Haaveena vauva 2025

Lyhyt on: tamponit ja verigreipit ostettu kaupasta seuraavan kierron alkuun 😅. Vielä ei menkkoja eli hyvän mittainen luteaali tulossa :).

Kauempana asuva ystävä soitti. On viimein raskaana, monen vuoden yrittämisen, aloitettujen ja tuloksettomana lopetettujen lapsettomuushoitojen jälkeen. Ihania uutisia ja muistutus siitä, että kaikki on mahdollista 🥰

Moikka taas.
Todella surullista @mar, paljon voimia ja toivottavasti teille suodaan pieni ihme tuon menetyksen jälkeen muistan sut kans 2024 ryhmästä, meille syntyi elokuussa pieni poika ja koko raskauden pelkäsin vaikka ei tuollaista kokemusta ollutkaan taustalla.

Sitten omanapailua. Kirjoittelin tänne tovi sitten mahdollisesta "ylläri" raskautumisesta. No eihän se mikään yllätys näin 30 vuotiaana ole että jos ei ole ehkäisyä voi tulla raskaaksi. Nyt tilanne se että tein tässä viimeisen parin viikon aikana varmaan toistakymmentä nega testiä ja aina välillä olevinaan jotain näin testissä. Viimeisin nega toissa päivänä. Menkkoja ei ole näkynyt. Päätin tänään vielä illalla että teen nyt kuitenkin vielä yhden testin. Mun kierto saattaa olla mitä vaan kun imetys varmaan sotkee, oviksen tunsin kp 19 joka oli 16.12 edellinen kierto 28pv ja sitä edellinen 44. No nythän olisi sitten ovulaatiosta laskettuna rv4+5 ja kaiketi ihan normaalia plussata vasta näin myöhään. Elokuisesta plussasin jo dpo 10 ja rv3+6.

Mutta siis tosiaan tein testin ja ensin katoin että ei siinä mitää ole mutta uudelleen parin minuutin jälkeen tulos oli positiivinen https://aijaa.com/R8Fk3B
Nyt kuitenkin hirvittää että miksi vasta nyt. Ainut kerta kun tämä on alkunsa saanut on ollut 14.12 ja miten on voinut siis kestää noin kauan että on kiinnittynyt ja alkanut hormonia erittymään. Nyt sitten toivon jollain keinolla pääseväni neuvolan kautta alkuraskauden ultraan.
Onnea positiivisesta raskaustestistä 🥰! Toivottavasti kaikki jatkuu hyvin loppuun saakka. Jos olisin itse samassa tilanteessa haluaisin myös ajoissa ultran, vaikka sitten yksityisellä jos en julkisella saisi. Jos raskaustesti ovat käyttäytyneet oudosti, haluaisin ekana poissulkea kohdunulkoisen.. Toivotaan, että nyt kuitenkin jostain syystä hitaampaa vaan erittynyt hcg!

Ilmoitathan tietosi listalle ja päivityksesi punaisella, jos väri ei toimi, voit myös @-merkitä edellisen listan päivittäjän.

Lista päivitetään kerran päivässä. Kuka tahansa voi päivittää listan. Päivitä lista vastaamalla edellisen päivitetyn listan viestiin, poista [ ]-sulut teksteineen alusta ja lopusta, muokkaa kierto- ja piinapäivät ajantasalle. Selaa viestit läpi edelliseen listaan saakka, jotta listalle tulee käyttäjien ilmoittamat päivitykset oikein. Plussanneet siirtyvät YA-listalta plussanneiden listalle; muista ilmoittaa kun haluat siirtyä.

Kiertopäivä- ja piinalistalta voidaan poistaa, jos käyttäjä ei ole ollut aktiivinen vähään aikaan. Takaisin pääsee tottakai heti halutessaan!

★★★★★★★★★★★★★★★

Nimi ★ yritys aloitettu ★ monesko lapsi

@Saaga86 ★ 06/21 ★ 2.
@Kellyz ★09/21 ★ 3. (1. yhteinen)
@hermoilija_ ★ 12/21 ★ 1. yhteinen
@Dinaas ★ 03/22 ★ 1. ★ kkm 07/23
@Mollama ★ 05/22 ★ 3. ★ 3x km -23
@haaveillen ★ 11/22 ★ 1.
@Kerttumaaria ★ 01/23 ★ 1.
@Min204 ★ 03/23 ★ 2.
@Henskii ★ 05/23 ★ 3.
@Masunen ★ 06/23 ★ 2.
@Miemei ★ 08/23 ★3. (1. yhteinen)
@pineapplee ★ 09/23 ★ 3. (1. yhteinen)
@Puolijalopeura ★ 10/23 ★ 1.
@Neljäshaaveena ★ 01/24 ★ 4. (1.yhteinen)
@jauhopeukalo ★ 02/24 ★ 2. (1. yhteinen)
@toivonkipina1 ★ 02/24 ★ 1.
@Mötti ★ 04/24 ★ 3. (1. yhteinen)
@madddie ★ 04/24 ★ 3.
@Syystuuli38 ★ 04/24 ★ 4.
@Kultakataja ★ 04/24 ★ 1.
@Niisq ★ 05/24 ★ 2.
@Minnix ★ 05/24 ★ 3.
@KolmattaKehiin ★ 05/24 ★ 3.
@Keltainenkukka92 ★ 07/24 ★ 2.
@Heimi89 ★ 08/24 ★ 6. (1. yhteinen)
@Jennnuli ★ 10/24 ★ 3. (1. yhteinen)
@Misoka ★ 10/24 ★ 2.
@Hopeanopea ★ 11/24 ★ 2.
@Lunni~ ★ 11/24 ★ 6.
@Ainoaksi ★ 12/24 ★ 1.
@gaoxiaojie ★ 01/25 ★ 1.

★★★★★★★★★★★★★★★

5.1.2025 sunnuntai

Nimi ★ Kiertopäivä

@Hopeanopea kp 1/28-30
@Lunni~ kp 19/28-32
@Kultakataja kp 18/25-32
@Ainoaksi kp 17/29
@Min204 kp 17/23-30
@jauhopeukalo kp 14/28-30
@Heimi89 kp 10/25-26
@Jennnuli kp 6/27-28
@gaoxiaojie kp 5/28-31
@Keltainenkukka92 kp 4/26

★★★★★★★★★★★★★★★

Piinailijat
Nimi ★ DPO

@Lunni~ DPO 1

★★★★★★★★★★★★★★★

Plussanneet
Nimi ★ yritys aloitettu ★ monesko lapsi ★ plussa <3

@Andune ★ 02/24 ★ 2.★ 05/24
@Aronia88 ★ 04/24 ★ 3. ★ 05/24
@rimpsukka84 ★ 03/23 ★ 3. ★ 06/24
@Noups ★ 08/23 ★ 2. ★ 06/24
@Samovaari ★ 12/22 ★ 4. ★ 06/24
@Cara-mel ★ 01/24 ★ 3. ★ 06/24
@Ninzuca ★ 01/22 ★ ? ★ km 03/22 ★ 07/24
@burkei ★ 07/23 ★ 1. ★ 08/24
@possu. ★ 06/24 ★ 2. ★ 08/24
@heltsuli ★ 08/22 ★ 1. ★ 09/24
@Liilja ★ 09/24 ★ 4. ★ 09/24
@RLiisukka ★ 08/22 ★ 1. ★ ku 2/23★ 09/24
@Päivänsäde84 ★ 05/23 ★ 6. ★ 10/24
@taikinatonttu ★ 07/24 ★ 2. ★ 10/24
@kolmattakertaa ★ 09/24 ★ 3. ★ 10/24
@ToiveikasToivoton ★ 04/23 ★ 2. ★ 11/24
@Frija ★ 05/23 ★ 1. ★ 11/24
@Oliivi3 ★ 12/24 ★ 5. ★ 12/24
@Tyyn3 ★ 05/23 ★ 1. yhteinen ★ 12/24

Viimeksi muokattu:
  • Rakkaus
Reactions: Hopeanopea
Loppuviikosta huomasin limojen lisääntyneen ja juoksettuneen joten ajattelin oviksen tapahtuvan nyt vkloppuna mutta eilen aamun testin ollessa puhdas nega, kaukana plussasta en tänään edes testannu. Tosin mietin vaikuttaako limoihin vaikuttaa ehkä enemmän estrogeenin nousu kuin lh. Torstaina kävin vyöhyketerapiassa jonka jälkeen join lakritsajuuriteetä jonka luin jälkikäteen vaikuttavan estrogeenin tapaan. Jokatapauksessa migreeni tuntuu nyt provosoituvan estrogeenistä joten ehkä ovis on sitten kuitenkin vasta tulossa.

Pahoittelut @marik91 tuo on kyllä pahin mitä itsekin pelkäsin esikoista odottaessa eniten. Voimia!

Loppuviikosta huomasin limojen lisääntyneen ja juoksettuneen joten ajattelin oviksen tapahtuvan nyt vkloppuna mutta eilen aamun testin ollessa puhdas nega, kaukana plussasta en tänään edes testannu. Tosin mietin vaikuttaako limoihin vaikuttaa ehkä enemmän estrogeenin nousu kuin lh. Torstaina kävin vyöhyketerapiassa jonka jälkeen join lakritsajuuriteetä jonka luin jälkikäteen vaikuttavan estrogeenin tapaan. Jokatapauksessa migreeni tuntuu nyt provosoituvan estrogeenistä joten ehkä ovis on sitten kuitenkin vasta tulossa.

Pahoittelut @marik91 tuo on kyllä pahin mitä itsekin pelkäsin esikoista odottaessa eniten. Voimia!
Mulla on joskus ollut erittäin haalea viiva edellisenä päivänä js sit puff todella vahva ovisplussa 24h myöhemmin 😊

Homma menee jännäksi. Tänään treenin aikana mulla oli tullut pikkareihin hieman ruskeaa vuotoa ja sitä jäi paperiinkin pyyhittäessä. Sen jälkeen ei ole enää tullut. Jonkinlaista (ehkä kuvitteellistakin) särkyä kohdun seudulla on tässä ollut. Ovulaatiosta ei tosiaan ole tietoa, mutta silloin 26.12. oli yhtäkkiset himot ja siitä johtuen petipuuhia kahdesti sinä päivänä. En siis tiedä oliko ovulaatio juuri silloin vai vasta tulossa lähipäivinä, joten dpo voisi nyt olla jotain 8-10? Siinä mielessä kiinnittymisvuoto voisi olla aivan mahdollinen siis. Aiemmissa raskauksissa en ole havainnut kiinnittymisvuotoa lainkaan. Toisaalta, voisiko tämä vain enteillä menkkoja alkavaksi lähipäivinä? Mulla ei kyllä ole muistaakseni ennen ollut tiputtelua tai ruskeaa vuotoa ennen menkkoja, mutta kaikkihan on mahdollista. Nyt on siis kp27, mutta kierron pituus on vaihtelevaa, edellinen oli 38.

Huomaan kuitenkin, että mulla on jotenkin tosi ristiriitaiset fiilikset mahdollisesta raskaudesta. Olen innoissani, mutta samalla kauhuissani. Viimeaikoina on ollut aivan ihanaa nyt kahden pienen kanssa kun kuopuskin on jo pian vuoden ja ehkä pahimmat vauvavuoden vaiheet on selätetty. On ollut jotenkin tosi seesteistä ja lapsista on jo vähän seuraa toisilleen. Uskaltaako/jaksaako/haluaako kaiken aloittaa taas alusta? Mulla on pieni paniikki oman pääni sisällä, enkä ole vielä halunnut mainita tästä mitään miehelle kun juuri tänään aamupalalla hän totesi, että "ei sitä kolmatta ehkä tarvis tähän, meillähän on just hyvä näin.". Siis vaikka ollaankin ihan yhteisymmärryksessä ilman ehkäisyä ja ollaan heitetty läppääkin että taisi kolmas lähteä alulle. Plääh, en mä tiedä. Haluaisin nähdä raskaustestissä parin päivän päästä kaksi viivaa ja toisaalta en todellakaan. Ymmärrätteköhän?

Mutta siis sitä mun piti nyt teiltä tulla kyselemään, että onko teillä ollut kiinnittymisvuotoa, mutta ei kuitenkaan tärpännyt? Tai jos oli ja tärppäsi, niin monenko päivän jälkeen teit raskaustestin? Mulla on kaapissa testi, mutta silti näin varhaisilla dpo:lla en halua testata.

vierailija
Homma menee jännäksi. Tänään treenin aikana mulla oli tullut pikkareihin hieman ruskeaa vuotoa ja sitä jäi paperiinkin pyyhittäessä. Sen jälkeen ei ole enää tullut. Jonkinlaista (ehkä kuvitteellistakin) särkyä kohdun seudulla on tässä ollut. Ovulaatiosta ei tosiaan ole tietoa, mutta silloin 26.12. oli yhtäkkiset himot ja siitä johtuen petipuuhia kahdesti sinä päivänä. En siis tiedä oliko ovulaatio juuri silloin vai vasta tulossa lähipäivinä, joten dpo voisi nyt olla jotain 8-10? Siinä mielessä kiinnittymisvuoto voisi olla aivan mahdollinen siis. Aiemmissa raskauksissa en ole havainnut kiinnittymisvuotoa lainkaan. Toisaalta, voisiko tämä vain enteillä menkkoja alkavaksi lähipäivinä? Mulla ei kyllä ole muistaakseni ennen ollut tiputtelua tai ruskeaa vuotoa ennen menkkoja, mutta kaikkihan on mahdollista. Nyt on siis kp27, mutta kierron pituus on vaihtelevaa, edellinen oli 38.

Huomaan kuitenkin, että mulla on jotenkin tosi ristiriitaiset fiilikset mahdollisesta raskaudesta. Olen innoissani, mutta samalla kauhuissani. Viimeaikoina on ollut aivan ihanaa nyt kahden pienen kanssa kun kuopuskin on jo pian vuoden ja ehkä pahimmat vauvavuoden vaiheet on selätetty. On ollut jotenkin tosi seesteistä ja lapsista on jo vähän seuraa toisilleen. Uskaltaako/jaksaako/haluaako kaiken aloittaa taas alusta? Mulla on pieni paniikki oman pääni sisällä, enkä ole vielä halunnut mainita tästä mitään miehelle kun juuri tänään aamupalalla hän totesi, että "ei sitä kolmatta ehkä tarvis tähän, meillähän on just hyvä näin.". Siis vaikka ollaankin ihan yhteisymmärryksessä ilman ehkäisyä ja ollaan heitetty läppääkin että taisi kolmas lähteä alulle. Plääh, en mä tiedä. Haluaisin nähdä raskaustestissä parin päivän päästä kaksi viivaa ja toisaalta en todellakaan. Ymmärrätteköhän?

Mutta siis sitä mun piti nyt teiltä tulla kyselemään, että onko teillä ollut kiinnittymisvuotoa, mutta ei kuitenkaan tärpännyt? Tai jos oli ja tärppäsi, niin monenko päivän jälkeen teit raskaustestin? Mulla on kaapissa testi, mutta silti näin varhaisilla dpo:lla en halua testata.
Todellakin ymmärrän. Meillä on arki ollut tosi mukavaa ja helppoa kahden jo isomman kanssa. Kunnes nyt ihan hiljattain, yrityksen aloituksen jälkeen, on iskenyt toiselle taas joku uhmavaihe päälle. Arki on taistelua ja huutoa taas. Mietin että mites sitten kolmas tähän vaiheiluun mukaan.. mutta uskon että harmittaisi myöhemmin jos ei yrittäisi. Nämä on vaiheita vaan. /kolmattakehiin

@Kattikas kuulostaa aivan normaaleilta ajatuksilta! Raskausaikakin on pitkä ja siinä kerkeää monenlaista tunnetta käydä läpi. Kannattaa toki miehen kanssa jutella, josko hänellä samanlaista ns viime hetken panikointia.. mulla ei oo ikinä ollut kiinnittymisvuotoa, mutta toi kuulostaa kyllä just siltä! Jos olis tänään kiinnittynyt niin varmaan muutaman päivän päästä voisi testeissä näkyä? Jännää!

vierailija

Mulla oli viime kierrossa noin, että alkoi tiputtelee melkein viikkoa ennen menkkoja. Sit oli viikon menkat 🥲. Tiputtelu alkoi just noina päivinä… Mulla kans ristiriitaiset ajatukset. Esikoinen jo 4,5v ja elämä helpottanut. Mutta tuntuu, että jotain puuttuu ja tiedän katuvani myöhemmin jos ei ees yritetä saada sisarusta.

Mä päätin, että tänä vuonna panostan itseeni ja hyvinvoinnista en tingi. Tilasin itselleni Ouran 😂. Mielenkiinnolla seuraan sitten miten ennustaa ovikset, sehän mittaa lämmöt. Ainakin pari kiertoa tarvii olla mitattuna. Toki toivon, että tulisin raskaaksi nopeammin ja saatais vauva 2025… Onko kellään ollut Ouraa ja jos on niin onko osunut ovikset suunnilleen oikeaan kohtaan?

-Tikkunekku

vierailija
Mulla oli viime kierrossa noin, että alkoi tiputtelee melkein viikkoa ennen menkkoja. Sit oli viikon menkat 🥲. Tiputtelu alkoi just noina päivinä… Mulla kans ristiriitaiset ajatukset. Esikoinen jo 4,5v ja elämä helpottanut. Mutta tuntuu, että jotain puuttuu ja tiedän katuvani myöhemmin jos ei ees yritetä saada sisarusta.

Mä päätin, että tänä vuonna panostan itseeni ja hyvinvoinnista en tingi. Tilasin itselleni Ouran . Mielenkiinnolla seuraan sitten miten ennustaa ovikset, sehän mittaa lämmöt. Ainakin pari kiertoa tarvii olla mitattuna. Toki toivon, että tulisin raskaaksi nopeammin ja saatais vauva 2025… Onko kellään ollut Ouraa ja jos on niin onko osunut ovikset suunnilleen oikeaan kohtaan?

-Tikkunekku
Mulla on Oura. Mut ei se sinänsä paljon auta ennakointiin, kun lämpöjen nousu näkyy vasta oviksen jälkeen. Ja välillä tulee niitä että lämmöt kääntyy plussalle yhden päivän, mut sit painuu takas pakkaselle. Kun voi olla myös päiväkohtaista vaihtelua. Eli kuvittelee et nyt se ovis oli, ja ei ollutkaan.

Toki tietää sit kun muutama päivä oviksesta mennyt, että nyt se on tosiaan tapahtunut. Kun lämmöt jää plussalle. Ja plussakierrot on näyttäneet erilaisilta kuin aiemmat. Toki toinen meni varhain kesken ja toinen tuulimuna, että en osaa sanoa ns oikeasta plussasta. /kolmattakehiin

Mulla on nyt epävarmuutta oviksen ajankohdasta, eihän sillä sillee niin väliä, mutta... :D eli kp 17 oli ovistesti plussalla, mutta sen jälkeen lämmöt ollut koholla eli fertility friend laittoi ton kuitenkin ovispäiväksi. Eggis jatkui kuitenkin kp 18 asti ja vielä eilenkin, kp 19, oli mahakipua joka usein oviksen aikaan on.. noh, pidetään se alkuperäinen kp 18 ovis, heittääpä sit suuntaan tai toiseen yhdellä päivällä. Oon huono sietään epävarmuutta :D

Mä oon mittaillut ihan tavallisella lämpömittarilla suusta lämpöjä jo pitkään. Nyt sain jouluksi lahjaksi Samsung älykellon, joka mittaa lämpötiloja, mutta edelleen näyttää et matalalla olis eli siihen ei näköjään voi luottaa, koska nyt oon ite varma et ovis on mennyt 🙈

Ilmoitathan tietosi listalle ja päivityksesi punaisella, jos väri ei toimi, voit myös @-merkitä edellisen listan päivittäjän.

Lista päivitetään kerran päivässä. Kuka tahansa voi päivittää listan. Päivitä lista vastaamalla edellisen päivitetyn listan viestiin, poista [ ]-sulut teksteineen alusta ja lopusta, muokkaa kierto- ja piinapäivät ajantasalle. Selaa viestit läpi edelliseen listaan saakka, jotta listalle tulee käyttäjien ilmoittamat päivitykset oikein. Plussanneet siirtyvät YA-listalta plussanneiden listalle; muista ilmoittaa kun haluat siirtyä.

Kiertopäivä- ja piinalistalta voidaan poistaa, jos käyttäjä ei ole ollut aktiivinen vähään aikaan. Takaisin pääsee tottakai heti halutessaan!

★★★★★★★★★★★★★★★

Nimi ★ yritys aloitettu ★ monesko lapsi

@Saaga86 ★ 06/21 ★ 2.
@Kellyz ★09/21 ★ 3. (1. yhteinen)
@hermoilija_ ★ 12/21 ★ 1. yhteinen
@Dinaas ★ 03/22 ★ 1. ★ kkm 07/23
@Mollama ★ 05/22 ★ 3. ★ 3x km -23
@haaveillen ★ 11/22 ★ 1.
@Kerttumaaria ★ 01/23 ★ 1.
@Min204 ★ 03/23 ★ 2.
@Henskii ★ 05/23 ★ 3.
@Masunen ★ 06/23 ★ 2.
@Miemei ★ 08/23 ★3. (1. yhteinen)
@pineapplee ★ 09/23 ★ 3. (1. yhteinen)
@Puolijalopeura ★ 10/23 ★ 1.
@Neljäshaaveena ★ 01/24 ★ 4. (1.yhteinen)
@jauhopeukalo ★ 02/24 ★ 2. (1. yhteinen)
@toivonkipina1 ★ 02/24 ★ 1.
@Mötti ★ 04/24 ★ 3. (1. yhteinen)
@madddie ★ 04/24 ★ 3.
@Syystuuli38 ★ 04/24 ★ 4.
@Kultakataja ★ 04/24 ★ 1.
@Niisq ★ 05/24 ★ 2.
@Minnix ★ 05/24 ★ 3.
@KolmattaKehiin ★ 05/24 ★ 3.
@Keltainenkukka92 ★ 07/24 ★ 2.
@Heimi89 ★ 08/24 ★ 6. (1. yhteinen)
@Jennnuli ★ 10/24 ★ 3. (1. yhteinen)
@Misoka ★ 10/24 ★ 2.
@Hopeanopea ★ 11/24 ★ 2.
@Lunni~ ★ 11/24 ★ 6.
@Havu89 ★ 11/24 ★ 1.
@Ainoaksi ★ 12/24 ★ 1.
@gaoxiaojie ★ 01/25 ★ 1.

★★★★★★★★★★★★★★★

6.1.2025 maanantai

Nimi ★ Kiertopäivä

@Lunni~ kp 20/28-32
@Kultakataja kp 19/25-32
@Ainoaksi kp 18/29
@Min204 kp 18/23-30
@jauhopeukalo kp 15/28-30
@Heimi89 kp 11/25-26
@Jennnuli kp 6/27-28
@gaoxiaojie kp 6/28-31
@Keltainenkukka92 kp 5/26
@Hopeanopea kp 2/28-30

★★★★★★★★★★★★★★★

Piinailijat
Nimi ★ DPO

@Lunni~ DPO 2
@Havu89 DPO 2
@jauhopeukalo DPO -1

★★★★★★★★★★★★★★★

Plussanneet
Nimi ★ yritys aloitettu ★ monesko lapsi ★ plussa <3

@Andune ★ 02/24 ★ 2.★ 05/24
@Aronia88 ★ 04/24 ★ 3. ★ 05/24
@rimpsukka84 ★ 03/23 ★ 3. ★ 06/24
@Noups ★ 08/23 ★ 2. ★ 06/24
@Samovaari ★ 12/22 ★ 4. ★ 06/24
@Cara-mel ★ 01/24 ★ 3. ★ 06/24
@Ninzuca ★ 01/22 ★ ? ★ km 03/22 ★ 07/24
@burkei ★ 07/23 ★ 1. ★ 08/24
@possu. ★ 06/24 ★ 2. ★ 08/24
@heltsuli ★ 08/22 ★ 1. ★ 09/24
@Liilja ★ 09/24 ★ 4. ★ 09/24
@RLiisukka ★ 08/22 ★ 1. ★ ku 2/23★ 09/24
@Päivänsäde84 ★ 05/23 ★ 6. ★ 10/24
@taikinatonttu ★ 07/24 ★ 2. ★ 10/24
@kolmattakertaa ★ 09/24 ★ 3. ★ 10/24
@ToiveikasToivoton ★ 04/23 ★ 2. ★ 11/24
@Frija ★ 05/23 ★ 1. ★ 11/24
@Oliivi3 ★ 12/24 ★ 5. ★ 12/24
@Tyyn3 ★ 05/23 ★ 1. yhteinen ★ 12/24

Viimeksi muokattu:
Hetken sivusta keskustelua seuranneena voisin kans liittyä kanssanne jännittämään ja kuumeilemaan. Yritetään miehen kanssa esikoista. Aloitettiin varsinainen yritys 11/24, sitä ennen muutamia kuukausia tjottailua. Ikä alkaa olla jo lähempänä neljääkymmentä ku kolmeakymmentä niin vähän jännittää vieläkö ehditään vauva syliin saamaan. En ole aikaisemmin lapsista haaveillut, mutta ajatus on hiipinyt pikkuhiljaa mieleen ja nyt tekisin mitä vaan jotta saisin pienen käärön syliini.

Onko kellään kokemusta/tietoa alhaisesta ferritiinistä? Vähän huolestuttaa kun kävin labroissa ja ferri oli 13. Aloitin heti rautakuurin ja lääkärille on varattu aika.

• Tykkää
Reactions: jauhopeukalo
Onko kukaan käyttänyt vanhentunutta raskaustestiä? Mulla on pari kaapissa joissa on näköjään parasta-ennen päiväys joulukuussa 2024. Mietin kannattaako näitä säästellä vai suoraan roskiin ja uusi paketti kaupasta?

Jännästi huomasin, että kierukan poiston jälkeen kuukautiset ovat lyhentyneet ja vuoto vähentynyt huomattavan paljon. Kun ennen vuotopäiviä oli se 6-10, homma olikin ohi vain neljässä päivässä tässä kuussa. En muistanutkaan kuinka helpot ja kivat ”luonnolliset” menkat voi olla!

Kaveri vinkkasi meille kokeiluun kuukupin käyttöä yhdynnän jälkeen helpottamaan raskautumista. Lueskelin netistä ja se vaikuttaa metodilta, josta voisikin oikeasti hyötyä. Eli siis heti seksin jälkeen kuppi sisään muutamaksi tunniksi ”auttamaan” uimareita. Onko kukaan täällä kokeillut keinoa?

Hetken sivusta keskustelua seuranneena voisin kans liittyä kanssanne jännittämään ja kuumeilemaan. Yritetään miehen kanssa esikoista. Aloitettiin varsinainen yritys 11/24, sitä ennen muutamia kuukausia tjottailua. Ikä alkaa olla jo lähempänä neljääkymmentä ku kolmeakymmentä niin vähän jännittää vieläkö ehditään vauva syliin saamaan. En ole aikaisemmin lapsista haaveillut, mutta ajatus on hiipinyt pikkuhiljaa mieleen ja nyt tekisin mitä vaan jotta saisin pienen käärön syliini.

Onko kellään kokemusta/tietoa alhaisesta ferritiinistä? Vähän huolestuttaa kun kävin labroissa ja ferri oli 13. Aloitin heti rautakuurin ja lääkärille on varattu aika.
Alhainen ferritiini voi vaikeuttaa raskauden alkamista, mutta hyvin voi myös alkaa alhaisella ferritiinillä. Kannattaa syödä kaksi vahvaa rautaa kerralla joka toinen päivä! Joka päivä syödessä ei välttämättä niin hyvin imeydy.

Ja nimimerkin perusteella ollaan samaa vuosikertaa! Olen toiveikas, että saadaan molemmat vielä kääröt syliin 🥰. Itseäkin hirvittää ikä, mutta ei auta kuin pysyä positiivisena.

Viimeksi muokattu:
Onko kukaan käyttänyt vanhentunutta raskaustestiä? Mulla on pari kaapissa joissa on näköjään parasta-ennen päiväys joulukuussa 2024. Mietin kannattaako näitä säästellä vai suoraan roskiin ja uusi paketti kaupasta?

Jännästi huomasin, että kierukan poiston jälkeen kuukautiset ovat lyhentyneet ja vuoto vähentynyt huomattavan paljon. Kun ennen vuotopäiviä oli se 6-10, homma olikin ohi vain neljässä päivässä tässä kuussa. En muistanutkaan kuinka helpot ja kivat ”luonnolliset” menkat voi olla!

Kaveri vinkkasi meille kokeiluun kuukupin käyttöä yhdynnän jälkeen helpottamaan raskautumista. Lueskelin netistä ja se vaikuttaa metodilta, josta voisikin oikeasti hyötyä. Eli siis heti seksin jälkeen kuppi sisään muutamaksi tunniksi ”auttamaan” uimareita. Onko kukaan täällä kokeillut keinoa?
En ole käyttänyt, mutta mielenkiinnolla seurataan toki kokeilun tuloksia 😉. Sellaista toki, että emätin on käsittääkseni liian hapan siittiöille ja suurin osa kuolee emättimeen. Siksi eniten uimareita kai auttaa ovislimat ja esim. siittiöystävällinen liukkari (jossa oikea ph ja koostumus), että pääsee uimarit eteenpäin ja nopeasti emättimestä pois.

• Tykkää
Reactions: gaoxiaojie

Itse tein ensimmäinen plussan esikoisesta kaksi vuotta pe pvm ylittäneellä testillä. Näytti positiivisen pp10 joten en heittäisi menemään

• Rakkaus
Reactions: gaoxiaojie

Mie olen vuotta vanhempi ja 2. haaveilen. 1. saatiin lapsen isästä johtuvasta syystä 2.ICSI:n tuoresiirrosta reilu 12v sitten joten hieman jännittää itseäkin tuliko tämä haave liian myöhään. Toisaalta miehen sisarus puolisoineen sai muutaman vuoden vanhempana juuri esikoisensa joten olen vielä toiveikas vaikka vuosi ehkäisyn jättämisestä tuleekin täyteen.

Pcos miulla ongelmana johon sain syksyllä letrot avittamaan ovista, siihen toimii mutta luteaali tuntuu pitkittyvän. Tämän kierron jälkeen vielä kahteen kiertoon yritys mahdollinen sitten pitäisi miettiä jatko keskitynkö painon pudottamiseen lääkkeellisesti tuettuna vai yritetäänkö vielä metformiinin+kuntosalilla saada painoa alas. Todennäköisesti kierto käynnistyisi itsekseen jos painoa saisi alas. Nyt haittana myös kylmillä keleillä koronarokotteesta jäänyt hengenahdistus johon ei syytä löydy.

vierailija
Alhainen ferritiini voi vaikeuttaa raskauden alkamista, mutta hyvin voi myös alkaa alhaisella ferritiinillä. Kannattaa syödä kaksi vahvaa rautaa kerralla joka toinen päivä! Joka päivä syödessä ei välttämättä niin hyvin imeydy.

Ja nimimerkin perusteella ollaan samaa vuosikertaa! Olen toiveikas, että saadaan molemmat vielä kääröt syliin 🥰. Itseäkin hirvittää ikä, mutta ei auta kuin pysyä positiivisena.
En oo kuullutkaan että raudan imeytyminen tehostuu jos sitä ottaa vain joka toinen päivä! Kiitti vinkistä ☺ täytyt toivoa että se sieltä alkaa pikkuhiljaa nousta. Ja mun arvoilla varmaan pääsee rautainfuusioon jos ei pillerit tehoa.

Toivon että molemmat saadaan omat kääröt vielä tänä vuonna syliin 😍

Mie olen vuotta vanhempi ja 2. haaveilen. 1. saatiin lapsen isästä johtuvasta syystä 2.ICSI:n tuoresiirrosta reilu 12v sitten joten hieman jännittää itseäkin tuliko tämä haave liian myöhään. Toisaalta miehen sisarus puolisoineen sai muutaman vuoden vanhempana juuri esikoisensa joten olen vielä toiveikas vaikka vuosi ehkäisyn jättämisestä tuleekin täyteen.

Pcos miulla ongelmana johon sain syksyllä letrot avittamaan ovista, siihen toimii mutta luteaali tuntuu pitkittyvän. Tämän kierron jälkeen vielä kahteen kiertoon yritys mahdollinen sitten pitäisi miettiä jatko keskitynkö painon pudottamiseen lääkkeellisesti tuettuna vai yritetäänkö vielä metformiinin+kuntosalilla saada painoa alas. Todennäköisesti kierto käynnistyisi itsekseen jos painoa saisi alas. Nyt haittana myös kylmillä keleillä koronarokotteesta jäänyt hengenahdistus johon ei syytä löydy.
Lohduttavaa kuulla että on muitakin samaa ikäluokkaa yrittäviä. Uskon että meillä silti aivan hyvät mahdollisuudet vaikka pelko välillä hiipii mieleen. Pitäisi muistaa myös olla liikaa asiaa stressaamatta. Hienoa että oot saanut apuja raskautumiseen! Tuo hengenahdistus kuulostaa kyllä ikävältä vaivalta 😥❤

Me ei olla vielä käyty miehen kanssa hedelmällisyystutkimuksissa, mutta tarkoitus mennä kun yritystä alkaa olla puoli vuotta täynnä jos ei ennen sitä tärppää. En kyllä tiedä jaksanko odottaa niin kauan. Voi olla että varaan aikaa yksityiselle aiemmin. Mulla on suht äännöllinen kierto 25-28vrk ja luteaali aina sen 12. Silti pelottaa jos jokin ei toimi niinkuin pitäisi

• Tykkää
Reactions: jauhopeukalo
Oon perjantaina menossa yksityisesti ensimmäiselle lapsettomuuskäynnille, voin tulla kertomaan kokemuksia sen jälkeen ☺ Meillä siis puoli vuotta takana (yk8 menossa) joten vielä melko luottavaisena olen mutta ajattelen että muutama satanen mielirauhasta (kaikki hyvin) tai vaihtoehtoisesti jo nyt saada tietää jos kaikki ei olekaan hyvin, on sen arvoista.

Yhteistyössä