Haaveena vauva 2025

Cb earlyn ylälaitaan ilmestyi ohuen ohut viiva, ei todellakaan koko ikkunan läpi kulkeva, muutaman mm ylälaidasta alas kuleva. Onestep puhdas nega. En ole ikinä saanut edes viivanpaikkoja mihinkään testiin paitsi esikoisen, kemiallisen ja km aikaan ja olisin siihenkin osannut suhtautua spektisesti mutta mikä tuo ei puolikaskaan viivan haivein on https://aijaa.com/J8eFlh
Mulla kävi sama että Clearbluen varhaiset kaks kpl näytti viivanpaikkaa testiajan jälkeen mutta muilla testeillä oli täysnega. Mulla tuli vielä selkeämmät viivat noihin kahteen väärin näyttäneeseen testiin. Kuvatkin niistä on muistaakseni aiemmin syksyllä laitettu tänne viestiketjuun. Eli valitettavasti oon aika varma että tuokin on nega. 😩

Mä päätin etten enää koskaan testaa Clearbluella, sen verran karua oli se ku hetken jo luulin tärpänneen.

• Tykkää
Reactions: jauhopeukalo
Minut voi @jauhopeukalo poistaa sekä kierto- että piinalistalta. Vuoto on alkamassa. Jään joksikin aikaa taustalle, mutta lueskelen silti ketjua ja ehkäpä päivittelen välillä listaa 🤭 Mutta paljon tsemppiä kaikille vauvahaaveen parissa ja toivon paljon lisää plussia tähän vuosiketjuun ❤ Tämä ei ole aina niin ihanaa ja helppoa, joskus aivan kaikkea muuta, mutta silti toivoa on ❤

Täällä tehty myös nega testi tänään. Tänään huomasin olevani herkästi syttyvä joka ei osannut pitää suutaan kiinni ennen kun syyttömät saivat kuulla kunniansa Munasarjojen. kohdalla tuntunut vesijumpan aikana painetta tai jokin epämääräistä tunnetta kuitenkin. En tiedä taas onko se keltarauhanen joka kipuilee vai olisiko siellä kysta. Toisaalta positiivista että vuoto on nyt pysynyt poissa, ei edes tiputtele. Viime kierrossa taisi vuotaa jo tähän aikaan. Mietin että en testaisi ennen kun vasta alkuviikosta seuraavan kerran jos vuoto ei ala ennen sitä mutta toisaalta nyt kun testejä on reilummin voisin hyvin käyttää ne pois ja seuraavat kierrot jättää testit tilaamatta ja tehdä vasta kun vuoto oikeasti olisi myöhässä. Toisaalta kiinnostaisi myös milloin positiivinen testi olisi mahdollista nähdä mutta taidan kuitenkin säästää rahani muuhun
Mäkin jahkailen tässä testien tekemisen kanssa. Mulla oli dpo 4-6 munasarjojen kohdalla tuntemuksia ja dpo 6 illalla se muuttui paineen tunteeksi kohdun kohdalla, sitä jatkui eilis iltaan asti, mutta tänään en oo ehkä tuntenut mitään, tai sit olen vaan keskittynyt kaikkeen muuhun. Mietin teenkö testin huomenna aamulla, mulla nyt kp22/25-26 vai maltanko vielä odottaa.

• Tykkää
No niin, aamulla ovulaatiotestin tulosviiva selvästi kontrolliviivaa vahvempi ja paksumpi, ei ainakaan jäänyt epäselväksi onko testi positiivinen vai ei. 🫶

Haluaisin ajatella että tänään DPO 0 mutta pitääkö nyt kuitenkin laskea DPO-1 (miten te piinailjat laskette?). Esim. menkkasovellus kyllä kysyy onko testattu ja laskee sitten että pos testipäivä DPO 0. 🤔

Ei muuten niin väliä mutta tänään jo kp 14/?? 24-26?? niin joko pitäisi tapahtua ihmeitä ja kierto
pidentyä tai sitten onnistua lyhyestä lutaalivaiheesta huolimatta. No toisaalta en halunnutkaan heinäkuista 😂 (siis tottakai haluan jos nyt onnistaa ☺)

Mäkin jahkailen tässä testien tekemisen kanssa. Mulla oli dpo 4-6 munasarjojen kohdalla tuntemuksia ja dpo 6 illalla se muuttui paineen tunteeksi kohdun kohdalla, sitä jatkui eilis iltaan asti, mutta tänään en oo ehkä tuntenut mitään, tai sit olen vaan keskittynyt kaikkeen muuhun. Mietin teenkö testin huomenna aamulla, mulla nyt kp22/25-26 vai maltanko vielä odottaa.
Heips,

Eikös tämä ole juuri sitä kiertoon kuin kiertoon kuuluvaa oviksen jälkeistä, keltarauhasen aiheuttamaa oireilua? Itsellä ollut samanlaista muutamassa kierrossa, enkä enää oleta noiden perusteella yhtään mitään muuta kuin että olen siirtynyt ovulaation jälkeiseen aikaan. Tullut iän myötä, ei ollut nuorempana tällaista.

Viimeksi muokattu:
DPO 2 (voisin liittyä listalle taas) ja päätin että DPO 13 testi jos päästään niin pitkälle, hyvin mahdollista että menkat DPO11-12... On tää peestä kun asia on mielessä noin 10 kertaa päivässä, piinapäivät on kyllä niin osuva termi. Seksiä -4, -3, -1 ja 0. Eilen olisi varmaan vielä ollut hyvä päivä mutta mulla oli iltaohjelmaa heti töiden jälkeen niin ei ollut mahdollisuutta eikä oikein jaksamistakaan. 😁

Jos täällä vielä käy vanhoja plussaneita niin tulkaa kertomaan kuulumisia! ☺

Täällä dpo10 vissiin ja täti taisi tulla kylään. Verta tulee menkkamaisesti melko runsaasti, eli ei kyllä hyvällä tahdollakaan mene kiinnittymisvuodosta tms. Outoa on kuitenkin se, että nämä olisi viikon etuajassa, eikä ole siis mitään kipuja eikä tuntemuksia. Ennen raskauksia söin e-pillereitä jotain 15 vuotta ja menkkakivut oli aika miedot. Sitten lopetettuani pillerit menkkakivut oli todella kovat. Raskauksien välissä menkkoja ei ehtinyt tulla kun aloin heti ekasta kierrosta odottaa pikkukakkosta, eli en tiedä mitä ne olisivat synnytyksen jälkeen. Olin pelännyt tätä kierron käynnistymistä, jos kivut on taas kovat mutta tosiaan ei tunnu yhtään mitään. On tämä mielenkiintoista! Nämä on siis synnytyksen jälkeen ensimmäiset menkat.

Hieman haikea olo, ettei tärpännytkään, mutta toisaalta aivan hyvä tilanne meillä on noiden kahdenkin lapsen kanssa nyt. Toisaalta on myös kiva voida sitten alkaa seuraamaan kiertoa ja sen vaiheita tarkemmin tästä eteenpäin.

Heipparallaa!
Täällä Kp20 ja dpo7 meneillään, eli piinavat piinapäivät.. pari herkkää testiä tuolla odottelee, mut aion nyt vängällä odottaa sinne dpo13 ainaki, enkä himotestaile. Olo kyllä on sellainen, et ei varmana tärpänny tässäkään kierrossa, mut silti ihmeen seesteinen olo. Hirveetä PMS-oireilua ei vielä ainakaan vielä ole, mitä nyt Etnan kokoinen finni puskee leukaan, unohtamattakaan selän alueella pienen pieniä finnejä. Niin ja naama kuivuu. Ja toinen minkä huomasin, niin piilarit meinaa kuivua päähän. Tätä ongelmaa oli kesällä allergiakautena, mut en kyllä muista et koskaan talvella ollut. Kuulin kyl et raskaus voi aiheuttaa kuivuuden tunnetta piilarien kanssa, mut mene ja tiedä. Onko kellään kokemusta?

Heips,

Eikös tämä ole juuri sitä kiertoon kuin kiertoon kuuluvaa oviksen jälkeistä, keltarauhasen aiheuttamaa oireilua? Itsellä ollut samanlaista monessa kierrossa, enkä enää oleta noiden perusteella yhtään mitään muuta kuin että olen siirtynyt ovulaation jälkeiseen aikaan. Tullut iän myötä, ei ollut nuorempana tällaista.
No mulla ei yleensä ole mitään tuntemuksia oviksen jälkeen ennenkun päivää ennen menkkojen alkua. Voi siis toki olla, että nyt kiinnitin vaan normaalia enemmän huomiota niihin. Mutta yleensä en huomaa mitään, ennen kun päivää ennen kun menkat alkaa. Nyt kp 23/25-26 eikä mitään tuntemuksia.

Me kokeiltiin tässä kierrossa samaa kuin @heltsuli : seksiä ekan kerran vasta ovisplussasta ja sain perjantaina ekan plussan raskaustestiin 1,5 vuoden (eli 20 kierron) yrityksen ja selittämättömän sekundäärisen lapsettomuuden aikana 🤩 Nyt sitä ollaan sitten onnellisesti raskaana!

Taustalla on toki paljon muitakin parannuksia: rautatasojen vahvistus, vitamiinit, ruokavaliossa proteiinin lisääminen ja maitotuotteiden vähentäminen, kofeiinin lopettaminen ja 2 kiertoa viikottaista akupunktiota.

En usko että akupunktio sai lisääntymiselimiäni mitenkään maagisesti toimimaan (mullahan oli säännöllinen ovuloiva kierto jo ennestään), mutta se toimi erinomaisena rentoutumiskeinona ja kuunteluapuna. Hoitaja puhui joka kerta, kuinka laittaa neuloja, jotka tuovat lämpöä. Olen paleluun taipuvainen ja kiinnostuin tästä. Törmäsin termiin "kylmä kohtu" ja kuinka se voi olla yksi selittämättömän lapsettomuuden syistä (kohtu vaatii hyvän verenkierron, mitä lämpö edistää). Päädyin priorisoiman lämpimänä pysymistä: join vain lämpimiä juomia (vesikin kuumennettuna), suosin lämpimiä ruokia ja lämmitin kauratyynyn vatsalleni tai jaloilleni aina, kun tunsin palelevani (parikin kertaa päivässä). Vaikka mahdoton sanoa, oliko tämä nyt kaiken muuttava asia, lisäsi se ainakin rentoutumishetkiä päiviin ja oli mukavaa 😊

Mikä ei auttanut: greippimehu, aukkaritutkimus, yrityksen ajattelemisen lopettaminen, tauko letroista, inseminaatio (nytkin olis ollut inssi, ellei ovis olis ollut toistamiseen viikonloppuna)...

Tää pitkä viesti on nyt jonkinlainen pakollinen itsereflektio pitkän matkan jälkeen 😄 Jokainen joutuu käymään oman matkansa ja kokeilemaan mikä itselle toimii. Näin toisen kerran raskauden alussa olevana täytyy myös todeta, että lämmöt voivat olla luteaalivaiheessa myös paljon matalammat (Ourassa vain 0,2-0,3 keskiarvon yläpuolella) ja ensimmäiset oireet ihan erilaiset (ekassa kramppeja, nyt valtava hengästyminen ja rintojen pieni kutina).

Pitäkää itsenne lämpiminä ja jaksakaa yrittää 🥰

Minut voisi siirtää plussanneisiin, kun tänäänkin testi näytti vahvaa plussaa.

Viimeksi muokattu:
Vauva 2025

Ilmoitathan tietosi listalle ja päivityksesi punaisella, jos väri ei toimi, voit myös @-merkitä edellisen listan päivittäjän.

Lista päivitetään kerran päivässä. Kuka tahansa voi päivittää listan. Päivitä lista vastaamalla edellisen päivitetyn listan viestiin, poista [ ]-sulut teksteineen alusta ja lopusta, muokkaa kierto- ja piinapäivät ajantasalle. Selaa viestit läpi edelliseen listaan saakka, jotta listalle tulee käyttäjien ilmoittamat päivitykset oikein. Plussanneet siirtyvät YA-listalta plussanneiden listalle; muista ilmoittaa kun haluat siirtyä.

Kiertopäivä- ja piinalistalta voidaan poistaa, jos käyttäjä ei ole ollut aktiivinen vähään aikaan. Takaisin pääsee tottakai heti halutessaan!

★★★★★★★★★★★★★★★

Nimi ★ yritys aloitettu ★ monesko lapsi

@Saaga86 ★ 06/21 ★ 2.
@Kellyz ★09/21 ★ 3. (1. yhteinen)
@hermoilija_ ★ 12/21 ★ 1. yhteinen
@Dinaas ★ 03/22 ★ 1. ★ kkm 07/23
@Mollama ★ 05/22 ★ 3. ★ 3x km -23
@haaveillen ★ 11/22 ★ 1.
@Kerttumaaria ★ 01/23 ★ 1.
@Min204 ★ 03/23 ★ 2.
@Frija ★ 05/23 ★ 1.
@Tyyn3 ★ 05/23 ★ 1. yhteinen
@Henskii ★ 05/23 ★ 3.
@Masunen ★ 06/23 ★ 2.
@Miemei ★ 08/23 ★3. (1. yhteinen)
@pineapplee ★ 09/23 ★ 3. (1. yhteinen)
@Puolijalopeura ★ 10/23 ★ 1.
@Neljäshaaveena ★ 01/24 ★ 4. (1.yhteinen)
@jauhopeukalo ★ 02/24 ★ 2. (1. yhteinen)
@toivonkipina1 ★ 02/24 ★ 1.
@Mötti ★ 04/24 ★ 3. (1. yhteinen)
@madddie ★ 04/24 ★ 3.
@Syystuuli38 ★ 04/24 ★ 4.
@Niisq ★ 05/24 ★ 2.
@Minnix ★ 05/24 ★ 3.
@KolmattaKehiin ★ 05/24 ★ 3.
@Keltainenkukka92 ★ 07/24 ★ 2.
@Heimi89 ★ 08/24 ★ 6. (1. yhteinen)
@Hopeanopea ★ 11/24 ★ 2.

★★★★★★★★★★★★★★★

3.11.2024 sunnuntai

Nimi ★ Kiertopäivä

@Niisq kp 27/25-27
@jauhopeukalo kp 26/28-30
@Min204 kp 7/23-30

★★★★★★★★★★★★★★★

Piinailijat
Nimi ★ DPO

@jauhopeukalo DPO 14
@Heimi89 DPO 12
@Keltainenkukka92 DPO 3

★★★★★★★★★★★★★★★

Plussanneet
Nimi ★ yritys aloitettu ★ monesko lapsi ★ plussa <3

@Andune ★ 02/24 ★ 2.★ 05/24
@Aronia88 ★ 04/24 ★ 3. ★ 05/24
@rimpsukka84 ★ 03/23 ★ 3. ★ 06/24
@Noups ★ 08/23 ★ 2. ★ 06/24
@Samovaari ★ 12/22 ★ 4. ★ 06/24
@Cara-mel ★ 01/24 ★ 3. ★ 06/24
@Ninzuca ★ 01/22 ★ ? ★ km 03/22 ★ 07/24
@burkei ★ 07/23 ★ 1. ★ 08/24
@possu. ★ 06/24 ★ 2. ★ 08/24
@heltsuli ★ 08/22 ★ 1. ★ 09/24
@Liilja ★ 09/24 ★ 4. ★ 09/24
@RLiisukka ★ 08/22 ★ 1. ★ ku 2/23★ 09/24
@Päivänsäde84 ★ 05/23 ★ 6. ★ 10/24
@taikinatonttu ★ 07/24 ★ 2. ★ 10/24
@kolmattakertaa ★ 09/24 ★ 3. ★ 10/24
@ToiveikasToivoton ★ 04/23 ★ 2. ★ 11/24

vierailija
Täällä päivä 23 keskenmenon jälkeen. Lämmöt sahailee miedosti ylös alas, ovis siis ehkä meni, ehkä ei. Yritys on jäänyt vähäiselle lähinnä siksi, että aina seksin jälkeen tulee seuraavana päivänä-kahtena tiputteluvuotoa.. inhottava juttu. Soitin tk, mutta sanoivat että jos ei ole kuumetta tai kipuja, voi viikon vain seurata. Pahoin pelkään että joku ei ole siis normaalisti 😔 Alkaisipa kierto selkeytyä.

/kolmattakehiin

Täällä eilen aamun onestep liuskatesti ja toissapäiväinen cb puikko puhdas nega mutta menkkaoireet loistaa poissaolollaan. Ei edes keltarauhasen kipuilua munasarjassa tai tiputteluvuotoa jota viime kierrossa oli aikaisin, kertonee vahvasta keltarauhasesta(?)

Tänään en testannu vaan odotan alkaako vuoto huomenna ilman ennakkovaroitusta, sen pitempää luteaalia ei ole varmaan koskaan ollu. Kolmisen vuotta sitten kehittyi se kysta mutta nyt ei ole ollut oireita sen suuntaan myöskään

Vauva 2025

Ilmoitathan tietosi listalle ja päivityksesi punaisella, jos väri ei toimi, voit myös @-merkitä edellisen listan päivittäjän.

Lista päivitetään kerran päivässä. Kuka tahansa voi päivittää listan. Päivitä lista vastaamalla edellisen päivitetyn listan viestiin, poista [ ]-sulut teksteineen alusta ja lopusta, muokkaa kierto- ja piinapäivät ajantasalle. Selaa viestit läpi edelliseen listaan saakka, jotta listalle tulee käyttäjien ilmoittamat päivitykset oikein. Plussanneet siirtyvät YA-listalta plussanneiden listalle; muista ilmoittaa kun haluat siirtyä.

Kiertopäivä- ja piinalistalta voidaan poistaa, jos käyttäjä ei ole ollut aktiivinen vähään aikaan. Takaisin pääsee tottakai heti halutessaan!

★★★★★★★★★★★★★★★

Nimi ★ yritys aloitettu ★ monesko lapsi

@Saaga86 ★ 06/21 ★ 2.
@Kellyz ★09/21 ★ 3. (1. yhteinen)
@hermoilija_ ★ 12/21 ★ 1. yhteinen
@Dinaas ★ 03/22 ★ 1. ★ kkm 07/23
@Mollama ★ 05/22 ★ 3. ★ 3x km -23
@haaveillen ★ 11/22 ★ 1.
@Kerttumaaria ★ 01/23 ★ 1.
@Min204 ★ 03/23 ★ 2.
@Frija ★ 05/23 ★ 1.
@Tyyn3 ★ 05/23 ★ 1. yhteinen
@Henskii ★ 05/23 ★ 3.
@Masunen ★ 06/23 ★ 2.
@Miemei ★ 08/23 ★3. (1. yhteinen)
@pineapplee ★ 09/23 ★ 3. (1. yhteinen)
@Puolijalopeura ★ 10/23 ★ 1.
@Neljäshaaveena ★ 01/24 ★ 4. (1.yhteinen)
@jauhopeukalo ★ 02/24 ★ 2. (1. yhteinen)
@toivonkipina1 ★ 02/24 ★ 1.
@Mötti ★ 04/24 ★ 3. (1. yhteinen)
@madddie ★ 04/24 ★ 3.
@Syystuuli38 ★ 04/24 ★ 4.
@Niisq ★ 05/24 ★ 2.
@Minnix ★ 05/24 ★ 3.
@KolmattaKehiin ★ 05/24 ★ 3.
@Keltainenkukka92 ★ 07/24 ★ 2.
@Heimi89 ★ 08/24 ★ 6. (1. yhteinen)
@Hopeanopea ★ 11/24 ★ 2.

★★★★★★★★★★★★★★★

4.11.2024 maanantai

Nimi ★ Kiertopäivä

@jauhopeukalo kp 27/28-30
@Min204 kp 8/23-30
@Niisq kp 1/25-27
@Heimi89 kp 1/25-26

★★★★★★★★★★★★★★★

Piinailijat
Nimi ★ DPO

@jauhopeukalo DPO 15
@Keltainenkukka92 DPO 4

★★★★★★★★★★★★★★★

Plussanneet
Nimi ★ yritys aloitettu ★ monesko lapsi ★ plussa <3

@Andune ★ 02/24 ★ 2.★ 05/24
@Aronia88 ★ 04/24 ★ 3. ★ 05/24
@rimpsukka84 ★ 03/23 ★ 3. ★ 06/24
@Noups ★ 08/23 ★ 2. ★ 06/24
@Samovaari ★ 12/22 ★ 4. ★ 06/24
@Cara-mel ★ 01/24 ★ 3. ★ 06/24
@Ninzuca ★ 01/22 ★ ? ★ km 03/22 ★ 07/24
@burkei ★ 07/23 ★ 1. ★ 08/24
@possu. ★ 06/24 ★ 2. ★ 08/24
@heltsuli ★ 08/22 ★ 1. ★ 09/24
@Liilja ★ 09/24 ★ 4. ★ 09/24
@RLiisukka ★ 08/22 ★ 1. ★ ku 2/23★ 09/24
@Päivänsäde84 ★ 05/23 ★ 6. ★ 10/24
@taikinatonttu ★ 07/24 ★ 2. ★ 10/24
@kolmattakertaa ★ 09/24 ★ 3. ★ 10/24
@ToiveikasToivoton ★ 04/23 ★ 2. ★ 11/24

Viimeksi muokattu:
Voimia kaikille omiin tilanteisiin!😊

Täällä alko perjantaina menkat hirveellä rytinällä, oltiin pelaamassa sulkapalloa, mutta siitä ei tullu mitään, ku 20 minuutin välein piti käydä vessassa, kun tuntu, et tulee verta yli äyräiden ja mahaki oli ihan hirveen kipee. Eli samat oireet, kun niiden terolutien jälkeisten menkkojen kans. Mutta lauantaina oli jo parempi, nyt jopa jo on menkat loppumaan päin. Positiivista se, että tuli menkat taas ilman teroluteja. Saa nähä, et palautuuko nyt vanha tuttu kuukautiskierto vai vieläkö lähtee heittelemään.

• Tykkää
vierailija
Kirjoittelin jokunen sivu sitten, ehkä teen myöhemmin nimimerkin jos tuntuu että tulisi useamminkin kirjoitettua. Hormonikierukka lähti parisen viikkoa sitten. Onko muilla tullut raskausoireita kun toi kierukka on otettu pois? Tein testinkin tänään, ei tosin ollut aamupissasta mut oli niin negatiivinen kun voi olla 😂. Mulla on siis huonoa oloa, tämähän voi olla toki muutakin… Myös outoa vatsakipua.

Miten ootte muut olleet tän yritysajan, testaatteko ahkeraan vai elelette normaalisti unohtaen asian ja testi jos menkat myöhässä? Yritän laskea migreeninestolääkeettä ja siitäkin toki voi johtua nää oireet…

Itselleni tää yritysaika oli vaikeeta jo esikoisesta. Asiaa tuli mietittyä aivan jatkuvaan tätä, jopa pakkomielteisesti ja ei varsinaisesti yritetty silloinkaan, oltiin vaan ilman ehkäisyä katsellen mitä tapahtuu. Tärppäsikin aika nopsaan, toki olin 5v nuorempi. Millä ihmeellä tän asian vaan vois unohtaa ja antaa olla. Jatkuvaan tulee mietittyä voinko ottaa päänsärkyyn migreenilääkkeitä, vaikka kaikki on fiksattu siten että jos plussaan lopettaa niin se riittäis… Kauheesti tää asia mietityttää kun jo lähtökohtaisesti ikäero esikoiseen on suuri ja ikääkin jo on meillä.

• Tykkää
Reactions: Keltainenkukka92
Mulle voi päivittää tänään kp 1.

Ootteko pidempään yrittäneet tai iäkkäämmät yrittäjät miettineet jotain takarajaa, milloin lopetatte yrityksen jos ei tärppää? Mietin tätä aina uuden kierron alkaessa, kun ikävöin hormonikierukkaa ja vuodottomuutta. Ensin mietin, että yritetään tän vuoden loppuun, mutta nyt kun vuosi alkaa olla lopuillaan, mietin että josko sittenkin jaksaisi ensi kesään näitä vuotoja…

• Tykkää
vierailija

Ootteko pidempään yrittäneet tai iäkkäämmät yrittäjät miettineet jotain takarajaa, milloin lopetatte yrityksen jos ei tärppää? Mietin tätä aina uuden kierron alkaessa, kun ikävöin hormonikierukkaa ja vuodottomuutta. Ensin mietin, että yritetään tän vuoden loppuun, mutta nyt kun vuosi alkaa olla lopuillaan, mietin että josko sittenkin jaksaisi ensi kesään näitä vuotoja…
No tätä itekin pohdin että kauan sitten ois valmis olee ilman ehkäisyä. Toivoisin, että tärppäisi pian tuon ikäeron takia. Jos tulisin nyt heti raskaaksi niin ikäero olisi 5v. Ehkä tässä parisen vuotta voisi yrittää ja sitten käyttää ehkäisyä hamaan tappiin asti. Kuulisin tosin mielelläni kokemuksia jos jollain on kaksi lasta isohkolla (5v+) ikäerolla, että miten on kehittynyt sisarussuhde? Mietin onko sitten mitään yhteistä jos ikäero olisi vaikka 10v. Toki ei ole esikoisella omanikäistä sisarusta ollenkaan niin ehkä sitten tykkäisi pienestä? Vaan haluaisiko sitä sitten itse aloittaa ihan kaiken alusta 😅 Mulla itelläni ei oo sisaruksia niin en osaa oikeen ajatella miten sitten menisi.

-1943

• Tykkää
Reactions: Niisq
Täällä eilen aamun onestep liuskatesti ja toissapäiväinen cb puikko puhdas nega mutta menkkaoireet loistaa poissaolollaan. Ei edes keltarauhasen kipuilua munasarjassa tai tiputteluvuotoa jota viime kierrossa oli aikaisin, kertonee vahvasta keltarauhasesta(?)

Tänään en testannu vaan odotan alkaako vuoto huomenna ilman ennakkovaroitusta, sen pitempää luteaalia ei ole varmaan koskaan ollu. Kolmisen vuotta sitten kehittyi se kysta mutta nyt ei ole ollut oireita sen suuntaan myöskään
Täällä täsmälleen sama homma! Ei edes sitä jäätävää menkkojen alusta enteilevää turvotusta. Ja tänään kp26/25-26.
Ei vatsakipua, ei mitään.

ja edit. Vuoto alkoi. Eli mulla nyt KP1/25-26

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
No tätä itekin pohdin että kauan sitten ois valmis olee ilman ehkäisyä. Toivoisin, että tärppäisi pian tuon ikäeron takia. Jos tulisin nyt heti raskaaksi niin ikäero olisi 5v. Ehkä tässä parisen vuotta voisi yrittää ja sitten käyttää ehkäisyä hamaan tappiin asti. Kuulisin tosin mielelläni kokemuksia jos jollain on kaksi lasta isohkolla (5v+) ikäerolla, että miten on kehittynyt sisarussuhde? Mietin onko sitten mitään yhteistä jos ikäero olisi vaikka 10v. Toki ei ole esikoisella omanikäistä sisarusta ollenkaan niin ehkä sitten tykkäisi pienestä? Vaan haluaisiko sitä sitten itse aloittaa ihan kaiken alusta 😅 Mulla itelläni ei oo sisaruksia niin en osaa oikeen ajatella miten sitten menisi.

-1943
Voin ottaa kantaa tohon isoon ikäeroon, mulla on isosisko ja isoveli joihin mulla on 7 ja 5 vuotta ikäeroa ja pikkusiskot, joihin mulla on ikäeroa 8 ja 9 vuotta. Eli siis meillä aika isot ikäerot, mutta ollaan kaikki läheisiä. Kun olin jo vähän isompi, ku pikkusiskot synty, olin mukana hoitamassa niitä ja siitä lähtien oikeestaan itekki haaveillu, että olis omia lapsia joskus. Omalta osaltaan se on muovannu mun luonteesta aika huolehtivaisen ja myöntyväisen. Eli en oo ikinä kokenu, että olis haittaa. Ja vanhimmalla ja nuorimmalla siskolla meillä 16 vuotta ikäeroa, niin ei sekään haittaa, ovat hekin läheisiä. Tosin varmaan läheisimmät on pikkusiskot keskenään vuoden ikäerolla.

Ikäerosta, omalla esikoisella on kolme isosisarusta isän puolelta joihin ikäeroa 8-16v nuorempana toimivat lapsenvahtina ja leikittivät myös. Nyt suhde pysynyt läheisenä, tai niin läheisenä kun eri osoitteissa asuville sisaruksille voi olla. Esikoiseni on nyt muiden itsenäistyttyä ollut heidän luona yötä ja tehnyt pieniä reissuja Suomessa.

Oman esikoisen ja seuraavan ikäero tulee olemaan vähintään 13 v joten olen ajatellut että suhde tulee olemaan saman kaltainen jos nykyisen miehen kanssa vielä yhteinen saadaan.

Ehkäisystä ajattelin luopua kokonaan kun lapset on tehty jos PCOS ei sitä vaadi. Mutta mikäli tulisin nyt raskaaksi en aloittaisi ehkäisyä vielä vaan yritetään toista heti perään jos ei ihmeitä satu.

Olen valmistanut mahdolliseen raskauteen lopettamalla migreenin estolääkityksen (etsimällä ja korjaamalla aiheuttajan) ja keskittymällä stressiä aiheuttavien tekijöiden eliminointiin. Vyöhyketerapia ja akupunktion yhdistelmä on tähän toiminut omalla kohdallani hyvin

Meillä alkaa kolmannen yritys puolisen vuotta sen jälkeen, kun täytän 40v tuossa kohtapuoliin. Oon aatellut, että pari vuotta enintään yritetään ja jos siinä ajassa ei vauvaa kuulu, niin en halua enää yrittää. En halua olla yli 43v viimeisessäkään synnytyksessä. Jos 2 vuotta menisi raskautumiseen niin olisin 42v synnyttäessä. Mulla tosin ei oo mitään ongelmia vuotojen kanssa eli niiden puolesta ei tarvitse miettiä kauanko kestää ilman esim. hormoniehkäisyä.

vierailija
Kiva kuulla, että muilla on hyviä kokemuksia isommasta ikäerosta. Itse huomaan, että ikäero aiheuttaa harmaita hiuksia. Kaverit ovat halunneet lapset pienillä ikäeroilla ja ovat olleet onnekkaita kun kaikki saaneet lapset miten ovat toivoneet. Pitävät meitä ihan kaheleina kun ollaan nyt kipuiltu tän yksilapsisuuspäätöksen kanssa, että ei kuulemma enää järkeä aloittaa alusta, ei ne kuitenkaa leiki yhdessä yms :(. Itsellä tosiaan ei oo sisaruksia niin en osaa oikeen ajatella asiaa siltä kantilta. Eipä meillä oo mielessäkään käynyt aiemmin tämä eikä ois voitu yrittääkkään kun semmoset migreeninestolääkkeet olleet, että raskaana ei semmosia voi käyttää ja muutenki ollut vaikeeta.

Nyt sellanen lääkitys että voisi turvallisesti käyttää raskaanakin, mutta aloin nyt kierukanpoiston yhteydessä tätä kuitenkin laskea siihen mihin vielä pärjää ja saa nukuttua 😂.

Kroppa taitaa olla ihan sekaisin, taas alkoi tulemaan jotain pientä vuotoa. Toivottavasti ei menisi kuukausia että tasaantuu. Rasittavaa tämmönen kun ei tiedä yhtään mikä vaihe kierrossa.

-1945

Yhteistyössä