EX-KERMIT 24 - MAALISKUU

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja UUSI KETJU
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ihanaa, Johannalle paljon onnea hienoista ultrakuulumisista!

ÄssÄn pienelle ÄrrÄlle lämpöinen onnitteluhali puolivuotispäivän johdosta!
Minäkin täällä hormonihuuruissani olen itkeä tirautellut kun aika menee niin hurjaa vauhtia ja omat pienet mussukat eivät yht'äkkiä enää olekaan niin pieniä. Hirveän ristiriitaiset tunteet kun toisaalta toivoo että lapset kasvais ja kehittyis ja sitten olisi niin ihana pitää ne juuri tuollaisina äidin pieninä sylivauvoina, joilla ei ole huolta huomisesta eikä tietoakaan maailman kauheuksista.

Huissan, senoraa saa tosiaan ihan kohta ruveta jännäilemään. Tsemppiä neuvolaan ja synnytystapa-arvioon. Ja ryhdypä tosiaan pakkailemaan sitä sairaalakassia, lähtö voi tulla ihan koska vain.

Oih ja voih, helluselta kuulostaa Safiirin pieni sylityttö. Hassua miten lapset on tosiaan niin erilaisia. Toiset nukkuvat kuin tukit vaikka ympärillä melskattais ja toiset taasen heräävät pienimmästäkin rapsahduksesta.
Ja romantisointi... heh, kyllä se aikamoista suunnittelua vaatii nykypäivänä. Meillä ei sitä ole kovin ahkerasti viime aikoina harrastettu, joten syytä testailuunkaan ei ole. Haluja kyllä löytyy muttei ei oikein ole aikaa eikä paikkaa. Sohvalla puuhastelu vaatii niin paljon akrobatiaa ettei se oikein aina innosta. Meillä taitaa olla liian pieni sohva... ;) Minähän kun en ole mitenkään tässä äitiyslomien aikana paisunut suuremmaksi... =D

Meillä on muutenkin hieman jäissä vauva nro 3:n aktiivinen toivominen (tuntui niin tyhmältä kirjoittaa tekeminen, kun kaikkihan sen tiedämme ettei niitä lapsia noin vain tehdä.). Saattaa nimittäin olla, että meidän asuntokuvioihin tulee muutoksia, tai ainakin me todennäköisesti tehdään tarjous ensi viikolla yhdestä talosta. Hui! Toteutuessaan se vaatisi kyllä että kävisin hetken tienaamassa. Muuten ei kyllä olisi mikään kiire takaisin töihin.

Musta on hienoa että Niksu kehtaa ääneen sanoa ettei hänestä ole kotona olijaksi. Tuntuu että töihin palaaminen on lähes yhtä paljon mielipiteitä ja tunteita herättävä aihe kuin imettäminenkin. Esikon aikana viihdyin tosi hyvin kotona, mutta töihin palaaminenkin tuntui sitten loppu viimein mukavalta. Tällä kertaa on useammin käynyt mielessä että töissäkin vois olla ihan kivaa... =)

Täytyy tästä vissiin ruveta kodin järjestelypuuhiin ja kauppalistan kirjoittamiseen... plaah. Ja töräytyksestä päätellen poitsulla on porkkanat vaipassa.

Tuulille ja miehelle oikein ihanaa ja romanttista italialaista iltaa! Mitä meinasit muuten laittaa?
Kaikille teille ihanaa ja munarikasta pääsiäistä!

-Jazz ja lapsukaiset

Heipat!

Kiitokset Tehikselle välityshommista ja kaikki muutkin: halauksia ja virtuaalitulppaaneja ja pääsiäistaikoja ja kaikkea!!

Minä olen hyvin onnellinen ihminen! Mulla oli mahtava lääkäri, joka suhtautui huoliini vakavasti, ja jopa saneli potilaskertomukseen: "potilas on huolissaan raskaudestaan, ja hyvästä syystä..." Sain synninpäästön hysterialleni, vaikka kaikki oli siis hyvin! Kaveri siellä liikkui ja heilui ja sydän löi lujaa. Vastasi viikkoja ja koko n. 3 senttiä...

Sanoin lääkärille ennen ultraa, että mua hämää tämä pahoinvoimattomuus todella paljon, kun molemmista tytöistä voin lujaa pahoin rv:lle 12-13. Siihen hän, että: "no jos tämä onkin poika..." =0) Kun tutkimus oli tehty ja minä istun siinä itku kurkussa onnesta, niin hän vielä tokaisee, että: "ja nyt juhlimaan tätä johonkin ravintolaan..." ja vinkkaa silmää. Ei itkettänyt enää.. =0)

Nyt syömään, kun oli se syömättömyyskehoitus päällä, niin on aika nälkä.
Hurraa sanoo,
Hysteerikko-Johanna 9+5

Kiirus, mutta pikaisesti... ihanaa Johanna :) Onko nyt ollut pahoinvointia? Ehkä sulla alkaa tosiaan nyt helpottaan nuo oireet!
Tökeröä toimintaa kyllä eilen kun ihan säikyttelivät!!! Pitäis varmaan ammattilaisenkin tietää kuin epävarmaa se äänten kuuluminen noilla viikoilla on...

Menin sitten palelluttamaan mun narsissit, ulos ne olin tarkottanut laittaa ja siellä ovat olleetkin. Illalla oli pakkasta 3,8 ja aamulla 13,4... niin... riippunarsisseja niistä tuli...

Palaan myöhemmin linjoille :)

Sonia 14+6

Ihana kuulla Johannan tunnelmista. Kylmät väreet menevät pitkin kroppaa. Sympaattinen lääkäri! Nyt tosiaan juhlimaan ja syömään, bon appetit!

Ninni, tee nyt testi meidän mieliksi! Voihan se olla että joulusaunassa on käynyt "vahinko". Sähän olisit jo tosi pitkällä jos sellainen tilanne olisi. Jännää!
Aika kumma muuten että mahdolliselle maitoallergikolle on määrätty laktoosia sisältäviä lääkkeitä. Mutta vatsavaivat voivat myös johtua pelkästään antibiooteista. Minähän viimeksi oksensin jo kahden tabun jälkeen ja vatsa oli tosi kipeä.

Hyvä että te odottajat olette taas laittaneet viikot näkyviin, muuten ei kyllä pysy kärryillä missä mennään. Gia tosiaan on jo kohta uusilla kymppiviikoilla, hurjaa. Jokos Sonialla on pian rakennultra edessä?

Nyt on ihan oikeasti mentävä, poitsu alkaa hermostumaan lattialla makoiluun.

Multa menikin ihan ohi toi Tuulin suunnitelma. Toivottavasti kaikki menee nappiin! Ja huom, se on sitten jouluvauva, jos nyt natsaa =D

Johannan viestistä huokuu onnellisuus ja niin pitääkin. Varmaan ihana fiilis ja voitte hyvillä mielin viettää pääsiäistä.

Josta tulikin mieleen se gallup. Eipä harrasteta pääsiäisruokia. Vahingossa nyt sattuu olemaan jotain broilerinfileitä jääkaapissa ja muniakin ostin, mutta T:lle. Suklaisia siis. Huomenna olis pihvipäivä ja aattelin ihan tota punaviiniäkin kyllä ottaa lasin tai kaks, riippuu imetysaikatauluista.

Jazzilla talokaupat mielessä. Toivotaan, että tarjous menee läpi, jos sen jätätte. Kerrohan suljetulla tarkemmin sijaintia yms. Mitenköhän mä onnistuisin rekrytoimaan väkeä tänne tuppukylään...No ei tää oikeesti mikään tuppukylä ole :)

Eilen tuli papereita sieltä leikkikoulusta, jossa T aloittaa syksyllä. Hauskoja kysymyksiä lomakkeessa, kuten että "ymmärtääkö lapsi puhetta".. teki mieli laittaa, että valikoidusti :)

Juu joku vois taas testata, niin olisko se nyt sit Ninnin vuoro? Sitte taas Tehiksen :) Vai ei vaihtarit rouvalle kelpaa, heh.

Täällä tippa linssissä lueskelen kirjoituksianne. Siis yhden sun toisen viestissä on ainaskin muka jotain herkistävää, heheh.
Ensin ainakin porasin tuota ÄrrÄn puolivuotisjuttuja :-) Onnitteluja kovasti!

Ninni, salaraskausviikkojalaskennan mukaan sullakin ois sit jo jotain 15 :-D
Teehän nyt testi vaan, jooko?
Aikas huvittavaa, mutta minäkin tuossa pötkötellessäni tunnustelin, josko se salavauva sitten liikehtisi, hahaa... No, eipä tunnu, joten eipä taida salavauvaa olla täällä vatsassa. Aikas hassu idis kyllä! Liikkeethän mulla on tuntuneet aina niin aikaisin, että ei kovin salaa pysty pitkään kasvamaan.
Mutta Ninnin salavauvasta ei kyllä tiiä..

Tuuli, muuten kävis tuo ehdottamasi tiimityö, mutta jos synnyttämään pääsen, niin haluan myös sen tuloksen itselleni, joten ei vissiin kovin mieleistä sulle ...

Aivan ihanan kuulonen tuo Johannan ultrareissu! Tosi hieno. Ja sait vielä lääkärinlausunnon, ettet ole hysteerikko. Sitä ei joka tytöllä olekaan :-)

Hieno homma, jos siellä omppulassa jo taudit ois menneen talven (ai minkä talven) lumia.

Meillä neiti lähti hakemaan vielä lisää askartelujuttuja kirjakaupasta, kun nää meidän äitin ideat elää aina siinä askarrellessa..

Palaillaan taas jossain välissä.

Johanna, siinähän on täysin looginen selitys. Teille on tulossa poika. Väittävät että saman sukupuolen raskausoireet ois samantyyppisiä. Mulla ainaki piti paikkansa; pojista ei ollut yhtään pahoinvointia, tytöistä oli. "Poikaviivat" tuli pojista vatsaan, tytöistä ei.

Ei sitte tällä kertaa muuta... Paljo ois kommentoitavaa vaan ku koittaa välipalansyöntiaika (äkkiä kolmelle voileipiä nenän alle ennen ku nelkku herää). Varalta toivottelen kaikille jo nyt ihanaa pääsiäisenaikaa!!!

Kiva, kun olet käynyt kertomassa tuoreita tunnelmia ultrasta Johanna! Aiheesta olet onnellinen ;) Ja aivan ihana lääkärikin sulle sattui! Jospas se sitten olisikin poika? Mulla ei ole mihin verrata tätä mun poikaraskautta, joten en osaa sanoa noiden oireiden erilaisuudesta tyttöraskauksiin verrattuna.

Ja Jazzilla on talohaaveet edenneet yhtä pykälää edemmäs. Käy tosiaan tuolla suljetulla vähän paljastamassa, mihin päin olette ehkä suuntaamassa. Voitte sitten sinne uuteen taloon hankkia vähän isomman sohvan ;) Ja Omppu eihän sitä tiedä, vaikka kuinka kovin ihastuisin teidän "tuppukylään" ja sinne joskus muutettaisiin M:n ja jouluvauvan kanssa ;) Ei vaan, täällä romantisoitiin jo eilen ja kumien kanssa...tänään on tiedossa romanttinen ilta ilman romantisointeja...ei meillä nyt sentäs joka päivä saa ;)

Tosiaan Ninni ja Tehis ovat liukastelleet samoihin aikoihin ilman kumeja, joten aikas pitkällä olisitte jo tässä vaiheessa ;) Mitä Ninnin mies on tuumannut mahdollisesta kolmosesta?

Niin ja valtavasti onnea sinne Ässän puolivuotiaalle Ärrälle!!!Mitäs pientä projektia teillä on? Täytyy mennä suljetulle katsomaan ja samalle Ompulle heittämään niitä päivämääriä.

Sitä piti vielä sanomani, että on tosiaan mukava lukea, miten niin erilaisia lapset on heti pienestä pitäen...tai siis itsestään selvyyshän sen pitäisi olla, mutta jotenkin noita neuvolan oppaita lukiessa se unohtuu, kun niissä aina toitotetaan, että vauva pitää nukuttaa siellä ja siellä ja sitten pitää tehdä niin ja näin ja yhtään ei ajatella, että kaikki ne pienet kääröt on tosiaan YKSILÖITÄ.

No nyt meen suljetulle katsomaan vielä ennen kuin M herää. Nukkuu vielä vaunukopassaan ulkoilu- ja kauppareissun jäljiltä. Ulkona oli upean aurinkoinen ilma. Niin tosiaan Jazz kyseli menusta - ihan vain tämmönen itse ideoimani "italialainen" menu eli alkuruoaksi parmankinkkua, juustoa, oliiveja, kirsikkatomaatteja ja valkosipulipatonkia. Pääruoaksi oma tekemää kinkku-ananas pizzaa ja jälkkäriksi mascarponen jäätelöä. Niin ja palan painikkeeksi lasilliset hyvää punkkua!

Tuuli

Hitsi, miten mulla tänään tänään niin tui persuksissa...
Niin tuli, että kastoin sen toisenkin r-tikun samantien pissiin, ettei jää kiusaamaan ja unohdin katsoa sen negan. Nyt just muistin ku tähän istahdin. Siitä on jo varmaan jo pari tuntia. Voi pyhä persus! No, eipä siellä varmaan mitään katottavaa ole, mutta ois nyt voinu vilasta.

Täytyy palata moniin hyviin juttuihin taas vasta myöhemmin.
Just tultiin "Heseltä". Nimittäin tänään leikittiin Heseä kotona. Tein pihvit itse ja sitten syötiin hesetyyliin limpparin kanssa :-) En viitsiny oikeasti lähteä näiden kanssa, niin menihän se näinkin.

Tämän perhepotretin kanssa toivottelen teille hyvää pääsiäistä ;-)
http://www.aijaa.com/v.php?i=1786724.jpg
Hitsi mä vihaan tota keltasta! Meinasin jo laittaa mustavalkoseksi, mutta taitais juttu vähän mennä plöröksi.

Tuulille oikein ihanaa italialaista iltaa!
Jazzin asuntopuuhista haluttais kuulla tosiaan lisää..

Hitsi, nyt on riennettävä. Yritän vielä palata iltasella, jos suinkin ehdin/pääsen.

Tehis

Olipas tyhmän iso. Laitetaan pienenä..
v.php

Ja nyt palaa pökäääääääääääääät, kääääääääääk.

Terkkulit neuvolasta... Menin terkkarille kauheella haipakalla, käväisin työpaikalla ja jäin tietenki suustani kii.. vaikka en kyl nähny ku pari työkaveria. En edes istumaan kerenny ku terkka otti mut sisään. Sit kyl selvis, että oli kattonu mun lääkäriajan väärin.. josta kiireestä johtuen verenpaine meinas olla korkeella... Painoa oli tullu lisää... kahdessa viikossa 1,2 kg... mutta vieläki 400g miinuksella ekasta käynnistä. Syke oli 150.... sekin oli aluksi yli160 mutta laski. sf-mitta 32. Hemppaa ei edes yrittäny mitata. Sit pisti mut odotushuoneeseen vähäksi aikaa ja sit mitatiin verenpaine uudelleen - lukemaksi 132/88. Lääkäri teki sisätutkimuksen ja totes että kohdunkaula liki 3cm kiinteä ja kiinni. Juteltiin noista mun sormisäryistä. Sanoi että johtuu siitä ku nivelet löystyy... hormoonijuttu... Nii ja oysiin lähti lähete, varmaan ens viikolla tulee kirje, jossa aika seuraavalle viikolle... Kehui kyllä että lantiossa ois tilaa, että vois alakautta synnyttää, mutta lopullisen arvion tekevät saikkulassa.

Jokos se ÄrrÄ on jo puolivuotias.. Onnittelut sinnepäin...Vastahan siellä kaveri syntyi...

Tuulille mukavaa italialaista iltaa... Eihän sitä tiijä miten ne tilanteet johtaa toiseen... ja jos vaikka mieskin innostuis liukastelemaan paljaalla... ;)

Mainittiko joku joskus aurallisen migreenin ...`??? Luin jotai lehtee ku oottelin et paineet laskis... siinä oli juttua tuosta ja sanottiin, että kun verensokerit laskee liian alas, niin voi tulla toi migreenikohtaus... Saattoi olla että jossai toisessa ketjussa oli, mutta tulipa nyt tietoisku tännekki.

Jazz meinaa muuttaa... Toivottavasti tarjous menee läpi.

Ihana toi Tehiksen asetelma... se on niin pääsiäistyylinen...

Johannalla ollu ihana lääkärikäynti...Tosi hyvin lekuri suhtautu... Nyt voit jo huoahtaa...

Ja Ninnikö se nyt sitte tulee puskasta ja onkin salaraskaana... Voisit kyl ihan kaiken varalta testata... : ) Ja Tehis vois kyl kertoo mitä testi kertoo vaikka ei sitä näin jälkikäteen saisikaa tulkita... :O

Katzun työpaikka meinaa sitte alkaa säästämään...Entä jos siellä tarvittais to tai pe sun sijaista, eikä hän oliskaa paikalla... Kumma homma tuollainen puolipäiväistäminen... Mä loukkaantuisin ainaki aika verisesti, jos mun sijainen tekis vaan puolta päivää.. Sehän olis sama ku tultais suoraan sanomaan, että sun tekemällä työllä ei oo mitää arvoa. Jätä tekemättä puolet ja tee ne tähellisemmät asiat vähä rivakammin...

Hienot tipuset räpsähti heti esille ku ketjun aukaisin. Ai niin, pakko kehua että mää tunnistin kyllä (tooooooosi piiiiiiiitkän tiirailun jälkeen) sen leskenlehden leskenlehdeksi. Ekaks kyllä katoin jonkinsortin linnunpesäksi :) Vaan sitte aloin Tehiksen tekstiä tulkitteen ja päättelin että täytyy olla kevätkukkanen.

Senorallaki hyvä neuvolassa käynti. Hyvä niin. Pakkaahan kaikenvaralta se laitoskassi jo nyt vaikka ootki vielä kiinni ja kanavaa jäljellä. Saa rauhassa sitte vain oleilla ja laittaa mahdollisia puutteita kassiin.

Ei-mukavaa tuo Katzun työpaikan touhu. Muistin tuosta Senoran tekstistä tuon. Eihän sua kuitenkaan sitte puolipäiväistetä ku palaat takas? Kiva miettiä tommosia juttuja äippälomalla.

Tuulille vielä hyviä italialaishetkiä! Ja muille terveisiä tasapuolisesti!

Tulin kurkkimaan vielä Senoran kuulumiset...kaikki vaikuttaa siis hyvältä. Ja OYS:ssa selviää loput! Lääkäri oli sitä mieltä, että sormisärky menis sitten raskauden jälkeen ohitse eikö?

Heh kyllä se mies liukastelis kumitta vaikka kuinka paljon, mutta mua vähän arveluttaa...tämä on monimutkainen asia - ainakin mulle. Toisaalla painaa työ ja helppous ja toisaalla sitten tämä ikä ja mietteet siitä, että kaduttaako mua sitten, kun on liian myöhästä, ettei yritetty toista...lisäksi on vielä se, että, kun M:llä on vain kaksi serkkuakin eikä paljon muutakaan sukua, niin olisko sisarus kumminkin kiva asia hänelle. Ja sit on vielä sekin, että tämä asunto on liian pieni kahdelle lapselle ja sitten täytyis ostaa isompi ja näillä leveysasteilla se maksaa maltaita ja sitten tarttis taas mennä töihin ja sitten olis kaksi pientä ja plääh en mä vaan tiedä...nyt meen kumminkin tekeen pizzaa!

Tehikselle kiitokset pääsiäiskuvasta! Oli ainakin tarpeeksi iso ;)

Tuuli

Vai Tuuli pähkää pikkukakkosta... Onhan siinä tietenki puolensa. Sen voin kyl sanoo ku mä oon ainoo lapsi, että kiva ois ollu ku ois ollu kaveri. Naapurissa oli kyl sit ikätovereita ja meitä olikin aika tiivis kööri... Mutta niin ne kaikki ovat hajaantuneet kukin suunnalleen... Eikä entisistä porukoista oo juuri ketää nähny vuosikausiin ja sit ku näkee nii eipä oo juuri puhumista...

nii Tuuli, taitaa asunnot olla hinnoissaan, mutta ehkä jos muuttais 'maalle'... ja sukkuloisi töihin... Passaisko teille miehen kanssa yhdet kyydit vai pitäiskö investoida
kummallekki oma auto... vai voisko toinen käyttää julkisia kulkuvälineitä... (Meillähän ei tulla toimeen yhdellä kulkuneuvolla, ja julkisia ei liiku...)
Se muuten unehtu tuosta että lekuri tuumas vauvan laskeutuneen, muttei kiinnittyneen... Ja lopux sanoi että jälkitarkastuksessa tavataan... Eli ainoo mitä tuosta vois päätellä ois se että tää lekuri aikoo jäädä pitemmäksi aikaa tännepäin..

Heh, no niin, enköhän mä saa Tuulin perheestä meille tänne veronmaksajia, kunhan muutaman kerran tavataan :) Täytyykin miettiä valmiiksi porkkanoita.

Tehiksellä ihanat askartelut. Voi sä varmaan pyörtyisit meillä, kun meillä on melko keltainen olohuone..

Senoralla on kyllä hyvin tuon painon kanssa, että vallan minuuksella! Eiku miinuksella. Kunhan vielä vauvan synnyttyä aloitat vaunujen kanssa hikilenkkeilyn, niin taitaa mennä entisestäänkin alemmas paino. Mä olin tässä viikon päivät melkein syömättä, myötätunnosta Teen takia, niin johan lähti pari kiloo.

jaaa se onkin sit het mentävä..

Pikaisesti taas...

Johannalle onnittelut!!! Ja muille hyvää pääsiäistä!!

Tuulille totean, ettei ainoana lapsena oo yhtään kivaa, ainakaan näin aikuisiällä...=)

Paremmalla ajalla sit huomenna....

Niksu & superflunssaiset ännät

Jazz tosiaan viikot menee hurjan nopeasti. Mieskin eilen paljasti, että sitä jännittää jo paljon. Toinen suunnilleen tippa linssissä purki tuntojaan.. Mikä oli mun mielestä herttasta. Helpotti omaakin oloa, kun sai tietää ettei ole ainoa joka on pissit housussa:D

Pakko mennä sohvalle. Loppuu happi... En ymmärrä mikä tässä istuma-asennossa on niin kamalaa.. Tulee hirveä olo.. Pyörryttää, oksettaa. Kunnon valitusvirsi, mutta on tää kumma.

Senorallakin hyviä neukkula kuulumisia:) Hyvä että sormisärky on "vain" raskaudesta johtuvaa, ettei sitten todennäköisesti jää pidempään kestäväksi vaivaksi. Kyllä sitä sairaalakassia kannattais alkaa pakkailee.. Voi tulla pian äkkilähtö:)

Ihania tipusia! Meillä on vaan yks pääsiäskoriste ja rairuohotkin on kaupanhyllyllä.
Ärrälle Onnittelut!

gia

Kylmää perjantaita! -24C!
Kyl mä luulen, että millä kassinpakkuulla ei oo vielä mitää kiirettä. Paikat kuulosti olevan niin kiinteenä... Eikä ihime oo vielä kiinnittyny. Ja sitäpaitsi mä haluun käydä sen Synnytystapa-arvioinnin ennen ja oishan siellä kiva käydä tutustumassa paikkoihinki... Seuraavalla 2 kerralla onkin eri terkka, kun oma jää lomille. Mut sinällään ei tuokaan hermostuta, kun terkka on tuttu.

Niksun pesueessako nyt sairastellaan... taitaa noi taudit levitä linjojen kautta. Toivottavasti tauti menee pian ohi.

Gia : Ei meilläkää oo kuin 1 koriste...

Huomenta!

Länsi-Suomessa varmaan talvin kovin pakkanen meneillään, heräsin 7 aikoihin ja mittari näytti vielä -13,4. Säälittävää kyllä, että tuo on muka kovin, kun ennenmuinoin lähestyttiin -30 astetta. Naapurin rouvan narsissit taisi kokea kyllä yhtä julman kohtalon kuin soniankin kukat.

Sisaruksista: mulla niitä on 4. Lapsena sisarukset olivat mulle aivan äärimmäisen tärkeitä. Nyt aikuisena me ollaan aika erilaisia, jakaudutaan ikäänkuin kahteen leiriin.
Kaikkia ei voi miellyttää, ei edes omia sisaruksiaan. Vietetään edelleen jouluja joskus porukalla, mutta vain nuorimpien sisarusten kesken. Tosin asutaankin aika kaukana toisistamme, välimatka erottaa sisaruksiakin tehokkaasti.

Mutta joo, asiasta banaaniin: mä näin unta tästä uudesta vauvasta. Synnytinkin ja tyttöhän sieltä tuli. Keksin unessa hänelle nimenkin, joten nimi on nyt sitten valmiina, jos meille tulee vielä yksi rinsessa.

Nyt aamupalalle.

Johanna 9+6

Huomenet!

Meillä pitkäperjantaitakin vietetään puuhastellen. Siivoustouhut jäi vähän tälle päivälle, kun oli pikkasen rumbaa tuo eilinen. Mutta parempi myöhään ku ei millonkaan..

Tuo tipukoriste tosiaan on kammottavan näköinen :-) En tuosta kirkkaankeltaisesta tykkää yhtään. Kyllä sellaset murretut sävyt on ihan ok, sellasta varmaan siellä omppulassakin on? Oli meilläkin ekassa talossa muuten keltainen khh. Jotenkin ajattelin, että siitä tulis valosia ajatuksia kotiaskareisiin, mut ei se auttanu :-D Nyt huushollista löytyy muutama murrettu keltainen ruutu khh:n verhoista. Se ei vaan ole mun väri jostain syystä..
Mutta toi koriste on tosiaan rakkaudella tehty <3 Yhtä lukuunottamatta kaikki muksut oli sitä vääntämässä. Ja isäntäkin muuten huomasi, että siinä on selvästi yksi tyhjä paikka ;-) Meinasin siihen rairuohon siemeniä heittää ison läjän..

Tuota lasten kasvua kun täällä muutkin herkistelivän, niin saman asian ääreenpä jouduin oikein kovasti taas itsekin eilen. Juteltiin isännän kanssa tuosta esikoisen tämänhetkisestä elämästä, johon kuuluu tytöt jo aikas vahvasti. Todettiin vaan, että se ei ole kaukana, kun täällä meilläkin varmaan sitten "asustelee" jo muitakin tyttöjä kuin nuo omat. Ihan tuli tippa linssiin. Aivan käsittämätöntä, miten se vauva -96 on kasvanut näin yhtäkkiä näin isoksi :') Hyvä, etten alkanu ihan ääneen vollaamaan, kun tän tajusin :-D

Vai tytön se meinaa Johannan pyöräyttää tälläkin kertaa ;-)
Heh, mä en näe oikein koskaan vauvaunia, mutta jossain IIIISOLLA keikalla oltiin duon kanssa. Tai siis en ihan sitä keikkaa nähnyt, kun oli vasta alkamassa, mutta jonkun ison kaupungin keskustassa se oli :-D Taitaa vähän sekoittua nuo omat ja esikoisen touhut...

Nyt on mentävä touhuamaan. Täytyy palailla kaikkiin mielenkiintoisiin puheenaiheisiin taas arkena.
Oikein munaisaa ja aurinkoista pääsiäistä kaikille!

Tehis

Bingo, kyllä täällä sairastellaan ja oikein urakalla. Koskahan tää oikeesti loppuu. Mahataudin jälkiriesana iski lentsu koko pesueeseen ja kuopus kuulosti eilen jo niin pahalta että käytin päivystyksessä. Onneksi vaan tavis lentsu ja palataan asiaan jos oireet pahenee / jatkuu pitkään. Ookoo. Esikoisen yskä on jo onneksi parempi eikä nuhakaan ole enää ihan mahdoton. Yötkin meillä nukutaan ihan hyvin. Kuopus kiskoo vähintään 5-6h putkeen joka yö, yleensä 7-8h ja esikonkin yöt on alkaneet pikkuhiljaa paranemaan. Herää edelleen pari-kolme kertaa yössä, mutta valtaosan yöstä pysyy omassa sängyssään. Ehkä se tästä.

Kiva kun Senoran vaiva on "vaan" raskausvaiva, ettei sitten mikään reuma ole iskenyt. Josko sitten kaikki kipotukset ja kolotukset jäisivät synnärille. Ja kyllä sun varmaan kannattaa alkaa jo pakkailemaan sitä sairaalakassia, ettei sitten tarvi supistusten kera kärvistellessä koittaa sitäkin hommaa hoidella... =) Isännistä kun ei sen kassin pakkaamisen kanssa taida paljoa olla apua.... Tai no, meillä ainakaan...

Tosi ihanaa, että Johannakin sai tosiaan mukavia uutisia ultrassa ja että osui vielä kohdalle noin symppis lääkäri. Se on kyllä tosi tärkeetä oman henkisen hyvinvoinnin kannalta, että hoitohenkilökunta on mukavaa (ja tietty osaavaa...). On se hyvä, että teillä on rinsessalle varuiksi jo nimikin valmiina, mut oireettomuudesta päätellen kannattaa varmaan miettiä niitä poikienkin nimiä... =)

Ja ihqua kun Giankin mies on saanut sanaisen arkun auki. Kummasti se vaan helpottaa omaa oloa, kun tietää että toinen miettii ihan samoja juttuja.

Tuulin M:kin tuntuu olevan vallan persoonallinen kaveri.. =) Olihan hän tietty sitä jo raskausaikana, joten mikäs ihme tuo. On se vaan ihanaa kuinka kaikkien muksut on niin erilaisia (=omanlaisiansa), ei tarvi kenenkään vertailla tenavia sitten keskenänsä... =)

Ja kyllä, mä uskallan ihan reilusti sanoa ääneen, ettei musta ole kotiäidiksi. Kahden muksun kanssa tunne vaan vahvistuu. Ihanaa siis on olla muksujen kanssa kotona nyt, varsinkin kun on kesä tulossa ja kaikkea + omassa pihassa on kivempi touhuilla kaikkea kuin rivarin pienellä pihalla. Mutta kun syksy tulee, niin varmaan alkaa taas aikuiskontaktit houkuttaa ja töihin on ihan kiva palata. Uskoisin ainakin näin. Eikä me aika varmasti aleta kolmosta toivomaankaan, ennen kuin pienempi ännä on reilu vuosikas. On tää vaan aika hulinaa kahden pienen kanssa, saati sitten kolmen.. =) Paitsi että paljon helpompaa on tähän saakka ollut mitä alunperin kuvittelin. Oletin, etten saa nukuttua ollenkaan, oma elämä on ihan nollissa, en saa huushollia pidettyä missään järjestyksessä, omasta hygieniasta nyt puhumattakaan, varsinkin kun mies tekee keikkahommia ja on jatkuvasti paljon poissa kotoa. Ja kuinkas sitten kävikään. Toistaiseksi oon nukkunut vallan mainiosti (en siis näytä pandakarhulta), huusholli on suurinpiirtein läjässä (putipuhdasta meillä ei koskaan ole ollutkaan jatkuvalla syötöllä...), muksut ja koirat tulee hoidettua ihan mallikkaasti vaikkei isäntä olisikaan kotona ja sosiaalinen elämäkin toimii, en siis ole mökkiytynyt neljän seinän sisälle. Kunhan vaan saadaan pesue terveeksi, niin elo taas hymyilee ihan täydellä terällä - ei valittamista.

Tehikselle onnittelut negasta (jos se kerran oli toivottu). Olishan se plussa meidän kannalta ollut tietty tosi kiva, mutta mitäs me ollaan plussaa toivomaan jos te ette sitä kerran ihan vielä niin lujaa kaihoa... =) Mulla muuten sama kuin Jazzilla (tästä on ollut varmaan puhetta ennenkin): hormoonit niin sekaisin, että tsiljoona kertaa olin ihan varma esikon syntymän jälkeen et olen raskaana. Ja muutamat testitkin tein. Kun sitten lopulta laittoivat mulle neuvolasta labralähetteen raskaustestiin, niin sitten vasta alkoivat menkat. Esikko oli siinä vaiheessa liki 6kk, enkä siis imettänyt kuin osittain ekat 3,5kk... Nyt on kaikki tuhrut ja muut riesat loppu, eikä oireen oiretta mihinkään suuntaan. En siis ole suonut puolta ajatusta raskaudelle tai edes ehkäisylle - tosi toimiva yhtälö eikös vaan... =)

Jahas, joskos sitten lähtisi antamaan kuopukselle maitoa ja sen jälkeen esikolle lounasta. Leppoisaa pitkäperjantaita kaikille säädyille!

Niksu

Kanaemo istui orrella,
kutitti kukkoa korrella,
kakatti ujosti poskilla puna,
oisiko aika munia muna...

Tollainen värssy löytyi kännystä... Sen myötä mukavaa pääsiäistä...

Teet on keitetty pulloon ja eväsleivät tehty...Saatiin siivoiltua (=mies kävelytti imuria) ja syötiinki jo. Pilkit laitettiin kuntoon, mutta nyt näyttääki siltä että lähdetäänki metsään kaatamaan puita. Täytyy ajatella tulevia talvia, ja hommata rankaa pihaan...Tai tässä vaiheessa jätetään metsään ja saa sit kaveri traktorilla roudata ne pihaan. Saas nähä mitä ihime sanoo moottorisahasta, ei oo tainnu tehdäkää tuttavuutta vielä moiseen melutoosaan...

Onpa kurja kun Niksulassa sairastetaan... Toivottavasti taudit menee pian ohi.

Ja mä en tosiaan vielä aio sairaalakassia pakata... Ekaks pitää käydä kaupassa, ohjeissa oli nimittäin, että ottaa omat kylpytossut mukaan... ja meillä kun sellaisia kapistuksia ei ole kummallakaan. Ja jos jotai herkkuja ostaa, niin ne keretään syödä. Pillimehuja vois tietenki ostaa... mutta kerkiää ne...

Onko Tehis tuossa tipukatraassa takana vasemmalla? ;)
Mäkin sitä leskenlehti kuvaa tihrustelin ja kukaksi tekstin perusteella arvelin, mutta en uskaltanut lajiketta arvailla :)

Mun palelluttamista narsisseista yks taitaa toipua ennalleen ja toinen pinnistelee, mutta kolmas taitaa olla mennyttä. Saa varmaan unohtaa niiden ulkoiluttamiset, kun aamulla oli melkeen -17. Senora tais vetää pohjat tässä kisassa, hhhrrrrr...

Mulla on 2 nuorempaa sisarusta, molempien kans on hyvät välit. Nuorin on 10 vuotta mua nuorempi, mutta silti nähdään usein ym.
Siksipä ajattelin, että jospa nämä munkin tulokas ja tyttö olis tärkeitä toisilleen vaikka ikäeroa tuleekin.

En oo vielä uskaltanu mainita hälle tulevasta vauvasta, kun haluaisin ensin käydä sen rakenneultran. En kylläkään usko, että siihen asti saan mahaa piilotettua :D
Ru oli siis 5.5. vasta, viikkoja sitten yli 21.

Vanhoja muistelen ja joku kysyi käykö munkin mies reissuhommissa... on käynyt nyt n. 12 vuotta, enemmän silloin kun oli toisella töissä. Nyt on jopa välillä kotona, mutta reissaa nytkin. Toukokuussa menee Tartoon, muutenki on enempi noita ulkomaan työmaita.

Tyttö sairastaa, kaamea kurkkukipu ja nuha. Kuumetta ei taida onneksi olla. Eiköhän se tästä parissa päivässä...

Täytyy mennä laittamaan jotain ruokaa uuniin.

Leppoisaa ja munarikasta pääsiäistä kaikille!!!