Haaveissa vauva 14

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Utelias pahalainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Jännäyspäivät:

Lumikukka 1.2. ->
hippu81 1.2. ->
*tiiti 2.2
Sinililja 3.2.
Liliania 8.2.
Utelias pahalainen 13.2.

Kivaa! Meillä on taas jännäyslista pystyssä :) Tosin mä luulen, että mun ei tarvi tässä kierrossa jännäillä. Tais ovis mennä ohi vähän varkain taas. Missäs on tosiaan Helmi ?

Wau, hoksasin juuri, että nyt on ensimmäinen kierto, jossa ei ole pakko/en aio testailla. Kiva juttu, se negan tekeminen ei koskaan tunnu hyvältä, joskaan ei ehkä aina ihan kamalaltakaan.

Tuo oviksen bongaaminen on jotenkin rauhoittanut mieltä siitä, että ainakin kehossa jotain tapahtuu. Nyt viime päivinä on ollut outoja alamassutuntemuksia. Heti silloin oviksen jälkeen outoa paineen tunnetta vatsassa ja peräsuolessa. Nyt tänään taas tuntui kuukautiskivuilta. Sitä jotenkin toivoo, että nuo olisivat merkkejä vauvelista, mutta järkikin sen sanoo, että on mulla näitä hassuja tuntemuksia ollut muulloinkin.

Flunssa ei ala hellittää ja huomenna taas duuniin. Kun on vaan kipeenä makoillut sohvalla niin kilojakin on tainut tulla taas muutama...tai no ei kai sitä nyt parissa päivässä kauheesti ehi vaikka suklaata ja herkkuja vetelisi. Kiukuttaa kun ei pääse jumppaan! : (

Heippis!Kylläpäs tää meiän ketju on kasvanut....ei ihan kaikkia edes tunnista jos on pari päivää poissa esim.No toivotaan et moni siirtyisi pian jo plussailijoiden puolelle.

Just kun pääsin kirjoittamaan viimeksi, että ehkä oltaisiin siirrytty TJOT vaiheeseen tietty menin mokaamaan kaiken...otin siis asian puheeksi ja siitä kehkeytyi hirveä riita. Eli ei se mun mies ollutkaan mitään vihjaillut ja mä oon tietty ihan paskana...Eli odottelu jatkuu....Jotenkin toivon vaan et tää ehkäisyttä hommaileminen tuottaisi edes jonkun tuloksen ennen pitkää.Sillä en usko et mun mies koskaan tulee sanomaan et "nyt olen valmis", sen on tapahduttava spontaanisti. Luulin olevani raskaana jouluna ja silloin mies oli niin positiivinen, että...mut heti jos asiasta puhuu se vaan ahdistuu...

Nyt koetan keskittyä duunin vaihtamiseen ja pitää kuumeilusta edes vähän taukoa, jos se onnistuu. Tällä viikolla 2 työhaastattelua ja todellakin olis pakko vaihtaa duunia vähän äkkiä ennekuin pää hajoaa.Kun se duuni homma on hanskassa vois sitten olla vaikka vauvojen vuoro....Toivon, että mies "kypsyy" enne kesää... tällaisten aikarajojen asettaminen on kaikista kauheinta. Kun vaan odottaa ja odottaa...ja ikää tulee lisää...ahdistus.

Sithän meillä on se muutto isompaan maaliskuun alussa, eli siitäkin on syytä iloita, onhan se sentään 4h+k. Sinne mahtuu sitten vauvoja....mutta toivottavasti pian.

Vituttaa vaan kun luulin tosiaan jo, että mies oli lämmennyt,mutta minä tyhmänä menin ottamaan asian taas puheeksi ja se sanoi heti ahdistuvansa. Eli nyt pitäis osata olla vaan hiljaa taas...

Kuitenkaan me ei siis käytetä ehkäisyä, eli vauva voisi hyvin tulla, mutta eipäs ole tullut ja sekin pelottaa. Jo 5 kierto menossa vissiin...Menkat alkoivat viime ti kp27 tuhrulla 4pv joka sitten loppui ja su kp 30 alkoi kunnon vuoto. Ja viime oviksen aikana oltiin kerran silleen eli ei se vauva noin vaan (meille ainkaan) tule...:/

Ahdistaa...

Wilma kp2

Onpa ikävää Wilma :( Toivottavasti se mies nyt siitä lämpenisi... Ja käytännössähän teillä on jo yritys päällä, kun ehkäisyä ei enää käytetä. Muakin on vähän alkanut huolestuttamaan, kun aikaa kuluu ja plussaa ei näy. Mutta minkäs teet.

Wilman tilanne kuullostaa aika hankalalta. Mikä miestäsi asiasta puhumisessa ahdistaa? Kuinka hän reagoi, siis alkaako käyttämään ehkäisyä, pihtaako vai kieltäytyykö vain puhumasta asiasta.

No anyway, mun mielestä sun kyllä kannattaisi loppuun asti selvittää mikä miestäsi ahdistaa ja onko hän todella valmis isäksi. Toisaalta eihän raskaus olisi mikään vahinko kerta miehesi suostuu seksiin ilman ehkäisyä, oletko jättänyt ehkäisyn itse pois (esim. pillerit) vai onko se yhteispäätös, siitäkin voit jotain päätellä.

Lapsen saaminen, yrittämisineen on kuitenkin niin iso juttu, että varmasti olisi tärkeää ryhtyä siihen yhdessä eikä niin että toinen pelkää tärppäävän ja toinen odottaa sitä kuumeisesti. Kun yritys on yhteinen, on se paljon mukavampaa. Eipähän jää miehellekkään jossittelemista että hän ei olisi tätä halunnut.

Meillä oli samankaltainen tilanne, mies jahkasi ja oli ahdistunut kun asiasta piti keskustella. Jätin pillerit pois ja käytimme kondomiehkäisyä, molemmat pidimme huolen ehkäisystä, mies olisi varmasti mennyt ajoittain ilmankin. Minä kuitenkin halusin ryhtyä projektiin vasta, kun olisimme molemmat siinä täysillä mukana. Pari vuotta kuumeilin ja nyt mieskin on kääntänyt kelkkansa ja toivoo vauvaa. Ei sillä mitään vauvakuumetta ole, mutta toivoo että me lisäännyttäisiin yhdessä. Voin vain sanoa, että kannattaa odottaa hetkeä jolloin molemmat haluatte asiaa yhdessä, tää on ihanaa... Kun voidaan yhdessä miettiä ja pohtia tulevaa, jännätä alkaako kuukautiset...

Voimia ja toivotaan että asiasi selviää.

Kiitti tuesta!On rankkaa ja hankalaa, mutta mua hämmentää kun mies antaa niin vaihtelevia signaaleja. Yhdessä ollaan päätetty, että ei ehkäisyä käytetä eikä mitenkään erityisesti pihtaa. Jouluna kun mun menkat oli viikon myöhässä kerroin sille ja yhdessä jännitettiin ja tein pari testiäkin kunnes menkat alkoi sitten. Se sanoi silloin vaan, että jos "vahinko" on käynyt niin minkäs sille voi ja naurahteli, mä olin meistä kahdesta enemmän hermona. Lohdutti sitten mua kun ei plussaa tullutkaan...Siitä päättelin, että kun muutenkin on sellainen jahkaajatyyppi niin ei välttämättä uskalla sanoa sitä itselleen ääneen, että vauva oikeastaan saisi jo tulla.

Lapsia kuitenkin haluaa ja tietää, että mäkin niitä hyvin pian. Täytetään molemmat tänä vuonna 28.v, miehen pikkusisko (25.v) saa maaliskuussa vauvan, että toiv. se vaikuttaa asiaan positiivisesti.

Aika ajoin tästä siis riidellään ja lopulta se loppuu siihen, että mä itken ja mies lupaa, että joskus, mutta ei ihan vielä....ja mä jankkaan, että millos sitten...jne jne

Huhhuh...odottavan aika on pitkä...Kuitenkin on ostettu nyt se isompi kämppä yms. että kaipa se enteilee jotain???

Meillä oli Wilma ihan samanlaista... Itkuksi meni usein, mutta ei se taipunut... Useampi kuukausi väännettiin asiasta kättä ja sitten päästiin tähän pisteeseen :) Kyllä se sunkin miehesi varmasti vielä taipuu... Pitää vain antaa aikaa (tiedetään, ikä alkaa tulemaan vastaan). Halauksia! Tiedän miltä sinusta tuntuu.

Huomenta! Halit Wilmalle! Toivottavasti tilanne korjaantuu...On iso asia yrittää vauvaa, niin jos hälläkin on vaan tullu sellanen heikko hetki, että on alkanut miettimään mitä kaikkee sellanen iso muutos tuo tullessaan... En tarkota, että siulla olis sellasia fiiliksiä ollu, mut esim. miulla ja monella muulla kun on ollu välillä näitä ns. panikointijuttuja, et meinaa melkein takapakkia ottaa tässä vauva-asiassa... Miettii, että miten sitä pärjää ja osaa ja miten kuviot menee ihan uusiks, mut ne fiilikset menee kyl melkein yhtä nopeesti ohi kun ovat tulleetkin...Jos siun miehelläs ois vaikka ollutkin samantapaisia ajatuksia, mutta yhdessä kun ootte päättäneet olla ilman ehkäisyä, niin kyllähän se on myöntymisen merkki, että perheenlisäys tulee kun on tullakseen :) Tsemppiä vaan ja koita jaksaa! Hirmuisesti lykkyä myös työhaastatteluihin!!!

Miulla lähti 51. päivä käyntiin, ei menkkoja enkä oo soittanu vielä minnekkään lekurille... Sanovat varmaan joka paikassa, että oottele rauhassa, voi mennä vaikka puoli vuotta... Hmph!

Muutama muukin täällä näköjään pähkäilee, että mennäkö gynelle vai ei. Olen itse ajatellut, että varaan pian ajan yksityiselle. Olen käynyt koko ajan yksityisellä tarkastuksissa ja ajattelin, että tässä asiassa menen myös yksityiselle. Mutta kuinka pian sitä "kehtaisi" mennä? Mulla alkoi kiertopäivä 65...

Hei, kiva! Täällä on kohtalotoveri...Ei tosin sillä, että tää kierron venyminen mitään kivaa ois... Onko siulla Tuuli menossa eka luomukierto vai joku muu? Miulla on eka luomukierto ja tosiaan menossa jo 51. päivä... Soitin ihan vaan omalle lääkärille tuossa aamulla ja tietty siellä oli kaikki ajat jo menny ties kuin pitkälle aikaa, mut sain semmosen puhelinajan, että lääkäri soittaa miulle ens maanantaina, niin keskustellaan siinä tää tilanne läpi ja jos ei siihen mennessä tosiaan oo menkat alkanu, vaadin kyllä jotain asian eteen tehtäväks, liekkö se sit se Terolut-resepti vai mikä... Jos ei sit se lääkäri apua anna, meen sit yksityiselle, niin sieltä kuulemma ois jo aikaa sitten resepti kirjotettu...

Vihdoin sain rauhaa ja pääsin kirjoittamaan. Tänään on liikaa pörrännyt noita työkavereita tässä ympärillä..

Wilman tilanne kuulostaa niin tutulta! Meillä väännettiin asiasta (mies on aina halunnut lapsia, mutta ei ihan vielä) koko viime vuosi, hyvällä ja pahalla. Välillä keskustelua, välillä itkua ja raivoa. Lopulta ennen joulua mies totesi, että jos hän saa hetken rauhan, niin voi sitten harkita asiaa (jos saa koittaa rauhassa muodostaa oman mielipiteensä). No, minä koitin hillitä itseni muutaman viikon ajan (järkyttävän vaikeeta!!) ja yllättäen miehen mieli muuttui. Ei se vieläkään asiasta todella innoissaan ole, mutta oma-aloitteisesti halusi jättää ehkäisyn pois. Mutta nyt ollaan sitten keskusteltu siitä, että onko hän todella tosissaan, sillä vaikka mä olen ihan kamalasti painostanut syksyllä, niin en kuitenkaan halua tositoimiin ryhtyä, jos miehellä on sellainen olo, että hänet on tähän väksin pakotettu. Ei kuulemma ole, ainakaan kamalasti.. Että ota siitä nyt selvää. Hän tuossa yksi päivä sanoi, että ei hän asiasta voi varmaan koskaan olla täysin varma, mutta on nyt kuulemma riittävän varma eli jos vauva on tullakseen, niin hyvä niin. En oikein tiedä, miten se pitäisi tulkita.
No, joka tapauksessa nyt on kerran "kokeiltu", ehkä vähän liian myöhään oltiin liikkeellä eli ei taida tosissaan olla jännättävää tässä kuussa. Mutta itsellä on todella helpottunut olo, nyt musta jopa tuntuu, että jaksan taas jonkin aikaa, vaikkei mitään heti tapahtuisikaan. Katsotaan sitten muutaman kuukauden kuluttua mitkä on fiilikset.. Mutta Wilmalle paljon tsemppiä! Tiedän todella, miltä susta tuntuu!!

Hertta, tuntuu että on ihan lääkäristä kiinni, kuinka kauan ne haluaa odotuttaa noita menkkoja. Mäkin olen kuullut, että se 3-6kk on ollut usean mielipide, mutta sitten taas toiset ovat saaneet reseptit huomattavasti aikaisemmin. Tiukkana vaan puhelimessa!!

Helmi ilmoittautuu pikaisesti... Täällä on ollu ihan järjetön härdelli sekä töissä että kotona = häävalmistelut+remontti. Oon pari kertaa tässä viime aikoina pikaseen käyny lueskelemassa kuulumiset, mutta en oo ehtiny kirjotella. Pari päivää täytyy vielä tehdä hulluna töitä, mutta lupaan että perjantaista eteenpäin mä oon täällä taas maanvaivaks asti ;)

Ihan ikävä on ollutkin teitä, ja lähetän kaikille tsemppiä ja halituksia ja lujaa uskoa tulevaan plussaan =)

Helmi - kp 26/31-35 (just vasta laskin, vau, näköjään osaan ajatella muutakin ku kiertopäiviä...)

Jännäyspäivät:

Lumikukka 1.2. ->
hippu81 1.2. ->
*tiiti 2.2
Sinililja 3.2.
Helmi 6.2. ->
Liliania 8.2.
Utelias pahalainen 13.2.

Pakko oli vielä käydä päivittämässä jännäyslista... Heti kun täällä käy niin jää taas koukkuun näköjään ;)

Hertta, mulla on myös eka luomukierto. Uskoin, että en voisi millään kuulua siihen porukkaan, jolla kierto on sekaisin pillereiden lopettamisen jälkeen. Tää asia pyörii nyt mielessä joka päivä ja joka puolella näkyy vaan vauvoja tai raskaana olevia naisia... Ehkä täytyy käydä katsomassa millasia aikoja olis tarjolla gynelle, kun ei sitä aikaa kuitenkaan ihan heti saa...

Mulla oli kans kierto sekaisin silloin kun joskus muinoin pillerit lopetin, joten ei kai se kovin harvinaista taida olla.

Täällä odotellaan ovista, vaikka mies on kyllä just silloin kun ovis saattaisi olla. Vaikkakaan en nyt enää tiedä milloin se on, kun nuo mun kierrot näköjään heittelee aika lailla...

Heipsis kaikille!

Täällähän on ollut hiljaista tänään. Itsekin tulin vasta töistä kotiin, pari päivää ollut melkoista huisketta työmaalla, niin ei ole oikein ehtinyt edes täällä käymään. Eipä kyllä mitään kummempaa kuulukaan.

Nyt vaan mietin, että olisikohan mahdollista että olisi ovulaatio tuloillaan. Nyt on kyllä vasta kp 13, mutta tänään juili alavatsaa vähän samalla lailla kun menkkojen alkaessa, mutta paljon lievemmin kuitenkin. Kun en ole ennen vielä näitä ovisoireita tarkkaillut, niin en ole oikein varma. Pitänee varmuudeksi tänään vähän touhuilla, kunhan tuo mieskin saapuu töistä ;) Kyllä kai sen oviksen pitäisi sattua suurinpiirtein tuohon viikonloppuun, eli kai se periaatteessa olis mahdollista... Katotaan nyt. Mie en jaksa vielä itteeni laittaa tuohon jännäyslistaan, kun menee niiiin pitkälle helmikuuhun. Onneksi on enää yksi päivä tammikuuta jäljellä, koko ajan lähempänä kesää ollaan!!!

Mites Lumikukka ja hippu81? Teillä testauspäivä lähenee :) Onko merkkejä ilmassa?

Tuuli: Juu, tää on todella ahistavaa vaan ootella... No miulla selvii kuviot ainaki vähän sit maanantaina, kun se lääkäri soittaa... Soita ihmeessä siekin lääkärille, niin saat apua tuon kierron tasaantumiseen! Eihän tässä pääse kunnolla ees yrittämään, kun tämmöseks on virunu tää kierto... :(

Ootko Noa tehny ovistestii, että mitähän se näyttäs? Mie arvelin kyllä niitä testejä käyttää sit joskus, kun saan tän kiertoni järkeväks... Ois vähän suuntaa antavia ainaki...

Jännäilyt lähenee, mutta testailut ei. En testaa kun kerrankin on sellainen tilanne, ettei ole pakko.

Tänään ajattelin hoitaa pois alta asioita, mitkä ärsyttää jos menkat huomenna alkaa... Värjään hiukset ja siivoan ja... :)

En ole testaillut. Ajattelin että jos kokeilisi pari kertaa ihan "tuurilla" eli jos vaikka nyt joka toinen päivä tässä kierron puolivälissä. Jos ei tärppää, niin sitten voisin ostaakin niitä testejä. Tai voihan se olla, että jo ensi kuussa ostan, jos ei nyt taru syöttiin.

Googletin tuossa äsken ovulaatiota, niin löysin sellaisen yourdays.com sivuston eli oman ovulaatiokalenterin. No, rekisteröidyin tietenkin kun kiinnosti nähdä millainen se on. SIihen siis ensin laitetaan viimeisten kuukautisten pvm ja sitten se näyttää siitä kalenterista mahdolliset päivät tulla raskaaksi. Tässähän ei siis mitään kummallista ollut. Mutta kun siinä sai sitten valita toivooko tyttöä vai poikaa (vai haluaako käyttää kalenteria raskauden ehkäisyyn), niin se näytti eri päiville ne hedelmällisimmät päivät tytön ja pojan kohdalla??? Tai siis kun esim. laitoin siihen että toivon tyttöä, niin se sanoi että huomenna on mahdollisuus siittää tyttö. Kun taas vaihdoin valikosta että toivon poikaa, niin edelleen on huomenna mahdollisuus tulla raskaaksi, mutta en saavuta tavoitettani! Siis mitä ihmettä??? Varmaan joku jenkkiversio, täysin hämärä.

Joo, tällaiseen turhuuteen minun aikani menee :D

Hmm mäkin olen käyttänyt yourdaysia, mutta en kyllä löytänyt tuollaista tyttö-poika -juttua. Enköhän osannut vain katsoa. Se ei kyllä oikein sopinut mulle muutenkaan, kun kierron pituus vähän vaihtelee.

Noa.

Heh, ei kuule Jenkkilässä yhtään ihmeellisemmin lisäännytä, ihan samantyyppisiä siittiöitä ja munasoluja siellä. Et ole näköjään kauaa yrittänyt raskaaksi tulla.

Niin sanotuilla tyttösiittiöillä on pidempi elinikä ja ovat hitaampia. Poikasiittiöt vastaavasti ovat nopeampia lyhyemmällä eliniällä. Eli todennäköisemmin, jos harrastaa juuri ovulaation aikaan seksiä, saa pojan. Tyttösiittiöt taas voivat säilyä elossa päiviä kohdunsuulla ennen munasolun kohtaamista (ovista). Comprende?

En osaa selittää oikein hyvin, mutta esimerkiksi jos on ollut vain kerran 4 päivää ennen ovista ja tulee raskaaksi, on suurempi todennäköisyys saada tyttövauva.

Alkuperäinen kirjoittaja cinnamon-:
Noa.

Heh, ei kuule Jenkkilässä yhtään ihmeellisemmin lisäännytä, ihan samantyyppisiä siittiöitä ja munasoluja siellä. Et ole näköjään kauaa yrittänyt raskaaksi tulla.

Niin sanotuilla tyttösiittiöillä on pidempi elinikä ja ovat hitaampia. Poikasiittiöt vastaavasti ovat nopeampia lyhyemmällä eliniällä. Eli todennäköisemmin, jos harrastaa juuri ovulaation aikaan seksiä, saa pojan. Tyttösiittiöt taas voivat säilyä elossa päiviä kohdunsuulla ennen munasolun kohtaamista (ovista). Comprende?

En osaa selittää oikein hyvin, mutta esimerkiksi jos on ollut vain kerran 4 päivää ennen ovista ja tulee raskaaksi, on suurempi todennäköisyys saada tyttövauva.

Ok, I see! Tuo on kyllä ihan uutta informaatiota minulle :)

Mutta jos siis harrastaa seksiä ovulaation aikaan, niin eikös silloin ole yhtä suuri todennäköisyys saada tyttö ja poika? Vai onko ne poikasiittiöt niin nopeita, että tytöille ei jää mahiksia?

Juu, aikamoinen kilparata se on. Itsekin mietin samaa, ja sama todennäkösyys sen täytyy olla, jos on ollut vaikka jtp tai joka päivä. Tuo kalenteri olisi selkeämpi jos sekstaisi vain sen yhden kerran.

Toisaalta, jos raskautuu ja saa myöhemmin varmuuden hedelmöityspäivästä, niin voi katsoa kalenterista näyttikö se tyttöä vai poikaa...