi vähän sitä vähentää, ja ottaa tilalle toisena jonkun toisen vihanneksen.

Hei!

Jaaha, taitaa olla tuo porkkanan syönti hyvinkin yleistä, sillä itsekkin olen popsinut noita herkkuporkkana pusseja aina silloin tällöin.

Onko teillä muilla kiristänyt napaa? Eilen oli koko päivän sellainen navan kiristys, että tuntui tosi tuskalliselta liikkua koko päivän ajan. Onneksi se yön aikana helpotti. Täytyy vaan toivoa, ettei se tänään ylly taas uudelleen kiristämään. Kyse ei ole kuitenkaan ihon venymisestä vaan pikemminkin sisäisestä kiristyksestä. Auts.

Ihan noin mielenkiinnosta kyselen, että maksaa teidän työnantaja 3 kk palkan äippäloman alussa? Minulla maksaa näillä näkymin.

Koittakaahan voidan hyvin! Mukavaa viikonloppua!

Moips:)...

mul ei kiristele napaa just nyt mut parisen viikkoo sitten oli pientä kiristelyä ja tuossa vaiheessa napa pieneni hieman. Mulla on jo ennestään pieni napa ja nyt mies vinoilee kun napa on ihan olematon...pian varmaan pullahtaa ulos ja siitäkös riemu repeää... nyt mulla 'oireena' masun älytön kutiaminen, rasvaan masun ja rinnat ainakin pari kertaa päivässä, jottei kutisis niin paljoa ja jotta vois hieman 'hidastaa' raskausarpien tulemista (onkos muille tullut raskausarpia??, mulle ei ny vielä ainakaa).

Mulle maksetaan tuo 3 kk:n palkka.

Ainaista matkustelua...pari viikkoo sitten ajeltiin e-suomeen (miehen irtisanoutuminen entisestä työstä) ja tänään lähtään hakee sieltä muuttokuormaa (joka onneksi sentään tulee muuttoautolla)... no ajelua tulee siis 1200km tänäkin viikonloppuna...saas nähdä miten selkä tuon kestää, kun selkäkivut on alkanut vaivaamaan:(...no raskaana ei saa ainakaan kantaa mitään raskasta....

Me ollaan ny asuttu työsuhdeasunnossa (60 neliön kerrostalokaksio) ja päästään nyt sentään kolmioon:)..jippiii... no huono puoli on se että asutaan sit 3 kerrokses ja hissii ei oo:(... muuttaminen hieman vie sit voimia (kuka jaksaa kantaa kaikki sohvan, pedin, kirjahyllyt, muut hyllyt, tv:n, pesukoneen jne... heh heh...en kai mä ainakaan) ja miten lie vauvan kanssa pärjää ilman hissiä....siis meinaan että jos menee esim. kauppaan ja toises kädes ostokset ja toises vauva+kantokoppa/turvaistuin...hoh hoijaa... no rivari laitetaan hakuseen, joten saapa nähdä vieläkös ennen vauvan syntymää ehditään kerran muuttaan??!!

Mites muut jotka asuu hissittömässä kerrostalossa on ajatellu nuot vaunu asiat järkätä...siis jätetäänkö ne pyörävartastoon (joka esim. meillä on vaan viereises kerrostalos) vai meinaatteko jättää ne eteiseen tms...??? Eipä niitä ainakaan 3 kerrokseen viitsi ilman hissiä raahata...

höö... siis tälläsiä mietteitä.... suunnitelmallisena ihmisenä kaikki pitäs olla niiiin hyvin mietittynä valmiiks....ja nyt siis ei oo......saas nähdä mitkä stressit ennen vauvan tuloo ehdin vielä kehittään... no vauva potkii minkä kerkee ja muistuttaa koko ajan olemassaolostaan....se on parasta stressinlievityslääkettä ainakin mulle:)

Vauva-oppaita eilen luin...onkos kukaan alkanut lurittelemaan tuutulauluja tms. loruja, jotta vauva sitten syntymän jälkeen 'tunnistais' ne ja rauhottuis??

Nyt ei näytä työt kiinnostavan pätkän vertaa ja juttua riittäis.... piristäkäähän muut päivääni ja kirjotelkaa ahkerasti kuulumisia:)!!!!!

Hei,

Omasta navasta: kyllä kiristää. Ei mitenkään ilkeästi, mutta aina iltaisin maha on ihan pinkeä. Napa näyttää siltä, että se kääntyy ympäri päivänä minä hyvänsä. Lisäksi vatsaa kutittaa rasvauksesta huolimatta - taitaa olla menossa oikein kunnon kasvupyrähdys. Onneksi vielä ei ole tullut mitään arpia. Miten teidän muiden napa ja masunahka voi?

Työnantajani maksaa 3 kuukauden palkan.

Hauskaa viikonloppua kaikille!

Mullakin on vatsaa kutissut ja kun kerroin siitä neuvolassa, niin minut määrättiin verikokeisiin, koska kutina voi olla merkki maksa-arvojen kohoamisesta. Tai joku maksa juttu se oli.

Mitään ei kokeissa näkynyt ja luultavasti kyseessä on vain vatsan kasvu. Mutta siis jos haluatte varmistaa asian omalla kohdallanne, niin kannattaa soitella neuvolaan.

Ei oo vatsa kummemmin kutissut, eikä tosin oo merkittävästi vielä kasvanutkaan. Mulla on varmaan tarpeeksi leveä lantio, jotta vauva mahtuu vielä turvallisesti kätköihin ;-). Kyllä mun vatsa on pituussuuntaan kasvanut, siis ylävatsakin alkanut pikkaisen pömpöttämään, mutta ei sitä vaatteet päällä välttämättä huomaa. Isokokoisella on vähän eri juttu kuin hoikilla ja pikkuisilla, ja kai tuo vatsan kasvu on sitten niin yksilöllistä. Oma äitinikään ei ole vielä tilaani huomannut. Pitäisi varmaan kertoa asiasta lähiaikoina, ettei tule kunnon shokkia. Se etten ole kertonut johtuu puhtaasti siitä, että olen ollut näreissäni äitini painostuksesta vauvan hankkimiseen. On varmaan raukka luopunut vihdoin toivosta eikä osaa ajatellakaan asiaa!

Työnantajani maksaa kolmen kuukauden palkan. Erittäin hyvä juttu!

Oikein hyvää viikonloppua kaikille!

Tuuli: Kutina voi olla merkki raskaushepatoosista, mutta yleensä (ainakin omalla kohdallani edellisessä raskaudessa) kutina on todella voimakasta etenkin kämmenissä ja jalkapohjissa. Hepatoosi on maksan toimintahäiriö ja ilmenee yleensä jossain 30 viikon paikkeilla (korjatkoon joku, ellen muista oikein). Synnytys yleensä käynnistetään viikon 37 paikkeilla vauvan turvallisuuden vuoksi. Mutta sinun tapauksessasihan arvot olivat ok eli syytä huoleen ei ole. Rasvausta vaan :) Itse joudun nyt juoksemaan labrassa arvoja mittauttamassa, jos tässäkin raskaudessa iskee tuo hepatoosi... toivottavasti ei.

Työantaja maksaa mullakin 3 kk palkkaa.

Mun napa on jo ihan vaakatasossa muun nahan kanssa. Se on levähtänyt sellaseksi pannariksi. Olen rasvannut mahaa ja rintoja päivittäin ja erityisesti aina suihkun jälkeen. Rintoihin on harmillisesti tullut muutama punainen pikkuarpi, maha on ihme kyllä vielä säästynyt. Ainoa kohta on napakorun reikä, korun otin jo silloin testin tehtyäni pois, mutta siitä reijän kohdalta on pikkasen tullut sellaista arpea... Kyllä mullakin silleen kutisee masu, ja kaikki ompeleet, saumat, laput ja pitsit vaatteissa ärsyttää tosi paljon. Parasta on olla isossa t-paidassa mikä ei juuri kosketa edes mahaa.

Ria, yritähän jaksaa nuo reissunne! Pitäkää ihmeessä jaloittelutaukoja. Mäkin olen miettinyt tuota loru ja lauluasiaa. Harmillisesti olen unohtanut suurimman osan kaikista laulujen sanoista... Mietin just mistä kekkaisin jonku kivan kirjan tarpeeseen. Ja cd hyllyäkin katselen siihen malliin, että minkäköhän sieltä valitsisin sellaiseksi musiikiksi mitä kuuntelisin nyt ja koittaisin sitten syntymän jälkeen rauhoitella muksuja samalla cd:llä. Hmm...

Rentoa viikonloppua kaikille!

Hei!

Tosiaan nuo lastenkirjat on täälläkin hakusessa. Olisko kellään hyviä vinkkejä lastenlaulukirjoista tai muista kirjoista, joita vois lapselle lukea kenties jo ennen syntymää?

Toinen kirja-asia on nuo vauvanhoitokirjat, joita olen yrittänyt etsiä, mutta en ole oikein löytänyt hyvää. Kaipailisin sellaista asiallista teosta, jossa olisi kerrottu lapsen kasvusta ja siihen liittyvistä asioista mielellään vaikka koko lapsuuden ajalta.

Mukavaa työpäivää kaikille!

Kummasti keskustelut hiljeni yhtäkkiä... Neuvolakäynti takana, kaikki oli hyvin. Supisteluista kysyin, kun niitä tuntuu välillä olevan oikein reilummin, sanottiin vain, että jos ei niihin liity kipua alavatsassa tai selässä, niin antaa supistella vaan. Tuntuu vaan niin hassulta noi supparit :)

Napakeskustelua tossa oli, mullakin napa näyttää aika erikoiselta, se on noussut pintaan ja välillä hieman kutiaa ja kiristää. Iho kuivuu kuten normaalistikin mulla.

Vaunuja käytiin katselemassa ja ei siitä mihinkään pääse, kai ne kalleimmat pitää sitten ostaa... Meillä yleensä käy juuri niin, ei voi mitään kun on molemmilla kallis maku. Jos jotain hankitaan, niin kyllä siitä pitää tykätä, turha ostaa halpaa jos siitä ei pidä. No toivottavasti niitä lapsia siunaantuu useampi :) Samaten on katsottu sänkyjä ja hoitopöytä-lipasto-yhdistelmiä, niissä ei vielä ainakaan ihan niitä kalliimpia... :) Noi vaunut, joita ajateltiin ovat Emmaljungan duo edget, haluttais semmoset, joissa koppa ja ratasosa ovat erikseen runkoon kiinnitettäviä, toinen vaihtoehto on Briot, mutta luultavasti noi Emmat.

Äitiyspakkaus tulee ehkä tällä viikolla, odottelen... =) Työnantaja ei maksa palkkaa äitiyslomalta, Kelan tukien varassa olen kokonaan. Työt ei kiinnosta pätkääkään (ei oo vähään aikaan kiinnostanutkaan, eikä etenkään raskauden aikana), joten aikamoista pakkopullaa on, mutta päivä kerrallaan äitiyslomaa kohti.

Painosta on vielä pakko kommentoida, että eilen illalla vaaka näytti niin paljon, että on varmaankin pakko jättää niitä suklaita syömättä... äh...ku se on vaan niin hyvää...

Moi Vaan,

Pitkästä aikaa. Hyvin on mennyt, tai no, ollut flunssaa, mutta silti kävin viikonloppuna urheasti Brysselissä. Vauva potki hirveesti nousun ja laskun aikana, taisi huomata ilmanpaine-erot. Oli ihan kivaa ja mieltä virkistävää matkustaa ja etenkin huomata että lentäminen on suhteellisen mukavaa raskaana, verrattuna autoajeluun. Mullakin supistelee varmaan kymmenen kertaa päivässä, mutta koska ainakin toistaiseksi kaikki on ollut ok kohdunkaulassa, niin en hirveesti ole asiaa miettinyt/pelännyt. On kuulemma lääkärin mielestä normaalia.

Tukivyön sain terkkarilta lainaksi, kun valittelin alaselkäkipuja, etenkin jos istuu pitkään esim. töissä.

Kelan paperitkin sain eilen vasta, vaikka lähetin viikolla 22, nyt siis vko 27+0. Ä-pakkaus pitäs tulla 2 vkon kuluessa.

Sitten, vielä mietin minne menen synnyttämään, porvoo, kättäri tai nkl. Olen kyllä taipumassa nkl puolelle, kun yks kamu on siellä töissä... ja muutenkin. Porvoosta en tiedä mitään? Se ois kyl ehkä lähin sairaala toisaalta.

Mitäs sitten, sf-mitta keskivaiheilla, kiloja tullut 6kg, siinä vähän statistiikkaa.

Nyt mentävä.

Moi
pitkästä aikaa! En ole saanut itsestäni sen vertaa irti, että olisin tänne kuulumisia kirjoitellut. Olen kyllä seurannut keskusteluja täällä melkein päivittäin.

Vatsa on kasvanut melkoisesti. Painoa tullut 9kg. Viikkoja 25+5. Hyvin olen voinut. Supisteluita oli n. 20 viikolla. Nyt ei ole taas ollut. Potkuja tulee hirmuinen määrä päivässä ja vieläpä ovat voimakkaitakin! ;) Hienoa niitä on seurata, varsinkin yhdessä miehen kanssa iltaisin sohvalla telkkaria katsellessa. Mies ei töiden takia ole päässyt neuvolaan koskaan mukaan, vaikka haluaisikin. Molemmissa ultrissa on ollut mukana. Ensi viikolla menen sokerirasitukseen. Saa nähdä mitä tulokset sitten kertoo.

Päätettiin ottaa äitiyspakkauksen, koska esikoinen on tulossa. Ja muutenkin siinä näyttäisi olevan ihan mukavasti tavaraa. Toivottavasti ensi viikon aikana saatais sen.

Vauvan tarvikkeet on melkeinpä kaikki hankittuna. Työt ei enää oikein täälläkään jaksa kiinnostaa... Päätin, että aloitan äitiysloman jo ennen joulua. Vaikka la onkin vasta 11.2. (tuossa la-listassa, mun la on vielä 9.2. mutta se on siirretty 11.2. synnytyssairaala; Hyvinkään sairaala) Päätin nauttia joulusta! Huonolla tuurilla nimittäin voisin joutua olemaan töissä. Teen 3-vuorotyötä. Tai enää vain ilta ja aamuvuoroa. Kävi yövuorot turhan raskaiksi. Ja kahden viikon päästä vietän vielä talviloman! Että eiköhän tässä jaksa töiden loppuun asti. Työnantaja maksaa 3 kk palkaa myös minulle.

Vauvalle otettii vakuutus. Saa vaan nähdä miten vakuutusyhtiö suhtautuu jos mulla todetaan esim. raskausdiabetes. Miten se vaikuttaa vakuutukseen, vai vaikuttaako mitenkään, kellään tietoa?

Kaikille hyviä vointeja ja iloista mieltä!

Meillä on tänään menossa rv 26+3 ja neuvola olikin tänään. Kaikki oli hyvin, mutta hemoglobiini oli laskenut 116.sta ja taidan aloittaa Obsidania syömään. Painoa oli tullut kilo viime käynnistä, eli yhteensä raskauden aikana 5 kg. Suklaan syönti täytyisi jättää vähemmälle huonon hemoglobiinin takia, mutta ku se on niiiin hyvää! Pulssi vauvalla oli 136 ja jymäytteli siinäkin koko ajan masuani =) Liikkuvaa sorttia on toi meidän veijari. Sanoin supistuksista kun ovat välillä kipeitä ja alaselkää myöden kipeitä niin aikaistettiin lääkäri-nlaa ja se onkin jo ensi viikon keskiviikkona ja sokerirasituskoe torstai-aamuna. Millainen se on???
Sf-mitta oli viimeksi 19,5 ja nyt oli 23,5 cm, että normaalissa määrin on vauva kasvanut.

Moi taasen kaikille,
terveiset Islannista! Nyt ei hetkeen reissaillakaan.. Reissu meni hyvin, lentokoneessa masukki oli vauhdissa. Tosin tämän totesin jo kesälomareissulla vko 16+, että kyllä se vauva paineen taitaa tuntea kun vilinä mahassa voimistuu. Samaa mieltä olen Missun kanssa tästä asiasta.

Jotain napa-asiaaa täällä on käsitelty, niin kohta se varmaan sieltä pullahtaa ulos, ainakin ""napakuoppa"" on pienenmoinen enää. Pitäisi ilmeisesti mennä ostamaan uusia vaatteita, sisukkaasti käyttelen vanhoja, ja kerran kuulin kommentin 'napapaidasta'... :/

Mitäs muuta, supistuksia ei tietääkseni ole vieläkään ollut, nivuset tosin tuntui eilisellä lenkillä hieman ikäviltä. Ja viime torstaina tuli vähän vuotoa (hyytynyttä verta, sellaista rusehtavaa), josta pelästyin ihan tosissaan ja soittelin ympäriinsä hädissäni. Mulla ei ole aiemmin ollut mitään vuotoa, ja säikähdin todella. Jotenkin tajusin miten hirveää se olisi menettää tämä lapsi, ja muistin taas ettei mitään pidä ottaa itsestäänselvyytenä (enkä ota, mutta tähän tilaan on ""tottunut"") vaikka raskaus onkin näin pitkällä.

Joo, työnantaja maksaa palkan ekalta 3 kuukaudelta. Ja arvatkaa, enää 7 maanantaiaamua töitä!!!!

Wirkku 27+0

ohhoh, En olisi aivan arvannut, että paineet noin vaikuttaa vauvaan lentäessä. Alkaa vähän jännittää tuo oma lentomatka marraskuun lopussa. Tosiaan miten onkin täällä hiljentynyt tämä toiminta noin kauheasti.

Me saimme vihdoin ja viimein tilattua kärrytkin vauvalle. Se merkki otettiin, mitä ollaan alusta asti harkittu hartaasti ja pitkään. Nyt vaan täytyy odotella postin tuloa, kun kaikki on tilattu netin kautta.

Onkos teillä kellään tietoa saako vanhempiin lasten pesuvateihin sellaisia jalkoja, vai täytyykö ne aina ostaa sen pesuvadin mukana? Se pesuvati ei käsittääkseni tule äitisypakkauksen mukana?

Ajattelin minäkin kertoa kuulumisia pitkästä aikaa kun täällä on keskusetlu vähän hiljentynyt..

Eli ultrassa kävin viime perjantaina, rv25+2, ja painoarvioksi sain 911g! Lääkäri sanoi että onpas iso mutta kun olen noita muiden painoarvioita lukenut niin ei se nyt niin tavattoman iso tainnutkaan olla. Muuten kaikki ok, napanuoran virtaukset ja lapsiveden määrät, perätarjonnassa oli tällä hetkellä mutta heittelee kyllä kuperkeikkaa siihen malliin että asento vaihtuu aika usein!

Maanantaina oli sitten neuvola ja siellä ei mitää hälyyttävää tapahtunut, sf-mitta oli 24cm ja syke 140-160. Painoa ei onneksi ole tullut grammaakaan lisää joten terkkari oli hyvin tyytyväinen mun tiukkaan ruokavaliooni=)!

Suppareita on paljon, melkein menee päivät sängyn pohjalla tai sohvalla istuen. Välillä jopa vähän selkäpuolella tuntuvia, ei varsinaisesti kivuliaita vaan enemmänkin inhottavan tuntuisia. Ensi viikolla onkin neuvolalääkäri joka sitten komentaa joko lepoon tai jotain vastaavaa=(!

Vaunut on meilla vielä hankintalistalla ja uuden pinnasängyn haluaisin. Ei olla viel hankittu mitään kun päätettiin ettei kotiin mitää ""näkyvää"" ennenkuin on edes mahdollisuus saada pikkuinen hengissä kotiin asti. Meillä edellinen eli yhden henkäyksen verran synnyttyään...

Tälläistä meillä, tsemppiä kaikille helmimammoille ja tietty muillekkin odottajille. Nautitaan mahan kasvusta ja tunnustellaan ihania pieniä potkuja=)

Mä kävin kanssa tänään ultrassa ja painoarvioksi kaksosille tuli peräti 970g ja 900g ja viikkoihin nähden 25+4 ovat kuulemma tosi isoja. Mutta sen kyllä huomaa kun katsoo mun mahan kokoa. Moni jo kyselee että joko synnytän kohta... Painoa on tullut ""vain"" 9 kg mikä ei kuulemma ole paljon kaksosien odottajalle. Kauhulla odotan että minkä kokoiseksi paisun jos raskaus vaan kestää loppuun asti.
Vointi on ihan kohtalaisen hyvä, supistelee jokin verran mutta johtuu osaksi myös siitä että mulla on edellisestä raskaudesta alle vuosi aikaa.

Hyviä vointeja kaikille.

Siistiä, enään 20 työaamua herättävänä :)... Meinaa olla suht raskasta tuo matkustelu, mun jalat puutuu ihan tuskasesti. Tukisukkia käytän, mutta parin tunnin istumisen jälkeen jalat painaa tonnin ja niitä pistelee ja öisin särkee...ei kivaa:(...onks muilla jalkakipuja?

No on niitä kai suurempiakin vaivoja kuin jalkojen kipeytyminen ja unensaanti vaikeudet.. Nyt menossa jo viimenen raskauskolmannes eli 28 viikkoa eletään...aivan ihanaaaa:)... nyt siis rv 27+2...

Mä oon mieleltäni ollut super ailahteleva. Välistä oon taivaissa kun kaikki menee niin kivasti ja välistä on vähän toivoton olo (muuttopuuhat käynnissä ja olo tosi väsynyt)... mies ymmärtää mielialojen vaihteluita vaihtelevalla menestyksellä...voi ku se tuliski aina haliin, ku mua harmittaa... no toiveajattelua.... väsyneenä kun en miestäkään kohtaan osaa aina olla kaikkein kivoin niin eikai sitä häneltäkään voi odottaa...

Noh... kotona käytiin ja äiskä lupas maksaa meille vauvan sängyn ja hoitopöydän...jipppiiiiii.... ei muuten, muttaku olin jo miehelle luvannut tyytyä halpoihin vaihtoehtoihin, kun sain ne vaunut jotka halusin...mut nytpä saanki ostaa pedin jos on laskettava reuna ja jonkin kivan hoitopöydän.... vähänkö siistiä...

voi äly kun mä ootan meidän vauvan syntymää aivan älyttömästi ...hirmuinen hoitovietti jo päällä ja aivan ihanaa päivittäin seurustella vauvan kans kun se potkii ja liikuskelee... ihan varmasti paras tunne maailmassa:) ja tää on muutenki parasta mitä mulle on koskaan tapahtunut:) (tietty toinen maailman tärkein asia oli ton ihanan miehen löytäminen)...

Mitäs muille kuuluu... onkos vauva-asiat jatkuvasti mielessä...meneekö miehen kans hyvin.... kirjotelkaa, ois niin mukavaa lueskella saako muutkin itkukohtauksia katsellessaan vauvan vaatteita ja silitellessä masua.... mä oon ainaki niiiiiiiiin herkkänä.... :)

Tuo tukisukkien hankkiminen kyllä kannattaa paljon reissatessa, mulla ei niitä lentokoneessa ollut ja sen kyllä huomasi. Okei, mulla muutenkin turpoaa jalat aina koneessa mutta nyt pohkeet oli kun sementtitolpat lennon jälkeen.

Mulla on riesana suonenvedot, joihin herään öisin. Esim toissayönä oli sen sortin kipu että eilen päivälläkin tuntui pohkeessa kun käveli.. Myönnetään että olen vetänyt sipsejä ja salmiakkia ja lakua, mikä edesauttaa sitä nesteen kertymistä...:(

Mulla ne pahemmat pitkäkestoiset ongelmat on edelleen psyykkisellä puolella, päreet palaa siis niin pienistä asioista kun ikinä. Itkuskele oikeastaan en, mutta saatan helposti surkutella jotain asiaa kovastikin kun surullisten muistojen kautta menee mieli matalaksi.. Mutta varsinkin väsy + nykyinen ailahteleva mieli ei tosiaankaan ole paras mahdollinen yhdistelmä...:) Vaan minkäs teet? Aika hyvin toimii kyllä ulkoilu, toissailtana olin taas ihan pinnoissa, tunnin lenkki koiran kanssa paransi tilannetta huomattavasti.

Mulla on kanssa toi pinna niiiiiiin perusteellisen kireällä. Säälittää välillä tuo esikoinen kun äippä hermostuu heti ku jotain vaa sanoo=(..

Mä en pysty ees lenkkeilee enää kun supistelee ja liitoskivut haittaa kävelyä muutenkin. Koirat kattelee välillä sen näkösenä et voisit nousta siitä sohvalta ja viedä meijät vaikka metsään...

Väsymys muakin painaa, välillä en jaksais sängystä nousta mutta esikoinen pitää huolen että äiti nousee joka aamu=)

Lentelin Oulu-Helsinkiä väliä viikonloppuna (22+3 - 22+5) enkä taida lennellä enää ennen synnytystä. Mun mielestä vauva ei yhtään tykännyt laskuista eikä ne itsestäkään tuntunut masussa kivoilta, jos ei nyt suorastaan sattuneetkaan. Jäi vaan sellanen olo, että ei kiitos. Onneksi ei varailtu lomamatkaa enää jouluksi...