EX-KERMIT 4

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Niksu1
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Hyvä, että Tehiksenkin maha alkaa plumpsahtamaan, etkä ole enää niin huolissasi asiasta.

Ei nyt kannata ihan kovin vihreänä olla minun 10 päivän lomastani...ei se ole mitään verrattuna teihin onnekkaisiin, jotka saatte lomailla koko kesän! Vaikka se kiva puoli kyllä tässä työpaikan vaihdossa on ollut, että kaikki on vielä niin uutta, ettei ehdi kyllästyä ennen äitiyslomaa. Mistä tulikin mieleeni, että miten se äitiysloman alku oikein lasketaan? 30 ARKIPÄIVÄÄ vai 30 päivää ennen laskettua aikaa? Meinaa siinä joulukuussa on aikas monta pyhää. Tuleeko minulle Kelasta tieto, että mikä päivä se oikeasti sitten alkaa? Koska se päivä pitää ilmoittaa työnantajalle? Olen vähän ulkona näistä kuviosta; minulla ei ole mitään kokemusta Kelan kanssa asioinnista...

Tuuli

Heipä hei. Kaprikselle on tapahtunut se mitä mä aina pelkään... eli avaimet kadonneet. Minä lähinnä jännitän aina noita työpaikan avaimia, jotka ei olisi mukava kadottaa. Siellä jos menisi homma uusiksi niin "eipä maksaisi" paljon juu. Mullakin on ns. yleisavaimet jolla pääsee kaikkiin huoneisiin (siis majoitustiloja ym) ja varastoihin. Huh, tähän asti olen selvinnyt säikähdyksellä kun avaimet ovat olleet lähes päivittäin kadoksissa (yleensä takin taskussa tai repun perukoilla vaikka on jo 100 kertaa tarkistanut...) No, nyt ei ole kotiäitinä hetkeen ollut sitä murhetta. Toinen joka mulla on aika usein kadoksissa on rahapussi. VOi, voi!

Neuvolaterkut: verenpaine 114/61 ja sf 21,5 . Sf mitta menee nätisti keskikäyrällä. Painoa oli tullut huimat 200g sitten viime kuun, mutta siitä ei neuvolantäti sanonut mitään. Huomenna menen lekuriin (meillä näin kesällä eri paikoissa) ja sitten saankin tietoa "alapäästä", jos teitä sellaiset tiedot kiinnostaa. Epäilen vähän hiivaa kun on vähän "kutittanut" tuolta häppäreistä, mutta saattaa johtua vain pyöräilystä joka ärsyttää just sieltä.

Kävin muuten lauantaina maauimalassa polkemassa hydrospinningiä. Olipa mukavaa kun aurinko paistoi ja oli suhteellisen lämmin. Kerran olen Mäkelänrinteessä lajia kokeillut, mutta kyllä tuo kesä-aurinko ja laji sopivat paremmin.

Nyt herää tyttö...

Päivystystä täällä aurinkoista lomapäivää vietän kirjahyllyä siivoten..

Täällä ilmoittauttu yksi mieheen aika ajoin täysin kyllästynyt.. Toissailtana otettiin viimeksi yhteen.. Jotenkin vaan tuntuu, että kaikkien muiden miehet ovat kiinnostuneita myös masuasukista ja odottajasta.. mutta meillä ei ole isäntä kysynyt kertaakaan miten jakselen tms. Välillä "väkisin" laitan isännän käden masun päälle, jotta tuntisi liikkeet ja pääsisi näin paremmin asian kanssa sinuiksi..

Meillä mies sairaslomalla ainakin pari kuukautta.. minä yritän sitä parhaani mukaan "palvella", mutta välillä tuntuu ettei mikään riitä.. No, selkä sillä on leikattu.. joten tiedän ettei saa vielä pariin viikkoon edes istua, mutta en minäkään ihan vetreimmilläni ole..

Muuten olo on ollut ihan OK! Suonenvedot ovat väistyneet.. välillä meinaa alkaa, mutta olen saanut ehkäistyä.. Kutomassa olen yrittänyt käydä.. aloitin ryijyn kutomisen ja se olisi saatava valmiiksi elokuun loppuun mennessä.. nyt kun mahdun vielä kangaspuiden väliin.. Nautinnollista ja rentouttavaa tän kaiken muun härdellin keskellä..

Miten muuten Ex-kermitit.. Masuasukin vakuutus? Oletteko jo hommanneet tai mitä suunnitelleet.. Minä meinasin huomenna piipahtaa vakuutusyhtiössä.. muistaakseni jos aikoo ottaa vakuutuksen ennen lapsen syntymää niin se pitää tehdä kolme kuukautta ennen laskettua aikaa..?

Eipä tässä muuta kun palailemisiin.. märkä pölyrätti odottaa..

Lääkärissä kaikki hyvin. Ei ole mitään tapahtunut alapäässä, vaikka vähän supisteleekin. Siitä en nyt huolissani ole ollutkaan, kun olen tunnistanut nämä ihan vain harjotussuppareiksi. Ulkosuu oli sormelle auki, kuten uudelleensynnyttäjällä usein onkin. Niin mulla on muistakin ollu ja mitään kypsymistä ei tapahdu ennen kuin synnytys on käynnissä.
Paineet on tosi alhaalla; 90/50. En kyllä ole sitä mitenkään olossani huomannu. Kai siihen tottuu. Sf-mitta edelleen huima; 26cm. Vauva pötkötteli ylhäällä poikittain :-) Naureskeli terkka tuota mun tyhjää alavatsaa. Kohtu ja vauva tuntuu hyvin kasvaneelta, joten eipä huolen häivää sen kasvun suhteen. Toivottavasti nyt hoksais asettua vähän parempaan asentoon tuo napero tässä tulevien viikkojen aikana!
Painoa kertynyt neuvolan kirjanpidon mukaan nyt 6kg, mutta itse olen saanut kyllä mielestäni 7kg. Terkan mielestä joka tapauksessa EI MITÄÄN :-) Hassua, miten jotkut taas saavat kauheita urputuksia muutamasta kilosta. Ainakin mitä täällä on ihmisten juttuja lueskellu muissakin ketjuissa...
Nyt pitäisi se yksi ultra tilata, jotta jonkinlaista painoarviota saisi.

Tuuli, vapaiksi lasketaan arkipäivät ja "arki"lauantait. Eli pyhiä ei lasketa...
Kelan sivuilla hyvä laskuri, josta lasketun ajan perusteella saat äippäloman aloituspäivän. www.kela.fi -> laskurit (muistaakseni)

Sori, pikavisiitti vain...

Tehis

Kiitti Tehis avusta! Olipas hieno laskuri. Siitähän näki ihan kaikki, loman alun ja lopun.
Ja hyvä, että kaikki on hyvin, samoin kuin Kirpullakin! Minä en ole koskaan kokeillut tuota hydrospinnigiä; sehän voiskin olla hyvä liikuntamuoto kokeilla nyt. Vilkutuksia myös Pikku 2:lle! Ja hyvä, kun kyselit vakuutuksesta. Minä itse asiassa kyselinkin sitä jo täällä kerran, mutta kukaan ei tainnut vastata, joten minuakin kiinnostaa kovin, mitä asiasta tietävillä on sanomista ;)

Tuuli

Pikku2 kyseli vakuutuksista.
Meillä esikoisella on Ifistä lapsivakuutus. En tiedä/muista paljonko vuosimaksu on, koska anoppi maksaa sen (maksaa myös miehen siskon lapsen vakuutuksen). Silloin pari vuotta sitten Ifistä ei saanut vielä syntymättömän lapsen vakuutusta, joten se jäi ottamatta (meillä ja anopilla siis kaikki vakuutukset Ifissä eikä viitsitty lähteä niitä muuttelemaan). Nykyään on kuulemma heilläkin sellainen. Kävin tutustumassa ehtoihin ja luulen että niillä ehdoilla taidan sen vakuutuksen ottaa. Saa ottaa aikaisintaan rv:lla 10 tehdyn ultran jälkeen ja viimeistään 3kk ennen laskettua aikaa. Sitten 2kk syntymästä sen voi muuttaa lapsivakuutukseksi.

Lapsivakuutus on tosi hyvä juttu. Meilläkin korvaa kaikki reseptilääkkeet, lääkärissäkäynnit jne. ja niitä onkin ollut kun esikolla oli kauhea korvatulehduskierre talvella päällä ja lopulta korvat putkitettiin ja kitarisat leikattiin. Kuitteja saa kerätä vuoden ja sitten koko potista omavastuu on 50 euroa. Eli meillä ehdottomasti myös kakkonen saa moisen.

Ja Tuulille tehis jo vastasikin tosta Kelan laskurista. Mulla alkaa äippisloma 29.12. mikäli kaikki menee mallilleen sinne saakka. Ihan kiva, sitten kun pitää välipäivinä parit pekkaset, voi joululta jäädä jo pois.. =) Esikolta laskettu aika oli 9.1. ja äippis alkoi silloin joulukuun alussa.

Hei, meinasin ihan jättää noteeraamatta että nythän voin jo lähteä töistä kotiin... Heippis...

Kirppu, mullakin avaimet ja lompakko "hävinny" joka päivä noin kerran tai kaks... =)
Tai kyllä mä ne yleensä melkein heti löydän, mutta kuitenkin aina sanon puoliääneen, että missä mun avaimet/lompakko on.
Tästä syystä mies, mun äiti, ystävät joille kerroin ja kaikki muut jotka kuuli avainten häviämisestä, kysy, että onko "hävinny" vai oikeesti hävinny....
ja mullakin meni siis työavain myös tuossa samassa. Vaikka en ole töissä ollut yli 2vuoteen, niin avain on kyllä roikkunut mukana. Fiksua.. no, sen hankinta ei ole onneksi mun homma.

Minäkin olen aatellut sen vakuutuksen tälle kakkoselle hankkia. Ihan jo sen takia, että esikoisen kanssa ei ole ollut mitään *kop kop* paitsi pari flunssaa ja 1 korvatulehdus, niin nyt "ei voi" olla yhtä hyvä tuuri.
Ja täällä kyllä pääsee heti jonon ohi päivystekseen tai lääkäriin (1km meiltä) käytännössä samantien kun sinne menee lapsen kanssa... ja ilmaista on kaikki terkkaripalvelut alle 18v.
Mutta nyt tän ihottuman tai mikä lie takia haluan sen hankkia, jos vaikka syntyy paljon etuajassa ja joutuu viettämään sairaalassa kauan aikaa.
tai ehkä jäi siitä päähän, kun puhuivat niistä koepaloista, niin ajattelin, että mitään hoitoja ei voida aloittaa ennen kuin vauveli maailmassa... tosi positiivisia ajatuksia mulla päässä.
Pidetään sitten vuosi sitä vakuutusta ja jos kaikki hyvin, niin sit lopetetaan.
Tai näin olen ajatellut. Mulla nyt vaan vois nää näpyt ja läiskät lähteä pois, että voisin hakea sitä vakuutusta... :/
Mistä yhtiöstä teillä se vakuutus on? ne joilla se siis on. Noissa hinnoissa on ihan sairaita ( =D ) hintaeroja. Yli 200€ vuodessa heittoa ja esim tapiolan vakuutus ei kata muita kuin tapaturmaisia vahinkoja ?!?! eihän siitä ole sitten mitään hyötyä esim pahoissa allergioissa... ??
no, täytyis varmaan käydä ihan jossain kysymässä.
Mun äiti on vakuutusyhtiössä töissä ja hän sanoi esikoista odottaessani, että vakuutusten hinnat niin korkeita, että hän ei sitä vakuutusta ottaisi. Sillä vuosi maksulla pääsee jo aika monta kertaa YKSITYISELLE lääkäriin ja erilaisiin kokeisiin....
no, täytyy katsella ja kysellä
Se muuten vasta ärsyttääkin - kaiken muun paitsi tytön ohella - että tämä raskaus on itsessään ollut tosi helppo. Mitä nyt se kuvotus alussa, mutta en edes joutunut oksentamaan kertaakaan.
Mutta kaikki nämä turhat huolet on ollut mun "omia" vikoja eivätkä liittyneet raskauteen millään lailla.
Jossei nää näpyt ole sitä samaa mitä Tehiksellä.

Tuuli, se äippäloma alkaa melkeinpä tasan 5vk ennen laskettua. tai enpäs sanokkaan sun lomasta, kun siinähän on joulut ja uudetvuodet välissä..
tosiaan toi tehiksen antama sivusto kelalla on hyvä paikka kattella milloin lomat alkaa ja loppuu yms...

voi hitsi, piti tehdä ihan nopea viesti, mut taas ajatukset hyppi miten sattuu ja tekstistä varmaan tuli tosi helppo lukuinen... sori. En jaksa edes lukea läpi :)

kapris taas.. ja rv samat kuin edellisellä sivulla

no olipa tullut tekstiä väliin...

tosta vakuutuksesta, niin maksaako teillä muuten lasten tai alle 18v lääkärissä käynti?!? Siis kunnallisessa?
Jos Stadissa vielä asuttais, niin ottaisin sen vakuutuksen saman tien. Siellä kun ei millään meinaa päästä terkkariin saati sitten lääkäriin, mutta täällä kun pääsee niin uskomattoman hyvin vauvan ja lapsen kanssa , että en oikein tiedä..
jos itsekin saisi hoitoa normaalisti samaan tahtiin, niin jo olis :))

tosin jos joku kunnon tauti/sairaus iskee, niin eikös vakuutus korvaa esim ne ihme maidot/korvikkeet apteekista, jos lapsella on maitoallergia vauvana?! En nyt tosiaan muista "maidon" nimeä, mutta ihan hirmuhintasta oli, kun kaveri sitä joutui vauvallensa antamaan...

no, mietin miehen kanssa asiaa ja katellaan mihin päädytään.

menen taas.

Vakuutusasiasta... olen miettinyt myös syntymättömän lapsen vakuutusta, mutta en tiedä. Meillä myös vakuutukset IF:issä ja esikoiselle otettiin se lapsivakuutus silloin kun täytti 3kk. EI olla vakuutusta tarttettu kun ei ole lapsi (kop, kop) juuri lääkäriä tarvinnut. Ehkä päädymme tälläkin kertaa siihen lapsivakuutukseen sitten. Pitää tsekata IF:stä se hinta ja sitten miettiä. Tosin aikaa ei juuri ole miettiä kun pitää ottaa 3kk ennen laskettua aikaa. Siihen on nimittäin viikko... oho!

Tehikseltä tulikin uusi tieto. Siis että uudelleen synnyttäjillä on usein kohdunsuu vähän auki. No, en tiedä onko mulla mutta hyvä tieto silti.

Minä täyttelin tänään Kelan paprut ja ajattelin huomenna viedä. Ihmettelin sitä täyttösysteemiä kun haen äippärahaa edellisen äitiysrahakauden perusteella ja soitin sinne että mihin tässä nyt näitä rukseja laitetaan. No, lisätietoihin piti sitten kirjoittaa että hakee edellisen kauden perusteella.... Miten se sitten menee jos työnantaja maksaa sen ekat 3kk palkkaa??? Tossa lapussa ei siitä puhuttu mitään. Mullahan niin on kun hoitovapaa ehtii loppua ennen kuin äippäloma alkaa!!! EIkös niin?

Kirppu

Illalla vastailin pitkät pätkät ja ne perhanat katosi jonnekin. Paremmalla onnella nyt.

Siis ei tietenkään meillä maksa alle 18v. terveydenhoito kunnallisella puolella, eikös se ole jo ihan lakisääteinen juttu?? Mutta kun pienen lapsen kanssa joutuu jonottelemaan ihan samalla lailla kuin aikuisetkin eikä palvelu todellakaan ole kummoista, sitä mieluummin maksaa yksityiselle. Ja tässä kohtaa se vakuutus on äärimmäisen hyvä juttu. Mehän rampattiin loka-tammikuu sairaalalla pojan korvien kanssa. 7 lääkäristä 1 sanoi että toisessa korvassa saattaa olla liimakorvan alku mutta hänpä ei sano mitään varmaksi. Yksityinen lastenlääkäri vilkaisi kerran ja totesi todella pahat liimakorvat molemmissa korvissa ja ihan järjettömän isot kitarisat... Eli tähän perustuen otan ihan varmasti kakkosellekin vakuutuksen. Ja jo syntymättömän lapsen vakuutuksen, kun sen kerran nykyään Ifistä saa. Katsoin eilen, että sen hinta on 175e kun on keskittänyt sinne muutkin vakuutukset ja saan järjestöalennuksen (kuulun siis toimihenkilöunioniin).
En muista/tiedä mitä esikon lapsivakuutus maksaa, kun anoppi hoitaa sen. On sekin varmaan toista sataa euroa vuodessa, mutta korvaa aika laajalti kaikenlaisia juttuja.

Kirppu: kannattaa varmaan kysyä Kelalta tai sitten oman työpaikan palkanlaskennasta, sieltä saa ainakin ihan fakta tietoa. Oletan että jos olet palannut työelämään ennen kuin seuraava äippis alkaa, niin työnantaja ihan normisti maksaa sen 3 ekaa kuukautta. Kelahan sitten vaan maksaa suoraan työnantajalle sen heidän osuuden.

Pitäis varmaan aloitella tota työntekoakin tänään, missä lie mahtaa motivaatio taas luurata... =)

Niksu 10+3

huomenet!

Tuosta vakuutuksesta vielä, niin sehän nyt ei tosiaan oisi iso varmistus jos sen hankkisi ja tietenkin toivoo että olisi turhaa :)
Ja sillä kysyin tuosta lääkärimaksusta, kun kaikki laittavat, että korvaa lääkäri käynnit... mutta tietty siis yksityisen :))
Koska itse olen allerginen, niin on aina isompi riski, että vauvalla on joku paha allergia tai sitten ne kaikki - maito, keliakia yms... niin silloin kyllä olisi niin loistava juttu, jos vakuutus olisi!
Vaikka edelleen liputan tämän meidän terkkarin puolesta.
Mutta siis vauvojen, lasten asiat hoituvat samantien. aikuiset "saattavat" joskus joutua odottamaan... ;)
Tollanen pari sataa ois ihan käypä hinta, mutta kävin katsomassa pohjolassa ja siellä se maksoi jotain 450€... aika paljon enemmän... tosin en lukenut tarkkaan mitä kaikkea siihen sit kuulu.

no, nyt en jaksa enää pienessä mielessä vatvoa tota asiaa tänään.

Tehiksen masusta en vielä kommentoinut.
Hyvä kun rupeaa pumpsahtelemaan. Ja aika jännä, että on yläkäyrällä ja pieni kokoinen :)
Tietty se tekee heti sen kun on kasvanut ylös nopeaan.

nyt aamupalaa ja kavereille kylään.

sateista keskiviikkoa!!

Huomenet!
Voi kökkeli, taas sadepäivä...

Niin, viimein niistä vakuutuksista vastailen myös...
Meillä ennen syntymää on otettu ainoastaan ekalle ja hällä olikin sitten pitkään se lapsivakuutus, jota ei koskaan tarvittu. Tokalla ja kolmannella ei tosiaan vakuutusta ole ollut, mutta ei myöskään ole ollut tarvetta. Ei kauheasti olla rasitettu terveydenhuoltopalveluja :-) Täällä kyllä toimii tosi hienosti ja aina pääsee heti, jos on oikeasti tarve. Lastenpolillekin sitten hurauttaa 20 minuutissa. Ainoastaan kakkosella ehkä olisi vakuutus jotakin korvannut, kun hällä oli vauvana se lonkkaluksaatio. Mutta ei sekään loppujen lopuksi paljoakaan tullut maksamaan, ehkä muutama poliklinikkamaksu...
Ennaltaehkäisyn vuoksi ollaan kuitenkin ajateltu, että olisi hyvä tälle neljännelle ottaa se vauvavakuutus. Meillä vakuutukset myös If:ssä. Järjestöalennuksineen meillä hinnaksi tuli 192e. Muistaakseni äidin ikä vaikutti tuohon hintaan. Tuossa ne paprut odottaa lähettämistä. Toukokuussa jo tarjoukset pyysin, vaan vielä olen jahkaillut, että otetaanko kuitenkaan. 14.pvä on jo aika lähellä, joten pitäisi laittaa postiin. Ehkä otetaan vaan tämä vauvavakuutus ja sitten jatkossa pelkkä tapaturmavakuutus, jos ei ilmene mitään erityistä tarvetta jatkaa lapsivakuutuksena.

Kirppu, ne paprut hoituu tosiaan palkanlaskennan kautta. Sinä täyttelet ne ihan normaalisti ja Kela makselee sitten työnantajalle suoraan sen 3kk:n osuuden. Ja ihan normaalisti pitäisi tuo palkka tulla, jos kerran et ole hoitovapaata anonut pidemmälle. Ainoastaan ennen ensimmäistä äippälomaa on jotakin ehtoja työssäolosta ym. Tai näin ainakin meillä kunnallisella puolella... Työehtosopimuksissa on kyllä varmasti eroja.

Täytyypäs käydä Kelan sivuilla katsomassa, missä vaiheessa se oma anomus on menossa. Jätin ne paprut jo tosi ajoissa, kun piti anoa töistäkin vapaat, niin meni samalla koko paperisota :-)

Pitäisi muuten mennä vähän vaunukaupoille. Meillä ei mitään muita hankintoja tarvitse tehdäkään, mutta vaunut ajattelin ostaa uudet. Vanhat yhdistelmät on ullakkokamaa jo ja tuolla pikkumiehellä oli käytössä vain rattaat pehmeän kantokopan kanssa. Olen kyllä pitänyt silmiä auki käytettyjen suhteenkin, mutta en oikein jaksa käyttää aikaani mihinkään huuto.net -touhuihin :-/

Tehis rv 26+3

Tein vielä tuossa vähän kuvahommia ja nyt teillekin todisteita :-)
Pelkään kyllä, että tuo kyseinen tulee jotenkin kauhean isona. Ihmeellisesti tuolla toisella sivulla heitti sen jättikooksi, vaikka asetukset piti olla ihan normaalit. Nyt en jaksa näiden vempeleiden kanssa enempiä taistella. Just olen muksuille mp3-soittimiin lataillu biisejä...Riittää tältä päivältä :-)

Kuva siis otettu tänään, rv 26+3 ja on se kasvanut!
Laittakaas muutkin vatsakuvia näytille... ;-)

2b9.jpg

Ihan pikaisesti. Tänä aamuna sain kokea elämäni ensimmäistä kertaa, miltä tuntuu aamupahoinvointilaattaus! Ei ollu hääviä. Varsinkaan kun tiesi että on raahauduttava töihin kaheksaksi tunniksi. Nytki on koko päivän ollu enemmän ja vähemmän "sairas" olo. Äsken esimies toi kahvin kanssa pullan, jota tässä nyt silmäilen eikä oikein tee mieli syödä. Päinvastoin meinaa yökkäyttää koko ajatuski. Mutta. Eiköhän tämä tästä vielä iloksi muutu. En valita :)

Safiiri 7+5

Moikka! On kyllä extra soma masu :) Näin eilen kaupassa yhden masun, joka oli kyllä niin VALTAVA, että oikeasti ihmettelin, miten se nainen edes pystyi kävelemään. Varmaan oli neloset tulossa...

Kiitos vakuutuskommenteista. Hyviä pohdiskeluja. Vai vaikuttaa se äidin ikäkin siihen hintaan, eikä varmaankaan alentavasti...Me varmaan otetaan se vakuutus ihan sen takia, ettei täällä kyllä kenenkään aika riitä ja hermot kestä odotella pääsyä kunnalliseen lääkäriin. Pääkaupunkiseudulla asumisessa on etunsa...mitkäköhän ne vaan on?

Eipä taida olla mitään muuta ihmeellistä tänään. Sataa tosiaan täälläkin. Tänään kerroin raskaudesta parhaalle ystävälleni, joka tiesi myös keskenmenosta. Hän asuu toisella puolella maapalloa, joten ei kauheasti pääse levittelemään tätä asiaa ;) Muille taidetaankin kertoa vasta, kun maha näkyy.

Muuten miten te muut nukutte? Minusta tuntuu, että nukun kauhean huonosti. Yöllisen vessareissun jälkeen en saa pitkään aikaan unta, enkä löydä mahalle sopivaa asentoa. Minusta on jotenkin niin hankalaa nukkua selällään ja kaikissa muissa asennoissa maha "painaa". Muutenkin minusta tuntuu, että nyt mahassa on paljon enemmän tuntemuksia ja jomotuksia kuin ennen? Välillä tuntuu semmoista menkkamaista kipua?

Tuuli rv 14+0

Söpö on Tehiksen masu. Ja kasvanut. Mutta kyllä meikäläisellä on ihan jätti tuohon verrattuna. Ei se paljon ulospäin näy :o)
Kiitos muuten Kelan tiedoista. Kävinkin siellä tänään henk.koht. viemässä aamulla paperit kun sattui olemaan terkkarin vieressä. Jätin siis paprut ihan normaalisti, kuten Tehis minua valistikin.
Lääkäri ei ollut kauheen armollisella päällä. Kohdunkaula oli lyhentynyt eli 2cm jäljellä. Tosin oli kiinni ja kiinteä. sain kuitenkin satikutia ja pitäisi ottaa rennosti ja huilata mahdollisimman paljon jottei niin supistelisi. Mulla onkin ollut sellasta vihlontaa tuolla alavatsalla ja se kait se pahin on. Lenkkeily pitäisi vähentää minimiin ja tyttöä ei saisi kannella/nostella. Apua! Se ei tule onnistumaan. Kolmen viikon päästä pitää sitten ottaa taas yhteyttä neuvolaan jos supistelut jatkuu. Huh! Vähän pelästytti, mutta toisaalta arvasinkin tämän. Toivottavasti nyt pysyisi ainakin 2kk vielä vauveli sisällä että saataisiin vähän viikkoja lisää. Todennäköisesti se menee sitten yli ja käynnistetään, eikös niin...
Katselin tota esikoisen neuvolakorttia ja hällä oli rv 36 kohdunkaula 1,5cm mutta auki ja pehmeä... ja syntyi siis rv 38.

Nukkumisesta kyseli Tuuli. Minä olen nukkunut kuin tukki. Aamulla oikein olen ihmetellyt etten ole herännyt kuin tytölle laittamaan peittoa. Välillä kyllä herään aamuyöllä niihin alavatsan poltteluihin... Mutta olen nukkunut peitto/tyyny toisen jalan alla "puolivatsallaan" joka on mulle ollut hyvä asento!!!

Terkuin Kirppu!

Tuuli kyseli nukkumisesta: mä nukun ihan ok, tosin sapettaa kun vuoronperään saa herätä pissalle ja pojalle laittamaan tuttia tms. Poitsu nukkuu välillä kamalan levottomasti. Mutta heti kun pään laittaa tyynyyn on taju pois. Sen oon tosin huomannu et maha ei oikeasti ole joka asennossa parhaalla mahdollisella tavalla. Mahallaan en pysty nukkumaan enää ollenkaan vaan nukun samanlailla "puolivatsallaan" niin kuin Kirppukin.

Ja joo, se äidin ikä vaikuttaa tosiaan siihen syntymättömän lapsen vakuutukseen. Oliko se yli 40-44 vuotiailla kalliimpi kun sitä nuoremmilla. Näin siis Ifillä. Muista en tiedä, kun en aio tehdä vertailua. En jaksa rumbata kaikkia vakuutuksia uuteen firmaan...

Kivakiva, kaveri tuolta keski-Euroopasta (ollaan saman firman palveluksessa..) ilmoitti että siellä ollaan todella tyytyväisiä mun työpanokseen. Oli ollut lounaalla mun yhden esimiehen kanssa ja ohimennen oli asiasta tullut puhetta. Tuli oikeesti aika hyvä mieli.. =)

Heipsulista taasen!
Siellä on muuten ihana ilma, vaikka sateleekin. Oltiin pienessä sateessa ulkona ja piristi mukavasti :-) Tosi lämmintä ainakin täällä.

Nukkumisesta... Täällä kans nukutaan sikeästi, mutta mulla oli tuossa muutamia unettomia öitä, kun kävin ylikierroksilla. Unta riittää nykyään uskomattoman paljon. En tosiaan ole alkanut vieläkään heräilemään aikaisin aamulla. Luovutin sen suhteen! Nukun pääasiassa vatsallani. Selällään en ole koskaan nukkunutkaan. Kylkiasennot myös menee jotenkuten.
Tuuli, tuossa vaiheessa se kohdun kasvu on aikas kovaa, joten kaikenlaista kipuilua tuntuu. Toivottavasti unet parantuvat sinullakin!

Voi Kirppu, kurjaa, että jo kohdunsuulla tapahtunut. Ei ole todellakaan helppoa olla rauhassa, kun on esikoinen hoidettavana :-/ Toivotaan, ettei nyt tuosta nyt enempiä kypsy vielä moneen viikkoon! Koitahan ottaa tosiaan rauhallisesti.
Jännä, miten toisilla tapahtuu niin herkästi tuota kypsymistä. Mulla ei tunnu pelkoa olevan moisesta. Ei ole ennenkään ollut. Siis vaikka kuinka kaivaisin lapiolla monta tuntia päivässä tai raataisin yötä myöten siivousten kanssa, niin ei mitään. Eipä silti, en vielä odotakaan tapahtuvaksi!!! Mullakin kuitenkin supistellut välillä kovastikin. Mutta samanlainen on sitten synnytyskin :-( Hitaasti, mutta varmasti!

Safiiri päässyt posliinista prinssiä halailemaan, yäks. Mutta hyvä se vaan on! Vahvasti raskaana :-)

Meillä tarkotus tänään lähteä vielä koko perhe shoppailemaan ja syömään. Piti jo hääpäivänä käydä ulkona herkuttelemassa, mutta esikoinen oli vähän pahoinvoiva yötelttailun jälkeen. Taisi olla herkkujen puutteesta, kun eivät tällä kertaa saaneet kuin kurkkuja, viinirypäleitä ja nakkeja telttaherkuiksi:-)
Täytyy käydä samalla katsomassa, että jos löytyisi jotain päällepantavaa perjantain tyttöjen iltaan ;-)

Ei se Jazzkaan ole uskaltanut meille nyt avautua... Tule ihmeessä ruikuttamaan, se helpottaa!!!
Mulla oli kans viime viikolla aikas ahdistunut olo. Nyt kummasti taas jo vähän helpottaa. Tuntu, että olin niin hermoheikkona, ettei kukaan varmaan uskaltanut mulle mitään puhuakaan :-) Se vierasputki ja tähän arkeen kyllästyminen kaatui niskaan samaan aikaan. Ja lisäksi mua hatutti noi naapureiden kakarat tai oikeastaan niiden vanhemmat. Täällä on niin erilaisia sääntöjä, että niihin sopeutuminen on vähän hankalaa välillä. Tai siis kun toisilla ei ole sääntöjä!!! Selvästi ihan oikean loman tarpeessa :-) Ja sitä ei kyllä olisi se anoppilareissukaan. Johon nyt ei siis ilmeisesti lähdetä... Ajateltiin Tampereelle lähteä muutaman päivän reissulle. Ihan hotelliin majailemaan ja sitten Särkänniemi-visiittiä ym. Kunhan pääsee välillä täällä työleiriltä pois! Vielä vähän auki nuo suunnitelmat.

Nyt pitää mennä laittamaan nassu kuntoon, että kehtaa ihmisten ilmoille lähteä.
Moikkelis!
Tehis

Plääh söin just viilin ja 34 g salmiakkipastilleja :) Ihan kamala himo tuli yhtäkkiä salmiakkiin ja piti ostaa rasia. Syön siis ihan tosi harvoin salmiakkia.

Kirpun täytyy yrittää ottaa rauhallisemmin, vaikka on varmaan vaikeaa, kun on tyttö hoidettavana. Oletko vielä kauan "yksinhuoltajana"?

Miten sä Tehis voit nukkua vatsallaan? Mäkin olen alkanut rakennella kaikenlaisia kekoja tyynyistä ja peitoista. Mut sit taas vähän ajan päästä käännyn selälleen. Eilen illalla mieskin jo hermostu ;) Juu kaipa sen kohdun on kasvettava, välillä tuntuu vaan niin ilkeeltä.

Jos sä Tehis olet loman tarpeessa niin sit ehkä anoppilareissu ei ole paras mahdollinen idea ;)

Niksu, on kyllä ihan kiva aina välillä saada palautetta. Harvoinpa sitä kukaan mitään sanoo. Kohta päästään taas kotiin :)

Oikeasti minne on Bellamariia kadonnut? Ja mikä on Jazzin mieliala?

Tuuli

No heipsistä keipsistä =)

Tuuli, minähän saatan köllötellä vieläkin vatsallani (harvemmin kuitenkaan kokopainolla) ja selällään olokaan ei tuota ongelmia. ja viikkoja kuitenki jo 36+4
ihanan "pieni" maha Tehiksellä.. (omaan jättiin siis verrattuna.. ) miepäs koitan liittää yhden kuvan joka on rv 34+4 eli monta viikkoa sitte...
RV3343.jpg

Pitäs ottaa vähä uutta kuvaa vieläku kerkee..
Minä oon ruennu ostelemaan isukille isyyspakkausta.. koossa nyt:
Pehmohelistin lelu
Kirja (olikohan vauvasta taaperoon tms.. ihan asia kirja)
2 tuttia
2 tuttipulloa
Kylpyankka
Vaippoja
Puhdistuspyyhkeitä
Nenäniiskutin vauvalle
Ensilusikoita 2kpl
Vanna
Korvatulppia
Maailman paras isä mukin
Topsy-puikkoja (vauvan korville tarkoitettu)

Vielä jos tuohon kasaisi karamelliä, jotain suolasta, siideriä ja vaikka sen sikarin jos nyt muistaa....

pojalle on ostettu Isoveli t-paita ja maailman paras isoveli - muki

Sairaalakassiakin oon koittanut pistää kasaan.. kassiin asti en kuitenkaan vielä ole niitä saanut, vaan koriin josta ne voi sitte kipata kassiin ja jos oikein kiire tulee niin lappu on vieressä missä on merkitty vielä puuttuvat tavarat. Ukollekin on jo kerrottu että missä kohti ne vauvan vaatteet sitte on jos hätähätä tulee, ettei tarvi etsiskellä hyllyiltä. =) alkaa olemaan jo hivenen hassu olo että hei, kohta meillä on vauva.
pojan kans oli ihana olla kaupoissa tänään kun toinen kahteli onessaan leluja että "kato tämmönen pitäs ostaa meijjän vauvalle sitte" kuitenki ite vaan tykkäisi niistä =D sanoinkin hälle että on kiva kuulla että odottaa vauvan tuloa.

Nyt pitää mennä pistää lakanat pyykkiin kun kävin ostamassa uusia lakanoita, kun huomasin tuossa yhden puhkikuluneen... *nolo*

Perjantaina on neuvola ja maanantaina on äitipolille aika jolloin ilmeisesti tehdään synnytystapa-arvio jne..

Hyvää viikon jatkoa kaikille ja mie palailen taas..

Mervi rv 36+4

Alkuperäinen kirjoittaja Mervi83:
No heipsistä keipsistä =)

Tuuli, minähän saatan köllötellä vieläkin vatsallani (harvemmin kuitenkaan kokopainolla) ja selällään olokaan ei tuota ongelmia. ja viikkoja kuitenki jo 36+4
ihanan "pieni" maha Tehiksellä.. (omaan jättiin siis verrattuna.. ) miepäs koitan liittää yhden kuvan joka on rv 34+4 eli monta viikkoa sitte...
mahapieni.jpg

Pitäs ottaa vähä uutta kuvaa vieläku kerkee..
Minä oon ruennu ostelemaan isukille isyyspakkausta.. koossa nyt:
Pehmohelistin lelu
Kirja (olikohan vauvasta taaperoon tms.. ihan asia kirja)
2 tuttia
2 tuttipulloa
Kylpyankka
Vaippoja
Puhdistuspyyhkeitä
Nenäniiskutin vauvalle
Ensilusikoita 2kpl
Vanna
Korvatulppia
Maailman paras isä mukin
Topsy-puikkoja (vauvan korville tarkoitettu)

Vielä jos tuohon kasaisi karamelliä, jotain suolasta, siideriä ja vaikka sen sikarin jos nyt muistaa....

pojalle on ostettu Isoveli t-paita ja maailman paras isoveli - muki

Sairaalakassiakin oon koittanut pistää kasaan.. kassiin asti en kuitenkaan vielä ole niitä saanut, vaan koriin josta ne voi sitte kipata kassiin ja jos oikein kiire tulee niin lappu on vieressä missä on merkitty vielä puuttuvat tavarat. Ukollekin on jo kerrottu että missä kohti ne vauvan vaatteet sitte on jos hätähätä tulee, ettei tarvi etsiskellä hyllyiltä. =) alkaa olemaan jo hivenen hassu olo että hei, kohta meillä on vauva.
pojan kans oli ihana olla kaupoissa tänään kun toinen kahteli onessaan leluja että "kato tämmönen pitäs ostaa meijjän vauvalle sitte" kuitenki ite vaan tykkäisi niistä =D sanoinkin hälle että on kiva kuulla että odottaa vauvan tuloa.

Nyt pitää mennä pistää lakanat pyykkiin kun kävin ostamassa uusia lakanoita, kun huomasin tuossa yhden puhkikuluneen... *nolo*

Perjantaina on neuvola ja maanantaina on äitipolille aika jolloin ilmeisesti tehdään synnytystapa-arvio jne..

Hyvää viikon jatkoa kaikille ja mie palailen taas..

Mervi rv 36+4

Muoks. koetin pienentää kuvaa.. en tiiä onnistuinko