Haaveena vauva 2025

Mitä ovistestejä käytätte? Mulla oli onestepin joita tilasin raskauskeijulta ja rfsu, mut hain taas kaupasta pregcheckin, kun ne on parhaita mulla. Näyttää selkeiten lh-nousun. Noi muut saattaa pitkäänkin näyttää mitä sattuu ja vaikeampi tulkita. Viime raskaudessakin näillä bongasin oviksen.
Mulla oli kans niitä onestepin mut en niillä saanu ikinä sitä plussaa ja nyt ku selailin vanhoja kuvia niin en oo saanu tuosta Elokuisestakaan niillä plussaa. Rfsu: testeillä sain ja nythän käytin sitä cb:n digiä

• Rakkaus
Reactions: marik91
Mitä ovistestejä käytätte? Mulla oli onestepin joita tilasin raskauskeijulta ja rfsu, mut hain taas kaupasta pregcheckin, kun ne on parhaita mulla. Näyttää selkeiten lh-nousun. Noi muut saattaa pitkäänkin näyttää mitä sattuu ja vaikeampi tulkita. Viime raskaudessakin näillä bongasin oviksen.
Mie käytin alkukiertoon onestepin testejä ja kun viiva alkoi vahvistumaan tarpeeksi niin siirryin cb violettiin digiin. Yhden paketin taisin jossain välissä ostaa myös pregcheckin ja teinki sillä onestepin jälkeen ja/tai digin kanssa samaan aikaan nii sain myös sillä liuskalla oikean plussan parissa kierrossa. Tässä en tehnyt kun pari jäljellä olevaa onestepin ja kaksi viimeistä digiä 😁

• Rakkaus
vierailija
DPO8, ja tein rfsun testin, joka oli kirkuva nega, joo on ehkä aikaista, mutta malttamattomuus otti vallan ja jälleen tää pettymyksen tunne on valtava. Yritin järkeillä etten just siks tekis edes vielä ku harmittaa kuitenkin 🥲😅
Mistä löytyy kärsivällisyys?

T. Kuunkukka

Mulla ei ollu niissä mitään merkkiä, eli ilmeisesti sitten merkittömiä :D
Tällasia: https://aijaa.com/Nu063p

Näin noilla ihan selkeästi hormoonien nousun ja laskun, mutta en ikinä saanut "vangittua" ovulaatiohuippua. Mutta uskon, et se johtu musta eikä testeistä.

vierailija
DPO8, ja tein rfsun testin, joka oli kirkuva nega, joo on ehkä aikaista, mutta malttamattomuus otti vallan ja jälleen tää pettymyksen tunne on valtava. Yritin järkeillä etten just siks tekis edes vielä ku harmittaa kuitenkin 🥲
Mistä löytyy kärsivällisyys?

T. Kuunkukka
Sama dpo menossa ja testi uitettu myös täällä. Haamu tuli, mutta johtuu irrotuspiikistä jonka käytin ovulaation tukena, joten ei mitään pointtia tehdä testiä.

Oireena ollut huimaus dpo 6 ja siitä lähtien myös flunssa. Toki eivät luultavasti liity mahdolliseen raskauteen millään 🤭

T. Toivoton

Mä oon käyttänyt aina vaan halpistestejä ja saanut niillä oviksen bongattua! Raskauskeijulta tilannut, olisko ne sit just noita onesteppejä. Nyt ne vaan loppui ja kävin jo varuiks ostaa Normalista yhden pakkauksen kun oon jotenkin ihan varma ettei tärpännyt tässä kierrossa.. eipä oo iso raha jos oliskin onnistunut 🙊

Me saatiin siemennesteanalyysin alustava tulos tänään ja se oli vähän huolestuttava, vaikka oletin ettei olisi.. Siittiöiden määrä selvästi raja-arvojen alapuolella ja liikkuvuus alentunut.. toki sanottiin jo etukäteen, että yleensä näyte herkkä ja usein niissä jotain "sanomista" on, ettei kannata huolestua, ja voi olla vain yhdessä näytteessä.. mut tarkemmin käydään se läpi ja otetaan uus näyte sit huhtikuussa. Mut yritän ajatella positiivisesti, se yks nopee siittiö riittää ku pääsee perille 💪🏻😁 riitti viime maaliskuussakin.

Me saatiin siemennesteanalyysin alustava tulos tänään ja se oli vähän huolestuttava, vaikka oletin ettei olisi.. Siittiöiden määrä selvästi raja-arvojen alapuolella ja liikkuvuus alentunut.. toki sanottiin jo etukäteen, että yleensä näyte herkkä ja usein niissä jotain "sanomista" on, ettei kannata huolestua, ja voi olla vain yhdessä näytteessä.. mut tarkemmin käydään se läpi ja otetaan uus näyte sit huhtikuussa. Mut yritän ajatella positiivisesti, se yks nopee siittiö riittää ku pääsee perille riitti viime maaliskuussakin.
Voi hyvin olla että huhtikuussa tulee ihan hyvä näyte, siin voi joo pienestä olla kiinni. En tiedä siis kävikö paikanpäällä antamassa näytteen vai miten mut pitää anyway tosi nopeasti saada tutkittua.

Kevennyksenä tähä väliin et kerran oon töissä mikroskopoinu yhen vasektomia näytteen, ja oletin että siellä ei yhden yhtä kaveria uiskentele, mitä vielä niitä oli ja olis pitäny jokainen saada laskettua (koska oletus oli et siel on maks muutama) ja aikaa se 20 min 😅 ei onnistunut

vierailija
Me saatiin siemennesteanalyysin alustava tulos tänään ja se oli vähän huolestuttava, vaikka oletin ettei olisi.. Siittiöiden määrä selvästi raja-arvojen alapuolella ja liikkuvuus alentunut.. toki sanottiin jo etukäteen, että yleensä näyte herkkä ja usein niissä jotain "sanomista" on, ettei kannata huolestua, ja voi olla vain yhdessä näytteessä.. mut tarkemmin käydään se läpi ja otetaan uus näyte sit huhtikuussa. Mut yritän ajatella positiivisesti, se yks nopee siittiö riittää ku pääsee perille 💪🏻😁 riitti viime maaliskuussakin.
Oletteko julkisella vai yksityisellä käynyt?

Julkisella ei saatu ns. Uusinta testiä siemennesteelle, vaikka tulos huono ja siitä testistä meni 1,5v ennen ekaa hoitoa..

Tein tänää sellasen kaupasta saatavan ferritiini testin, eihän se nyt ihan labrassa analysoitua vastaa kun on ihopistosnäyte mut kyl mul sillo viimeks oli se negatiivinen ja ferritiini oli alle sen 30. Nyt tuli ihan kaksi viivaa et vois ajatella et kyl se yli 30 jopa on 😅

Hyvä juttu 🥰 mulla ainakin ne ainakin näyttänyt oikein! Et onko yli vai alle 30. Nyt tein just hiljattain ja tuli tosi hailakka testiviiva mut viiva kuitenkin ja nyt sit oli tosiaan labrassa ferritiini 63!

Voi hyvin olla että huhtikuussa tulee ihan hyvä näyte, siin voi joo pienestä olla kiinni. En tiedä siis kävikö paikanpäällä antamassa näytteen vai miten mut pitää anyway tosi nopeasti saada tutkittua.

Kevennyksenä tähä väliin et kerran oon töissä mikroskopoinu yhen vasektomia näytteen, ja oletin että siellä ei yhden yhtä kaveria uiskentele, mitä vielä niitä oli ja olis pitäny jokainen saada laskettua (koska oletus oli et siel on maks muutama) ja aikaa se 20 min 😅 ei onnistunut

😂🙈

Joo siis kyselin mobiiliapurissa, et oliko niitä huolestuttavan vähän, niin sain vastauksen, et tutkitaan huhtikuussa uudestaan, onko uus näyte parempi, et siittiöitä oli kyllä useampi miljoona per millilitra. 🤔 Mies anto näytteen kotona ja kuljetin sen takin sisällä autolla labraan noin 15km päähän 😅

Joo siis kyselin mobiiliapurissa, et oliko niitä huolestuttavan vähän, niin sain vastauksen, et tutkitaan huhtikuussa uudestaan, onko uus näyte parempi, et siittiöitä oli kyllä useampi miljoona per millilitra. Mies anto näytteen kotona ja kuljetin sen takin sisällä autolla labraan noin 15km päähän
Jooo, siinä on jo pientä vaikutusta voinu olla tuolla ajalla, vaikka ei toki 15km vielä mikään matka ole. Mut meil nois vasektomianäytteissä vaikka niissä ei toki tarkoitus ole mitään olla ni joutuu aika moni antamaan näytteen labrassa just sen takia et saadaan mahdollisimman nopsaa katottua se näyte 😅

• Tykkää
Oletteko julkisella vai yksityisellä käynyt?

Julkisella ei saatu ns. Uusinta testiä siemennesteelle, vaikka tulos huono ja siitä testistä meni 1,5v ennen ekaa hoitoa..
Julkisella, päästiin tosiaan jatkamaan tutkimuksia lapsettomuuspolille suoraan siitä mihin jäätiin viime keväänä kun meidän tytär kuoli kohtuun rv 40+3. Meille sanottiin jo, et otetaan huhtikuun lopulla uusintatesti kun on ensikäynti lapsettomuuspolille. Kerroin taustaa, jos et oo lukenut, kun vierailijana kirjoitit niin en tiedä ootko lukenut tarkemmin 😊 toivoisin, ettei hoitoja tarvita, kun raskaus onnistui viime vuonnakin ja miehellä ennestään 2 lasta. Mut katsotaan, 1,5v kuitenkin yritettiin tyttöämmekin ennen kuin onnistui. Mut jos tarvitaan niin kiva että asia etenee jo sielläkin.

vierailija
Jooo, siinä on jo pientä vaikutusta voinu olla tuolla ajalla, vaikka ei toki 15km vielä mikään matka ole. Mut meil nois vasektomianäytteissä vaikka niissä ei toki tarkoitus ole mitään olla ni joutuu aika moni antamaan näytteen labrassa just sen takia et saadaan mahdollisimman nopsaa katottua se näyte
Siis, ootko nyt raskaana vaikka miehelle tehty vasektomia?

Moi! Olen pian 42-vuotias neljän ison lapsen äiti. Olen saanut heidät ollessani 21-29 vuotias.

Kun menimme yhteen nykyisen mieheni kanssa 8 vuotta sitten, sovittiin alusta pitäen, ettei lapsia haluttaisi. Nyt kuitenkin tuntuu toisenlaiselta. Haluaisin vielä kerran kokea sen ihmeen ja juurikin rakastamani miehen kanssa.

Pelottaa kuitenkin.
Mitä jos en voi enää saada lasta?

Kierukka on ollut edellisen syntymästä lähtien, joten en ole voinut edes tulla raskaaksi.
Pelkoja on muitakin, mutta olisihan se ihanaa. ☺
Miehelläni ei ole lapsia ja haluaisin antaa hänelle sellaisen. Puoliso suhtautuu asiaan positiivisesti ensimmäistä kertaa näinä vuosina.

Kohtalotovereita, jotka haaveilevat vauvasta näin vanhemmalla iällä? Tai jotka ovat onnistuneet saamaan lapsen vielä. Kiinnostaistaisi myös tietää miten onnistuitte ja menikö kauan.

Viimeksi muokattu:
Onko täällä joku, joka on jatkanut ovistestien tekemistä plussan jälkeen? Olen aina saanut erittäin selkeitä pos testejä ja lopettanut testaamisen siihen. Viime kierto tuli joku päähänpisto ja vaikka olin testannut selkeän + kp 11 tein vielä uuden testin kp14, sekin erittäin selkeästi +.

Nyt tämä kierto kp 12 pos ja vielä tänään kp 14 pos. Jatkan kunnes testiviiva haalenee.

Mietin että pitäisikö olla huolissaan. Tapahtuukohan ovulaatio lainkaan vai pysyykö LH vain katossa kun keho yrittää irrottaa solun. Vai laskeekohan mulla hormonitaso vain hitaasti. Ja jos testi + 3-5 päiväö, milloin ovis sitten tapahtuu (jos tapahtuu). Mulla lutaali muutenkin melko lyhyt joten jos tapahtuukin pari päivää myöhemmin jää lutaali liian lyhyeksi.

Netistä löytää sekä "ei huolta, ihan normaalia" ja "tämä on iso ongelma".

Täällä haaveillaan vauvasta tälle vuodelle tai viimeistään ensi vuodelle, koska tiukkaa alkaa tekemään iän puolesta. 😬 Miehen kanssa oltu rapiat 7 v. kimpassa. Alunperin mitään perheenperustamishaaveita kummallakaan ei ollut, kunnes ne heräsivät ensin miehelläni pari vuotta sitten. Raskautumista ei ole tapahtunut, joten hoitoihin hakeuduttiin julkisella kesän lopulla ja IVF-hoidot olisivat alkamassa asap. Lääkkeet on haettu ja tällä viikolla plussasin spontaanisti ilman lääkkeitä, kunnes se meni kesken. Oli eka raskaus ikinä, joten tottakai harmitti, mutta tästä jatketaan eteenpäin. Molemmilla kohta ikää se 40-v., joten aika on kortilla julkisten hoitojen osalta. Syytä lapsettomuudelle ei ole iän lisäksi tarjoutunut. Miehellä on vähän naftisti siittiöitä, mutta laatu on hyvää, mikä on erittäin positiivinen asia. Jahka keskenmenosta nyt selviää vuotoineen, on tarkoitus aloittaa hoidot, jollei nyt nappaisi luomusti heti perään uudelleen. En uskalla sellaista tuuria edes toivoa. 😅

Vauva 2025

Ilmoitathan tietosi listalle ja päivityksesi punaisella, jos väri ei toimi, voit myös @-merkitä edellisen listan päivittäjän.

Lista päivitetään kerran päivässä. Kuka tahansa voi päivittää listan. Päivitä lista vastaamalla edellisen päivitetyn listan viestiin, poista [ ]-sulut teksteineen alusta ja lopusta, muokkaa kierto- ja piinapäivät ajantasalle. Selaa viestit läpi edelliseen listaan saakka, jotta listalle tulee käyttäjien ilmoittamat päivitykset oikein. Plussanneet siirtyvät YA-listalta plussanneiden listalle; muista ilmoittaa kun haluat siirtyä.

Kiertopäivä- ja piinalistalta voidaan poistaa, jos käyttäjä ei ole ollut aktiivinen vähään aikaan. Takaisin pääsee tottakai heti halutessaan!

★★★★★★★★★★★★★★★

Nimi ★ yritys aloitettu ★ monesko lapsi

@Saaga86 ★ 06/21 ★ 2.
@Kellyz ★09/21 ★ 3. (1. yhteinen)
@hermoilija_ ★ 12/21 ★ 1. yhteinen
@Dinaas ★ 03/22 ★ 1. ★ kkm 07/23
@Mollama ★ 05/22 ★ 3. ★ 3x km -23
@haaveillen ★ 11/22 ★ 1.
@marik91 ★11/22 ★ 1. ★ kohtukuolema 11/24
@Kerttumaaria ★ 01/23 ★ 1.
@Min204 ★ 03/23 ★ 2.
@Henskii ★ 05/23 ★ 3.
@Masunen ★ 06/23 ★ 2.
@Miemei ★ 08/23 ★3. (1. yhteinen)
@pineapplee ★ 09/23 ★ 3. (1. yhteinen)
@Puolijalopeura ★ 10/23 ★ 1.
@Neljäshaaveena ★ 01/24 ★ 4. (1.yhteinen)
@toivonkipina1 ★ 02/24 ★ 1.
@Mötti ★ 04/24 ★ 3. (1. yhteinen)
@madddie ★ 04/24 ★ 3.
@Syystuuli38 ★ 04/24 ★ 4.
@Kultakataja ★ 04/24 ★ 1.
@Niisq ★ 05/24 ★ 2.
@Minnix ★ 05/24 ★ 3.
@Kolmattakehiin ★ 05/24 ★ 3.
@Keltainenkukka92 ★ 07/24 ★ 2.
@Heimi89 ★ 08/24 ★ 6. (1. yhteinen)
@Jennnuli ★ 10/24 ★ 3. (1. yhteinen)
@Misoka ★ 10/24 ★ 2.