*~ ESIKOISHAAVEISTA PLUSSANNEET~* vol 2.0

Talvis ja Zoe, Ootteks koittanu rintsikoita iha ohjeistetusti? Siis et siin ois myyjäkin katsomas, et tulee oikeen kokoset? Ku kuulostaa jotenki oudolta, et ois ympärys 80.. Esim siis mitä oon Zoe sunkin kuvias nähny galleriassa.. Ku mie ite en oo mitenkää hoikka tai mittään ja mun koko on 65E tai 70DD, siinä hujakoilla. Ennen siis luulin olevani kokoa 80C ja siten mul oli täysin väärän kokoset liivit. Onneks kävin eka sokkarilla (sain 75E muistaakseni, sopivampia kokoja niil ei ollu) ja sit Changessa, jossa ne ohjeisti kunnolla ja löyty kunnolla kokojakin.

Tännää ois sit keikkatyötä taas klo 17.00-00.00. Onneks ny ei tarvi kai muuta ku vaa keräillä astiota ja kaadella viinejä.

Alkaa koht jo mietityttää, ku tuntuu, et ei liikkeitä tunnu.. Eile ehkä tuntu sen kaatumisen jälkeenkin jottain joskus mut en oo varma... Noh, jospa tää tästä =)

Ny POKSAHTI puoliväli jo!! :heart: :heart:

SS & mahtipoksuilija mytty 20+0!!
 
DDlle pikaisesti toivottelen mukavaa matkaa :wave: :hug: :hug:
Tänään kun en varmaan enään koneelle kerkee... :/
Toivottavasti lento menee hyvin, ja kaikki muutenkin :hug: :hug: :hug:
Tulehan heti kun vain kerkeet, ni kertoon kuulumisia :D :hug:
Tulit muuten heti mieleen eilisistä uutisista :D

SS, kyllä mytyllä varmasti kaikki on hyvin :hug: Mut tosi varovaiseksi pistää, täälläkin kun tuota lunta on jo aika lailla :/ Mä saan edelleen meidän apteekista alennusta :D

Talvis, :hug: kivoista neuvolauutisista

Nyt adios :wave:

Toivis & :heart: 32+1 ( eilen siis poksu viikot :heart: ) ja neuvolan mukaan 32+6...
 
Suukkis ONNEA poksuista! Hurjaa miten oot jo noin pitkällä!!! Mihin tää aika menee?! :D :heart:

DD mukavaa ja turvallista matkaa!! Finnairillahan joku vauveli oli jo syntyny koneessa.... :D

hmm.... pitiköhän mun nyt jotain muuta kommentoida... ei kai. :D

(.) Siipalla oli yöllä 39,3 kuumetta!! :eek: Se oli ihan tulikuuma!! hui. Tänne ei mitään kummoista. :)

EM ja Dodo 15+3 :heart:
 
zoe kyllä on kaunista!!! :D
Miks kukaan kettuilis sulle asuinpaikasta? :)
Mäkin asun melkein maalla. ;) Tai oikeestaan toisella puolella alkaa asutusalue ja toisella puolella peltoa. B) Oon asunu isoissa kaupungeissa ja täytyy kyllä sanoa että kiitti mulle riitti.

Ja zoe aattele miten ihanaa on ku lapsi näkee luontoa! OIKEAA luontoa joka päivä omassa pihassa ja lähiympäristössä. :)

Mut on kaupungissa asumisessa omat puolensa. Myönnän senkin. :) Se oli hauskaa asua kaupungissa kun elettiin villiä nuorenparin arkea... kaikki oli lähellä!
 
Me varmaa muutetaan johkii taajamaan ja miltei 19vuotta elämästäni oon asunu taajamassa/pikkukylässä. Kaupungissa oon asunu ny noin 5vuotta, yhden vuoden siitä "lähiössä" Lontoossa, Chiswickissä. Lontoon keskustassa tuli käytyä usein. Kyl mä vaa tykkään paljo ennemmin asua pienel paikalla kuin kaupungissa. Mut myös kaupungin palveluide o hyvä olla jotain 20kilsan päässä enintää.

Zoe hmm.. Ite en oo ympärystäni mitannu, mut myyjäki eka ku mittas ni otti 80C koon, sit vaihto koko ajan pienempään ympärykseen ja isompaan kuppiin.. Eli riippuu paljolti mallistakin, mikä koko on sopiva. Ja voiha olla, et sulle sopivin on joku tyyliin 70E tms ni ei rinnatkaan lytisty.
 
Moikka :wave:

Zoe-F, kuulostaisi siltä että ehdottomasti kannattaisi käydä ihan liikkeessä sovittamassa rintsikoita. Olen kertomasi perusteella melkein satavarma, että kuppisi on oikeasti isompi ja tuo ympärys pienempi. Kyllä jokaiselle naiselle löytyy yksi oikea kuppikoko, kun vaan asiantuntija auttaa :) Tietysti merkeissä voi olla eroa, esim. mulla La Senzan (brittivalmisteisia) kaikki rintsikat menee koossa 75F, kun taas Changella tai Funky Ladyllä täytyy olla 65-70F. Ennen liikkeessä käymistä, luulin olevani 75D (sitten selvisi että olenkin 65E, ja raskaus täytti nyt kupin F:n asti).

Suukkisko oli kaatunut? Onneksi pieni on vielä tosissaan erittäin hyvässä suojassa, etkä kaatunut edes mahallesi. Hiukan varovaisemmin jatkossa. Hauskaa työpäivää! Koitas jaksaa =)

Toivis ja EM kiitos jälleen kerran toivotuksista :D Äitini naureskelikin tuota mulle, että kun eilen finskillä synty se tyttö, et ei ainakaa salama kahdesti iske samaan paikkaan samalla viikolla! Ja tuohan oli mitä erinomaisin osoitus siitä, miten harvinaista lentokonesynnytykset ovat vaikka pitkiä lentoja saakin lentää rv 36 asti. Sehän oli historian ensimmäinen, ja kaikki meni ihan loistavasti (ja vaikkei olisi mennyt, olisivat tehneet välilaskun sairaalaan!). Luottavaisin mielin tässä ollaan menossa, en usko yhtään siihen et huomenna muka syntyisi :) Jännitystä toki, mut ihanaa päästä pois täältä ankeuden keskeltä kotiseuduille :heart:

Talvis oli käynyt neuvolassa, kuten Zoekin. Taisi olla vielä joku muu? Dämn tätä RADEA, ku ei muista :p Jokatapauksessa, kaikille tasapuoliset onnittelut siitä että kaikki hyvin :heart:

Miekin neuvolassa pistäydyin, kaikki hyvin:
Painoa +400g/vko (heittelee lukemat vaa'alla +/- 800g melkein päivittäin :/)
RR 117/79 (taas otettii heti ekalta istumalta)
U-prot & gluk -
lapsivettä normisti ja RT (pää tosi alhaalla)
Sf 32
:heart: 145

Täti toivotti meille hyvää matkaa ja rohkaisi mua, kun puhuttiin synnytyksestä ja siitä etten halua epiduraalia. Kyseli että millä mielillä siihen asennoidun, että onko pelkoja tmv. Alkuraskaudessahan olin ihan paniikissa, pelkäsin synnytystä ihan kamalasti. Nyt kun se lähestyy, tuntuu siltä lähinnä että se on luonnollinen päätös tälle ajalle, ja se on vain kestettävä. Tarvitsen sen kivun, että suoriudun hyvin ja jaksan keskittyä ponnistamiseen. Eppariakin ja repeämiä pelkäsin hirveesti, mut nyt tajuan että ei sitä välttämättä tarvita, enkä siihen voi etukäteen valmistua. Sen näkee sitten. Olen selvinnyt melkoisen raskasta ja vaiheikkaasta odotuksesta, varmasti selviän sitten synnytyksestäkin.

Koiriksella oli asiavinkkejä synnytykseen liittyen, ja hyvin kasvanut topi-poju! :heart: Onnea, kiva kun tulit kertoilemaan kuulumisia! Jokos ens kuussa perustetaan vauva-puolelle meidän pino? :)

DD ja potkurineiti 36+2 :heart:
 
kiitos kaikille halauksista. nyt vasta alkaa pikkuhiljaa tajuamaan mitä on tapahtunut. eli siis käytiin ke sielä ultrassa silloin olisi pitänyt olla 11+6 mutta vastas 7+3viikkoja ja sykettä ei löytynyt ja nyt menossa lääkkeellinen tyhjennys kamalaa katseltavaa kun "pikkuinen vedetään pöntöstä alas" varoittelivat kovasti tulevista kivuista ja antoivatkin mukaan 8panacodia mutta toistaiseksi ei ole ollut fyysisiä kipuja, henkisesti sitäkin enemmän.. mutta kylläl tää tästä.
ja DD onnea lentämiseen :)
 
Chamorphis
DD hyvää matkaa! :wave: Sopivasti kyllä tuli se uutinen koneessa synnyttäneestä! :LOL: No ainakin on nyt kokemusta siitä, että koneessa synnyttäminenkin onnistuu...
Koiris kiva kuulla sustakin! Noi sun vinkit tosta synnytyksestä oli kyllä niin oikeessa...
Suukkis yleensä kun kaatuu raskaana niin siitä ei pitäisi aiheutua sikiölle mitään, koska on niin hyvässä suojassa. Kuitenkin muistaisin jostain lukeneeni, että olisi kuitenkin hyvä käydä tarkistuttamassa, että kaikki on kunnossa. Eli ehkä ainakin kannattaisi soittaa neuvolaan. En halua mitenkään pelotella. =) :hug: Yleensä vaarallista sikiölle on lähinnä kolarit, koska silloin isku saattaa kohdistua vatsaan varsinkin jos turvavyö painaa vatsaa...
Talvis onnittelut hyvistä neuvolakuulumisista! =)
Omaan napaan ei erikoista. Öisin on saanut ruveta käymään vessassa hieman enemmän, mutta muuten kaikki on mainiosti. :heart:

Chamorphis ja Nasu 31+3
 
Nanakuu, vielä kovasti voimahaleja :hug: Tuo on varmasti erittäin raskasta. Hienoa että pystyt kuitenkin puhumaan asiasta, etkä hautaa tuskaa sisällesi.

Suukkis, sulle ois yy:tä. Sainkohan selitettyä asiani vähän paremmin :/

Cham eikös vain :D Säkin siis kärsit vessaralleista, nii-in ihanaa... tai sit ei :p

 
Zoe-F
Suukkis Hyvä jos nyt pystyn kustantaa ittelleni yhet uudet rintsikat vuodessa, ja yleensä nekin kuten kaikki muutkin vaatteet tulee ostettua joululahjaks saamilla lahjakorteilla, mitkä yleensä on seppälään. Mulla on kyllä nykyään mastercard pakollisia vaateostoksia varten.
Ja jotenkin kun on muissa liikkeissä käynyt, niin sieltä ei o löytyn oikeen sellasia mitkä haluis. Pitäis ehkä joskus käydä, mutta harvoimpa tulee käytyä. Tykkään käyttää sellasia perusmustia esimerkiksi, jotka on topattu ohuelti koko alueelta, eikä niitä ihme pushuppeja tai pitsilöpsöjä. Jotenki sellaset missä on vaan se kaarituki ja ohut kangas, niin ei tue tarpeeksi.

Äh.. saikohan tosta nyt mitään pointtia irti. Oon laiska ja ronkeli :p Jos ei muuta :D
 
Chamorphis
DD juu oikein ihanaa, kun saa monoa rakkoon tarpeeksi kauan niin sit saakin melkein juosta! :D Sinänsä mielenkiintoista, että sanotaan loppuraskaudesta parhaan asennon olevan vasen kylki, koska siinä rakolla eniten tilaa ja munuaisten toiminnan kannalta kans hyvä... just sillon mulla tulee vessahätä kun käännyn vasemmalle kyljelle!!! :LOL: :p
 
Zoe kyl Changessa ainaki on tosi hyviä liivejä, kannattaa käydä ainaki katsomassa. Itse just ostin viimeks kevyesti topatut (siis erittäi kevyesti) kaarituelliset mustat liivit sieltä, eikä maksanu ku 29,90?. Ja kyllä kunnon liiveihin sen verra kannattaa satsata, joku 50? on iha sopuhinta hyvin tukevista ja oikeen kokosista liiveistä! :heart:

Cham otin sun ohjeestas vaarin ja soittelin neuvolaan. Eka sano, et ei tarvi tulla käymää jos kerran ei kipuja/vuotoja ja liikuskeleekin siellä. Sit ku sanoin, et no mielestäni ei oo oikee liikkunu se kaatumise jälkee ni sano, et no sit pitäis kyl tul käymää.

Ja sydänäänet ne siellä hyvin kuulu!! :heart: :heart: Sf -mitta oli 20cm :heart: Eli mittas senkin, ja kahto, ettei virtsas oo verta tai mitää. Eli kaikki hyvin ja mytty potkas just sillo kans mikrofoniin ku kuunteli :LOL:

rauhoittunut SS & hyvinvoiva mytty 20+0
 
Suukkis hienoa että kaikki hyvin. :) On se ihanaa että ne neuvolassa kuuntelee ja lohduttaa ja katsoo että sydän sykkii jos huolettaa. :D

zoe mä toisaalta ymmärrän ettei oo ylimääräistä rahaa, mutta oon kans sillä kannalla että kannattaa satsata yksiin tai kaksiin hyviin liiveihin. Se auttaa kuitenkin ryhdissä ja siinä ettei ala tissit helposti roikkumaan tms. Mut toivotaan et löytäisit hyvät.

Mun pitäis ja ostaa uusia rintsikoita kun nää edelliset oon jo melkein käyttäny puhki!! Mulla tulee aina yksistä suosikkiliivit ja sit käytän niit aina. :D Nää ostin vuos sitten edellisen raskauden aikaan kun tissit turpos. Ne kun ei oikeestaan paljoa muuttunu tuossa välillä. :) Nyt ne täyttää kyllä liivit aika tukevasti! :LOL: Mäkin tarviin vähän toppausta, en tykkää niistä missä on vaan kaarituki ja ohut kangas. Tuntuu et nännit jöpöttää niistä aina läpi!! :whistle:

nanakuu :hug: :hug: toivotaan että palaat pian sitten tänne odotuspuolelle. Nyt vaan annat itsellesi aikaa parantua ja toipua.

EM ja Dodo 15+3
 
nanakuulle voimia! Onneksi se aikakin tekee ihmeitä sitten jossain vaiheessa, eikä satu enää niin paljoa :hug:

Me saatiin meidä asuntotarjous läpi. MUTTA meillä on siinä oman kämpän myyntiehto 19.1 asti. Elikkäs, jos joku tarjoo isomman summan siittä ni se varmaa menee siinä ellei sit koroteta summaa eikä kukaa tarjoo enää enempää. Et katsellaan nyt, jännät paikat siis! :heart:
 
Chamorphis
Suukkis kiva kuulla, että kaikki oli hyvin! :hug: Ollaan me tosiaan aika ihmeellisiä laitoksia, kun tarvitaan kuitenkin aika paljon, että vauva olis vaaras. Mä oon kans yleensä tosi lahjakas kompuroimaan ja nyt vielä kun ei saisi kaatua niin vähä kyllä hirvittää. Meillä on puiset portaat kuistilla ja ne on tosi liukkaat! :eek: Onnex piha ei oo nyt liukas kun tänään on satanu lunta pikkasen! :xmas:
 
Hyvää perjantaita! :wave:
Tänään olo on todella hyvä ja energinen. Tein töiden jälkeen ruuaksi nakkikeittoa ja päätin alkaa leipomaan pullaa. Pullataikina vielä kohoomassa... :D

Tänään olen useaan otteeseen tuntenut pientä kutittelua massussa. :heart: :heart:


TinyAngel & Pikku Pirpana 17+1
 
Daadeli onnea tulevaan neuvolaan. Mulla tosiaan ei kuunneltu ekassa neuvolassa sydänääniä mutta olinkin silloin rv 8+5. Toivottavasti sinulla kuuluis ne jo :heart:
Minua käskettiin varaamaan aikaa neuvolaan n. 1,5h Mutta ei minulla mennyt neuvolassa kuin 50min
 
Zoe-F mä oon samoilla linjoilla sunkaa noiden liivien suhteen. En kyllä raaski maksaa paljoa rintaliiveistä. Pääasia on ainakin mulle että nää istuu mulle täydellisesti. Mulla oli ennen 75b ja nyt kun oon vähän lihonnut niin 80B ja viimeksi ostin rintsikat muistaakseni Ellokselta ja maksoivat n. 14,90e
 

Yhteistyössä