Helmikuiset 2021

vierailija
En ole ikinä edes osannut ajatella tuossa mitään ristiriitaa tai sekoittamisen mahdollisuutta. Toisessa merkinnässähän lasketaan monesko raskausviikko on menossa (7.) ja toisessa sitten raskauden kesto viikkoina ja päivinä. Kyllä meillä ainakin neuvolassa on aina puhuttu kaikissa raskauksissa molemmilla tavoilla, ja kumpikin on aina ollut kartalla, mitä milloinkin tarkoitetaan. Ihan yhtä virallistahan se on, että kun on takana viikkoja 6+3, olet silloin seitsemännellä viikolla.
 
En ole ikinä edes osannut ajatella tuossa mitään ristiriitaa tai sekoittamisen mahdollisuutta. Toisessa merkinnässähän lasketaan monesko raskausviikko on menossa (7.) ja toisessa sitten raskauden kesto viikkoina ja päivinä. Kyllä meillä ainakin neuvolassa on aina puhuttu kaikissa raskauksissa molemmilla tavoilla, ja kumpikin on aina ollut kartalla, mitä milloinkin tarkoitetaan. Ihan yhtä virallistahan se on, että kun on takana viikkoja 6+3, olet silloin seitsemännellä viikolla.
Näinhän se on. Mutta varsinkin varhaisraskauden ultraa varaessa voi olla hyvä huomioida, että on laskenut oikein. Jos haluaa sydämensykkeen nähdä. Muistan vaan edellisen raskauden kohdalla, että täällä kaksplussan keskustelupalstoilla tästä asiasta oli enemmänkin hämminkiä näillä viikoilla ollessa silloisessa odotuspinossa. Tämä ei ainakaan silloin ollut kaikille ihan selvä juttu, ja siksi asiasta nyt mainitsin.
 
  • Tykkää
Reactions: Hope91 ja Enerisa3
Jeien
Moikka! Varovaisesti ilmoittaudun tänne mukaan. Yritystä on ollut takana yli 2 vuotta ja nyt hoitojen avulla tärppäsi, tein selkeän plussatestin tänään! Ensimmäistä tässä tosiaan on yritetty ja nyt odoteltaisiin. Oireina ollut lähinnä uupumus ja ollut huimausta ja satunnaista yököttävää oloa, sekä alavatsassa tuntuvat menkkamaiset kivut ja rintojen arkuus.
En edes tiedä miten nuo raskausviikot lasketaan kun kierto on epäsäännöllinen, mutta erilaisten laskutapojen yhteenvetona päättelisin että nyt olisi 4+2. Varhaisultra on jo varattu juhannuksen jälkeen eli parin viikon päähän jo, kun hoitavalla klinikalla jäävät kesälomalle.
Olen kiinnostunut fb- ja whatsapp ryhmistä jos päästään vähän turvallisemmille vesille, pelottaa kovasti ettei tämä onni nyt jatkukaan, mutta yritän silti iloita näistä hetkistä juuri nyt! Tännekin kirjoittelen nyt toistaiseksi vielä vain vierailijana, mutta haluan olla mukana keskustelussa.
 
HAH! Vielä aamulla oli lepposella mielellä, mutta laskeskelin ja tutkistelin, että juhannuksena ollaan lähdössä Lahden seudulle mökkeilemään, niimpä otin torstain vapaaksi ja varasin ajan varhaisultraan Lahteen Perhe-Arteen.. Kyselin, kun on vasta viikot 6+1 menossa silloin, että kuinka todennäköistä olisi jo syke löydettävissä ja he sanoivat suoraan, että silloin vielä aika epätodennäköistä, mutta kuitenkin mahdollista Kunhan tiedän että siellä jotain kasvaa ja on oikeassa paikassa
Eikä! no mut ihanaa, et pääsette mut menemään :) Joissakin keskusteluista oon bongannut, et vauvan syke kuulunut jo 5+ viikoilla, mut toki noissakin varmasti riippu, et onko oletetut raskausviikot täynnä. Toivottavasti teillä silloin kuuluu :love:
 
  • Rakkaus
Reactions: Enerisa3
Moikka! Varovaisesti ilmoittaudun tänne mukaan. Yritystä on ollut takana yli 2 vuotta ja nyt hoitojen avulla tärppäsi, tein selkeän plussatestin tänään! Ensimmäistä tässä tosiaan on yritetty ja nyt odoteltaisiin. Oireina ollut lähinnä uupumus ja ollut huimausta ja satunnaista yököttävää oloa, sekä alavatsassa tuntuvat menkkamaiset kivut ja rintojen arkuus.
En edes tiedä miten nuo raskausviikot lasketaan kun kierto on epäsäännöllinen, mutta erilaisten laskutapojen yhteenvetona päättelisin että nyt olisi 4+2. Varhaisultra on jo varattu juhannuksen jälkeen eli parin viikon päähän jo, kun hoitavalla klinikalla jäävät kesälomalle.
Olen kiinnostunut fb- ja whatsapp ryhmistä jos päästään vähän turvallisemmille vesille, pelottaa kovasti ettei tämä onni nyt jatkukaan, mutta yritän silti iloita näistä hetkistä juuri nyt! Tännekin kirjoittelen nyt toistaiseksi vielä vain vierailijana, mutta haluan olla mukana keskustelussa.
Ihanaa onnea! Kun on hoitoalkuinen niin silloin yleensä kertovat hoitopaikasta sen virallisen la ja viikot. Tällöin ei myöskään neuvola saa mennä muuttelemaan laskettua aikaa
 
Eikä! no mut ihanaa, et pääsette mut menemään Joissakin keskusteluista oon bongannut, et vauvan syke kuulunut jo 5+ viikoilla, mut toki noissakin varmasti riippu, et onko oletetut raskausviikot täynnä. Toivottavasti teillä silloin kuuluu
Jooo, haha! On sitä vaan niin malttamaton! :LOL:

Mäkin koitin vähän googlettaa ja etsin naistenhuoneesta keskusteluja jossa jotkut kuulleet just jo 5+ viikolla, eli kuudennella :X3:
Toivotaan että meillä olis hyvä tuuri!!:love::love::love:
 
  • Tykkää
Reactions: vaimo85
Jooo, haha! On sitä vaan niin malttamaton!

Mäkin koitin vähän googlettaa ja etsin naistenhuoneesta keskusteluja jossa jotkut kuulleet just jo 5+ viikolla, eli kuudennella
Toivotaan että meillä olis hyvä tuuri!!

Minä kävin äsken malttamattomana todella aikaisessa vaiheessa katsomassa ultrassa onko siellä ketään ja onko oikeassa paikassa jne. Vkot jotain 5+1 - 5+3 välillä ja vielä ei syke näkynyt, mutta muuten kaikki vastasi juuri noita viikkoja. Menen kahden vkon päästä uusiksi sitten.
 
Minä kävin äsken malttamattomana todella aikaisessa vaiheessa katsomassa ultrassa onko siellä ketään ja onko oikeassa paikassa jne. Vkot jotain 5+1 - 5+3 välillä ja vielä ei syke näkynyt, mutta muuten kaikki vastasi juuri noita viikkoja. Menen kahden vkon päästä uusiksi sitten.
Jep! Mulla olis sillon 6+1, niin toivotaan et jo silloin näkyis jotain :X3: :X3:
 
Jeien
Ihanaa onnea! Kun on hoitoalkuinen niin silloin yleensä kertovat hoitopaikasta sen virallisen la ja viikot. Tällöin ei myöskään neuvola saa mennä muuttelemaan laskettua aikaa
Kiva tietää, sitä varhaisultrakäyntiä tässä nyt vähän jo malttamattomasti odottelenkin jotenkin tuntuu ihan uskomattomalta koko asia niin ehkä se käynti toisi sekä varmuuden noihin viikkoihin ym. sekä raskauden todelliseksi itsellekin, vaikka siis tietysti olen nähnyt ne kaksi selkeää viivaa testissä niin tuntuu silti kuin olisi vaan jossain sivustakatselijan roolissa.

Tietysti toivon myös että saattaisi se sykekin jo sieltä kuulua varhaisultran aikaan, vaikka se nyt noin ajoissa jo onkin
 
Kiva tietää, sitä varhaisultrakäyntiä tässä nyt vähän jo malttamattomasti odottelenkin jotenkin tuntuu ihan uskomattomalta koko asia niin ehkä se käynti toisi sekä varmuuden noihin viikkoihin ym. sekä raskauden todelliseksi itsellekin, vaikka siis tietysti olen nähnyt ne kaksi selkeää viivaa testissä niin tuntuu silti kuin olisi vaan jossain sivustakatselijan roolissa.

Tietysti toivon myös että saattaisi se sykekin jo sieltä kuulua varhaisultran aikaan, vaikka se nyt noin ajoissa jo onkin
Mulle ainakin sanottiin varhaisultraa varatessa, et 6+4 pitäis jo suurella todennäköisyydellä syke löytyä :)
 
Kiva tietää, sitä varhaisultrakäyntiä tässä nyt vähän jo malttamattomasti odottelenkin jotenkin tuntuu ihan uskomattomalta koko asia niin ehkä se käynti toisi sekä varmuuden noihin viikkoihin ym. sekä raskauden todelliseksi itsellekin, vaikka siis tietysti olen nähnyt ne kaksi selkeää viivaa testissä niin tuntuu silti kuin olisi vaan jossain sivustakatselijan roolissa.

Tietysti toivon myös että saattaisi se sykekin jo sieltä kuulua varhaisultran aikaan, vaikka se nyt noin ajoissa jo onkin
Mulla on ihan samanlainen olo, et ei edes tunnu siltä että olis raskaana, kun ei oo niin pahoja oireitakaan vielä :D
 
Millonhan sitä uskaltaa soittaa neuvolaan?
Mä oon aina ihan super hidas soittelija! Pelkään jotenkin kemiallista joten en oo siis vieläkään soittanut.

Esikoisen kanssa soitin joskus rv 7. Tässä raskaudessa mulla on ollut sitä tiputtelua, mut pääsin tänään hcg - mittaukseen ja arvo oli vähän päälle 17 000 mikä on kuulemma oikein hyvä. Joten toistaiseksi vaikuttaa siis hyvältä. Ajattelin siis soitella tän viikon aikana. :giggle:

Onko teillä vielä mitään himoja / mitä ette voi syödä? Mä voisin elää Hesen hamppareilla, mikään kotiruoka ei meinaa maistua ( väkisin syön) mut salaatti on ihan ehdoton ei! Kuvottaa koko ajatus. Jätski maistuis kans koko ajan.:D

A & pikku a 6+1
 
@Enerisa3 edellisessä kävin 6+1 ja syke näkyi (vuotojen takia kävin), joten jospa siulakin

@Adiela88 mie oon kans tosi huono aina soittamaan, nytkin vitkuttelen. ja kotiruoka ällöttää, tänään vaivoin sain syötyä. Varsinaisesti mitään himoa ei kyllä ole. Rahkaa ostin kun sitö viime viikolla teki mieli, eipä tee enää......

Iltaa kohden on nyt vähän alkanut mahanpohjassa vellomaan. Oksentanuthan en ole kertaakaan raskauden takia, mutta aikaisemmissa se 24/7 kuvotus oli tosi voimakas.

Miilu 6+0
 
Yhdessä raskaudessa kävin 5+5 tai 5+6 ja sillon näkyi sykekin.. mutta edellisessä kävin 6+1 ja ei näkynyt sykettä piti varata uusia aika 7+ ja sillon jo näkyi.
Mietin itsekkin millon olisi hyvä mennä ja päädyin 7+2 sillon näkyy varmasti syke. Jännityksellä saa odottaa.
Eilen tein digin ja sanoi raskaana 2-3 ja rfsun testi melkein yhtävahvat ja tein pc:n ja siihen sain leffaviivat ❤
Ihanaa kun viikot nousee ja voi hyvillä mielin odottaa ultraa :)

Tänään vaihtui viikotkin..

Dille & sintti 5+0 ❤
 
Ähh!!! voihan oksennus! Aamu alkanut mukavasti pönttöä nojaillen.. Normi kotiruoka ei meinaa mullakaan upota mutta hese ja mäkki kylläkin.
Voi ei! Tsemppiä sinne, toivottavasti menee ohi oksetus!

Mulla lähinnä syömisen jälkeen närästää ja välillä tulee pala kurkkuun. Etoo ja tuntuis et oksentaminen auttais, mut ei ainakaan vielä mennyt siihen pisteeseen asti.

Mulla ei vielä muita himoja kuin tomaatti :D iltaisin odotan, että saan ruisleipää, tomaattia ja avocadoa! Mä oon vielä syönyt kotiruokaa ihan tyytyväisenä. Oon yrittänyt 3 tunnin välein syödä jotain, jottei heikotus iskisi:)
 
  • Tykkää
Reactions: Matilda! ja Sofia90
Yhdessä raskaudessa kävin 5+5 tai 5+6 ja sillon näkyi sykekin.. mutta edellisessä kävin 6+1 ja ei näkynyt sykettä piti varata uusia aika 7+ ja sillon jo näkyi.
Mietin itsekkin millon olisi hyvä mennä ja päädyin 7+2 sillon näkyy varmasti syke. Jännityksellä saa odottaa.
Eilen tein digin ja sanoi raskaana 2-3 ja rfsun testi melkein yhtävahvat ja tein pc:n ja siihen sain leffaviivat
Ihanaa kun viikot nousee ja voi hyvillä mielin odottaa ultraa

Tänään vaihtui viikotkin..

Dille & sintti 5+0
@miilu oih, eli kahdella jo näkyny siinä vaiheessa, laitetaan sormet ristiin että näkyis! :X3: Täälläkin vaihtui viikot, jee! Katsoin, että meillä olis laskettu samana päivänä!! :love:
 
  • Tykkää
Reactions: vaimo85
En malttanut odottaa to aamuun. Tein yöllä klo 3 testin, kun oli kuitenkin edellisestä vessakäynnistä aikaa se 4h. Ihan ku se ei muka ois tummempi ku 2pvä sitten :( Tai sit vaan kuvittelen ettei se oo.
Mihin katos myös rinta kivut? Dpo 8-10 oli todella kipeät patit rinnassa ja nyt ei mitään. Voiko ne oireet vaan tulla ja mennä miten sattuu? On niin kauan aikaa edellisestä, että ei vaan muista.
Mulla tulee huono olo, jos en syö 3h välein, roskaruokaa teki mieli, mut se ei mennyt alas ja voisin puputtaa vaan pelkkää salaattia :D
 
Täällä on myös jo huono olo välillä! Esikoisesta alkoi viikkoa myöhemmin vasta nämä olot ja loppuivat 12 viikolla. Toivoisin, että samalla kaavalla mennään vaikka pitkältä tuokin aika tuntui :D Usein täytyy vaan syödä kaikkea pientä niin pysyy olo parempana, oon nyt jo varannut välipalakeksejä, pähkinöitä ja smoothiepusseja kaappeihin :)

Sain neuvolankin varattua tämän kuun loppuun! Sanoin, että en tahdo ennen varhaisultraa tulla jos olisikin turha käynti.

voittamaton ja mini 5+2
 
Mä oon joutunut myös jo pariin kertaan oksentamaan. Kuvotusta päivä päivältä enemmän esiintynyt ja mitään makeata varsinkaan ei tee mieli (normaalisti olen ihan liiankin herkkupeppu). Viime viikolla tuli yhtäkkinen mieliteko iskender kebabiin, jota hyvin harvoin edes syön. Mies oli ihana ja kävi ostamassa <3 Eilen mies teki hernaria ja se maistui hyvällä ruokahalulla. Mutta parin tunnin päästä syömisestä kiipesikin takaspäin.. yöks!

Aika samantyyppisiä oireita ja mielitekoja on, kun kaikista muistakin ollut. Kaikki raikas ruoka, hedelmä, marja tuntuis hyvältä ajatukselta. Ja miedot maut. Kolmosta odottaessa elin nää alkuviikot lähinnä kaurapuurolla ja muutamilla vaalealeipäsiivuilla, kun oikein mikään muu ei tuntunut pysyvän sisällä.
 
Voiko ne oireet vaan tulla ja mennä miten sattuu?
Kyllä mulla ainakin vaihtelee! Tissit on aina kipeät, mut esim. kuvotus ja väsymys seilailee päivästä riippuen. Toki nyt on taas ollut paha olo aikalailla 24/7, mut siinäkin se voimakkuus vaihtelee. Välillä on jotain pieniä hetkiä kun olo onkin suht "normaali" ja sit välillä etoo enemmän. Väsymys aaltoilee myös. Päänsärkykin tulee ja menee. :unsure:
 
  • Tykkää
Reactions: Kasikuus
Oireista mulla varmaan väsymys tissikivun lisäksi pahin :sleep: Työpöivän jaksan hyvin, mut ilmeisesti siellä sitten se kaikki energia kuluu, kun kotiin tullessa veto ihan pois. Satunnaisesti etoo iltaisin, etenkin jos vähänkin rasvaisempaa ruokaa syönyt. Pissalla saa ravata alvariinsa ja etenkin öisin se kyllä turhauttaa:cautious:

Onko muilla hiukset rasvoittunut nopeammin? Mun tarvis olla joka päivä hiuksia pesemässä.
 
vierailija
Unohdin salasanani(Hopeanuoli), joten kirjoittelen kirjautumatta, kunnes pääsen taas takaisin. Voihan elämä. :D
Tuntuu, että raskaus on sekoittanut minun muistinikin. Ei pelitä niin kuin pitäisi.
Ihanaa, että tänne on tullut lisää plussanneita. <3
Itselläni oireet ovat samanlaiset kuin alussa, alavatsa kipuilee, rinnat ovat kipeät ja huonovointisuus iskee päälle aina välillä, sekä pissalla saa käydä kokoajan.
Kotiruoka on parasta. Tänään ajateltiin kyllä käydä syömässä kebabbia, jota olen himoinnut jo viikon.
Varhaisultra siirtyi aikaisemmaksi ja pääsen neuvolan kautta jo perjantaina ultrattavaksi. Syynä siis tuo menneessä oleva kohdunulkoinen, joten se automaattisesti lisää riskiä ja sen vuoksi tilanne tarkistetaan nyt pikemmiten. Tänään varailin neuvolasta siis aikaa (vaikka päätin etten varaile neuvolaa ennen yksityisellä uä käyntiä) ja yllätyksenä tuli sitten tämä. Näin varhaisessa vaiheessa tuskin vielä näkyy sykettä, mutta näemme ainakin onko kaikki hyvin, vai onko syytä huolestua. Neuvolatäti ilmoitti, ettei mies saa osallistua ultraan koronattilanteen vuoksi ja ajattelin, että otan hänet sitten videopuhelun kautta mukaan näkemään saman minkä minäkin. Onkohan tämä sallittua?
Tsemppiä kaikille joilla varhaisultra lähestyy, jännittäviä aikoja! Ja tsemppiä myös teille jotka ette vielä ole menossa ultraan. Yhtälailla jännittäviä aikoja myös teillä. Kunpa saisimme kaikki nauttia raskaudesta normaalilla tavalla. Mukavaa ja lämmintä kesän alkua!
 
  • Tykkää
Reactions: Kasikuus ja Sofia90
Unohdin salasanani(Hopeanuoli), joten kirjoittelen kirjautumatta, kunnes pääsen taas takaisin. Voihan elämä.
Tuntuu, että raskaus on sekoittanut minun muistinikin. Ei pelitä niin kuin pitäisi.
Ihanaa, että tänne on tullut lisää plussanneita. <3
Itselläni oireet ovat samanlaiset kuin alussa, alavatsa kipuilee, rinnat ovat kipeät ja huonovointisuus iskee päälle aina välillä, sekä pissalla saa käydä kokoajan.
Kotiruoka on parasta. Tänään ajateltiin kyllä käydä syömässä kebabbia, jota olen himoinnut jo viikon.
Varhaisultra siirtyi aikaisemmaksi ja pääsen neuvolan kautta jo perjantaina ultrattavaksi. Syynä siis tuo menneessä oleva kohdunulkoinen, joten se automaattisesti lisää riskiä ja sen vuoksi tilanne tarkistetaan nyt pikemmiten. Tänään varailin neuvolasta siis aikaa (vaikka päätin etten varaile neuvolaa ennen yksityisellä uä käyntiä) ja yllätyksenä tuli sitten tämä. Näin varhaisessa vaiheessa tuskin vielä näkyy sykettä, mutta näemme ainakin onko kaikki hyvin, vai onko syytä huolestua. Neuvolatäti ilmoitti, ettei mies saa osallistua ultraan koronattilanteen vuoksi ja ajattelin, että otan hänet sitten videopuhelun kautta mukaan näkemään saman minkä minäkin. Onkohan tämä sallittua?
Tsemppiä kaikille joilla varhaisultra lähestyy, jännittäviä aikoja! Ja tsemppiä myös teille jotka ette vielä ole menossa ultraan. Yhtälailla jännittäviä aikoja myös teillä. Kunpa saisimme kaikki nauttia raskaudesta normaalilla tavalla. Mukavaa ja lämmintä kesän alkua!
Mun tuttu oli ainakin saanut videopuhelun soittaa miehelleen ultran aikana :) Jännä miten käytännöt on eri, kun meillä taas mies pääsee ensi viikolla ultraan. Mahtaakohan sitten yksityisellä ja julkisella olla eri ohjeistukset. Mut toivottavasti teillä kaikki kunnossa ❤
 

Yhteistyössä