Haaveena vauva 2025

Päivittelin listan niin siellähän on @Kultakataja jo pitkällä DPO päivissä 🤩. Onko millainen fiilis :)? Ajattelitko testata vai vasta jos menkat myöhässä? Toivotaan, että olisi pikkuinen tarrannut mukaan 🥰
Menkat ne sieltä kuitenkin alkoi ja ennen kuin kerkesin edes odottaa :( Jätin tän palstan vähäksi aikaa joulutauolle. Harmitti aika lailla, kun oli kaikki tähdet kohdillaan ja ekan kerran ovis metsästetty ja päivät siinä tienoilla hyödynnetty oikein mallikkaasti :LOL:

Nyt on siis KP9 ja voi poistaa noilta piinalistoilta.

Nyt vaan metsästään uutta ovulaatiota, näköjään vois jo huomenna aloittaa tikuttamisen. Mies on lähdössä ens viikon viikonloppuna reissuun ja ovulaatio jos ois samoihin aikoihin mitä viime kuussa KP15, niin just ja just kerkeäis siihen vielä yrittämään, mutta jos ovulaatio on myöhemmin niin sitten jää tammikuulta mahkut siihen.

vierailija
Eipä näytä tulleen plussa-aaltoa, harmi. Mä kävin sairaalassa noiden vuotojen takia. Sinne on jäänyt jotain tuulimunan jäljiltä, mikä ei lääkkeellisellä tyhjennyksellä tullutkaan ulos. Nyt sitten odottelen aikaa kaavintaan. Turhauttaa joka viikko joka kuluu, alkaa jo miettiä että onko tätä sittenkään tarkoitettu. Koko syksy mennyt tässä vuoristoradassa, ensin plussa, varhainen keskenmeno, uusi plussa, tuulimuna, lääkkeillä tyhjennys ja nyt vielä kaavinta. Oisi varmaan pitänyt miettiä tätä jo ennen kolmeakymppiä, silloin tuli edelliset lapset tosi helposti ja nopeasti. /kolmattakehiin

Moi tänne! Viimeinkin sain aikaiseksi tehdä käyttäjätunnuksen tänne. 👍

Voimia keskenmenon läpikäyneille. ♥

Mulla nyt meneillään kp 3... Vaikka ei ole kauhean montaa yrityskertaa takana (ja tiedän että tässä voi mennä aikaa reilustikin, etenkin kun mulla on ne pco tyyliset munasarjat ja toisinaan liian pitkiä kiertoja), niin alan olla jo malttamaton. Lapsihaave on niin iso ja tuntuu että kaikki mun ympärillä tulee raskaaksi tuosta noin vain ja kokoajan on baby showereita ja vaikka mitä. Olen onnellinen ystävieni puolesta mutta toki koen myös hankalia tunteita ja pettymyksiä kun testi näyttää negaa.

Olen nyt jättänyt alkoholin ihan kokonaan pois koska luin että pienetkin annokset voivat sekoittaa hormonitoimintaa (joka mulla on jo sekaisin PCOS takia). Lisäksi kokeilen nyt Vhh ruokavaliota ja myo-inositolia jotta kierto paranisi. Jos kevään loppuun mennessä ei tärppää niin päästään hoitoihin. Miehen uimarit tutkittu ja siellä päässä kaikki normaalisti.

Pitkä postaus mutta toivon kaikille rauhallista oloa piinapäiviin ja paljon plussatuulia!

vierailija
Apua pohdintaan.

Joulu oli täynnä vauvauutisia. Herätti taas sen uinuvan kuumeen. Ongelma vaan on siinä, että ilman lapsettomuushoitoja, onnistumisprosentti on mitätön. Olisiko sitä valmis vaan yrittämään tietäen että onnistuminen on lähes mahdoton. Haluaisiko taas toivoa ja pettyä joka kuukausi, hajottaa taas itsensä siihen projektiin. Nytkin olisi ihan hyvä mutta.

Ikääkin on sen verran, että ei tässä monia vuosia ole aikaa muutenkaan.

Järkihän se sanoo että älä enää lähde mutta sydän.. Ja se pieni ajatus, että mitä jos sittenkin..

Apua pohdintaan.

Joulu oli täynnä vauvauutisia. Herätti taas sen uinuvan kuumeen. Ongelma vaan on siinä, että ilman lapsettomuushoitoja, onnistumisprosentti on mitätön. Olisiko sitä valmis vaan yrittämään tietäen että onnistuminen on lähes mahdoton. Haluaisiko taas toivoa ja pettyä joka kuukausi, hajottaa taas itsensä siihen projektiin. Nytkin olisi ihan hyvä mutta.

Järkihän se sanoo että älä enää lähde mutta sydän.. Ja se pieni ajatus, että mitä jos sittenkin..
Onko siis poissuljettua että lähtisitte hoitoihin taas..? :)

Jos ei ja mahdollisuudet minimaaliset niin en itse välttämättä lähtis. Meillä nyt yk7 ja piinapäivät menossa ja onhan tää helvetin rankkaa, koko ajan odottaa jotakin, ovulaatiota, mahdollisuus testata... Koko ajan pitää suhtautua vauvauutisiin, viittiikö syödä sitä graavilohta tai juoda viiniä jne. 🤷 Valehtelematta herään joka päivä siihen että "ai nyt on kp ja dpo sitä ja tätä ja jos nyt tämäkin kierto epäonnistuu on X päivää seuraavaan mahdollisuuteen". Pitää varmaan miettiä kuinka paljon oikeasti toivoo vielä yhden lapsen vs tunne-vuoristorataa ja henkisiä voimavaroja. ☺ Tai oikeasti suhtautua "tulee jos on tullakseen" - itse en vain ymmärrä miten jotkut pystyvät siihen. 😁

vierailija
Onko siis poissuljettua että lähtisitte hoitoihin taas..?

Jos ei ja mahdollisuudet minimaaliset niin en itse välttämättä lähtis. Meillä nyt yk7 ja piinapäivät menossa ja onhan tää helvetin rankkaa, koko ajan odottaa jotakin, ovulaatiota, mahdollisuus testata... Koko ajan pitää suhtautua vauvauutisiin, viittiikö syödä sitä graavilohta tai juoda viiniä jne. Valehtelematta herään joka päivä siihen että "ai nyt on kp ja dpo sitä ja tätä ja jos nyt tämäkin kierto epäonnistuu on X päivää seuraavaan mahdollisuuteen". Pitää varmaan miettiä kuinka paljon oikeasti toivoo vielä yhden lapsen vs tunne-vuoristorataa ja henkisiä voimavaroja. Tai oikeasti suhtautua "tulee jos on tullakseen" - itse en vain ymmärrä miten jotkut pystyvät siihen.
Jos olisi paljon ylimääräistä rahaa niin mentäisiin. Julkisen puolen hoidot on meidän kohdalla ohi ja kun meidän ainoa hoitomuoto on icsi niin se pelkästään maksaa n. 5 000e, siihen päälle lääkkeet ja muut kulut. Meillä alkioiden määrä on ollut aina pieni, niin useampi hoito jouduttu tekemään yksityisellä.

Siksi sitä mietin kannattaako enää kun melko varma on, että turha ilman hoitoja edes yrittää. Lähinnä itseänsä kiusaamistahan se olisi.

Mutta taas, olisihan se vauva ihana.

Apua pohdintaan.

Kuulostaa tosi raskaalta. Olisiko kumppanin kanssa jonkinlaisen sopimuksen tekeminen hyvä? Hoidot on kalliita, mutta jos siihen on varaa vaikka edes kerran ja sitten luomuna yrittää johonkin tiettyyn aikaan asti? Sopimuksella ehkä saisi mielenrauhan sille, mihin asti on toivoa edes pikkiriikkisen ja toisaalta myös sille, milloin voi todeta että kaikki on nyt tehty ja se ei vaan ollut tarkoitettu. Ja sitten yrittää päästä yli ja mennä eteenpäin jotenkin.

Tosi vaikea tilanne ja vaikeita tunteita varmastikin kyllä.

Vauva 2025

Ilmoitathan tietosi listalle ja päivityksesi punaisella, jos väri ei toimi, voit myös @-merkitä edellisen listan päivittäjän.

Lista päivitetään kerran päivässä. Kuka tahansa voi päivittää listan. Päivitä lista vastaamalla edellisen päivitetyn listan viestiin, poista [ ]-sulut teksteineen alusta ja lopusta, muokkaa kierto- ja piinapäivät ajantasalle. Selaa viestit läpi edelliseen listaan saakka, jotta listalle tulee käyttäjien ilmoittamat päivitykset oikein. Plussanneet siirtyvät YA-listalta plussanneiden listalle; muista ilmoittaa kun haluat siirtyä.

Kiertopäivä- ja piinalistalta voidaan poistaa, jos käyttäjä ei ole ollut aktiivinen vähään aikaan. Takaisin pääsee tottakai heti halutessaan!

★★★★★★★★★★★★★★★

Nimi ★ yritys aloitettu ★ monesko lapsi

@Saaga86 ★ 06/21 ★ 2.
@Kellyz ★09/21 ★ 3. (1. yhteinen)
@hermoilija_ ★ 12/21 ★ 1. yhteinen
@Dinaas ★ 03/22 ★ 1. ★ kkm 07/23
@Mollama ★ 05/22 ★ 3. ★ 3x km -23
@haaveillen ★ 11/22 ★ 1.
@Kerttumaaria ★ 01/23 ★ 1.
@Min204 ★ 03/23 ★ 2.
@Tyyn3 ★ 05/23 ★ 1. yhteinen
@Henskii ★ 05/23 ★ 3.
@Masunen ★ 06/23 ★ 2.
@Miemei ★ 08/23 ★3. (1. yhteinen)
@pineapplee ★ 09/23 ★ 3. (1. yhteinen)
@Puolijalopeura ★ 10/23 ★ 1.
@Neljäshaaveena ★ 01/24 ★ 4. (1.yhteinen)
@jauhopeukalo ★ 02/24 ★ 2. (1. yhteinen)
@toivonkipina1 ★ 02/24 ★ 1.
@Mötti ★ 04/24 ★ 3. (1. yhteinen)
@madddie ★ 04/24 ★ 3.
@Syystuuli38 ★ 04/24 ★ 4.
@Kultakataja ★ 04/24 ★ 1.
@Niisq ★ 05/24 ★ 2.
@Minnix ★ 05/24 ★ 3.
@KolmattaKehiin ★ 05/24 ★ 3.
@Keltainenkukka92 ★ 07/24 ★ 2.
@Heimi89 ★ 08/24 ★ 6. (1. yhteinen)
@Jennnuli ★ 10/24 ★ 3. (1. yhteinen)
@Misoka ★ 10/24 ★ 2.
@Hopeanopea ★ 11/24 ★ 2.
@Ainoaksi ★ 12/24 ★ 1.

★★★★★★★★★★★★★★★

28.12.2024 lauantai

Nimi ★ Kiertopäivä

@Jennnuli kp 22/27-28
@Hopeanopea kp 22/28-30
@Keltainenkukka92 kp 20/26
@Kultakataja kp 10/25-32
@Ainoaksi kp 9/29
@Min204 kp 9/23-30
@jauhopeukalo kp 6/28-30
@Heimi89 kp 2/25-26

★★★★★★★★★★★★★★★

Piinailijat
Nimi ★ DPO

@Jennnuli DPO 10
@Keltainenkukka92 DPO 7
@Hopeanopea DPO 6

★★★★★★★★★★★★★★★

Plussanneet
Nimi ★ yritys aloitettu ★ monesko lapsi ★ plussa <3

@Andune ★ 02/24 ★ 2.★ 05/24
@Aronia88 ★ 04/24 ★ 3. ★ 05/24
@rimpsukka84 ★ 03/23 ★ 3. ★ 06/24
@Noups ★ 08/23 ★ 2. ★ 06/24
@Samovaari ★ 12/22 ★ 4. ★ 06/24
@Cara-mel ★ 01/24 ★ 3. ★ 06/24
@Ninzuca ★ 01/22 ★ ? ★ km 03/22 ★ 07/24
@burkei ★ 07/23 ★ 1. ★ 08/24
@possu. ★ 06/24 ★ 2. ★ 08/24
@heltsuli ★ 08/22 ★ 1. ★ 09/24
@Liilja ★ 09/24 ★ 4. ★ 09/24
@RLiisukka ★ 08/22 ★ 1. ★ ku 2/23★ 09/24
@Päivänsäde84 ★ 05/23 ★ 6. ★ 10/24
@taikinatonttu ★ 07/24 ★ 2. ★ 10/24
@kolmattakertaa ★ 09/24 ★ 3. ★ 10/24
@ToiveikasToivoton ★ 04/23 ★ 2. ★ 11/24
@Frija ★ 05/23 ★ 1. ★ 11/24
@Oliivi3 ★ 12/24 ★ 5. ★ 12/24

Vielä on tietty aikaista, myös mahdolliselle kiinnittymiselle. Mutta ei ole tosiaan yhtään mitään oireita. Milläs fiiliksillä @Jennnuli ja @Keltainenkukka92 :)?

Tosiaan oviksesta ja himoista: yleensä ennen ovista tekee paljon mieli seksiä, mutta tässä kierrossa eniten teki mieli kp 1 😅. Siitä johtuen ja kun ei ollut kunnon ovislimoja niin ei tullut sellaista fiilistä, että tästä kierrosta tärppäisi. Toisaalta oli ovis plussa ja vahvat oviskivut niin kaikkihan on mahdollista 🤞.

Enää 6 päivää todennäköisesti seuraavan kierron alkuun😬.

• Tykkää
Reactions: Jennnuli
Kp 20/26 ja jotenkin jännitys tiivistyy kun kp alkaa kakkosella. Vaikka menkkojen aloitus todennäköisesti vasta tasan viikon kuluttua. Huomaan, että alan henkisesti valmistautua pettymykseen, ensi viikolla tulee tasan 6 kk kierukan poistosta ja jotenkin olen ajatellut että puoli vuotta "vielä menee". Esim. googlasin jo lapsettomuuslääkäriaikoja (onko Mehiläisen palveluista kokemusta?), tarkistin kuinka monta yk ehtii vielä aikaa yrittää niin että tulis alle 3v ikäero (mulle taloudellisesti iso ero jos vielä saan äitiysrahaa, tienasin nimittäin paljon enemmän ennen esikoista kuin nyt), googlasin kuinka kauan keskimäärin kestää jne.

Nyt siis DPO 7, ei tuntemuksia, ei silleen että odottaisin mitään näin varhain. En ole päättänyt milloin testaan, kaapissa yksi testi.

Mitä muille piinailijoille kuuluu? @Hopeanopea ja @Jennnuli

Vielä on tietty aikaista, myös mahdolliselle kiinnittymiselle. Mutta ei ole tosiaan yhtään mitään oireita. Milläs fiiliksillä @Jennnuli ja @Keltainenkukka92 :)?

Tosiaan oviksesta ja himoista: yleensä ennen ovista tekee paljon mieli seksiä, mutta tässä kierrossa eniten teki mieli kp 1 😅. Siitä johtuen ja kun ei ollut kunnon ovislimoja niin ei tullut sellaista fiilistä, että tästä kierrosta tärppäisi. Toisaalta oli ovis plussa ja vahvat oviskivut niin kaikkihan on mahdollista 🤞.

Enää 6 päivää todennäköisesti seuraavan kierron alkuun😬.
En kestä, kirjoitimme samaan aikaan, näin tän vasta kun olin lähettänyt omani😁

vierailija
Mun piti tässä kierrossa tikuttaa ovis, mutta en tiedä onko nyt sitten mitää järkee ja mistä edes aloittaisin? Tosiaan ti alkaen tullu sitä pientä tiputtelua. Nyt ois siis kiertopäivä 32 ehkä ja testi eilen nega. Kaipa se on ma tai ti testattava uusiks jos ei ala vuoto. Lasketaanko nämä sit menkoiksi jos ei vuoto ala enkä oo raskaanakaan? Siis oletan oireiden perusteella et oisin ovuloinut suht ajallaan tässä kierrossa, mutta ei se nyt sit vissii ihan putkeen mennyt jos vuoto tämmöstä…

Vaikee tässä ottaa rennosti ku joutuu syömään migreenin kohtauslääkkeitä ja tulehduskipulääkkeitä. Tulehduskipulääkettä pitäs välttää ovulaation aikaan. Itteeni myös kovasti harmittaa kun itellä alkaa jo olla ikää ja esikoinenkin jo 4,5 v :/. No ei auta ku toivoo että tärppäis pian ja et olis iloa heistä toisilleen :). Pahin tietysti ois että sitä toista lasta ei tulis ollenkaan…

- Tikkunekku

Kiitos kysymästä @Hopeanopea & @Keltainenkukka92 ☺ On kyllä ollut nimensä mukaisesti ihan piinaavan pitkät päivät!

Täällä ei oikeastaan mitään erikoisempaa eikä mitään kummempia tuntemuksia. Ainoat nipistelyt vatsan seudulla johtuu lähinnä joulun herkutteluista.. 😅 Aika sama fiilis mitä aiemmissakin kierroissa. Jotenkin toivois et olis selkeesti jotain oireita mikä vois ennakoida raskautta, kun nyt on heti se olo et ei varmaan tärppää. Ajatuksena oli et tekisin testin uv aattona, saa nähdä miten malttaa odotella vielä sinne asti! 😊

Moikka ! Oon täällä palstalla aiemmin kirjoitellut nimimerkillö lunni_, mutta nyt en päässyt enää kirjautumaan tilille niin tein uuden.. meidän kuopus on jo reilu 1v ja nyt kuumeillaan seuraavaa, virallista yritystä nyt toinen kierto menossa 😍 varsinaista ehkäisyä ei oo nyt ollutkaan, mut nyt yritän vähän tikutella ja pysyä kierrosta kartalla paremmin. Mut vois siis lisätä listalle kuumeilemaan 🤩

Eli yrityslistalle :
@Lunni~ ★ 11/24 ★ 6.

Ja kiertopäivä listalle:
@Lunni~ ★kp 11/28-32

Eilen illalla alkoi menkkamaiset alavatsan kivut. Ne tietty herätti heti toiveet, että oisko kiinnittyminen (alkoi aika tarkalleen 7 päivää oviskivuista) ja nosti toiveita tähän kiertoon. Vauvakuumeisen mieli on ihan kauhea, kun kaiken haluaa tulkita merkiksi raskaudesta 🙈. Voi siis olla vaan perus vatsanväänteitä tai sit menkkoja enteileviä kipuja (mulla ennen menkkoja kanssa lieviä tuntemuksia). En saanut nukahdettua, kun aivot hyppäsi kierroksille ja nyt väsyttää aivan järkyttävästi kun esikoinen herätti taas kukon laulun aikaan (toi oikeastaan ennen sitä). Ei muita oireita, enää hyvin lievää jomotusta. Voi kun siellä olisi joku tarrannut kiinni 🥰. Ja jos ei niin pitää lisätä nää menkkakivut viikkoa ennen menkkoja ihan vaan PMS / menkkaoireisiin ja malttaa mieli seuraavalla kerralla.

Niin ja miehelle en viitsi mitään epämääräisiä oireita jakaa. Laitoin kissan syyksi, miksi en saanut nukuttua (meillä oli vieraita kylässä ja mies tuli myöhemmin nukkumaan) . Jaatteko muut oireita kumppanille?
Mä kyllä kerron omalle miehelle kaikki mahdolliset oireet! 😅 Saa nähdä kyllästyykö kuuntelemaan kierrosta toiseen jos yritys jatkuu pidempään. Vielä ainakin on ihan kiinnostunut asiasta 🤭

Onkohan tässä taloudessa yritys aivan turhaa lyhyen luteaalin takia? Kierto on nyt pillereiden jälkeen ollut 22-26 päivää ja oviksen olen tikuttanut kp 13 eli olisko ovispäivä sitten kp 14. Tässä tapauksessahan luteaali on lyhimmillään vaan 8 päivää. Mahtaako edes riittää kiinnittymiseen? Jos jollain lääkkeillä saisi luteaalia pidemmäksi niin onko jollain kokemusta että pitääkö niitäkin varten odottaa että vuosi yritystä täyttyy? Kellon lämmönmittaus näyttää taas laskevan tämän kierron jäävän 22 päivään ja ainakin viime kierrossa se ennusti tarkalleen oikein.

Kohtahan se vuosikin vaihtuu ja toivon kaikille hedelmällistä vuotta 2025❤

Onkohan tässä taloudessa yritys aivan turhaa lyhyen luteaalin takia? Kierto on nyt pillereiden jälkeen ollut 22-26 päivää ja oviksen olen tikuttanut kp 13 eli olisko ovispäivä sitten kp 14. Tässä tapauksessahan luteaali on lyhimmillään vaan 8 päivää. Mahtaako edes riittää kiinnittymiseen? Jos jollain lääkkeillä saisi luteaalia pidemmäksi niin onko jollain kokemusta että pitääkö niitäkin varten odottaa että vuosi yritystä täyttyy? Kellon lämmönmittaus näyttää taas laskevan tämän kierron jäävän 22 päivään ja ainakin viime kierrossa se ennusti tarkalleen oikein.

Mulla oli ekat kaksi kiertoa poiston jälkeen liian lyhyt lutaali, sen jälkeen tasoittunut niin että ovis kp 13/26. Silloin Google osasi kertoa, että 10 päivää pidetään miniminä. Eli sulla ilmeisesti välillä ihan tarpeeksi pitkä lutaali. ☺

• Tykkää
Reactions: Minimilli
vierailija

Kohtahan se vuosikin vaihtuu ja toivon kaikille hedelmällistä vuotta 2025
Lugesteron, terolut, Primolut ym. Pidentää luteaalia. Ovat sellaisia, että aloitetaan yleensä Dpo 3 ottamaan, jotta ovulaatio on varmasti ohi.
Yksityiseltä voi saada aiemmin, julkisella saattaa olla aika nihkeitä mutta aina kannattaa kysyä.

Mulla "luomu" kierrossa ollut aina luteaalia 7-9 päivää. Koskaan ei luomuna onnistunut raskautuminen, eikä nuo luteaalituet siihen auttaneet meillä, mutta monilla on auttanut.

• Tykkää
Reactions: Minimilli

Kauan oli pillereiden jättämisestä? Googlella tulee kyllä vastaan muitakin, joilla luteaali alkuun (liian) lyhyt raskautta ajatellen pillereiden lopettamisen jälkeen. Jos vasta vähän aikaa pillereiden lopettamisesta, odottelisin varmaan jos itsestään pitenee (luteeaali) ja jos ei niin menisin yksityiselle. Kiinnittyminen tapahtuu yleensä kp 6-10 niin sillä varmaan toi 10 päivää minimi 🤔

Kauan oli pillereiden jättämisestä? Googlella tulee kyllä vastaan muitakin, joilla luteaali alkuun (liian) lyhyt raskautta ajatellen pillereiden lopettamisen jälkeen. Jos vasta vähän aikaa pillereiden lopettamisesta, odottelisin varmaan jos itsestään pitenee (luteeaali) ja jos ei niin menisin yksityiselle. Kiinnittyminen tapahtuu yleensä kp 6-10 niin sillä varmaan toi 10 päivää minimi
Nyt on viisi kokonaista kiertoa pillereiden jättämisestä. Näissä kierron pituus 26,22,26,26,22,
Flo sanoo tuon vaihtelun olevan vielä normaalin rajoissa. Vasta nyt kaksi kiertoa olen tikuttanut ja molemmissa tosiaan kp 13 ovisposi. Viime kierrossa kierto 22 päivää ja nyt myös samsung health ehdottaa että kierto tulisi olemaan sen 22 päivää. Sitähän en tiedä että jos vielä tulee 26 päivän kiertoja että onko ovis niissä kierroissa myöhemmin.
Toki toivon että tämä kierto päätyy olemaan mielummin sen 26 päivää,mutta valitettavasti sovellus oli viimeksikin oikeassa.

Nyt on viisi kokonaista kiertoa pillereiden jättämisestä näissä kierron pituus 26,22,26,26,22,
Flo sanoo tuon vaihtelun olevan vielä normaalin rajoissa. Vasta nyt kaksi kiertoa olen tikuttanut ja molemmissa tosiaan kp 13 ovisposi. Viime kierrossa kierto 22 päivää ja nyt myös samsung health ehdottaa että kierto tulisi olemaan sen 22 päivää. Sitähän en tiedä että jos vielä tulee 26 päivän kiertoja että onko ovis niissä kierroissa myöhemmin.
Toki toivon että tämä kierto päätyy olemaan mielummin sen 26 päivää,mutta valitettavasti sovellus oli viimeksikin oikeassa.
Ja tällä hetkellä eletään kierron päivää 16

Yhteistyössä