Helmikuiset 2021

Henduliinu
Hei!
Pakko oli alkaa kysellä, jos täällä olisi jotain kokeneita konkareita. Mulla on siis koko päivän ollut tosi kipeä häntäluu tai oikeastaan hieman häntäluun oikealta puolelta. Istuminen sattuu ja kaikki liikahdukset. Ei oo tämmöstä ollu kyllä ennen raskautta. Häntäluu on kyl lautailuhommissa kolahdellu aika pahastikin tosi kauan aikaa sitte. Kuulostaa hullulta, mutta voisko jotenkin liittyä raskauteen?
Onko jollakin samanlaisia kokemuksia ja jos on niin enteileekö huonoa?
 
Heips!

Täällä yksi odottaja ilmoittautuisi tähän pinoon mukaan ️LA olisi 30.1., mutta kaikki edelliset raskaudet käynnistetty yliaikaisena rv 41-42. Joten olen 100%:n varma ettei tämäkään ulos ilman hätistelyä tule, ja synnytän helmikuussa.
Ennestään kotoota löytyy siis jo neljä poikaa, joista vanhin 11,5v ja nuorin 1v4kk.

30.1. /vaimo85/5.lapsi/HUS

vaimo85 & salamatkustaja rv 5+4
 
Viimeksi muokattu:
Hei!
Pakko oli alkaa kysellä, jos täällä olisi jotain kokeneita konkareita. Mulla on siis koko päivän ollut tosi kipeä häntäluu tai oikeastaan hieman häntäluun oikealta puolelta. Istuminen sattuu ja kaikki liikahdukset. Ei oo tämmöstä ollu kyllä ennen raskautta. Häntäluu on kyl lautailuhommissa kolahdellu aika pahastikin tosi kauan aikaa sitte. Kuulostaa hullulta, mutta voisko jotenkin liittyä raskauteen?
Onko jollakin samanlaisia kokemuksia ja jos on niin enteileekö huonoa?
Kuinka sivussa kipu tuntuu? Voisiko olla issias-kipua? Kuulostaisi vähän siltä. Itsellä sitä on ollut useamman kerran raskauksissa. Ikävä vaiva, mutta ei vaarallinen.
 
vierailija
Kuinka sivussa kipu tuntuu? Voisiko olla issias-kipua? Kuulostaisi vähän siltä. Itsellä sitä on ollut useamman kerran raskauksissa. Ikävä vaiva, mutta ei vaarallinen.
No, se on melkein keskellä mut kuitenkin ihan tosi vähän oikealla puolella enemmän. Ajattelin, että varmaan pitää koittaa lepuuttaa ja ottaa sit panadoli, jos ei kohta ala mennä ohi.
 
Hellou!

Tulin tänne heti kurkkimaan, kun nyt näyttää siltä, että meille olisi helmikuinen tulossa. Tein tänään (dpo 13) testin ja viiva oli haalea, mutta eiköhän se plussa ole. LA ilmeisesti 11.2. ja nyt olisi viikot 3+6. Jotenkin hurjaa kyllä, esikoinen vasta 10 kk ja ajattelin, että tuskin se nyt tässä heti tärppää. Hurjaa, mutta ihanaa!

11.2./Luumupuu_/2. lapsi/TAYS
 
Miten teillä on raskausaika alkanut rullaamaan?:)
Minulla aika-ajoin närästystä, pientä pahoinvointia, alavatsa kipuilee oikeastaan kokoajan ja sen takia pelottaa ja jännittää onko normaalia. :unsure:Oikeastaan muutoin olo on ihan siedettävä. Panadolia 1g olen joutunut ottamaan kerran päivässä, mutta tuon paracetamolin käyttöhän on raskausaikana ohjeiden mukaisesti otettuna ihan turvallista.
Toivotaan, että saadaan tästä plussasta pienokaiset syliimme. :giggle:
 
Moikka.
Kirjoittelinkin jo vierailijana tuolla aikaisemmin, mutta jos nyt sit ihan "virallisesti" myös. Eli täällä odoteltas lasta nro 6, jonka la toisen laskurin mukaan oliskin 2.2 eli tänäänkö 5+1. Isommat lapset 1-10v välillä. Tällä kertaa tärppi kävi ekasta kierrosta ja nyt jännätään sitten tuleeko vauvaa vai miten käy. Kärsin koko aika voimakkaista alavatsakivuista, mutta tätä on ollut jokaisella kerralla. Eli ei tässä auta kun odotella ja ihmetellä miten käy.
Olo on kipujen lisäksi ollut hieman väsynyt ja kiukkuinen sekä tänään taas öklötellyt.

2.2/miilu/6. lapsi/KYS
 
Mulla on oikeella puolen pistävää alavatsakipua. Oon jo pelotellut itseni varmaksi kohdunulkoisesta raskaudesta. Pitkät 2 viikkoa ar-ultraan! Aamupalat on vaikee saada alas, mutta muuten vielä suht oireeton olo.:unsure:
 
Miten teillä on raskausaika alkanut rullaamaan?
Minulla aika-ajoin närästystä, pientä pahoinvointia, alavatsa kipuilee oikeastaan kokoajan ja sen takia pelottaa ja jännittää onko normaalia. Oikeastaan muutoin olo on ihan siedettävä. Panadolia 1g olen joutunut ottamaan kerran päivässä, mutta tuon paracetamolin käyttöhän on raskausaikana ohjeiden mukaisesti otettuna ihan turvallista.
Toivotaan, että saadaan tästä plussasta pienokaiset syliimme.
Ihan hyvin mennyt:) Jännittää kylläkin että miten tässä käy ja onko kaikki ok. Ar ultraan tasan 2 viikkoa! o_O Oireina järkyttävän lamaannuttava väsymys, olo on myös vähän turvonnut ja iltaisin mua palelee.
 
  • Rakkaus
Reactions: Hopeanuoli
Esikoisesta oksensin rajusti rv 6-11. Muistan kuinka karmeaa se oli,joten mä niin rukoilen että säästyisin tällä kertaa samalta kohtalolta Onko kohtalotovereita?
Toivottavasti tällä kertaa pahoinvoinnilta säästyisit.:giggle: Jos jotain positiivista tästä vääntäisi, niin ainakin on niin selkeä oire, joka ei jätä arvuuttelun varaan, että kasvaako masussa mitään. ;)
Pahoinvointi on tottakai kurja oire, varsinkin jos se kestäisi läpi koko raskauden.
 
Hipsin myös hyvin varovaisesti paikalle. Laskettu aika osuisi 1.2 ja olisi meidän toinen mikäli matkassa pysyy. :love:En uskalla lisäillä vielä itseäni mihinkään listoille, koska en tiedä miksi mutta jotenkin tässä raskaudessa on ollut tosi hankala mieltää että tuolla oikeasti olisi ketään. Toivon ettei tämä ole mikään alitajuntainen juttu. Alussa oli muutaman päivän tiputtelua, jota mulla ei ollut esikoisesta. Nyt sitä ei ole taas ollut. Tää on myös meidän kolmas kerta kun tärppää yk 1 ( eka km ) joten ehkä siksikin tuntuu niin mahdottomalta. Mut päivä kerrallaan siis mennään. :giggle:

Face ryhmä kiinnostaa myös! Jahka päästää vähän eteenpäin. Esikoisesta sellaiseen täältä liityin, ja aivan ihana ryhmä tulikin. Oireita on sellainen lievä kuvotus, joka välillä ilmestyy, väsymys, tissit on ihan sairaan kipeät ja naama täynnä finnejä. Aika samoja kuin esikoisesta. Ja kaikkia maha tuntetumuksia myös.:sneaky:

Tänään siis 5+2 menossa.
 
Mulla on ollut alavatsan kipuilua, mikä kuuluukin asiaan. Välillä toispuoleisesti enemmän munasarjojen puolella nippailee, mut sekin kuuluu asiaan. Näin mulla on ollut joka raskaudessa, joten en ole huolissani. Jospa tämä tieto myös huojentaa teitä, joita alavatsan kipuilu, myös toispuoleinen, huolettaa :)

Pahoinvointia on myös ollut, enemmän iltapäiväpainotteisesti. Mutta vielä melko lievää. Toisaalta toivon, että lähtisi jo voimustumaan, niin olisi varmempi olo. Toisaalta taas en. Mulla on aina paino tippunut alkuraskaudessa pahoinvoinnin ja oksentelun vuoksi. Mikä on toisaalta hyväkin, kun on mistä tippua.. Mulla on myös joka raskaudessa kiusallinen ja kipeä alapään suonikohjuvaiva ollut, joka poistuu aina synnytyksen jälkeen. Mutta nyt eilen alkoi oikea nivunen kipuilemaan taas. Merkki mulle tämäkin, että raskaus on edistynyt vähän eteenpäin.
Makeata ei tee mieli, mutta suolaista ruokaa enempikin
 
Tein tänään varmistustestin ja selvästi oli viiva tummunut! Omien laskelmien mukaan nyt siis rv 4+0 eikä yhtään mitään oireita vielä. Esikoisesta muistaakseni pahoinvointi alkoi rv 6 ja jatkui lievänä viikolle 13 asti. En kyllä yhtään kaipaisi sitä.

En jotenkin osaa asennoitua siihen, että raskaana ollaan. Esikoista yritettiin tovi, joten oli tavallaan pieni shokki, kun tämä tärppäsikin heti ekalla yrityksellä. Ihanaa toki samalla!

Facebookryhmä kiinnostaa myös sit jossain kohtaa!
 
Parsis_
Heippa! Haluaisin myös liittyä keskusteluun, mutta ainakin toistaiseksi teen sen kirjautumatta. mulla la 2.2. ja toinen lapsi tulossa. Ekassa raskaudessa pahoinvointi oli päivittäistä rv5-19, joten nyt on koko ajan kova pelko koska pahoinvointi taas alkaa. Oireita ei ole muutakuin väsymys, rintojen lievä arkuus sekä juuri samanlaiset alavatsatuntemukset kuin vaimo85:llä.
Pieni WhatsApp-ryhmä kiinnostaa myös sitten kun ollaan pidemmillä viikoilla.

2.2./parsis_/2.lapsi/VKS
 
Mun työkaveri avautui mulle jokunen aika sitten lapsettomuushoitoihin menosta. Tänään pukkarissa kertoi että oli tullut mutkia matkaan,kun hänellä on kilppariarvot ihan persiillään ja ne kaiketi vaikuttaa raskautumiseen ja lisäksi jotain ongelmaa myös miehen siittiöissä.Musta tuntui niin pahalta ja väärältä että hän on 6 vuotta yrittänyt lasta ja mulla tärppäsi ensimmäisellä yrittämällä. Mä en pystynyt kertomaan totuutta. Varmasti musertuu sitten kun kerron raskaus-uutiset. Mua ahdistaa jo nyt. Miten kertoa lapsettomuudesta kärsivälle raskaudesta?:(
 
Mun työkaveri avautui mulle jokunen aika sitten lapsettomuushoitoihin menosta. Tänään pukkarissa kertoi että oli tullut mutkia matkaan,kun hänellä on kilppariarvot ihan persiillään ja ne kaiketi vaikuttaa raskautumiseen ja lisäksi jotain ongelmaa myös miehen siittiöissä.Musta tuntui niin pahalta ja väärältä että hän on 6 vuotta yrittänyt lasta ja mulla tärppäsi ensimmäisellä yrittämällä. Mä en pystynyt kertomaan totuutta. Varmasti musertuu sitten kun kerron raskaus-uutiset. Mua ahdistaa jo nyt. Miten kertoa lapsettomuudesta kärsivälle raskaudesta?
Me ollaan kärsitty lapsettomuudesta ja esikoinen sai alkunsa lapsettomuushoidoilla. Nytkin oltiin menossa hoitoihin, mutta tärppäskin yllärinä luomusti juuri ennen! Mä kertoisin vain rohkeasti kaverille, ehkä vähän hienotunteisemmin, mutta ajattelematta heidän taustojaan! Tuttujen raskausuutiset meni mulla aina ensin johonkin tosi syvälle, mutta nopeasti, pienen sulattelun jälkeen niistä osasi/osaa kyllä ihan rehellisesti iloita!! Nää fiilikset on kuitenkin niin yksilöllisiä, ettei tiedä miten kukakin reagoi. En itse ehkä ainakaan lähtis salailukannalle, varmasti se tuntuis vielä "pahemmalta", vaikka ajatus olisi "suojella" häntä teidän ilouutisilta. :unsure: :giggle:
 
  • Tykkää
Reactions: Sofia90
Mulla on oikeella puolen pistävää alavatsakipua. Oon jo pelotellut itseni varmaksi kohdunulkoisesta raskaudesta. Pitkät 2 viikkoa ar-ultraan! Aamupalat on vaikee saada alas, mutta muuten vielä suht oireeton olo.
Vahingossa olin sinulle laittanut "rakkaus" hymiön. Alavatsakivut ovat normaaleja kasvukipuja, eikä niistä kannata murehtia (tiedän, helpommin sanottu, kuin tehty). Itselläni on samoin koviakin alavatsakipuja, mutta huolestuisin vasta, kun ne menisivät täysin sietämättömäksi, jatkuisivat ilman helpottumista tai kivun lisäksi alkaisi esim.vuoto.
Pelkkä ajoittainen kipuilu on siis ihan normijuttu raskaudessa. (y):)Kohdunulkoisen olen valitettavasti joutunut kokemaan viime vuonna ja voin sanoa, että pelkät ohimenevät kipuilut eivät kuullosta sellaiselta ollenkaan. Olisin rauhallisin mielin tässä vaiheessa :) Kohdunulkoisen aiheuttamat kivut ovat omaa luokkaansa, yleensä kohdunulkoiseen liittyy myös muita oireita, kuten koko kehon kipeä olotila ja ihmeellinen vuotaminen.
Toivottavasti olet saanut jo syötyä aamupalaakin paremmin.:giggle: Ja kivakuulla, että muuten oireet ovat olleet vähäisiä. Toivon itsekin, että pääsisin tässä raskaudessa suht helpolla. Tsemppiä! :giggle:
 
Kuinka moni teistä on ajatellut menevänsä tai on menossa ultraan nyt tässä raskauden varhaisessa vaiheessa?:giggle:
Itsellä ikää ja aiemmat vastoinkäymiset taustalla varmaan helpottaisi pääsyä julkisellekin puolelle, mutta jotenkin haluan tehdä tästä nyt mahdollisimman stressivapaan alun, joten varasin mieheni kanssa yksittiseltä ultra-ajan, johon vielä 10päivää aikaa ja sitten nähdään onko elämää ja oikeassa paikassa. Olen silloin 6+4, jos laskut pitää paikkaansa.
Ultran jälkeen soittelen neuvolaan. En ole sitä vielä varaillut, ettei tarvitse sitten peruutella aikoja, jos kaikki ei ole hyvin.
Olo on ihan hyvä, naamassa finnejä (mies hymyili, että uusi puberteetti-ikä puhjennut), hirveen kiva:ROFLMAO:
Pahoinvointia on aika-ajoin ja vatsa ollut sekaisin, mutta ruoka maistuu. Vettä olen koittanut juoda paljon. Tissit on turvonnu, mutta ei mitenkään kauhean kipeät. Alavatsakin tuntuu olevan melkoisen turvonnu. Väsymystäkin on, mutta vielä en ole nukahtanut pystyyn. Alkoholitonta punaviiniä olen nauttinut aina välillä ja se selkeästi rauhoittaa vatsaa ruoan jälkeen. Vitamiinit on käytössä ja rautasuihketta olen lisännyt, sillä minun hemoglobiini on aina ollut kovin alhainen. Peräpukamatkin tullu vaivaksi ja verenpaineet on alhaalla.:sneaky: Kyllä tässä pärjää ja toivoo kaiken menevän hyvin loppuun asti.:giggle:
 
  • Tykkää
Reactions: vaimo85
Meillä meni ensimmäisen saamiseen hieman pidempään ja olin kyllä todella katkera kaikista vauvauutisista. Sukulainenkin sai kaksoset ja voi sitä itkun määrää kun ei saatu edes sitä yhtä. Miule se tunne helpotti vasta kun esikoinen syntyi.

Alkuraskauden uä olis semmonen mihin haluaisin, mutta julkiselle ei oo mahdollisuuksia ja yksityisellä maksaa täällä n.300e niin ei vaan pysty. Eka kerta nyt siis, että en käy. 2 ekaa maksoin itse ja 3 seuraavaa pääsin vuotojen ja kipujen vuoksi kunnalliselle. Nyt ei ole kuin kipuja ni tiedän, että täällä ei oteta näytille.

Miula vaan jatkuvat alavatsakivut vaihtelevalla kovuudella jatkuu. Muita oireita ei enää oo. Oon jo alkanut heittämään hanskoja tiskiin, mutta toki toivoa on niin pitkään kunnes vuoto alkaa. Onneksi nää muksut pitää sen verran kiireisenä, että ei kokoaikaa ennätä asiaa vellomaan.

Te keillä jo lapsia, imettääkö vielä kukaan? Itse vielä imetän tuota 1vuotiasta.

Miilu 5+3?
 
Mun työkaveri avautui mulle jokunen aika sitten lapsettomuushoitoihin menosta. Tänään pukkarissa kertoi että oli tullut mutkia matkaan,kun hänellä on kilppariarvot ihan persiillään ja ne kaiketi vaikuttaa raskautumiseen ja lisäksi jotain ongelmaa myös miehen siittiöissä.Musta tuntui niin pahalta ja väärältä että hän on 6 vuotta yrittänyt lasta ja mulla tärppäsi ensimmäisellä yrittämällä. Mä en pystynyt kertomaan totuutta. Varmasti musertuu sitten kun kerron raskaus-uutiset. Mua ahdistaa jo nyt. Miten kertoa lapsettomuudesta kärsivälle raskaudesta?
Kertoisin työkaverille raskaudesta mahdollisimman neutraalisti ja vähän ohimennen, en tekisi omasta raskaudesta numeroa. Työkaveri pääsisi tilanteesta nopsaan pois ja saisi sitten käsitellä sen niin miten hänen se on helpointa omassa rauhassa. Missään nimessä en mainostaisi, että tärppäsi ekasta kierrosta tai sanoisi mitään, että "kylläpä kävi helposti". Sun työkaveri tuskin kysyy mitään edes tuohon liittyen, ei kauan raskautta yrittäneet tahdo kuulla jos jollain onnistui kerrasta vaan tahtovat suojelevat itseään. Tsemppiä kertomiseen! :)
 
  • Tykkää
Reactions: Sofia90
Kiva kun on tullut uutta porukkaa taas mukaan! Täällä on testit tummuneet ja nyt viiva on jo tummempi kuin kontrolliviiva. Hullua, että tollanen tuo itelle pientä turvallisuuden tunnetta vaikka tiedän, että ei se koko totuutta kerro :D Muuten oireet on tosi samanlaisia kuin esikoisesta: nivus- ja tissikipua ja pientä väsyneisyyttä ja huonoa oloa jos ruokailuväli on turhan pitkä.

Varhaisultran varasin juhannuksen jälkeiselle tiistaille ja silloin olisi 7+1 jos kaikki menee hyvin.

voittamaton ja mini 4+4
 
  • Rakkaus
Reactions: Hopeanuoli
Kiva kun on tullut uutta porukkaa taas mukaan! Täällä on testit tummuneet ja nyt viiva on jo tummempi kuin kontrolliviiva. Hullua, että tollanen tuo itelle pientä turvallisuuden tunnetta vaikka tiedän, että ei se koko totuutta kerro Muuten oireet on tosi samanlaisia kuin esikoisesta: nivus- ja tissikipua ja pientä väsyneisyyttä ja huonoa oloa jos ruokailuväli on turhan pitkä.

Varhaisultran varasin juhannuksen jälkeiselle tiistaille ja silloin olisi 7+1 jos kaikki menee hyvin.

voittamaton ja mini 4+4
Minulla nyt näyttää tänään olevan asiaa mutta siis ite tein 4+4 tosi selkeen plussatestin,viivat yhtä vahvat. Sit aattelin vielä tehdä 5+0 testin aamupissasta, mutta sepäs olikin hailumpi reilusti! Nyt en oo päässy kauppaan vielä. Huomenna pääsen ja pitää uusi testi ostaa. Nyt jos vielä hailu/hailumpi niin tietää tän homman olevan taputeltu.
 
  • Surullinen
Reactions: Hopeanuoli

Yhteistyössä