Haaveissa vauva 20

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Utelias pahalainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Voi vitsit Helmi, on varmaan ollut mahtava hetki tuo ultra!! Voi kun itsekin pääsisi pian tuohon tilanteeseen!

Järkyttävä miten paskaselta koti näyttää, kun auringonvalo paljastaa jokaikisen pölyhiukkasen ja likatahran. Sain siivousinspiraation ja imuroin ja luuttusin kämpän läpi, siivosin vessan ja laitoin yhden koneellisen pyykkiä. Viikonloppuna voisi sitten tehdä vähän isomman kevätsiivouksen, viedä kaikki talvikengät, pipot ym. talvivaatteet kellariin (lieköhän liian aikaista?) ja laittaa parvekkeen kesäkuntoon. Meillä kun on lasitettu parveke ja lämmitin siellä, niin tarkenee jo vähän viileämmillä ilmoilla siellä istuskella ja auringon paistaessa ilman lämmitintäkin :) Ja olkkarin ja makkarin tapetit olisi tarkoitus uusia. Eli mukavasti puuhastelua! Nyt meinasin vielä lähteä lenkille kun on niin lämmin ilma! Yllättävän paljon energiaa meitsillä :D

Alkuperäinen kirjoittaja *tiiti:
Jos joku voisi mulle 100% luvata että tulet vielä saamaan lapsen niin tuskinpa sitä näin paljon ajatusta asiaan uhraisi. Mutta nyt kun ajoittain iskee epätoivo ja ajatukset lapsettomuudesta niin ne pitävät tätä asiaa mielessä koko ajan. Aivan kuin pitäisi taistella kelloa vastaan, toisaalta onhan tää taistelua biologista kelloa vastaan. En tiedä ymmärsikö kukaan mitä yritin selvittää?

Ihan samaa olen miettiny. Jos tosiaankin vois olla varma siitä, että tulee lapsen vielä saamaan niin ei kai sitä enää tulisi yhtään stressattua. Mulla ei ole oikeasti ollut koskaan elämäni aikana näin valtava vauvakuume kuin nyt. Joskus ihan kyyneleet silmissä mietin, että kuinka paljon sitten sitä pientä ihmettä rakastaisinkaan kun sellainen elämään tulisi. Voi jospa joskus.

Vielä pysytään jännäyslistalla.

Alkuperäinen kirjoittaja hippu81:
Ihan samaa olen miettiny. Jos tosiaankin vois olla varma siitä, että tulee lapsen vielä saamaan niin ei kai sitä enää tulisi yhtään stressattua. Mulla ei ole oikeasti ollut koskaan elämäni aikana näin valtava vauvakuume kuin nyt. Joskus ihan kyyneleet silmissä mietin, että kuinka paljon sitten sitä pientä ihmettä rakastaisinkaan kun sellainen elämään tulisi. Voi jospa joskus.

Vielä pysytään jännäyslistalla.

Ihan sama! Se vaan tuntuu välillä aivan käsittämättömältä ajatukselta että sitä omaa vauvaa joskus tuolla vaunuissa työntelisi. Nyt vaan haikeana saa katsella muita äitejä, joita muuten näkee koko ajan joka paikassa! Ihan kuin maailmassa ei olisikaan muita kuin äitejä lapsineen tai raskaana olevia naisia.

Moi kaikille! Kuulostaa Noa tutulle, itsekin tänään katselin ikkunoita kuinka karmean paskaset ne on. En kyl jaksanut tänään sen asian eteen mitään tehdä, nukuin nimittäin töistä tultua sellaset parin tunnin päikkärit. Sit olin hiukka kiukkunen kun mies tuli kotiin ja en ollut saanut ees ruokaa tehtyä. Pitää korvata sille viikonloppuna ja grillailla jotain hyvää. Ihanaa kun terassi on jo sula ja siis saadaan mekin grillikausi avattua. Kun sais pian sen moottoripyöränkin talviteloilta pois, ehkä jo viikonloppuna. Joo.. kyllä tää odottelu on raskasta. Tänään on nipistellyt iltapäivästä alavatsaa, ennem ei ole ollut näin aikaisin ennen menkkoja. Voi tietty olla et nyt kuulostelen jo liikaakin jokaista pientä nipistystä.

Huomenta!

Tulkaa joku lyömään minuu, mie hätähousu testasin jo tänäaamuna ja negahan sieltä tietty tuli! Voi perhana kun pitää olla malttamaton! No, voihan se olla että on vielä liian aikaista, kun en oikein tiedä mistä päivästä sen km:n jälkeen nuo päivät laskisi. Tänään taitaa olla kp 29 ja kiertohan mulla on yleensä yli 30 päivää. Eli testaan ma tai ti uudestaan ellei menkat ole alkanut. Mie jo näin untakin että plussa tuli ja tulin tänne kertoo iloisia uutisia....

Huomenta!

Voi että, Noa! :( Oletettavasti vaan liian aikasin testasit, ettei vielä näy tikussa... Testaa ma sit uudestaan! Koita jaksaa sinne asti!

Sama täällä, ikkunat ihan hirveessä kunnossa... Pitää vielä jonkun aikaa oottaa niiden pesua. Pitää ensin vaan hankkia kunnon välineet, sellanen karkee pesusieni, millä saa jynssättyä kaikki paskat pois, kun tavan rätillä ei mahda lähteä puhtaaks...

Oireita malttamattomana odotteleva Hertta :) kp23/30

Niin, toivotaan että oli vaan liian aikainen testaus. Toisaalta tuli pelko siitä että jospa ovista ei ole ollutkaan, tai jospa se ehti mennä ohi. On tää hitto yhtä piinaa tää lapsenteko!!! Ja voihan v jos ei nyt oo tärpänny ja menkatkaan ei ala kun vasta joskus ikuisuuden päästä, niin seuraavaa ovistakin saa sit odotella! Tuon keskenmenon jälkeen kun ne voi tulla ihan milloin vaan!

No sama pelko on kyllä täälläkin persuuksissa... Vähän epäilyttää tää eka kierto, mut toiveet on silti korkeella VIELÄ, kun niin paljon on kuullu niitä tarinoita pikaraskautumisista km:n jälkeen. Mut nää asiat kun on just semmosia, et näitä ei oikein voi ennustaa... Menkat tulee millon tulee, raskaaks tulee millon tulee tai sit ei tule, näistä ei tiedä. Mut kovasti vaan jaksetaan uskoa siihen plussaan, kun johan me on se kerran saatu :) Vai mitä Noa? Kyllä se plussa vielä tulee! Tää oottaminen on joo kyllä ihan piinaa... Ns. löysässä hirressä roikutaan...

Kyllä se näin on, Hertta! Mie kans olen jotenkin alitajuisesti ajatellut, että helpommin se tulisi nyt, kun viimeksikin tärppäsi niin pian. Mutta koskaan ei voi tietää, valitettavasti! Mutta uskoa on, ja jos ei nyt, niin sit viimeistään ensi kierrosta :)

Mie tuossa tein hieman taas laskutoimituksia ja ti aamu voisi olla hyvä päivä testata uudestaan. Koska, jos ovis oli, niin se on pakosti ollut silloin pääsiäisen aikaan eli noin kp 15 tai 16, jopa 17 jos olisi ollut viimeisenä "limapäivänä". Ihan tarkkaan en noita päiviä ja oireita muista. Sen muistan että ovismaista limaa oli kahtena päivänä. Eli jos sit laskee 16 päivää tuosta oletetusta oviksesta, niin se olisi siinä maanantain tiistain tienoilla. Ja mullakin on yleensä tuo kierto ollut sellainen keskimäärin 32 päivää. Silloin sen plussan pitäisi jo varmasti näkyä jos on näkyäkseen. Tähän viimeiseen oljenkorteen takerrun!!! Jos taas ei, niin sit menkat on vaan myöhässä.

Kylläpäs tää on taas tarkkaa laskemista. Miksiköhän sitä pitää itteesä kiusata näillä ajatuksilla, ei vois vaan odottaa rauhassa? Viime kerralla pystyin, mutta nyt on ihan eri tilanne. Olen kyllä jo alkanut itseäni valmistelemaan siihenkin, että se täti sieltä hyökkää paikalle. Siitä en kyllä tykkää!!!!!!!

Joo, tarkkaa on :D En mie kyl pysty rauhassa oottelemaan mitenkään vaikka kuin sitä itelleni tolkuttasin... Mut sinne ens pe asti on kyl pakko miun oottaa vaikka mikä olis! Joo, viimeks tosiaan pystyin hyvin oottaa siihen testipäivään asti (tai hyvin ja hyvin, tuskaa teki, mut kestin silti), mut nyt taitaa olla huomattavasti vaikeempaa, kun ne odotukset on niin korkeella tästä kierrosta... Hitsi, kun osais jotenki valmistautua myös siihen negaan/tätiin, ettei sit ihan maailma romahtaisi... Hirmu pahalle se varmasti tuntuu aina, se on vaan eri asia miten sen pystyy käsittelemään ja saa taas ittensä kasattua uutta kiertoa varten.

Mut vielä ei lannistuta! Vasta sit mietitään uutta kiertoa, jos täti löytää paikalle!
Siihen asti on aina mahis plussaan :)

Moiks kaikille :) Joo.. kyllähän tää oman tuskansa aiheuttaa tää odottelu. Kun noita raskausoireita lueskelee niin tuntuu et itselläkin olis monia niistä. Suurin osa varmaan kuviteltuja. Mut kun äsken mittailin lämpöjä niin mittari näytti 37 astetta, todella harvinaista mulle jolla normilämpö pyörii 36:ssa ja alempanakin. Samoin tää tajuton väsymys. Eilenkin otin pitkät päikkärit ja taas väsyttää ihan tajuttomasti. No tietty nyt käy niin että tätsy saapuu kuitenkin ja putoan pilvilinnoistani. Toivo elää kuiteskin. Mites Hertta81? Onks sul mitään tuntemuksia? :) :)

Moi!

No eipä oikeestaan vielä oo mitään tuntemuksia... Äsken vaan tuntu sellanen outo, aaltomainen juilasu alamahassa, tuli äsken pari kertaa uudestaankin... Ei varmaan pari juilasua tarkota yhtään mitään, mut ne nyt tuli silleen yhtäkkiä, kun ei tässä mitään nipistelyjä olekaan ollu ainakaan pariin viikkoon. Elättelen toiveita, että josko nyt se munasolu koittaa kiinnittyä ja siitä aiheutu nuo juilasut :) Ei se kipeetä tehny, mut tuntu silleen oudolta... Taitaa olla vaan puhtaasti oman pään tuotosta nuokin, kun niin kovasti jotain oiretta toivoo ilmaantuvan :)

Toivotaan että Noa testasit liian aikaisin! Toivoa on niin kauan kuin menkat pysyy pois!!! Miksi niiden viimeisten päivien ennen testiä pitääkin olla niin pitkiä. Mä ainakin luen netistä kaikkea mahdollista ja teen diagnooseja suuntaan jos toiseen ;) Jospa viikonloppu saisi sun ajatukset muualle hetkeksi?!

Hertallekin kärsivällisyyttä! Miten ihanaa olisi jos kotona olisi sellainen super-ultra jolla voisi seurata munasolun kasvua, irtoamista ja kiinnittymistä. Ei tarvitsisi stressailla viikkokaupalla. PItäisiköhän alkaa tuollaisia etsimään ja pistää mies kouluttautumaan sen käyttöön :)

Prätkämimmin oireet kuulostaa hyviltä. Toivottavasti ne olisi joululahjan aiheuttamia ;) Millos pääset testailemaan?

).( Päivät matelee (sama laulu kuin eilen). Greippimehu selvästi vaikuttaa, merkit havaittavissa hyvin selvästi. Vasenta puolta nipistelee, taitaa munasolu siellä kasvaa. Ovistestit odottelee postissa, pitää hakea tänään ja alkaa tikuttamaan sunnuntaina jolloin on kp10. Tai sitten maanantaina... Päätettiin kuitenkin mennä nyt jtp-taktiikalla, sattuu se työmatkakin ensi viikkoon hedelmällisimmille päiville :(

Ihana ilma täällä Helsingissä. Mä olen valitettavasti neljään töissä ja sitten pikaiseen siivoamaan ja kauppaan joten siinä menee tää ilta. Appivanhemmat tulee käymään huomenna, ajattelin leipoa jotain hyvää. Muuten ohjelmassa ulkoilua, opiskelujuttuja. Toivottavasti saisi ajatukset irti tästä vauva-asiasta edes muutamaksi päiväksi.

Onneksi viikonloput menee yleensä niin nopeasti ettei ehdi hirveesti ajattelemaan. Tai siis ajattelemaanhan ehtii,mutta ei samalla tavalla tuskastu kuin täällä töissä koneen ääressä istuessa :) Saa nähdä mitä kivaa sitä keksisi. Tätä oireettomuuttaa vaan ihmettelen. Kyllä yleensä tässä vaiheessa edes menkat ilmoittelisi tulostaan, mutta nyt ei. Toivottavasti pysyvätkin poissa. Mahaa taas turvottaa, liekö vaikka se raskauden merkki ;) Kyllähän näitä oireita löytäisi kun keksimällä keksii, mutta tosiasia on, että ne voi johtua mistä vaan!

Nyt tää lähtee kampaajalle hakeen uutta kevätlookia :D Aurinkoista viikonloppua teille kaikille!

Jännääjät:

Noa 7.4.
Hertta 11.4
Prätkämimmi 12.4
Utelias pahalainen 18.-21.4.
Sinililja 27.4.

Mun jännäilyt tässä kuussa jälleen ohi :( Tänään alko tuhruilu, joten eikun taas kärsimään tädin tulosta. Onneksi kuitenkin aurinko paistaa niin on vähän parempi mieli. Ens kierrossa pääsen sit kokeileen niitä ovistikkuja!

Onko kellään teistä ollut munasarjat ovulaation aikoihin kipeänä. Meillä pupuiltiin toissapäivänä ja eilen ja eilisestä lähtien munasarjoja on pakottanut aivan tajuttomasti. Koko alavatsa on kipeänä ja aivan kosketusarkanakin =( Haaveile tässä sitten vauvoista kun yrittäminenkin on tuskaa =(

Jaksamisia Hipulle. Eikun tikut ojossa kohti uutta kiertoa!

Mulla on myös ajoittain pientä kipua oviksen aikoihin, mutta ei noin voimakasta kuin Utelias pahalaisella. Toivottavasti kivut menee pian ohi, ota panadolia josko se auttaisi.

tää on niin tätä mun elämää ja kaiken lisäksi hauska... pistän tänne teidänkin iloksi:

Saatat olla raskaana mikäli...

-olet nainen
-olet harrastanut seksiä ilman ehkäisyä
-olet harrastanut seksiä EHKÄ ilman ehkäisyä
-olet EHKÄ harrastanut seksiä
-kuukautisesi ovat myöhässä (1min-9kk)
-kuukautisesi tulevat ajallaan
-et ole varma johtuuko verinen vuoto kuukautisista
-apteekin raskaustesti näyttää plussaa
-apteekin testi näyttää negaa
-apteekin testi näyttää vastavaloon kallistettuna, läpivalaistuna tai tietyssä valaistuksessa plussaa
-näet silmiäsi siristämällä apteekin testin kahtena
-et osaa tulkita apteekin testiä
-voit pahoin
-et voi pahoin
-voit ehkä pahoin
-ruokahalusi on moninkertaistunut
-ruokahalusi on kadonnut
-painosi nousee selittämättömästi
-painosi laskee selittämättömästi
-sinua väsyttää koko ajan
-koet olevasi elämäsi vedossa
-rintasi ovat turvonneet ja arat
-rinnoissasi ei ole tapahtunut muutoksia sitten teinivuosien
-vatsassa nipistelee ja vihloo tai tai juilii erikoisesti tai sitten ei
-sinulla on ummetusta ja ilmavaivoja tai sitten ei
-valkovuotosi on lisääntynyt merkittävästi tai vähentynyt poikkeuksellisesti
-pimppasi on kuiva ja rapea
-tunnet olosi kuumeiseksi ja turraksi
-mielialasi vaihtelevat hurmiosta ahdinkoon
- kissasi, koirasi, miehesi ja kymppiuutisten uutisankkuri käyttäytyvät poikkeuksellisesti, ihan kuin aavistaen jotain
-eläinkaupan gekot villiintyvät terraarioissaan (pystyvät kuulemma haistamaan raskaushormonit)
-kolme itämaan tietäjää ilmestyy kotiovellesi ja makuuhuoneesi yläpuolelle on syttynyt outo, kirkas tähti.

Juu, raskaana ollaan myös täällä! Ei puutu kuin noi kolme vierasta ja gekot. Niitä odotellessa siis :)

Täällähän on jännä viikko tiedossa! Peukut on pystyssä teille kaikille!
Mulla itsellä on tylsä vaihe menossa (kp 8). Mutta täti on nyt häädetty ja aseet viritetty uuteen yritykseen!

Mukavaa sunnuntaipäivää!

Täälläkin peukutetaan jännäilijöiden puolesta. Plussia plussia vaan nyt huhtikuussa vielä. Mä jännäilen sitten vasta toukokuussa seuraavan kerran, huoh..
Eilen oli kyllä pahimmat menkkakivut mitä on moneen vuoteen ollut. Koko päivän oli tuskaa ennen kuin otin sit buranaa. Tuntu ettei sekään auta. Onneksi tulee kesä niin saattaa olla että saa ajatukset vähän muualle tästä yrityksestä. Taas kuulin minäkin pari vauvauutista lähipiiristä. Onnellinen olen heidän puolestaan, mutta kyllä täytyy sanoa, että oon niiiiin kade. Miks ne kaikki muutkin on saaneet päähänsä tehdä nyt ne vauvat :/

Kuinka monella teillä on muuten tuota tuhruvuotoa ennen varsinaisia menkkoja? Luin jostakin, että monen päivän tuhruilu voi jopa huonontaa raskautumisen mahdollisuuksia. Mulla on nyt pillereiden jälkeen aina edellisenä päivänä tuhrua kunnes alkaa oikee vuoto.