Helmikuun äipät 14

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja __/\__/\__
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

__/\__/\__

Vieras
Osallistujat:

Ria LA 31.1-1.2.06, Lapin lääni
Pikkukamu LA 31.1-1.2.06
Tytsi LA 1.2.06, Pääkaupunkiseutu (Jorvi)
Una LA 1.2.06 kaksoset :) Pääkaupunkiseutu (NKL)
-Tuikku- LA 2.2.06
hunajakana LA 2.2.06, Pääkaupunkiseutu (NKL)
Missu LA 31.1.06 Porvoo
likka LA 2.2.06
kauris LA 2.2.06
Wirkku LA 2.2.06, Helsinki (Kätilöopisto)
Jen LA 2.2.06
Nekku LA 3.2.06
riina LA 3.2.06
Äiti77 LA 4.2.06
Orvokki LA 4.2.06
aurinko LA 5.2.06
Helmiäinen LA 5.2.06
Lillian LA 5.2.06
tuitsi LA 5.2.06
Sportti LA 6.2.06
Vilma LA 7.2.06
Odottaja LA 7.2.06
Nessa LA 7.2.06, Itä-Uusimaa (Porvoo)
Helmimasu LA 8.2.06
natu-70 LA 8.2.06
Äitee30 LA 8.2.06 (KOKS)
Pia LA 9.2.3006
Arde LA 9.2.06, Pori (SATKS)
Katariina LA 10.2. Pori (Satks)
Nasu LA 10.2.06
SuVi.R LA 10.2.06
Kirsikka LA 10.2.06 Helsinki (NKL)
Cathy LA 10.2.06 Oulu
Kaisa LA 11.2.06
Tuplamami LA 12.2.06 (kaksoset), Helsinki
Tinz@ LA 13.2.06
fanni LA 13.2.06
Kata LA 14.02.06
marde LA 14.2.06
Minnie LA 14.2.06, Pirkanmaa (TAYS)
Marie LA 15.2.06
Maku LA 16.2.06
Tuuli LA 17.2.06
Kesäheinä 17.2.06
Tarah LA 19.2.06, Kööpenhamina
päkä LA 20.2.06 (OAS)
Katarina LA 20.2.06 (TYKS)
1 LA 20.2.06 (NKL)
Raisa LA 22.2.06 (OYS)
Paukku LA 23.2.06, Helsinki (Kätilöopisto)
Muumimamma LA 23.2.06
Mirkku LA 24.2.06
Amina LA 28.2.06 Helsinki (Kätilöopisto)

Kertoilenpas minäkin vähän kuulumisia, vaikka taustailija olen vain ollut.
Kovasti tekisi mieli jo lähteä synnyttämään, mutta ei se pikkukaveri vaan halua vielä tulla. Kovin pientä vauvaa ei ole luvattu (n.53cm ja lähemmäs 4kg käsipelillä arvioiden), mutta eiköhän se ulos saada. Limatulppa lähti maanantaina ja koko viikon on supistellut tasaiseen tahtiin.
Vointi muuten ihan hyvä, lenkkeilläkin jaksaa tunnin verran vaikka kävelytahti ei enää kyllä päätä huimaa!
On kyllä hienoa seurailla muita samassa tilanteessa olevia! Olen lukenut ahkerasti sekä tammikuun että helmikuun äippä -palstoja, mutta tammimammat alkavat jo kaikki olla pikku hiljaa vauvansa saaneita.
Ihanaa pian on meidänkin aikamme!
Rialla sama la kuin minulla ja hän varmaan lähtenyt jo tositoimiin! Olisipa jo minunkin vuoroni!!
No mutta onnea ja kärsivällisyyttä mammaystävät!!

Otanpa minäkin osaa keskusteluun, ahkera taustailija myös minä ollut! Nyt on 38+5 ja vähän on tuntemuksia, mutta ei kuitenkaan sellaisia, että pitäisi sairaalaan lähteä. Limatulppa ei ole tullut ulos, mutta öisin supistelee aika paljon ja välillä kovinkin.

Meillä on muutto vielä edessä viikonloppuna, huh huh! Ostettiin uusi asunto ja sitä ollaan rempattu, stressiäkin ollut jonkin verran, että saadaanko se asumiskuntoon ennen kuin vauva syntyy, mutta saatiinhan se sentään!

Kyllä täällä kovasti odotellaan, milloin se sieltä tulla tupsahtaa maailmaan. Minulla myös arvion mukaan tulossa n.4kg vauva, joten en haluaisi, että menisi yli lasketun ajan! Vointi on ollut hyvä koko raskauden ajan=)

Onnea tuplamamille ja tsemppiä Rialle(joka ilmeisemmin on tällä hetkellä synnärillä=)

Pääsin kuin pääsinkin kotiin vielä ainakin viikonlopun yli. Maanantaina katsotaan tilanne uudestaan. Raskausmyrkytys on ja pysyy, mutta sen verran lievänä, että sain puhuttua itselleni jatkoaikaa omassa sängyssä. Lupasin tikutella proteiineja ja mitata verenpainetta säännöllisesti monta kertaa päivässä. Ja vannoin, että jos arvot lähtevät nousuun tai olo muuten huononee, lähden heti sairaalaan. Tämä oli helpotus, kun en ole miestäkään nähnyt koko viikkoon ja tosiaan näitä kotihommia on vielä tekemättä. Nyt en niihin itse pysty (pelkkä lepo on sallittu), mutta ainakin voin kertoa miehelle mitä pitäisi tehdä. Ja viettää vielä vähän aikaa keskenään ennen h-hetkeä.

Onko muilla yöt tosi levottomia? En tahdo saada nukuttua enää lainkaan. Olen kyllä tosi väsynyt, mutta nukahtaminen on vaikeaa ja sitten heräilee koko ajan milloin mistäkin syystä. Neuvolassa sanottiin, että nukkuu sitten vaikka päivisin, jos ei yöllä pysty, mutta että levättävä olisi. Pelkään vaan, että jos kovin pitkiä pätkiä päivällä kuorsaa, ei yöllä tule uni enää ollenkaan.

Tässä on oltu ahkerasti menossa johonkin päin joka päivä, nyt oli vielä kampaaja. Ens viikko on onneks rauhallisempi, ei muuta kuin neuvola ja hammaslääkäri.

Katariina: koita sellaista, että otat vaan pienet torkut 15 - 20 min pari, kolme kertaa päivässä. Voi olla että yöunikin on parempaa, kun et ole yliväsynyt ja jännittynyt. Toimii ainakin mulla. Mäkään en tykkää nukkua päivällä pitkiä aikoja.

Mulla on yöt vähän rauhoittuneet, tosin näen hirveästi unia, jotka on täynnä toimintaa ja se vähän häiritsee. Samoin olen nyt niin herkällä tuulella, että pelästyn helposti yöllä kaikkea outoa, viime yönäkin koira murisi jotain rapsahdusta ja hyvä etten potkaissut koiraa, pelästyin niin valtavasti...

Jotkut pystyy käveleen vielä pitkiä lenkkejä, mä kyllä kuntopyöräilen ja jumppaan kotona, enkä siitä kipeydy, mutta käveleminen ei tahdo enää onnistua. Lantio tulee hirmu kipeeks ja vatsanahkaa kiristää vimmatusti, joten sen lajin liikunta on nyt vähäistä. Kaikenlainen kotona touhuaminen sen sijaan onnistuu, ne kolme s:kin ihan hyvin... Alkaa vaan kyllästyttää tuo asentojen vähäisyys, kun haluja kyllä olis ;). Tässä saa ootella vielä pitkään, että pääsee taas kunnolla toimiin...

juu, jumppaamaan ois kohta päästävä. Täällä vaan kotona möllötän, enkä mihinkään itseäni saa ja kasvatan puhelinlaskuja, kun tää on modeemi yhteys ja viime kuussakin rapsahti 100 euroa.

Vauvalle ois tilaus täksi viikonlopuksi :-) Katsotaan ottaako tilauksen vastaan. Nyt kohta vois alkaa siivoilla, sit lähtee tallille ja illalla ehkä saunoa, katsellaan tulisko siitä mitään aikasiks.

Meil on muuten vedonlyönti miehen kanssa päivästä, hän sanoo 30.1 ja mä 2.2. Ravintolaillallisesta juomineen...sit hamassa tulevaisuudessa sekin.

Plääh, odottavan aika on pitkä, nyt pakko laittaa kohta kone kiinni ja tehdä jotain hyödyllistä eli siivota.

Joo, huomenna vaihtuu 39+0 ja odotellaan vain. Ei ole ollut mitään tuntemuksia että alkais vauva syntymään. No, täytyy siivota tää asunto vielä kuntoon, pölyä kamalasti joka nurkat täynnä ja pyykkiä kauhiasti, kun olen verhoja vaihtanut. Lisäksi menen värjäyttämään kulmat huomenna ystävälleni. Varaan samalla myös hiustenleikkausajan, väri on vielä hyvä ja värjäänkin sitten vasta ennen ristiäisiä, on niin kallista touhua, saapahan jotain piristystä itselleni.

Huusin itselleni huuto.netistä todella hyvän imetyspaidankin, mutta liivejä olen ostanut vain yhden kun ei tiedä mihin kokoon nämä lollot =) sitten jääpi, käy ostamassa vasta sitten. Voisiko joku muu isorintainen ihminen suositella jotain liivimerkkiä, joka tukisi kunnolla ja istuisi rinnat hyvin niissä??!!

täytyy käydä itsekin kävelyllä tänään ku aurinko paistelee niin ihanasti.

Joku oli saanut oman asunnonkin valmiiksi, onnea heille uuteen kotiin! Meillä on todella inhottavat naapurit ja masentaa asua vuokralla tässä, mutta liekö mitään mahkuja asuntolainaa saada, kun ei ole takaajia ja syyskuusta ollaan asp-tilille säästetty. Nyt olis unelmien talo myynnissä ja harmittaa. Molemmilla on kyllä vakipaikatkin ja rahaa olis lainaa maksaa. Miten lie, kannattaako käydä kysymässä pankista kuitenkin?

Nukkumisesta vielä. Itse nukun kanssa kauhian huonosti. En tahdo saaja unta ensinnäkään mitenkään, sitten herään ku täytys kylkeä kääntää, joka paikka puuduksissa kun samassa asennossa ollut. Sitten ramppaan pissalla ja juomassa vettä, kun jano on kamala. Aamulla herään 06.20 ku mies heräilee töihin lähtöä varten enkä taho millään saaja unta ku käytävässä ihmiset paukuttelee ovia ja yläkerrassa kolisee kunnolla, olen epätoivoinen!

aurinko82: kannattaa aina käydä puhumassa, vaikka ei se tulokseen johtaiskaan. Tietäähän ainakin mitkä on pankin kriteerit. Teillä on vakityöt, se on tosi iso asia, joka otetaan huomioon ja asunto käy osittain vakuutena. Osittain sitten lainaturva, säästöt, takaajat. Se on niin monesta kiinni, että siksikin kannattaa käydä kyselemässä! Ja kilpailuttaa pankkeja :).

aurinko82-> Noista liiveistä, mä ostin trimuphin liivit, kaarituettomat ettei paina nukkuessa, 85E, ihan hyvät tuntuset ovat. Lisää täytynee ostaa sitten JOS imetys onnistuu!

Mä en oo nukkunu enää pitkään aikaan kunnollisia yöunia, väsy alkaa painaa kyllä mutta päiväunet ei oikein onnistu ton esikoisen kanssa!

Päänsäryt vaan jatkuu ja seurataan paineita, onneks eivät ole nousseet pilviin eikä valkuaistakaan ole tullut pissaan. No ensi viikolla on lääkäri ja jos ei siihen mennessä mitään tapahdu ni saatetaan käynnistää, apuva!!

Kävelyllä kävin toissapäivänä tuloksena kamalan kipeä selkä, jääpi vissiin kävelyt siiheks kunnes vaunuja pääsee työntelemään=)!

Mukavaa viikonloppua kaikille=)

Kävin tänään taas neuvolassa, alapaineet on korkeella edelleen, ei muita oireita. Sf 34,5, syke 155, hb 143, paino pysynyt samana. Vauvan painoarvio oli maanantaina 3 kg. Kyselin sitä vauva kiinnitymistä, ja yleensä ensisynnyttäjillä kiinnittyminen tapahtuu kuulemma n. 3 viikkoa ennen synnytystä. Mulla on vauva laskeutunut hiukan alemmas, mutta ei kiinnittynyt. Mutta kiva kun on muitakin vastaavassa tilanteessa, niin ei juttuseura lopu!

Auringolle: mulla on ollut ongelmia löytää yleensäkään imetysliivejä, kun ei tahdo löytyä kokoja. Anitan liivit on mielestäni parhaimman malliset. Tilasin netistä parit Bravadon liivit, Original-malli käy sekä päivä että yöliiveiksi. Toiset taidan lähettää takaisin, kuppikoko olis ok, mutta malli ei vaan millään istu, vaikka tukevan tuntuiset ovatkin. Ja asuntolainasta: jotkut pankit (mm. Sampo) myöntävät lainoja ""valtion takauksella"" eli ulkopuolista takaajaa ei välttämättä tarvi. Eli kannattaa kysellä ehtoja.

Urheilusta: mullakin suunnitelmissa aloittaa vaunulenkit heti kun mahdollista ja myöhemmin juoksu ja sali. Tykkään noista lajeista, kun ei oo tosiaan ajankohtaan sidottuja. Kyllä tänäänkin ahdisti kävelylenkki, kun kulku on niin hidasta. Mutta täytyy olla iloinen kun yleensä onnistuu vielä :-).

Ja nukkumisesta: oon nukkunut yleensä yöt aika hyvin, mutta eilen illalla kylässä erehdyin ottaan kupin kahvia. Eipä sit tullut nukuttua kahta tuntia enempää. Yhtään vauvaunta en oo koko raskausaikana nähnyt, ainakaan muistaakseni. Se olis kyllä kivaa.

Tää lähtis niinku maalaushommiin vaihteeksi.
Ihanaa viikonloppua kaikki mammelit ja vaavit!

Moikka!

Eipä mitään varsinaista asiaa, tulin nyt kirjoittelemaan ettei kukaan vaan luule että lähtö on tullut :)

Nukun edelleen hyvin, heräilen sen 3-4 kertaa yössä, mutta saan aina helposti uudestaan unen päästä kiinni *koputtaa puuta*. Alapäässä on ollut jotain ihme juilimista nyt pari päivää, tuntuu ikävältä. Ei kuitenkaan supistuksia, kai paikat alkaa vaan levitä :/

Auringolle, samanlaisia ajatuksia täällä. Oma koti kutsuisi kovin, tämä vuokralla asuminen jotenkin rassaa. Varsinkin kun meidän talossa asuu pääasiallisesti nuorta porukkaa, eli bileitä riittää. Viimeksi viime yönä... Ja tilaahan oli se 49,5 neliötä. Kolme ihmistä ja koira. Että katsotaan kenen hermo menee ekana. Toistaiseksi olen uskossa, että kyllähän tässä pari vuotta asuu hyvin. Mutta kattellaan, asuntoja käyn kyllä kyylimässä verkossa päivittäin :)

Äiskäni ompeli äitiyspakkauksen laatikkoon ja pinnasänkyyn reunaverhot ja lisäksi sänkyyn sen verhon. Laitetaan tänään kuntoon sekin. Olen ihan innoissani :)

Voikaa hyvin!

Täällä myös edelleen kotona odotellessa. Menen kyllä huomenna käymään naikkarilla päivystyksessä, kutina on käynyt öisin aika sietämättömäksi ja pyysivät verikokeisiin kun kyselin asiasta. Ottavat jälleen ktg käyrät vauvoista silloin.

Tänään ehkä tuli eka kipeä supistus, lisää odotellessa. Olo on sellainen, että kohta hajoan kahtia. Synnytys varmaan tulee 100-kertaistamaan tuon olon, eh. :) Mutta silti odotan jo toooosi paljon, että saisin tän taakan ulos.

Onnea Una koitokseen! Siitä se uusi elämä alkaa. Mulla on semmonen kutina, että et voi olla enään kauan kotona...

Oma viikonloppu on menny ihan kivasti, mitä nyt vedin herneet nenään miehen sanomisista, onko yliherkkyyttä, vai sanoiko mies oikeesti tyhmästi... Tässä oon lepäilly ja mökötelly ja ootan, että uskallahan vaan tulla sanomaan jotain...

Päkä, tiedän ton fiiliksen, mekin ollaan saatu tähän loppuaikaan aikaiseksi jotain älyttömiä riitoja... Yleensä tapellaan vielä tosi harvoin. Kaipa tässä alkaa molemmilla olla pinna aika tiukalla...

Mut oltais jo otettu osastolle tänään, mutta halusin tulla kotiin nukkumaan. Tiedossa on, että ensi viikko on koitosten viikko joka tapauksessa. Siis mikä sitten onkaan synnytystapa. Kätilö ja lääkäri päivystyksessä päivittelivät, kun olen näin pitkällä ja vauvatkin niin suuria.

Onneksi sain antihistamiinia tai jotain vastaavaa tuohon kutinaan, jos se auttaisi.

Saa nähdä jäänkö huomenna sitten suoraan osastolle vai tulenko vielä kotiin. Mua kovin askarruttaa, että pitäisikö synnytys käynnistää hormoneilla vaiko pyytää leikkausta. Kummassakin riskinsä ja hyvät ja huonot puolensa. Pakko kai vain luottaa ammattilaisiin. Molempia en haluaisi kokea, mutta sekin on aika yleistä kaksosten kanssa...

Jännittävää vaali-iltaa mammoille!

Iltaa,

Unalle tsemppiä. Olet kyllä ollut tosi urhea, mä varmaan jo sun tapauksessa olisin kauhuissani ja valitsisin sektion. Mutta kuten sanoit, kummassakin on puolensa. Voimia koitokseen!!!!! Hyvin se varmasti menee ja naistenklinikalla on hyvä hoito ja kokeneet lääkärit.

Mulla on ollut tavallista enemmän vatsan kovettumisia. Lisäksi tuossa muutama tunti sitten ""lurahti"" housuun ylös noustessa jotain nestettä. Luultavasti se oli valkovuotoa tai mahdollisesti pissaa (how nice...). Tuskin kuitenkaan lapsivettä, kun sitä tuli niin vähän? Alkaa tuntua siltä, että ei enää oikein ole tuntumaa tuohon omaan alapäähänsä..., milloin mitäkin lurahduksia. Tosi kivaa kirjoitella tällaisia, mutta mulla on oikeesti jo aika tuskainen olo ja vaan odotan, että jotain alkaisi tapahtua. Oma kroppa on jotenkin niiiiiin erilainen kuin ennen.

Kotona kaikki on valmista. Ensi viikolla ajattelin tehdä kävelylenkkejä ja rentoutusharjoituksia (synnytä rentoutuneena cd) ja alkaa todellisen henkisen valmistautumisen:) Leipoakin voisi vielä pakkaseen jotain.

Ria on varmaan jo poksahtanut:), kun ei mitään kuulu. Tulkaa kaikki synnyttäneet site vaan kertomaan miten meni.

Nyt alan valmistautua vaali-iltaan!

Tervehdys!

Una olet kyllä varmasti ihan special-luokkaa noiden vauvojen sisällä pitämisessä! Tsemppiä oikeen kovasti ensi viikkoon! Mulla on yhtäkkiä alkanut olo kurjentua, turvotusta tullut yhtäkkiä ja kutinaa. Muuten on kyllä ihan ok olo.
Sait siis Una jotain histamiinia kutinaan, eli allergialääkettäkö? Ilmeisesti toi kutina ei kuitenkaan ole vaarallista? Ärsyttävää tämä kyllä on.
Ria tosiaan on varmaan synnyttänyt,kun ei olemitään kuulunut. Täällä on muutenkin ollut hiljaista, onkohan muitakin tositoimissa vai vaanviikonlopun vietossa.
Itsekkin kyllä voisin jo lähteä synnyttämään.

Siirrynpä minäkin seurailemaan vaaleja!

Onnea Una koitokseen, miten sitten käykin! Uskomattomalta tuntuu tosiaan, minä kun kärvistelen yksi kooltaan pieni vauva kohdussani...

Ilmeisesti supistuksia ollut tässä pari päivää, tuntemus on kuin kivuton supistus, mutta tarkistamaan sitä ei pysty, koska vatsa on normaalistikin kova, joten en pysty sanomaan kovettuuko... :) Muuten tuntuu, että sf-mitta on varmaan vielä kasvanut, joten mitään kiinnittymistä tai laskeutumista ei varmaankaan ole tapahtunut...tosi kiva :(

Ja eikös joku sanonut, että kiinnittymisestä menee tavallisesti noin 3 viikkoa synnytykseen, joten ylitse mennään ja pitkälle... Mitähän ihmeen tekemistä/mielen virkistystä tässä itselleen siksi aikaa keksisi...?

No niin pressa on valittu, jokohan sitä tulis uutisista jo muutakin kuin vaaleja...

Joo, yliherkkähän sitä on tähän aikaan, ja mä oon sellanen, että jos en saa sanottua, mikä painaa, niin ainahan se asia vaan suurenee, kunnes ei muuta osaa ajatellakaan.

Muutenkin meni sitte ""hienosti"", söin viinikumikarkkeja elokuvaa katellessa ja jotenkin rupes tuntumaan aika rapealta. Sylkäsin karkin käteen ja siinähän se oli, hampaan murusia pitkin karkkimassaa... Mieskin huomas mitä tein ja totes heti, että tais mennä hammas. Näin kun on käyny ennenkin. No tällä viikolla on sitte ihan todellista asiaa hammaslääkärille. Pahus!

Mulla on vauva ruvennut hikkaamaan todella usein. Vähintään kerran päivässä tuntuu naputus, eilen laskin illalla että tää on jo kolmas hikka tälle päivälle.

Ja siitä valkovuodosta, turha kuvitella että nukkuis alasti... Kun vaan kävelee ilman pikkuhousuja, niin johan valuu reisiä pitkin. Muutenkin inhoan pikkuhousunsuojia ja siteitä, enkä käytä niitä mieluusti. Nää on nyt niitä vaivoja, jotka onneks menee muutaman viikon päästä ohi. Mulla on muuten kaksi laskettua aikaa, siks päivät on nyt 37+2, vaikka menkoista laskettu aika on 20.2. (tiistai).

Ja taas tuli novelli, se on tää maanantaiaamun oma rauha... Tällä viikolla ois varmaan ohjelmassa kukkamullat, onneks muuten ei oo menoja.

Una, jonkun verran stressaava tuo sun tilanne. Olisin sun tapauksessa varmaan ihan hermona. Kun itse synnytyskin jännittää (tai ainakin mua), niin sitten vielä kun ei tiedä millä suunnitelmalla edetään.. No kyllä se siitä!

Viime päivinä on mieli muuttunut, olen alkanut toivoa että alkaisi tapahtua. Nyt yhtäkkiä en enää kestä tätä jännitystä! Tai odotusta! Supistuksia on alkanut olla enemmän (kivottomia tosin). Oikea nivunen on alkanut kettuilemaan ja meno vaan hyytyy iltaa kohden. Yöllä liikkuminen onkin ihan oma lukunsa. Puoli kerrostaloa taatusti herää niihin marttyyriähinöihin ""voivoikuntämäonvaikeaa.."" No on se vaikeaa!

Meni sitten tuo viikonloppu nopeasti, kun oli yövieraita. Tuli tehtyä lauantaina ap oikein suursiivous, joten nyt ei tarvitse sitä miettiä. Toki kaapeissa riittää houhuamista. Siivous ei kyllä aiheuttanut edes suppareita, vaikka kuinka huhkin. Ihana vaihteeksi olla möllöttää. Kohta lähden kyllä tekemään reippaan lenkin neuvolaan, paineita taas mitataan.

Huomenna alkais viikko 38, joten napero vois alkaa syntymään milloin vaan. Eipä taida niin käydä, mutta elättelen kuitenkin toiveita että kaikki alkais tapahtumaan rytinällä. Vaikka kiinnittymistä ei vielä ookaan tapahtunut.

Eilen oli muuten niin ihana keli, että mietin jo miten hauskaa on vaunutella maaliskuussa keväthangilla. Kaunista päivän jatkoa!

Ääh, ett tää on rasittavaa kun ei tiedä milloin oikeesti pitäis lähteä sinne synnyttämään tositoimiin. Kuten aiemmin jo kirjoitin, on kohdunkaula kokonaan hävinnyt jo ja vauva ollut pää lantioon kiinnittyneenä rv35 asti. Perjantai aamulla ja illalla tuli rusehtavaa veriviiruista limaa. No sitte lauantaina ei mitään erityisempiä oireita, saunassakin käytiin eikä mitään. Mutta eilen mentiin kävellen äänestämään ku oli niin upea ilma ja tämä osoittautui virheeksi. Lenkki on suunnilleen tunnin mittainen, mutta mulla alkoi niin hirveesti vihloa tonne alapäähän, ett lenkki venyi kaks tuntiseksi ku jouduttiin etanavauhtia käpöttelemään. Viime yönä alkoi jatkuvat kipeet supistukset, en mittaillut niiden väliä, mutta kesto oli aina 15-20sek. Viideltä yöllä menin vessassa käymään ja tuli samalla verilimaa. Sitten ei enää pystynyt juuri nukkumaan ku kipeet supistukset jatkuu koko ajan ja tulee edelleen 15-20min välein, mutta ku niiden kesto on vaan n.10sek. Soitin meinaan Jorviin ja sanoivat ettei kannata tulla ennenkuin suppareiden kesto pitenee ja ovat aivan säännöllisiä tai sitte tietty jos tulee lapsivedet. Joko tässä siis kohta päästäis tositoimiin....

Hyvin samalaisia fiiliksiä täälläkin viikonlopun aikana: )

Pöksyihin lorahtelee ja ehdin jopa harkita avioeroa. Valkovuoto siis vaivaa ja on sinänsä ärsyttävää, kun aina toivoo että se olisikin lapsivettä. Kotona saatiin oikein kunnon perheriita aikaan - > mies lupasi olla hoitamatta lapsia ja minä lupasin olla muuttamatta lapsien kanssa uuteen taloomme. Tilanne normalisoitui onneksi tunnissa - taitaa olla aika yleistä tällainen hermostuminen näin viimemetreillä.

Olo on hyvä, mutta möhkö. Viikonloppuna tuli ensimmäisiä kertoja mieleen, että olisi kiva jo päästä eroon tästä lastista. Esikoista odottaessani olin tosi motivoitunut synnyttäjä, kun kesähelteellä olo kävi tukalaksi ja raskauskin meni reilusti yliaikaiseksi.

Laskettuunaikaan on viikko. Mulle sopisi synnytys viikon loppupuolella, niin isovanhemmatkin pääsisivät katsoman viikonloppuna. Vaan eipä taida tuo masuasukki toiveitani juuri kuunnella. Isäkin on jo tilaamassa sikareita varpajaisiin.

Siivousvimmakin on iskenyt ja lauantaina olisin halunnut jynssätä anopin keittiön katosta lattiaan. Eilen pysyin kotona ja jynssäsin ihan omaa kylpyhuonetta.

Huomenna taas neuvola. Verenpainetta seuraillaan, mutta se on ainakin toistaikseksi pysynyt kurissa.

Voikaahan paksusti ja ottakaa päivänokosia! 15 min ""power nap"" toimii usein tosi hyvin eikä vie yöunia.

Joo, menossa on 39+2 eikä kuulu mitään, että vauva syntyis. Tosin kerran aiemmin yöllä olen herännyt vatsassa olevaan poltteeseen, en laskenut kauanko se kesti, mutta meni aina ohitse ja tuli uudestaan. Eilen illalla sama homma ku mentiin pitkäkseen ja selkää poltteli myös, tuntuu että kyllä taisi supistella, eikös niitä sanota poltoiksi myös. Nyt on niin upea aurinkoinen ilma, että taidan mennä lenkille, tosin aivan pienelle vain kun en jaksa lyllertää kovin pitkälle, alkaa heti supistelemaan niin kipeästi. Jos kävis tuossa vieressä ainakin kirjastossa ennen ku alan ruuanlaitto puuhiin ja mies tulee töissä. Mennää sitte kattoon levitettävää sohvaa tähän vierashuoneeseen.

Mulla on la nyt lauantaina, eli neljäs päivä. Se onkin tuolla listassa väärin ja siihen voiskin lisätä Oulun läänin paikaksi, jos joku viitsis.

Vkloppuna myös tehtiin kunnon siivous lauantaina, ihanaa kun on puhdasta nyt ja ei tarvitse siivota ennen ku vauva tulee, ellei kovin mene yli..

Hyvää päivänjatkoa kaikille!

Helmikuun äipät 14

Osallistujat:

Ria LA 31.1-1.2.06, Lapin lääni
Pikkukamu LA 31.1-1.2.06
Tytsi LA 1.2.06, Pääkaupunkiseutu (Jorvi)
Una LA 1.2.06 kaksoset :) Pääkaupunkiseutu (NKL)
-Tuikku- LA 2.2.06
hunajakana LA 2.2.06, Pääkaupunkiseutu (NKL)
Missu LA 31.1.06 Porvoo
likka LA 2.2.06
kauris LA 2.2.06
Wirkku LA 2.2.06, Helsinki (Kätilöopisto)
Jen LA 2.2.06
Nekku LA 3.2.06
riina LA 3.2.06
Äiti77 LA 4.2.06
Orvokki LA 4.2.06
aurinko LA 4.2.06, Oulun lääni
Helmiäinen LA 5.2.06
Lillian LA 5.2.06
tuitsi LA 5.2.06
Sportti LA 6.2.06
Vilma LA 7.2.06
Odottaja LA 7.2.06
Nessa LA 7.2.06, Itä-Uusimaa (Porvoo)
Helmimasu LA 8.2.06
natu-70 LA 8.2.06
Äitee30 LA 8.2.06 (KOKS)
Pia LA 9.2.3006
Arde LA 9.2.06, Pori (SATKS)
Katariina LA 10.2. Pori (Satks)
Nasu LA 10.2.06
SuVi.R LA 10.2.06
Kirsikka LA 10.2.06 Helsinki (NKL)
Cathy LA 10.2.06 Oulu
Kaisa LA 11.2.06
Tuplamami LA 12.2.06 (kaksoset), Helsinki
Tinz@ LA 13.2.06
fanni LA 13.2.06
Kata LA 14.02.06
marde LA 14.2.06
Minnie LA 14.2.06, Pirkanmaa (TAYS)
Marie LA 15.2.06
Maku LA 16.2.06
Tuuli LA 17.2.06
Kesäheinä 17.2.06
Tarah LA 19.2.06, Kööpenhamina
päkä LA 20.2.06 (OAS)
Katarina LA 20.2.06 (TYKS)
1 LA 20.2.06 (NKL)
Raisa LA 22.2.06 (OYS)
Paukku LA 23.2.06, Helsinki (Kätilöopisto)
Muumimamma LA 23.2.06
Mirkku LA 24.2.06
Amina LA 28.2.06 Helsinki (Kätilöopisto)