Haaveena vauva 2022

Jahas, kaipa minäkin siirryn tälle puolelle kun yritys olisi tarkoitus starttailla keväällä-kesällä kun koronarokotus on saatu. Ennestään löytyy —18 syntynyt poika. Meille tämä mahdollinen seuraava vauva tulee olemaan viimeinen oman terveydentilan vuoksi ja olen nyt jo kyynel silmässä asiasta, vaikka en edes ole yrittänyt tulla raskaaksi ja vihasin olla raskaana aikaisemmin :D

tähän mennessä yritykseen on valmistauduttu ostamalla purkki foolihappoa, mutta sitäkään en ole uskaltanut vielä aloittaa.

Minulla on kuparikierukka, mikä pitää poistaa tietty, mutta sillä lailla mukava, että tiedän kierron olevan suht säännöllinen kun itse yritys alkaa.

Ai että kun pääsisi jo laittamaan toista lastenhuonetta :)!

Tsemppiä kaikille yritykseen, ihana seurata myös teidän pidempiä ja lyhempiä matkoja :)
 
Elmukka
Heippa!
Vihdoin mäki päätin liittyä keskusteluun. Taustatietona sen verran, että ollaan miehen kanssa alustavasti sovittu että huhtikuussa aloitettaisiin yrittämään. Ikää mulla on 24v ja miehellä muutama vuosi enemmän. Elämäntilanne vakaa, molemmilla vakityöt, oma talo jne.

Vielä syön siis pillereitä seuraaviin menkkoihin asti, jonka jälkeen pillerit olis tarkoitus jättää pois. Jännittää jo nyt ihan hirveesti mutta samalla odotan kyllä tosi innolla ja positiivisilla fiiliksillä tulevaa :) Ensimmäinen lapsi siis molemmilla kyseessä.
 
V A U V A 2022

Ilmoitathan tietosi listalle ja päivityksesi PUNAISELLA. Jos väri ei toimi, voit myös @-merkitä listan kyseisen päivän päivittäjän.

Lista päivitetään kerran päivässä. Kuka vain voi päivittää listan, vaihdellaan vuoroa. Kiertopäivä- ja piinalistalta voidaan poistaa, jos käyttäjä ei ole ollut aktiivinen vähään aikaan. Takaisin pääsee tottakai heti halutessaan! :)

★★★★★★★★★★★★★★★★★

29.3.2021 Maanantai

Nimi ★ yritys aloitettu ★ monesko lapsi ★

Minttuni, ya 2/19, 1. lapsi
Alinna86, ya 6/19, 3. lapsi (miehen 1.)
Petronella09, ya 4/20, 5. lapsi
Wbä, ya 4/20, 3. lapsi
Kuumeilija40, ya 8/20, 2. lapsi
Mansikka_maanantai, ya 10/20, 1. lapsi
Hulda_84, ya 10/20, 3. lapsi
Toiveikas1992, ya 1/21, 1. lapsi
Bubbu, ya 2/21, 1. lapsi
*Tähtipölyä*, ya 3/21, 1. lapsi
Pip83, ya 3/21, 3. lapsi (miehen 1.)
Skyela, 4/21, 2. lapsi
Daimiduu, 3. lapsi

★★★★★★★★★★★★★★★★★★

Nimi ★ Kiertopäivä ★

Bubbu.............................................kp 27/28
*Tähtipölyä*...............................kp 27/33-35
Kuumeilija40............................kp 22/24-26
Skyela.............................................kp 21/27
Hulda_84....................................kp 20/26-30
Toiveikas1992...........................kp 16/24-36
Alinna86.......................................kp 13/26
Mansikka_maanantai......kp 12/30
Wbä.................................................kp 1/27

★★★★★★★★★★★★★★★★★

Piinailijat

Bubbu............................................dpo 10
Hulda_84...................................dpo 8
*Tähtipölyä*..............................dpo 7

★★★★★★★★★★★★★★★★★
 
Viimeksi muokattu:
Minäkin voisin tulla listalle:

Hulda_84: ya 10/20, 3 lapsi.
Kp 20/26-30
dpo 8


Kirjoittelenpa tännekin vähän omaa napaa. Mulla alkoi dpo 5 menkkamaiset kivut alavatsalla. Iltaisin yleensä voimakkaampaa. Rinnat ei oo kipeytynyt, muissa kierrossa yleensä oviksen jälkeen kipeytynyt, paitsi ei viime kierrossakaan. Tätä oon nyt vähän ihmetellyt, vaikka ovisoireet oli kyllä aika selkeät ettei pitäis olla ovuloimaton kiertokaan. Viikonloppuna särki päätä, vähän närästi ja väsyttää. Jostain syystä myös aivastuttaa vähän väliä. :D Nämä "oireet" voi kyllä johtua muustakin kuin raskaudesta. No ihan rauhallisin mielin (ainakin vielä) ajattelin odotella ja testailla sitten vasta kun menkkojen pitäis alkaa.

Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille! :)
 
Minäkin voisin tulla listalle:

Hulda_84: ya 10/20, 3 lapsi.
Kp 20/26-30
dpo 8


Kirjoittelenpa tännekin vähän omaa napaa. Mulla alkoi dpo 5 menkkamaiset kivut alavatsalla. Iltaisin yleensä voimakkaampaa. Rinnat ei oo kipeytynyt, muissa kierrossa yleensä oviksen jälkeen kipeytynyt, paitsi ei viime kierrossakaan. Tätä oon nyt vähän ihmetellyt, vaikka ovisoireet oli kyllä aika selkeät ettei pitäis olla ovuloimaton kiertokaan. Viikonloppuna särki päätä, vähän närästi ja väsyttää. Jostain syystä myös aivastuttaa vähän väliä. Nämä "oireet" voi kyllä johtua muustakin kuin raskaudesta. No ihan rauhallisin mielin (ainakin vielä) ajattelin odotella ja testailla sitten vasta kun menkkojen pitäis alkaa.

Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille!
Täälä kans ihmetelly nännien kipujen puuttumista. :D Yleensä tullu niin helkutin kipeeksi jo täs vaihees kiertoa ja nyt menossa kp16 eikä mitään tuntemuksia nänneissä/rinnoissa, kp 12&13 oli ihan ku ovilaatiokipuja ja yön aikana sit katosi ne tuntemukset.
Menkkamaista tunnetta vain, ei muuta.
Tokikin mun kierrot ollut nyt kierukan poiston jälkeen epäsäännölliset, ennen ollut 28 tasan.
No ei muuta ku jäädä seurailemaan ja jännäilemään. :)
 
Mä siirryn tänne tuolta toiveena 2021 kun en usko että tässä kierrossa on tärpännyt. Nyt menossa KP 22 ja dpo 9. Eilisestä lähtien ollut menkkakipuja. Rinnat on kyllä arat mutta on ne ollut muissakin kierroissa. Olisi se ollut pieni ihme jos oisin heti keskenmenon jälkeen tullut uudestaan raskaaksi. Kierrot on lyhentyneet pojan syntymän jälkeen. Nyt ne on ollut 24-26. Tai pari viimeistä oli 28 mutta oli terolutit käytössä joten se selittää miksi oli pidempiä.

Minut voi laittaa listalle. Ya 8/20 . Toiveissa 2 lapsi. Nyt on KP 22/24-26.
 
  • Tykkää
Reactions: minttuni
Voisin tulla myös listoille:
PIP83 ya 3/21, toiveissa 3. lapsi (miehen 1.)

Kiertopäiviä ym. en vielä tiedä, kun vasta otettiin kierukka pois. Ovista olen koittanut bongailla harjoituksen vuoksi. Hoitoihin toivottavasti seuraavasta kierrosta.
 
  • Tykkää
Reactions: minttuni
@wbä meillä yhtä kauan yritystä.Minkä ikäinen olet?Ja oletko tässä vuoden aikana käynyt jossain tutkimuksissa?Onko aiemmat lapset tulleet helpommin?
Minä täytän kesällä 39v ja olen menossa gynekologille ensi kierrossa,mikäli ei tärppää. Meillä aiemmat tulleet n. yk6 mennessä ja nyt ei onnistu millään.
 
Meillä ei vielä aloitella yritystä, tulen sit ensi kierrosta listalle mukaan.

Kyl oli taas tänään vanhemmalta työkaverilta hyvä kommentti kun tarvittaisiin yksi työntekijä lisää. Totesi vaan että hän sanoi pomolle suoraan ettei kannata ottaa pärjätään kyllä näin. Minä totesin että eihän elämästä ikinä tiedä, että ei se yksi työntekijä lisää miusta ois huono juttu. Hän katsoi mahaani tokaisten että " tuo ei ollut hyvä vitsi" en kommentoinut mitään, arvasin että luki mun ajatuksia ja sitten "eihän se laitonta ole". Ihan kun minä oisin vitsaillut jotenkin. Lisääntymisikäinen nainen ei selvästikään saa haaveilla mistään vaan töitä vaan painettava. Ei tätä aikaa nyt ihan älyttömästi ole tuhlattavaksi ja mistä minä edes tiedän että saadaanko edes kolmatta vaikka kuinka yritettäisiin.

Ihan kuin se normi 2. lasta kertoisi jotain että "se oli siinä" . Mulla on ollut tunne toisen lapsen syntymän jälkeen heti ettei me olla kaikki tässä vielä. Ärsyttää nämä asenteet. Aiemmin jo puhuin tästä ahdistuksesta mikä varjostaa näitä vauvahaaveita, kiva kertoa töissä kun nämä ajatukset on aina näitä.

Argh! Olen puhunut.
 
  • Tykkää
Reactions: KirJoh89
Minäkin voisin siirtyä tänne tuolta 2021 ketjusta. Taustatietoa, olen 35-vuotias ja aloitimme mieheni kanssa ensimmäisen lapsen yrityksen syyskuussa 2020. Elokuussa 2020 minulta poistettiin hormonikierukka ja ennen sitä käytin monenmonta vuotta e-pillereitä. Tämä kierukka sai kehon oman hormonituotannon sekaisin. Kierto on vaihdellut 29-40 päivän välillä ja vuoto on ollut todella niukkaa ruskeaa tuhrua. Tässä kierrossa aion lompakko ojossa astella yksityiselle ultrattavaksi (julkiselle pääsisin tutkimuksiin vasta kesän lopulla ja oma mieli ei kestä odotella sinne asti, varsinkin kun on niin vahvana se tunne, ettei kaikki ole ok). Onko joku minua viisaampi, eikös sitä suositella tehtäväksi tässä alkukierrossa, ennen ovulaatiota? Ja onko kenelläkään suosituksia minne mennä Felicitas, Aava, Terveystalo?
 
@wbä meillä yhtä kauan yritystä.Minkä ikäinen olet?Ja oletko tässä vuoden aikana käynyt jossain tutkimuksissa?Onko aiemmat lapset tulleet helpommin?
Minä täytän kesällä 39v ja olen menossa gynekologille ensi kierrossa,mikäli ei tärppää. Meillä aiemmat tulleet n. yk6 mennessä ja nyt ei onnistu millään.
Oon 33, ja aiemmat lapset tuli ihan heittämällä (olisiko ollut 2. ja 3. kierto) kun tähän yritysaikaan vertaa. Kävin joulukuussa gynellä. Sen mukaan kaikki olisi kunnossa, ja koska mulla oli yksi keskenmeno jo kerennyt tähän yritykseen, niin piti sitä hyvänä merkkinä. Joulukuun kierrossa mulla alkoi menkat myöhässä ja testissä käväisi hailakka plussa, joten jokin kiinnittymisyritys tms. silloin varmasti oli. Varmaan sekin oli taas ihan hyvä merkki, mutta kun ne menkat kuitenkin tuli niin kyllä tää yritys todella turhalta alkoi tuntumaan.
Onko sulla pitkä aika viimeisimmästä lapsesta? Tää on kyllä kurjaa, kun on kuvitellut perheeseen kuuluvat vielä sen jonkun, mutta ei vaan tunnu onnistuvan. Itse ottaisin mielelläni kaksikin lasta vielä...
 
Minäkin voisin siirtyä tänne tuolta 2021 ketjusta. Taustatietoa, olen 35-vuotias ja aloitimme mieheni kanssa ensimmäisen lapsen yrityksen syyskuussa 2020. Elokuussa 2020 minulta poistettiin hormonikierukka ja ennen sitä käytin monenmonta vuotta e-pillereitä. Tämä kierukka sai kehon oman hormonituotannon sekaisin. Kierto on vaihdellut 29-40 päivän välillä ja vuoto on ollut todella niukkaa ruskeaa tuhrua. Tässä kierrossa aion lompakko ojossa astella yksityiselle ultrattavaksi (julkiselle pääsisin tutkimuksiin vasta kesän lopulla ja oma mieli ei kestä odotella sinne asti, varsinkin kun on niin vahvana se tunne, ettei kaikki ole ok). Onko joku minua viisaampi, eikös sitä suositella tehtäväksi tässä alkukierrossa, ennen ovulaatiota? Ja onko kenelläkään suosituksia minne mennä Felicitas, Aava, Terveystalo?
Alkukierrosta olen käynyt, kp 9-11 välillä oli, en muista tarkkaan. Kierrot oli tuolloin n. 26 vrk ja ohjeistivat aikaa varatessa. Minulla oli sama ajatus, että kaikki ei ole ok, ja menimme tutkimuksiin alle vuosi yrityksen aloittamisesta.
 
  • Tykkää
Reactions: KirJoh89
Oon 33, ja aiemmat lapset tuli ihan heittämällä (olisiko ollut 2. ja 3. kierto) kun tähän yritysaikaan vertaa. Kävin joulukuussa gynellä. Sen mukaan kaikki olisi kunnossa, ja koska mulla oli yksi keskenmeno jo kerennyt tähän yritykseen, niin piti sitä hyvänä merkkinä. Joulukuun kierrossa mulla alkoi menkat myöhässä ja testissä käväisi hailakka plussa, joten jokin kiinnittymisyritys tms. silloin varmasti oli. Varmaan sekin oli taas ihan hyvä merkki, mutta kun ne menkat kuitenkin tuli niin kyllä tää yritys todella turhalta alkoi tuntumaan.
Onko sulla pitkä aika viimeisimmästä lapsesta? Tää on kyllä kurjaa, kun on kuvitellut perheeseen kuuluvat vielä sen jonkun, mutta ei vaan tunnu onnistuvan. Itse ottaisin mielelläni kaksikin lasta vielä...
Edellisestä synnytyksestä pian 8v .

Minulla ei ole tämän vuoden aikana yhtään plussaa/alkanutta raskautta :(
 
Minäkin voisin siirtyä tänne tuolta 2021 ketjusta. Taustatietoa, olen 35-vuotias ja aloitimme mieheni kanssa ensimmäisen lapsen yrityksen syyskuussa 2020. Elokuussa 2020 minulta poistettiin hormonikierukka ja ennen sitä käytin monenmonta vuotta e-pillereitä. Tämä kierukka sai kehon oman hormonituotannon sekaisin. Kierto on vaihdellut 29-40 päivän välillä ja vuoto on ollut todella niukkaa ruskeaa tuhrua. Tässä kierrossa aion lompakko ojossa astella yksityiselle ultrattavaksi (julkiselle pääsisin tutkimuksiin vasta kesän lopulla ja oma mieli ei kestä odotella sinne asti, varsinkin kun on niin vahvana se tunne, ettei kaikki ole ok). Onko joku minua viisaampi, eikös sitä suositella tehtäväksi tässä alkukierrossa, ennen ovulaatiota? Ja onko kenelläkään suosituksia minne mennä Felicitas, Aava, Terveystalo?
Tällä tietoa gyne minulla kp11,mutta saa nähdä kuinka pitkä kierto tästä tulee :/
Minä menen terveystalolle, kun täällä meillä päin ei ole pahemmin vaihtoehtoja.
 
V A U V A 2022

Ilmoitathan tietosi listalle ja päivityksesi PUNAISELLA. Jos väri ei toimi, voit myös @-merkitä listan kyseisen päivän päivittäjän.

Lista päivitetään kerran päivässä. Kuka vain voi päivittää listan, vaihdellaan vuoroa. Kiertopäivä- ja piinalistalta voidaan poistaa, jos käyttäjä ei ole ollut aktiivinen vähään aikaan. Takaisin pääsee tottakai heti halutessaan!

★★★★★★★★★★★★★★★★★

30.3.2021 Tiistai

Nimi ★ yritys aloitettu ★ monesko lapsi ★

Minttuni, ya 2/19, 1. lapsi
Alinna86, ya 6/19, 3. lapsi (miehen 1.)
Kirjoh89, ya 6/19, 1. lapsi
Sinisilmät, ya 1/20, 1. lapsi
Petronella09, ya 4/20, 5. lapsi
Wbä, ya 4/20, 3. lapsi
Iinanen, ya 4/20, 2. lapsi
Kuumeilija40, ya 8/20, 2. lapsi
Mansikka_maanantai, ya 10/20, 1. lapsi
Hulda_84, ya 10/20, 3. lapsi
Toiveikas1992, ya 1/21, 1. lapsi
Bubbu, ya 2/21, 1. lapsi
*Tähtipölyä*, ya 3/21, 1. lapsi
Pip83, ya 3/21, 3. lapsi (miehen 1.)
Skyela, 4/21, 2. lapsi
Daimiduu, 3. lapsi

★★★★★★★★★★★★★★★★★★

Nimi ★ Kiertopäivä ★

Bubbu..........................................kp 28/28
*Tähtipölyä*............................kp 28/33-35
Kuumeilija40.........................kp 23/24-26
Skyela.........................................kp 22/27
Hulda_84.................................kp 21/26-30
Iinanen.......................................kp 20/23-24
Toiveikas1992........................kp 17/24-36
Alinna86....................................kp 14/26
Mansikka_maanantai.......kp 14/30
Wbä..............................................kp 2/27
Sinisilmät..................................kp 2/29

★★★★★★★★★★★★★★★★★

Piinailijat

Bubbu............................................dpo 11
Iinanen..........................................dpo 11
Hulda_84...................................dpo 9
*Tähtipölyä*..............................dpo 8
Alinna86.......................................dpo 0

★★★★★★★★★★★★★★★★★
 
Viimeksi muokattu:
Mua ahdistaa jo etukäteen töissä pomolle kertominen jos nyt satun raskautumaan. Ahdisti myös aiemmilla kerroilla. Nyt kun on kaksi lasta ennestään, musta on alkanut tuntua että täällä ajatellaan etten enää enempää aio koska se "kaksi nyt vaan on tavanomainen". Pomo on myös monessa lauseessaan viitannut siihen miten korvaamaton olen ja en voi jättää heitä minkään asian takia kun eivät pärjää ilman mua. Työni sisältää lisäksi mm. Röntgentyötä ja mahdollisesta raskaudesta pitää kertoa tyyliin heti plussan saatuaan vaikka kaikki siinä vaiheessa etenkin on todella epävarmaa. Ärsyttävää.
Mulla on sama tilanne kertomisen suhteen, kun työskentelen kemikaalien kanssa. Plussan jälkeen täytyy kertoa aina heti. Se herättää todella ristiriitaisia ajatuksia, kun meidän pienessä työryhmässä on ollut paljon muutoksia. Yritän pitää mielessä, että ensimmäistä yritämme ja jos vauva saa alkunsa, on hän tärkeämpi kuin mikään sen hetkinen työprojekti. Pomo varmaan ei ole innoissaan, mutta me oltaisiin erityisen kovasti.

Nykyisestä kierrosta vielä mahdollisuudet,jolloin la menisi jouluaatolle. Olisi aikamoinen joululahja! Kuitenkin toisaalta epäilen et 2022 on toivoa paremmin täynnä.
 
Mie tuun nyt kans tänne nyt listoille.
Iinanen, ya 4/20, 2.lapsi
Kp 20/23-24 ja dpo11
Ja tuun nyt hetkeksi vielä tännekin piinalistallekki, vaikka ei taida mitään tästä tulla. :(
Muoks! Värit ei toimi taaskaan!

Törkysii viivanpaikkoja saanut pari päivää raskauskeijusta tilatuilla one stepeillä. Tänään pc nega.
Pähkäilen kovasti milloin uskallan lugesteronit lopettaa, et sais vuodon alkamaan, jos se on siis sieltä tullakseen. Seuraavassa kierrossa piti aloittaa ovulaation induktio letrozoleilla,mut nyt meinaa tuon pääsiäisen vuoksi aikataulut mennä sekaisin.
Jos huomenna kanssa testit negoja, en taida enää lugea laittaa. Viimeiksi vuoto alkoi nopeasti. Vois sitte huomenna jo soitella lääkäriin ja ois jotain toivoa et kerkeis reseptin saada ennen pääsiäistä.
 
Tein tänään kanssa aamulla ihan selkeän negatestin. Jotenkin viime viikolla oli niin toiveikas olo, ja oli kaikenlaisia tuntemuksia.. Mutta uudella innolla sitten 2022 vuoden yritykseen ja odotellaan että menkat alkaisi.
 
Moikka kaikille,

paljon tuttuja nimiä vuoden 21 ryhmästä mutta hyppäilen minäkin myös tänne puolelle mukaan.

yritys aloitettu 01/20 1. Lapsi
kp 2/29


Omasta tilanteesta pikakatsaus eli yritys aloitettu 01/20 ja ensimmäistä yritetään. Ollut mukana jo Haaveissa vauva 2020, Toiveissa vauva 2021 ja nyt täällä. Toivon todella, että tämä olisi ryhmä josta saisin siirtyä odottavien ryhmiin vaikka nämä ovat olleet ihan korvaamattomia tässä tunteiden vuoristoradassa.
Ikä 30v ja mies 28v ja molempien 1. lapsi toiveissa.
Selittämätön lapsettomuus meillä taustalla vaikkakin luulen, että minun Endo vaikuttaa asiaan. IVF hoito aloitetaan nyt tästä kierrosta eli huomenna alkaa pistely :eek:
 

Yhteistyössä