Toiveikas1992 ya 01/21, 1 lapsi haaveissa.
Tänään Kp 15/24-36
Tänään Kp 15/24-36
Täälä kans ihmetelly nännien kipujen puuttumista. Yleensä tullu niin helkutin kipeeksi jo täs vaihees kiertoa ja nyt menossa kp16 eikä mitään tuntemuksia nänneissä/rinnoissa, kp 12&13 oli ihan ku ovilaatiokipuja ja yön aikana sit katosi ne tuntemukset.Minäkin voisin tulla listalle:
Hulda_84: ya 10/20, 3 lapsi.
Kp 20/26-30
dpo 8
Kirjoittelenpa tännekin vähän omaa napaa. Mulla alkoi dpo 5 menkkamaiset kivut alavatsalla. Iltaisin yleensä voimakkaampaa. Rinnat ei oo kipeytynyt, muissa kierrossa yleensä oviksen jälkeen kipeytynyt, paitsi ei viime kierrossakaan. Tätä oon nyt vähän ihmetellyt, vaikka ovisoireet oli kyllä aika selkeät ettei pitäis olla ovuloimaton kiertokaan. Viikonloppuna särki päätä, vähän närästi ja väsyttää. Jostain syystä myös aivastuttaa vähän väliä. Nämä "oireet" voi kyllä johtua muustakin kuin raskaudesta. No ihan rauhallisin mielin (ainakin vielä) ajattelin odotella ja testailla sitten vasta kun menkkojen pitäis alkaa.
Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille!
Oon 33, ja aiemmat lapset tuli ihan heittämällä (olisiko ollut 2. ja 3. kierto) kun tähän yritysaikaan vertaa. Kävin joulukuussa gynellä. Sen mukaan kaikki olisi kunnossa, ja koska mulla oli yksi keskenmeno jo kerennyt tähän yritykseen, niin piti sitä hyvänä merkkinä. Joulukuun kierrossa mulla alkoi menkat myöhässä ja testissä käväisi hailakka plussa, joten jokin kiinnittymisyritys tms. silloin varmasti oli. Varmaan sekin oli taas ihan hyvä merkki, mutta kun ne menkat kuitenkin tuli niin kyllä tää yritys todella turhalta alkoi tuntumaan.@wbä meillä yhtä kauan yritystä.Minkä ikäinen olet?Ja oletko tässä vuoden aikana käynyt jossain tutkimuksissa?Onko aiemmat lapset tulleet helpommin?
Minä täytän kesällä 39v ja olen menossa gynekologille ensi kierrossa,mikäli ei tärppää. Meillä aiemmat tulleet n. yk6 mennessä ja nyt ei onnistu millään.
Alkukierrosta olen käynyt, kp 9-11 välillä oli, en muista tarkkaan. Kierrot oli tuolloin n. 26 vrk ja ohjeistivat aikaa varatessa. Minulla oli sama ajatus, että kaikki ei ole ok, ja menimme tutkimuksiin alle vuosi yrityksen aloittamisesta.Minäkin voisin siirtyä tänne tuolta 2021 ketjusta. Taustatietoa, olen 35-vuotias ja aloitimme mieheni kanssa ensimmäisen lapsen yrityksen syyskuussa 2020. Elokuussa 2020 minulta poistettiin hormonikierukka ja ennen sitä käytin monenmonta vuotta e-pillereitä. Tämä kierukka sai kehon oman hormonituotannon sekaisin. Kierto on vaihdellut 29-40 päivän välillä ja vuoto on ollut todella niukkaa ruskeaa tuhrua. Tässä kierrossa aion lompakko ojossa astella yksityiselle ultrattavaksi (julkiselle pääsisin tutkimuksiin vasta kesän lopulla ja oma mieli ei kestä odotella sinne asti, varsinkin kun on niin vahvana se tunne, ettei kaikki ole ok). Onko joku minua viisaampi, eikös sitä suositella tehtäväksi tässä alkukierrossa, ennen ovulaatiota? Ja onko kenelläkään suosituksia minne mennä Felicitas, Aava, Terveystalo?
Edellisestä synnytyksestä pian 8v .Oon 33, ja aiemmat lapset tuli ihan heittämällä (olisiko ollut 2. ja 3. kierto) kun tähän yritysaikaan vertaa. Kävin joulukuussa gynellä. Sen mukaan kaikki olisi kunnossa, ja koska mulla oli yksi keskenmeno jo kerennyt tähän yritykseen, niin piti sitä hyvänä merkkinä. Joulukuun kierrossa mulla alkoi menkat myöhässä ja testissä käväisi hailakka plussa, joten jokin kiinnittymisyritys tms. silloin varmasti oli. Varmaan sekin oli taas ihan hyvä merkki, mutta kun ne menkat kuitenkin tuli niin kyllä tää yritys todella turhalta alkoi tuntumaan.
Onko sulla pitkä aika viimeisimmästä lapsesta? Tää on kyllä kurjaa, kun on kuvitellut perheeseen kuuluvat vielä sen jonkun, mutta ei vaan tunnu onnistuvan. Itse ottaisin mielelläni kaksikin lasta vielä...
Tällä tietoa gyne minulla kp11,mutta saa nähdä kuinka pitkä kierto tästä tulee :/Minäkin voisin siirtyä tänne tuolta 2021 ketjusta. Taustatietoa, olen 35-vuotias ja aloitimme mieheni kanssa ensimmäisen lapsen yrityksen syyskuussa 2020. Elokuussa 2020 minulta poistettiin hormonikierukka ja ennen sitä käytin monenmonta vuotta e-pillereitä. Tämä kierukka sai kehon oman hormonituotannon sekaisin. Kierto on vaihdellut 29-40 päivän välillä ja vuoto on ollut todella niukkaa ruskeaa tuhrua. Tässä kierrossa aion lompakko ojossa astella yksityiselle ultrattavaksi (julkiselle pääsisin tutkimuksiin vasta kesän lopulla ja oma mieli ei kestä odotella sinne asti, varsinkin kun on niin vahvana se tunne, ettei kaikki ole ok). Onko joku minua viisaampi, eikös sitä suositella tehtäväksi tässä alkukierrossa, ennen ovulaatiota? Ja onko kenelläkään suosituksia minne mennä Felicitas, Aava, Terveystalo?
Mulla on sama tilanne kertomisen suhteen, kun työskentelen kemikaalien kanssa. Plussan jälkeen täytyy kertoa aina heti. Se herättää todella ristiriitaisia ajatuksia, kun meidän pienessä työryhmässä on ollut paljon muutoksia. Yritän pitää mielessä, että ensimmäistä yritämme ja jos vauva saa alkunsa, on hän tärkeämpi kuin mikään sen hetkinen työprojekti. Pomo varmaan ei ole innoissaan, mutta me oltaisiin erityisen kovasti.Mua ahdistaa jo etukäteen töissä pomolle kertominen jos nyt satun raskautumaan. Ahdisti myös aiemmilla kerroilla. Nyt kun on kaksi lasta ennestään, musta on alkanut tuntua että täällä ajatellaan etten enää enempää aio koska se "kaksi nyt vaan on tavanomainen". Pomo on myös monessa lauseessaan viitannut siihen miten korvaamaton olen ja en voi jättää heitä minkään asian takia kun eivät pärjää ilman mua. Työni sisältää lisäksi mm. Röntgentyötä ja mahdollisesta raskaudesta pitää kertoa tyyliin heti plussan saatuaan vaikka kaikki siinä vaiheessa etenkin on todella epävarmaa. Ärsyttävää.