EX-KERMIT 24 - MAALISKUU

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja UUSI KETJU
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tehiksen kanssa näemmä yhtäaikaa kirjoteltiin. "Hassun" näköistä ku kumpikin alottaa tuon samalla tavoin.

Senorako se kyseli että mistä mää hoksasin hakea sitä kotihoidontukea? Täältä elleistä sain tämän hyvän idean. Joku jossain ketjussa jotaki Kelaan liittyvää mietti ja mulla alko sitte raksuttaa.

Gia, meidän koiruus kans on vissiin vehnäallergikko. Sillä on ruokavaliona Yrjölän puuro, jauheliha ja naksut. Puurosta jätettiin ohra vähän aikaa sitte pois, kun veljen morsian (menevät kesällä naimisiin) kekkas että haukulla saattaa olla keliakia.

Pikku2, kudotko sää kotona vai joissain muissa tiloissa? Mää kans oon haaveillu kangaspuista. Kävästiin eilen veljen opinahjossa, jossa jotku oppilaista kuto niillä. Ihania töitä olivat saaneet aikaan. Veli siis opiskelee artesaaniksi.

Kääkkis, Nelkku hermostuu tässä. Täytyy lopettaa.

Roppakaupalla voimia Johannalle! Uskotaan vielä että kaikki on masussa hyvin, sillä ei niiden sydänäänten vielä tulisikaan kuulua. Onneksi pääset huomenna ultraan tarkistamaan tilanteen.
Niin, sitä tukea ei kyllä pyytämättä saa. Minäkin jouduin kyselemään perään ja sitten vasta sain sairaalapastorin yhteystiedot. Saamani kohtelu polilla on ollut samankaltaista kuin giallakin, eli tyyliin mitä tulit tänne häiritsemään... ahdistavaa.
Mutta, pidän kovasti peukkuja että kaikki siellä masussa on hyvin! Jaksuja ja peukutuksia.

Kauriille paljon onnea ihanista ultranäkymistä! Pari päivää sitten mietinkin että mitä sinun odotuksellesi kuuluu. =)

Senoralle en ole vielä kerennyt toivottamaan lokoisia äippälomapäiviä, siispä oikein antoisaa alkanutta lomaa!

Kaprikselle jaksuja dietin ja lasten tutkimusten kanssa! Ikävää että joudut olemaan huolissasi, toivottavasti kummallakin on asiat hyvin!
Ninnille myös jaksuja jatkuvaan diettailuun! Viestejäsi on mukava lukea koska niistä paistaa positiivisuus, ilmeisesti elämä alkaa vihdoinkin helpottamaan. =)

Tehis, minä se tosiaan kirjoittelin kuinka esikon jälkeen olin about tsiljoona kertaa aivan varma että olen raskaana. Sen verran voimakasta oli oireilu. Mutta olipa vain uskottava testituloksiin, koska oireiluista huolimatta testit jaksoivat aina vaan näyttää negaa. Ja samaa tuntuu jatkuvan tälläkin kertaa. Ymmärrän siis ärsytyksesi täysin.
Teillä on kyllä veikeän näköinen neiti! Ja ihanan säännöllinen. Meidän poitsu nukkuu miten sattuu. enää ei ole mitään käsitystä yöllisistä syömisrytmeistä kun hän on nukkunut mun kainalossa. Ja yllättäen käyttää häikälemättä hyväkseen tilaisuutta ja nukkuu onnellisen näköisenä tissi suussa kun itsekin nukahdan syöttöjen aikana... =)

Katzu saanut vihdoinkin Kelalta päätöksen, paljon onnea! Täytyy vielä taivastella teidän palkkiksen toimintaa. Lomakkeessa kun vielä kaiken lisäksi on kohta, jossa voi valita että toimittaa palkkatiedot myöhemmin jos hakee viimeisen puolen vuoden ajalta äippärahaa. Tällöin olisi voinut saada pakkauksen ennen päätöstä äitiyspäivärahasta. Taitaa olla aika yleistä että palkkikset panttaavat hakemuksia, sillä mulla on on ihan vastaavanlainen kokemus. Ärsyttävää. Mutta nyt voit vihdoinkin alkaa odottamaan pakkausta, ihanaa!

Tuuli laittoi pääsiäisherkkug:n, mun ykkössuosikki on yllättäen suklaa. Mutta mämmiäkin haluan syödä pikkaisen ja mielellään vaniljakastikkeen kera.
M on kyllä kasvanut tosi hienosti! Ja nukkunut koko yön heräämättä, vautsi.

Peukut pystyssä että Ompun perheen oksutauti olisi vihdoinkin selätetty! Sitkeässä on tauti, ei voi muuta sanoa.
Mutta sitkeässä on kyllä tämä flunssakin. Mulla on varmaan seitsemättä viikkoa kurkku kipeä. En tiedä onko tämä jo jokin uusi pöpö kun hetken se kurkku oli parempi. Mutta nyt taas tekee nieleminen kipeätä ja kuiva kurkku pistää yskittämään. Todella ärsyttävää.

Ihana kuulla että Safiirin nelkun käsi todennäköisesti kuntoutuu pian!

Höh, kylläpä sivut nyt tökkivät. Täytyy varuiksi lähettää ettei pitkä viesti katoa bittiavaruuteen. Sauna on päällä, eli tulen todennäköisesti jatkamaan vasta huomenna.

Halauksia ja terkkuja kaikille!

Tehis... sähän aioit tehä seuraavan muksun, ettet kerro siitä kellekkää... sepäs taitaa tehä sulle tempun, eikä kerro sullekkaa... siinä sitä salaraskautta.

Katzulla kaikki hyvin neuvolassa--- onnittelut siitä... En muuten aamulla ku kävin toisen kerran niin hokannu sun viestiä. Taisit rustata sen ku mä väsäsin omaa. Nii ja onnittelut Kelan päätöksestä... Milloinkas pakettia lupaavat... Voimia vaan odotteluun... Pian sullakin on se paketti kätösissä...

Ja pääsiäisgalluppiin... meillä ei varmaankaa oo rairuohoa... ku mä en oo muistanu ostaa siemeniä... Ja mitähän meillä syötäis... varmaan munia.. siis kanan... ehkä vois tehä jotai broilerista... Vielä ei oikein oo ohjelma selvillä, kuletaanko pilkillä vai raveissa ja kuinka monena päivänä, eli ollaanko otona laittamassa ruokaa...

Mä jo säikähdin ku Tuuli toivotteli torstaita... Mulla on nimittäin torstaina lääkärineuvola ja tänään on eletty ihan keskiviikkoa, sauna lämpiämäs ja sillee... Eli huomenna laittavat lähetteen sinne Oysiin siihen synnytystapa-arvioon, joka tulee jonnekki parin viikon päähän.. Eli täällä eletään varmaan raskauskiekon mukaan.. Valmennus rv 35, synnytystapa-arvio rv 37... synnytys sitte joskus... Kerroinko muuten että se toinen huhtikuinen täälläpäin on vain pari päivää mua jäljessä raskaudessaan... Täällä on tosiaan tainnu haikara lentää yli...

Johannalle tsemppihali... Ei täällä edes noilla viikoilla yritetä kuunnella ääniä... Eka kerran kuunneltu 15+3 neuvolassa... Tosin sitä ennen varhaisultrassa on nähty syke...
Toivotaan nyt parasta kuitenkin... Ota tosiaan tuolta suljetulta jonku kännyn nro ja pistä tuleen tekstarina ensi tunnelmat...

Ahvenet rattuuttaa pussia... pitänee ruveta ne perkaamaan

Voi harmi Johanna, että sun piti kokea tollanen neuvolareissu :( Sullahan on niin vähän viikkojakin ajatellen tuota äänien kuuluvuutta!!!
Mulla oli viimes neuvolassa viikkoja yli 14 ja silti kuulu tosi huonosti...
Se vauveli voi olla jossain siellä hyvin syvällä piilossa, niin ihme olisi jos äänet saisi kuulumaan!!!!
Kyllä mää uskon, että saat huomenna hyviä uutisia bdbdbd.

En mäkään hoksannut tuota Tuulin torstaita :O No, eihän tuo pahasti heittäny ;)

Mitähän tuohon gallupiin heittäis... kait se suklaa on, ei pahemmin tässä juhlassa oo sellaisia mun herkkuja. Paitsi jos kana lasketaan ja rahkatorttu niin ne menee kyllä...

Tyttö narisee jotain, täytyy käydä kurkkaamassa.

Illastusta!

Täällähän on tänään ollut ahkeraa porukkaa..

Johannalle jaksuja ja peukutuksia !!!

Pääsiäisestä.. Täällä on kortteja askarreltu ja huomenna meinattiin iltapäivästä maalata esikoisen kanssa kylppärissä munia.. joo, tää äiti ilmoittautuu tosi laiskaksi tuon vesivärihomman kanssa.. on vaan niin sotkuista ja hermoja raastavaa touhua, mutta jos kerran vuodessa..

Perjantaina nuo "miehet" menee auttamaan esikoisen kummin perhettä.. Traktorilla meinaavat tehdä halkoja.. heiltä kuoli isä tuossa marraskuussa äkillisesti(kirjotan suljetulle vaikka vähän lisää..) ja kolmen naisen perhe kaipaa miehen käden jälkeä.. No, meillä on vehkeet ja talkoohenkeä.. Lauantaina meinasin tehdä särää ruuaksi. Jos joku ei tiedä niin se on lampaanlihaa ja perunoita uunissa.. kuuluu muuten suomen seitsemän ihmeen joukkoon ainoana ruokana.. Yskäisy ja rinnan nosto! ; )

Täällä jäi tänään äidillä jumppa väliin. Kurkku tuntuu tosi aralta ja muutenkin vähän on paleltanut.. Esikoisen käytin kyllä liikkiksessä ja kun tultiin sieltä on tuo isäntä Siirin kanssa kauneusunille köllähtäny.. Pitää kohta herätellä ukko kattomaan salkkareita..

Ryijystä.. kangaspuut on n. 500m päässä. Olen mukana kansalaiopiston kudontapiirissä.. Harrastuksena on kyllä oikein ihana, kyllä aina hermo lepää kun pääsee toteuttamaan itseään.. Meinasin vielä kymmenen maissa hilpasta kutomaan.. Nyt on tosiaan pakko saada se ryijy valmiiksi. Olen kyllä sen jälkeen tosi ylpeä saavutuksestani.. Se on jännää tuo tekeminen kun on vielä työ kesken niin jo suunnittelee päässään seuraavaa.. siihen jää koukkuun..

Jaa has.. herättelypuuhiin..

Pikku2

Johannalle paljon tsemppiä huomisen ultran odotteluun! Kuten kaikki muutkin täällä, pidän peukkuja ja uskon siihen, että saadaan huomenna hyviä uutisia. Tuo oli kyllä todella ikävää, ettei äänet kuuluneet vielä ja joudut nyt murehtimaan tilannetta Toivottavasti saat nukuttua, vaikka kaikenlaiset ajatukset varmasti pyörivät päässä. Tuo on totta, mitä kirjoitit, ettei keskenmenon kokenut saa yleensä tukea naistenpolilta tai neuvolasta. Niin kävi ainakin mulle täällä päin Suomea. Polilla hoidettiin vain se kaavinta ja kysyttiin oliko toivottu raskaus...neuvolantäti puolestaan ei sanonut oikeastaan mitään...mulle tuli semmonen tunne, että mitäs tänne soittelet, kun et ole enää raskaana. Ei puhettakaan, että olis kysynyt, miten olen selvinnyt tai tarvitsisinko esimerkiksi keskusteluapua. Eilen tuli muuten ykköseltä ohjelma, jossa eräs nainen kertoi kokemastaan kohtukuolemasta. Hän sanoi myös sitä, että jopa kohtukuoleman kokeneet jätetään useimmiten ihan yksin käsittelmään asiaa.

Kello on jo yli meikäläisen nukkumaanmeno ajan, joten jatketaan huomenna, joka on muuten sitten torstai ;) Mä vaan testasin teitä, että luetteko mun juttuja ollenkaan...Omppu näyttää lukevan...ainakin pari ekaa sanaa ;)

Öitä!

Tuuli

Mukavaa kiirastorstaita kaikille... :)

Ei taija se ryijyn teko olla kovin nopeasti etenevää hommaa... Pistähän sitte valmiista teoksesta kuva suljetulle...
Kuvista tuli mieleen että tuota eilistä Tehiksen kuvaa näytin miehelle ja kysyin että mikä tuo on.. Joku jäläki... siinon menny joku elukka... joo samaa minäki.. Mietin jo etteihän siellä oo susi ollu liikkeellä... Mut se oliki kasvitieteellinen kuva...

Onkohan mun pilkkireissut tältä talvelta ohi... Yöllä heräsin ja oli tosi ällö olo... MIetin että närästää... Mutta yrjöt piti vetää... Vessamatkalla nokkaan tarttui joku haju, joka laukaisi refleksin... (ihan ku silloin raskauden alussa) Vesi maistui pahalta ja samarin vielä pahemmalta... Aamuyöstä heräsin sit mahasärkyyn... mietin vaan että oliko ne suppareita... ny ei sit enää muista mihin kohti sattui, kun ei enää satu... Mut alamahaan ainaki ja sit kai tuonne sisuksiin oisko ollu sit kohdun seudulle... Puol tuntii valvoin ja vaihtelin asentoa... Sen siitä saa, kun illalla saa... ;) Ja sit ennen nukkumaan menoa puhuttiin että kumpi sit ois parempi - kärsiä se synnytyksen tuska vai synnyttää sektiolla, josta sit haavakivut... Mies oli sitä mieltä et luonnollinen tapa ois parempi... Mä en kyl vielä osaa sanoo... Iltapäivästä on sit se lääkärineuvola.. jospa sieltä jotai neuvoa tulis... JOkohan noista monisteista pitäis kaivaa se synnärin numero kännykkään...

Tästäkö ny sit alkaa kuukauden mittainen kipuilujen raportointi... Ja kuka se manasikaan siitä sairaalakassista?? Siitäki oli illalla puhetta... toinen ihan öönä, että mitä siihen kassiin pitää sit laittaa...

Vai Tuuli vaan testasi että luetaanko me mitä hän kirjoittaa... juu ... testaa vaan ...

Hitsin hitsi, ois kerranki ollu mahista olla aamun eka, mut tää kone ei ollu yhteistyökykyinen. Oisin voinu olla myös illan vika, mut en kömpiny tän kautta nukkumaan...
Täällä herätty siis tosi aikaisin, kun ois voinu koululaisten puolesta nukkuakin. Kilkattajat päätti, että nyt herätään :-D

Senora, tunnustan, minä se manailin sitä sairaalakassia. Hetikö tuli supparilähetys samalla, iiks. Toivottavasti ei nyt tule kuukauden kipuraporttia. Joillakin käy just noin, että loppuraskaudesta se pahoinvointi palaa... No, ei sitä enää kauaa kestä.

Kiva, että kuva-arvoitus on pohdituttanut! ;-)
Taidanpa vielä käsitellä sen sellaseks ku se piti olla...

Lohduttavalta tuntui tuo Jazzin samanlainen kokemus näistä oireiluista. Oletko muuten nyt ajatellut aina välillä testata? Kyllä mä kovasti vielä kummastelen niitä o-testin viivojakin. Jos se onkin niin, että se LH nyt välillä kohoilee ja tekee tän oireilun. Ovisoireet kun on osittain hyvin samankaltaisia menkkaoireiden kanssa. Se oikeanpuoleinen pitkään jatkunut alavatsa- & selkäkipu oli kyllä myös niin outoa. Ja siihen Apteekin testiinhän tuli pari viikkoa sitten se jälkihaamu. Ne on ollu ennen kyllä luotettavia testejä...

Kaprikselle lähettelen myös ihan hirmusesti jaksamisia! Kuulostaa todella raskaalta nyt tuo teidän tilanne. Toivottavasti kaikki kääntyy parhain päin ja kesään mennessä asiat ovat selvät&kunnossa.

Mitähän vielä piti... Taidan jatkaa myöhemmin, kun nyt lyö tyhjää.

Tehis

Äh, pakko vielä ennen ku ajatus karkaa...

Mua niin nauratti tuo Jazzin pieni hyväksikäyttäjä :-)
Mä nukun myös aina vähintään toinen tissi paljaana, koska tyyli on tuo sama. Olen ollut tyylilleni uskollinen aina, kaikista ja koko ajan. Tää tyttö ei harrasta tuota hyväksikäyttöä ;-) Pojat on poikia?

Johannalle peukkuja tälle päivälle!!!!! Edelleenkin kaikki ulokkeet pystyssä sille, että kaikki on ok. Taitaa olla todellakin harvinaista, että äänet kuuluu noilla sinun viikoilla.

Mulla on ihan sellainen kutina, että Senora synnyttää ennen la:ta. Mites muiden mielestä????

Mulla ei ole mitään pääsiäisruokasuosikkeja. Ei syödä lammasta (maistuu villasukalle ;)) eikä mämmiä. Suklaamunat kyllä kelpaa :)

Mulla on keuhkoputkissa ällö olo. En kyllä halua olla pääsiäisenä kipeänä. En muista mainitsinko, mutta miehellä oli just flunssa ja vieläkin aika räkäinen. Sillä oli vaan yhtenä päivänä lämpöä.

Niin mun sijainen oli vaan tiistaina käymässä ja sit tulee ensi keskiviikkona ja sit 1.4 aloittaa kunnolla. Minun sijainen on vain täällä ma-ke. Eli kätevä sauma vähentää resursseja..........

Enhän mä dementiani kanssa muista mitä muuta piti kommentoida????? Älyttömästi oli tullut tekstiä.

No paras kait lähteä katselemaan tämän päivän töitä

Äh, vieläkään en muistanu tuohon pääsiäisruokasuosikeihin vastata...

Ei oikein suosikkeja tuon suklaan lisäksi ole:-) Ne pakolliset lampaat on nyt taas ostettu. Oli muuten huono valinta käydä eilen jo kaupoilla, kun ei varmaan ollu vielä kaikki tavara oikein tullu. Osa piti hakea sitten toisesta kaupasta vähän ennen ysiä, kun oli tuota rumbaa... Päätin, että tänään en enää sinne ruuhkiin änkeä näiden mukeloiden kanssa.

Hmm, Katzu halusi ennustuksia Senoran synnytykselle. No, jos leikataan, niin varmaan sitten etuajassa :-) Mutta siitähän nyt ei vielä tietenkään ole mitään varmuutta, eihän? Vasta sitten parin viikon päästä? Tai kai neuvolalääkärissäkin jo jotain arviota asiasta saat.

Laittakaas muuten odottajat taas ahkerasti niitä viikkoja näkyviin, kun ei niissä tarkalleen pysy mukana!

Toivottavasti et Katzu sairastu nyt pyhiksi!
Just koputtelin muuten kaikkia mahdollisia puita eilen, kun tuumasin isännälle, että ei mulla ole tänä talvena ollu edes mitään pientä flunssaa. Vähän välillä yrittäny tulla.. Oiskos sitä jonkunlainen suoja äidilläkin, kun imettää? ;-)
Ja ihan uskomaton oli tuo vatsatauti, kun ei tullu muille ku pienille. Muuta selitystä en keksi ku se, että kolme vuotta sitten kaikki kiertänyt vatsatauti oli samaa virusta ja meillä vastustuskyky siihen. Hoo oli sillon vatsassa, mutta ei vissiin saanu siitä suojaa :-)

Jeps, nyt päivän puuhiin. Yli puolet lapsista jo hereillä...

Pakko äkkiä viskata silkkipaperit nurkkaan ja sännätä kertomaan Johannan terkut :-) Kaikki ok, palailee itse myöhemmin asiaan.

Ihanaa ihanaa!
Nyt jatkamaan vääntöjä...

Tehis

Ja uudemman kerran mukavaa torstaita! Täälläkin on herätty puol seiskalta koko perheen voimin ja nyt M:llä on päivän ekat tirsat menossa sitterissään. Puol viiden aikaan M heräsi ekan kerran syömään ja sitten puol seiskalta mölisi virkeänä kopassaan. M:llä tosiaan tällä hetkellä semmoinen rytmi, että nukkuu putkeen puol viiteen - kuuteen, syö ja nukahtaa vielä lyhyille tirsoille (joskus saattaa nukkua kahdeksaan asti). Aamuisin ei ole heti nälkäinen, kun on just vähän aikaa sitten syönyt, vaan naureskelee ja seurustelee kovin. Mukavaa, kun isikin ehtii yleensä nähdä M:n hereillä ennen töihin lähtöä.

Höh, onko Senoralla tullut nyt oksennukset takaisin. No kuten Tehiskin totesi, ei sitä onneksi kauaa enää kestä ;) Voihan se hyvinkin olla, että Ihime sieltä ponkasee maailmaan ennen la:ta eli kannattais sitä ehkä jo vähän miettiä, mitä sinne kassiin pakkaa ja ainakin ottaa se numero talteen kännykkään. Voi että miten ihanaa, kun saadaan tässä pikku hiljaa alkaa jännämään sua! Iltapäivällä kuullaan sitten, mitä neuvolalääkäri sanoi sulle.

Gia, onhan se ymmärrettävää, että tuo neuvolan peruuntuminen harmittaa. Kumminkin sitä odottaa, että kuulee taas ne sydänäänet ja muutenkin saa vähän tietää, missä mennään.

Mustakin tuo Jazzin tissitakiainen kuulostaa niin ihanalta ;) Tämä meidän räyhääjä ei ole nukahtanut tissille varmaan kuin kaksi tai kolme kertaa elämässään. Tänäkin aamuna hymyili vaan suunnattoman aurinkoisesti, kun tarjosin tissiä, mutta ei suostunut ottamaan nänniä suuhunsa. Ja kohta sitä sitten huudettiinkiin...Jazz, kuulostaa kyllä viheliäiseltä, jos sulle on taas tulossa kurkku kipeäksi. Ja Pikku2 ja Katzukin taisi valitella samaa vaivaa...toivotaan, ettei kenellekään nyt iske flunssa päälle! Mikä tilanne siellä Ompun sairastuvalla? Eihän vain tullut tauti takaisin. Käyn laittamassa sulle suljetulle taas päivämääräehdotuksia ;)

Hyvä, että tuo Tehiksen kuva-arvoituskin ratkesi! Heh tosiaan unohdin viimeksi kommentoida sitä tiimiraskautta - kyllä se mulle vaan sopii, jos sä oireiden lisäksi hoidat sen synnytyksen :D Mut aikuisten oikeesti ei näin oireeton ihminen kuin mä voi olla raskaana. Mulla on siis TÄYSIN normaali olo. Joten kutinat täytyy nyt kyllä suunnata muualle.

Täällä on kiva pikkupakkanen ja taidetaan suunnata ämmän kanssa lähikauppaan tässä kohta puoliin. Me ei myöskään välitetä ns perinteisistä pääsiäispöperöistä eli lampaasta ja mämmistä. Ajattelin tänään illalla järjestää meille romanttisen (romanttisuuden aste riippuu paljolti siitä, suostuuko M meneen kiltisti nukkumaan ;)) italialaisen illan, joten täytyy lähteä ostamaan sitä varten syötävää.

Tässähän voi toivotella jo itse kullekin mukavaa pääsiäistä!

Kovasti odottelen Johannan kuulumisia!

Tuuli ja M joka juuri heräsi

Ai ku hyvä et Johannalla kaikki ok... Ne on noi alkuajat vähä tuollaista sahaavaa...

Ihimeelle kattelin jo kassiin vähä vaatetta ja kassin pistin turvaistuimeen... Noi vaatteet on kyl vähä hakusessa... Sieltä valmennuksesta tuli mukaan sellainenki lappunen, missä vaatteet oli nimetty ja vähä kerrottu niistä ja jotai suosituksia montako niitä pitäis olla... No.. kaikkee pitäis olla tarpeeksi.. Mutta kun tosiaan ei tiijä milloin lähtö tulee, joten mukaan on lähdössä kaikkee toppapuvusta lähtien... Mutta jos tää raskaus kestää vappuun asti, niin sit kyllä otan tuon toppiksen pois ja laitan fleecepuvun tilalle. Kai nyt lämpimässä autossa tarkenee.
Sitäki muuten noista sormikivuista mietin,että voiko johtua noitten sokereitten mittaamisesta että sormenpäät on hellinä/turtana... Oli nimittäin tänä aamuna aika hankala saada näytettä... Ja mittanauha todistaa että kasvettu on... 2vk sitten mittasin viimeksi ja mahanympärys kasvanu 5cm.

MIes veti toppikset niskaan ja aikoi lähtee hiihtämään... On kyl taas niin komee ilma, että olis mahtava istua pilkillä... Mut ei kerkee... muutama tunti neuvolaan...

Kiva että Tuulikin olis valmis tiimiraskauteen...

Siitä pääsiäisruokagallupista vielä... Mä voisin ostaa itselle mämmiä, mutta mies ei tykkää. ei kyl välitä broileristakaa...

pikana ennen neuvolaan lähtöä..

Johannalla ollu säikäytys, onneksi kaikki on kunnossa! Eläkä yhtään "häpeile" kuullostavasi hysteerikolta! Usein helpottaa kun purkaa sitä pelkoa ja pahaa oloa. Mä ite olin puoliväliin asti melkosen hysteerinen =)

Vai viruksia on jyllänny... pikaisia paranemisia kaikille taudin kouriin joutuneille! Kohatahan ne alkaa viruksetkin hellittää pahimmat kuukaudethan taitaa olla joulu-maaliskuu.

Mulla on jääny vähän vähälle nettisurffailu viimeaikoina.. pukkas sinne yläkerran veskiin sellanen "pikku sivuprojekti" hih, laitan kuvaa aikaansaannoksista tonne suljetulle...

Voi nyyh, muistelin tossa ÄrrÄÄ päikylle pukiessani tasan 6kk takasia tunnelmia ja kyyneleet virtasivat valtoimenaan =') Sitten piti etsiä synnytyskertomus ja sitten mä vasta vollotinkin! kaikki tuli niin elävästi mieleen ='D
Ei ookkaan vähään aikaan tullu sellasta hormoni-kohtausta

hauskaa päivää kaikille T: ÄssÄ ja ÄrrÄ tasan 6kk...

Mahtavaa!! Superonnittelut Johannalle. Nyt voidaan huokasta :)

Yhellä käellätössä naputtelen - Nelkku makoilee sylissä. Hän on muuten täysin päättäny nukkua meiän sängyssä yöt. Heti jos hänet siirtää omaan "laatikkoon", niin bojoing, vauva herää. Ja nukahtaa saman tien joko syliin tai viereen. Kakkonen oli samanlainen sylivauva. Musta on ihana ku hän siinä vieressä nukkuu, mutta tulee väkisin mieleen että miten käypi sitte romantisoinnin ku sen aika tulee. Mies-parka. Ittellä on toistaiseksi makkariromantiikka viho viimenen asia, mikä kiinnostaa. Kai ne on ne hormonit... Jälkitarkastus on ens viikolla, täytynee sen jälkeen ryhdistäytyä myös tässä asiassa.

Nyt pää tyhjeni. Ja hiasta on kirjottaminen yksikätisenä. Joten taian lopettaa. Ai niin, suklaa, suklaa ja vielä kerran suklaa!

Mää luulin olevani linjalla ainoa. Äsken ku naputtelin, viimenen viesti oli tuo Tuulin. Äimän käkenä tuijotin sitte Senoran ja Ässän juttuja, että mistä ne oikein tuohon tupsahti :)

Ihanaa että Johannalla hyviä kuulumisia ultrasta! Nyt vaan nauttimaan odotuksesta!:)

Kauheesti ois kommentoitavaa, mutta ei kerkee enempää.. Pitää lähtee vanhempien luona käymään.

gia ja Keppis 28+6

Onnittelut Johannalle ja pikkukaverille!

Ja samaan hengenvetoon, onnittelut puolivuotiaalle ÄssÄn Ärrälle :) Kyllä mustakin tuntuu uskomattomalta, että meidän t on jo 3 kk..

Kiitos kysymästä Tuuli, ehkäpä uskallan sanoa, että tauti on ohitte (edelleen silti puita koputellen!). T tosin ei ole kakannut sen maanantain jälkeen, että tiedä sitte.. mutta syönyt on ja muutenkin ihan "normaali" =D.

teellä puolestaan taitaa jotain pientä oiretta olla siitä Rotarixista, välillä vääntelehtii ja karjaisee siihen malliin.. Ja uni on maistunut ehkä vähän useemmin.

Meilläkin herättiin tänään 5.50. Luovutin puol seiskalta ja noustiin nautiskelemaan auringonpaisteesta ja puhtaasta asunnosta. Tuli sit kuitenkin ne lattiatkin pestyä eilen. Sitte kävin IHAN YKSIN asioilla, töissä piipahdin pomoa moikkaamassa - kovasti mua sinne kaivattais, mut siinähän kaipaavat, ja kaupassa.

Vai on se Senoran Karvinen taas tehnyt äitille heikon olon :) Alas ny kuule vaan pakkaamaan sitä kassia! Vaikka toisaalta, mä en ite tainnut ko. kassista tarvita juuri mitään sairaalassaoloaikana, mut eipä me siellä kauaa oltukaan.

Mitähän vielä.. enpähän muista. Täytyy pyörähtää suljetulla..

Onneksi Johannalla kaikki ok. Typeriä, kun tollatavoin säikäyttivät..mut hyvä, että pääsit asian varmistamaan ja kaikki oli hyvin.

Ärrälle onnittelut! Meidänkin k jo yli 5kk..

Huomasin, että k:n antibiootissa laktoosia..vaikka epäillään maitoallergiaa?! Pitää varmaan soittaa sinne lääkäriin, että pitääkö lääke vaihtaa. On nimittäin aikamoiset vatsavaivat tullu..voi toki pelkkä antibioottikin aiheuttaa, mut..

Sama täällä niinkuin Jazzilla ja Tehiksellä..toinen tissi paljaana ja k ottaa siitä kaiken ilon irti. Eilen käytiin koko perhe puol 11 nukkumaan, klo 4 irtosi viimein ote tissistä.

Aika hyvä tuo, että Tehiksen femma ei kerrokkaan edes äidille..
Minä oon pelotellut mun miestä kolmosesta..on tuntunut parina päivänä mahassa sellasia samankaltaisia tuntemuksia kuin ekat liikkeet...eli jos silloin joulusaunassa kävikin pikku vahinko :) Eli kuinkas pitkällä nyt olis? No ei kyllä oikeesti mahdollista!!varmaankin jotain ilmavaivoja oltava. Ja testiä en kyllä tee.

Kaikille vikutukset, nyt on pakko mennä syömään jotain..