Haaveena vauva 2025

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rimpsukka84
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
@Keltainenkukka92 ihanaa, jos on sellainen olo, että on tärpännyt! Onko tullut jotain oireita ☺️?

Kun tosiaan yk 1 niin nega ei ollut mikään iso harmistus ja UV meni oikein ihanissa ja rauhallisissa tunnelmissa raskaana olevan ystävän luona 🥰. Mutta se mistä tuli ahdistus on, että mies muistutti, että meille tulee la illallisvieraita. Menkat alkaisi 28 päivän kierrolla la ja 30 päivän kierrolla ma. Jos menkat ei ala la niin kai mä sitten testaan toisen negatiivisen, jos haluaa ottaa lasin viiniä. Tai sitten olen holittomana, koska en haluaisi nähdä toista negatiivista testiä tähän kiertoon (ja en halua juoda, jos on mahdollisuus olla raskaana). Vaikka tosiaan ei ollut iso harmi, että ei heti tärpännyt niin ei se silti ole kiva nähdä negatiivista testiä. Aina ennen testaamista sitä kuitenkin rakentelee pilvilinnoja, vaikka kuinka yrittäisi pitää jalat maassa 🫠.

Niin ja vaikka sanoin, että menkat saisi alkaa niin toivon, että ei alkaisi ennen la. Silloin luteaali olisi se 12 päivää. Toisaalta menkkakivut palasi (oli pari päivää poissa) niin pelottaa, että menkat kurvaa etuaikaa paikalle. Nyt DPO 10.

• Tykkää
Reactions: Keltainenkukka92
Vauva 2025

Ilmoitathan tietosi listalle ja päivityksesi punaisella, jos väri ei toimi, voit myös @-merkitä edellisen listan päivittäjän.

Lista päivitetään kerran päivässä. Kuka tahansa voi päivittää listan. Päivitä lista vastaamalla edellisen päivitetyn listan viestiin, poista [ ]-sulut teksteineen alusta ja lopusta, muokkaa kierto- ja piinapäivät ajantasalle. Selaa viestit läpi edelliseen listaan saakka, jotta listalle tulee käyttäjien ilmoittamat päivitykset oikein. Plussanneet siirtyvät YA-listalta plussanneiden listalle; muista ilmoittaa kun haluat siirtyä.

Kiertopäivä- ja piinalistalta voidaan poistaa, jos käyttäjä ei ole ollut aktiivinen vähään aikaan. Takaisin pääsee tottakai heti halutessaan!

★★★★★★★★★★★★★★★

Nimi ★ yritys aloitettu ★ monesko lapsi

@Saaga86 ★ 06/21 ★ 2.
@Kellyz ★09/21 ★ 3. (1. yhteinen)
@hermoilija_ ★ 12/21 ★ 1. yhteinen
@Dinaas ★ 03/22 ★ 1. ★ kkm 07/23
@Mollama ★ 05/22 ★ 3. ★ 3x km -23
@haaveillen ★ 11/22 ★ 1.
@Kerttumaaria ★ 01/23 ★ 1.
@Min204 ★ 03/23 ★ 2.
@Tyyn3 ★ 05/23 ★ 1. yhteinen
@Henskii ★ 05/23 ★ 3.
@Masunen ★ 06/23 ★ 2.
@Miemei ★ 08/23 ★3. (1. yhteinen)
@pineapplee ★ 09/23 ★ 3. (1. yhteinen)
@Puolijalopeura ★ 10/23 ★ 1.
@Neljäshaaveena ★ 01/24 ★ 4. (1.yhteinen)
@jauhopeukalo ★ 02/24 ★ 2. (1. yhteinen)
@toivonkipina1 ★ 02/24 ★ 1.
@Mötti ★ 04/24 ★ 3. (1. yhteinen)
@madddie ★ 04/24 ★ 3.
@Syystuuli38 ★ 04/24 ★ 4.
@Kultakataja ★ 04/24 ★ 1.
@Niisq ★ 05/24 ★ 2.
@Minnix ★ 05/24 ★ 3.
@KolmattaKehiin ★ 05/24 ★ 3.
@Keltainenkukka92 ★ 07/24 ★ 2.
@Heimi89 ★ 08/24 ★ 6. (1. yhteinen)
@Jennnuli ★ 10/24 ★ 3. (1. yhteinen)
@Misoka ★ 10/24 ★ 2.
@Hopeanopea ★ 11/24 ★ 2.
@Lunni~ ★ 11/24 ★ 6.
@Ainoaksi ★ 12/24 ★ 1.
@gaoxiaojie ★ 01/25 ★ 1.

★★★★★★★★★★★★★★★

1.1.2025 keskiviikko

Nimi ★ Kiertopäivä

@Hopeanopea kp 26/28-30
@Keltainenkukka92 kp 24/26
@Lunni~ kp 15/28-32
@Kultakataja kp 14/25-32
@Ainoaksi kp 13/29
@Min204 kp 13/23-30
@jauhopeukalo kp 10/28-30
@Heimi89 kp 6/25-26
@Jennnuli kp 2/27-28
@gaoxiaojie kp 1/28-31

★★★★★★★★★★★★★★★

Piinailijat
Nimi ★ DPO

@Keltainenkukka92 DPO 11
@Hopeanopea DPO 10

★★★★★★★★★★★★★★★

Plussanneet
Nimi ★ yritys aloitettu ★ monesko lapsi ★ plussa <3

@Andune ★ 02/24 ★ 2.★ 05/24
@Aronia88 ★ 04/24 ★ 3. ★ 05/24
@rimpsukka84 ★ 03/23 ★ 3. ★ 06/24
@Noups ★ 08/23 ★ 2. ★ 06/24
@Samovaari ★ 12/22 ★ 4. ★ 06/24
@Cara-mel ★ 01/24 ★ 3. ★ 06/24
@Ninzuca ★ 01/22 ★ ? ★ km 03/22 ★ 07/24
@burkei ★ 07/23 ★ 1. ★ 08/24
@possu. ★ 06/24 ★ 2. ★ 08/24
@heltsuli ★ 08/22 ★ 1. ★ 09/24
@Liilja ★ 09/24 ★ 4. ★ 09/24
@RLiisukka ★ 08/22 ★ 1. ★ ku 2/23★ 09/24
@Päivänsäde84 ★ 05/23 ★ 6. ★ 10/24
@taikinatonttu ★ 07/24 ★ 2. ★ 10/24
@kolmattakertaa ★ 09/24 ★ 3. ★ 10/24
@ToiveikasToivoton ★ 04/23 ★ 2. ★ 11/24
@Frija ★ 05/23 ★ 1. ★ 11/24
@Oliivi3 ★ 12/24 ★ 5. ★ 12/24

Viimeksi muokattu:
Tsemppiä vielä piinailuun @Keltainenkukka92 ja @Hopeanopea ❤️

Mulla alkoikin eilen menkat, joten nyt menossa kp 2/27-28. Hassua kun tuossa viime kierrossa ovis oli normaalia aikaisemmin niin kiertokin jäi lyhyemmäksi. Mut voi siis poistaa piinalistalta 😊

Hyvä ja luottavainen fiilis uudesta vuodesta ja kuten moni on täällä jo sanonutkin, niin toivon kaikille vauvaonnea tälle vuodelle ❤️✨

@Keltainenkukka92 ihanaa, jos on sellainen olo, että on tärpännyt! Onko tullut jotain oireita ☺️?

Kun tosiaan yk 1 niin nega ei ollut mikään iso harmistus ja UV meni oikein ihanissa ja rauhallisissa tunnelmissa raskaana olevan ystävän luona 🥰. Mutta se mistä tuli ahdistus on, että mies muistutti, että meille tulee la illallisvieraita. Menkat alkaisi 28 päivän kierrolla la ja 30 päivän kierrolla ma. Jos menkat ei ala la niin kai mä sitten testaan toisen negatiivisen, jos haluaa ottaa lasin viiniä. Tai sitten olen holittomana, koska en haluaisi nähdä toista negatiivista testiä tähän kiertoon (ja en halua juoda, jos on mahdollisuus olla raskaana). Vaikka tosiaan ei ollut iso harmi, että ei heti tärpännyt niin ei se silti ole kiva nähdä negatiivista testiä. Aina ennen testaamista sitä kuitenkin rakentelee pilvilinnoja, vaikka kuinka yrittäisi pitää jalat maassa 🫠.

Niin ja vaikka sanoin, että menkat saisi alkaa niin toivon, että ei alkaisi ennen la. Silloin luteaali olisi se 12 päivää. Toisaalta menkkakivut palasi (oli pari päivää poissa) niin pelottaa, että menkat kurvaa etuaikaa paikalle. Nyt DPO 10.

Ei juurikaan oireita muuta kuin että oli erittäin kohonnut syke dpo 9(-10), siis luokkaa 115 kun kävin suihkussa ja leposyke 20 pinnaa tavallista korkeampi. 🤷 tosin se laski eilen illalla kun oli vieraita ja vauva-asiat eivät olleet mielessä niin vähän veikkaan että johtui omasta pääkopasta eikä kohdusta. 🫣 Nyt vähän "kiristää" vatsan alueella ja äsken herkistyin ihan hassusta asiasta. Toisaalta, 5h unta takana niin ei ei ihme että vähän itkettää. 🤣 Yllä mainittuihin en siis luota mutta jotenkin on sellainen luottavainen tunne, en osaa selittää.

Niin tuttua tuo että apu kunhan alkaisi että pääsis aloittaa alusta mutta toisaalta lutaali, ajankohta ja suunnitelmat ja ja ja. Oon ihan samanlainen suunnittelija vaikka oikeasti tietää että ei voi vaikuttaa ja asiat menevät niin kuin menevät.❤️ Älä testaa jos tuntuu huonolta, juo maltillisemmin. Minäkin join 1-2 annosta eilen eikö kyllä ole yhtään morkkista jos nyt olenkin raskaana rv. 3+3.

Ei juurikaan oireita muuta kuin että oli erittäin kohonnut syke dpo 9(-10), siis luokkaa 115 kun kävin suihkussa ja leposyke 20 pinnaa tavallista korkeampi. 🤷 tosin se laski eilen illalla kun oli vieraita ja vauva-asiat eivät olleet mielessä niin vähän veikkaan että johtui omasta pääkopasta eikä kohdusta. 🫣 Nyt vähän "kiristää" vatsan alueella ja äsken herkistyin ihan hassusta asiasta. Toisaalta, 5h unta takana niin ei ei ihme että vähän itkettää. 🤣 Yllä mainittuihin en siis luota mutta jotenkin on sellainen luottavainen tunne, en osaa selittää.

Niin tuttua tuo että apu kunhan alkaisi että pääsis aloittaa alusta mutta toisaalta lutaali, ajankohta ja suunnitelmat ja ja ja. Oon ihan samanlainen suunnittelija vaikka oikeasti tietää että ei voi vaikuttaa ja asiat menevät niin kuin menevät.❤️ Älä testaa jos tuntuu huonolta, juo maltillisemmin. Minäkin join 1-2 annosta eilen eikö kyllä ole yhtään morkkista jos nyt olenkin raskaana rv. 3+3.
Toivottavasti sun fiilis pitäisi paikkaansa ja olisi pieni kyydissä 🥰. Joo, meen varmaan la testauksen suhteen fiiliksen mukaan. Tosin tällä hetkellä on sellainen olo, että menkat alkaisi liian aikaisin, mutta toivotaan, että ei nyt ihan vielä 🤞. Jos luteaali jää vaan 10 päivään niin sit varmaan pitää ostaa lisää ovistestejä, että näkee, missä luteaali pyörii. Musta esikoisen aikaan luteaali oli tyyliin 14 päivää niin toivottavasti ei nyt ihan 10 päivään olisi lyhentynyt..

• Rakkaus
Ei juurikaan oireita muuta kuin että oli erittäin kohonnut syke dpo 9(-10), siis luokkaa 115 kun kävin suihkussa ja leposyke 20 pinnaa tavallista korkeampi. tosin se laski eilen illalla kun oli vieraita ja vauva-asiat eivät olleet mielessä niin vähän veikkaan että johtui omasta pääkopasta eikä kohdusta. 🫣 Nyt vähän "kiristää" vatsan alueella ja äsken herkistyin ihan hassusta asiasta. Toisaalta, 5h unta takana niin ei ei ihme että vähän itkettää. Yllä mainittuihin en siis luota mutta jotenkin on sellainen luottavainen tunne, en osaa selittää.

Niin tuttua tuo että apu kunhan alkaisi että pääsis aloittaa alusta mutta toisaalta lutaali, ajankohta ja suunnitelmat ja ja ja. Oon ihan samanlainen suunnittelija vaikka oikeasti tietää että ei voi vaikuttaa ja asiat menevät niin kuin menevät. Älä testaa jos tuntuu huonolta, juo maltillisemmin. Minäkin join 1-2 annosta eilen eikö kyllä ole yhtään morkkista jos nyt olenkin raskaana rv. 3+3.
Lupaavaa, pidetään peukkuja että intuitio on oikeassa 🤩 /kolmattakehiin

• Rakkaus
Joo toivotaan että on intuitio oikeassa! Sormet ja varpaat pystyssä, mua ihan jännittää sun puolesta! 😂

Toi intuitio on kyllä mielenkiintoinen juttu. Mä olen molemmista raskauksista "tiennyt" jo ennen testaamista (dpo13). On vaan jotenkin ollut sellanen fiilis, että kyllä siihen testiin kaksi viivaa tulee. Siksi en osannut kummastakaan suuremmin herkistyä tai riemuita, kun tiesin jo. Se on kummallista, mutta kai sitä kroppaansa kuuntelee jotenkin eri tavalla näissä tilanteissa.

Toivottavasti sun fiilis pitäisi paikkaansa ja olisi pieni kyydissä . Joo, meen varmaan la testauksen suhteen fiiliksen mukaan. Tosin tällä hetkellä on sellainen olo, että menkat alkaisi liian aikaisin, mutta toivotaan, että ei nyt ihan vielä . Jos luteaali jää vaan 10 päivään niin sit varmaan pitää ostaa lisää ovistestejä, että näkee, missä luteaali pyörii. Musta esikoisen aikaan luteaali oli tyyliin 14 päivää niin toivottavasti ei nyt ihan 10 päivään olisi lyhentynyt..

Vaihteleeko sulla paljon ton luteaalin pituus? Mulla ollut viime synnytyksen jälkeen vasta kolmet menkat mut jos nyt oon oikein tulkinnut ovulaation ajankohdan niin se olis ollu eka 9 päivää ja sit 11 päivää, tai siis ihan ekasta en vielä tikuttanut ovista eli kahdesta tietoa.

Tosin pohdin myös sitä että miten sen luteaalin pituus lasketaan? Alkaako se ovulaatiopäivästä ja vika päivä on kierron vika päivä eli päivä ennen menkkojen alkua?

Tosiaan 2 kertaa oon raskautunut niin etten ole ovulaatioita selvittänyt mutta nyt ku oon jo 40v ni oon koittanu alkaa valmistautua paremmin.

Vaihteleeko sulla paljon ton luteaalin pituus? Mulla ollut viime synnytyksen jälkeen vasta kolmet menkat mut jos nyt oon oikein tulkinnut ovulaation ajankohdan niin se olis ollu eka 9 päivää ja sit 11 päivää, tai siis ihan ekasta en vielä tikuttanut ovista eli kahdesta tietoa.

Tosin pohdin myös sitä että miten sen luteaalin pituus lasketaan? Alkaako se ovulaatiopäivästä ja vika päivä on kierron vika päivä eli päivä ennen menkkojen alkua?

Tosiaan 2 kertaa oon raskautunut niin etten ole ovulaatioita selvittänyt mutta nyt ku oon jo 40v ni oon koittanu alkaa valmistautua paremmin.

Lutaali on sama kuin DPO eli days past ovulation. Eli jos ovis ma (Dpo0) niin ti on DPO1. Viimeinen päivä on vuodon viimeinen päivä eli päivä ennen menkkoja.

Oma napa, mielen hiipui että tämä kiristävä tunne (ihan kun joku vetäisi vatsaa tai siis vatsan sisällä päinvastaisiin suuntiin vertikaalisesti) voi johtua ihan eilisen ruokavaliosta ja (holittomista) olueista ja heti iski pessimismi, että aikaisempi fiilis varmaan vain toiveajattelua. Eihän kohtu edes ole kasvanut 3+4??

Huhhu, piinapäivät tosiaan. Kiitos ihanista kommenteista kuitenkin 💕

En osaa sanoa, kun ekassa kierroksessa en saanut ovista kunnolla kiinni. Mutta veikkaan oviksen tapahtuneen kp 16 ja luetaalin olleen 12 päivää. Tästä kierrosta sit tarkempaa dataa, kun selkeä ovisplussa.

• Tykkää
Reactions: Pikkutytöt
KP 15, eikä vielä plussaa ovulaatiotestissä, niin tämä kierto oli sitten oikeastaan tässä, kun mies lähtee heti töistä päästyään pidennetylle vklp /reissuun.

Tässä kuva tosta mun tän hetkisestä LH kehityksestä:

Eilen illalla oli talletus, mutta kun tänään ei ollut vielä LH huippua, (josta huomenna ois ovulaatio) niin eipä nuo siemenet niin pitkään säily hengissä. Tekis mieli toivoa, kun luin yhden tutkimusartikkelin abstraktista, että keskimäärin sperma elää 3 vrk hedelmällisessä maaperässä, mutta kun ei tähänkään mennessä ole tärpännyt niin en usko, että nuo meidän elää, vaan on siinä alkupäässä heikentämässä yleistä keskimäärää 🤪

Yritän ottaa jo nyt sen asenteen, että tämä kierto oli tässä, eikä tarvi edes odotellakaan muuta kuin menkkoja! Ihmismieli on jännä, kun jo tätä kirjottaessa tulee "ehkä sittenkin" ajatuksia.😌

KP 15, eikä vielä plussaa ovulaatiotestissä, niin tämä kierto oli sitten oikeastaan tässä, kun mies lähtee heti töistä päästyään pidennetylle vklp /reissuun.

Tässä kuva tosta mun tän hetkisestä LH kehityksestä:

Eilen illalla oli talletus, mutta kun tänään ei ollut vielä LH huippua, (josta huomenna ois ovulaatio) niin eipä nuo siemenet niin pitkään säily hengissä. Tekis mieli toivoa, kun luin yhden tutkimusartikkelin abstraktista, että keskimäärin sperma elää 3 vrk hedelmällisessä maaperässä, mutta kun ei tähänkään mennessä ole tärpännyt niin en usko, että nuo meidän elää, vaan on siinä alkupäässä heikentämässä yleistä keskimäärää 🤪

Yritän ottaa jo nyt sen asenteen, että tämä kierto oli tässä, eikä tarvi edes odotellakaan muuta kuin menkkoja! Ihmismieli on jännä, kun jo tätä kirjottaessa tulee "ehkä sittenkin" ajatuksia.😌
Huomenna voisi olla ton perusteella ovisplussa! Tai jopa tänään myöhemmin.

Mä luulen, että noilta "ehkä sittenkin" ajatuksilta ei voi vaan välttyä, jos jotain toivoo kovin. Vaikka mäkin testasin sen negan ja odotan menkkoja alkavaksi niin silti, sitä alkaa helposti ajatella, että "jos testasin liian aikaisin" jne. Ja ei kai siinä haaveilussa mitään vikaa olekaan, kyllähän se antaa energiaa :) . Ehkä lähinnä sen verran koitan itse pitää malttia, että ymmärtää haaveilun olevan juuri haaveilua ja todellisuus on sit asia erikseen. Ei sit ole niin paha paikka, jos todellisuudessa menkat alkavat. Ja tosiaan, esikoisesta plussasin aikaisin selvillä oireilla niin sen tähden uskon, että todellisuudessa ne menkat on tulossa vaikka haaveileva minä minä haluaisi kehitellä kaikkia ihania vauvantuoksuosia tarinoita ☺️.

• Tykkää
Jaha, intuitio pahasti väärässä. Menkat alkoi, vieläpä pari päivää etuajassa ja kierto jäi 24 ja lutaali vain 11 pväksi.

Sulattelen pari päivää ja sit päätän mennäänkö tyyliin ens viikolla mehiläiseen lapsettomuuslääkärin ensiajalle vai koitanko kysellä nätisti saisiko jtn tutkimuksia kunnallisesti, esikoisen neuvola vielä tässä kuussa niin voisi samalla kysäistä.

Eli piinailijoista voi poistaa, yk 8 alkakoon. Sanotaan kp 1/26 vaikka tämä nyt jäi lyhyeksi. Muille parempia plussatuulia. 🤞

Jaha, intuitio pahasti väärässä. Menkat alkoi, vieläpä pari päivää etuajassa ja kierto jäi 24 ja lutaali vain 11 pväksi.

Sulattelen pari päivää ja sit päätän mennäänkö tyyliin ens viikolla mehiläiseen lapsettomuuslääkärin ensiajalle vai koitanko kysellä nätisti saisiko jtn tutkimuksia kunnallisesti, esikoisen neuvola vielä tässä kuussa niin voisi samalla kysäistä.

Eli piinailijoista voi poistaa, yk 8 alkakoon. Sanotaan kp 1/26 vaikka tämä nyt jäi lyhyeksi. Muille parempia plussatuulia. 🤞
Voi ei, onpa harmi! Ja ilmeisesti olet varma, että menkat eikä muuta alkuraskauden vuotoa :/ ?

Aina kannattaa kysyä kunnallisesta, jos sieltä saa jotain apuja! Jos sun nimimerkki viittaa ikään niin voivat kyllä olla nihkeitä, kun olet vielä alle 35 vuotta ja yritystä alle vuosi.

Paljon plussatuulia sulle joka tapauksessa 🥰.

Vauva 2025

Ilmoitathan tietosi listalle ja päivityksesi punaisella, jos väri ei toimi, voit myös @-merkitä edellisen listan päivittäjän.

Lista päivitetään kerran päivässä. Kuka tahansa voi päivittää listan. Päivitä lista vastaamalla edellisen päivitetyn listan viestiin, poista [ ]-sulut teksteineen alusta ja lopusta, muokkaa kierto- ja piinapäivät ajantasalle. Selaa viestit läpi edelliseen listaan saakka, jotta listalle tulee käyttäjien ilmoittamat päivitykset oikein. Plussanneet siirtyvät YA-listalta plussanneiden listalle; muista ilmoittaa kun haluat siirtyä.

Kiertopäivä- ja piinalistalta voidaan poistaa, jos käyttäjä ei ole ollut aktiivinen vähään aikaan. Takaisin pääsee tottakai heti halutessaan!

★★★★★★★★★★★★★★★

@Saaga86 ★ 06/21 ★ 2.
@haaveillen ★ 11/22 ★ 1.
@Min204 ★ 03/23 ★ 2.
@Henskii ★ 05/23 ★ 3.
@Masunen ★ 06/23 ★ 2.
@madddie ★ 04/24 ★ 3.
@Niisq ★ 05/24 ★ 2.
@Minnix ★ 05/24 ★ 3.
@Misoka ★ 10/24 ★ 2.
@Hopeanopea ★ 11/24 ★ 2.
@Lunni~ ★ 11/24 ★ 6.
@Ainoaksi ★ 12/24 ★ 1.
@gaoxiaojie ★ 01/25 ★ 1.

★★★★★★★★★★★★★★★

1.1.2025 keskiviikko

Nimi ★ Kiertopäivä

@Hopeanopea kp 27/28-30
@Lunni~ kp 16/28-32
@Kultakataja kp 15/25-32
@Ainoaksi kp 14/29
@Min204 kp 14/23-30
@jauhopeukalo kp 11/28-30
@Heimi89 kp 7/25-26
@Jennnuli kp 3/27-28
@gaoxiaojie kp 2/28-31
@Keltainenkukka92 kp 1/26

★★★★★★★★★★★★★★★

Piinailijat
Nimi ★ DPO

@Hopeanopea DPO 11

★★★★★★★★★★★★★★★

Plussanneet

@Tyyn3 ★ 05/23 ★ 1. yhteinen ★ 12/24

Viimeksi muokattu:
Enpä oo pitkää aikaa tänne kirjoitellut. On vain ollut henkisesti rankkaa tämä pitkään yrittäminen ja lapsettomuushoidot.

Puolitoista vuotta yritystä takana, tutkimuksia yksityisellä ja sieltä heti lähete julkiselle, kun kriteerit täyttyi. Syksyllä alkoi lapsettomuushoidot julkisella ja joulukuun puolivälissä raskaustesti näytti plussaa ekaa kertaa ikinä 🥹 Siihen avuksi tarvittiin tokat letrot+eka inssi+eka cyclogest. Mitää varsinaista vikaa ei meissä kummassakaan ole. Mun ovulaatio on vain vaihteleva kp 14-21 välillä, luteaali 12-14 päivää ja tiputtelu alkaa 3-5 päivää ennen menkkoja. Kaikki tutkimustulokset aina normaaleja.

Ekan pregcheckin raskaustestin tein vasta dpo 15 hyvin laimeasta aamupissasta ja se oli hyvin heikko haamu. Seuraavan testin tein jo heti seuraavana aamuna ja se oli tummempi, siitä joka toinen päivä seuraavat. Hyvin lähtivät tummumaan ja digit näyttivät ajallaan 2-3 ja 3+. Kaikki oireet ennen plussaa oli ihan samoja kuin negakierroissa: ovulaation jälkeen tissikipua, joka loppui ja alkoi uudelleen vasta plussan jälkeen, turvotusta, aamuyön unettomuutta. En ois ees tehnyt testiä, koska odotin menkkoja alkaviksi dpo 15, mut hoitava taho oli ohjeistanut, että testi pitää tehä dpo 15.

Tänä aamuna oli varhaisultra ja siellä kaikki oli hyvin, joten vihdoin uskallan siirtyä plussanneisiin 🥰 Edelleen keskenmeno pelottaa kovasti, koska raskausoireet ovat melko lieviä, vaikka seitsemännellä viikolla mennään jo.

Tsemppiä kaikille haaveiluun ja yritykseen sekä plussatuulia! ❤️

Vauva 2025

★★★★★★★★★★★★★★★

@Saaga86 ★ 06/21 ★ 2.
@haaveillen ★ 11/22 ★ 1.
@Min204 ★ 03/23 ★ 2.
@Tyyn3 ★ 05/23 ★ 1. yhteinen
@Henskii ★ 05/23 ★ 3.
@Masunen ★ 06/23 ★ 2.
@madddie ★ 04/24 ★ 3.
@Niisq ★ 05/24 ★ 2.
@Minnix ★ 05/24 ★ 3.
@Misoka ★ 10/24 ★ 2.
@Hopeanopea ★ 11/24 ★ 2.
@Lunni~ ★ 11/24 ★ 6.
@Ainoaksi ★ 12/24 ★ 1.
@gaoxiaojie ★ 01/25 ★ 1.

★★★★★★★★★★★★★★★

1.1.2025 keskiviikko

Nimi ★ Kiertopäivä

@Hopeanopea kp 27/28-30
@Lunni~ kp 16/28-32
@Kultakataja kp 15/25-32
@Ainoaksi kp 14/29
@Min204 kp 14/23-30
@jauhopeukalo kp 11/28-30
@Heimi89 kp 7/25-26
@Jennnuli kp 3/27-28
@gaoxiaojie kp 2/28-31
@Keltainenkukka92 kp 1/26

★★★★★★★★★★★★★★★

Piinailijat
Nimi ★ DPO

@Hopeanopea DPO 11

★★★★★★★★★★★★★★★

Plussanneet

Mut voisi siirtää plussanneisiin 12/24, kiitos.

• Tykkää
Reactions: Hopeanopea
Voi ei, onpa harmi! Ja ilmeisesti olet varma, että menkat eikä muuta alkuraskauden vuotoa :/ ?

Aina kannattaa kysyä kunnallisesta, jos sieltä saa jotain apuja! Jos sun nimimerkki viittaa ikään niin voivat kyllä olla nihkeitä, kun olet vielä alle 35 vuotta ja yritystä alle vuosi.

Paljon plussatuulia sulle joka tapauksessa 🥰.

Joo, olen 32v niin siksi olenkin ajatellut ettei saa mitään kunnallisen puolelta. Vaikka suvussa gynekologisia vaivoja, rintasyöpää yms ja nyt lutaalikin jäi lyhyeksi. Toisaalta esikoinen tärppäs jo yk2. Todella runsas vuoto niin ei taida olla toivoa että olisi jotain muuta.

• Surullinen
Reactions: Hopeanopea
Enpä oo pitkää aikaa tänne kirjoitellut. On vain ollut henkisesti rankkaa tämä pitkään yrittäminen ja lapsettomuushoidot.

Puolitoista vuotta yritystä takana, tutkimuksia yksityisellä ja sieltä heti lähete julkiselle, kun kriteerit täyttyi. Syksyllä alkoi lapsettomuushoidot julkisella ja joulukuun puolivälissä raskaustesti näytti plussaa ekaa kertaa ikinä 🥹 Siihen avuksi tarvittiin tokat letrot+eka inssi+eka cyclogest. Mitää varsinaista vikaa ei meissä kummassakaan ole. Mun ovulaatio on vain vaihteleva kp 14-21 välillä, luteaali 12-14 päivää ja tiputtelu alkaa 3-5 päivää ennen menkkoja. Kaikki tutkimustulokset aina normaaleja.

Ekan pregcheckin raskaustestin tein vasta dpo 15 hyvin laimeasta aamupissasta ja se oli hyvin heikko haamu. Seuraavan testin tein jo heti seuraavana aamuna ja se oli tummempi, siitä joka toinen päivä seuraavat. Hyvin lähtivät tummumaan ja digit näyttivät ajallaan 2-3 ja 3+. Kaikki oireet ennen plussaa oli ihan samoja kuin negakierroissa: ovulaation jälkeen tissikipua, joka loppui ja alkoi uudelleen vasta plussan jälkeen, turvotusta, aamuyön unettomuutta. En ois ees tehnyt testiä, koska odotin menkkoja alkaviksi dpo 15, mut hoitava taho oli ohjeistanut, että testi pitää tehä dpo 15.

Tänä aamuna oli varhaisultra ja siellä kaikki oli hyvin, joten vihdoin uskallan siirtyä plussanneisiin Edelleen keskenmeno pelottaa kovasti, koska raskausoireet ovat melko lieviä, vaikka seitsemännellä viikolla mennään jo.

Tsemppiä kaikille haaveiluun ja yritykseen sekä plussatuulia!

Ai kun ihana! Paljon onnea! Ymmärrän, että keskenmeno pelottaa kovasti, mutta isot raskausoireet ei tarkoita että olisi jotenkin "paksummin raskaana!" Pidetään täällä sulle peukkuja myös :love:

Joskus löysin tällasen sivun mihin voi kirjoittaa omat raskausviikot ja se antaa tilastollisen datan kuin suuri riski keskenmenolle on (tosin englanniksi): https://datayze.com/miscarriage-reassurer
Toivottavasti se tuo lisää uskoa ja toivoa 🥰

• Tykkää
Reactions: Tyyn3
Joo, olen 32v niin siksi olenkin ajatellut ettei saa mitään kunnallisen puolelta. Vaikka suvussa gynekologisia vaivoja, rintasyöpää yms ja nyt lutaalikin jäi lyhyeksi. Toisaalta esikoinen tärppäs jo yk2. Todella runsas vuoto niin ei taida olla toivoa että olisi jotain muuta.
Tuo julkiselta puolelta tutkimusten saaminen tai ylipäätään minkään avun on kyllä tänä päivänä aika nihkeää. Itsekin tämän totesin silloin kun oli kysta munasarjassa, onneksi kivut oli niin kovat etten pystynyt googlettamaan mutta ihmettelin ettei minua seurattu sen enempää, annettiin vaan hyvät kipulääkkeet ja pyydettiin varaamaan kontrolliaika kun seuraava vuoto on loppunut.

Nyt kun viime kesänä kävin yksityisellä gynellä hän sanoi heti että yli 30v ei enää pitäisi suositella yli 6kk yritystä. Toivottavasti saisit julkiselta avun!

Itse totesin ettei edes työterveyshuollon gyne välttämättä tiedä mistä puhuu, epikriisissä ei mainintaa PCOS:sta ja pari kk myöhemmin lapsettomuushoitoihin erikoistunut totesi että mallitapaus.

ON: Huomasin saman kun joku muukin... kylläpä alkukierron päivät menee nopeasti. Tosin olin vielä joulun flunssassa, sen jälkeen mies ja nyt vielä esikoinenkin. Letrot aiheutti taas pientä tiputtelua viimeisen tbl jälkeisenä päivänä mutta loppui onneksi siihen. Maha reagoi nyt todella herkkään jos otan metformiinin ilman että syön samalla jotain. Toisaalta ei ainakaan turvota. Vyöhyketerapia ja kuumakivihieronta ennen joulua teki hyvää jaloille. En muista milloin viimeksi olisi olleet näin hyvänä, nyt vasta tajuaa miten turvoksissa ne olikaan. Tänään vielä yksi hoitokerta johon yhdistetään myös akupunktiota, sitten odotellaan pari viikkoa. Ovis tekee tuloaan ja olen nyt kahden vaiheilla teenkö huomenna testin vai en. Periaatteessa voisin käyttää kaksi testipuikkoa pois kaapista. mutta pitänee miettiä vielä yön yli. Nyt ollaan pystytty ja pystytään pitämään 2-3pv välin petipuuhissa joten mahdollisuudet luulisi olevan hyvät. Jännään vaan jäisikö luteaali jo vähä lyhyemmäksi.

Omaa napaa: la illallinen peruuntui sairastumisen takia, joten ei tartte miettiä testaamista :) . Olen holittomana menkkoihin asti. Tosin vaikea uskoa, että niitä tarvitsee kauan odottaa, on niin menkkaolo. Pidän sormia ristissä, että ei vielä tänään eikä huomenna alkaisi niin olisi se 12 päivän luteaali ainakin🤞

• Tykkää
Heippa.

Olin pitkään haaveena raskaus 2023 ja 2024 ryhmissä ja näköjään vielä täällä jokunen tuttu nimimerkkikin mukana 🩷

Me aloitettiin yritys muistaakseni 10/22 ja raskauduin luomuna maaliskuussa 2024. Tytön laskettu aika oli 25.11 ja raskaus meni hienosti ja voin kokoajan hyvin.. ja kolme päivää lasketun ajan jälkeen kun oli jo hiukan yli vuorokauden vähän supistellut, ei enää rutiinikäynnillä neuvolassa löytynyt sykettä. Pieni tyttömme oli kuollut kohtuun 💔 Synnytin hänet käynnistettynä alateitse 28.11 yöllä kun asia todettiin ja saimme viettää vauvan kanssa aikaa sylitellen ja hyvästit jättää.

Syytä kohtukuolemalle ei ole toistaiseksi löytynyt, kaikista testeistä ja näytteistä huolimatta. 31.1 mulla jälkitarkastus jossa käydään loput patologin lausunnot läpi, kun vielä tutkittavana meidän dna-näytteet ja vauvan, joidenkin geneettisten sairauksien varalta. Lääkärin ja kätilön sanoin; meillä oli vaan helvetin paska tuuri ja iso osa näillä viikoilla tapahtuneista kohtukuolemista jää syy selviämättä. Kutsutaan kohtukätkytkuolemaksi. Pienen enkelityttömme hautajaiset ovat ensi viikolla. 💔 Hyvin, hyvin raskasta ollut ja tulee olemaan pitkään, tää suru on musertavaa. Kuitenkin haave lapsesta ei ole kadonnut, eli jatkamme ilman ehkäisyä ja kun kierto tasaantuu alan metsästellä oviksia.

Jälkivuoto kesti 3 vkoa mulla, sit alkokin viikon kestävä järkky verinen vuoto, tunnin välein piti vaihtaa sidettä. Meinasivat synnärillä et ekat menkat varmaan, koska mulla kierto saattaa alkaa nopeasti palautua, koska sain 2x maidonestolääkityksen kun maitoa vaan nousi rintoihin ekan lääkkeen jälkeen ja toisenkin jälkeen vielä vähän. Kolmatta eivät anna koska hurjia sivuvaikutuksia, muun muassa verenpaine laski niin et pyörtyilin. Tänään eka päivä kun ei juuri lainkaan vuotoa, et toivottavasti ne oli ne menkat eikä esim kohdun haava oo uusiks vuotanut. Tuo maidonestolääkitys saattaa vaikuttaa munasolun irtoamiseen joten voi olla et olikin menkat.

Uusi raskaus jos onnistuu, tai vauva jos saadaan vielä joskus elävänä kotiin tulevaisuudessa, ei korvaa meidän menetettyä tytärtämme, mutta haluamme uudestaan yrittää 🩷 mulla ei ennestään lapsia, nyt pieni identiteettikriisi olenko äiti ollenkaan, kun vauvaakaan ei ole, mut kyllä mä olen äiti enkelitytölleni 🩷💔 miehellä ennestään kaksi poikaa.

Voisin varovasti palailla keskusteluun mukaan. Taisin aiemmin olla nimimerkillä marik91 jos en väärin muista.

Heippa.

Olin pitkään haaveena raskaus 2023 ja 2024 ryhmissä ja näköjään vielä täällä jokunen tuttu nimimerkkikin mukana 🩷

Me aloitettiin yritys muistaakseni 10/22 ja raskauduin luomuna maaliskuussa 2024. Tytön laskettu aika oli 25.11 ja raskaus meni hienosti ja voin kokoajan hyvin.. ja kolme päivää lasketun ajan jälkeen kun oli jo hiukan yli vuorokauden vähän supistellut, ei enää rutiinikäynnillä neuvolassa löytynyt sykettä. Pieni tyttömme oli kuollut kohtuun 💔 Synnytin hänet käynnistettynä alateitse 28.11 yöllä kun asia todettiin ja saimme viettää vauvan kanssa aikaa sylitellen ja hyvästit jättää.

Syytä kohtukuolemalle ei ole toistaiseksi löytynyt, kaikista testeistä ja näytteistä huolimatta. 31.1 mulla jälkitarkastus jossa käydään loput patologin lausunnot läpi, kun vielä tutkittavana meidän dna-näytteet ja vauvan, joidenkin geneettisten sairauksien varalta. Lääkärin ja kätilön sanoin; meillä oli vaan helvetin paska tuuri ja iso osa näillä viikoilla tapahtuneista kohtukuolemista jää syy selviämättä. Kutsutaan kohtukätkytkuolemaksi. Pienen enkelityttömme hautajaiset ovat ensi viikolla. 💔 Hyvin, hyvin raskasta ollut ja tulee olemaan pitkään, tää suru on musertavaa. Kuitenkin haave lapsesta ei ole kadonnut, eli jatkamme ilman ehkäisyä ja kun kierto tasaantuu alan metsästellä oviksia.

Jälkivuoto kesti 3 vkoa mulla, sit alkokin viikon kestävä järkky verinen vuoto, tunnin välein piti vaihtaa sidettä. Meinasivat synnärillä et ekat menkat varmaan, koska mulla kierto saattaa alkaa nopeasti palautua, koska sain 2x maidonestolääkityksen kun maitoa vaan nousi rintoihin ekan lääkkeen jälkeen ja toisenkin jälkeen vielä vähän. Kolmatta eivät anna koska hurjia sivuvaikutuksia, muun muassa verenpaine laski niin et pyörtyilin. Tänään eka päivä kun ei juuri lainkaan vuotoa, et toivottavasti ne oli ne menkat eikä esim kohdun haava oo uusiks vuotanut. Tuo maidonestolääkitys saattaa vaikuttaa munasolun irtoamiseen joten voi olla et olikin menkat.

Uusi raskaus jos onnistuu, tai vauva jos saadaan vielä joskus elävänä kotiin tulevaisuudessa, ei korvaa meidän menetettyä tytärtämme, mutta haluamme uudestaan yrittää 🩷 mulla ei ennestään lapsia, nyt pieni identiteettikriisi olenko äiti ollenkaan, kun vauvaakaan ei ole, mut kyllä mä olen äiti enkelitytölleni 🩷💔 miehellä ennestään kaksi poikaa.

Voisin varovasti palailla keskusteluun mukaan. Taisin aiemmin olla nimimerkillä marik91 jos en väärin muista.

Sanat eivät riitä ❤️ Olen niin hirmu pahoillani teidän puolesta ja ihanaa, että jo haaveilette 2025 vauvasta - tervetuloa myös tähän ryhmään. 🥰

Valtavasti lämpöä ja Haleja Marik91 ❤️‍🩹 voimia teille surun kanssa, ihana kuitenkin että toivo elää.

on:
Dpo4 menossa, aloin hihhuloimaan, ja tein sormustestin ja se lähti heijaamaan 😂 mun tätini siis aikanaan aina teki tätä kaikille alkuraskaudessa selvittääkseen sukupuolen ja se tuli jostain mieleen joku aika sit. Kokeilin pari vk sit että mitä tapahtuu jos tekee ja sormus ei liikkunut. Nyt liikku. Olkoon sit tahdonvoima tai harha 😂 ehkä nyt maltan kuitenkin testin tehdä vasta viikon päästä.

Yhteistyössä