Helmikuiset 2021

Ei ne varmaan usko kumpaakaan, varsinkin kun tarkoitus on mennä yön yli reissulle Vähän mietin et feikkaisinko ruokamyrkytystä XD Toinen vaihtoehto että kertoisin yhdelle työkaverille raskaudesta, joka tietää että ollaan yritetty, ja se auttais mua salaamaan et juon alkoholittomia juomia
Mie kans varmaan sanoisin että ab kuuri, vaikka virtsiittiin. Kukaan ei halua sen tarkemmin kysellä. Selittäis vessassa käymisen jos tarve jo käyä useammin ja alkoholin juomattomuuden. :ROFLMAO:
 
Mie kans varmaan sanoisin että ab kuuri, vaikka virtsiittiin. Kukaan ei halua sen tarkemmin kysellä. Selittäis vessassa käymisen jos tarve jo käyä useammin ja alkoholin juomattomuuden.
Haha, totta! :ROFLMAO: Päätin, että keksin syyn olla poissa, eipä tarvitse selitellä :D

Sain neuvolasta nyt ensikäyntiin ajan 3.7. ja silloin ei vielä edes ultrata. Miten osaan odottaa vielä yli kuukauden että saan tiedon onko kaikki hyvin vai ei.. Vinkkejä tähän? o_O
 
Haha, totta! Päätin, että keksin syyn olla poissa, eipä tarvitse selitellä

Sain neuvolasta nyt ensikäyntiin ajan 3.7. ja silloin ei vielä edes ultrata. Miten osaan odottaa vielä yli kuukauden että saan tiedon onko kaikki hyvin vai ei.. Vinkkejä tähän?
Silleen ei ainakaa tarvii miettiä tai selitellä mittään :D

Mulla meni kans kuukauden päähän eka käynti, ite varasin ajan varhaisultraan niin pääsee tarkistamaan tilanteen ennen ensikäyntiä ja pääsee vähän hengähtämään. :giggle:
 
Silleen ei ainakaa tarvii miettiä tai selitellä mittään

Mulla meni kans kuukauden päähän eka käynti, ite varasin ajan varhaisultraan niin pääsee tarkistamaan tilanteen ennen ensikäyntiä ja pääsee vähän hengähtämään.
Mä mietin kans sitä, mut hinta on toki sit aika suolanen :S Tällä paikkakunnalla on vain yksi yksityinen joka niitä tekee, ja se olisi lähemmäs 250€. Onko tietoa onko tämä kallis vai halpa?:D
 
Moi kaikille! :)

Uskaltaisikohan tänne jo varovaisesti kurkistella! Tein tänään haalean viivan pc testiin dpo11, ja töissä sit vielä kahteen rfsu haaleat viivat ja pitihän sitä digikin uittaa ja luki raskaana 1-2vko ❤ En voi uskoa todeksi, en sitten millään. Yritys alkoi 5/19 ja tämä on eka kerta, kun yrityksen aikana sain kaksi viivaa. Ennestään minulla lapsia tytöt 14v ja ens viikolla 12v ja poika heinäkuussa 10v. Uusioperhe ja kyseessä nyt mieheni ensimmäinen lapsi ❤
Listoille en vielä uskalla tulla, koska tässä voi tapahtua mitä vaan. Pelko on, että pieni ei pysy mukana ja tästä pelosta pitäisi nyt vain päästä yli ja olla onnellinen, että me luomuna onnistuimme. Tässä kierrossa heitin jo heti alussa kirveen kaivoon, että ei tule onnistumaan ja keskityin kaikkeen muuhun ja kas kummaa, sit testi näyttikin plussaa :love:
 
Moi kaikille!

Uskaltaisikohan tänne jo varovaisesti kurkistella! Tein tänään haalean viivan pc testiin dpo11, ja töissä sit vielä kahteen rfsu haaleat viivat ja pitihän sitä digikin uittaa ja luki raskaana 1-2vko En voi uskoa todeksi, en sitten millään. Yritys alkoi 5/19 ja tämä on eka kerta, kun yrityksen aikana sain kaksi viivaa. Ennestään minulla lapsia tytöt 14v ja ens viikolla 12v ja poika heinäkuussa 10v. Uusioperhe ja kyseessä nyt mieheni ensimmäinen lapsi
Listoille en vielä uskalla tulla, koska tässä voi tapahtua mitä vaan. Pelko on, että pieni ei pysy mukana ja tästä pelosta pitäisi nyt vain päästä yli ja olla onnellinen, että me luomuna onnistuimme. Tässä kierrossa heitin jo heti alussa kirveen kaivoon, että ei tule onnistumaan ja keskityin kaikkeen muuhun ja kas kummaa, sit testi näyttikin plussaa
Ihana nähdä suakin täällä!!❤ Varovaiset onnittelut, toivotaan että meidän pikkuiset pysyy matkassa ❤ Tänään oli pakko testata uudestaan ja vahvistuuhan se viiva :love:
 
  • Rakkaus
Reactions: Kasikuus
Ihana nähdä suakin täällä!! Varovaiset onnittelut, toivotaan että meidän pikkuiset pysyy matkassa Tänään oli pakko testata uudestaan ja vahvistuuhan se viiva
Mä aattelin, et odotan torstaihin asti seuraavan testin tekoa (sillon pitäis menkat alkaa) , mut tuskin se onnistuu :ROFLMAO:
Kaikille meille kovasti tarrasukkia, että pienet pysyy mukana :X3: ja kiitos ❤
 
Mä mietin kans sitä, mut hinta on toki sit aika suolanen :S Tällä paikkakunnalla on vain yksi yksityinen joka niitä tekee, ja se olisi lähemmäs 250€. Onko tietoa onko tämä kallis vai halpa?
Mä asun pääkaupunkiseudulla, niin varasin ensin Mehiläiseen varhaisultran ja siellä oli 200€ hintaa. Sitten luin, että Helsingissä on Perhe-Arte niminen yksityinen neuvola, jossa varhaisultra vaan 80€! Tosi halpa tohon 200 euroon nähden :D
 
Mä mietin kans sitä, mut hinta on toki sit aika suolanen :S Tällä paikkakunnalla on vain yksi yksityinen joka niitä tekee, ja se olisi lähemmäs 250€. Onko tietoa onko tämä kallis vai halpa?
Mun mielestä tosi kallis. Lahdessa maksaa 64€+ toimistomaksu (12€) Mut toisaalta mielenrauhasta maksaisin itekkin aika paljon. Senverran tärkeä juttu :love:
 
  • Tykkää
Reactions: Kasikuus
Täällä meidän seudulla sais kans pulittaa sievoisen summan varhaisultrasta, joten varailen yleensä pk : seudulle ,kun ei meiltä aja sinne kauan. Siellä parissakin paikassa pääsee alle 100, mikä on musta vielä ihan inhimillinen hinta. :sneaky:
 
Moikka kaikille! Mäkin ajattelin tulla katselemaan tänne menoa, kun esikoisen aikana ei jotenkin hoksannut edes hakea vertaistukea tai tiennyt eri foorumeista ym. Esikoinen on jo esikouluikäinen ja ei olla kerrottu vielä kenellekään raskaudesta ennen kuin itse saa varmuuden, että mahassa oikeasti on jotakin. Mielelläni olen mukana jossain yksityisessä ryhmässä whatsappissa tai facebookissa, jos ryhmän koon rajaa esim 20-50 henkilöön, kun esikoisen aikaan ei ollut ketään tuttua tai muuta raskaana ja nyt olisi ihana jakaa kokemuksia muiden kanssa. Esikoisen aikaan ei myöskään ollut mitään raskausoireita ja nyt on vaikka millaista tuntemusta eri puolilla kehoa, joten jotain ainakin on tapahtumassa. Paljon onnea kaikille muillekin odotukseen! :)

Tulen myös mielelläni listaan mukaan: 3.2 / Jeppisjee / 2. lapsi / ksshp
 
Mulla Ar-ultra jo ensviikon keskiviikkona! En malta odottaa♡
Meilläkin ensi viikolla, mut torstaina! Mitenhän sitä pystyis olemaan jännittämättä, kun se päivä koittaa :) Meillä olis silloin 6+4, ja tuntuu et tosi aikaisin mennään, mut kuulemma tosi isolla todennäköisyydellä sydämen pitäisi silloin kuulua. Toivotaan näin ❤
 
  • Tykkää
Reactions: Kasikuus
Millonhan sitä uskaltaa soittaa neuvolaan? Sitten, kun menkat myöhässä ja tietää, että siellä kyydissä joku on, eikä jää kemialliseksi? Ihan kuin tässä olisi eka kertaa raskaana, vaikka 4 raskautta takana :D Mutta kun viimeisimmästä aikaa niin kauan, niin kyllähän tää on aika jännää :X3:
Minä luultavasti pääsen kunnallisella ar-ultraan, kun on riskiraskaus kyseessä ja mietinkin, et onkohan ajat kuinka hakusessa, et kuinka nopsaa pitäis ottaa yhteys neuvolaan :unsure:

Kasikuus 3+4
 
  • Tykkää
Reactions: Sofia90 ja Enerisa3
Millonhan sitä uskaltaa soittaa neuvolaan? Sitten, kun menkat myöhässä ja tietää, että siellä kyydissä joku on, eikä jää kemialliseksi? Ihan kuin tässä olisi eka kertaa raskaana, vaikka 4 raskautta takana Mutta kun viimeisimmästä aikaa niin kauan, niin kyllähän tää on aika jännää
Minä luultavasti pääsen kunnallisella ar-ultraan, kun on riskiraskaus kyseessä ja mietinkin, et onkohan ajat kuinka hakusessa, et kuinka nopsaa pitäis ottaa yhteys neuvolaan

Kasikuus 3+4
Mä soitin pari päivää menkkojen myöhästymisen jälkeen :)
 
  • Tykkää
Reactions: Kasikuus
Millonhan sitä uskaltaa soittaa neuvolaan? Sitten, kun menkat myöhässä ja tietää, että siellä kyydissä joku on, eikä jää kemialliseksi? Ihan kuin tässä olisi eka kertaa raskaana, vaikka 4 raskautta takana Mutta kun viimeisimmästä aikaa niin kauan, niin kyllähän tää on aika jännää
Minä luultavasti pääsen kunnallisella ar-ultraan, kun on riskiraskaus kyseessä ja mietinkin, et onkohan ajat kuinka hakusessa, et kuinka nopsaa pitäis ottaa yhteys neuvolaan

Kasikuus 3+4
Mulla olis ihan viimeistään sunnuntaina pitäny menkat alkaa, niin soitin eilen neuvolaan. Plussan testasin lauantaina
 
  • Tykkää
Reactions: Kasikuus
Mietittiin eilen yhdessä miehen kanssa varataankonaika varhaisultraa vai ei, ja tultiin (ainaki toistaseks:D) siihen tulokseen että jaksetaan odottaa. :giggle:250€ on kuitenkin aika paljon rahaa, ja JOS siellä sattuis olemaan jotain "vialla" niin se on sillon kahden-kolmenkin viikon päästä. Toivotaan nyt kuitenkin että kaikki hyvin, se on meidän lähtökohta ❤ Jos täällä meillä päin olis se 80€, en epäröisi hetkeäkään. :LOL: Mua alko eilen hulluna jotenki pelottaa et mitä jos tää meneekin kesken.. Mies onneks osasi rauhoittaa vähän, ja sano et "eikö oo suurempi todennäköisyys että kaikki menee hyvin?"❤
 
  • Rakkaus
Reactions: Luumupuu_
Eilen testasin jo paljon vahvemmat viivat ja nyt mietin että jätänkö tähän vai haenko vielä digin. Neuvolaan myös soitettu eilen, aika meni kesäkuun loppuun. Ar-ultra varattu heinäkuun alkuun.
Oireita ei pahemmin, tissit vähän arat ja pientä etovaa oloa.. Mutta aika oireetonta se oli esikoisen aikaankin

Nenni26 4+1
 
Tänään olis kait 6+0? Mut en oo saanu aikaseksi vielä neuvolaan soitella. Aattelin soittaa ens viikolla jos sinne 7+0 päästään. Kait se aika järjestyy vielä silloinkin. En halua turhaan soitella jos kohta pitäs soittaa ja perua.

Ja harmittaa kun täälläkin vaan yks yksityinen minne mennä ar-ultraan ja se on niin kallis ettei nyt vaan pysty. Joten näillä mennään ja ihmetellään.
 
  • Tykkää
Reactions: Enerisa3
Mä varasin eilen ekan neuvolan 25.6. päivälle. Silloin menossa rv 8+5.
Meillä edellinen raskaus oli ensimmäinen sellainen missä ei nähty vilaukseltakaan vauvasta ennen nt-ultraa. Aiemmissa päästiin neuvolalääkärin kautta muutamistakin syistä näkemään jo hieman aiemmin. Sittemmin olikin eka neuvolalääkäri siirtynyt vähän myöhäsemmille viikoille. Ekoja lapsia odottaessa neuvolan eka lääköriläynti oli jo ennen nt-ultraa, nykyään joskus vähän myöhemmin, en muista enään tarkalleen milloin. Mut kyllä teki tiukkaa odottaa vauvan näkemistä niinkin pitkään kuin sinne rv 12, ja jännittikin ihan eri tavalla mennä nt-ultraan. Kunnossa kaikki kumminkin oli silloin :) Mut on tää vaan niin piinallisen pitkältä tuntuva aika...
Tuo perhe-arte kuulostaa kyllä ok hintaiselta.

Mut toisaalta sitten taas raskaudessa tuntuu vähän jatkuvasti, rv 20 asti erityisesti, aika tooosi pitkältä. Sitten kun on nt-ultran yli päässyt sitä sitten odottaa liikkeiden tuntemista ja rakenneultraa :D Ja jos käy niinkuin mulla joka ikinen kerta, niin lopussa saa sit odottaa sitä vauvaakin loputtomiin syntyväksi.. Eka kun meillä syntyi rv 41+4 käynnistämällä (päätyi hätäsektioon nukutuksessa), seuraavat kolme käynnistettiin rv 42+0, rv 42+0 ja rv 41+0 ja syntyivät alateitse. Tuo että suostuivat jo rv 41+0 käynnistämään edellisen, oli iso helpotus henkisesti. Kaikki päivät jotka menee yli 40+0 tuntuvat meinaan ihan älyttömän pitkiltä.

vaimo85 & salamatkustaja rv 6+3
 
Mietittiin eilen yhdessä miehen kanssa varataankonaika varhaisultraa vai ei, ja tultiin (ainaki toistaseks) siihen tulokseen että jaksetaan odottaa. 250€ on kuitenkin aika paljon rahaa, ja JOS siellä sattuis olemaan jotain "vialla" niin se on sillon kahden-kolmenkin viikon päästä. Toivotaan nyt kuitenkin että kaikki hyvin, se on meidän lähtökohta Jos täällä meillä päin olis se 80€, en epäröisi hetkeäkään. Mua alko eilen hulluna jotenki pelottaa et mitä jos tää meneekin kesken.. Mies onneks osasi rauhoittaa vähän, ja sano et "eikö oo suurempi todennäköisyys että kaikki menee hyvin?"
HAH! Vielä aamulla oli lepposella mielellä, mutta laskeskelin ja tutkistelin, että juhannuksena ollaan lähdössä Lahden seudulle mökkeilemään, niimpä otin torstain vapaaksi ja varasin ajan varhaisultraan Lahteen Perhe-Arteen.. Kyselin, kun on vasta viikot 6+1 menossa silloin, että kuinka todennäköistä olisi jo syke löydettävissä ja he sanoivat suoraan, että silloin vielä aika epätodennäköistä, mutta kuitenkin mahdollista :) Kunhan tiedän että siellä jotain kasvaa ja on oikeassa paikassa ❤
 
Tällainen huomio on hyvä pitää mielessä raskausviikkojen laskemisessa: Eli jos on käytössä joku sovellus (itselläni preglife) tai seuraa raskauden etenemistä Vauvan odotus-kirjasta selaillen, niin se miten gyne, synnäri ja neuvola laskee raskausviikot on ne pienemmät viikot. Eli esim. kun preglife sanoo mulle, että nyt on menossa raskausviikko 7 ja suluissa lukee 6+3, niin tämä jälkimmäinen on se virallinen laskutapa.
Tämä on varsinkin uusille odottajille välillä hämäävää, kun mainitaan asia kahdella eri tavalla sovelluksissa ja kirjasissa.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Hope91

Yhteistyössä