Haaveena vauva 2022

Mirksukka
Testasin tässä kierrossa ovista tulevaa varten ja löysinkin sen. Ajattelinkin et mitä jos sitä ei tapahdukkaan, mutta niin vain ainaki testin ja muiden tuntemusten mukaan se oli tosiaan maanantaina. 2 laskuria ja kalenteria näytti oviksen perjantaille, mutta testi näytti plussaa vasta maanantaina.

Jotain hulluutta sitä on harrastettava tänäkin aikana kun ei vielä yritetä.
 
  • Tykkää
Reactions: Jonna_83
Voisin myös hiljalleen liittyä tänne. Moni onkin tuttuja 2021 keskustelusta, mutta kerrataan oma tarina. Tällää molemmat 26 vuotiaita. Ensimmäinen lapsi molemmille toiveissa. Yritys aloitettu lokakuussa 2020 ja viime kierto päättyi varhaiseen keskenmenoon. Nyt odotellaan, että tulisi ekat menkat km jälkeen. Ei me tässä kuussa ehkäisty, mutta ei me ”yritettykään”.

Meidän olisi tarkoitus mennä naimisiin 08/22 ja pohdinnoissa on kovasti pidetäänkö taukoa kesän jälkeen yrittämisestä ja keskitytäänkö häihin.
 
Cherrypie - 86
Täällä piinaillaan viimisiä päiviä Mulla kierto säännöllisen epäsäännöllinen, eli heittelee kp 31-41 joskus plus/miinus pari päivää. Nyt menossa kp34. Ovulaatiosta lähtien nännit olleet äärettömän arat, mutta mulla välillä muutenkin on ettei se mitään oikeastaan kerro. Nyt pari päivää ollut menkkakipuja ja tuikkailuja. Testit matkalla postissa, että saa nähdä kumpi ehtii ensin : menkat vai testit
 
Hei vaan! Toisessa ryhmässä käväisin helmikuussa, mutta jatketaan täällä. Yrityksessä on siis meidän toinen lapsi (esikoinen 2019). Helmikuussa tuli plussa, mikä kuitenkin keskeytyi jo 5+3, mutta neuvolan mukaan näin aikaisen keskenmenon takia voidaan heti alkaa yrittämään. Helmikuinen raskaus oli yllätys, käytössä on ollut kondomi esikoisen syntymästä asti. Keskenmeno oli kuitenkin pettymys, koska toinen lapsi on haaveissa, mutta ajankohta on vähän hankala.

Itse olen 25 v ja mies 29 v. Itse opiskelin AMK:ssa kun esikoinen syntyi ja sen takia opinnot venyi. Nyt yritän saada loput opinnot kasaan ja valmistua tän vuoden lopulla tai viimestään ensi vuonna, joten toinen lapsi tähän syssyyn hankaloittaisi valmistumista todella paljon. Järki sanoo, ettei nyt kannata yrittää, mutta jostain hullusta syystä päätettiin toisin. Ovulaatioita en tikuta, mennään enemmänkin mutu-tuntumalla. Kiertoni ollut tähän asti hyvin tarkat 31 päivää, joten vaikka en kiertoa varsinaisesti seuraa, tiedän kuitenkin suurin piirtein missä mennään.

Keskenmeno tuli 23-25.2. Keskenmeno alkoi tiputtelulla kunnes kunnon vuoto alkoi 25 päivä. Vuodot loppui täysin 5.3. Teoreettisesti ovulaation pitäisi olla tällä viikolla, ihan näinä päivinä. Pupuiltu on parin päivän välein siitä lähtien kun keskenmenon vuodot väheni tarpeeksi. Keskenmenon takia kierto tuskin on ihan normaali vielä, joten on varauduttu, että tämä kuukausi menee palautumiseen. Toisaalta ihan kiva ettei tiedä missä mennään, niin ei ole sen suurempia odotuksia.
 
Hei kaikille ⭐
Täällä olisi haaveissa pikkukakkonen. Eilen aloitin terolut kuurin, koska menkkoja ei näy eikä kuulu. Aina ollut epäsäännöllinen kierto ja esikoinen sai alkunsa letrozol kierrosta. Pari kiertoa tässä tarkkailen ja ovista yritän etsiä ja sitten aloitetaan yritys kunnolla.
Toivotaan toivotaan
 
Mä tuun tänne kun epäilen että ei tänä vuonna synny vauvaa. Juuri keskenmenosta kärsinyt niin kierto on taatusti vielä sekaisin. Viime heinäkuussa oli kanssa kk ja meni yli 6 kk tulla uudestaan . Uskon että menee taas se puoli vuotta vähintään ennen seuraavaa plussaa.
 
Täälläkin mentiin taas uuteen kiertoon, tänään kp2.

En kovin suurta odotusta lyö tähän vikaan lugesteron kiertoon. Kuhan vaan kärsitään tää pois, niin pääsee seuraavaan vaiheeseen.

Tsemppiä kaikille!
 
Moi kaikille! Tuolla 2021 ketjussa kerkesin hetken olla, lokakuussa multa poistettiin hormonikierukka ja muutama kuukausi meni että kierrot tasottui ja ovulaatiot alkoi tuntia tosi vahvana. Eli periaatteessa ei viel kovin montaa yrityskiertoo oo ollut. Ja me ei yrittämällä yritetä, vaan saa tulla jos on tullakseen. Minä kyllä olen ihan vauvakuumeissani ja tulee sitten aina jänmäiltyä jos osuu ovulaatio otolliseen aikaan, niin on nyt viime kertoina käynytkin ❤ mut ei vielä tärppejä. Meillä on siis esikoinen 2019 syntynyt ja ikäero 2-3v olisi sopiva, ja nyt tällä hetkellä tulis noin 2,5v. Toivottavasti siis tulisi Pikkusisarus vielä :) yksi keskenmeno taustalla ennen tätä esikoista, sitten heti seuraavasta kierrosta tärppäsi.

Nyt on kp18 ja ovis oli oletetusti perjantaina, jännittelen ja piinailen taas vaikka ei pitänyt edes katsoa Flota. :D kierrot on olleet 27-30 päivää.
 
Eilen oli sellaiset kivut, ettei ole epäilystäkään etteikö ovulaatio ollut kyseessä. Ovulaatiokivut pistää aina kaksinkerroin ja vertakin ilmenee melkein joka kuukausi. Kananmuna limat oikein hulahti :D Poikkeuksellisen tästä tekee se, että tällä kertaa kivut tuntui molemmissa munasarjoissa. Yleensä aina kipuilen vain oikealta puolelta ja olenkin miettinyt miten vasen puoli mahtaa toimia. Rinnoissa tuntuu särkyä (?) Ilman tunnustelua siis.

Nyt siis ehkä kp 17/31 ja dpo 1.

Lilaaa meillä kanssa keväällä 2019 syntynyt tyttö ja pikkusisarusta aateltiin alkaa yrittää lähempänä esikoisen 3 v-synttäreitä. Päätettiin kuitenkin ennakoida, jos raskautuminen viekin aikansa. Hormonikierukka multa poistettiin myös vuosi sitten migreenien takia. Ei olisi pitänyt ottaa koko kapistusta, sen poisto meinasi johtaa kaavintaan. Kierukka oli jäänyt jotenkin jumiin ja tunsin selvästi kun munasarjoja venytettiin samalla kun kierukkaa vedettiin ulos o_O tuntui kirjaimellisesti siltä kuin joku nykisi sisuskaluja.
 
  • Vau!
Reactions: Lilaaa
Mää odotan vieläki, että puoliso näyttäis vihreetä valoa yritykselle. Ei tässä oikein voi mitään tehdä, ku ei haluais alkaa painostaakaan. Turhauttaa vain, kun nytkin esim huomaan, että ovulaatio on käsillä ja tuntuu, että jokainen kierto menee tässä ns. hukkaan. Yritän keksiä muuta ajateltavaa, mutta kuitenki eksyn tänne lueskelemaan melkeen joka päivä.
 
  • Surullinen
Reactions: Lilaaa
Hei! Minäkin tulen mukaan. Ikää 27 vuotta ja esikoisesta haaveilen. Minulta poistetaan huomenna hormonikierukka muista syistä, joten muilla keinoin sitten ehkäistään jatkossa. Me ei siis olla tarkkaa aikataulua vielä sovittu yrityksen aloitukselle, itsellä vauvakuume kova ja olisin valmis vaikka samantien, mutta mies vielä jahkailee. Mitenköhän saisin sillekin tämän saman kuumeen tartutettua..
Heippa, ihan mielenkiinnosta onko sun kroppa toiminut poiston jälkeen normaalisti? Mietin kun poistin kierukan tammikuussa, kesti melkein 2viikkoa ennenku alkoi tyhjennys vuoto ja se vuodattiki viikon päivät. Nyt olis pitäny alkaa kuukautiset mutta ei kuulu eikä näy.. mietin vaan onkohan tämmönen ihan normaalia vai onko mirena sekoittanut mun kropan jotenki ihan kokonaan...? Mietin jo testin tekemistä mutta en sitten viitsinyt enempää ajatuksia uhrata siihen kun ei ole mitään oloja mitkä viittais raskauteen. :) Kiitos jos vastaat.
 
Kiva, kun tänne on tullut jo paljon haaveilijoita. Toivottavasti saadaan kaikki vauva kainaloon ensi vuonna :)

Meillä oli tänään lapsettomuuspolin ensikäynti ja päästiinkin suoraan IVF-jonoon, koska endometrioosi on surpannut molemmat munasarjat kohdun taakse ja lääkärin mukaan todennäköisyys saada lapsi normaalisti on mitätön, Mulla siis oli kierukka tähän päivään saakka, nyt se on nyppästy pois ja päästään ilmoittautumaan hoitoihin tyhjennysvuotoa seuraavien kuukautisten jälkeen. Pitkällä kaavalla mentäisiin, eli alkuun minivaihdevuodet ja siitä sitten munarakkuloita kasvattelemaan. Vähän jännittää kyllä, miten tämä endo riehaantuu tästä, kun kierukka on sen aika hyvin nyt viime aikoina pitänyt kurissa... Leikkauksen mahdollisuuttakin väläyteltiin.

Heti piti tietysti laskea, että jos kaikki menee optimaalisesti ja putkeen, niin ekat tsänssit vauvan lasketulle ajalle olisi helmi-maaliskuussa 2022 :)

On tämä jotenkin tosi erilaista kuin silloin nuorena, kun nuo tytöt sai alkunsa tosi helposti (ekasta kierrosta esikoinen (2009) ja taisi olla kolmannesta kierrosta nuorempi tyttö(2010)). Nyt ei sitten päästy edes yrittämään "normaalisti" vaan suoraan kovimpiin hoitoihin, mitä löytyy...
 
Heippa, ihan mielenkiinnosta onko sun kroppa toiminut poiston jälkeen normaalisti? Mietin kun poistin kierukan tammikuussa, kesti melkein 2viikkoa ennenku alkoi tyhjennys vuoto ja se vuodattiki viikon päivät. Nyt olis pitäny alkaa kuukautiset mutta ei kuulu eikä näy.. mietin vaan onkohan tämmönen ihan normaalia vai onko mirena sekoittanut mun kropan jotenki ihan kokonaan...? Mietin jo testin tekemistä mutta en sitten viitsinyt enempää ajatuksia uhrata siihen kun ei ole mitään oloja mitkä viittais raskauteen. Kiitos jos vastaat.
Minulla poistettiin lokakuussa. Tuli vuoto parin päivän päästä. Sitten meni 2kk ennenkuin tuli oikeat ekat kuukautiset. Lisäksi ovisoireet ja kuukautiskivut oli vahvempia aluksi. Sen jälkeen heti tasottui 29-30pv ja kesto 5-7pv. Eli siinä saattaa mennä aikaa ennenkuin tasoittuu!
 
  • Tykkää
Reactions: Daimiduu
Minulla poistettiin lokakuussa. Tuli vuoto parin päivän päästä. Sitten meni 2kk ennenkuin tuli oikeat ekat kuukautiset. Lisäksi ovisoireet ja kuukautiskivut oli vahvempia aluksi. Sen jälkeen heti tasottui 29-30pv ja kesto 5-7pv. Eli siinä saattaa mennä aikaa ennenkuin tasoittuu!
Kiitos vastauksesta. Huoletti vaan kun ei oo näkynyt eikä tuntunut että olis edes tulossa mutta täytynee odotella rauhassa. Ollaan oltu suojatussa yhdynnässä kun ei tässä varsinaisesti ole vielä vauva suunnitteilla vaikka mua itseeni kyllä kuumottaa jonku verran. Kohta ehkä enemmän kun kaveri saa vauvan niin voi olla että mun kuumeilut kyllä pahenee paljon
Tänää oli aamulla aivan tolkuton ällötys oksetus olotila, kesti hetkisen ja meni ohi. Päivällä ei mitään mutta nyt taas ällöttää veden juominenki. Ja väsyttää mutta se voi johtua siitä että oon taas aktiivisessa työssä ja liikun siellä paljon. Mutta kuka tietää mitä tulevaisuus tuo. Vauva asiaa en stressaa kuitenkaan vaikka itselle kolmosta toivonkin. Miehellä kolme jo entuudestaan niin mahdollinen tuleva olis sitte ensimmäinen yhteinen ja lauman kuudes lapsi. :'D
 
Heippa, ihan mielenkiinnosta onko sun kroppa toiminut poiston jälkeen normaalisti? Mietin kun poistin kierukan tammikuussa, kesti melkein 2viikkoa ennenku alkoi tyhjennys vuoto ja se vuodattiki viikon päivät. Nyt olis pitäny alkaa kuukautiset mutta ei kuulu eikä näy.. mietin vaan onkohan tämmönen ihan normaalia vai onko mirena sekoittanut mun kropan jotenki ihan kokonaan...? Mietin jo testin tekemistä mutta en sitten viitsinyt enempää ajatuksia uhrata siihen kun ei ole mitään oloja mitkä viittais raskauteen. Kiitos jos vastaat.
Hei! Mulla ehti hormonikierukka (kyleena) olla vain 5 kuukautta ja menkat tuli normaalisti koko sen ajan, ja poiston jälkeen tulleet myös täysin ajallaan. Eli ei ilmeisesti mitenkään vaikuttanut mun kiertoon, ainakaan toistaiseksi :D erillistä tyhjennysvuotoakaan ei ollut
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Daimiduu
Mää odotan vieläki, että puoliso näyttäis vihreetä valoa yritykselle. Ei tässä oikein voi mitään tehdä, ku ei haluais alkaa painostaakaan. Turhauttaa vain, kun nytkin esim huomaan, että ovulaatio on käsillä ja tuntuu, että jokainen kierto menee tässä ns. hukkaan. Yritän keksiä muuta ajateltavaa, mutta kuitenki eksyn tänne lueskelemaan melkeen joka päivä.
Tätä minäkin ootan niin kovasti! Ei olla hirveästi nyt puhuttukaan aikatauluista viime aikoina kun tuntuu että mies vaan ahdistuu enkä halua painostaa liikaa.. Viimeksi mitä ollaan keskusteltu niin ainakin kesän yli olisi kuulemma kiva vielä elää normaalisti (mitä nyt ikinä tarkoittaakaan sitten :D) mutta en mä jaksais ootella mihinkään loppuvuoteen. Ja sitä paitsi minähän se olen joka siitä raskaudesta sitten ”kärsii” :D mies lisäksi jotenkin kuvittelee että saman tien tärppää ja varmaan siksikin pelkää että sit on heti se vauva sylissä kun ehkäsyn jättää pois
 
Heippa, ihan mielenkiinnosta onko sun kroppa toiminut poiston jälkeen normaalisti? Mietin kun poistin kierukan tammikuussa, kesti melkein 2viikkoa ennenku alkoi tyhjennys vuoto ja se vuodattiki viikon päivät. Nyt olis pitäny alkaa kuukautiset mutta ei kuulu eikä näy.. mietin vaan onkohan tämmönen ihan normaalia vai onko mirena sekoittanut mun kropan jotenki ihan kokonaan...? Mietin jo testin tekemistä mutta en sitten viitsinyt enempää ajatuksia uhrata siihen kun ei ole mitään oloja mitkä viittais raskauteen. Kiitos jos vastaat.
Mulla vähän sama tilanne. Kyleena poistettiin helmikuussa. Tyhjennysvuoto alkoi parin päivän päästä mutta seuraavia kuukautisia ei kuulu. Nyt kp33. Pieniä vihlaisuja lukuunottamatta ei mitään oireita. Testasin negan sunnuntaina ja mietin jos huomenna testailisin uudelleen.
 
Hei. Kuinka monelle terolut on tuttu?
Oletteko käyttäneet sitä epäsäännölliseen kiertoon vai tukemaan raskautta alussa?
Montako päivää olette syöneet sitä?
Minulla ollut lugesteron tukemaan keltarauhasen toimintaa, aloitus 3pv oviksesta ja raskaustestiin asti. En tiedä, olisiko jatkunut, jos raskaus olisi joskus alkanut. Ei vastaa suoraan kysymykseen, koska lääke eri merkki. Mutta tuolla 2021 ryhmässä useita, joilla kokemusta juurikin teroluteista. Onkohan täällä linjoilla terolutin käyttäjiä?
 
  • Tykkää
Reactions: Kimallu5
Hei. Kuinka monelle terolut on tuttu?
Oletteko käyttäneet sitä epäsäännölliseen kiertoon vai tukemaan raskautta alussa?
Montako päivää olette syöneet sitä?
Mä oon käyttänyt kerran käynnistämään kierron ja myöhemmin parin kierron aikana ovulaation jälkeen 10 päivää, jos se parantaisi limakalvon laatua. Limakalvoa se ei paksunna, mutta voi kuulemma ”muhevoittaa” ja tietysti auttaa siinä tilanteessa, jos keltarauhanen on heikko ja tiputtelu alkaa usein ennen varsinaisia kuukautisia. Ei valitettavasti auttanut minua raskaaksi tulemisessa, mutta se ei liene mikään ihme, koska limakalvoni oli silloin ennen Gonalin löytymistä liian ohut.
 
Minä tulen tänne ihmettelemään,vaikka yrityksen aloituksesta ei tietoa.
Meille tuli yllätysplussa mutta taisi olla kemiallinen,vuoto alkoi 9pv myöhässä.
Joten mukavaa täällä lukea miten muilla menee ja milloin yritys alkaa :) mukavaa viikonloppua!
 

Yhteistyössä