Helmikuiset 2021

Mulla oli toissapäivänä vähän etova olo koko päivän, mut nyt parina päivänä suht normaali olo. :DJotenki niinkin normaali olo, että välillä unohtaa olevansa raskaana Ilmestyispä enemmän oireita, muuta kun tissikipu ja poisjääneet menkat, inhottavaa ku ei oo sen enempää..:rolleyes:
 
  • Tykkää
Reactions: Adnilavee
Mulla oli toissapäivänä vähän etova olo koko päivän, mut nyt parina päivänä suht normaali olo. Jotenki niinkin normaali olo, että välillä unohtaa olevansa raskaana Ilmestyispä enemmän oireita, muuta kun tissikipu ja poisjääneet menkat, inhottavaa ku ei oo sen enempää..
Mie komppaan ihan täysin, ei oikeen tiiä pitäskö olla onnellinen vai huolestunu näin vähästä oirehdinnasta :oops::D
 
Tänään pitäis menkat alkaa ja mua kyl huolestuttaa kovasti, kun kaikki oireet katos (niitä kesti 4pvä) . Ei tuu enää huono olo, jos ei oo muistanut syödä, ei oo rinnat kipeät (vähän sivulta painaessa sattuu) , näläntunne katos myös ja vessassa ei tarvii rampata niin usein. Finnejä kyllä löytyy vaikka muille jakaa ja alaselkää polttaa ihan pirusti. Osaispa vaan nauttia ja unohtaa ja seurata mitä tuleman pitää, mut niin pitkän odotuksen jälkeen ei vaan osaa rentoutua :eek:

Tsemppiä kaikille ar-ultraan, jotka sinne piakkoin menossa ❤
 
Oireettomuus on ihan normaalia. Tätä oloa ei kannata toivoa!! Uskokaa pliis. Se että oksentaa 30min putkeen joka aamu, ei ole hauskaa
Huonoa oloa en kyl kaipaa :D Sen mitä muistaa et halas pönttöä aika usein aiemmissa raskauksissa, ni ei oo ikävä, mut nää rinnat vois vaikka kipeytyä kunnolla, ni ehkä uskois olevansakin raskaana, kunnes toisin todistetaan :X3:
Ja no, itellä vasta 3+6 viikot, ni ei voi kyl olettaakaan, et oireet ois vielä suuria :geek:
 
Huonoa oloa en kyl kaipaa Sen mitä muistaa et halas pönttöä aika usein aiemmissa raskauksissa, ni ei oo ikävä, mut nää rinnat vois vaikka kipeytyä kunnolla, ni ehkä uskois olevansakin raskaana, kunnes toisin todistetaan
Ja no, itellä vasta 3+6 viikot, ni ei voi kyl olettaakaan, et oireet ois vielä suuria
Tsemppiä sulle♡Uskon että oireita alkaa pian ilmaantumaan. Mulla on jo 6+2 ja noin viinko aamupahoinvointia takana.Tissit ei ole kyllä yhtään kipeät, mutta eivät olleet edellisessäkään raskaudessa:)
 
  • Rakkaus
Reactions: Kasikuus
Tänään pitäis menkat alkaa ja mua kyl huolestuttaa kovasti, kun kaikki oireet katos (niitä kesti 4pvä) . Ei tuu enää huono olo, jos ei oo muistanut syödä, ei oo rinnat kipeät (vähän sivulta painaessa sattuu) , näläntunne katos myös ja vessassa ei tarvii rampata niin usein. Finnejä kyllä löytyy vaikka muille jakaa ja alaselkää polttaa ihan pirusti. Osaispa vaan nauttia ja unohtaa ja seurata mitä tuleman pitää, mut niin pitkän odotuksen jälkeen ei vaan osaa rentoutua

Tsemppiä kaikille ar-ultraan, jotka sinne piakkoin menossa
Moi!

Mulla tissit alkoi kipeytymään vasta viidennellä viikolla.Tsemppiä sinne ❤
 
  • Rakkaus
Reactions: Kasikuus
Tänään pitäis menkat alkaa ja mua kyl huolestuttaa kovasti, kun kaikki oireet katos (niitä kesti 4pvä) . Ei tuu enää huono olo, jos ei oo muistanut syödä, ei oo rinnat kipeät (vähän sivulta painaessa sattuu) , näläntunne katos myös ja vessassa ei tarvii rampata niin usein. Finnejä kyllä löytyy vaikka muille jakaa ja alaselkää polttaa ihan pirusti. Osaispa vaan nauttia ja unohtaa ja seurata mitä tuleman pitää, mut niin pitkän odotuksen jälkeen ei vaan osaa rentoutua

Tsemppiä kaikille ar-ultraan, jotka sinne piakkoin menossa
Tsemppiä! ❤ Toivotaan että ne oireet alkaa ilmenee ja pikkunen pysyy matkassa! Ja tosiaan kun noin alussa oot, niin mulla ri tossa vaiheessa ollu oikein mitään oireita, tissit ehkä alko vähän kipeytyy, mut niin ne tekee aina ennen menkkojaki :)
 
  • Rakkaus
Reactions: Kasikuus
Moi kaikille!
Mäkin voisin varovaisesti ilmottautua mukaan :) Muutaman haamun jälkeen pärähti tänä aamuna selkeä plussa raskaustestiin! Neljäs lapsi olisi siis meille tuloillaan jos kaikki menee hyvin. La on mun laskutoimitusten mukaan 13.2., tosin epäsäännöllisen kierron vuoksi voi olla että se muuttuu. Tuun listoille mukaan kunhan olen käynyt varhaisultrassa reilun parin viikon päästä :) Myös fb-ryhmä kiinnostaa myöhäisemmässä vaihessa.
 
Moi. Mä voisin liittyä tänne mukaan. Yritystä on ollut 2 vuotta ja sinä aikana yksi alkuraskauden keskenmeno. Tein eilen positiivisen raskaustestin kun menkat pari päivää myöhässä. Tässä kierrossa olin aukiolotutkimuksessa eli oisko ollut röörit pikkuisen tukossa kun heti sen jälkeen tärppäsi ja mitään vikaa minusta tai miehestä ei ole löytynyt. Laskettu aika olisi laskureiden mukaan 15.2. Alkuraskauden ultraan pääsen kunnallisen kautta näitten tutkimusten ja edellisen keskenmenon takia. Nyt vaan jännittelen että pysyykö pieni mukana kun on ollut jo viikon menkkamaisia kipuja. Olen kyllä lukenut että olisi ihan normaalia mutta silti jännittää.
 
Moi. Mä voisin liittyä tänne mukaan. Yritystä on ollut 2 vuotta ja sinä aikana yksi alkuraskauden keskenmeno. Tein eilen positiivisen raskaustestin kun menkat pari päivää myöhässä. Tässä kierrossa olin aukiolotutkimuksessa eli oisko ollut röörit pikkuisen tukossa kun heti sen jälkeen tärppäsi ja mitään vikaa minusta tai miehestä ei ole löytynyt. Laskettu aika olisi laskureiden mukaan 15.2. Alkuraskauden ultraan pääsen kunnallisen kautta näitten tutkimusten ja edellisen keskenmenon takia. Nyt vaan jännittelen että pysyykö pieni mukana kun on ollut jo viikon menkkamaisia kipuja. Olen kyllä lukenut että olisi ihan normaalia mutta silti jännittää.
Mulla ne menkkamaiset jomotukset on kuuluneet kolmeen aikaisempaan raskauteen alussa ja kaikki on mennyt hyvin :) Tsemppiä ja tyyntä mieltä jännittävään tilanteeseen!
 
  • Tykkää
  • Rakkaus
Reactions: vaimo85 ja Tiana44
Moi. Mä voisin liittyä tänne mukaan. Yritystä on ollut 2 vuotta ja sinä aikana yksi alkuraskauden keskenmeno. Tein eilen positiivisen raskaustestin kun menkat pari päivää myöhässä. Tässä kierrossa olin aukiolotutkimuksessa eli oisko ollut röörit pikkuisen tukossa kun heti sen jälkeen tärppäsi ja mitään vikaa minusta tai miehestä ei ole löytynyt. Laskettu aika olisi laskureiden mukaan 15.2. Alkuraskauden ultraan pääsen kunnallisen kautta näitten tutkimusten ja edellisen keskenmenon takia. Nyt vaan jännittelen että pysyykö pieni mukana kun on ollut jo viikon menkkamaisia kipuja. Olen kyllä lukenut että olisi ihan normaalia mutta silti jännittää.
Täällä kanssa ollut viikon verran menkkapolttoja ja se jännittää. Koko ajan odottaa, et nyt vuoto alkaa, mutta toistaiseksi ei ole alkanut (y)
Tsemppiä sinulle ja paljon tarrasukkia matkaan mukaan :X3: :love:
 
  • Rakkaus
Reactions: Tiana44
Täällä kanssa ollut viikon verran menkkapolttoja ja se jännittää. Koko ajan odottaa, et nyt vuoto alkaa, mutta toistaiseksi ei ole alkanut
Tsemppiä sinulle ja paljon tarrasukkia matkaan mukaan
Kiva tietää että en oo ainut näiden kipuiluiden kanssa ja että muilla on niistä huolimatta kaikki hyvin :love:Tsempit myös sulle:love: toivottavasti kummallakin menee kaikki hyvin:)
 
Moi. Mä voisin liittyä tänne mukaan. Yritystä on ollut 2 vuotta ja sinä aikana yksi alkuraskauden keskenmeno. Tein eilen positiivisen raskaustestin kun menkat pari päivää myöhässä. Tässä kierrossa olin aukiolotutkimuksessa eli oisko ollut röörit pikkuisen tukossa kun heti sen jälkeen tärppäsi ja mitään vikaa minusta tai miehestä ei ole löytynyt. Laskettu aika olisi laskureiden mukaan 15.2. Alkuraskauden ultraan pääsen kunnallisen kautta näitten tutkimusten ja edellisen keskenmenon takia. Nyt vaan jännittelen että pysyykö pieni mukana kun on ollut jo viikon menkkamaisia kipuja. Olen kyllä lukenut että olisi ihan normaalia mutta silti jännittää.
Mulla oli kans neljännen viikon aikana koviakin menkkajomotuksia. Heräsin jopa yöllä siihen, et särki. Nyt oon rv 6 ja kivut jäi viikko sitten pois. :) Tsemppiä sinne!
 
  • Tykkää
Reactions: Tiana44
Mulla oli kans neljännen viikon aikana koviakin menkkajomotuksia. Heräsin jopa yöllä siihen, et särki. Nyt oon rv 6 ja kivut jäi viikko sitten pois. Tsemppiä sinne!
Ihanaa että sulla kaikki mennyt hyvin jomotuksista huolimatta antaa itsellekin toivoa että kaikki menee hyvin edellinen keskenmeno varmaan kummittelee tuolla mielessä ja siksi maalailee jo piruja seinille.
 
  • Tykkää
Reactions: miilu ja Adnilavee
Onnea @Naturalmama ja @Tiana44 sekä tervetuloa mukaan! :)

Mulla pahoinvointi kanssa lähtenyt vasta viikon sisällä pahenemaan päivä päivältä ja nyt rv 6+5. Pahimmillaan pahoinvointi on ollut mulla aina rv 8-11. Mut joillakin ei tosiaan oo pahoinvointia juurikaan missään vaiheessa ja silti kaikki on hyvin. Väsymystä ja vilunväreitä mulla on myös. Mut tissien kipuilut on mulla taas ollut aina hyvin lievää. Ja menkkajomoja on ollut aina enemmän ja vähemmän. Lievää veristä vuoteluakin mulla on ollut kaikissa raskauksissa, ja kaikki on silti mennyt hyvin. Sitä ei kyl silti yhtään kaipaisi nyt, kun se aina pistää epävarmaksi olon.. Nyt ei oo toistaiseksi vielä vuotelua onneksi näkynyt
 
Henduliinu
Täällä ois tänään 5+3. Oon miettinyt et onko ihan normaalia, kun ei oo ollu pahoinvointia yhtään. Ehkä pientä etomista joskus. Närästys on se mun juttu. Pari päivää sitten närästi ihan koko päivän, eikä mikään auttanut siihen. Rinnat on ollu kyllä kokoajan enempi vähempi kipeet. Tosi kiva, kun on edes jotain oireita. Viimeksi, kun olin raskaana ihmettelin oireettomuutta. Ei ollut mitään muuta kun alussa närästystä. Paljastuikin sitten tuulimunaksi 9 viikolla. Koko raskauden ajan oli semmonen kummallinen vaisto, että kaikki ei oo kunnossa.

Nyt ois varhaisultra 7+1 ja neuvola 7+4. Halusin ehdottomasti varata nyt varhaisultran. Edellisellä kerralla sain sen kaupungilta, kun oli niin epäsäännöllinen kierto.

Ootteko ostellut vauvoille vielä mitään. Tiedän aikaistahan se on vielä, mutta oon aatellu, että jos tämä raskaus menee pieleen niin kyllä niitä joskus pääsee käyttämään. Mun oli pakko Metsolasta tilata eilen pupu Tupuna body, kun oli alennuksessa ja vielä sitä ihanaa vanhaa kuosia.
 
Tervetuloa uusille!

Minulla on kanssa 5 aikaisempaa raskautta ja kaikissa on enemmän ja vähemmän koskenut alavatsaan. Ja niin tekee nytkin, vaihtelevalla kovuudella. Silti, vaikka tätä ollut ennenkin niin en osaa olla rauhallinen. Yksi alkuraskauden km on ollut ja se sekä onnistuneet raskaudet oli oloiltaan ihan identtiset. Eli pelätään ja kärsitään.

Kipujen lisäksi ajoittaista lievää ällötystä ja tissikipua on, mutta muutoin ei edelleenkään muuta. Aikaisemmissa raskauksissa on kerta kerralta phv mennyt pahemmaksi. Siksi nyt ihmetyttääkin. Kuulostelen vielä viikonlopun oloja ja ens viikolla soittelen neuvolaan....
Hankintoja en ole tehnyt, koska kaikkea löytyy jo ja tämän mennessä pieleen ei varmaan enää yritetä enää.
 
Tein aamulla uuden testin ja viivat oli tasavahvuiset.. Piti sitten päivällä uittaa toinen liuska pois niin sepäs olikin haaleampi, iski kauhea paniikki keskenmenosta.
Viimeisetkin oireet kadonneet.. Väsyttää ja palelee mutta ei muuta..
Varhaisultra vasta 1.7..
 
Mulla oli kans plussan jälkeen ehkä ensimmäiset pari viikkoa kaikenlaisia menkkajomotteluja, nyt ovat lieventyneet. Toki kaikenlaisia muita jomotteluja löytyy, mutta nekin luultavasti kohdun kasvukipuja. Alussa kyllä olin ihan varma että menkat alkaa tai menee kesken vaikka ihan samanlaisia oli esikoisestakin. Toki myös keskenmenosta, mutta siinä ne oli tosi kipeitä. :(

Ei meinata ostaa vielä mitään, eikä oikeastaan tarvitakkaan mitään koska esikoisesta on kaikki tallella. Rakenneultra on yleensä ollut mulle "se" etappi, jonka jälkeen olen uskaltanut ostaa jotain. :)
 
vierailija
Mulle tärkeetä noissa isommissa ryhmissä on että "pelisäännöt" on selvät kaikille.
Mun mielestä olisi hyvä laittaa muutama sääntö esille jo liittymistilanteeseen. Esim. Ryhmän asiat pysyvät ryhmän sisäisinä, eikä ryhmän asioita tule milloinkaan vuotaa ryhmän ulkopuolelle. Jotain tällaista.
Lisäks että pyydetään sit jokaiselta jäseneltä tuore filtteritön kuva nimellisen lapun kera. Näin estetään ylimääräiset asiaan kuulumattomat henkilöt. Ja poistettaisiin automaattisesti ne joiden kuva on selkeesti tekaistu.
Mulle ainakin tosi tärkeetä että nämä asiat otetaan huomioon jotta saadaa toimiva ja luotettava faceryhmä kokoon. Oon ehkä turhan tarkka mut nykypäivänä ei kyl voi olla.. siellä kuitenkin jaetaan omast elämäst todella henkilökohtaisia asioita jokapäivä. Kiitos!
 

Yhteistyössä