Haaveena vauva 2025

vierailija
Moi kaikki!

Oli pakko liittyä ketjuun, kun nyt piinailen dpo 8 ja tarvitsen testien tutkimiseen lisää silmiä ja mielelläni muidenkin testejä katselen!

Minulle tehty inseminaatio viime viikon tiistaina, silloin myös ovulaatio tapahtunut, ovistestiplussa maanantaina ja irrotuspiikki ovitrelle myös tukena maanantaina. Meillä yritystä takana jo useampi vuosi, luomusti ei ole mahdollisuuksia lainkaan ja tämä on nyt viimeinen yrityskerta.

Irrotuspiikki voi näkyä vääränä positiivisena 10 päivää, ja tänään kuvittelin testissä näkeväni jotain. Toivottavasti ei ole piikki vaan pikkuinen... Näettekö te mitään?

https://aijaa.com/LkmLTl pregcheck

Tsemppiä kaikille haaveilijoille! ❤
Kyllähän se voi vielä se piikki olla.. Kannattaa nyt testata joka päivä, jos viiva lähtee vahvenee ni sit ei ole enää piikistä.. Mulla näkyi vielä ovitrelle 12 päivää hitusen. Seurasin siis päivittäin sen hormonin laskua testeillä.

vierailija
Kiitos vastauksista ❤ Saa nähdä onko piikki, varmaan on, mutta toivon että olisi jokin muu 🙈 Noh huomenna uus testi 👀

Heidihuu, sulla oli minun silmääni kyllä jo oikein hyvännäköiset viivat! Toivotaan että vahvistuu! 🤩

• Tykkää
Reactions: marik91
Moi kaikki!

Oli pakko liittyä ketjuun, kun nyt piinailen dpo 8 ja tarvitsen testien tutkimiseen lisää silmiä ja mielelläni muidenkin testejä katselen!

Minulle tehty inseminaatio viime viikon tiistaina, silloin myös ovulaatio tapahtunut, ovistestiplussa maanantaina ja irrotuspiikki ovitrelle myös tukena maanantaina. Meillä yritystä takana jo useampi vuosi, luomusti ei ole mahdollisuuksia lainkaan ja tämä on nyt viimeinen yrityskerta.

Irrotuspiikki voi näkyä vääränä positiivisena 10 päivää, ja tänään kuvittelin testissä näkeväni jotain. Toivottavasti ei ole piikki vaan pikkuinen... Näettekö te mitään?

https://aijaa.com/LkmLTl pregcheck

Tsemppiä kaikille haaveilijoille!
Minäkin näen viivan! Ylhäällä vähän enemmän väriä ja sitten alaspäin haalenee. Pidetään peukkuja, ettei se ole irrotuspiikki vaan lähtee siitä vahvistumaan. Kovasti tsemppiä! Nää päivät kun sitä odottaa, on pitkiä ❤

vierailija
Nouseeko teillä ovulaation jälkeen aina lämmöt ennen kuukautisia? Olen vasta alkanut mittailemaan lämpöjä kanssa, ja nyt ovulaatiosta on n. Viikko ja lämmöt on korkeammat kuin oma normaalilämpöni. Onko se merkki tai toivo mistään vai kuuluuko niin ollakin tässä vaiheessa kiertoa? 😀

Nouseeko teillä ovulaation jälkeen aina lämmöt ennen kuukautisia? Olen vasta alkanut mittailemaan lämpöjä kanssa, ja nyt ovulaatiosta on n. Viikko ja lämmöt on korkeammat kuin oma normaalilämpöni. Onko se merkki tai toivo mistään vai kuuluuko niin ollakin tässä vaiheessa kiertoa?
Sanoisin, että kuuluu olla niin tässä vaiheessa kiertoa, jos sulla on normaalin mittanen luteaalivaihe, eikä menkkoja pitäis tulla vielä viikkoon. (Lämmöt tipahtaa muutama päivä tai päivä ennen menkkoja, usempien lähteiden mukaan mitä oon lukenut)

Itse en ole mittaillut lämpöjä, kun ei mittari varmaan ole tarpeeksi tarkka, ja muutenkin aamuisin on hankala herätä mutta olen ymmärtänyt, että ovulaation jälkeen nousee ruumiin lepolämpötila jonkin verran (toinen lähde sanoo 0,4–1,0 °C ja toinen 0,15 - 0,4 C), ja se on koholla siihen saakka, että muutaman päivän päästä alkaa kuukautiset, riippuen taas yksilöstä, että kuinka nopeaa lämpöjen tipahtamisesta ne menkat tuleekaan. Jostakin luin, että 3 perättäistä päivää lämmöt koholla varmistais, että ovulaatio on tapahtunut, mutta en laita päätä pantiksi.

Jos on raskaana, niin ilmeisesti tämä lepolämpötila pysyy koholla muutaman kuukauden.

Suomenkielisiä lähteitä asiasta:

• Tykkää
vierailija
Sanoisin, että kuuluu olla niin tässä vaiheessa kiertoa, jos sulla on normaalin mittanen luteaalivaihe, eikä menkkoja pitäis tulla vielä viikkoon. (Lämmöt tipahtaa muutama päivä tai päivä ennen menkkoja, usempien lähteiden mukaan mitä oon lukenut)

Itse en ole mittaillut lämpöjä, kun ei mittari varmaan ole tarpeeksi tarkka, ja muutenkin aamuisin on hankala herätä mutta olen ymmärtänyt, että ovulaation jälkeen nousee ruumiin lepolämpötila jonkin verran (toinen lähde sanoo 0,4–1,0 °C ja toinen 0,15 - 0,4 C), ja se on koholla siihen saakka, että muutaman päivän päästä alkaa kuukautiset, riippuen taas yksilöstä, että kuinka nopeaa lämpöjen tipahtamisesta ne menkat tuleekaan. Jostakin luin, että 3 perättäistä päivää lämmöt koholla varmistais, että ovulaatio on tapahtunut, mutta en laita päätä pantiksi.

Jos on raskaana, niin ilmeisesti tämä lepolämpötila pysyy koholla muutaman kuukauden.

Suomenkielisiä lähteitä asiasta:
Kiitos, lueskelinkin äsken näitä, ja pohdin, että lienee normaalia. Kiinnostavaa oli vain tietää muiden kokemuksia 😍

Nouseeko teillä ovulaation jälkeen aina lämmöt ennen kuukautisia? Olen vasta alkanut mittailemaan lämpöjä kanssa, ja nyt ovulaatiosta on n. Viikko ja lämmöt on korkeammat kuin oma normaalilämpöni. Onko se merkki tai toivo mistään vai kuuluuko niin ollakin tässä vaiheessa kiertoa?
Itselläni myös lämpö nousi niin että sen huomasi eikä laskenut kun vasta nyt vklopun jälkeen.

• Tykkää
vierailija
Mulla on lämmöt koholla vielä edellisenä yönä kun menkat alkaa ja sitten menkkojen jo alettua laskee. Oura mittaa yön aikana lämmön.

Mulla on dpo5 tienoilla ollut pieni droppi normi kierroissa. Muutoin dpo vaihteleva +0,1-0,7. Mun syksyn kahdessa plussakierrossa lämmöt oli tasaisemmin ylhäällä, alla kuvissa jos jotakuta kiinnostaa. Nämä on siis peräkkäiset 5 kiertoa..

kierto 1: https://aijaa.com/Yq9AN5
Kierto 2: https://aijaa.com/mXwpQL
Kierto 3: https://aijaa.com/8mwDaM
Plussakierto, varhainen keskenmeno: https://aijaa.com/sLjBTE
Plussakierto, tuulimuna: https://aijaa.com/SO8bqx

• Tykkää
vierailija
Mulla on lämmöt koholla vielä edellisenä yönä kun menkat alkaa ja sitten menkkojen jo alettua laskee. Oura mittaa yön aikana lämmön.

Mulla on dpo5 tienoilla ollut pieni droppi normi kierroissa. Muutoin dpo vaihteleva +0,1-0,7. Mun syksyn kahdessa plussakierrossa lämmöt oli tasaisemmin ylhäällä, alla kuvissa jos jotakuta kiinnostaa. Nämä on siis peräkkäiset 5 kiertoa..

kierto 1: https://aijaa.com/Yq9AN5
Kierto 2: https://aijaa.com/mXwpQL
Kierto 3: https://aijaa.com/8mwDaM
Plussakierto, varhainen keskenmeno: https://aijaa.com/sLjBTE
Plussakierto, tuulimuna: https://aijaa.com/SO8bqx
Nimimerkki unohtui, tässä kirjoitti siis /kolmattakehiin

Huomasiko sen myös fyysisesti, vai pelkästään mittarilla aamuisin mitattaessa? (oliko myös päivällä koholla vai pelkkä lepolämpötila?)
En ole ikinä mittaillut tarkemmin. Mutta yleensä palelen kylminä vuoden aikoina vaikka olisi monta kerrosta villaa päällä ja nyt pystyin nukkumaan suurimman osan yöstä ilman peittoa. Mies on yleensä meillä se lämminverinen niin hänkin huomasi iltaisin että olin lämpimämpi kuin hän. Päivällä huomasi myös ettei tarvinnut t-paitaa enempää laittaa aamupäiväksi päälle

vierailija
Tässä kuva niistä testeistä

Ei ole kuitenkaan heikentynytkään ja aikaistahan vielä on, pidetään peukkuja!

Itse epäilen omalla kohdalla sitä irrotuspiikkiä, tässä vielä kuva:

Alempi testi siis tältä päivältä ja ylempi eiliseltä. Viime kerralla ei näkynyt tässä vaiheessa piikistä enää mitään, mutta kaipa tuo vaihtelee kierronkin mukaan. Saa nähdä miten käy, toivon niin että huomenna olisi vahvempaa viivaa!

vierailija
Tämän aamun testi tuo alin. Mua ihan ärsyttää kun ei voi luottaa et raskaus jatkuu. Esikoisen kanssa ei ollu tällästä. Oon käyttänyt tuhottoman määrän rahaa näihin testeihin. En tiedä millä kepulikonstilla saisin neuvolan kautta ultran tässä alussa. Yksityinen toki on vaihtoehto mut ei ole hirveästi ylimääräistä rahaa kun nämä vanhempainpäivärahat on mitä on. Oon taas eksynyt lukemaan tuulimunasta ja kaikesta muusta mahdollisesta. Ja siis eihän mun menkat ole edes vielä juurikaan myöhässä tai kun kierrot nyt on ollu sieltä syyskuusta kaikkea välillä 25-44. Eipä siihen montaa kiertoa kyllä ole edes mahtunut.

Tämän aamun testi tuo alin. Mua ihan ärsyttää kun ei voi luottaa et raskaus jatkuu. Esikoisen kanssa ei ollu tällästä. Oon käyttänyt tuhottoman määrän rahaa näihin testeihin. En tiedä millä kepulikonstilla saisin neuvolan kautta ultran tässä alussa. Yksityinen toki on vaihtoehto mut ei ole hirveästi ylimääräistä rahaa kun nämä vanhempainpäivärahat on mitä on. Oon taas eksynyt lukemaan tuulimunasta ja kaikesta muusta mahdollisesta. Ja siis eihän mun menkat ole edes vielä juurikaan myöhässä tai kun kierrot nyt on ollu sieltä syyskuusta kaikkea välillä 25-44. Eipä siihen montaa kiertoa kyllä ole edes mahtunut.
Mutta toihan on vahvistunut ihan tosi hyvin 😅. Ota toi ilta testi välistä pois niin näät paremmin. Mä en hermoilisi yhtään. Tervetuloa lokakuisiin :) .

• Rakkaus
Reactions: Heidihuu
vierailija
Tosi lupaavallehan tuo näyttää kun puhutaan vasta päivistä ennen mahdollisesti alkavia menkkoja! Dpo 10 ja dpo 12 on selkeä muutos ja tummentuma. Rentoudu hetkeksi! Hopeanopea antoi hyvän vinkin et ota tuo dpo 11 iltatikku pois ni näkee paremmin vielä muutoksen :) tarrasukkia!

• Rakkaus
Reactions: Heidihuu
Vauva 2025

Ilmoitathan tietosi listalle ja päivityksesi punaisella, jos väri ei toimi, voit myös @-merkitä edellisen listan päivittäjän.

Lista päivitetään kerran päivässä. Kuka tahansa voi päivittää listan. Päivitä lista vastaamalla edellisen päivitetyn listan viestiin, poista [ ]-sulut teksteineen alusta ja lopusta, muokkaa kierto- ja piinapäivät ajantasalle. Selaa viestit läpi edelliseen listaan saakka, jotta listalle tulee käyttäjien ilmoittamat päivitykset oikein. Plussanneet siirtyvät YA-listalta plussanneiden listalle; muista ilmoittaa kun haluat siirtyä.

Kiertopäivä- ja piinalistalta voidaan poistaa, jos käyttäjä ei ole ollut aktiivinen vähään aikaan. Takaisin pääsee tottakai heti halutessaan!

★★★★★★★★★★★★★★★

Nimi ★ yritys aloitettu ★ monesko lapsi

@Saaga86 ★ 06/21 ★ 2.
@Kellyz ★09/21 ★ 3. (1. yhteinen)
@hermoilija_ ★ 12/21 ★ 1. yhteinen
@Dinaas ★ 03/22 ★ 1. ★ kkm 07/23
@Mollama ★ 05/22 ★ 3. ★ 3x km -23
@haaveillen ★ 11/22 ★ 1.
@marik91 ★11/22 ★ 1. ★ kohtukuolema 11/24
@Kerttumaaria ★ 01/23 ★ 1.
@Min204 ★ 03/23 ★ 2.
@Henskii ★ 05/23 ★ 3.
@Masunen ★ 06/23 ★ 2.
@Miemei ★ 08/23 ★3. (1. yhteinen)
@pineapplee ★ 09/23 ★ 3. (1. yhteinen)
@Puolijalopeura ★ 10/23 ★ 1.
@Neljäshaaveena ★ 01/24 ★ 4. (1.yhteinen)
@toivonkipina1 ★ 02/24 ★ 1.
@Mötti ★ 04/24 ★ 3. (1. yhteinen)
@madddie ★ 04/24 ★ 3.
@Syystuuli38 ★ 04/24 ★ 4.
@Kultakataja ★ 04/24 ★ 1.
@Niisq ★ 05/24 ★ 2.
@Minnix ★ 05/24 ★ 3.
@Kolmattakehiin ★ 05/24 ★ 3.
@Keltainenkukka92 ★ 07/24 ★ 2.
@Heimi89 ★ 08/24 ★ 6. (1. yhteinen)
@Jennnuli ★ 10/24 ★ 3. (1. yhteinen)
@Misoka ★ 10/24 ★ 2.
@Lunni~ ★ 11/24 ★ 6.
@Havu89 ★ 11/24 ★ 1.
@Ainoaksi ★ 12/24 ★ 1.
@gaoxiaojie ★ 01/25 ★ 1.
@jeshan ★ 01/25 ★ 4.
@Heidihuu ★ 1/25 ★ 3.lapsi (2.yhteinen)

★★★★★★★★★★★★★★★

7.2.2025 perjantai

Nimi ★ Kiertopäivä

@Heidihuu Kp 32/30-35
@Kultakataja kp 26/26
@Lunni~ kp 22/28-31
@Kolmattakehiin kp 14/30-33
@Jennnuli kp 12/27-28
@jeshan kp 11/28-29
@gaoxiaojie kp 9/28-31
@marik91 kp 7/28-33

★★★★★★★★★★★★★★★

Piinailijat
Nimi ★ DPO

@Heidihuu DPO 11
@Kultakataja DPO 10
@Lunni~ DPO 4

★★★★★★★★★★★★★★★

Plussanneet
Nimi ★ yritys aloitettu ★ monesko lapsi ★ plussa <3

@Andune ★ 02/24 ★ 2.★ 05/24
@Aronia88 ★ 04/24 ★ 3. ★ 05/24
@rimpsukka84 ★ 03/23 ★ 3. ★ 06/24
@Noups ★ 08/23 ★ 2. ★ 06/24
@Samovaari ★ 12/22 ★ 4. ★ 06/24
@Cara-mel ★ 01/24 ★ 3. ★ 06/24
@Ninzuca ★ 01/22 ★ ? ★ km 03/22 ★ 07/24
@burkei ★ 07/23 ★ 1. ★ 08/24
@possu. ★ 06/24 ★ 2. ★ 08/24
@heltsuli ★ 08/22 ★ 1. ★ 09/24
@Liilja ★ 09/24 ★ 4. ★ 09/24
@RLiisukka ★ 08/22 ★ 1. ★ ku 2/23★ 09/24
@Päivänsäde84 ★ 05/23 ★ 6. ★ 10/24
@taikinatonttu ★ 07/24 ★ 2. ★ 10/24
@kolmattakertaa ★ 09/24 ★ 3. ★ 10/24
@ToiveikasToivoton ★ 04/23 ★ 2. ★ 11/24
@Frija ★ 05/23 ★ 1. ★ 11/24
@Oliivi3 ★ 12/24 ★ 5. ★ 12/24
@Tyyn3 ★ 05/23 ★ 1. yhteinen ★ 12/24
@jauhopeukalo ★ 02/24 ★ 2. (1. yhteinen) ★ 01/25
Tikkunekku ★ 10/24 ★ 2. ★ 01/25
@Hopeanopea ★ 11/24 ★ 2. ★ 02/25

Kääk! Miten mää maltan!!! Tänään pitäis alkaa menkat. Pari päivää on jo kolotellu siihen malliin, mutta toistaiseksi ei vielä tiputtele. Oon kyllä niin pettynyt jos alkaa, ku oon saanut jo ihan täysillä suggestoitua itteni siihen, että raskaana ollaan:ROFLMAO:

Käyn siis jatkuvasti tällä sivustolla katsoon, että kannattaisko jo testata vai ei. :geek: Sivu on enkuksi, mut siellä voi valita mikä DPO on menossa ja se näyttää kuinka moni raskaana olevista on saanut positiivisen tuloksen sinä päivänä:

Kääk! Miten mää maltan!!! Tänään pitäis alkaa menkat. Pari päivää on jo kolotellu siihen malliin, mutta toistaiseksi ei vielä tiputtele. Oon kyllä niin pettynyt jos alkaa, ku oon saanut jo ihan täysillä suggestoitua itteni siihen, että raskaana ollaan:ROFLMAO:

Käyn siis jatkuvasti tällä sivustolla katsoon, että kannattaisko jo testata vai ei. :geek: Sivu on enkuksi, mut siellä voi valita mikä DPO on menossa ja se näyttää kuinka moni raskaana olevista on saanut positiivisen tuloksen sinä päivänä:

Mä kans kyttäsin aikanaan aina näitä ja kyl niitä nytkin tullu vilkuiltua kun sain sen ekan oviksen kiinni 🙈🤣 nyt kp 7, menkat oli niukemmat kuin ennen raskautta ja synnytystä. Nämä taisivat siis olla mun toiset menkat jo.

Tiistaina olin labrassa ja keskiviikkona mies vei siemennesteanalyysiin näytteen, ja lapsettomuushoitaja soitti mulle, kuten sovittiin jälkitarkastuksessa. Saatiin ensikäynti lapsettomuuspolille huhtikuun lopulle. Täysi nikotiinittomuus vaaditaan 3kk ennen mahd hoitoja ja tuota ensikäyntiä molemmilta, joten nyt mies lopettaa kun on välillä poltannut muutaman tupakan päivässä. Mulle tehtiin lähete labraan, otetaan kilpirauhaskokeet, FSH, AMH ja prolaktiini. Käytiin puhelimessa historiaa, kiertoa, lääkitystä ym läpi. Tiistain labratuloksetkin tuli jo, nämä siis työterveyden kautta, ja hb 136 ja ferritiini 63! Vallan tyytyväinen olen ettei ole laskenut enempää synnytyksen ja jälkivuodon jäljiltä. Rautalisää jatkan silti vielä kun ferritiini sais olla korkeampikin. Jos tulee uudestaan raskaaksi niin onpahan sit hyvä lähtötilanne niiden suhteen, itse asiassa nyt jo parempi kuin viimeksi 😊 silloin ferritiini oli 42 kun raskaus vihdoin onnistui, se onkin siihen mennessä mun korkein arvo.

@Heidihuu hyvin se sieltä vahvistuu! 😍 Parin päivän välein nousee hcg.

Mitä ovistestejä käytätte? Mulla oli onestepin joita tilasin raskauskeijulta ja rfsu, mut hain taas kaupasta pregcheckin, kun ne on parhaita mulla. Näyttää selkeiten lh-nousun. Noi muut saattaa pitkäänkin näyttää mitä sattuu ja vaikeampi tulkita. Viime raskaudessakin näillä bongasin oviksen.

Yhteistyössä