*~ ESIKOISHAAVEISTA PLUSSANNEET~* vol 2.0

moikka!! vai olit säkin SS kompastellut... mä kävin 12 kieppeil kaupas kävellen ja meillä oli kans aurattu muttei hiekotettu... vetäsin persiillee tai siis semmoseen sammakkoasentoon takaperin. :D auraaja oli vetäny niin sileeks ettei voinu mitää ku alko jalka lipsua ni se oli menoa.. uskon kyllä että siellä on vauvallas kaikki oikein hyvin.. :hug: kun kumminkaan et suoraan vatsan päälle kaatunut...

ja oli muuten kaunista näkyä tuo lumi aamupäivällä.. =) menin "lumitöihinkin" eli harjaamaan auton päältä sen 15cm lunta veke.. juu ja 30km turusta asutaan. :LOL: mies kanssa sanoi että auramiehet oli pikkasen myöhään liikenteessä, kun oli kerinneet tiet sitten jäätyä lumen alla.. rekat oli jumis vähän joka kohdassa täällä. :/ onneks hän ei jäänyt mihkää jumiin.

ElinaMaria taitaa olla vauvasta yökyöpeli tulossa :D tai sitten sillä on kieroutunut huumorintaju kun ei anna öisin nukkua :p vaikka ihanaahan tuo onkin, että liikkeitä tuntee...

mistäs muusta täällä olikaan keskusteltu.. kaiken luin, mutta niin kiiru kertoo omia nla-kuulumisia että =)

tunti siellä meni ja mies oli kanssa mukana. pissanäytteen annoin, ja sain np-uä lähetteen ku se on yksityisellä ostopalveluna. turun medisonariin ollaan siis menossa. paljon tuli oppaita kotiin luettavaksi ja niitä oonkin kahlannut tässä iltapäivän. painoindeksi oli 25 ja vältyin täpärästi sokerirasitukselta. eikä ollut onneks paino noussut oikeastaan yhtään, mulla on se heilunut 66,8-67,5 välillä ja nyt oli 67,2.

ja onneksemme myös :heart: äänet kuuluivat, ihanaa :heart: miehen ilme oli kyl sanoinkuvaamaton kun kuuli vauvan äänet =) nyt uskaltaa olla turvallisin mielin sinne ultraan saakka. kyllä kaikki on ihan hyvin =)

Talvis ja Pallero 10+2 (nla 10+4)
 
TA niinpä! Ja luulis, et sen arven merkitys on vaan se, et jos oudosti kipuilee ni se on sen umpparin aiheuttamaa. Ainaki neuvolatäti sillo joskus alusssa sano, et sen vuoks kartotetaan kaikki leikkaukset ku jos jotai kipua on ni sen voi sit kenties paikallistaa. Et jospa sillä ei mittää sen kummosempaa ois vaikutusta :)
 
Talviksella kivoja neukkakuulumisia! oon ihan kateudest vihreenä ku mie en viel tiiä yhtää mitä tuol masus on :ashamed: mulla kans bmi25, eikä se terkka ainakaan mitään sokerirasituksista mulle puhunu :)

Suukkis: voi reppanaa, kyllä oisin kans iha kauhusta kankeena jos muksahtaisin nurin ( ja näin tulee ihan takuuvarmasti viel käymään ) mutta luin jostain, että se pieni on niin visusti siellä masussa turvassa, että täytyy olla aika iso isku ja just vyötärön alueelle.. kyllä se mytty on varmasti kunnossa :hug:

Zoe: onko pasaatissa mitään varteenotettavaa liikettä mammavaatteille? ajattelin et vois käydä samalla ostaas ne farkut jos ultras kaikki ok. onko muutes kappahahlilla äitiysvaatteita? ku sitä liikettä ei oo tääl kouvolas ni sen takia kyselen.... kiitos jos jaksat vastata :)

(.) taidan mennä kattomaan salkkareita ja kieppumaan pallolla :whistle:
 
Talvis onnea hienoista neuvolakuulumisista. :) Toivotaan että Dodo jossain vaiheessa hokaa et yöllä ei saa äitiä potkia. Vielä saa tehdä sitä ihan rauhassa!! :D

Suukkis hui sentään!! :eek: Onneksi ei mitenkään käynyt. Onhan se vauva aika hyvässä suojassa siellä kohdussa. :hug:

(.) Muru parka sai flunssan. :( Kuumeessa makoilee tuolla...

EM ja Dodo 15+2 :heart:
 
Huih, täälläkin on liukasteltu, en onneksi ole vielä kaatunut... Hirmusesti on tullut lunta!!! Ihanaa!!!

Kivaa kun teillä jo vaavit liikkuukin! En malta odottaa sitä! Mutta pakkohan se on :LOL:

Eipä mulle ihmeempiä...tissit alkanu vähän jotenkin "turpoomaan" ja muutenkin olen ihan ilmapallo :$ :LOL:

Kukkaiskeiju ja Vauvakeiju 6+2
 
kiva talvis että neukussa kaikki hyvin ja äänet kuulu :heart:

Huih SS :eek: ...Usko pois, että vauvalla kaikki hyvin...se on niin suojassa ja turvassa siellä masussa, että tuo ei paljon oo sinne tuntunut :hug: ...

Ihanaa kuulla sustaki koiris :wave: ..ja kiva, että hyvin on menny. Ja kiitti synnäri vinkeistä :p ...ei mee montaa viikkoo nii niitä sais alkaa käyttään :heart:

vauvis neiti 34+4
 
en tiiä tuosta..saattaa ollakki että viimesillä viikoilla kaatuminen voi olla vaarallisempaa, koska lapsivesi vähenee(ei oo enää vaimentamassa iskuja).... :/ ...Ja kuitenki sen verta iso, että on ihan ihonahan tuntumassa, eikä masun uumenissa....
 
Zoe-F
johanna83 Niin en ole ihan varma mitä liikkeitä pasaatissa on, mutta esimerkiksi anttilassa on (tai siis samassa rakennuksessa jumalniemessä ) on ihan hyvä vauva liike missä on kaiken näköistä esimerkiksi vaunuja, vaipparoskiksia, tutteja.
Pasaatissa on Bobo, BR-lelut, mutta en ole niissä käynnyt ollenkaan.
Ja sitten kymissä on lastetavarakirppis Kuperkeikka missä on välillä tosi hyviä tavaroita myynnissä.
 
johanna83 tästä on aikaa ihan mielettömästi kun viimeksi olen pasaatissa käynyt... jo tullut 1½ vuotta asuttua muualla kuin kotkassa...
nämä pukeutumis kaupat ainakin pasaatista löytyy... otin listalta pois kauppoja missä todennäköisesti ei mamma vaatetusta löydy... (miesten liikkeet)

# Seppälä
# » Jim&Jill
# » Muotitalo Lehto
# » Donna Clara
# » Hennes&Mauritz
# » Jack&Jones
# » Kappahl
# » ZatZa
# » Lindex
# » Sokos
# » Vero Moda
# » Vila
# » Change of Scandinavia
# » Esprit
# » Mode S-XL
# » Magic of Fashion
# » Aleksi 13
# » BOBO
# » Ex´Tre
 
voi näin viimeyönä jotain todella ihanan pelottavaa unta...

saatiin pienen pieni tyttö vauva :D
vauva kapaloitiin ja annettiin isännälle... isä sitten laittoi lapsukaisen siniseen ikean isoon kassiin... ja lähti kävelemään kohti osastoa... huusin perään vaan että ota syliin se... sehän pyörii siellä kuperkeikkaa...
En ole varma miksi minun piti jäädä synnytyssaliin ihmettelemään...
yritin hoitajalta kysellä että minkäs kokoinen tyttö nyt oli... sain vain vastaukseksi että ihan hyvinhän voi... Mutta oli niin pieni että minua pelotti...
jouduin odottamaan lääkäriä... mutta oho, salissa alkoi tohina, ja sinne tuli joku kerttu synnyttämään neljättä lastaan ;)
lähdin pihalle puhelimen kanssa... voi ulkona oli lämmintä, vain se selästä avonainen sairaala kaapu päällä pistelin menemään pitkin sairaalan pihaa...
yritin soittaa äitille, joka laittoi teksti viestin "hän on junassa, auto on tavarakuljetuksessa ja puhelin autossa en voi juuri nyt puhua" (siis mitä häh)
soitin siskolle jonka puhelimessa hölis joku outo tyttö kun vihdoin ja viimein sain hänen puhelimeen ja kerroi...
meillä on tyttö... niin sisko oli siellä että noh entäs sitten... ja hän tietää jo isi soitti...
suutuin sitten todenteolla... koska olin sanonut että isi saa soittaa mun suvulle vain jos synnytys tapahtuu keskellä yötä... ja kello oli vasta n. puoli kahdeksan illalla... ja tytsy oli syntynyt joskus n. 19 :D
 
HanTa ihanan hämärä uni :D onneks vaan uni. =)

kiva kun huomioitte mun neuvolakuulumiset. :heart: oli kyllä kiva että mieskin oli siellä mukana, vaiks tais hiukan tylsää olla :/ ei terkka niin paljon siltä kysellyt ku olin ajatellu mut onneks se sit kerto kaikkia juttuja miehellekkin, tai otti niinku katsekontaktia mieheen puhuessaan.

johanna en mäkään tiedä noist sokerirasitusjutuista niin tarkkaan... sen vaan tiesin et bmi 25-> joutuu siihen.. vähän oli kieli keskel suuta mut onneks ei joutunu. =)

mä oon muuten joutunu jo ostaa suurempia rintsikoita. :D ja ei ollu muuten ihan helppoa, kun ei viitsis panostaa hirveitä summia kun ei tiedä mihin kokoon tässä vielä paisuu ja onko sitten imetyksen loputtua minkäkokoset rinnat. entine koko oli 75c ja jopa lindexis harvassa 75d rintsikat. :ashamed: onneks parit perusrintsikat löysin ja on niin hyvät että...
 
HanTahan on nähnyt hassun ja pelottavan unen.. itsekin aina silloin tällöin näen kummallisia ja pelottavia unia. Viimeisimmissä unessa aloin kesken raskauden uudestaan polttamaan ja synnytin, sitten lopulta vauvan sijasta tupakan.. aivan karmee uni..
20.10 on viimeinen syöpäkääryle tullut tupruteltua :) hassua miten aika rientää.

Muutkin on näköjään liukastelleet tuolla.. maanantaina otin kaksi kertaa kunnon ilmalennot.. mutta aina pehmeästi tupsahdin maahan. En usko, et pikkuselle olis käynyt mitenkään. Sormet ja varpaat on ristissä. :saint: :heart: Onneksi taidettiin selvitä pelkällä säikähdyksellä!

Maanantaina olisi ekaneuvola ja onneksi siippakin pääsee mukaan! miten pitkään teillä on yleensä ekassa neuvolassa mennyt.. meille tämä neuvolatäti sanoi, et varatkaa aikaa vähintään kaksi tuntia tai enemmän?? :eek: onko normaalia??! vai käytäntönä, vain täällä?

Talvis: Onnittelut sydänäänten kuulemisesta :heart: Meillä on kans toiveissa, et saataisiin kuulla ne :)

Palailenpa asiaan viimeistään maanantaina neuvolakuulumisien kanssa..
Hauskaa viikonloppua kaikille.

Daadeli 9+0 (tänään poksui viikot) :heart:
 
Daadeli meillä meni tunti... ois voinu varmaan pidempäänkin mennä, jos oltais kyselty enemmän... ei kauheesti ollu kyseltävää, mies oli aika hiljaa ja mä tiesin kaiken, kiitos kaksplussan ja internetin :LOL: ja tsemppiä, että kuuluisi sydänäänet. muista, ettet hermostu, jos ei kuulu =)
 
Zoe meillä on miehellä järjestelykysymyksiä nuo neuvoloihin pääsyt, kun iskä on pomona. :D eli saa tulla jos vaan vielä haluaa... nyt ainaki oli ihan innoissaan kun kuuli ne sydänäänet... joo on mullaki vähän tuo 75c/d välikoko, tai siis et jotkut deet on isoja, huomasin kokeilles, mut mulla oli kaapissa kymmenet ceet ja yhdetkää ei pitäny nännei piilos :LOL:
 

Yhteistyössä