Haaveena vauva 2025

Ihan käsittämätöntä, kuinka nopeaa aika menee alkukierrosta! Mulla on nimittäin nyt jo menossa KP12 ja oon alottanut tikuttamisen ovulaatioon. Heikot viivat siellä vasta on mutta aletaan olla kohta taas niillä hetkillä, joilla on merkitystä. Miten voikaan olla, että tämä alkukierto menee ajallisesti niin paljon nopeampaa kuin se 2vk piinaviikko!!

Niin ja miehelle en viitsi mitään epämääräisiä oireita jakaa. Laitoin kissan syyksi, miksi en saanut nukuttua (meillä oli vieraita kylässä ja mies tuli myöhemmin nukkumaan) . Jaatteko muut oireita kumppanille?
En. Mies ei ole yhtään kiinnostunut spekulaatioista. Joskus kun kerroin oireista niin sanoi vaan että sen näkee sitten. 😅
Niin ja siitä DPO 10 testaamisesta, mä oon kyllä PC:llä saanut jo DPO 10 haamun.

Täällä lähti uusi kierto käyntiin, nyt kp 5. Jos vaikka tässä kierrossa kerkeisi talletella ennen ovista.
😅

Viimeksi muokattu:
Niin se fiilis vaihtelee. Tällä hetkellä ei ole sellaista oloa, että olisi tärpännyt. Herkkä testi ostettu nyt kyllä. Milläs fiiliksillä @Keltainenkukka92 ?
No nyt on sellainen olo etten testaa huomenna mutta saa nähdä polttaako kaapissa oleva PC liikaa aamulla 😄

Surkeat yöunet takana vaikka yleensä nukun hyvin ja koirien aamulenkin jälkeen heikotti ja oli kova pulssi. Hetken jo ajattelin että molemmat voisivat olla merkkejä mutta nyt alan kyllä uskoa että ihan puhdasta loppukierron jännitystä ja kohonnutta leposykettä🥲

Viimeksi muokattu:
vierailija
Itselläni oli vastaavaa n. 10 v sitten. Menkat kesti viikon ja sen jälkeen olevinaan hiipui mutta vuoto yltyikin uudelleen ja parin päivä tulvimisen ja hyytymisen katsomisen jälkeen menin päivystykseen. Odottaessa lääkäriä olo oli jo aika väsynyt, hb oli laskenut jo sen verran alas. Tutkivat kahden eri lääkärin toimesta päivystyksessä ja ottivat labrat (hcg, crp ja sukupuolitaudit) ja laittoivat naistentautien polille. Siellä ottivat kohdusta näytteen joka tuli onneksi puhtaana takaisin. Sain caprilon reseptin ja neuvon pyytää uusimaan jos vuodot jatkuu yhtä runsaana. Itse diagnosoin pari vuotta sitten itselläni ollen hb ja ferritiini alhaalla joka yhdessä PCOS:n kanssa aiheutti voimakkaat vuodot.
Pyytäisin joko lähetteen naistentautien polille tai toisen lääkärin joka hoitaa. Voimia joka tapauksessa!
Lähetettä pyydetty naistenpolille monta kertaa, ei anneta. Ferri mulla on aina ollut matala, ennen rautainfuusiota 4 vuotta sitten, se oli 6. Infuusion jälkeen se oli 80 ja seurantakokeessa se oli pari vuotta sitten 68. Sen jälkeen ei ole mitattu.

vierailija
Lähetettä pyydetty naistenpolille monta kertaa, ei anneta. Ferri mulla on aina ollut matala, ennen rautainfuusiota 4 vuotta sitten, se oli 6. Infuusion jälkeen se oli 80 ja seurantakokeessa se oli pari vuotta sitten 68. Sen jälkeen ei ole mitattu.
Tee valitus potilasasiamiehelle ja käy vaikka yleislääkärillä yksityisellä jos ei varaa gyneen. Sieltä laittavat julkiselle lähetteen.

vierailija
Ovis napattu tikkuun eilen ja muutamana päivänä jo ennen sitä talletettu, toivotaan onnea 🫣 se on hyvin totta et kierron ekat päivät menee ihan hirveän äkkiä, mutta nää piinapäivät kestää ikuisuuden 😂
Haluun jo tietää!!! Ja samaan aikaan ei, jos joutuukin pettymään 🫠
Yk4 vasta mutta mieli on malttamaton 😃

Kuunkukka

Testi niin nega kuin nega voi olla 🥲. Noh, aavistelin tän jo eilen kun tosiaan niiden menkkakipujen jälkeen (joita oli parina iltana) ei ilmaantunut muita oireita. En usko, että toi plussaksi muuttuu enää eli seuraavaa kiertoa kohti :)! Ja niin, pitää lisätä nää menkkakivut siihen pitkään listaan, jotka ei tarkoita mun tapauksessa raskautta :D. Joskus ennen esikoista kirjoittelin sellaisen listan päiväkirjaan kun vauvakuumeisen haluaisi tulkita kaiken raskausoireeksi 😅. Ihanaa uutta vuotta ja paljon plussatuulia meille kaikille ❤! Ja tsempit piinailijoille @Jennnuli ja @Keltainenkukka92 !

vierailija
Menkat alko rytinällä eilen illalla… Enkös laske eilisestä uuden kierron alkaneen enkä tuosta aattona alkaneesta tiputtelusta 😅? Somessa taas vauvauutisia ollut ja kaverikin sai vauvan eilen. Jospa meillekin vielä tässä tulisi ☺

Mitä vitamiineja käytätte yritysaikana? Mä oon syönyt vaihdellen jotain yritysaikaan tarkoitettuja perusvitamiineja (oisko multitabs) ja sit semmosia raskausvitamiineja luontaistuotekaupasta… Myös rautaa otan ja magnesiumia.

- Tikkunekku

• Tykkää
Reactions: Hopeanopea
Menkat alko rytinällä eilen illalla… Enkös laske eilisestä uuden kierron alkaneen enkä tuosta aattona alkaneesta tiputtelusta 😅? Somessa taas vauvauutisia ollut ja kaverikin sai vauvan eilen. Jospa meillekin vielä tässä tulisi ☺

Mitä vitamiineja käytätte yritysaikana? Mä oon syönyt vaihdellen jotain yritysaikaan tarkoitettuja perusvitamiineja (oisko multitabs) ja sit semmosia raskausvitamiineja luontaistuotekaupasta… Myös rautaa otan ja magnesiumia.

- Tikkunekku
Folatiini, d-vitamiini, e-vitamiini (vehnänalkioöljy) ja satunnaisesti rauta.

@Hopeanopea täällä myös testattu heti aamusta ja negaa näytti niin kuin arvelinkin, enkä myöskään jaksa uskoa että muuttuisi tuosta plussaksi. Nyt vaan sais ne menkat alkaa että pääsee uuteen yritykseen.. ☺

Ihanaa uutta vuotta kaikille ❤
Ja sama, negan jälkeen on tylsä odotella menkkoja alkavaksi.. Haluaisi vaan päästä uuteen kiertoon! Vikat kolme ovulaatiotestiä enää kaapissa. Testaan oireita vasten kun epäilen ovulaation lähestyvän.

Heippa! Uutena hyppään tänne mukaan. Meillä kolme lasta ja viimesimmän piti olla viimenen mutta niin vaan se mieli muuttuu. Mulla ehkäsykapseli ja sen poisto ens viikon torstaina.

Nyt kysynkin että onko kenelläkään kokemusta/tietoa että voisko olla raskaana kapselista huolimatta? Todennäköisyyshän on pieni sen kanssa. Viime viikolla tuli iso limaklöntti niin ajattelin että ovuloinkohan ja tein molemmat testit, ovistestin ja raskaustestin. Ovistestissä melko vahva viiva mutta raskaustesti nega. Nyt oon muutamana päivä huvikseni testaillut ja tähän asti ovistestit hyvin haaleita. Tänä aamuna kuitenkin ovistesti melko vahva ja aivan kuin silmäni näkisivät raskaustestissä jonkun haamujen esiäidin. Vai onko vain viivanpaikka? One step testit kyseessä. Ylemmässä pelkkä raskaustesti ja alemmassa molemmat.

https://aijaa.com/PHTQ36
https://aijaa.com/YTfyDc

vierailija
Pitäis varmaa nimimerkki rekisteröidä kun tulee sitten kummiski kirjoiteltua 😅. En vaan haluis omaa spostia antaa ja ei jaksais luoda uutta… isot ongelmat 😂

Onko täällä muita kenellä aiempi synnytys mennyt sektioon? Mietityttääkö teitä onko tuosta jäänyt jotain hedelmällisyysongelmia vai oonko ainut katastrofiajattelija? Mulla taatusti on ainakin jotain kiinnikkeitä, koska vatsan alue ei näin 4,5v jälkeenkään ole normaalin tuntuinen. Toivottavasti ei ole munajohtimet sektion takia tukossa 😞. Viime päivinä on mietityttänyt tää jotenkin tosi paljon, tätä kun ei saa selville missään normi gynen ultrassa… Mä en näe, että me koskaan mihinkään isompiin hoitoihin lähdettäis jos lasta ei kuuluis, onhan meillä jo tää yks ihana. Esikoinen tärppäs niin äkkiä ja eikä nytkään oo mennyt kauaa, mutta silti huomaa että ajatukset tämmösiä 🙄

Hyvää uutta vuotta kaikille, toivottavasti saatais kaikki ens vuonna lapset syliin asti!

- Tikkunekku

• Tykkää
Oon tässä kierrossa tehnyt nyt nuo muutamat ovulaatiotestit heti aamupissasta. Ovulaatiotesti näytti vielä aamulla negaa mutta nyt alkoi iltapäivästä ihan älytön valkovuoto, että mietin, että teenkö nyt illalla uuden testin vai teenkö huomen aamulla vasta. Entä jos missaan posin? Kuinka kauan se posi näkyy elimistössä arvioilta?

Oon tässä kierrossa tehnyt nyt nuo muutamat ovulaatiotestit heti aamupissasta. Ovulaatiotesti näytti vielä aamulla negaa mutta nyt alkoi iltapäivästä ihan älytön valkovuoto, että mietin, että teenkö nyt illalla uuden testin vai teenkö huomen aamulla vasta. Entä jos missaan posin? Kuinka kauan se posi näkyy elimistössä arvioilta?
Jos sulla vain yksi testi odottaisin huomiseen (aamupissa), jos testejä riittää niin sen kun testailet 😄 Mulla valkovuoto lisääntyy selvästi muutamaa päivää ennen ovulaatioplussaa.

• Tykkää
Heippa! Uutena hyppään tänne mukaan. Meillä kolme lasta ja viimesimmän piti olla viimenen mutta niin vaan se mieli muuttuu. Mulla ehkäsykapseli ja sen poisto ens viikon torstaina.

Nyt kysynkin että onko kenelläkään kokemusta/tietoa että voisko olla raskaana kapselista huolimatta? Todennäköisyyshän on pieni sen kanssa. Viime viikolla tuli iso limaklöntti niin ajattelin että ovuloinkohan ja tein molemmat testit, ovistestin ja raskaustestin. Ovistestissä melko vahva viiva mutta raskaustesti nega. Nyt oon muutamana päivä huvikseni testaillut ja tähän asti ovistestit hyvin haaleita. Tänä aamuna kuitenkin ovistesti melko vahva ja aivan kuin silmäni näkisivät raskaustestissä jonkun haamujen esiäidin. Vai onko vain viivanpaikka? One step testit kyseessä. Ylemmässä pelkkä raskaustesti ja alemmassa molemmat.

En kyllä valitettavasti näe tossa plussaviivaa. Kokeile parin päivän päästä uudelleen ja laita sit tänne näytille? 😊

vierailija

Nää testit valitettavasti antaa usein sellasta epämääräistä viivaa ilman raskautta. Plus jos ovistesti on plussa/tumma usein raskaustestit näyttää viivaa kun ne reagoi siihen myös

Mullakin valkovuoto muuttuu selkeästi runsaammaksi paria päivää ennen positiivista ovistestiä. Mut ei toki kaikilla, et jos ei oo varma miten oma keho käyttäytyy niin kannattaa tehdä testi 2x päivä ettei missaa huippua ! Mulla posi kestää testissä yli vuorokauden kun joskus testaillut, mut ilmeisesti huipun kesto vaihtelee.

Täällä mies työreissussa ja vuosi vaihtuu yksin( no onneksi lapset on ollut päivän seurana). Toiveet tän kierron suhteen ei oo korkealla kun mies juuri kriittiseen aikaan poissa kuusi päivää.

Ihanaa uutta vuotta! Toivotaan, että vuodesta 2025 tulee kaikille vauvantuoksuinen ♥

Pitäis varmaa nimimerkki rekisteröidä kun tulee sitten kummiski kirjoiteltua . En vaan haluis omaa spostia antaa ja ei jaksais luoda uutta… isot ongelmat

Onko täällä muita kenellä aiempi synnytys mennyt sektioon? Mietityttääkö teitä onko tuosta jäänyt jotain hedelmällisyysongelmia vai oonko ainut katastrofiajattelija? Mulla taatusti on ainakin jotain kiinnikkeitä, koska vatsan alue ei näin 4,5v jälkeenkään ole normaalin tuntuinen. Toivottavasti ei ole munajohtimet sektion takia tukossa . Viime päivinä on mietityttänyt tää jotenkin tosi paljon, tätä kun ei saa selville missään normi gynen ultrassa… Mä en näe, että me koskaan mihinkään isompiin hoitoihin lähdettäis jos lasta ei kuuluis, onhan meillä jo tää yks ihana. Esikoinen tärppäs niin äkkiä ja eikä nytkään oo mennyt kauaa, mutta silti huomaa että ajatukset tämmösiä

Hyvää uutta vuotta kaikille, toivottavasti saatais kaikki ens vuonna lapset syliin asti!

- Tikkunekku
Mulla ensimmäinen lapsi synty sektiolla ja sen jälkeen tullut kaksi alateitse eli ei tarkota automaattisesti mitään. Niitä kiinnikkeita saattaa varmaan tullakin monesti. Jos nyt muistan oikein niin kahden tai kolmen sektion jälkeen on automaattinen sektio jatkossa, toki varmasti myös riippuu tilanteesta. Mutta älä huoli, todennäkösesti saisit kokea alatiesynnytyksen jos sille ei muita esteitä ole.

vierailija
Hyvää uutta vuotta kaikille! Kyselin täällä pari kuukautta sitten vitamiineista yms. joita olenkin nyt ottanut lokakuulta asti. Sain silloin hyviä kirjavinkkejä jotka ollaan lueskeltu, ja joulukuussa käytiin poistamassa (kupari) kierukka. Tänään sopivasti kp1 eli tästä kierrosta alkaa meidän yritys.

Ollaan kumpikin vielä alle 30 ja meillä on taustalla pari vahinko kemiallista raskautta kierukan kanssa, eli kaikki vaikuttaa olevan kunnossa. Meillä olikin tuplaehkäisy käytössä kunnes nyt päätettiin että on hyvä hetki jättää se pois. Toivotaan nopeaa onnistumista rennolla otteella, mutta samalla jännittää kuinka pitkään tässä projektissa saattaa mennä…

Minut voisi lisätä listoille:
@gaoxiaojie ⭐ 01/25⭐ 1. ja tosiaan kp1/28-31

• Tykkää
Reactions: Kultakataja
Hyvää alkanutta vuotta 🥰
DPO 11 ja tänäkin aamuna onnistuin olla testaamatta aamupissasta. 😄👌 Tätä en edes uskalla kirjoittaa mutta jotenkin uskon, että on tärpännyt (vaikka tiedostan että voi, ja todennäköisesti onkin, toiveajattelua). Niin jotenkin en halua testata kun sitten pilvilinna romahtaa. 😅 Nyt on kierto jo niin pitkällä etten usko että nega voisi muuttua posiksi enää niin nega tarkoittaisi vain ahdistusta ja kolme pitkää päivää menkkojen odotusta.

Hyvää alkanutta vuotta tänne ja onnistumisia vauvahaaveiden toteutumisessa! 💗

Mulla oli jouluna menkat, nyt kp 8 ja ovis toivon mukaan ensi viikolla. Mulla tosiaan kierto vaihtelee 28-35 että ovista saa tosiaan metsästää mutta mulla on sofie ovistestit tuolla odottelemassa. 😄 Tämä olisi siis kolmas tai neljäs yk.

Oman mausteensa tähän tuo miehen työvuorot (tekee kolmivuoroa) jotka menee välillä niin ristiin omien rytmien kanssa. Noh, toivottavasti kaikki osuisi nyt nappiin. On ihan kauhea vauvakuume. 💗

• Tykkää
Reactions: Keltainenkukka92

Yhteistyössä