EX-KERMIT 4

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Niksu1
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Hyvä Kapris, jos on "vaan" sitä arskaihottumaa. Nyt tosiaan yritä malttaa olla varjossa, kunnes oireet katoavat!

Kiitos sullekin lomatoivotuksista. Alankin tästä kohtapuoliin kaikkoomaan.. mutta kotona varmaan aukee aina kone heti aamusta :) eli ette te musta kokonaan pääse =D.

Voikaahan loistavasti!

Olipa hyviä uutisia Kapris! Pääasia, ettei ole mitään vakavaa, vaikkei tuollainen ihottuma varmaan mukava olekaan. Minä kyllä vähän mietin eilen, että mitä tarkoitat Mehiläisen iho- ja allergiasairaalalla, mutta päättelin sitten, että sun täytyy tarkoittaa Meilahtea...Kuinka ollakaan sinusta tulikin mieleeni, että on jäänyt vielä kommentoimatta tuota raskausajan seksielämää. Muistan kuinka kirjoitit, että olet ollut oikea nymfomaani ja huomasin tässä itsekin äskettäin vastaavia piirteitä :):) ... jotenkin paikat ovat muuttuneet erilaisiksi (herkemmiksi kai?)ja halut vain kasvaneet eli odottelen tässä vielä innolla, kuinka ihanaa se sitten enää onkaan synnytyksen jälkeen, niin kuin te kaikki tuossa vähän aikaa sitten kehuitte.

Ompulle lähettelen täällä kateellisena leppoisan loman toivotukset! Ja tosiaan älä aivan unohda minua tänne yksinään kirjoittelemaan.

Tuuli

Päivystystä..

Massu kasvaa kasvamistaan.. tuntuu, että turpoan kuin pullataikina.. Mutta en valita, onhan tätä jo odotettukin.. Muuten olo kohdillaan.. suonenvedotkin(koputtaa puupäätä) on jättäneet minut rauhaan.. Olen popsinut magnesiumia ja terkkarin käskystä myös rautaa.. hemoglobiini oli eilen siinä 104. Painoa on tullut huimat 1kg. No lähtöpainoa oli kymmenisen kiloa enemmän kuin esikoista odottaessa, joten painoa ei tarviis tullakkaan..

Kotona on omituisen hiljaista.. Esikoinen on kummien perheen kanssa muumimaassa ja itse toista lomapäivää viettelen.. Isäntä makaa petipotilaana.. Viikko sitten leikattiin selkä kolmannen kerran.. Ei kivaa, mutta jospa se taas parisen vuotta
kestäs.. Kolme viikkoa olis lomaa.. ja sen jälkeen kuukaudeksi töihin ehkä..

Meillä viivästyy tuo aittavaraston rakentaminen nyt kun tuo isäntä ei saa tehdä mitään, mutta pikkuhiljaa.. Ehdittiin just ennen isännän sairastumista ostaa pari osaketta.. niitäkin pitäis remontoida.. No, onneksi toiseen on jo vuokralainen kolmeksi vuodeksi valmiina ja toinen meinataan myydä kun saadaan remontoitua.. Harmittaa kun ei itse pysty tekemään juuri mitään ja appiukko ja anoppi joutuu nyt selät väärällään meitä auttamaan.. Vasta viime viikonloppuna olivat siivousapuna kun enhän minä yksin pysty edes mattoja puistelemaan..

Kiva kun lasten sairaudet alkaa olla teillä voiton puolella ja Kapriksenkin ihottumat alkavat selviämään..

Täällä ja pihalla odottas muutama kirsikkapuu ja luumupuu + ruusuja & perennoita jne.. Tykkään kyllä möyriä mullassa, mutta kun alkaa olla tukalaa.. Ja sitten kun joku vielä muistas kitkeä rikkaruohot ja hoitaa kastelupuolen.. nyyh..

Palailemisiin.. Pikku2 RV23+5

Heissan kaikille (ex-)kermiteille!

Mokomat työt ovat pitäneet viime akoina kiireisenä ja estäneet täällä surffailun ; ). Luin pikaisesti tämän ketjun, pari edellistä pitäisi vielä josain välissä kahlata läpi.

Ensin hieman omaa napaa. 4D-ultrassa käytiin ja kokemuksena oli oikein mukava. Edellisenä yönä näin enne unen tytöstä ja jotenkin sitten sain päätettyä että ei kysytä sukupuolta ltrassa ellei se nyt ihan selkeästi näy. Sukupuoli jäi siis arvoitukseksi tuonne marraskuuhun asti... Tavallaan on paljon mukavampi näin kun saa jännittää ihan loppuun asti tulokkaan sukupuolta. Maalaan tulokkaan huoneen sitten keltaiseksi, niin sopii hyvin sitten kummalle tahansa ja vaatteitakin ehtii sitten hankkimaan kun tulokkaan sukupuolesta ei ole enää epäselvyyttä : ). Viime päiät olenkin sitten hypistellyt noita mukaan saamiamme kuvia. Tulevalle isosiskollekin olemme niitä esitelleet hyvin tuloksin. Neiti alkaa vähitellen sisäistämään että meille jossain vaiheessa tulee vauva. Nuken hoitamisvietti ainakin tuntuu tällä hetkellä olevan melko voimakas : ).

Pikku2: Oikein paljon halauksia ja voimia.

Kaprikselle myös halauksia. Onneksi oli "vain" aurinkoihotumaa.

Nyt pitää lopetella ja jatkaa kirjoittamista.

Ruusa (jo yli puolenvälin : )

Pakko tulla hätävuodatus vuodattamaan... :( Mulla on kadonnut oikeastaan kaikki oireet! Ja sen taas tietää mistä se voi johtua. :( Yhyy!!! Olen pirteä kun peipponen (okei, joskus iskee väsy mut siihen ei raskautta tarvita), ei enää okseta, mahaa ei jomota menkkamaisesti ja olen pari päivää jo ollut itkemättäkin! Rinnat on ajoittain arat mutta ei enää koko ajan. Tässäköhän tää nyt sitten oli... :(

masentunut antzi n. 4+6 (jos on)

Antzi, älähän nyt hätäile vielä!! Eikös raskausoireet voi tulla ja mennä ihan miten sattuu. Ja jos oikein muistan, niin eikös sulla ollut ultrakin jo parin viikon päästä?
Yritä nyt olla stressaamatta (joo-o, helpommin sanottu kuin tehty - tiedänhän minä..), se ei ainakaan tee vauvanalulle hyvää. Jospa ne oireet vaan vaimenee kun niitä oikein kuulostelemalla kuulostelet..? Sanoo köökkipsykologi Niksu..

Töissä on persiistä, edelleen. Asiakkaat on tyhmiä, samoin ulkomaiden kolleegat ja lomaankin aikaa vielä 5 VIIKKOA... En jaksa odottaa... Ja kun ei kerran satukkaan mihinkään, en viitsi edes miettiä mitään sairaslomailua. Eli hammasta purren kärsin ja kituutan.. =) Omassa navassa ei ihmeitä, kaikki ennallaan.

Pikku2:lle ja Ruusalle vilkutukset ja Kaprikselle myös onnentoivotukset pelättyä huomattavasti paremmasta diagnoosista. Toivottavasti saat ihon pian taas kuntoon. Koita nyt tosiaan ulkoilla sitten hieman suojaavammissa vaatekerroissa.. =)

Ja taas työ haittaa harrastustoimintaa, murr... Päivänjatkoja!

Niksu 9+3

Heipsan!

Täältä yksi onnellinen lomalainen ilmottautuu. Tosiaankin nyt alkoi loma vieraista!
Tosin mietin, että pitäisikös yksi kaveri kutsua iltakaffeelle, kun isäntäkin tulee vasta joskus myöhään illalla kotiin. Vielä en ole päättänyt, jaksanko... On tuo keittiö vielä aamun sotkuja täynnä, kun piti kiitää heti aamulla Turkuun. Vieraat lähtivät samalla ovenavauksella kohti pohjoista.
Täytyy sanoa, että todella rankka viikko takana!!!
Nämä jälkimmäiset vieraat kuitenkin olivat loppujen lopuksi helpommat, kun katsoivat paljon pikkumiehen perään minun touhutessa. Viikonloppuna täällä oli melkoinen vilske, kun lapsia oli kuusi ja miehet tekivät rakennushommia.
Nyt meillä on onneksi pakkasessa ruokajämiä. Ja jos ne ei riitä, niin Hesburger kutsuu :-D Minä laiskottelen loppuviikon.
Eilen puhallettiin sitten ensimmäisestä synttärikakusta ne kaksi kynttilääkin :-) Virallinen päivä oli siis eilen.

Mutta mutta... Mitäs kaikkea täällä olikaan menossa?
Kaprikselle ainakin syvä huokaus! Tosi hienoa homma, että säikähdyksellä selvisitte.
Safiirille voimia etovan olon kanssa. Kyllä se siitä ajan kanssa helpottaa, heh. Ehkä tiedät :-)
Tuulilla alkanut seksielämä rullata, hih. Odotahan vain tosiaan synnytyksen jälkeistä elämää! Tosin se ei ihan heti ala välttämättä kovin aktiivisena.
Täälläkin tämän kaiken muun tohinan keskellä on tohistu ahkerasti myös vällyjen alla (ja ehkä muuallakin... hmm..). Tämä kesä on vähän sellasta hormonienhyrräysaikaa...
Jazzillakin on ollut rankkaa. Onneksi kuitenkin teilläkin ollaan paranemaan päin! Yksinhuoltajan arki ei ole helppoa ;-)
ÄssÄ, hienoa, että pääsit nyt saikulle loppuajaksi! Kyllä muuten vaavi tosiaan vielä kummasti mahtuu kääntyilemään. Mullahan tuo kolmonen oli vielä rv 33 perätilassa ja th sanoi, ettei noin pinkeässä mahassa enää voi kääntyä. Kääntyipä kuitenkin!
Omppu, tervetuloa tän meil päin! Poiketkaa, kun taidatte meitin ohi ajella ;-)
Kiva, kun Pikku2 ja Ruusakin ovat käyneet kuulumisia kirjottelemassa. Jospa teistäkin kuullaan enempi sitten siellä synnytyksen lähestyessä...
Anzti, on tosiaankin hyvin tavallista, että oireet tulee ja menee! Älä vielä menetä toivoasi. Tsemppiä! Nuo alkuviikot on kaikkein ikävimpiä, erityisesti km:n jälkeen...
Niksulle voimia töiden parissa! Kyllä se loma nyt antaa odotuttaa itseään, höh.

Vielä siihen tapaamisasiaan... Mitenkäs sopisi siinä ihan elokuun viimeiset viikot? Olisiko joku perjantaipäivä Ikeassa sopiva? Taitaa olla kaksikin Ikeaa siellä teillä Hesan suunnassa. Sopisikos tuo Espoon? Se olisi meiltäkin kätevän yhteyden päässä ja sinne osaisin tulla etsimättä (lue:eksymättä) :-) Vai onko muille parempi tuo toinen?

Raskaus täällä etenee samaan malliin hissuksiin lähes näkymättömästi. Just tänään yllätin yhden ihmisen paljastamalla tilani ja lasketun ajan. Totesi vain, että nyt kun sanoit, niin ehkä sen vähän huomaa. Olen jo menettänyt toivoni koko vauvamasun suhteen :-( Ollaan sitten vaan vähän pyöristyneitä!
Ja kyllä täällä sitä poikaa taidetaan sittenkin taas odottaa. Just vieraillut ystävä totesi, että kylläpäs sinä olet NIIIIIIIN nätti. Poikaraskaudet on saaneet mut hehkumaan, joten kyllä se näin taitaa olla tällä kertaa... :-)

Ensi viikolla alkaa meilläkin sitten iskän loma, joten alkaa taas erilainen elämänrytmi. Vielä ollaan maisemissa ensi viikko, mutta sitten lähdetäänkin taas pohjoiseen anoppilan.
Täällä viikolla täytyy vielä käydä täällä ahkerasti jorisemassa, kun kerran laiskottelen muutenkin :-)
Moikkelis ja terkut kaikille!

Tehis rv 25+3

Ilmoittaudunpa minäkin taasen pitkästä aikaa.

Kiitokset kaikille sympatiseerauksesta! Kyllä tuli tarpeeseen saada ymmärrystä osakseen, olin nimittäin aivan totaalisen puhki mutta nyt jo onneksi helpottaa.

Antzille ensinnäkin kovasti voimia ja halauksia! Yritä olla hermoilematta, vaikkei se helppoa ole. Oireet tosiaan tulevat ja menevät, joten siitä ei voi mitään johtopäätöksiä vetää. Koska sulla oli varhaisultra, eikös sulla ollut sellainen jo varattuna. Toivottavasti piakkoin. Eiköhän siellä masussa ole kaikki ok.

Kohtalotoveri-Kirpulle myös kovasti voimia! Joko siellä rokko alkaa hellittämään, toivottavasti. Viheliäs tauti ja piti sitten teillekin iskeä juuri miehen reissun aikana. Höh. Onneksi mummo riensi apuun.

Ihanaa että Kapriksen ihottuma ei ollutkaan mitään sen vakavampaa! Toivottavasti se nyt paranisi mahdollisimman pian niin pääsisit taas nauttimaan kesästä.

Ompulle lokoisia lomapäiviä! Meilläkin oli suunnitteilla lähteä Muumimaailmaan, mutta tultiin siihen tulokseen että ehkä tuo meidän vajaa kaksivuotias on vielä hieman liian pieni tuollaiseen paikkaan. Ihanaa kun sulla jo tuntuu liikkeet! Puoliväli jo häämöttää. =)

Tuulille jaksuja töissä puurtamiseen! Söpöä kun masu jo alkaa näkymään, tai ainakin tuntumaan. Alkaako pahin ällötys-öllötys jo hellittämään ja ruokavalioon mahtumaan muutakin kuin mehukeitot ja mansikkajäätelö? ;)

ÄssÄlle kovasti tsemppiä remonttiin. Rankkaa mutta ihanaa aikaa. Voi että, ihan käy kateeksi. Itsellänikin on kova pesänrakentamisvietti.
Ihanaa kun sait nyt kunnolla lomaa eikä tarvitse puolikuntoisena yrittää sitkutella töissä. Nautinnollisia lomapäiviä! Tosin teillä ei taida olla tekemisestä pulaa...

Niksulla ilmavaivoja ja turvotusta. Höh ja pöh, äippähousut vaan kehiin niin helpottaa hengittämistä. Sullakaan ei ole kuin tovi np-ultraan, ihanaa!

Pikku2:lle vilkutukset. Hienoa että kaikki on hyvin ja massu kasvaa. Tsemppiä teillekin remonttien ja muiden puuhien kestämiseen!

Hui, Ruusakin jo yli puolen välin. Huiman nopsasti menee aika. Ihanaa että kaikki ultrassa ok. Jännitetään yhdessä tulokkaan sukupuolta synnytykseen asti. =)

Tehis on kunniakkaasti selvinnyt vieraistaan. Nyt saat tosiaan oikein luvan kanssa laiskotella ja rentoutua!
Vai poikaa odotat. :) Mulla on ihan päinvastaiset fiilikset, mä en ole ikinä ollut yhtä kamalan näköinen kuin nyt. Tyttöä odottaessani aivan hehkuin ja olin energinen, mutta nyt on kaikkea muuta.

Minäkin nyt sitten oikein lääkärin määräyksestä laiskottelen. Kävin tänään kontrollikäynnillä ja saikku jatkuu heinäkuun loppuun. Elokuussa pidän kertyneet lomat ja sitten haen loppuajaksi saikkua. Voi pojat miten helpottunut olo mulla on.
Verenpaine edelleen hieman koholla 135/90, vauveli pötköttää raivotarjonnassa, sf-mitta 26 eli yläkäyrillä edelleen mennään, mutta ei tullut mitään kommenttia asiasta. Kohdunsuu oli kiinteä ja kiinni eikä kanavakaan ollut lähtenyt lyhenemään. Eli kaikki siltä osin ihan ok. Väsynyt olen, mutta kait se on ihan luonnollista kun on ollut aika rankkaa. Uskon kuitenkin että se tästä helpottaa kunhan normaali kotiarki alkaa rullaamaan. Avauduin myös hieman anoppitilanteesta ja nyt mulla on anopintapaamiskielto ihan lääkärin määräyksestä sekin. ;) Ihanaa kun on niin empaattinen ja ymmärtäväinen lääkäri, jolle ei tarvitse esittää mitään.

Tapaamisesta vielä, mulle käy ihan kumpikin Ikea vaan ja elokuun loppu sopii hyvin. Onko kellään teistä mitään anonyymiä s-postia, jonka uskaltaisi tänne laittaa, johon muut sitten voisivat lähettää viestiä? Tuntuisi jotenkin mukavammalta sopia tarkemmat yksityiskohdat treffeistä muualla kuin tällä palstalla.

Mutta nyt lähden keittämään itselleni kupposen kahvia ja nautin omasta ajastani.

Ihanaista päivää teille kaikille!

T. Jazz ja masupoitsu rv 26+2

Vielä piti toivottaa Safiirille jaksuja öklö-olon kestämiseen! Toivottavasti et joudu ihan pönttöä halaamaan. Kokeile sinäkin niitä mehukeittoja, mulla ne ainakin toimivat pahan olon kaikottamisessa aika hyvin. Tuuli taisi tuon alkuraskauden vallan elää mehukeittojen voimin. =)

Alkuperäinen kirjoittaja safiiri pikaisesti:
Antzi, koita olla hermoilematta. Oireethan tulee ja menee ja tulee taas.

Hmmm. Nyt kun lukaisen tuon edellisen kirjoitukseni, kuulostaa se hiukan töksäytykseltä. Tarkoitukseni oli Antzia lohduttaa että oireet tosiaan katoaa ja tulee taas ja katoaa ja tulee taas. Vaikka itsekin sitä hermoilee melkein koko ajan, jos olo tuntuu "normaalilta".

Te ootte näemmä puuhaamassa tapaamista. Missähän meidän perhe liikkuukaan elokuun lopussa? Oispa hauska ilmaantua paikalle...

Nyt jatkan taas työntekoa, jotta pääsee kohta kotia. Heipat taas kaikille!

Nyt on olo parempi. Aamulla oli tosiaan erittäinki etova olo. Kyllä tämä tästä taas. Mitenhän niissä mehukeitoissa on sokeria? Kun oon aatellu välttää niitä mahollisimman paljo. Viime raskaudessa jouduin sokereita mittaileen kun sokerirasituksessa paastoarvo oli liian korkealla.

Heipsulista!

No niin, päivän työ tehty. Lapset ruokittu. Kutsuin kyllä vielä kahvivieraankin, mutta siitä en ota kertakaikkisesti mitään stressiä. Ilmoitin sen jo kutsuessanikin.

Juu, niitä mehukeittoja tosiaan on sokerittomia versiotakin, mutta niissä on sitten noita makeutusaineita. Eihän niiden kaikkien käyttö ole kiellettyä raskausaikana, mutta mä olen kyllä kovasti makeutusainevastainen. Laittilimut on pannassa meidän perheessä! Itse syön vain sokeria tai fruktoosia. Asiasta toiseen...Onnistui muuten hienosti fruktoosista mustikkapiirakkakin. Jouduin tässä testailemaan, kun oli diabeetikko kylässä. Vois kyllä muutenkin käyttää tuota fruktoosia...
Mullakin on muuten ensi viikolla se sokrurasitus. En olekaan ennen moisessa käynyt.

Niin ja oli mulla asiaakin...
Olin ajatellut ihan samaa tuosta tapaamisasiasta. Siis että olisi kiva sopia jossain muualla kuin täällä.
Mulla sähköpostiosoite:
tehotytto@hotmail.com
Jospa laitatte mulle jotain viestiä tuohon osoitteeseen, niin keräilen sähköpostitietoja ja laitan sitten kaikille jotain viestiä tulemaan. Ja voitte kyllä laittaa ihan omista osoitteista. En levittele tietoja minnekään! Siirryn sitten itsekin osoitteiden kanssa ihan kunnon sähköpostiosoitteeseeni. Sopisko tällainen kuvio?
Eli te, jotka Ikean treffeistä olette kiinnostuneita, laittakaa mailia!

Tehis

Jaahas, täällä on lomalaiset aktivoituneet :) Terkkuja Pikku2:lle ja hyvää lomaa sinnekin suuntaan! Ruusallekin terkkuja! Vai jäi teillä sukupuoli arvoitukseksi. No pianhan sen jo näkee!

Antzille haleja ja tsemppiä! Vaikeaahan se on, kun ei voi oikein tehdä muuta kuin odottaa. Minusta tuntui, että viikot varhaisultrasta np -ultraan kestivät ikuisuuden. Koska sinulla se eka ultra on?

Ja Tehiskin heittäytyy laiskottelemaan... ja varmaan siinä sivussa istuttaa 200 puskaa ;) Minua alkoi hirrrrmuisesti jännittämään meidän tapaaminen, mutta tulen silti, koska kyllä minulla nyt aina sen verran rohkeutta on. Joten pian saat Tehis meiliä minulta. Minulla käy kumpi Ikea vaan, mutta periatteessa kannatan Espoota. Sit tietysti sellainen asia, että olenkohan ainut, joka on siinä vaiheessa vielä töissä? Meinaa te kaikki muut haluatte varmasti tavata keskellä päivää?

Ja Jazzkin on saanut saikkua ja lääkärin määräämän anopintapaamiskiellon ;) Kuulostaa aikas hauskalta, mutta tietysti varmasti sinäkin toivoisit, että välit olisivat paremmat. Mutta pääasia nyt kumminkin, että sinä ja vauva voitte hyvin, ehtii sitä anoppia taas näkemään ihan tarpeeksi myöhemminkin...

Täytyy kyllä sanoa, että en kyllä tiedä onko tässä nykyisessä ulkonäössä mitään söpöä...Jotenkin minulle on tullut "ulkonäkökriisi", vaikka aina aikaisemmin olen ollut ihan sujut ulkonäköni kanssa (siis vaikka olenkin tällainen lyhyt ja pyöreä). Nyt jotenkin tuo maha on erilainen ja ihme paikoissa on pömpötystä. Ja tissitkin ovat kasvaneet, vaikka minusta ne olisivat olleet jo ihan tarpeeksi isot ennestään. Mies ei ole kommentoinut mitään muuta, kuin että pömppö näkyy ja lisäksi ollut lähinnä vain innoissaan, kun tissit ovat kasvaneet. Hm...Muutenkin minusta tuntuu, että mies ihan oikeasti odottaa sitä, että minun mahani kasvaisi. Se kommentoi jo innostuneena muiden raskaana olevien naisten mahoja. Jotenkin tuntuu, kuin se haluaisi "ylpeillä" kaikille, että meillepä tulee vauva. Jos ymmärätte, mitä tarkoitan ;) Vieläkään ei olla kerrottu kenellekään. Nyt, kun se hetki ehkä olis, on alkanut jännittämään. Mutta toisaalta, mikäpä kiire tässä on?

Juu pahoinvointi on tosiaan alkanut hellittää ja se jos mikä on IHANAA! Sympatiat lähetän Niksulle ja Safiirille! Nyt on voinut syödä ihan normaalia ruokaakin: perunoita ja jauhelihakastiketta. Ja nyt voi jo illoiksikin suunnitella kaikkea tekemistä. Olen yrittänyt vähän aktiivisemmin liikkua, kun ei ole enää pahaa oloa. Juu ja kun seksielämäkin on raiteillaan niin enää tässä odotellaan sitä keskiraskauden hehkua...

Ok josko poistuis työpaikalta ja lähtis jumppaan.

Voikaa hyvin,

Tuuli

Täällä taas piipahtamassa..

Nyt kun olen lomalla näyttää tää tietokoneen edessä istuminenkin taas tuntuvan mukavalta.. Esikoinen saapui juuri Muumimaa-lomareissulta kotiin ja lähti isin kanssa naapurin pihalle valuhommiin.. Oli ollu kuulemma aina illalla ikävä..

Täällä on yritetty vähän jotain saada aikaiseksi.. Ulkona mahtava aurinkoinen lomapäivä ja sisähommia on täytynyt tehdä.. Aamupäivästä käytiin tilaamassa noihin osakkeisiin keittiöt ja hoideltiin kaupunkiasioita muutenkin.. Nyt olen jääkaappipakastimien kimpussa.. Ajattelin, että on viisaampi sulattaa/siivota ne jo nyt kun vielä ei ole toivottoman tukalaa.. tykkään kuitenkin syksyllä laittaa marjoja jne. Eilen yritin vähän siivoilla kodinhoitohuoneen kaappeja ja pöytää.. hieman esivalmisteluja vauvaa varten.. meillä kun ei ole erillistä hoitopöytää kun hyvin mahtuu vaippaa vaihtamaan ja pyllyä pesemään kodinhoitohuoneen pöydällä.. hyväksi todettu esikoisen kanssa.. vähän jo rupesi polttelemaan tuo vauvanvaatteiden pesu, mutta jätin vielä tulevaisuuteen.. ; )

Täällä on välillä mahdoton myllerrys masussa.. Neuvolatätikin sanoi kun kuunteli sydänääniä, että taitaa kaveri olla ihan pinnassa.. no siltä se kyllä tuntuukin varsinkin illalla. Välillä tuntuu että asukki tulee masusta läpi..

Ei muuta kun rätti käteen ja jääkaapin kimppuun.. jos sitten pääsisi ulkohommiin..

Kiitos kaikille lohdutuksista! Voihan se tosiaan olla ettei koko ajan ole oireita... ihmetyttää eniten tää ruokahalu jota ei ennen raskauksissa ole ollut. :/ Varhaisultra on tosiaan varattu, se on 20.7. Tuntuu ikuisuudelta odottaa sinne asti! Onneksi on muutakin ajateltavaa kun mennään ensi viikolla Pärnuun ja sitten sieltä parin työvuoron jälkeen miehen porukoille maalle. Ja sittenhän se ulta "jo" onkin. :)

Omaa napaa taas... on vaan kiirus pihahommien kanssa kun la on isot juhlat täälä meillä. Juhlitaan mun vanhempien hopeahääpäivää ja pitäs nuo rikkaruohot ja muut kitkeä sitä ennen. :)

Hei!
Olo on jotenkin todella ahistunut ja alakuloinen..toisaalta ei kyllä ihme, kun äitini oli valmis katkaisemaan välimme ja siis oikeastaan ihan ilman syytä.. Meidän neiti oli mummolassa hoidossa pari yötä, viimeksi ollut kuukausia sitten. Oli ilmeisesti rasittanut sitten hoitaminen niin paljon, kumma kun siskon rasavilli 7-vuotias ei rasita vaikka on joka viikko hoidossa. Mun äiti oli sitten juottanut 3,5 vuotiaalle velliä pullosta! Jo aiemmin ollaan sanottu, ettei saa antaa noin isolle, nytkin sanottiin ihan nätisti... mutta mummo suuttui tosissaan ja kylillä kääntänyt asian jo ihan nurinperin, eli me ollaan tosissaan oikein kunnolla kuulemma raivottu hänelle, kun on antanut pienen tilkan pullosta..asia oli siis jo ystäväni korvissa, joka ei asiaa oikein uskonut. Kuulin myös, että minusta ja miehestäni on puhuttu muutenkin täysin perättömiä! En voi uskoa, että oma äiti kehtaa valehdella niin pahasti. Olin yhden päivän vastaamatta puhelimeen ja illalla tuli sitten viesti, että haluanko katkaista välit.. No nyt on asia niin ikään unohdettu, oikeasti en voi kyllä ikinä unohtaa. Olen täysin pettynyt valehteluun ja siihen että on valmis tosta noin katkaista välit. Tiedän, että omat sisaruksenikin ovat kuulleet vaikka mitä valheita perheestämme jo vuosien ajan, eikä uskoisi enää totuutta. En tiedä miten pystyn elämään äitini kanssa tämän jälkeen?!

Aloitettiin tytön kanssa itsekseen nukahtamis opettelu, pari iltaa ollaan parin tunnin ajan ravattu vievämässä tyttöä takaisin sänkyyn. Nyt mulla on hetken huili.. Sanokaa, että tämä vielä palkitaan?!

Olisin minäkin kiinnostunut siitä tapaamisesta, katsotaan miten se onnistuu..

Mut nyt on mentävä, alkaa ukko jo hermostua..Sori omanapaisuudesta!!

Heipsunkeipsun!

Missäs kaikki luuraa??? Meillä tänään sisäpäivä. Joku taudinpoikanen iskenyt tuohon nuorimmaiseen. Meillä ei tuota videokasvatusta normaalisti ole koskaan harrastettu, mutta nyt poikkeuksellisesti saa katsella Teletappeja ja köllötellä. On poitsukin ollut aika poikki tuon vierasputken jälkeen... Oli niin tohinaa ja menoa, että eihän tuo ihme. Ja täyspoikki olen minäkin! En todellakaan istuta yhtään puskaa :-) En jaksa edes loppuja vieraiden jälkiä korjailla esim. lakanapyykkiä. Tiskikoneen täyttäminenkin tuntuu olevan nyt tuskallisen harkinta-ajan takana. No, kyllä tämä tästä taas. Isäntäkin taas vaan heti jatkoi tuota poissaoloaan. Tänäänkin tulee vasta joskus yöllä kotiin. Onneksi ensi viikolla alkaa loma!

Onpas Ninnillä kimurantti tilanne! Tuo oman vanhemman kanssa riiteleminen&välien katkeaminen on jotenkin kaikista pahinta. Kun siinä samalla menee omien lasten suhteet isovanhempiin ja sitä ei varmaan kukaan haluaisi. Olisiko paikallaan ihan vain pieni etäisyyden ottaminen ja odotella, että ajan kuluessa tilanne rauhoittuu... Sen jälkeen voisi olla paikallaan ihan asiallinen keskustelu. Kaikkien kanssahan tuo ei kyllä onnistu. Onko äitisi kykenevä ottamaan rakentavaa palautetta? Tsemppiä sinne!

Jaa, nyt pitääkin mennä pikkupojan luokse. Hällä joku hätä. Palaillaan.

Tehis rv 25+4

Heipparallaa tyttäret!

Ensimmäiseksi kommentoin tuohon tapaamiseen, että olisin myös valmis jos aikataulut ym. sopivat. Elokuun loppupuoli sopii vallan mainiosti. Mulle sopisi paremmin Vantaan Ikea kun täältä porotellaan menemään tuota Lahti-Helsinki motaria, mutta ehkä eksyilisin jotenkin myös Espooseen jos tarve vaatii.

Ninniä ymmärrän täysin. Minun äitini on aika vaikea tapaus myös. Tai siis silloin kun ottaa muutaman oluen (joka ei todellakaan sovi hänelle). Sitten se muistaa kaikki asiat joista on sanottu tai muuten haastaa riitaa. Me ollaankin miehen kanssa sovittu että perjantaisin/lauantaisin ei kuuden jälkeen vastata sille puhelimeen. Veljeni tekee samoin. Muuten on kyllä ihan mukava tyyppi. Sitten kun kuulen sen äänestä että on juonut niin mulla ärsytysasteikko hipoo jo valmiiksi sataa ja riitelen sen kanssa... Ja välit on katkaistu monta kertaa. Ei onneksi koskaan lopullisesti. Meidän mummo on tosi avulias ja hoitaa paljon tyttöä ja ostaa sille vaatteita/vaippoja ym. Ninni, koitahan jaksaa! Muista että sukulaisiaan ei voi valita joten niitä ei tarvitse hävetä!

Minä ajattelin olla ahkerana ja laittaa vähän valokuvia järjestykseen. Pitäisi käydä ostamassa joku perhealbumi johon voisi alkaa keräämään perheen kuvia. Tytöllä on oma albuminsa johon laitamme hänen kuvat...

Palaillaan,

Kirppu rv 25