EX-KERMIT 4

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Niksu1
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No niin, takaisin...
Jo selvisi syy pikkumiehen hätään. Kauhea väsy! Hän meni itkien meidän makkariin ja sanoi: "Mää meen nukkumaan". Kömmittiin sitten hetkeksi sänkyyn ja simahdus kävi nopsasti. Tänään siis poikkeuksellisesti nukutaan päikkärit. Mutta on tosiaan vähän kipeä, niin unta tarvitaankin enemmän.

Kirpulla samanlaisia suunnitelmia kuin täällä. Mulla noi valokuva-asiat ihan retuperällä. Pitäis päivittää ennen pikkunelosen syntymää... Olin just kaavaillu näihin laiskottelupäiviin niitä hommia. Ajattelinkin nyt ruveta enshätään tilailemaan kuvia.

Täältä löytyy myös hankalanpuoleinen äiti. Ehkä vähän erilaisia ongelmia kuin teillä muilla. Äitini on tunteeton ja kyvytön keskustelemaan asiallisesti. Nyt kun meillä oli noita murheita tuossa perhepiirissä, niin hän pesi kätensä kaikista vastuista ja kaatoi pääasiassa minun niskaani melkoisen taakan, vaikka minulla ei ollut koko tilanteeseen osaa eikä arpaa. Onneksi siskoilleni voi asioista puhua suoraan ja järkevästi. Olemmekin lähentyneet siskojen kanssa kovasti tässä kriisin aikana. Mun siskothan ovat mua reilusti nuorempia, nuorempi täytti vasta 20v. Äidin kanssa on parempi vaan myötäillä ja yrittää ymmärtää. Välillä tekisi mieli sanoa suorat sanat, mutta kuitenkin puntarissa on niin paljon, että jätän sen tekemättä.

Nyt alan niitä valokuvahommia minäkin. Tai jos en jaksa, niin menen takaterassille aurinkotuoliin makoilemaan :-)

Tehis

Valokuvat saatu osittain järjestykseen. Nyt tarvitaan vaan lisää albumeita ja vähän runosuonta jotta voi vähän kirjoitella niihin juttuja. Niitä on sitten mukava lueskella myöhemmin. Siis jos kuvaan liittyy vaikka joku tarina :o)

Vai meni se Tehiksen pikkumies päiväunille. Mukavaa kun itse tajusi väsymyksen. Minäkin pääsin tänään tytsyn kainaloon tunniksi kun heräsi kesken unien ja halusi äitin viereen. Onkin ollut muutenkin hirmu kiltti sairauden jälkeen. Ja äiti on pop. Yleensä meillä on iskä pop ,mutta täytyy nauttia suosiosta vielä reilun viikon. Sitten taas kelpaakin varmaan vähän aikaa vain iskä....

Musta tuntuu että mun vatsa roikkuu hirmu alhaalla. Voisko johtua vauvan asennosta. Olen kauhusta kankeana ajatellut ennen aikaista synnytystä mutta toivottavasti ei nyt sitä ainakaan... ei kyllä muutenkaan ahdista niin paljon tuolta pallean seudulta kun esikoista odottaessa. Musta tuntuu että vauva on poikittain usein vatsassa. Ylös ei tule oikeestaan minkäänlaisia potkuja tms.

Nyt taidan lähteä iltapalalle ja suihkuun kun tytsy taisi väsähtää. Ainakin "puheenpälpätys" loppui...

Kirppu

Ninnillä ikävä tilanne. Ei voi muuta sanoa kuin tsemppiä ja jaksuja.

Vai täällä järkkäillään valokuvia. Mun täytyis kans tehdä asialle jotain. Meille on kertynyt koneelle kuvia niin kamalasti, että jos kaikkia alkaa teettään, menee omat ja varastetut rahat. Mutta jos teettäis harvoja ja valittuja laatuotoksia (onkohan niitä??) jokaisen albumiin.

On tämä aika jännä kärsiä tästä aamupahoinvoinnista. Kahdessa ensimmäisessä raskaudessa ei ollut huonoa oloa ollenkaan, viimeksi vähän. Ja nyt sitte kaikista eniten. Vieläkään en oo laatannu, mutta edelleen yökkäyttää ja etoo silloin kun joutuu heräämään varhain ja säntäämään töihin. Päivän mittaan olo helpottuu.

Kirppu, jos sun vatsasi roikkuu alhaalla, meinaatko hankkia mitään tukivyötä? Vai tarviiko ollenkaan?

Nyt ei muuta kuin työnteon jatkamista. Se on siis heipat.

Safiiri 6+4

Heipsistä! Onpas täällä hiljasta; kaikki taitaa kirmailla siellä kesälaitumilla. Tosin tänään ei täällä ainakaan aurinkotuolissa lekotella, sen verran on pilvistä, tuulista ja sateista. Tietysti, kun viikonloppu on alkamassa ;)

Eipä minullekaan ihmeitä, töissä on paljon puuhaa,joten päivät menevät nopeasti. Antzi, hyvä, että sinullakin on kaikenlaistaa toimintaa tiedossa ennen ultraa! Josko aika kuluisi edes pikkasen nopeammin sillä tavoin.

Ninnille pahoittelut ikävästä tilanteesta, toivottavasti saisitte asian kuitenkin
selvitettyä.

Ei kai minulla mitään tähdellistä asiaa taida olla, joten hyvää viikonloppua kaikille!

Tuuli rv 13+2

Superhiljaista, palstalla JA töissä. Luulenpa että lyön kamat kasalle tältä päivältä ja lähden viikonloppua vastaanottamaan.

Leppoisaa sellaista kaikille säädyille, toivottelee Niksu 9+5

Heip!
Eilen esikoinen nukahti yksin, ilman ramppaamista! Kolme iltaa oli todella hankalaa ja eilen viimein onnisti. Lupasin illalla, että jos nyt nukahtaa nätisti ilman yhtäkään ramppaamista saa haluamansa pikkuponilelun ja lisäksi äitille ja isille todella iloisen mielen. Taisi tepsiä, toivottavasti jatkaa samaan malliin ilman lahjontaa..

Niin siitä meidän äitistä..Hän ei todellakaan kestä minkäänlaista kritiikkiä! Siis ei yhtään..eikä hänen kanssaan pysty keskustelemaan ollenkaan mistään tärkeästä. Nyt hän siis käyttäytyy kuin mitään ei olisi tapahtunut..Yritän vain kestää! Lapseni tähden.. vaikka en tiedä uskallanko enää pyytää hoitamaan, koska tiedän ettei kieltäydy vaikkei jaksaisi hoitaa tai olisi jotain menoa.. sitten vasta jälkikäteen saan valitukset, kun on joutunut hoitamaan ja jättää omat menot väliin tms. Todella hankala ihminen! Toivon, että itse pystyn olemaan parempi äiti ja ihminen. Ei kait hänkään pahalla, on vaan jollain tapaa sairas.

Tänään taas sain ihmetellä, kun maha kadoksissa..eilen oli oikein pinkeä ja valtaisa potkupallo, mutta tänään vain pieni kumpu. Jännää miten se vaihtelee, varmaan vauvan asennosto riippuen.

Mulla on alkanut nyt loma, saan nauttia esikoisen kanssa laatuajasta ennen vauvan syntymää. Rahallisesti tiukkaa, mutta sille ei mahda nyt minkään. Muuttooon vielä muutama viikko.

Anteeksi jälleen kerran omanapaisuuteni!

Ninni rv 25+1

pikaseen minäkin ilmoittaudun!

Tehikselle laitan meiliosoitteen, het kun ehdin. Muistuta, jos ei näy ja kuulu!

Ninnille tsemppejä ikävään tilanteeseen. Toivottavasti tosiaan saatte välejä edes vähän korjattua äitisi kanssa.
Kurjaa jos noin tulehtuneet välit.

Mun pitikin täs yks kerta kysyä, että miten se Tehiksen sukulaisen tilanne, mutta en sitten muistanut. Onko siis pahin ohi?!

Ai Safiiri on päässyt kuvotuksen ihanaan maailmaan. No, onneksi se ei hirveen kauaa kestä, vaikka siltä varmaan nyt tuntuu.
Muista vain syödä useasti jotain. Se ainakin auttoi mua.

Mullakin ois ½ vuoden kuvat tilaamatta. Ei mikään paha, mutta kun niitä sit tilaillaan mummoille ja kummeille myös, niin tulee aina kiva nippu kerralla, kuhan vaan sais nyt aikaseks tilata ne kuvat.

Atzille hirmuisesti kärsivällisyyttä ultran odotukseen.
Kyllä siellä masussa kaikki on hyvin, mutta odottavan aika ON pitkä.

Kirppu, kannattaahan sun miettiä ja koittaa jotain tukivyötä, jos tuntuu, että masuun kompastut :)
Mulla ei oikein ole kokemusta tuosta roikkumisesta. Viime raskaudessa alkoi vähän valahtaa ihan lopussa. Tai oikeammin vasta lasketun jälkeen ne pari päivää tuntu, että holahtaa polviin koko kupu ja kävelystä tuli sellasta vaakkumista.

Olikohan muuta... en ainakaan nyt ensitöikseni muista.

Jaa, piti kysyä, että minä kun sain sitä 1% hydrokortisonia nyt sieltä lekurista tiistaina, niin onko se nyt oikeesti turvallista käyttää?!
Tai kyllä nyt luotan lääkäriin sen verran (melkein), että ei olis muuten sitä antanut (ja tota käytetään myös ihan pienillä vauvoilla) mutta jotenkin ahdistaa ihan hirveesti laittaa sitä!!!!!
En laita kuin kerran päivässä ja taidan senkin kyllä viikonloppuna lopettaa.
En oikein ole varma, onko tää sitä aurinkoihottumaa... kun niitä läiskiä vain tulee ja tulee sellasillekin alueille, joihin ei aurinko ole päässyt paistamaan ollenkaan...
Taidankin pyytää uutta visiittiä Meikkuun ens tiistaina, kun lääkäri soittaa.
Lääkäritkin sanoivat, että ei oikein näytä perinteiseltä aurinkoihottumalta, mutta ei sit ollut ihan jonkun virusinfektionkaan aiheuttaman rokon näköistä.. ?!
Ja nyt ärsyttää, että mikseivät ottaneet verikokeita tai mitään... ARRGH!
Pakko lopettaa miettiminen ja mennä vaikka syömään tuoretta ananasta.

hyvät viikonloput kaikille!!

kapris 23+1

Heipsan täältäkin!

Täällä taas poitsu simahti päikkäreille, vaikka kympiltä vasta herättiin :-) Ei oikeastaan ole enää erikoisemmin kipeä, mutta varmaan tuo väsymys vielä jotain jälkimaininkeja. Ei tullut mitään nuhaa, pelkkää lämpöilyä vain. Sitä kuulemma onkin liikkeellä. Taisivat viikonlopun vieraat tuoda tullessaan, kun isotkin ovat köhineet. Vierailla nimittäin oli kans vuotavaa nenää ja yskää :-/

Outo juttu nyt tuo Kapriksen ihottuma. Katsii ihmeessä pyytää uusi lähete, jos kovasti mietityttää.
Kerroinkin, että mulla keskimmäistä odottaessa oli kans outoa ihottumaa. Ravasin äippäpolillakin sen kanssa. Arvelivat raskausihottumaksi. Itse kyllä vasta jälkeenpäin tajusin, että olin ostanut jonkun t-paidan ja laittanut sen pesemättä päälleni. Siinä oli aika voimakas tuoksahduskin. Luulenkin, että se oli joku yliherkkyysreaktio, eikä sen kummempaa.
Ei sulla sitten olisi mitään vastaavaa? Oletko vaihtanut pesuainemerkkiä tms.? Uusia pussilakanoita? Kun eikös sulla ollut ihan kasvoissakin sitä? Pohdipas nyt oikein tarkasti :-) Tai oletko ollut yökylässä?
Eiköhän se voide ole ihan turvallista käyttää.

Kiitos Kapris kysymästä, sukulaishommat kait vähän paremmalla mallilla, mutta huomisesta ei tietoa... Ei siis tosiaankaan mitään kuolemanvakavaa, kunhan asiat saataisiin pysyvästi mallilleen. Vaikea selostaa, kun ei viitsi sen tarkemmin kertoa.

Täälläkin sitten lähti melkoinen määrä valokuvia kehitykseen, huhhui. Todella retuperällä nuo valokuvahommat :-( Se on tuon digikameran&tietokoneen syytä!
Jos sopivasti tulisivat ensi viikon aikana jo, niin voisin ottaa anoppilareissulle projektin mukaan. Täytyy ostaa muutamia uusia albumeita. Pikkumiesraasulla ei ole vielä ollenkaan omaa albumia. Tämmöstä se on kolmosen kanssa, mitenhän se on nelosen kanssa? :-)

Mä olen täällä kans vähän huolissani tästä omasta vatsan kasvusta. Tuntuu, että se on kyllä niin pieni. Ensi viikolla lääkärineuvolassa ajattelin vähän asiasta valitella, jos vaikka pääsisi äippäpolille ultraan mielenrauhan hakemaan. Vaikka tiedän, että mulla se vaan kasvaa näin, niin silti vähän huolestuttaa... Kun en nyt muista, että onko se muista ollut NÄIN PIENI. Toisaalta vauva tuntuu kyllä ihan kasvaneelta, liikkeet voimistuneet koko ajan ym., että eiköhän kaikki ole ihan ok.

Nyt täytyisi varmaan tehdä jotain hyödyllistä. On tässä jo pari päivää laiskoteltu oikein kunnolla. Jos vaikka ensin keittäisi kahvit ja söisi ison annoksen jätskiä :-D

Tehis rv 25+5

Nopeasti poikkean ja annan vinkin valokuviin. Tilasin Ifiltä kuvat, oli puoleen hintaan ja noin 140 kpl kuvia maksoi postimaksuineen 16 €. Eli halpaa oli....

Minulle tuli joku väsymyskohtaus tänään. Olen yrittänyt opettaa tyttöä päiväkuivaksi ja pari päivää menikin ilman vahinkoja ennen sairautta. Silloin pidettiin vaippaa, samoin alkuviikko. Nyt taas olen jatkanut opettamista ja tänä aamuna yritin saada neitoa potalle mutta ei. Kaksi kertaa tuli pissat housuun ja mulla paloi ihan käämit. En onneksi huutanut tytölle mutta itkee tihrutin ja lopulta sain vielä hyperventilaatiokohtauksen jota tyttökin pelästyi. No, päätin sitten että mulla on ihan tarpeeksi rankkaa yksin täällä ilman tota alituista pissan vahtimista ym.
Piti lähteä mummolaan viikonlopuksi mutta olin lounaan jälkeen niin väsynyt että mentiinkin molemmat päiväunille. En tiedä jaksaako sitä lähteä ajamaan. On aika rasittavaa kun tyttö hereillä ja puolet keskittymisestä menee hänen viihdyttämiseen.

Ja tämä koti... Eilen innostuin siivoomaan illalla kun tyttö nukahti ja nyt taas näyttää kun ei olisi mitään tehty. Lappoi puolet ruuista lattialle ym. Nyt on mentävä tyhjentämään tiskikone ja tiskaamaan kattilat...

Hauskaa viikonloppua

Kirppu

EX-KERMIT 4
Mervi83 LA 4.8.07
Bellamariia LA 11.8.07
Hoppu LA 15.9.07 esikoinen
ÄssÄ LA 20.9.07 kolmas, tytöt -00, -02
Jazz (vm77) LA 8.10.07 toinen, tyttö 8.8.2005
Tehotyttö 35v. LA 14.10.07 neljäs, lapset -96, -98, -05
Ninni83 24v. LA 18.10.07 toinen, tyttö 01/04
Kirppu 31v. LA 18.10.07 toinen, tyttö 12/05
Pikku2 29v. LA 25.10.07 toinen, poika 01/03
Kapris 28v. LA 1.11.07 toinen, tyttö 09/05
Ruusa07 31v. LA 18.11.07 toinen, tyttö 08/04
Omppu75, 32 v. LA 12.12.07 toinen, poika 03/04
Tuuli, 34v. LA 10.01.08, esikoinen
Niksu, 27v. LA 03.02.08 toinen, poika 12/05

Synnyttäneet:
Tuulimamma 36v. tyttö 29.11.06 2870 g, 47 cm LKS (LA 16.12.06)
Mariia 36v. tyttö 1.1.07 4390 g, 53 cm (LA 25.12.06)
Epeli, poika (LA 27.2.07)
kauris 25v. tyttö 11.4.07 4400 g, 54,5 cm (LA 10.4.07 esikoinen)
Maaria 28v. tyttö 21.4.07, 3805 g, 51 cm (LA 23.4.07 esikoinen)
Naks 25 v. poika 1.5.07 3360g 53,5 cm (LA 26.5.07 esikoinen)
sämpy 32v. poika 8.5.07, 3430g, 49.5cm (LA 2.5.07 esikoinen)

Kävimpä lukemassa teijän viimeiset kuulumiset...
Sateiset terveiset lomalaiselta.
Kunhan olen paremmalla ajalla koneella, niin nakkaan tehistä jollakin maililla... sopiiko??
Ja onpa Tuulilla viikot kertyneet...
terkkuja kaikille!

Tervehdys kaikille!

Isäntä lähti kalastuskisoihin joten hetken hengähdys remppatouhuun...

Valokuvat... tuppaa meikäläiseltäkin jäämään tänne koneen uumeniin... sit jokus tilailen ja laitan =) se on muuten ihan hauskaa puuhaa, alottaminen vaan kummallisen vaikeeta...

Tehis: Mulla teki tiukkaa ton kakkosen albumin+vauva kirjan kanssa... mitenköhän tän kolmosen... tosin tokan aikaan meillä ei ollu digikameraa (olkoon se siis hyvä tekosyy xD). Mulla taas on "ongelmana" sellanen että masu kyllä näkyy pitemmällekkin mutta sf mitta on melkein alakäyrillä, vaavi tosin pötköttelee perä- tai poikkitilassa. Ja eipä noi edellisetkään mitään jättejä olleet. Mä oon uhonnutkin että teen vaan sellasia sieviä 3 kilosia vauveleita =D enkä taida väärässä olla tälläkään kertaa.
Ja onhan se niin jokaisen kropasta kiinni minkämoinen maha mollahtaa, eiköhän tehiksenkin mollottaja ole sellanen kun pitääkin =)

Ninnillä ollut hankalia tilanteita äidin kanssa... minäkin kuuluun siihen porukkaan jolla ei ole kauheen läheiset välit omiin vanhempiin... ovat kyllä paljon meidän lasten elämässä mukana, ja hyvä niin. Olen oppinu nuoresta pitäen hakemaan sen tuen muualta, ne välit ja luottamus ei väkisin omiin vanhempiin synny. Onneks mulla on ollu iso suku ympärillä ja paljon "vara-vanhempia" =)
Ninnilläkin muutto edessä, tsemppiä pahvilaatikko-helvettiin! T: toinen samanlainen =)

Safiiria kuvottaa. Mulla on ollu kaikissa näissä 3 odotuksessa iltayökötys, jokaisella tarvi vain 1 kerran oksentaa (onneks). Toivottavasti menee säädyllisen ajan puitteissa ohi yökötykset!

Antzille tosiaan tsempit ultran odotteluun ja muutenkin... ite olin n. puoleen väliin kulmakarvat niskanpuolella-paniikissa... sitten kun liikkeet tuntu joka päivä niin rupes helpottaan "Los panicue" :)

kirpun mahan roikkuminen hihityttää, mullakin on alavoittonen tää masu tissien alle jää tyhjää ja sit alkaa sellanen rantapallo =)

Kapris: kyllä se on ihan sallittua se hydrocortisonin käyttö. Laapi vaan huoleti nahkaan =)

Senoralle vilkutus! =)

ja muillekkin jotaka kenties jätin mainitsematta... pääni on hövelöytynyt entisestään, pelottavaa =)

Remppaaja-ÄssÄ +tyyppi 29+2

Mukavaa maanantaita!
Nostelenpas tässä uuden viikon alkajaisiksi meitä vähän ylemmäs.
Missäs Jazzkin vallan luurailee???
Ja Mervistä ei ole tainnut kuulua pitkään aikaan mitään. Ei kait tuo nyt vielä jakautunut sentäs ole? :-)

Tsemppiä ÄssÄ sinne remontin keskelle!
Senora se lomailee... Mukavia lomapäivien jatkoja! Sateisena taitaa jatkua vielä tällä viikolla, mutta loma on aina loma.

Eipä täälläkään nyt mitään kummempia. Vähitellen alkaa elpyä tuosta vierasputkesta ym. Tämä viikko tehdään ahkerasti hommia tässä kotosalla. Ensi viikolla pitäisi sinne anoppilareissulle lähteä. Saas vaan nähdä, miten käy koko reissun... Selkä on alkanu nyt ärsyyntymään istuskelusta. Ja sitähän olisi luvassa sitten koko päivän yhteen suuntaan :-/ Vähän on tässä harkinnassa, että kannattaako lähteä.
Meillä oli muuten eilen 12-vuotishääpäivä. Huh, kylläpä vuodet vierähtelee... :-)

Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille!
Palaillaan, jos keritään..

Tehis rv 26+1

Pikaisesti.

Neuvolassa käyty. Laskettu siirty muutaman päivän aikaisemmaksi, kun terkkarin paperitaulukko ei ottanu kierron pituutta huomioon. On siis nyt 22.2. Ultrassa kuulema voi korjaantua sitte oikeaksi.

Heissulivei taas, nyt on mentävä...

Safiiri 7+2

Onpas täällä nyt vallan hiljaista, höh... Töissä on taas sellainen sekahärdelli käynnissä, että jotain mukavaa vaihtelua (niin kuin kermittien kuulumisia..) olisi kiva saada. Mutta kun ei niin ei.. =) Kesätypy on nollannut aivonsa viikonlopun aikaan oikein tosi tehokkaasti ja nyt ramppaa kysymässä joka ikisestä asiasta. Ja mulla menee hermo...

Omaan napaan ei ihmeitä. Aamulla oli hälyttävän hyvä olo, siis ei väsyttänyt eikä heikottanut. Olin jo hetken huolissani (siis siitä mihin mun KAIKKI oireet on nyt yhtäkkiä kadonneet) mutta se huoli oli turha.. =) Miten muuten muilla kakkosen odottajilla, pompsahtiko masu nopsempaan esille kun ykkösestä? Laskeskelin että ykkösestä mulla oli rv.lla 15-18 jo ihan reilun kokoinen masu. Nyt tuntuu että masu on jo muuttanut pysyvästi muotoansa raskausmasuksi, alkaa navan kohdan painauma kohoamaan ja masu "tasoittumaan". Ja näin siis koko ajan, ei enää vain iltaisin turvotuksen ollessa hurjimmillaan. Voiko se olla vai kuvittelenko mä vaan???

Ninniä sympatiseeraan myös. Mulla ei äidin kanssa ollut oikeastaan koskaan mitään ongelmia (isästä en viitsi tässä yhteydessä edes aloittaa...) mutta anopin kanssa on välillä samaa vikaa kuin Ninnillä. Ja se jos mikä on raivostuttavaa kun ei oikein voi suoraankaan ladata tulemaan kaikkea mitä sylki suuhun tuo. Meillä isäntä hoitaa sitten sen puolen ja mä vaan nyökyttelen taka-alalla silleen diplomaattisesti. Anoppi myös tietää kaikesta kaiken, osaa kaiken ja on vielä terveydenhuollon ammattilainen kun on sairaalalla töissä (ei tosin hoitohommissa, tietenkään..). Eli siinä suhteessa menee sit Jazzin anopin kanssa samoille linjoille, siis tuossa besserwisser-puolella. Se mua onkin ahdistanut ihan kamalasti, et miksi mun lapsen piti menettää just se mummi, joka olis ollut aito, lämmin ja muutenkin kaikin tavoin just sellainen ideaalimummi. Ainoa jäljelle jäänyt isovanhempi kiristää sit hermoa välillä just niin paljon, ettei tekis paljoa mieli olla missään tekemisissä. Mut ei taas voi evätä lapselta sitä isovanhempaa.. Hirveä dilemma, jonka kanssa koitetaan tasapainoilla.

Kauhee kun taas ajatus loikkii.. Mies just nauroi viikonloppuna, et joko se sun tyhmistyminen taas alkoi.. =) Siis silloin kun esikkoa odotin niin musta tuntui että olin ihan idiootti, siis ei ajatus leikannut ikinä siten kuin mun mielestä normaalisti. Ja nyt rupee oleen taas samaa vikaa. Ajatus hyppii, ihan tavallisetkaan asiat ei pysy mielenpäällä millään jne. Ihme että saan edes työni tehtyä. Ihan toivotonta..

Ja ulkona sataa kaatamalla.. =( Ei tahdo päivät oikeen lähteä käyntiin, kun ulkona ei ilma kirkastu ollenkaan. Toivottavasti keskiviikkona on taas aurinkoista ja kaunista, niin kuin säätiedotus eilen varovasti lupaili.

Jahas, josko sitä vaikka niitä töitä sitten taas... Tai sit ei...

Niksu 10+1

Mää laskin ja laskin taas ja vertailin helmimammojen parin äidin viikkoja ja laskettuja ja päätin että nyt onki 7+3 eikä 7+2. Terkka ei nyt tienny aivan oikein.

Ei muuta :)

Safiiri 7+3

Ei oo Mervi vielä jakautunut, kesälomalla vaan oltu koko porukka ja olen vaan taustaillu teitä kun ei oikein ole "ollut mitään kirjoitettavaa" tai siis, ei vaan oo jaksanut näpytellä. ja toisekseen olen ollut vanhemmillani, jossa on "muutakin tekemistä" kuin istua koneella. =)
Enkä nytkään jaksa tämän enempää, kokeilen siis huomenna paremmalla ajalla.

Mervi 36+2

Hengissä ollaan, henkistä alavireisyyttä taas vaihteeksi ja totaalista tympääntymistä tuohon ukkokultaani etten ole viitsinyt omilla murheillani teitä rasittaa.

Ninnille täältäkin sympatiseeraushali! Toivottavasti olette saaneet välinne äitisi kanssa edes asialliseen kuntoon.

Niksulle mahan kasvamisesta, tokassa on maha kasvanut kyllä aivan eri mittoihin kuin ekaa odottaessa.
Ikävää että teilläkin on tilanne tuo, ettei anopin kanssa oikein synkkaa. Tippa tuli linssiin kun luin mietteitäsi äitisi menettämisestä. Halauksia kovasti!

ÄssÄlle tsemppiä remppapuuhiin, Tehikselle hauskaa anoppilareissua, Merville jaksuja viime metreille, Kirpulle voimia vielä hetkeksi yh:na olemiseen, Safiirille jaksuja alkuraskauden ihanuuksien kestämiseen ja kaikille teille kovasti terkkuja ja haleja. Senorakin oli piipahtanut, mukavaa loman jatkoa.

Minä painun nyt pehkuihin, öitä ja kauniita unia!

Jazz rv 27 tasan, hui.

Huomenta! Onhan täällä sentäs jokunen käynyt kertomassa kuulumisiaan muuttokiireiden ja kesälomien keskeltä! Ninnillekin mukavaa lomaa! Harmi Senora, kun sinulla on ollut vähän sateiset lomasäät, mutta muuten varmasti mukavaa! Jazz ikävää, että olet noin alavireinen. Toivottavasti helpottaa pian! Miten Kapriksen ihottuma jaksaa? Missä on Bellamariia? Mitä sinulle kuuluu? Entä kuinka sujuu Ompun loma?

Mikä päivä Tehiksellä on lääkärineuvola? Kerro sitten, mitä sanoi. Minä olen huomannut omassa mahassa saman ilmiön, mitä Niksu tuossa kuvaili eli navan kohdan painauma alkaa tasoittumaan. Mies joka ilta ihmettelee, että maha on selvästi kasvanut...ei se kyllä minusta vielä niin selvästi ole, ei ainakaan kukaan ole vielä huomannut mitään. Ehkä jos jumpassa pitää kireitä paitoja niin näkyy jonkinlainen kumpu, mutta ei kyllä minusta silloin, kun on normaali vaatteet päällä. Eilen kyllä huomasin sellaisen, että pyjaman paita alkaa kinnaamaan vatsan kohdalta.

Olo on ihan hyvä. Ainoastaan enää harvoin tulee paha olo. Energinen olo ei kyllä vieläkään ole tullut ;) Välillä tuntuu ihan siltä kuin ei olisikaan raskaana. Nyt tarvis jotain todisteita taas, mutta minulla on vielä kolme viikkoa seuraavaan neuvolaan. Tuntuu, että minulla nuo raskausviikot junnaa paikoillaan ja kohta Niksu ja Safiiri saa minut kiinni!

Ei vaan täytyy alkaa hommiin! Kaikille terkkuja ja leppoista viikkoa!

Tuuli rv 13+6

huomenta ex-kermitit!!!

Ollaanpa täällä tosiaan loma- ja muuttotunnelmissa.

Mervillä ei tosiaan ole enää pitkä aika h-hetkeen =)
Eikä BM:kään niin kaukana Mervistä ole. Onko Bellamariia muuten lomalla, kun ei ole kuulunut mitään hetkeen?!
Mulla Niksu ainakin maha tuli tässä tokassa raskaudessa paljon nopeampaa kuin ekassa.

Tuulilla on nyt toisenlaiset "piinaviikot" edessä. Maha kun ei ole vielä kasvanut kunnolla eikä ihan vielä tunnu, niin aika tosiaan tuntuu matelevan.
Tai kyllä se tuntuu matelevan vieläkin ja tosiaan tuntuu, että välillä mentäis takapakkia =) vaikka ei niin ole.
Nyt jos vaan suinkin osaat niin nauti tuosta oireettomasta jaksosta!! Tai eihän ne mitkään vaivat välttämättä tule koko raskaudessa, mutta silti.

Mites Antzi voi? Milloin sulla oli se varhaisultra?

Älähän Jazz meitä yhtään "säästele" vaan tulet tänne kertomaan jos jokin mieltä painaa. Jo se kertominen/kirjottaminen voi parantaa mieltä edes vähän.
Kyllä me täältä autetaan ja tsempataan parhaamme mukaan!!

Täälläkin meinaan on mies käyny niin hermoon, et nyt jo käskin sen siirtää vikaa lomaviikkoa loppusyksyyn (kun tämä beibi on syntynyt) jotta ei nyt ihan avioeroa tulisi 4vk "yhteisellä laatuajalla"... :)
Tai eniten mua kyllä stressaa tää mun iho. Ei ole aurinkoihottumaa. Tai näin ite päättelen, koska nämä näpyt/laikut on nyt levinnyt pitkin kroppaa. Myyös masun päälle täysin ja sinne mihin aurinko ei ole paistanut miesmuistiin... ja eivät ole aurinkoihottuman näköisiä mitenkään. Jotkut megaisoja ja jotkut pieniä ja osa ihan rupisia =(((
Lekuri just soitti sieltä meikusta ja sanoin, että haluan uuden käynnin sinne. Oli eri lääkäri ja kauhea kiire ja sanoi vaan, että hoitaja soittaa tai postittaa uuden ajan.... ????
Eli en nyt ilmeisesti ihan tällä viikolla pääse =((( ei varmaan ees tiennyt, että olen raskaana, enkä sitä ehtinyt siihen sanoa, kun niin nopeesti katkas linjan.
No, ootan pari pvä (max) sitä aikaa ja jos nyt menee johonkin pitkälle, niin marssin tohon meijän terkkariin ja käsken niitä ottamaan nyt ne h**vetin verikokeet edes!!!!!
Mulla viikon päästä neuvolalääkäri ja jossei siihen mennessä ole mitään tapahtunut, niin oksat pois!!
Mulla hävis myös avaimet (KAIKKI) lauantaina ja nyt sit rampataan lukkosepillä yms auton maahantuojilla ja sarjotetaan lukkoja ja avaimia uudestaan...
ei ole nyt ihan taas mun viikko/viikot. Mutta toivottavasti täältä taas noustaan kohta ja kovaa ja voidaan naureskella hetken päästä kaikille näille sähläillyille yms.

nyt neiti kutsuu. Täytyy mennä

Haleja!!!

Kapris 23+5

No huhhuh, johan on Kapriksella nyt koettelemuksia kerrakseen. Soita nyt ihmeessä sinne sairaalalle ja vaadi päästä näytille. Jos se kortisonilla voitelukaan ei kerran näppyjä yhtään hillitse, on jossain selkeästi jotain vikaa. Mä olen muuten aina pelännyt että hukkaan kaikki avaimeni, just ton sekahärdellin takia. Enkä jaksaisi ikimaailmassa kuunnella isännän vtuilua siitä asiasta.

Täällä siis muitakin nuo ukkokullat ketuttaa... =) Mulla meinasi pinna palaa tänä aamuna ihan totaalisesti. Isäntä lähti työreissuun (eilen tuli töistä ja ilmoitti että aamulla lähtee muutaman sadan kilsan päähän..) ja klo 5.45 etsi GPS:ää kauhealla kolinalla. Illallahan sitä ei siis missään tapauksessa voinut haeskella. Kihisi kiukusta, räiski ja paiski, mutisi mennessään kuinka akka aina hukkaa kaiken jne. Lopulta lähti ovesta ulos karmit kaulassa 6 aikaan ja samassa tajusin ettei varmaankan muistanut perjantaina tyhjätä takkinsa taskuja kun edelliseltä pitkältä reissulta kotiutui.. Siellähän se perhanan mööpeli oli, isäntäkin istui vielä pihassa autossa kiukuttelemassa joten sain "gepsin" kyytiin ja talon taas hiljaiseksi.

Sitten ei uni enää maistunut, joten lähdin koirien kanssa tavallista pidemmälle lenkille. 6 aikaan aamulla meidän juniori nukkuu vielä niin sikeästi, että rohkenee jättää vajaaksi puoleksi tunniksi yksin nukkumaan. Ihme kyllä mua ei väsytä tuo aikainen ylösnousu, ainakaan vielä. Illalla sitten oon varmaan ku nukkuneen rukous ja olis vieraitakin tulossa. Poitsun ikäinen pikkupimu äitinsä kanssa tulee poikkeamaan. Meillä oli itse asiassa samana pvänä laskeutut ajat silloin aikanaan, mutta meidän hätähousu puski maailmaan pari viikkoa etuajassa, pikkuneiti sen sijaan malttoi mielensä ja tulla tupsahti syöksyllä vasta pari pvää etuajassa.. No, kiva nähdä miten erilaisessa/samanlaisessa vaiheessa tismalleen samanikäiset mutta eri sukupuolta olevat tenavat ovat.

Ja töissä on tylsää, lomaan vielä reilut 4 vkoa ja kesätyöntekijät repivät mun viimeisetkin hermot riekaleiksi. Siis totaalisesti toiselta osaltolta oleva kesistypy soittelee / meilailee mulle koko ajan ihan ihme kyssäreitä. Totesi eilen että kun joltain on kysyttävä, niin kysyy sit multa. En ole ko. osastolla koskaan päivääkään työskennellyt eikä ne hommat avaudu mulle alkuunkaan. Mut en kehtaa olla auttamattakaan, eli kaikki aika menee siihen et selvittelen asioita jotka ei kuulu mulle...

Valivalivali ja narinarinari... Käykää nyt muutkin narisemassa (tai edes turisemassa), etten mä täällä joudu mitään narinamonologia pitämään... =)

Niksutin 10+2

Minä tulin nyt vähän vielä turisemaan, kun tänään on melko rauhallinen päivä töissä. Minulla ei ole mitään aihetta narinaan, joten et saa Niksu minusta nyt seuraa ;)

Harmittaa kyllä Kapris kovin puolestasi. Tuollainen epävarmuus on tosi ikävää ja vielä, kun lääkärikään ei ota kuuleviin korviinsa. Pöh ja höh! Ja sitten vielä tuo avainepisodi :(

Ajatelkaas meillä loma alkaa jo ensi viikolla! Ihan järkytyin, kun katsoin kalenterista - niin se kesä vaan hupenee kovaa vauhtia. Olen siis vielä alkuviikon töissä, mutta loppuviikosta lähdetään mahatiitiäisen ja miehen kanssa 10 päiväksi lekottelemaan auringon tai lähinnä kai aurinkovarjon alle :) Hm minulla on tosi herkkä iho muutenkin ja nyt on ollut koko raskauden ajan kaula ja rinta täynnä näppylöitä. Täytyy varmaan ottaa oikea rasva-arsenaali mukaan!

Tuuli

mitähähtäh?!
Lähteekö Tuuli ulkomaille? Et ole yhtään puhunut... täytyyhän sun sitä hehkutella jotta me muut voimme olla kateellisia :)
Vaikka JOSJOS tää nyt on jotain aurinkoihottumaa, niin kyllä meikäläiselle tää pilviset päivät kelpaa...

Joo Niksu, mun mies onkin monesti sanonut, että älä pidä kaikkia avaimia samassa nipussa, et jos ne häviää niin... ja arvatkaa mitä meinas sanoa mulle kun huomasin avainten hävinneen, mut ehkä mun ilme ja eleet tukki sen suun - ainakin hetkeks. Tiedän, että saan kyllä kuulla vielä asiasta!!
Teillähän ollut mukava aamu miehesi kanssa :)

nyt lähden taas lukkokauppaan... blaah!!
Säälittää vaan tytön puolesta, kun joutuu ravaamaan mun kanssa kaikissa kaupoissa ja lekureissa ja menee "kesä ohi" .. =(

tänne vaan kaikki marisemaan ja saa sitä ilosiakin asioita tulla kertomaan :)

kapris taas

Heipskukkuu!
No onhan täällä viimein ilmottauduttu :-)

Tosi mälsä tilanne Kapris sulla tuon ihottuman kanssa!
Vaadi nyt vaan tiukasti kunnon tutkimuksia ja hoitoa. Kyllä raskaana olevalla on erityisoikeus saada kunnon palvelua!

Jazz, tänne vaan kaikki kökkösemmätkin asiat, tietenkin!
Yritetään auttaa ja helpottaa oloasi <3

Niksu kyseli tuosta vatsan kasvusta. Yleensä se taitaa olla niin, että kasvaa toisesta nopsemmin. Paino sanalla YLEENSÄ. Poikkeus vahvistaa säännön. Ja täällä tosiaan yksi poikkeava. Mulla isoin vatsa ollut ekasta. Tosin kohtu on aina kasvanut nopeasti ylös jo varhaisilla viikoilla, mutta päällepäin ei pahemmin ole vatsaa näkynyt.
Mutta nyt en enää ole niin huolissani tästä vatsasta, sillä mun mielestä se on nyt plumpsahtanut enemmän esille. VIHDOIN! Täytyykin jossain vaiheessa laittaa taas kuvaa, niin uskotte tekin :-)

Vai lähtee se Tuuli lomailemaan, vau!!! Täällä yksi vihreä :-D
Meillä ollaan vähän anoppilareissua nyt perumassa, kun en oikein ole innostunut tuosta istumisesta. Pelkään, että saan siitä jonkun loppuraskauden vaivan oikein pahana, jos nyt menen selkää kauheasti rasittamaan. Vielä ei olla ihan lukkoon lyöty, mutta tältä näyttää nyt...

Lääkärineuvola mulla on vielä tänään. Aamun vietinkin jo tk:n labrassa, kun oli se sokrurasitus.
Huolissani tuosta vatsan kasvusta en ole siksikään, että vauva todella tuntuu kasvaneelta. Liikkeet alkaa olla tosi voimakkaita! Ja vähän alkaa jo hahmottelemaan, että missä ne pienet jalat vipeltää :-)

Palailen myöhemmin lääkärikuulumisten kanssa,
Tehis rv 26+2