Heippa.
Olin pitkään haaveena raskaus 2023 ja 2024 ryhmissä ja näköjään vielä täällä jokunen tuttu nimimerkkikin mukana 🩷
Me aloitettiin yritys muistaakseni 10/22 ja raskauduin luomuna maaliskuussa 2024. Tytön laskettu aika oli 25.11 ja raskaus meni hienosti ja voin kokoajan hyvin.. ja kolme päivää lasketun ajan jälkeen kun oli jo hiukan yli vuorokauden vähän supistellut, ei enää rutiinikäynnillä neuvolassa löytynyt sykettä. Pieni tyttömme oli kuollut kohtuun

Synnytin hänet käynnistettynä alateitse 28.11 yöllä kun asia todettiin ja saimme viettää vauvan kanssa aikaa sylitellen ja hyvästit jättää.
Syytä kohtukuolemalle ei ole toistaiseksi löytynyt, kaikista testeistä ja näytteistä huolimatta. 31.1 mulla jälkitarkastus jossa käydään loput patologin lausunnot läpi, kun vielä tutkittavana meidän dna-näytteet ja vauvan, joidenkin geneettisten sairauksien varalta. Lääkärin ja kätilön sanoin; meillä oli vaan helvetin paska tuuri ja iso osa näillä viikoilla tapahtuneista kohtukuolemista jää syy selviämättä. Kutsutaan kohtukätkytkuolemaksi. Pienen enkelityttömme hautajaiset ovat ensi viikolla.

Hyvin, hyvin raskasta ollut ja tulee olemaan pitkään, tää suru on musertavaa. Kuitenkin haave lapsesta ei ole kadonnut, eli jatkamme ilman ehkäisyä ja kun kierto tasaantuu alan metsästellä oviksia.
Jälkivuoto kesti 3 vkoa mulla, sit alkokin viikon kestävä järkky verinen vuoto, tunnin välein piti vaihtaa sidettä. Meinasivat synnärillä et ekat menkat varmaan, koska mulla kierto saattaa alkaa nopeasti palautua, koska sain 2x maidonestolääkityksen kun maitoa vaan nousi rintoihin ekan lääkkeen jälkeen ja toisenkin jälkeen vielä vähän. Kolmatta eivät anna koska hurjia sivuvaikutuksia, muun muassa verenpaine laski niin et pyörtyilin. Tänään eka päivä kun ei juuri lainkaan vuotoa, et toivottavasti ne oli ne menkat eikä esim kohdun haava oo uusiks vuotanut. Tuo maidonestolääkitys saattaa vaikuttaa munasolun irtoamiseen joten voi olla et olikin menkat.
Uusi raskaus jos onnistuu, tai vauva jos saadaan vielä joskus elävänä kotiin tulevaisuudessa, ei korvaa meidän menetettyä tytärtämme, mutta haluamme uudestaan yrittää 🩷 mulla ei ennestään lapsia, nyt pieni identiteettikriisi olenko äiti ollenkaan, kun vauvaakaan ei ole, mut kyllä mä olen äiti enkelitytölleni 🩷

miehellä ennestään kaksi poikaa.
Voisin varovasti palailla keskusteluun mukaan. Taisin aiemmin olla nimimerkillä marik91 jos en väärin muista.